eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 همه ما مقصریم 📝 اگر در اثر کوتاهی ما انتخابات خوبی شکل نگیرد 🔹 اینکه آیت الله بهجت می فرمودند که برای ایجاد عدالت هم، دعای جمعی داشته باشید یعنی در عین اینکه باید برای حل مشکلات تدبیری شود، کنیم که خداوندِ سبحان با رحمت خود دل های مردم را هدایت کند. اگر انسان کوتاهی کند و انتخابات خوبی شکل نگیرد و در اثر این دعا نکردن، محرومیت هایی برای اجتماع پیش بیاید ما هم مقصریم. 🔹 اگر باور کردیم که «الدّعاءُ سِلاحُ المُؤمِنِ» سلاحمان را زمین نمی‌گذاریم. 📌 مناهج: حواسمان هست علاوه بر مجاهدت تبلیغ سیاسی، نباید از دعا و تضرع هم غافل شویم؟! @tollabolkarimeh 🌷
💠درآمدی بر سیاست‌زدگی سیاست‌باز همه‌چیز را ابزار می‌بیند. حتی آدم‌ها را و شاید بگوییم بیشتر از هر چیز آدم‌ها را. آدم‌ها هدف نیستند. ارزش آدم‌ها در کاربردی است که دارند و او به راه بردن آدم‌ها نمی‌اندیشد بلکه به پله کردنشان فکر می‌کند و اگر نشد؛ کله کردنشان و سیاست‌باز خود سیاست‌زده است. همان سیاست‌زده‌ای که طعم برخورداری را چشیده است. سیاست‌زده‌ها آنگاه‌که طعم قدرت و ثروت و شهرت و... را تجربه کنند دگردیسی‌شان شروع می‌شود و کم‌کم می‌آموزند که چگونه باید به‌جای فریب خوردن فریب داد. چگونه باید طوری بود و طور دیگری نمود و... و سیاست‌باز شغلش سیاست است نه رسالتش- اگر خوب بنگریم- و هدفش سیاست است نه تکلیفش و اگر «شغلش» را از او بگیری هیچ نمی‌ماند. سیاست‌زدگی یعنی سیاست را زیادی تحویل گرفتن. به بازی‌های سیاسی، شعارهای سیاسی، مانورهای سیاسی، پست‌های سیاسی زیادتر از اندازه واقعی‌شان اهمیت دادن و بیشتر از تأثیر محدودشان امید بستن. سیاست‌زدگی یعنی همه‌چیز را به قدرت منسوب کردن. همه اصلاحات را از بالا خواستن. برای حکومت برد بی‌نهایت قائل شدن. یعنی ندیدن ناکافی بودن سیاست برای هدایت. یعنی ندیدن ارتباط دوطرفه بین سیاست و اقتصاد و فرهنگ و... و فقط تأثیرش را دیدن و از تأثرش غافل ماندن. سیاست‌زدگی یعنی مصلحت‌زدگی. یعنی به دنبال آسان‌ترین راه‌حل بودن دنبال کوتاه‌ترین مسیر بودن. یعنی التزام عملی به «هدف وسیله را توجیه می‌کند». یعنی همواره به دنبال توجیه‌های دم دست بودن. سیاست‌زدگی یعنی نظام را در سیاست و سیاست را در قدرت خلاصه کردن و به آن امید بستن و هر ترفندی را برای به چنگ آوردن یا حفظ آن به کار گرفتن. سیاست‌زدگی یعنی... و سیاست‌زده خطرها را یا در غیر اندازه واقعی‌شان می‌بیند یا در غیر مصداق‌های واقعی‌شان. نگاه سیاست‌زده ناقص است. به همه آنچه که می‌شنود گوش نمی‌کند و به همه آنچه که می‌بیند نمی‌نگرد. خیلی جاها می‌بیند و چشم می‌بندد و خیلی جاها چشم‌بسته می‌بیند. رویدادها، حرف‌ها و حدیث‌ها، موضع‌گیری‌ها، ... برای او ابزارند نه عبرت. آن چیزی نیستند که واقعاً هستند آن چیزی هستند که او می‌پندارد یا دوست دارد بپندارد که هستند. و آنجا که سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی رواج داشته باشد بردوباخت هم عجیب معنا پیدا می‌کند و کار