هدایت شده از طلاب الکریمه
🦋🌟 بہ جای #چرخیدن در ایتا #مکیال_المکارم میخوانیم. 🌟🦋
💐 #مکیال_المکارم کتابی است که به دستور #امامزمان (عج) نوشته و نامگذاری شده💐
💎« #مکیال_المکارمفیفوائدالدّعاللقائم :
پیمانه خوبی ها، پیرامون دعا برای حضرت قیام کننده...»💎
#من_روزی_ده_دقـــیقــــه
#مکیال_المکارم_میخوانم.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2226520107C68d3bdd90e
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مصاحبه ی تاریخی با #آنتونی_فلو، فیلسوف مشهور قرن بیستم که بعد از پنجاه سال تبلیغ آتئیسم (بیخدایی)، سرانجام در سن 81 سالگی بعد از تحقیق راجع به کشفیات جدید #علمی، خداباور شد و خط بطلانی بر عقیده بی اساس آتئیستی خود کشید!
✅خداباور شدن ایشان ضربه سختی برای آتئیست ها برآورد شد و شُکی بزرگ برای خداناباورانی بود که صحبت از یافته های علم تجربی میکنند!
@tollabolkarimeh 🌷
💠 با سلام
با توجه به اشکالاتی که در بازکردن برخی فایلها در نرم افزار ایتا ایجاده شده است، شما می توانید 13 فایل مربوط به فصل اول جلسات #خان_انگلیسی را از آدرس های زیر در یافت بفرمایید
برای اولین بار است که کتاب " تاریخ بیست ساله ایران " از معتبرترین کتب درباره #رضاخان در فضای مجازی تدریس می شود، پس حتما مباحثش را خوب خوب ببینید و یادداشت برداری کنید.
جلسه 1 https://www.aparat.com/v/o7ROr
جلسه 2 https://www.aparat.com/v/h1XSx
جلسه 3 https://www.aparat.com/v/4NOFv
جلسه 4 https://www.aparat.com/v/YNiuf
جلسه 5 https://www.aparat.com/v/a5Opl
جلسه 6 https://www.aparat.com/v/y4tJV
جلسه 7 https://www.aparat.com/v/d51mc
جلسه 8 https://www.aparat.com/v/QIADh
جلسه 9 https://www.aparat.com/v/CNcVz
جلسه 10 https://www.aparat.com/v/1kPXh
جلسه 11 https://www.aparat.com/v/sU1ob
جلسه 12 https://www.aparat.com/v/E8BqS
جلسه 13 https://www.aparat.com/v/ypiqP
@tollabolkarimeh 🌷
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 رئیس سازمان پدافند غیرعامل: درباره فعالیت شبکههای اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام در کشور یک اهمال و یک سستی راهبردی صورت گرفته است.
🖇 چندی پیش مارک زاکر برگ٬ مالک فیسبوک و اینستاگرام و چند شبکه اجتماعی دیگر در یک دورهمی٬ صحبتهایی را درباره کشورهای مجازی به زبان آوردند و شبکههای اجتماعی خود را به عنوان کشورهای جدید و پرجمعیت جهان، دولت مجازی و بزرگترین موجودیت ها در جهان مطرح کردند.
🖇 این دولتهای مجازی٬ قوانین ویژه خود را دارند که از پیش شرطهای اجباری عضویت در این شبکهها است.
#شبکه_اجتماعی
#سواد_رسانه
#دولت_مجازی
@tollabolkarimeh 🌷
📌 به گفته پارکر٬ خط فکری سازندگان شبکههای اجتماعی حول این محور بوده است که چگونه میتوان حداکثر ممکن از زمان و توجه مخاطب را مصرف کرد.
▪️ پارکر از اعضای شرکت فیسبوک معتقد است که هرازگاهی باید نوعی نشئگی دوپامین به مخاطب داد و با ایجاد نوعی شهوت در مخاطب برای لایک شدن عکس و یا نظر دادن روی مطالب و چیزهایی از این قبیل او را وادار کرد تا محتوای بیشتری بیافرینید.
▪️ این دوپامینها سبب میشود تلاش مخاطب برای کسب لایکها و نظرهای روزافزون بیشتر شود و او را در یک دور باطل نگه دارد.
