eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد حجت‌الاسلام قنبریان از خرید و فروش قبر در اماکن مقدس ➕ حرم امام رضا و سایر اماکن مقدس جای شهدای مدافع حرم و چهره‌های ماندگار ملی است نه کسانی که پول بیشتری دارند! @tollabolkarimeh 🌷
🔻تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است! 🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای ، تفسیر شد. 🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانه‌های نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است. 🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است: ۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست. ۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. ۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسان‌های تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد. ۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد. حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شده‌ایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟! آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟ ۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بین‌المللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند! ۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی مواجه نخواهیم شد؟! فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟! به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد. نقل از روزنه @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 غدیر در کلامه علامه مصباح 🔻 عيد غدير حرکتي نمادين براي يادآوري رکن رهبري در جامعه اسلامي است 🔹 واقعه غدیر اوج معرفی امیرالمومنین به عنوان جانشین پیامبر است ؛ علی رغم همه این‌ها، کسانی به نام اسلام و دلسوزی برای اسلام، غدیر را از یادها بردند و بعدها نیز در شرایط مختلف تاریخی کوشیدند که این مسأله کمرنگ و حتی فراموش شود. 🔹هم‌اکنون نیز کسانی به عناوین مختلف خودشان را دلسوز ملت ایران معرفی‌می‌کنند و حتی به این اکتفا نکرده و خود را دارای سوابق انقلابی و دلسوز قانون اساسی و انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند و می‌کوشند چیزی را که رکن هویت این جامعه است تضعیف کنند. 🔹عید غدیر حرکتی نمادین است که با یادآوری آن به رکن رهبری جامعه اسلامی، که بقای جامعه اسلامی به آن بستگی دارد توجه پیدا می‌کنیم. @tollabolkarimeh 🌷
امام هادی علیه‌السلام .mp3
3.62M
🔹امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز  به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد. در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ی آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد. ۱۳۸۰/۶/۳۰ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه۴: 💠 اصل مفروض دیگر درباره این بحث این است که حفظ یک نظام دینی مستقر، ولو دارای حداقل مشروعیت دینی و مردمی، عقلاً و شرعاً لازم و واجب است. اما این مسأله با غلبه و اکراه و زور نیست بلکه با تدبیر است. این تدبیر چه باید باشد؟ یکی کارآمدی است. دوم عدالت است. ما پیش از انقلاب با توصیف حکومت عدل علوی مردم را به انقلاب جذب کردیم اما چقدر در این مسأله موفق بوده ایم؟ اگر در این زمینه کوتاهی کنیم و مسیر چهل سال گذشته را ادامه دهیم حتماً در ابعاد مختلف دچار مسأله خواهیم شد که یک نتیجه ملموس آن فاصله گرفتن جوانان از دین و دین داری است. 🌐 متن کامل را در خبرگزاری قرآن بخوانید: iqna.ir/fa/news/3835104 @tollabolkarimeh 🌷