بدان‌جا می‌رسد که «بردوباخت» اصل می‌شود و معیار و انگیزه می‌شود برای هر کار. و لاجرم عرصه بر دیگر انگیزه‌ها تنگ می‌شود و راه بر آنان که به عشقی دیگر به میدان آمده‌اند پر سنگ. تنها مسیر هموار سیاست می‌شود و سیاست‌بازی. فرهنگ، اعتقاد، باور، درد، دلسوزی، عشق، ایمان، همه و همه در سایه قرار می‌گیرد. طفیلی می‌شود. وسیله، ابزار، حربه، بهانه می‌شود و آنچه می‌ماند سلایق و علایق و ذوائق سیاست‌بازان و سیاست‌زدگان است که میاندار میدان‌اند. سیاست‌زدگی که اوج بگیرد دیگر هم‌پالکی‌هایش را هم دور خودش جمع می‌کند و سیاست قهوه‌خانه‌ای می‌شود که پاتوق عمل‌زدگی و شعارزدگی و شتاب‌زدگی و جوزدگی و... است و نه محرابی که عرصه مسئولیت و جهاد و اصلاح و نظام‌سازی. در سیاست‌زدگی توفندگی هست و تأمل نیست. برش هست و بینش نیست. فریاد هست و بنیاد نیست. هیاهو هست و جستجو نیست. جنبش هست و پویش نیست. عبارت هست و عبرت نیست. دیانت عین سیاست هست و سیاست عین دیانت نیست. ✍وحید جلیلی نیستان، سال دوم، شماره۲۳، مرداد۷۶ @tollabolkarimeh 🌷
🔺چرا کارهای فرهنگی کم اثر است؟ عرصه کارهای فرهنگی عرصه تاثیر گذاشتن ظاهرِ کارهای ما بر دیگران نیست بلکه عرصه‌ی تاثیر #نیت‌ها و #قلب‌ها است. اگر من و شمایی که کار #فرهنگی می‌کنیم خودمان طهارت قلبی نداشته باشیم و خودمان را نساخته باشیم، تاثیری هم در دیگران نخواهیم گذاشت؛ مگر تاثیرهای سطحی و موقتی. ▫️آیة الله حاج شیخ محمد حسن وکیلی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیا خدا سرنوشت مردم را به #انتخابات واگذار می کند⁉️ ✅خدا و نماینده های او برای انتخاب انسان ارزش قائل هستند #تلنگر #انتخاب #استادپناهیان @tollabolkarimeh 🌷
مقام معظم رهبری : مسئله‌ ای که سلامت انتخابات و سلامت این رقابت را تأمین و تضمین میکند، این است که مردم با بصیرت، با فکر وارد بشوند و انسانهای صالح را انتخاب بکنند. آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست -حالا آن مسند هرچه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد- خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این میشود یک انتخابات خوب. 1394/10/30
🔮 نشر مجدد 🔴تحریف در حدیثی با عنوان !! معمولا در ایام و همچنین این روزها، پیامی با عنوان «حدیث انتخاباتی از امام صادق(ع)» در شبکه های اجتماعی منتشر میشود، که متاسفانه این حدیث دستکاری، و دچار هایی شده است و هرگز متن حدیث آنگونه که پخش شده نبوده و مفهوم حدیث نیز به اشتباه بیان میگردد! ⛔️متن حدیث منتشره چنین است: " حدیث انتخاباتی شخصي از امام صادق عليه السلام پرسيد: - بين دو در ترديدم، چه کنم؟ - عادل، صادق، فقيه و با تقواترين را انتخاب کن! - اگر به تشخيص نرسيدم؟ - ببين افراد متدين به کداميک متمايل اند. - اگر نفهميدم؟ - بنگر به مخالفان آئين ما ، کدام يک را بيشتر مي پسندند، او را کنار بگذار و ببين کدام بيشتر خشمگينشان مي کند، او را برگزين. اصول کافي- جلد 1 ص 67-68" ▫️ طبق سند حدیث که در انتهای روایت ذکر شده (که این آدرس مربوط به کتاب کافی طبع قدیم است)، روایت، روایتی است مفصل در باب اختلاف حدیث در کتاب فضل علم اصول کافی که روایت و ترجمه آن (مرحوم کمره ای) در لینک زیر بطور کامل موجود است. [حتما مطالعه کنید] http://basiratafzayi.blogfa.com/post/34 @GhararGahShayeat 📌و اما بخشی از تحریف هایی که در این حدیث صورت گرفته است: 1. حاکم در این روایت به معنای «قاضی» است نه حاکم به معنای مدیر یک مملکت یا مسئول و ... ! 2. «افراد متدین به کدام حاکم متمایلند» در حدیث به این شکل وجود ندارد!! بلکه آنچه در حدیث آمده است این است که کدام روایت از روایتهائی که هر کدام از دو حاکم بدان استناد می کنند، توسط رجال موثق دیگر نقل شده است و رجال موثق به آن عمل می کنند! 3. «بنگر به مخالفان آئين ما، کدام يک را بيشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببين کدام بيشتر خشمگينشان مي کند، او را برگزين.» این قسمت از روایت نیز دچار تحریف عجیب و غریبی شده است! چرا که در روایت منظور از مخالفین، اهل سنت هستند، و بحث از این نیست که آن ها کدام حاکم را بیشتر می پسندند! بلکه منظور این است که کدام روایت از روایت هائی که مورد استناد این دو قاضی است مخالف با فتوای اهل سنت است. دلیل این امر این است که وقتی هر دو قاضی، ثقه و عادل هستند و دروغ نمی گویند، قطعا هر دو نفر، روایت مورد استناد خود را از امام علیه السلام شنیده اند و این نشان می دهد که یکی دفعاتی که امام در حال بیان حکم بوده اند مجبور به تقیه شده اند و حکم اهل سنت را بیان کرده اند. 📍حتما لینک زیر رو بخونید و کل حدیث مورد نظر رو مشاهده کنید و تفاوت آشکار ظاهر و باطن اون رو با حدیثی که داره پخش میشه ببینید!! http://basiratafzayi.blogfa.com/post/34 💢بنابراین، چنین حدیثی با این مختصات و جملات [4،5 خط] که پخش میشود، وجود ندارد! بلکه اصل این روایت، روایتی است مفصل در باب اختلاف حدیث! و متاسفانه با دستکاری و تحریف، نتیجه ای دیگر و عجیب از آن گرفته شده است. و تاسف بار تر اینکه، خیلی از گروه ها و کانالها در شبکه های اجتماعی نیز آن را منعکس میکنند! ❌ قبل از انتشار پیامی، بویژه در باب احادیث، تأمل و تحقیق کنیم. / بصیرت افزایی @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
#مناسبت #انتخابات #احکام @tollabolkarimeh 🌷
💢 امیرالمؤمنین به مردمی که در خانه‌شان آمدند، نگفتند به شما چه ربطی دارد!/ یکی از مهم‌ترین مشکلات عراق، فقدان ولی فقیه است ✔️حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا شریعتمدار، استاد دانشگاه باقرالعلوم در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد🔻 🔹در مورد شرکت انسان در سرنوشت سیاسی خودش، در زمان امام علی علیه‌السلام، حضرت نهی نفرمودند. وقتی به در خانه حضرت آمدند، نفرمود: این مسئله چه ربطی به شما دارد و چرا به در خانه من آمدید. بلکه حضرت فرمود من نمی‌پذیرم. 🔹یکی از راه‌هایی که فقه در بحث انتخابات و شیوه انتخاب مسئولین مطرح می‌کند، بحث منطقه الفراغ است جدای از اینکه ممکن است مخالفینی هم در میان فقهای سنتی ما داشته باشد. 