10.mp3
4.72M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز دهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
@tollabolkarimeh 🌷
📌 #کار_فرهنگی | تعریف فرهنگ
🔰بخش عمده فرهنگ، همان #عقاید و #اخلاقیات یک فرد یا یک جامعه است. رفتارهای جامعه هم كه جزو فرهنگ عمومی و فرهنگ یک ملت است، برخاسته از همان عقاید است.
💠 در واقع عقاید یا اخلاقیات، رفتارهای انسان را شکل میدهند و به وجود می آورند. #خلقيات_اجتماعی، رفتارهای اجتماعی را به وجود می آورند و #خلفيات_فردی، باعث به وجود آمدن رفتارهای فردی میشوند.
🌀 بنابراین درست است که مقوله فرهنگ در موارد زیادی شامل رفتارها هم می شود، لیکن #اساس_و_ریشه_فرهنگ عبارت است از عقیده و برداشت و تلقی هر انسانی از واقعیات و حقایق عالم، و نیز خلقيات فردی و خلقیات اجتماعی و ملی.
📚 دغدغه های فرهنگی، ص:۱۹
@tollabolkarime 🌷
#نشر_حداکثری
📢 این همان کسی است که میخواهد ((خمینی مشهد)) بشود... 📢
🌀 مأمور مرا وارد اتاق کرد و روی یک صندلی نشاند و گفت: سرت را بلند کن این عبارت به معنای امر به برداشتن پوشش صورت بود پوشش بالا رفت و دیدم بازجوی مسئول پرونده من _که به خاطر شباهت چهره ای که داشت ما او را ((انورسادات)) می نامیدیم! _ در برابرم ایستاده است شروع کرد به طرح سئوال های همیشگی، و من هم پاسخ میدادم. در این اثنا مردی در اتاق را باز کرد و سرش را آورد داخل و خطاب به بازجو گفت: دکتر! چای داری؟ عنوان ((دکتر)) و ((مهندس)) را بازجوها به هم میگفتند؛ و این کلمه صرفاً نشان دهنده عقده حقارت و پستی شخصیت این نادانهای تقریباً بی سواد بود. سراغ چای گرفتن هم در واقع رد گم کردن بود که سئوال کننده از این طریق می خواست وانمود کند حضورش جنبهٔ عادی دارد و با قصد قبلی آنجا نیامده است.
🚪وارد اتاق شد. بعد چنان که گویی با دیدن من غافلگیر شده گفت: این کیست؟ این هم در زندان رژیم یک نوع سئوال معروف بود، چون من هرگز نشنیدم که بازجویی در مورد یک زندانی بگوید این کیست؟
بازجو پاسخ داد این #خامنه_ای است و از مشهد است. مرد تازه وارد مثل این که با شنیدن نام من شگفت زده شده باشد گفت: عجب! این همان است؟ این همان کسی است که میخواهد ((خمینی مشهد)) بشود؟
این هم عبارتی بود که در پرونده من بارها تکرار شده بود: میخواهد خمینیِ مشهد باشد!
بعد افزود: دکتر! او آدم خطرناکی است. سپس سرش را تکان داد و خطاب به من گفت: خامنهای! تو از اینجا جان سالم به در نمی بری...
📗 خون دلی که لعل شد/ص٢۵۶
#امام_خامنه_ای
#سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری)
#پای_درس_خمینی_مشهد
@tollabolkarimeh 🌷
🚨 در پی انتشار فایل متن و صوت اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر نظر امام(س) در رابطه با «تک خوانی آواز زنان» و پیرو تماس مکرر مردم درباره صحت و سقم این موضوع، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) توضیحاتی ارائه کرد:
❌آنچه که در این اظهارات درباره گفتگوی وزیر وقت فرهنگ با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به وی در استفاده از آواز تکخوانی زن در برنامههای ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد.
@tollabolkarimeh 🌷
💢احساسات بیشتر جایگزین تفکر
🔘 تکنیک غالب این روزهای رسانه های معاند، تکنیک «احساسات بیشتر، تفکر کمتر» است که برای فریب مخاطبان ایرانی شان استفاده می کنند.
🔘 توجه زیاد به احساسات باعث می شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک کند. احساساتی شدن بیش از حد مخاطبان، بخش منطقی مغز را متوقف می کند که در اکثر موارد به تحریف و تغییر واقعیت منجر می شود.