▪️ اعتیاد به شبکههای اجتماعی سطوح مختلفی داشته و در جوامع متعددی دیده میشود. رفتاری که اگر از آن آگاه نباشیم میتواند کارایی را کاهش داده و ما را گرفتار چرخه بیپایان لذت از دریافت لایک و کامنت نگه دارد.
#فضای_مجازی
#اعتیاد_مجازی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔘 بازی با اعتماد مخاطب
♦️ یکی از نتایج گسترش شدید استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی جدید را سطحی شدن دانش و آگاهی مردم عنوان کردیم. یکی دیگر از نتایج ایم فضا، مخدوش شدن اعتبار پیامها است که در اثر تبادل پیام های مشکوک و نامطمئن و اغلب بدون منبع معتبر روی می دهد، به نوعی که دیگر تمییز داده های صحیح از غلط، امر طاقت فرسایی می شود.
♦️ خصوصا شایعات و اطلاعات غلطی که تا بخواهی نادرستی شان را اثبات کنی، اثر تخریبی خود را در ذهن مخاطب، بر جای گذاشته است.
♦️ این فضا فرصت و مجالی برای تحلیل عمیق و مبنایی باقی نمی گذارد و بنابراین باید در آن، پیام ساندویچی سرو نمود که کارکرد هاضمه ذهن را مختل نموده و غذایی به روح نیز نمی رساند.
♦️ شما در شبانه روز با حجم بالایی از پیامهای اخلاقی، فلسفی، عرفانی و مذهبی و ... مواجه می شوید که پی در پی، از راه می آیند و می روند؛ بدون آنکه تاثیری بگذارند و حساسیتی برانگیزند.
♦️ این برنامه ها یکی از مظاهر نوین و ویژه تمدن غرب است که بسیاری از ویژگی های تمدن مادی و بریده از وحی غربی همچون غلبه سرگرمی و غفلت، تقدس زدایی، سست و سطحی شدن همه باورها، بی اعتمادی به یکدیگر، گم شدن حق در هیاهوها و ... را می توان در آن سراغ گرفت.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
💢 نکاتی پیرامون دوستان حزباللهی و فضای مجازی:
🔹۱: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جنگیدن در فضای مجازی متعلق به دشمن است. اینکه تاکنون نتیجهٔ مطلوب را در زمین دشمن نگرفتهایم، به دلیل آن است که اصول جنگیدن در زمین دشمن را رعایت نکردهایم.
🔻الف) فضای مجازی، مثل توپ و تانک و هواپیما و... نیست. محیطی است که افکارساز است و افکارسوز. وقتی شما با هویت مشخص وارد این بستر میشوید، معلوم است از اول به کنترلکنندگان محیط گرا میدهید که محتوای بنده و خود بنده را مهندسی کن!
➖من را در فیلترینگ حبابی قرار بده!
قریب به اتفاق کنشگران فضای مجازی متعلق به دشمن، با اصل تقیه در این محیط نامانوسند.
➕لازمهٔ اینکار، تهیه دستگاه مجزا، بدون وجود کوچکترین نشانه هویتی کاربر و رعایت اصول تقیه، همانند علی بن یقتین در دستگاه خلافت عباسی است (رمز عبور، ادبیاتِ محتوا، مکان استفاده و...) باید متفاوت باشد.
🔻ب) بسیاری از افراد، امکان تولید محتوای موثر، متناسب با محیط را ندارند و صرفاً کپی-پیستکارند. (اعم از توانِ نگارش متن کوتاه، تولید عکسنوشته، کلیپ و... متناسب با محیط، نیاز، زمان و اقتضای مخاطب)
🔻ج) بزرگترین معضل لاینحلِ ما تاکنون، توان توزیع مؤثر محتوا است.
یعنی جریانسازی کنیم واقعاً؛ نه اینکه دلمان را به ترند شدن فلان محتوا خوش کنیم.
🔺د) شرایط فردی مانند تقوا، نبود احتمال وقوع در گناه، آشنایی با معارف دینی و داشتن تخصص حداقل در یک موضوع لازمه حضور در سرویس دشمن است؛ چقدر از فعالان، این خصوصیات را دارند؟
و مواردی از این دست که باید بدان توجه کرد.