🔹نظریه وکالت را همه فقهاء مطرح نکرده‌اند. بعضی مطرح کرده‌اند و خیلی هم در بحث‌های فقهی ما جا باز نکرد و بیشتر هم به سمت نفی آن رفتند. مشروح گفتگو👈 https://b2n.ir/875424 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروژه‌خطرناک حذف اسلام و ولایت فقیه علني شدن مخالفت با ولايت فقيه و پروژه حذف رهبري در دستور كار اصلاح‌طلبان تندرو قرار گرفت. #انتخابات #هوشمندی @tollabolkarimeh 🌷
❗️پاسخ به یک موضوع مهم انتخاباتی پاسخ رهبر انقلاب به عبارت « ما مأمور به انجام وظیفه ایم و نه نتیجه » 🔺امام خامنه‌ای: یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ 🔹چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. 🔹مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ 🔹خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.   🔹در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. 🔹بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. ۱۳۹۲/۰۵/۰۶  @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قیامت نمی‌پرسند که اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلب اما می‌پرسند که در سایه #رأی و نظر تو، حکومت در اختیار علی(ع) قرار گرفت یا معاویه؟! در #مكتب_حاج_قاسم، معاویه‌صفتها جایی ندارند... #انتخابات @tollabolkarimeh 🌷
🔴 اینفوگرافی خلاصه بیانات آیت‌الله #بهجت(ره) درباره #انتخابات ❓چه کسی حق #انتخاب شدن دارد؟ چه کسی حق دارد امین مردم در امر دنیا و دین باشد؟ به چه کسی حق داریم رأی بدهیم؟ تا مؤمنین چشم بسته یا با سهل انگاری گمراه نگردند. 💻 مشاهده بیانیه‌های انتخاباتی به‌همراه متن کامل، در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت👇 http://bahjat.ir/fa/content/1129 @tollabolkarimeh 🌷
🔰صحنه انتخابات صحنه کربلا است. ⚠️کسی که رأی نمی دهد .... ⚠️کسی که رأی سفید میدهد ... ⚠️کسی که به غیر صالح رأی می دهد ... @tollabolkarimeh 🌷
مهمات تبلیغی ۹۸.pdf
846.1K
🔰 محتوای کاربردی #تبلیغی ویژه #انتخابات ✅تاثیر مشارکت مردم در #انتخابات از منظر قرآن ✅ویژگی های نامزد #اصلح از نگاه نهج البلاغه ✅راهکار انتخاب افراد #شایسته از منظر قرآن کریم ✅سوالات و پاسخ ها پیرامون #انتخابات مجلس اسفند 98 @tollabolkarimeh 🌷
❗️عامل اصلی مخالفت برخی مسلمانان با اسلام 🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار با طلاب و روحانیون خراسان رضوی: 🔹 نشان می‌دهد که انبیاء الهی، عموما با مخالفت‌های مردم زمان خودشان مواجه بوده‌اند. در قرآن می‌فرماید: «وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ؛ بیشتر قوم آنها به آنها ایمان نمی‌آوردند.» (شعراء، ۸) این یعنی اکثریت مخاطبین انبیاء روی خوشی به ایشان نشان نمی‌دادند و بلکه مانع راه آنها نیز می‌شدند. 🔸 هر کدام از پیامبران را به نحوی شکنجه دادند و به شهادت رساندند. دین اسلام نیز از این مستثنی نبوده است. 