eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸شیر ایرانی(دو رگه!) پس از ۸۰ سال به ایران بازگشت 🔸 بازگشت شیر ایرانی به کشور پس از یک قرن انقراض 👇 👇 👇 👇 https://www.yjc.ir/00T19N 🔹شیر ایرانی پس از ۸۰سال، شب گذشته به ایران بازگشت و امروز طی مراسمی در باغ وحش ارم از آن رونمایی شد./باشگاه خبرنگاران جوان 🔹حدود ساعت ۲۲ شب گذشته، پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشور، جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام (ره) شد. ⁉️انقراض شیر و ببر و دیگر گونه های حیات وحش ایران توسط خاندان فاسد پهلوی و درباریان👇 🔴 ارتشبد حسین فردوست، رئیس بازرسی شاهنشاهی، دوست صمیمی و امین #شاه 👇 به محمد رضا گفتم، اعلیحضرت اگر روزی مردم بفهمند که نسل شیر و ببر و... ایران را خاندان شما و دیگر درباریان منقرض کرده اند چه خواهید کرد؟ محمد رضا با آن حالت تکبر همیشگی گفت، ک.. لَ. [۱] مردم! شیر فقط به درد شکار، باغ وحش و پرچم می خورد! 📷 #شاه و #فرح در حال شکار #ولیعهد (رضا ربع پهلوی) در حال گرفتن عکس یادگاری با لاشه های شکارش! [۱] ... لَق ! @tollabolkaromeh 🌷
شهید مطهری: شخصیتها تا آن وقت پیش ما احترام دارند که به حقیقت احترام بگذارند؛ اما آنجا که می‌بینیم اصول اسلامی به دست همین سابقه دارها پایمال میشود، دیگر احترامی ندارند. @tollabolkarimeh 🌷
🔸 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قانون راه اندازى «اينترنت ملى» در روسیه كه مستقل از سرورهاى جهانى است را امضاء کرد. @tollabolkarimeh 🌷
🔸️ وزیر ارتباطات اصلی‌ترین مخالف شبکه ملی اطلاعات است/ آذری جهرمی به جای توییت‌بازی پاسخگو باشد #پژمانفر رئیس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی #مجلس: 🔹 متاسفانه #وزارت_ارتباطات نه تنها توجهی به این تهدیدات ندارد بلکه با عدم ساماندهی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات، کشور را در یک باتلاق غیرقابل بازگشت قرار می‌دهد. 🔹 متاسفانه آقای #آذری_جهرمی در پیام توییتری خود به صراحت اعلام می‌کند که مسدود کردن اپلیکیشن‌ها، محدود به پوسته‌های تلگرام نشده و همه فضای مجازی کشور در معرض تهدید مسدود شدن قرار دارند. 🔹 آقای وزیر! شما زمانی که به دنبال راه‌اندازی پوسته‌های #تلگرام بودید، این حس را نداشتید که راه‌اندازی این پوسته‌ها بر روی فضای #اینترنت بین‌الملل بازی کردن در زمین دشمن است و تمامی دارایی‌ها و زندگی مردم را در معرض خطر #امنیتی قرار می‌دهد؟ 🔹 وزارت ارتباطات باید پاسخگوی این اقدام خطرناک و هزینه‌ساز خود باشد. @tollabolkarimeh 🌷
علی‌عسگری: امام خمینی صراحتا گفتند برای ادامه راه شهید مطهری به آقای خامنه‌ای مراجعه کنید رئیس سازمان صداوسیما: اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت های مهم کشور را ترور فیزیکی می‌کردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فکر روی آورده اند و این جنگ بسیار سخت تر و پیچیده تر است زمانی که استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌کردند و از ایشان می پرسیدند که برای ادامه راه استاد مطهری باید به سراغ چه کسی برویم و امام هم خیلی صریح می‌گفتند "به آ سید علی آقای خامنه ای مراجعه کنید ." @tollabolkarimeh 🌷