🔘 یکی از راهبردهای دفاعی ما در مقابل جنگ ترکیبی رسانه ای همه جانبه غرب، می تواند «آموزش سواد رسانه ای» باشد؛ چرا که سواد رسانه ای به دنبال قدرتمند کردن شهروندان و تغییر دادن ارتباط غیرفعالانه آنان با رسانه و تبدیل آنها به ارتباط گرانی فعال و پویا است.
محمدضا برزویی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
#هدیه|کتاب
📚 دانلود رایگان کتاب الکترونیکی
«راهنمای والدین: انتخاب دیجیتالی مناسب سن فرزندان»
📌فرزندانتان در ایام قرنطینه چقدر از بازی های دیجیتالی (رایانه ای ، موبایلی و ...) استفاده می کنند؟
📌قطعا در این ایام یکی از سرگرمی های مناسب فرزندانمان این بازی ها هستند. البته به شرطی که بازی مناسب سن فرزندما نیز باشد.
📌از کجا بدانیم چه بازی مناسب سن فرزندمان است؟
📌آیا بازی که الان مشغول آن است، مناسب سنش است؟
🔷اگه می خواهید بدانید چگونه می توانید بازی مناسب سن فرزندتان را تشخیص دهید کافی است فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این کتاب الکترونیکی را به رایگان دانلود کنید.
http://vmojahed.ir/?p=7059
@tollabolkarimeh 🌷
⚠️هشدار!
🔻مراقب مدعیان ظهور سید یمانی و خراسانی باشید
✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای
🔸چندی است که شخصا درگیر مراجعه متعدد افرادی با پوشش حامیان سد یمانی و البته سیدخراسانی در قالب ارسال صوت و کتاب برای پذیرش اعتقاداتشان هستم. تجربه زیسته این مدت نشان میدهد این افراد به شکلی سازمان یافته و هدایت شده درصدد فعالیت جدیتر و پررنگتر از قبل برای ایجاد شبهه، تغییر باورهای دینی و جذب افراد مخصوصا قشر جوان هستند.
🔸مروجان این تفکر برای تاثیر بر مخاطبان، آنها را به نوعی شستوشوی مغزی میدهند که نتیجه معمول این حرکت ایجاد غفلت از اسرار درون این جریان انحرافی فکری و نیز سبب گرایش مضاعف مخاطب به سمت این تفکرات میشود. در دو مورد ذکر شده در بالا، مروجان با استناد به برخی آیات و البته روایات و به کارگیری ادبیاتی که به مخاطب نسبت به پذیرش ادعا کمک میکند، سعی در گیرانداختن مخاطب در دامی که پهن کردهاند، دارند.
🔸مساله مهم که در لایههای زیرین تمام پیامهای ارسالی این افراد در گروهها و برای افراد مختلف وجود دارد، هدف #مغزشویی و #تبعیت_محض افراد در مقابل تعالیم این گروهها و ایجاد هویتهای جدید و جدایی فرد از خانواده و محیط اطراف خود میشود.
🎯اما نشانههای فرآیند #شستشوی_مغزی چیست؟ در واقع میتوان ۵ شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد:
1️⃣تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار میشود تا کاملا ملکه ذهن شود.
2️⃣ترسآفرینی از دیگران: ایدهها و دیدگاههای متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سوءنیت، سادهدلی یا فریبکاری متهم میشوند.
3️⃣ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیقتر از شستشوهای احساسی و شورانگیز استفاده میشود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکلتر میشود.
4️⃣قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما میگذارد اما در واقع تمام انتخابها به یکی ختم میشوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخابهای فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم میشوند. ایده اصلی در لباسهای متفاوت پیش روی شما گذاشته میشود.
5️⃣ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایدههای متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی میشود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود.
💢و اما چند نکته:
✅بینشانی و ابهام اطلاعاتی وجه بارز این ادعاهاست. هیچگونه تصویر یا زندگینامهای از افراد مدعی منتشر نشده و معمولا در پاسخ به این سوال گفته میشود به اذن پروردگار این اطلاعات پاک شده است!
✅به نظر عدم نظارت و کنترل کافی در فضای مجازی باعث رونق این گروهها که اتفاقا با برنامه و دست پر درصدد ایجاد شبهه در ذهن مخاطب هستند، میشود.