🔸۲: برخی دوستان شرایط را طوری ترسیم میکنند که نشان میدهد ما بیش از ۲۰ سال است که در حال اضطراریم (اکل میته و...). باید از خودمان سوال کنیم چرا دائم در حال اضطراریم و برای خروج از وضعیت اضطراری، چه کردهایم؟
🔹۳: اشکال دیگر آن است که نسبت به فرامین حضرت آقا، نومن ببعض و نکفر ببعضیم. خوب! بالا بردن سواد رسانهای دینی عموم مردم (البته نه سواد رسانهای یونسکو که وضعیت غالب فعلی است)، نیز از مطالبات آقا از جبههٔ انقلابی است. برای تولید سواد رسانهای دینی و ممانعت از ترویج سواد رسانهای غربی چه کردهایم؟
👈مهمترین مطالبهٔ حضرت آقا از جبههٔ انقلابی، تبدیل مطالبات حاکمیتی به گفتمان پذیرفته شدهٔ عموم مردم است. حالا گل سرسبدِ همهٔ اینها، شبکهٔ ملی اطلاعات است. برای تبدیل مطالبات آقا به گفتمان پذیرفته شده عموم مردم، چه کردهایم؟
🔸۴: کتاب ضاله را متخصص متعهد بخواند و رد کند. حال اگر کتاب ضاله دست مردم بود باید چه کرد؟ بگوییم دیگر نمیشود کاری کرد؟ آیا نباید برای محوِ آن و توجیه مردم نسبت به خطرناک بودنِ آن اقدام کرد؟
🔹۵: وظیفهٔ ما در قبال تولید و توزیعکنندگان کتب ضاله چیست؟ اقدام قضایی، روشنگری، تبیین خیانتها و...، جزو بدیهیترین امور است.
🔸۶: برخی دوستانِ ما به تمام معنا در زمین دشمن تنفس میکنند؛ مثلا در واتساپ با دوستان نزدیک و همنظر خود، ارتباط میگیرند و... . این خلاف بدیهیات قاعده اضطرار است.
🔹۷: ایجاد انحصار محتوایی هم از دیگر مصائب است؛ بارها با افرادی برخورد کردهام که میگویند، صرفاً برای دیدن محتوای فلان طلبه، فلان کانال خبری و...، از تلگرام یا اینستاگرام استفاده میکنم.
➕ خب برادر عزیز! شما باید محتوای خود را در سرویس بومی قرار بدهید و به نفع دشمن انحصار محتوایی درست نکنید.
🔸۸: باید دستگاهها و مراکز دولتی و انقلابی موازنهای در تخصیص بودجه نسبت به فضای مجازی موجود ایجاد گردد؛ متاسفانه ۹۹ درصد بودجه برای حضور در زمین دشمن هزینه میشود و برای سایر موارد، با تخفیف، یک درصد.
🔹۹: حضرت آقا در جلسهٔ قرب بقیهالله، اول به دوستان گفتند همت را بر سلب سلطه بگذارید و دشمن را از فضای مجازی بیرون کنید، بعد در ادامه بر حضور در سرویس دشمن با رعایت ضوابط، تصریح کردند. منتها انقلابیون، آن حرف را وانهادند و به این چسبیدند.
🔸۱۰: جنگ در زمین دشمن کَمّی نیست؛ لشکر نمیخواهد. کیفی است. مدیریت واحد میخواهد و رزمندهٔ توانمند و آموزشدیده. مطالبهسازی و گفتمانسازی لشکر میخواهد. اما به عکس، آنطرف لشکری و با تأکید بر کمیت عمل میشود (و واقعاً بدون کیفیت) و اینطرف، عدهای تنها با دستان خالی.
🔹۱۱: اکنون اطلس سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و...، بهدلیل حضور بیضابطه در سرویس دشمن و بیتوجهی به سایر مطالبات حضرت اقا، در اختیار دشمن است. این اطلس روزبهروز، کاملتر میشود. چقدر این خطر بزرگ را برای مراجع، مدیران حوزه، مسئولان سپاه، اعزه صداوسیما و... تبیین کردهایم؟
حجت الاسلام محمد کهوند
@tollabolkarimeh 🌷
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ راه عمیق خودسازی در کلام حضرت آیت الله تحریری
🔸 به مطالب این کلیپ علمای اخلاق همگی تاکید ویژه ای دارند ...
