eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ حوزه و روحانیت در مقابل فضای مجازی وظیفه دارند. 🔸 آیت الله : امروز دشمن برای فضای مجازی سرمایه گذاری زیادی کرده است و در این شرایط چیز محرمانه نخواهیم داشت، باید مواظب این تهدید بود و از آن به نفع خودمان بهره ببریم. 🔸 انسان هوشیار و آگاه کسی است که زمان را می شناسد، آگاهی دارد و برای آن برنامه ریزی می کند. 🔸 درگذشته فضای مجازی نداشتیم، ولی در همان زمان برای ضربه زدن به دین، جعل حدیث می کردند و مردم را منحرف می نمودند. 🔸 امروز اگر جعل حدیث نیست، فضای مجازی است و این خود تهدید بزرگ است و اگر از این ابزار تهدید درست بهره برداری نشود، انحرفات افزوده خواهد شد. 🔸 وظیفه حوزه و روحانیون ایستادگی در برابر فضای مجازی و این فضای مسموم است، ایستادگی به معنای تولید محتوای مناسب است، باید ازطریق تولید محتوا جوانان را به جامعه و زندگی سالم و دین برگرداند. @tollabolkarimeh 🌷
علامه : حوزه علميه، كه مى خواهد پرچمدار ترويج اسلام و عقايد اسلامى و مبارزه با انحراف عقيدتى باشد و فرهنگ اسلام و انقلاب را صادر كند، بايد بتواند ايدئولوژى اسلام را در دنيا اثبات و تمام عقايد مخالف را ابطال كند. اين كار به وسيله روحانيان، مردان فكر و تحصيل كردگان علوم دينى، انجام مى گيرد. حوزه، براى تربيت چنين افرادى كه مى خواهند با ساير فيلسوفان مكاتب عالم دست و پنجه نرم كنند تا افكار آنها را ابطال نمايند، چه برنامه ايى تدارك ديده است تا بتواند رسالت خود را بخوبى انجام دهد؟ بنابراين فقط با خواندن ادبیات عرب، فقه و اصول ، قدرت پاسخگويى به نيازها حاصل نخواهد شد. اين بدان معنا نيست كه دروس فقه و اصول كم اهميت است، بلكه بايد، در كنار دروس حوزه، به دروس ديگر نيز توجه شود. گذشته از نيازهاى فقاهتى، جامعه نيازهاى ديگرى نيز دارد و در درجه اول نيازهايى است كه محور آنها عقايد اسلامى مى باشد. فقه اصطلاحى به فروع دين مربوط است. پس براى تكميل برنامه هاى حوزه، بايد مواد درسى ديگرى، دست كم، براى گروه خاصى وجود داشته باشد وگرنه ما دچار سيلى از شكوك و شبهات مربوط به عقايد خواهيم شد كه پاسخگويى در بين روحانيت و حوزه هاى علميه ندارد. اگر سؤال شود كه فلسفه تحليل زبانى و پوزيتيويسم يعنى چه و از چه مسائلى بحث مى كند جز عده معدودى از آن اطلاع ندارند. با اين حال، چگونه مى توان با انواع مكاتب فلسفى مبارزه كرد؟ 📒 مباحثی درباره حوزه، ص ۹۸و۹۹ @tollabolkarimeh 🌷
ما عموما دنبال اصلاح گری فوری هستیم و می خواهیم فوری عالم را اصلاح کنیم، اصلاح خوب است اما نه به قید فوری بودن. اصلاح همان طور که عرض کردم بالا بردن عقلانیت است و سخن تازه گفتن. _ استاد @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در جمهوری اسلامی، اشرافیت همراه با توجیه مذهبی است. 👈 مردم از حوزه ها و مساجد مجلل، الگو میگیرند. ❓حوزه های علمیه لاکچری قم، برای چه کسانی است؟ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فرار از مناظره توسط مدعیان پرچمداری نواندیشی در حوزه! 🔻مناظره یکی از روش های مؤثر برای تبیین دین مبین اسلام و اثبات حقانیت آن است. مناظره به عنوان یکی از روش‌های گفتمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و اهل بیت علیهم السلام شناخته می‌شود، همانطور که مباحثات امام رضا علیه السلام با رهبران و متکلمان برجسته ادیان و فرقه‌های مختلف، به دلیل بازتاب گسترده آن در اندیشه اسلام و تشیّع، برجستگی خاصی در طول تاریخ داشته است. 🔸️حال سوالی که از برخی جریان‌ها و افراد، علی الخصوص برخی مدعیان حوزوی، کسانی که با وجود اینکه خود را عالم دین می‌نامند و در داخل کشور در بهترین شرایط و امکانات و با تربیون‌های آزاد زندگی می‌کنند و تفکرات خود را که ماهیت آن بر نفی دیگران و توهین به باورهای مذهبی و اعتقادی و القای مطرح می‌شود این است که: ❓ چرا هنگامی که به مناظره و گفتگو درباره حقانیت تفکرات خود دعوت می‌شوید، به بهانه های مختلف فرار می‌کنید؟ ❓چرا «جناب علوی بروجردی» که در رابطه با نظام اقتصادی اسلام گفته بود «باید مرا قانع کنند»، دعوت به مناظره را نمی‌پذیرد؟!🤔 (دعوت به مناظره پیرو اظهارات آیت الله علوی بروجردی از سوی استاد خسروپناه - rasanews.ir/002n1Z) ▫️وقتی باور به اعتقادات و باورهایتان ندارید چرا با کارهای تبلیغاتی و شانتاژ، ادعاهای خود را در فضای رسانه‌ای و برای مخاطب عام منتشر می‌کنید، بدون آنکه حتی به صحبت‌ها و سوال‌های طرف مقابل توجهی داشته باشید؟ /حجره @tollabolkarimeh 🌷