✅#جای_خالی_حوزویان بشدت در این زمینه احساس میشود. شبهات جدی دینی مطرح شده توسط این گروهها برای ایجاد اقناع در مخاطب به متخصص برای نقض و پاسخگویی نیاز دارد.
✅روش قالب این گروهها ارسال متنهای تنظیم شده با بالاترین حد از اقناع برای مخاطب عام است. این افراد بیشتر کتابهای کوتاه با ادبیات ساده و همه فهم و سراسر از مفاهیمی که روح بشر امروز تشنه شنیدن آن است بهره میگیرند تا ادعای دروغین خود را باورپذیرتر کنند. به نظر میسرد رسانه غالب این افراد کتاب و بستر بازنشر آن شبکههای اجتماعی است.
✅به نظر میرسد علاوه بر وظیفه مسوولان امر برای پاکسازی فضای مجازی، نیاز است مخاطبان در معرض قرار نگیرند چراکه این افراد برای رها نکردن مخاطب تا حصول نتیجه مورد نظر، آموزش دیدهاند و روی سادهانگاری و زودباوری مخاطب نیز حساب ویژهای باز کرده اند.
✍️پیش از این نیز مقاله علمی _پژوهشی با عنوان «شیوههای تبلیغاتی معنویتهای نوپدید در رسانهها و نقش سواد رسانهای در مصونسازی خانوادهها» ( نگاشته شده توسط معصومه نصیری ـ حجتالاسلام و المسلمین حسین عرب _مرتضی چشمه نور) به همایش سواد رسانهای و خانواده ارائه شده است. این مقاله به آگاهی خانوادهها جهت صیانت از فرزندانشان در مقابل فرقههای نوظهور کمک میکند.
#یمانی
@tollabolkarimeh 🌷
📱آخوندِ سلبریتی
🔍جملهی 💢دین را تحمیل نکنید💢 حرف حساب و مستند به آیهی «لآ إکراهَ فِیالدّین» است. ⛔️اما این استناد، از زبان کسی که صفحهاش پُر است از تساهل و مغلطه، مصداق سخن امیرمؤمنان میشود، ″کلامِ حقی است که از آن اراده باطل دارند″.
‼️ آقای حوزوی! هیچکس نباید در خلوت افراد، آنان را مجبور به دینداری کند زیرا اسلام، انسانِ مختار را مکلف میداند.
📍با این وجود زمانی که نظامی شکل میگیرد، به دلیل پیچیدگی ارتباط بین افراد و رفع تزاحم احتمالی، قانون لازم است. بنابراین فرد عاقل در اجتماع از قانون تبعیت میکند، در خفا هرچه کُند به خود کُند؛ این موضوع از بدیهیات است. حتی در لائیکترین جوامع بسیاری از قوانین تحمیلیست، چراکه لازمه زندگی اجتماعی است. لذا مسلماً در جامعهای که سنگ بنای آن اسلام است، قوانین باید اسلامی باشد.
🕹بسط حرف حقی که در حوزه فردی و باور قلبی بیان شده به حوزه اجتماعی و حکومت اسلامی، ″آدرس غلط″ است.
🔍 آقای فرهنگی! از تاریخ درس بگیرید؛ بدانید با تسامح و طبق میل قشرِ کمآگاه به مبانی دین سخن گفتن، آنها را به خدا وصل نمیکند بلکه محدود به افکار سطحی شما خواهند شد؛ شما نیز باید برای محبوب ماندنتان همواره حدود دینی را کمرنگ کنید تا خوشآیند باقی بمانید! عاقبت این کار جز خسران در حیات ایمانی نخواهد بود.
/بصیرت_سیاسی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ویروس پارتی!
این روزها جوانهای پولدار یک سرگرمی جدید پیدا کردهاند؛ مهمانی باحضور کرونا /گزارش جزئیات این نوع پارتی ها
@tollabolkarimeh 🌷
👈 چه بخواهیم و چه نخواهیم کرونا باعث افزایش مصرف رسانهای و درنهایت اعتیاد رسانهای شده است. لازم است بررسی شود که این موضوع چه تغییراتی در عقاید، افکار و رفتار مردم در طولانیمدت خواهد داشت؟ در این فضا مسئولان حوزه ارتباطات ، بهجای سامان دادن به آن یعنی ایجاد شبکه امن با زیرساخت بومی و تولید پلتفرمهایی بر اساس نیازهای واقعی انسان، با وعده اینترنت رایگان و افزایش سرعت و... منافقانه یا جاهلانه سعی در اجرایی شدن اهداف سردمداران غولهای رسانهای دنیا با شعار "عصر ارتباطات" را دارند...