🔴بدترین گونه‌های حزب الهی 🔹 بدترین گونه حزب‌الهی، همانی است که برای توجیه سبک زندگی خود پای ائمه را وسط میکشد! آن وقت است که ترسناک میشود. 🔺میخواهد ماشین لاکچری بخرد، میگوید پیامبر به داشتن مرکب خوب سفارش کرده! 🔺لباس های گران‌قیمت میخرد و میپوشد، داستان امام صادق و سفیان ثوری را تعریف میکند. 🔺آن یکی با همه دعوا دارد، حرف از قیام و‌سازش ناپذیری سیدالشهدا میزند. 🔺دیگری نمیتواند به ظالم معترض شود و از حق خودش دفاع کند، دم از صلح امام حسن میزند. 🔺آن خانم محجبه هم مدام در بین آقایان سرگرم است، در جواب معترضین خطبه حضرت زینب در کوفه را متذکر میشود! 🔺در این میان از همه بی سلیقه تر همان عزیز ملبس به لباس پیغمبر است که برای مال‌اندوزی از حیات طیبه اهل‌بیت کد می‌آورد!!! 💢اگر روزی دچار این سبک زندگی شدید، سرتان را بالا بگیرید، صدایتان را صاف کنید و بگویید: دلم میخواهد اینطور باشم!اینطور شرافتمدانه‌تر است. اهل‌بیت را خرج رفتار خودمان نکنیم. ✍ حجت الاسلام #پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
🔴این یک اعلان جنگ است با اشتباه محاسباتیِ فاحش! از تلگرام رانده شدیم طی سه مرحله اکانت‌های موثر توییتر جبهه انقلاب ساسپند شدند حالا هم خبر رسیده دهها پیج اینستاگرام شاخص انقلابی مسدود شده است گویا انتخابات برای جبهه مقابل خیلی زود و جدی‌تر از آنکه فکر می‌کردیم شروع شده راستی حسن عباسی هم در زندانه! پینوشت حواستان باشد فتنه 98 را با نبود عمارها میخواهند رقم بزنند . @tollabolkarimeh 🌷
♦️مواظب خنجرت⚔ باش... 💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد. 🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد. 🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد. 🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت. 🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای. 🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید. 🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید. 🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید. 🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می ر‌انند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند! 🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند. ♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند. 🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است. 🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!! 🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود. 🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد. ❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد. 🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات. ♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️ 🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ. 🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند. 🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود والا اولا باید خنجرت را باز کنی ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی و مدام از امام خامنه ای دم نزنی 🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم. 🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی. 🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب... 🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد. 🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد.. و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️ 🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند. 🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند "معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند. 🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود. 🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش و مواظب مدیران حوزه هم باش بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی و سریعتر به یمن برگردی... ✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کپی_واجب افشاگری دکتر شهریار زرشناس علیه سازمان سمت. دکتر زرشناس خطاب به حجت الاسلام ذبیحی : شما در تدوین کتابهای درسی تیمی روی کار آوردید که .. لطفا ویدئو رو برای همه بفرستید #آلترناتیو_باستانی_اسلامی #دکتر_شهریار_زرشناس #افشاگری @tollabolkarimeh 🌷
🔴واکنش مدیر کانال #سرائر به حواشی اخیر پیرامون سخنان #آیت_الله_یزدی ؛ وی همچنین در مطلبی به بازخوانی فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر طلاب حوزه‌های علمیه پرداخته و این جمله کلیدی را یادآور شده است که " مراقب باشید اختلاف نظرها به تشنج و ناخن زدن به چهره یکدیگر نیانجامد..." @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
☑️حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است. 📌وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است. ⚠️گفتنی است از شب گذشته خبرهایی درباره اظهارات تند آیت الله یزدی خطاب به آملی لاریجانی و مرجعیت آیت الله علوی بروجردی در فضای مجازی دست به دست می شود. @tollabolkarimeh 🌷
🌀 پیرامون حواشی اخیر درباره رییس جامعه مدرسین 🔺 برای ، بهترین زمان، هنگام برخاستن امواج رسانه‌ای است. در این زمان، خودی از غیرخودی بازشناسی می‌شود. 🔺 یک کد راهگشا: جامعه مدرسین، یکی از بزرگترین موانع نفوذ استعمار در ساختارهای مختلف ایران اسلامی است. لذا تضعیف جامعه مدرسین قطعا بازی در پازل دشمن است. 🔺 بنابراین پیام‌های مختلف از شخصیت‌های مختلف را به خوبی رصد کنید؛ این موضع‌گیری‌ها در فتنه‌های آتی بسیار کارگشا خواهد بود؛ چراکه باطن شخصیت‌ها را برملا ساخته است. همچنان که پیاده‌نظام رسانه‌ای ایشان را نیز رسوا کرده است. 🔺 کلام راهگشای امام امت: ان‌شاءالله در بين جامعه مدرسين و طلاب انقلابى اختلافى نيست، اگر باشد بر سر چيست؟ بر سر اصول يا بر سر سليقه‌ها؟ آيا مدرسين محترم كه ستون محكم انقلاب در حوزه هاى علميه بوده‌اند نعوذبالله به اسلام و انقلاب و مردم پشت كرده‌اند؟ مگر همان‌ها نبودند كه در كوران مبارزه حكم به غيرقانونى بودن سلطنت دادند؟ مگر همان‌ها نبودند كه وقتى يك به ظاهر در منصب مرجعيت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفى كردند؟ آيا مدرسين عزيز از جبهه و رزمندگان پشتيبانى ننمودند؟ اگر خداى ناكرده اينها شكسته شوند چه نيرويى جاى آنان را خواهد گرفت؟ و آيا ايادى ، روحانى‌نماهايى را كه تا حد مرجعيت تقويت نموده است، يا فرد ديگرى را در حوزه‌ها حاكم نمى كنند؟ و يا آنها كه در طوفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث كمرشكن بعد از انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره كشور را. منشور روحانیت 📌 مناهج: اگر منشور روحانیت بین آحاد طلاب گفتمان شده بود، امروز پس از ۳۱ سال، تازگی نداشت تا عده‌ای سودای مرجعیت به سر، بخواهند در اصل وجود چنین نهادی و اقدامات لازم آن، تشکیک کنند... نقل از مناهج @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 حوزه‌ها خوابند! علامه : الآن تقريباً بيش از دو ميليارد و نيم بشر گرفتار اين است که خدا ندارد! اين کشور پهناور کمونيستي چين اين طور است، بخشي از ژاپن اين طور است آن اتحاد جماهير سوسياليستي شوروي اين طور است. تقريباً معادل موحّدان عالم کساني هستند که مي‌گويند خدايي در عالم نيست و رسالت مهم حوزه‌هاي علمي نشر اين فضيلت است که خدا هست، بشر را خدا دارد اداره مي‌کند. آن روز حرف تازه‌اي بود؛ اما الآن ديگر حرف‌هاي رسمي است، براي اينکه به مراتب بيش از ما مسلمان‌ها عده‌اي هستند که مي‌گويند خدايي نيست؛ البته موحّدان عالم مثل مسيحي‌ها، کليمي‌ها که ضميمه ما بشوند. آنهايي هم که مبدئي قائل‌ هستند در اثر اينکه ما نتوانستيم علوم عقلي را در حوزه‌ها نشر بدهيم و ثابت کنيم خدايي هست و قيامتي هست و وحي‎ای هست با برهان و به زبان روز ثابت بکنيم، اليوم در کشوري که ميلياردي است مثل هند، هم موش‌پرستي رواج دارد هم گوساله‌پرستي رواج دارد به هر حال اين بشر به چيزي بَند هستند، اينها در اثر اينکه علوم عقلي در حوزه‌ها نيست. بيش از ما مسلمان‌ها کشورهاي فراواني هستند که مي‌گويند ـ معاذالله ـ خدايي نيست، قيامتي نيست، وحي‌اي نيست، رسالتي نيست، نبوتي نيست، هيچ نيست. الآن هم عصر علم است، بيش از آن مقداري که در کوچه پس‌کوچه‌هاي ما دوچرخه و موتور هست بالای سر ما ماهواره است، اگر الآن عصر علمي نيست پس چه وقت عصر علم است. الآن يعني الآن، اليوم يعني اليوم! اليوم دارند يک عده موش مي‌پرستند يک عده گوساله، اليوم ميلياردها مردم مي‌گويند خدايي نيست و حوزه‌ها هم خواب‌اند. رسالت اصلي حوزه‌ها همان اصول دين است و در کنارش فروع دين است البته. اصول دين است و نشر معارف الهي است و برهان اقامه کردن و زبان ديگران را فهميدن و به زبان ديگران پاسخ دادن است. ببينيد قرآن کريم اين شش هزار و اندي تقريباً يک سيزدهم آن مربوط به احکام فقهي است وگرنه دوازده سيزدهم آن مربوط به اين است که خدا هست و قيامتي هست و وحي‌اي هست و نبوتي هست و اخلاقي هست و عدلي هست و اينهاست 🍃 تفسیر سوره طور/ ۱ اسفند ۹۵ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الغدیر بنویس❗️ سخنان آیت الله جوادی آملی خطاب به کسانی که میخواهند با فحاشی و بدو بیراه ولایت مولا علی علیه السلام را اثبات کنند... @tollabolkarimeh 🌷
🔴 اگر در اتفاقات تاریخی تدبر کنیم به نتایج حائز اهمیتی دست می یابیم ⁉️ ما عادت کرده ایم برخی مطالب را یا نخوانیم و یا اگر می خوانیم در آن تدبر نکنیم و در آن عمیق نشویم و سطحی از آن بگذریم. 🔴 چندی پیش مطلب مهمی در فضای مجازی نشر یافت که از نادیده گرفتن عمدی فصل مهمی از تاریخ مرجعیت شیعه، آن هم توسط برخی از حوزویان خبر می داد! ⁉️ چرا و چگونه می شود که نظر بزرگ مراجع عصر، به عمد! نادیده گرفته می شود؟! ⁉️ وقتی جواب صحیح این پرسش هویدا شد، آنگاه به مشکلات و معضلات کنونی حوزه ها بیشتر واقف خواهیم شد! البته جواب، ساده و روشن است👇 "حُبُّ الدنیا راس کُلِّ خَطیئَهٍ" اصل مطلب این بود👇 ⁉️ وقتی حسد حسودان باعث دشمنی و نادیده گرفتن و لاپوشانی فصل مهمی از تاریخ شد! 🔴 آنگاه که وارثان علم و سیاست شیخ الاعظم مرتضی انصاری رضوان الله، در زمان حیاتشان شاگرد طراز اول خود را به عنوان جانشین مشخص و معرفی کردند، آتش حسد حسودان شعله ور شد. 💠 میرزای شیرازی بزرگ ره (وارث سیاست شیخ الاعظم): در احتیاطات من از شیخ فضل الله نوری تقلید کنید که او خود من و نفس [ ن َ ف َ س ِ] من است 💠 میرزا حبیب الله رشتی ره (وارث علم شیخ الاعظم): نور چشمم شیخ فضل الله نوری، مجتهدی متبحر و کامل و جامع معقول و منقول گردیده، رواست مؤمنین وی را در امور دینی، مرجع خود قرار دهند. 