eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶تشنج عمومى در جامعه ممنوع است یکى از مرزها، تشنج عمومى در جامعه است. در قرآن، اگر براى آزادى بیان عرض کردم من یک دلیل و مدرک صریحى پیدا نکردم، براى آزاد نبودن بیان در موارد تشنج عمومى، دلیل واضحى هست که در سوره‌ى احزاب در آیه‌اى میفرماید: «لئن لم ینته المنافقون و الّذین فى قلوبهم مرض و المرجفون فى المدینة لنغرینّک بهم». «مرجفون» یعنى آن کسانى که در جامعه تشنج‌آفرینى میکنند، جامعه را به اضطراب میکشانند، به حرکات ناسالم میکشانند؛ اینها مرجفون در مدینه‌اند. «مرجف» یعنى آن کسى که با سخن خود، با خود، با موضعگیرى خود، با اظهارنظر خود جو عمومى جامعه را به تشنج میکشاند. این قابل قبول نیست، حتى در جامعه‌ى کوچک زمان پیغمبر. مدینه مگر چقدر بوده؟ همه‌ى مدینه به قدر یکى از محلات تهران نه وسعت داشته و نه جمعیت داشته؛ این سر تا پاى نظام اسلامى در زمان پیغمبر است. 🔶اما در همان جو هم چون دشمنى زیاد است، چون مخالفت دشمنان جدى است، چون قدرتهاى بزرگ متحد شدند علیه اینکه نظام مدینه‌ى نبوى را از بین ببرند، چون احزاب همدست شدند براى اینکه اسلام را ریشه‌کن کنند، چون هنوز افکار و ایمانها و دلها آن عمق لازم را در زمینه‌ى مسائل اسلامى به طور عام پیدا نکرده، لذا مرجف در مدینه قابل گذشت نیست: «لنغرینّک بهم»؛ یعنى اگر دست بر ندارند این شایعه‌پراکنها، این تشنج‌آفرینها، این کسانى که جامعه را از سلامت و از سکون و آرامش خودش میخواهند خارج کنند، ما تو را «اغرا» خواهیم کرد به آنها؛ یعنى تو را به جان آنها خواهیم انداخت تا انتقام مردم را بگیرى. یعنى یک لحن شدیدِ خشن در مقابل کسانى که جو سالم جامعه را حاضر نیستند تحمل کنند و سلامت جامعه را به حال خود بگذارند. حالا جنجال کنیم که این بر خلاف روشهاى دموکراسى غربى است، دموکراسى غربى این را قبول ندارد.  @tollabolkarimeh 🌷
💢 خلأ در مباحث نظری فضای مجازی حجت‌الاسلام بهرامی در اولین جلسه اعضای هیات مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی: 🔸 خلأ موضوعی در پیگیری موضوعات مرتبط با فضای مجازی در حوزه علمیه به شدت احساس می‌شد. 🔸 این خلأ در زمینه طرح مباحث علمی مرتبط با فضای مجازی در حوزه دین و پی‌جویی توسعه و ترویج گفتمان مرتبط با آن بود. 🔸 اگرچه محققان و مراکز پژوهشی مختلف جسته و گریخته به این موضوع می‌پرداختند، اما تاکنون جایگاهی منسجم برای این مباحث در حوزه به‌وجود نیامده بود. به همین خاطر مسأله ایجاد انجمن مطالعات فضای مجازی به عنوان جایگاهی فرا سازمانی مطرح گردید. 🔸 در مراحل تصویب انجمن نیز مسؤلان مرتبط تاکید داشتند که این مجموعه با هدف پرداختن به کنش‌گری در فضای مجازی راه اندازی نشده است، بلکه باید به مباحث نظری فضای مجازی بپردازد. @tollabolkarimeh 🌷