👈 بعد از پایان این بیماری، ارتباطات انسان با خود، با خدا، با طبیعت و با دیگر انسانها دچار تغییراتی خواهد شد و پیامدهای اجتماعی را در بر خواهد داشت و احتمال میرود که این رفتارها درانسان نهادینه شود....
📌متن کامل در لینک زیر
http://farhangesadid.ir/fa/news/2833
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 مرغ دانشگاه، غاز است!!
🖋 ناصر میرزایی
به این آگهی اداره دانشآموختگان حوزه علمیه، خوب دقت کنید:
««از میان دانشآموختگان واجد شرایط جهت مدیریت در سازمانها و نهادها در سال ۱۳۹۹ ثبتنام به عمل میآید. با این شرایط:
1⃣ حداکثر سن ۳۸ سال
2⃣ مدرک تحصیلی سطح سه
3⃣ مدرک دانشگاهی کارشناسی یا کارشناسی ارشد مدیریت
4⃣ سابقه اجرایی یا مدیریت حداقل ۲ سال»»
👇🏻👇🏻
🔹 این متن، یک نکته مهم دارد؛ حتی اگر یک حوزوی قوی و حاذق در امر مدیریت باشید؛ اما مدرک دانشگاهی نداشته باشید نزد حوزه علمیه اعتباری ندارید! این یعنی آیا شورای عالی و مرکز مدیریت، پذیرفتهاند از تربیت مدیر عاجز بودهاند و تنها دانشگاه، میتواند مدیر تربیت کند؟! یعنی حوزه علمیه برنامهای برای تربیت مدیران آینده ندارد؟
🔹 اگر طلبهای در امر مدیریت، مطالعات و پژوهشهایی داشته و چه بسا صاحب نوآوریهایی مطابق با دستورات دینی و مدیریت اسلامی باشد، ولی مدرک دانشگاهی نداشته باشد تکلیفش چیست؟
❗️چندی پیش هم شنیده شد عذر آن دسته مشاورانی که مدرک مطابق دانشگاهی نداشتند از مرکز مشاوره حوزه علمیه خواسته شد و همگی اخراج شدند!!
❓آیا مدیران رده بالای حوزوی عملا با اقداماتی از این دست، پروژه فرار مغزهای حوزوی به سمت دانشگاه را کلید نمیزنند؟! به نظر میرسد شورای عالی حوزههای علمیه اگر سیاست مناسبی در این زمینه، برای پرورش طلاب در عرصههای مختلف اجتماعی اتخاذ نکند، چندی دیگر شاهد طلابی خواهیم بود که ظاهر طلبگی دارند اما تخصصهایی مورد تایید علوم انسانی غربی! با تجویزهای مورد عنایت این علوم انسانی!!
✅ امیدواریم منتخبین جدید در شورای عالی حوزههای علمیه در دور آتی، دقیقا تبیین کنند برای این مهم، چه برنامهها، راهبردها و رویکردهایی خواهند داشت.
🔹 گفتنی است همت آیتالله اعرافی در پرداختن به کارویژههای روحانیت، ستودنی است؛ اما نحوه پردازش این مسأله بسیار مهم است؛ چون خروجی آن منتسب به حوزه علمیه است.
📌 پ.ن:
#مناهج آمادگی دارد پاسخ رسمی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزههای علمیه به این مطالبه را منتشر کند.
