eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری : مسئله‌ ای که سلامت انتخابات و سلامت این رقابت را تأمین و تضمین میکند، این است که مردم با بصیرت، با فکر وارد بشوند و انسانهای صالح را انتخاب بکنند. آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست -حالا آن مسند هرچه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد- خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این میشود یک انتخابات خوب. 1394/10/30
🔮 نشر مجدد 🔴تحریف در حدیثی با عنوان !! معمولا در ایام و همچنین این روزها، پیامی با عنوان «حدیث انتخاباتی از امام صادق(ع)» در شبکه های اجتماعی منتشر میشود، که متاسفانه این حدیث دستکاری، و دچار هایی شده است و هرگز متن حدیث آنگونه که پخش شده نبوده و مفهوم حدیث نیز به اشتباه بیان میگردد! ⛔️متن حدیث منتشره چنین است: " حدیث انتخاباتی شخصي از امام صادق عليه السلام پرسيد: - بين دو در ترديدم، چه کنم؟ - عادل، صادق، فقيه و با تقواترين را انتخاب کن! - اگر به تشخيص نرسيدم؟ - ببين افراد متدين به کداميک متمايل اند. - اگر نفهميدم؟ - بنگر به مخالفان آئين ما ، کدام يک را بيشتر مي پسندند، او را کنار بگذار و ببين کدام بيشتر خشمگينشان مي کند، او را برگزين. اصول کافي- جلد 1 ص 67-68" ▫️ طبق سند حدیث که در انتهای روایت ذکر شده (که این آدرس مربوط به کتاب کافی طبع قدیم است)، روایت، روایتی است مفصل در باب اختلاف حدیث در کتاب فضل علم اصول کافی که روایت و ترجمه آن (مرحوم کمره ای) در لینک زیر بطور کامل موجود است. [حتما مطالعه کنید] http://basiratafzayi.blogfa.com/post/34 @GhararGahShayeat 📌و اما بخشی از تحریف هایی که در این حدیث صورت گرفته است: 1. حاکم در این روایت به معنای «قاضی» است نه حاکم به معنای مدیر یک مملکت یا مسئول و ... ! 2. «افراد متدین به کدام حاکم متمایلند» در حدیث به این شکل وجود ندارد!! بلکه آنچه در حدیث آمده است این است که کدام روایت از روایتهائی که هر کدام از دو حاکم بدان استناد می کنند، توسط رجال موثق دیگر نقل شده است و رجال موثق به آن عمل می کنند! 3. «بنگر به مخالفان آئين ما، کدام يک را بيشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببين کدام بيشتر خشمگينشان مي کند، او را برگزين.» این قسمت از روایت نیز دچار تحریف عجیب و غریبی شده است! چرا که در روایت منظور از مخالفین، اهل سنت هستند، و بحث از این نیست که آن ها کدام حاکم را بیشتر می پسندند! بلکه منظور این است که کدام روایت از روایت هائی که مورد استناد این دو قاضی است مخالف با فتوای اهل سنت است. دلیل این امر این است که وقتی هر دو قاضی، ثقه و عادل هستند و دروغ نمی گویند، قطعا هر دو نفر، روایت مورد استناد خود را از امام علیه السلام شنیده اند و این نشان می دهد که یکی دفعاتی که امام در حال بیان حکم بوده اند مجبور به تقیه شده اند و حکم اهل سنت را بیان کرده اند. 📍حتما لینک زیر رو بخونید و کل حدیث مورد نظر رو مشاهده کنید و تفاوت آشکار ظاهر و باطن اون رو با حدیثی که داره پخش میشه ببینید!! http://basiratafzayi.blogfa.com/post/34 💢بنابراین، چنین حدیثی با این مختصات و جملات [4،5 خط] که پخش میشود، وجود ندارد! بلکه اصل این روایت، روایتی است مفصل در باب اختلاف حدیث! و متاسفانه با دستکاری و تحریف، نتیجه ای دیگر و عجیب از آن گرفته شده است. و تاسف بار تر اینکه، خیلی از گروه ها و کانالها در شبکه های اجتماعی نیز آن را منعکس میکنند! ❌ قبل از انتشار پیامی، بویژه در باب احادیث، تأمل و تحقیق کنیم. / بصیرت افزایی @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
💢 امیرالمؤمنین به مردمی که در خانه‌شان آمدند، نگفتند به شما چه ربطی دارد!/ یکی از مهم‌ترین مشکلات عراق، فقدان ولی فقیه است ✔️حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا شریعتمدار، استاد دانشگاه باقرالعلوم در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد🔻 🔹در مورد شرکت انسان در سرنوشت سیاسی خودش، در زمان امام علی علیه‌السلام، حضرت نهی نفرمودند. وقتی به در خانه حضرت آمدند، نفرمود: این مسئله چه ربطی به شما دارد و چرا به در خانه من آمدید. بلکه حضرت فرمود من نمی‌پذیرم. 🔹یکی از راه‌هایی که فقه در بحث انتخابات و شیوه انتخاب مسئولین مطرح می‌کند، بحث منطقه الفراغ است جدای از اینکه ممکن است مخالفینی هم در میان فقهای سنتی ما داشته باشد. 🔹نظریه وکالت را همه فقهاء مطرح نکرده‌اند. بعضی مطرح کرده‌اند و خیلی هم در بحث‌های فقهی ما جا باز نکرد و بیشتر هم به سمت نفی آن رفتند. مشروح گفتگو👈 https://b2n.ir/875424 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروژه‌خطرناک حذف اسلام و ولایت فقیه علني شدن مخالفت با ولايت فقيه و پروژه حذف رهبري در دستور كار اصلاح‌طلبان تندرو قرار گرفت. #انتخابات #هوشمندی @tollabolkarimeh 🌷
❗️پاسخ به یک موضوع مهم انتخاباتی پاسخ رهبر انقلاب به عبارت « ما مأمور به انجام وظیفه ایم و نه نتیجه » 🔺امام خامنه‌ای: یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ 🔹چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. 🔹مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ 🔹خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.   🔹در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. 🔹بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. ۱۳۹۲/۰۵/۰۶  @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قیامت نمی‌پرسند که اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلب اما می‌پرسند که در سایه #رأی و نظر تو، حکومت در اختیار علی(ع) قرار گرفت یا معاویه؟! در #مكتب_حاج_قاسم، معاویه‌صفتها جایی ندارند... #انتخابات @tollabolkarimeh 🌷
🔴 اینفوگرافی خلاصه بیانات آیت‌الله #بهجت(ره) درباره #انتخابات ❓چه کسی حق #انتخاب شدن دارد؟ چه کسی حق دارد امین مردم در امر دنیا و دین باشد؟ به چه کسی حق داریم رأی بدهیم؟ تا مؤمنین چشم بسته یا با سهل انگاری گمراه نگردند. 💻 مشاهده بیانیه‌های انتخاباتی به‌همراه متن کامل، در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت👇 http://bahjat.ir/fa/content/1129 @tollabolkarimeh 🌷