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مستند: رابطه «وهابیت» و «آل سعود» 🔺رابطه نهاد مذهب و نهاد قدرت در عربستان سعودی، به بساطتی که در اذهان عامه و حتی بعضی از کارشناسان وجود دارد، نیست. نه تنها نمیتوان به این همانی وهابیت و آل سعود حکم داد که حتی رابطه حمایت متقابل این دو نیز در بعضی از مواقع به تقابل کشیده شده است. 🔺در این مستند به تاریخ روابط وهابیت و آل سعود پرداخته میشود. این مستند توسط شبکه الجزیره تولید شده و پایگاه اینترنتی شعوبا آن را ترجمه و زیرنویس کرده است. 🖇فیلم کامل این مستند را از لینک زیر مشاهده و دانلود کنید: https://b2n.ir/584262 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 / از خودی ضربه میخوریم، بدتر از ضربه‌هایی که از بیگانه میخوریم؛ مرزها باید روشن بشه 🔺ما برای اینکه جنگ نرم رو پیش ببریم، یک قرارگاه فرهنگی واقعا لازم داریم، یک مرکز استراتژیک واحد 🔺مگه تو جنگ سخت و نظامی قرارگاه نداشتیم؟ اینجا هم باید یه ستاد مشترک ساخته بشه، وگرنه هی از خودی گل میخوریم، از وزارت ارشاد گل میخوریم، از وزارت علوم گل میخوریم، از سینمامون گل میخوریم، همونطور که الانم داریم میخوریم ... @tollabolkarimeh 🌷
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تریلر مستند «معضل اجتماعی» 📍«وقتی برای کالایی پولی نمی‌پردازید (مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی) در حقیقت محصولی (که فروخته می‌شود) خود شما هستید» 🔸مستند «معضل اجتماعی» یکی از مهم‌ترین آثاری است که طی سال‌های اخیر درباره تاثیر منفی فضای مجازی ساخته شده‌ است. جف اورلوفسکی که کارگردان این فیلم است، پیش از این هم به خاطر مستند «تعقیب یخی» تحسین شده بود و حالا هم فیلمی ساخته که اگرچه به دلیل کپسول‌شدن حجم عظیمی از اطلاعات و تحلیل‌ها در آن، دیدنش انرژی ذهنی زیادی می‌گیرد، اما بعید است کسی این فیلم را ببیند و در نگاهش به فضای مجازی، تردیدهای جدی رخ ندهد. 🔹این مستند حدودا 1.5 ساعت است و در آن اطلاعات هشداردهنده و تحلیل‌های افشاگرانه‌ای راجع‌به چیستی تجارت شبکه‌های اجتماعی و البته تاثیرات ویرانگر آنها ارائه می‌شود. محتوای کلی کار این هشدار آخرالزمانی است که جادوگران فناوری، شکل جدیدی از سرمایه‌داری را طراحی کرده‌اند و اکنون بشریت منبعی برای تغذیه ماشین‌ها شده است! /تاملات @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ شاید نان و دارو را تحریم کنند، اما وسایل پیشگیری از بارداری را هرگز! ◀️ که برای اجرای پروژه جهانی «کنترل جمعیت» و به توصیه راکفلر سوم ایجاد شد و بودجه‌اش را از آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) گرفت، در حرکتی بشر دوستانه پس از ، دور افتاده و به مردم وسایل پیشگیری رایگان می‌دهد. 🔹 شاید نان و دارو را تحریم کنند، اما کاندوم را هرگز! 🔸 لبنان یکی از کمترین نرخ‌های باروری را در بین کشورهای مسلمان دارد و هر زن لبنانی در سن باروری به طور متوسط در سال ۲۰۱۸، تنها ۱.۷ بچه به دنیا آورده. 🔹 مواقع بحران، فرصت مغتنمی برای تغییر رفتار و ذهنیت مردم هست. حسین مروتی 🔺جمعیت قطعا یکی از «مولفه‌های قدرت» برای هر کشوری است. از این رو یکی از شیوه‌های مقابله با ایران همین تلاش‌های پشت پرده برای کاهش جمعیت بوده است که اکنون نتیجه آن بعد از گذشت سه دهه، رکوردداری ایران در کاهش است. @tollabolkarimeh 🌷