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#مطالبات_طلاب
#ضعفها_نقدها
@tollabolkarimeh 🌷
#معرفی_کتاب :
کتاب «دانشنامه حضرت خدیجه(س)» شرح تاریخ زندگانی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) ؛ اثر جمعی از نویسندگان شیعه
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
دانشنامه حضرت خدیجه(س).apk
7.13M
کتاب «دانشنامه حضرت خدیجه(س)»
@tollabolkarkmeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یک_دقیقه_علم #کلیپ_ویژه
♦️حجتالاسلام والمسلمین قرائتی: چرا ما که گناه میکنیم زود سیلی میخوریم اما آمریکاییها گناه میکنند و خوشند؟
🔸 مثل همیشه شیرین و جذاب
@tollabolkarimeh 🌷
🔴این قدر حسن ظن به خود نداشته باشید❗️
ای عزیز، این قدر لاف خدا مزن! این قدر دعوی حب خدا مکن، ای عارف، ای صوفی، ای حکیم، ای مجاهد، ای مرتاض، ای فقیه، ای مؤمن، ای مقدس، ای بیچاره های گرفتار، ای بدبخت های دچار مکاید نفس و هوای آن، ای بیچاره های گرفتار آمال و امانی و حب نفس! ـ همه بیچاره هستید، همه از خلوص و خداخواهی فرسنگ ها دورید. این قدر حسن ظن به خودتان نداشته باشید. این قدر عشوه و تدّلل نکنید. از قلوب خود بپرسید ببینید خدا را می جوید یا خودخواه است؟ موحد است و یکی طلب، یا مشرک است؟ پس این عجب ها، یعنی چه؟ این قدر به عمل بالیدن چه معنی دارد؟ عملی که فرضا تمام اجزاء و شرایطش درست باشد و خالی از ریا و شرک و عجب و سایر مفسدات باشد. قیمتش رسیدن به شهوات بطن و فرج است، چه قابلیتی دارد که این قدر تحویل ملائکه می دهید؟ این اعمال را باید مستور از چشم ها داشت. این اعمال از قبایح و فجایع است! باید انسان از آنها خجالت بکشد و ستر آنها را کند .
[امام خمینی ، چهل حدیث ، نشر فرهنگی رجاء ، 1368 ، ص65. ]
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان🌼
🌷اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.
خدایا دوست گردان بمن در این روز نیکی را و نـاپسند بدار در این روز فسق ونافرمانی را وحرام کن بر من در آن خشم وسوزندگی را به یاریت ای دادرس داد خواهان.🌷
@tollabolkarimeh 🌷
11.mp3
4.36M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
@tollabolkarimeh 🌷
🔺 امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاج ندارد...
♦️ چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟
🔸 اگر امام زمان فردا ظهور کنند و به شما آقایان دستور بدهند به شرق یا غرب عالم برای تبلیغ بروید، چکار میخواهید انجام بدهید؟ شما که نه با فرهنگ جهان و نه با زبانهای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی آشنایی ندارید، چه فایدهای برای امام زمان دارید و چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟
♦️ باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید
🔸 باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریتتان را به خوبی انجام بدهید.
🔸واِلا اگر مطالبی که مطالعه میکنید یا موارد تحقیقیتان فقط به کار تبلیغِ از حرم تا جمکران باشد، فایدهای نمیتواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمیخورد.
♦️ امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد
🔸 آن کس که منتظر امام زمان است باید ابزار لازم را برای عمل به دستورات ایشان فراهم کند.
🔸 امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد و روحانیای که زبانهای خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال.
@tollabolkarimeh 🌷
💢 مشروعیت را به نصب الهی میدانم و مقبولیت را به پذیرش مردم/ گزینش مردم شرط مقبولیت است نه مشروعیت
✔️ نظریه سیاسی «آیتالله سبحانی» و پاسخ به شبهات و سوالات در مورد ولایت فقیه:
🔹 من ولایت فقیه را از دو راه تعقیب کردهام؛ یکی از مسیر روایات و یکی از طریق دیگر مسئله را مطرح کردهام و در همه موارد ما مشروعیت را مربوط به نصب میدانیم و در باب مقبولیت گفتهایم که مردم باید بپذیرند؛ آن هم به عنوان یک شرط عقلی، چون در واقع اگر یک نوع مقامی به کسی داده شود اما مردم پذیرای آن نباشند، او نمیتواند از آن استفاده کند؛ برای آنکه بتواند استفاده کند مقبولیت مردم شرط است، به این معنا که بتواند موفق شود و ما رأی مردم را شرط مشروعیت ندانستهایم.
🔹 بدون در نظر گرفتن روایات (ولایت فقیه) باز هم اگر محاسبه کنیم به این نتیجه میرسیم که ما را رها نکرده اند. در حقیقت قدر متیقّن کسی است که هم فقیه باشد (حکم شرعی را بداند)، هم مدبر باشد و هم سائس باشد، اینها قدر مسلم است، ما نمیتوانیم بگوییم که در عصر غیبت ما را رها کردهاند و هر کسی هر کار میخواهد بکند.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/444013
@tollabolkarimeh 🌷
🔵 نگاه میکنیم چی میخوریم!؟
▪️ تا حالا شده است در تاریکی مطلق بدون آنکه بدانید چه چیزی جلویتان گذاشتهاند، با ولع غذا بخورید؟!