@tollabolkarimeh 🌷
🍃ریزبینی های تربیتی علما🍃
👈عبای پاره میرزا جواد تبریزی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 درباره اظهار نظر و قضاوت در فضای مجازی، همه مراقب باشند ...
🔹... حالا که #فضای_مجازی یک چیز خیلی رایجی است و خیلیها اظهار نظر میکنند، #قضاوت میکنند در فضای مجازی؛ و با بیانهای خودشان، با نوشتههای خودشان، در واقع در موضع یک #قاضی قرار میگیرند و رأی میدهند و بر اساس این رأی عمل میکنند؛ گاهی دشنام میدهند، گاهی #تهمت میزنند و کارهایی مانند اینها میکنند؛ همه مراقب باشند، ...
بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه
۱۳۹۹/۰۴/۰۷
@tollabolkarimeh 🌷
📗طلاب، پیشتاز در خدمت رسانی
✅طلبه ها اولین گروهی بودند که رسما اعلام کردند حاضرند در خط مقدم مقابله با کرونا به کمک کادر درمانی بیمارستان ها بشتابند. طلبههای فراوانی بعد از گذراندن دورههای آموزشی تحت نظر کادر درمانی بیمارستان، مشغول خدمت به بیماران کرونایی شدند. بسیاری از مردم حتی از حضور طلبههای جهادگر در بیمارستان ها بیاطلاع بودند تا زمانی که خبر ناگوار فوت همسر باردار یکی از این همین طلبههای جهادگر به نام «حجت الاسلام محمد مداح»همهی ذهنها را به سمت خود جلب کرد.
🚛محمد مداح با وجود بیماری همسرش روزهای زیادی مشغول خدمت در بیمارستانهای قم بود، همسرش نیز دوقلو باردار بود و به علت بیماری قلبی و تنفسی در همان بیمارستانی بستری بود که همسرش مشغول به خدمت رسانی بود. این اتفاق بسیار ناراحت کننده سبب شد تا مردم بیشتر از حضور این طلبهها در بیمارستانها مطلع شوند و از زحمات این عزیزان قدرشناسی کنند.
✂️برشی از یادداشت کمیل محسنی در نشریه فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
⚪️علمای شیعه و خدمات اجتماعی به مردم
(بخش اول)
◻️یکی از کارهای مهم و اساسی علمای شیعه در طول تاریخ، کمک به مردم خصوصا اقشار ضعیف جامعه بوده است. روحانیون و علمای شیعه همیشه در صف اول خدمت رسانی به مردم بودهاند. این خدمات اجتماعی به صورت کاملا خودجوش و بدون هیچ چشم داشتی از سوی حکومت بوده است. در بلایای طبیعی؛ مانند سیل و زلزله نیز روحانیون ملجا و پناه مردم بودهاند. صفحات تاریخ معاصر نیز گویای خدمت صادقانهی علما به مردم است.
📢آیت الله شهید حاج ملامحمد خمامی، عالم مشروعه خواه عصر مشروطه، حاکم شرع در خطهی گیلان و شهر رشت، از ملازمان شهید شیخ فضل الله نوری و از حامیان مردم بوده است. ایشان علاوه بر حفاظت از دیانت مردم و اجرای حدود، در جهت رفاه و معیشت مردم نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند. یکی از فعالیتهای ایشان کمک در احداث جادهی رشت - قزوین است.
💬کوتاهی دولت در ساخت این جاده و اهمال کاری مهندسان خارجی موجب شد تا مردم بعد از مدتها درگیری، اعتراض خود را نزد مجتهد بزرگ گیلان که درب خانهاش همیشه به روی مردم ضعیف و کشاورز باز بود ببرند. آیت الله خمامی به اتفاق علمای شهر تلگرافی را به صدراعظم ارسال کردند. پیگیریهای آیت الله خمامی تا بدان جا پیش رفت که شخصا با کنسول روس و شرکت سازنده وارد مذاکره شد و در نهایت با عقد قراردادی مشکلات مردم رفع شد.
✂️برشی از یادداشت کمیل مؤمنی در نشریه فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