✍️چرا غربگرایان داخلی از پیروزی دموکراتها ذوق زده اند؟ 🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است؛ «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش». تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود. به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد. به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده) در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است: 🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مى‏آيند، مى‏گويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفته‏اند. و خدا به آنچه پنهان مى‏داشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119) خداوند در آیه دیگری می فرماید: 🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82) دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند. در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند: 🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، يهود و نصارى‏ را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118) جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند: 🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى‏] با آنان شتاب مى‏ورزند.» (مائده: 52) تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است. 🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است. بنابراین به راحتی می توان علت خوشحالی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی نامزد دموکرات در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت. /بصائر @tollabolkarimeh
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اهل مکه و مدینه هم نعمت ولایت و اهل‌بیت علیهم‌السلام را داشتند، ولی در روایت آمده است که آنها از نعمت ولایت قدردانی نکردند، لذا به اعاجم منتقل گردید. خدا کند ما عجم‌ها نعمت مفت به‌دست‌آمده، را مفت از دست ندهیم! 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٢١٢ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیت الله جوادی آملی : ⭕️ بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ کنیم. مواظب باشید که این نظام نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی بر می گردد. ⭕️ این نظام امانت الهی است، اگر معاذالله کمترین آسیبی ببیند، تمام لعنت گذشتگان و آیندگان دامنگیر ما خواهد شد. ⭕️ هرگونه کاری که موجب تضعیف، تفرقه، نفاق افکنی و طمع بیگانگان است، حرام عینی است. @tollabolkarkmeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔘 تحجر مذهبی یا سیاسی ❇️ گاهی تبعیت از احزاب سیاسی و تعصب داشتن نسبت به آنها باعث می شود تا انسان دچار تحجر سیاسی شود و نتواند مسیر حق را دنبال کند. ضربه ای که به واسطه کشمکش هاى جانبدارانه رهبران برخی احزاب و حامیان آنها بر پیکره _سیاسی وارد شده، کمتر از تحجز مذهبی نیست. ❇️ تاریخ تشیع و حتی تاریخ مصادیق بارزی از معممینی را به ما معرفی می کند که گرفتار تحجر سیاسی شده و به خاطر محافظه کاری و حفظ منافع حزبی، خلاف آرمانهای امامین انقلاب اسلامی عمل نموده اند بر همین اساس مسئولان حوزوی موظفند تا با ترویج بصیرت و تقوای سیاسی به حوزویان به ویژه طلاب جوان، آنها را از آفات تحجر سیاسی دور نگه دارند. ✍رضا خدری / رحا @tollabolkarimeh 🌷
📝 مشکل آنها خود ایران است.. 🔸به این تصاویر خوب دقت کنید. این همان جلسه معروفی است که در آن ترامپ در مجلس، پس از شهادت قاسم سلیمانی سخنرانی می کند و می گوید: 💬 «به دستور من ارتش ایالات متحده در یک حمله دقیق و بی نقص سلیمانی را کشت و بر سلطه وحشتناک او برای همیشه پایان داد.» 🔹و پس از بیان این کلمات، نمایندگان مجلس از جمله رییس مجلس، نانسی پلوسی دمکرات، بر می خیزد و برای او دست می زند. 🔸و این درست همان جلسه ای است که در پایان آن،‌ نانسی پلوسی به نشانه اعتراض به دیگر سخنان ترامپ، برگه سخنرانی او را پاره می کند. 🔸نانسی پلوسی،‌ رقیب خونی ترامپ، به ایران و شهادت قاسم سلیمانی که می رسد برای ترامپ دست می زند و این همان موضعی است که داشت: «هیچ آمریکایی ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی کند.» 🔹این تصویرها روشن اند. دمکرات و جمهوری خواه بر سر یک موضع ایستاده و متفق القول اند: این امپراتوری ترور و وحشت، این زورگوی جهانی،‌ ملت های مستقل را ضعیف و مطیع می خواهند. مشکل آنها تمامیت و استقلال ایران است. @tollabolkarimeh 🌷