🔸استخراج از مستندات آثار قلمی و کلامی مورخان فقید، استاد علی دوانی و استاد علی ابوالحسنی، منذر رضوان الله تعالی علیهما 💠 امام خامنه ای(حفظه الله) [در قضایای مشروطه و مخالفت و دشمنی عده ای از درون و بیرون حوزه نجف با مرجع شهید، شیخ فضل الله نوری رضوان الله] : ... انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ واقعا" به شیخ فضل الله، خیلی ظلم شده است.۸۲/۵/۱۳ 💠 امام خمینی(رضوان الله): مخالفین و دشمنان مرجع شهید شیخ فضل الله نوری، رضوان الله، از جاهلین و معاندین بوده و هستند.۱۳۴۸ شمسی/نجف @tollabolkarimeh 🌷
🔴 کنایه #جالب مغازه دار با بصیرت به زندانی شدن استاد #عباسی شاخص @tollabolkarimeh 🌷
#مطالبه یک تنه طلبه اهوازی برای اجراء قانون در برخورد با #قاچاق ✅ حکم صادر برخورد با 36 هزار کولر قاچاق را اجرا کنید. 😔 اجراء این حکم متوقف شده بود . «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی…؛ [ای پیامبر!] بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید…» @tollabolkarimeh 🌷
🔸💢 انتقاد تند #سیدمحمود_رضوی از #صداوسیما 🌀 شبکه های معاند خیلی لازم نیست تلاش کنند، مردم از بی‌برنامگی سیما، خودشان سراغ تلگرام، اینستاگرام، پلتفرم‌های VOD و در نهایت آنها خواهند رفت. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋سندی تاریخی از نقش رژیم پهلوی در فاجعه سینما رکس آبادان🔥 🔻حامیان سلطنت پهلوی هنوز هم حادثه سینمارکس را به مارکسیست‌های اسلامی نسبت می دهند اما سند حاضر که متن گفتگوی محرمانه آقای بنی‌احمد (نماینده وقت مجلس شورای ملی) با خبرنگار روزنامه اطلاعات است نشان می دهد، حتی عناصر درون رژیم پهلوی هم، خود رژیم را عامل آتش سوزی می دانستند. 🔸در این مکالمه خصوصی و محرمانه، نظری، خبرنگار روزنامه اطلاعات، به نقش رئیس شهربانی آبادان و نیروهای مخفی ساواک در این جنایت اشاره کرده و می‌گوید: «خبرنگاران ما گزارش‌های عجیب و غریبی به ما می‌دهند که رئیس شهربانی آمده و خودش دست داشته البته خبرنگاران برای ما حقایق را می‌گویند. یک روایت این هست که چند نفر خرابکار به سینما پناهنده شدند و دستور داده‌اند سینما را آتش بزنند. 👈سرایدار سینما با یکی از خبرنگاران ما صحبت کرده و گفته که پس از اینکه سانس شروع شد و مردم به سالن رفتند رئیس شهربانی آمده و درب را قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته و رفته است که بعد یک ماشین ولوو هم آمده با چهار سرنشین (که مشخصه ساواک است) و من اعتنائی به آن‌ها نکردم... »❗️ ⛔️نظری ادامه می دهد: «یک موضوع دیگر این است که بنزینی که در آنجا به کار رفته دارای اکتان بالا بوده و مخصوص هواپیما بود و در باجه‌های معمولی به هیچ‌وجه نمی‌فروشند.» در ادامه مروری خواهیم داشت بر ابعاد فاجعه #سینما_رکس و مقصرین احتمالی آن👇👇👇 https://eitaa.com/darseenghelab/8007
🔥فاجعه سینما رکس کار چه کسی بود❓ 🚨 شاید اولین موج رسانه ای را بی بی سی دامن زد و محورهایی مانند سینمارکس، 17شهریور و وعده های امام را برجسته کرد. پس از آن موج عظیمی راه افتاد و حتی آقای دهباشی در مصاحبه با صفایی فراهانی نیز تلاش کرد تا انتساب فاجعه به رژیم پهلوی را مخدوش کند⚠️ 💎 در سندی که ارائه شد☝️، خبرنگار روزنامه اطلاعات به شواهد دست داشتن رژیم پهلوی در این جنایت اذعان می کند. این اعتراف را بگذارید کنار تهدیدهای رژیم پهلوی نسبت به «وحشتی بزرگ»، تنها چند روز روز قبل از 28 مرداد سال 57، وعده ای که با آتش زدن سینمارکس عملی شد.