🔹 این که نامسلمان‌ها با پیامبر و اسلام مخالفت کنند، قابل فهم است. اما چطور می‌شود افرادی داخل کشور اسلامی به نام اسلام با اساس مخالفت کردند؟ چرا؟ مگر دنیا برای سعادت مردمان نیامده است؟ 🔸 چرا افرادی که نزد مردم محترم بودند و خودشان از بزرگان مسلمانان به شمار می‌آمدند، چوب لای چرخ مسیر پیامبر صلی الله علیه و آله گذاشتند؟ 🔹 شاید بشود گفت عامل عمده‌ای که باعث شد، افرادی با ظاهر مسلمانی با روح اسلام مخالفت کردند، منافات اسلام با منافع شخصی آنها بوده است. ۹۸/۱۱/۲۸ @tollabolkarimeh 🌷
♨️روزی که مردم، فاتحه‌ی همه‌مان را می‌خوانند 🔻امام راحل در بخشی از سخنرانی خود در خرداد ۱۳۶۰، مسئولان را به این مهم متوجه ساختند و هشدار دادند که اگر به خطا بروید روزی مردم شما را حذف خواهند کرد. 🔸ایشان در جمع #نمایندگان_مجلس فرمودند: باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده اند، این مردم زاغه نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیف نکنید. ◾️بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از "ایام الله" - خدای ناخواسته - باز پیدا بشود. 📕آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه این است که فاتحه‌ی همه ما را می خوانند. 🖊عبدالصالح شمس‌اللهی| فرهنگ پویا #سیاست #انتخابات @tollabolkarimeh 🌷
⚡️ نزدیک انتخابات باید مثل حضرت زهرا(س) روشنگری کرد حجت الاسلام پناهیان: 🔸علامت بلوغ یک انسان این است که بفهمد زندگی‌اش به حرکت جمع وابسته است و او هم نسبت به این حرکت جمعی، مسئولیت دارد. 🔸 ما نسبت به جامعۀ خودمان خیلی باید حساس باشیم. متأسفانه در هیئت‌ها و مساجد ما اصلاً این رسم نیست که بگویند: «الان نزدیک انتخابات است، بیایید تا انتخابات، مثل حضرت زهرا(س) که روشنگری می‌کرد، برویم تک‌تک با افراد مختلف، صحبت کنیم و روشنگری کنیم.» 🔸 اگر شما بگویید: «یا حضرت زهرا! کاش ما آن زمان بودیم و شما را یاری می‌کردیم» خواهند فرمود: الآن هم مثل همان زمان است! شما ببینید من، در آن زمان چه‌کار کردم؟ شما هم همان کار را انجام بدهید. 🔸برخی از ما حتی این‌قدر زحمت نمی‌کشیم که با موبایل خودمان با چهل نفر تماس بگیریم و گفتگو کنیم، یا در شبکه‌های اجتماعی، با افراد مختلف، گفتگو کنیم و روشنگری کنیم! 🔸آیت‌الله شاه‌آبادی استاد امام خمینی می‌فرمود: راه چاره این است که هر کسی برود ده نفر را-به این راه- بیاورد. @tollabolkarimeh 🌷
🔰حاج قاسم دارد شما را از آن بالا تماشا می‌کند... 🔻مراقب باشید در این ثانیه‌های سرنوشت ساز شرمنده خون او نشوید! ✍️ دکتر میثم مطیعی #وحدت @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ولایتمداری و اطاعت از رهبری اصل اساسی برادران اهل سنت در همه امور است #برادران_اهل_سنت #وحدت #ولایتمداری @tollabolkarimeh 🌷
مخلص کلام در مورد انتخابات از زبان حاج #سعید_قاسمی حاجی پایدار باشی! @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گول نظرسنجی‌های تلگرامی را نخورید! به راحتی با پول میتوان تغییر داد پشت پرده نتایج عجیب نظرسنجی های مجازی #سواد_رسانه‌ای @tollabolkarimeh 🌷