▪️ روح انسان هم مانند جسمش به تغذیه نیاز دارد؛ غذای او از راه چشم و گوش تامین میشود.
◾️ هرچه میبینیم یا میخوانیم یا میشنویم بخواهیم یا نه اثر وضعیای بر روح ما دارد.
◾️ رسانهها با استفاده از مشاوره روانشناسان بسیار حرفهای، آموختهاند که چطور غذای مدنظرشان را به خورد ما بدهند که به عمق جانمان بنشیند!
◾️ سواد رسانهای به ما کمک میکند تا در تاریکی غذا به خورد روحمان ندهیم؛ اول بررسی کنیم، بشناسیم و بعد انتخاب کنیم که چه چیزی بخوریم.
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 پاسخ به یک اتهام ناروا
✍ چرا عناصر فراماسون مشروطه، مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) را متهم کردند که مخالف پیشرفت زنان و مدارس دخترانه بود⁉️
⁉️ چرا با قلم های مسموم خود این دروغ بزرگ را در تحریف نامه های خود ثبت نمودند تا به عنوان تاریخ مشروطه به خورد آیندگان دهند!؟
✍ واقعیت این است که مرجع شهید علامه نوری(ره)، قصد اصلی دشمن و در رأسش #انگلیس_خبیث را دقیقا"، تشخیص داده بود👇
"نهادینه شدن فساد و فحشاء در مملکت شیعه با برداشتن #حجاب از سر #زنان و #دختران مسلمان و با استفاده از مدارس و محافل غربی"
✍ پس این دیده بان بیدار اسلام که حقایق را می دید، می دانست و می فهمید و دستشان را می خواند و رو می کرد، باید طوری تخریب و حذف میشد که درس عبرتی برای سایرین باشد! اما گهی خیال باطل که ماه هیچگاه پشت ابر نمی ماند!
و شیخ نیز بیدی نبود که از این بادها بلرزد و خللی در عزمش به وجود آید. او باید مأموریت الهی خود را که همانا دفاع از اسلام ناب بود با شایستگی به پایان می رساند، که رساند.
✍ شیخ، در مواجهه و مقابله با این توطئه و نقشه کثیف فساد انگیز، فقط اعتراض و انتقاد نمی کرد، بلکه مرد عمل در مسیر خیر و صلاح بود👇
✅ آیا میدانستید که؟
مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) از بانیان تأسیس اولیه مدارس دخترانه در تهران بوده ؛البته نه از نوع غربی/
✍ نحوه تعامل شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری با مهمترین رویداد دوران خود، یعنی «مشروطیت»، بیش از قرنی است که کماکان در معرض نقض و ابرام قرار دارد و این شاهدی است بر این اندیشه که کردار نخبگان، در دایره زمان نمیگنجد و دامنه آن به ادوار بعدی تعمیم مییابد.در گفتوشنودی که پیش روی شماست، دکتر یعقوب توکلی، تاریخپژوه معاصر، ابعاد این مقوله را بررسی و به حقایقی جدید، اشاره می کند.
💠 دکتر توکلی :
شیخ فضلالله نوری نادیدههایی را دیده بود که دیگران نتوانستند ببینند، یکی از نکات جالب توجه در کارنامه شیخ فضلالله این بود که شیخ یکی از بانیان تأسیس اولیه مدارس دخترانه در تهران بود؛ البته نه از نوع غربی و فرنگی.
این واقعیتی است که "مونیکا رینگر" در کتاب «دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوران قاجار» آن را مطرح میکند. این حقیقت، به توجه شیخ فضلالله به مسئله آموزش دختران اشاره دارد.در واقع #مراجع کسانی هستند که تأثیر فرهنگی عمیق در زندگی مردم داشتند.ایشان در تهران به طور جدی با فعالیتهایی که علیه اسلام و فرهنگ اسلامی اتفاق میافتد مقابله میکند [از جمله طرح فساد انگیز مدارس دخترانه غربی] و [برای مقابله] امکانات و منابع برای تحصیل دختران را [در قالب مدارس جدید دخترانه اسلامی] فراهم مینماید.
این در حالی است که در فضای ادبیات روشنفکری، شیخ به عنوان نماد تحجر و احیاناَ سدی در برابر هرگونه تغییر معرفی میشد،!