(1) 🔹بسیاری از روحانیون و گروه‌‌‌‌‌های سیاسی، با انتشار اعلامیه‌‌‌‌‌هایی این جنایت را محکوم کردند و امام خمینی (ره) هم اعلام کردند: «من گمان نمی‏کنم هیچ مسلمانی، بلکه انسانی، دست به چنین فاجعه‌ی وحشیانه‏ای بزند، جز آنکه به نظایر آن عادت نموده است.»(2) 📌برخی می گویند این جنایت هیچ فایده ای برای رژیم نداشت اما برای انقلابی ها داشت! حال آنکه اتفاقا چنین جنایتی علاوه بر ضرب شست گرفتن از مردم، دست رژیم را در مظلوم نمایی و تخریب وجهه مبارزان باز می گذاشت تا مردم را از دور آنان پراکنده کند مانند زمانی که مسلحین حادثه سیاهکل دست به خشونت زدند و از سوی مردم منطقه بشدت طرد شدند. 💠امام خمینی(ره) با آگاهی نسبت به این سوء استفاده، خطاب به مردم آبادان اعلام کردند «جز شاه و بستگانش، کسی از این جنایت نفع ندارد و این مصیبت دلخراش برای شاه، شاهکار بزرگی است تا به تبلیغات وسیع در داخل و خارج دست زند.» 🔰باید توجه داشت که اتهامات رژیم، متوجه «مارکسیست های اسلامی» بود و نه روحانیت. حتی رژیم پهلوی فردی به نام هاشم منیشدپور، با نام مستعار عبدالرضا آشور را در عراق دستگیر و مجبور به اعتراف کرد. قرار بود اعترافات این فرد که از نظر هوشی هم در سطح پایینی بود، از تلویزیون پخش شود، اما از آنجا که دادستان آبادان با این اعترافات قانع نشد، از پخش آن نیز جلوگیری نمود. ♨️ شاه بعدها در کتاب «پاسخ به تاریخ» از این عمل دادستان گلایه کرد و نوشت: «مقصر واقعی به عراق گریخت و در آنجا دستگیر شد. اعترافات او ثبت شد، ولی قضاتی که مرعوب شده و یا جبون بودند بر این قضیه سرپوش گذاشتند.» 📌واقعیت این است که اگر عامل آتش‌سوزی، عبدالرضا آشور بود و اعترافاتش می‌‌‌‌‌توانست افکار عمومی را قانع کند، هیچ‌کس نمی‌‌‌‌‌توانست مانع پخش آن گردد. ضمن اینکه بعد از آزادی آشور، افراد دیگری از جمله فردی به نام حسین تکبعلی‌زاده به‌عنوان مظنونان حادثه دستگیر شدند و به آتش زدن عمدی سینما اعتراف کردند(3) (1)روزنگار جامع ایران پس از انقلاب اسلامی، رضا طاهرخانی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، 1390،ص100. (2) پیامی خطاب به مردم در 31 مردادماه 1357. (3)محمدرضا پهلوی، پاسخ به تاریخ، حسین ابوترابیان، ص 334 و 335. @tollabolkarimeh 🌷
🗓بمناسبت علنی کردن اختلافات 🏴توسط دو عضو شورای نگهبان 💠رهبرانقلاب ‼️امام مکرر میفرمودند که اگر شماها با هم اختلاف و دعوا هم دارید، این دعوا را در درون خودتان تمام کنید؛ چرا در ملا عام مطرح شود، مسأله‌ی وحدت، این‌قدر مهم است، اختلاف نظرها هم طبیعی است؛ اما به یک نکته توجه کنید که اگر همین اظهارنظرهای سلیقه‌ای که خیلی هم طبیعی به نظر می‌آید و در یک جامعه، بخصوص در یک جامعه‌ی اسلامی و آزاد مثل جامعه‌ی ما، اجتناب ناپذیر، بلکه لازم است از حدود خود خارج شد، قطعاً به نفع دشمن است. در این مخالفتهای جناحی و گروهی با یکدیگر، باید حدود را نگه‌دارید. امام یک وقت میفرمودند که مثل مباحثه طلبه‌ها با هم بحث کنید. طلبه‌ها در مقام بحث، گاهی با همدیگر تندی و خشونت میکنند و به هم بد میگویند. اگر کسی از بیرون نگاه کند، خیال میکند که کدورت بین اینها، تا آخر عمر تمام‌شدنی نیست. مباحثه که تمام شد، همه چیز تمام میشود؛ مینشینند با همدیگر چای میخورند، صحبت میکنند و با هم به مسافرت و گردش میروند. امام میفرمودند که با هم اینطور بحث کنید و نگذارید اختلاف شما به حدی برسد که دشمن خوشحال بشود! ۶۹/۹/۱۴ نقل از جهاد تبیینی @tollabolkarimeh 🌷