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خانم دکتر لباف، متخصص زنان و زایمان: در دوره ی رزیدنتی(تخصص) به ما گفته بودند زنانی را که بارداری دوم یا سومشان است، بطور عقیم کنید‼️ 🅾 چه تضمینی وجود دارد که در آیندۀ نزدیک عده‌ای در مورد و نیز همین اعترافات را نداشته باشند❓ 📝پ.ن: کلیپی کوتاه و تکان دهنده از خیانت جبران ناپذیر دهه ی ۷۰👆 @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🍃امام خمینی (ره) : شریفترین شغل در عالم ، بزرگ کردن یک بچه است ، و تحویل دادن یک انسان است به جامعه . @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ هنرِ خودی شناسی 🖊 : ◀️ اگر بخواهیم عصارۀ را در یک اصل نشان دهیم، آن اصل می‌تواند این باشد: «چشم‌پوشی از فساد در جبهۀ خودی و برجسته‌سازی فساد در جبهۀ رقیب»! و دعوا سرِ چیستی همین و است. 🔸 اگر با معیار هویت سیاسی (سیاست‌زدگی) نگاه کنیم، خودی کسی‌ است که در حوزۀ قدرت (اشغال مناصب) با ما هم‌سلیقه است و غیرخودی کسی‌‌ست که در زمینِ ما بازی نمی‌کند. 🔹 در عرفِ بخشی از انقلابی‌ها، خودی یعنی هر کسی که در طبقه‌بندی‌های ، خودش را می‌داند؛ غیرخودی هم، هر کسی که خود را اصولگرا نمی‌داند! 🔸 موضع‌گیری‌های این بخش از انقلابی‌ها در همۀ عرصه‌ها و بزنگاه‌ها، بر مبنای همین دسته‌بندیِ فاسد، تنظیم می‌شود: «اگر خودی کار غلطی کرد، در بوق نکنید، اما تا می‌توانید خطاها و فسادهای رقیب را فریاد بزنید»! 🔹 نه اینکه اصلاح‌طلبان سیاسی و سایر قبایل، چنین نباشند؛ قبیله‌گراییِ راست و چپ، هر دو هوای خودی‌هایشان را دارند! 🔸 این اصلِ فاسد، همچون باتلاقی در پیشِ پای طیف وسیعی از انقلابی‌ها قرار گرفته و آنها را درون خود کشیده و از مسئولیت‌پذیری برای اصلاح امور، دور کرده است. 🔹 سیر قهقهرایی انقلابی‌های خوش‌سابقه، از زمانی شروع شد که گروه دیگری از انقلابی‌ها، با چنین وسوسه‌هایی، راه را برای بیراهه رفتنشان گشودند. 🔸 انحراف بزرگی مانند شکل‌گیری ، که به بزرگترین امکان برای انقلاب‌زدایی و جدی‌ترین عامل بی‌عدالتی تبدیل شده، زاییدۀ همین منطق‌ است: «از خودمان است؛ زمین و وام و موقعیت ایجاد کنید برایش، جای دوری نمی‌رود، بهتر از آن است که آن‌وری‌ها بخورند»! و همین خودی‌های نابکار، همچون سرطان به جان انقلاب افتادند و انبوه مردم (جمهور) را از دایرۀ خودی‌ها راندند و خود جای همه نشستند. 🔹 چطور می‌شود اراذلی را که در کارنامه‌شان کلکسیونی از انواع فسادها و خیانت‌ها دارند، خودی دانست و همه باید ملاحظه‌شان را بکنند و خطاهای اجتماعی و مدیریتی‌شان را نادیده بگیرند؟ 🔺 با هر مبنایی (عقل، عرف یا شرع) باید با خطاهای اصحاب جبهۀ حق، شدیدتر و غلیظ‌تر از خطای اصحاب جبهۀ باطل برخورد کرد تا راهِ بدعت‌های اجتماعی و عادی‌سازی خطا را سد کرد. @tollabolkarimeh 🌷