✅ کامل گفتگو در 👇
http://www.iichs.ir/s/5915
@tollabolkarimeh 🌷
🔸رسانههای اصلاح طلب با تکنیک کوچکنمایی نوشتند: 400 نفر از #طلاب و مدرسان حوزه خواستار بازداشت وزیر ارتباطات به دلیل #فراگیری اینترنت و شبکههای اجتماعی شدهاند حال آنکه #مردم از آذری جهرمی خواستهاند در این شرایط کرونایی اینترنت را #توسعه دهد.
🔹اما خبر و متن اصلی نامه چنین است: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، #شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه و بیش از ۴۰۰ نفر از #اساتید، طلاب و فضلای حوزههای علمیه از ۶۵ #شهر کشور طی نامهای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه عاملان #ولنگاری فاجعهبار فضای مجازی کشور شدند.
👌👈مغالطاتی که رسانه اصلاحاتی در انعکاس خبر ماجرا به کار بردهاست:
🔻1- سعی کرده که بگوید این نامه فقط از طرف 400 طلبه است و "مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه و "شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه" را از 65 شهر را سانسور کردهاست!!
🔻2- #علت نامه را #فراگیری اینترنت عنوان کرده؛ در حالی که علت نامه #ولنگاری فضای مجازی است نه فراگیری اینترنت!!
🔻3- وانمود کرده که انگار مخاطب نامه فقط #وزیر ارتباطات است؛درحالیکه نامه صراحتا خواستار برخورد با #همه عوامل ولنگاری فضای مجازی شده.
🔻 4- رسانه اصلاحاتی در پایان نیز تلاش کرده که بین خواست عموم مردم و طلاب و روحانیون یک #دوقطبی ایجاد کند!!
📝متن کامل نامه + اسامی در خبرگزاری فارس: fna.ir/ex2x72
/حوزه سکولار
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞⛔️🎥حتما خواهش می کنیم بزرگتر ها این فیلم رو ببینن، تا متوجه بشن که از چه جاهایی که شاید حتی فکرش رو هم نمی کنن، خانواده و کودکان و نوجوانانشون، ممکنه در این فضای مجازی بی در و پیکر، با محتوای ضد اخلاقی و نامناسب، رو به رو بشن ...
👇
@MMFCHANNEL
👈پیشگیری، بهترین درمان هست و علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد ...
با بالا بردن سواد رسانه ای خود، و آگاهی بخشی و دادخواهی از مسئولین مربوط، به داد نسل جوان و سرمایه های آینده کشورمون برسیم ...
❗️امیدواریم روزی نرسه که دیگه هیچ کاری از دست هیچ کس، بر نیاد ...
‼️ همین حالا، تا قبل از پایان ساعت اداری نسبت به مطالبه گری حرفه ای و تخصصی از همه دستگاه ها اقدام کنیم(بسیاری از این راه ها، امتحان شده و پاسخگو هستند.)👇
👌👈مراحل مطالبه و اصلاح این وضع:
1⃣ به تولید یا منتشرکنندهٔ پیام، تذکر دهید.
اگر توجه نکرد ⬇
2⃣ به مدیریت نرمافزار گزارش کنید.
اگر نتیجه نداد ⬇
3⃣ ضمن حذف و جایگزینی، مورد را به نشانی زیر گزارش کنید:
filter.internet.ir
اگر باز هم بینتیجه بود ⬇
4⃣ شکایت خود را به قوهٔ قضائیه تقدیم کنید:
adliran.ir
🤙مرکز ملی فضای مجازی(گویا):
02186121086
02122073024
02186121084
دبیرخانه :
02186121068
-وزیر محترم ارتباطات
02188117306
- دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وشبکه امنیت ریاست جمهوری
02164453913
- مجلس(کمیسیون امنیت ملی)
02139931
- ستاد خبری قوه مقننه
132
-دادستان محترم کل کشور
02133917000
-معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور
02138582312
📬#نشر_حداکثری
📱#فضای_مجازی
📡#سواد_رسانه
👇
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 موعود جعلی
شیادی و فریب فرقه ی ضالّه #احمدالحسن_بصری یمانی!
👈 آیا #یمانی در روایات.. موعود است؟
🔸 #ایمان_اکبرآبادی 🎤
قسمت اول
@tollabolkarimeh 🌷