🔰 کتاب «إعرابُ القرآنِ الکریم و بیانُه» 🔹نوشته محی الدین درویش 🔹 به زبان عربی 💠معرفی اجمالی کتاب🔻 « إعراب القرآن الکریم و بیانه» کتابی است در صرف و نحو قرآن اثر محی الدین درویش. اعراب قرآن یک دوره ترکیب قرآن، همراه با بیان نکات بلاغی و تفسیری و تاریخی و شان نزول آیات است. انگیزه مؤلف، بی نیاز کردن قرآن پژوهان از کتاب های دیگر در این زمینه است. منبع؛ کانال بانک علمی سفیران 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
✅ طلاب جوان؛ زنبورهایی با نیش و نوش! ☘امام خامنه ای(حفظه الله) من یک وقت این [تلاش طلاب جوان] را به زنبور عسل تشبیه کردم؛ «و اوحی ربّک الی النّحل ان اتّخذی من الجبال بیوتا و من الشّجر و ممّا یعرشون». زنبور عسل در بین گلها می‌گردد و عسل شیرین را که «فیه شفاء للنّاس» است، برای انسانها فراهم می‌کند. البته نیش هم دارد و در جای خودش از آن هم استفاده می‌کند. به شرطی که آن نیش زدن بجا باشد، عیبی هم ندارد. بدون نیش هم مثل این‌که خیلی مفید نیست؛ در جاهایی هم باید از آن نیش استفاده بشود؛ اما کار اصلیش آن نیست؛ کار اصلیش این است که عسل را فراهم کند. تا وقتی که این‌طور است، برکات الهی همراه است. ۱۳۷۰/۰۸/۲۰ @tollabolkarimeh 🌷
✅ #لحظه_دیدار نزدیک است... 🌹طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای (حفظه الله) دیدار می کنند. این دیدار در #سوم_ماه_رمضان برگزار می گردد. @tollabolkarimeh 🌷
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹قسمت اول 🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان (چهارشنبه، سوم رمضان) اولین دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد، چیزی شبیه به دیدارهای ماه رمضان دانشجویی، اقدامی دیر هنگام اما ان شالله در آستانه گام دوم انقلاب با برکت اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند. این موارد را یادآوری می کنم، ان شالله که مورد توجه قرار بگیرد: 🔻۱ . این دیدار قرار است با حوزویان سراسر کشور باشد نه فقط طلاب قم و تهران که قبلاً هم دیدارهایی داشته اند. بنا بر این باید بازتاب دهنده نگاه حاکم برکل بدنه حوزه باشد. هر چند حوزه قم، به دلیل سابقه و عمق علمی، مرجعیت دارد اما کمِّیت طلاب شهرستان ها از یک سو و از سوی دیگر، پیشتازی آنها در برخی بزنگاه ها در پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، اقتضا می کند که مدیریت برگزاری مراسم، در توزیع فرصت استفاده از این تریبون، عدالت را رعایت کند. روشن است که رهبر انقلاب از حذف این بدنه گسترده از طلاب و روحانیون . 🔻2 . شنیده شده تیم پنج نفره ای از مدیریت حوزه علمیه قم درحال تعیین سیاست های حاکم بر این دیدار و انتخاب افرادی است که چهارشنبه پشت تریبون قرار می گیرند. حتی این تیم، قرار است متن ها را قبل از قرائت چک کنند! مشی و مرام امام خامنه ای نشان داده که از این رفتارها . در دیدارهای دانشجویی چون تشکل های دانشجویی نقش آفرینی می کنند، تا حدودی این مشکل وجود ندارد. سئوال این است که در این دیدار، ملاک انتخاب افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند چیست؟ در حال حاضر یکی از مهمترین تشکل های حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که ظاهراً تا این لحظه هیچ اطلاعی از اصل این دیدار مهم و نحوه چینش افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند، نداشته است! 🔻3 . حضرتعالی باید مراقبت کنید تا دست اندرکاران تنظیم این دیدار مهم، القا نکنند که خروجی جلسه، پژواک صدای مدیر حوزه قم است بلکه باید انعکاس این دیدار مغتنم، صدای بدنه و متن حوزه علمیه یعنی عدالت طلبی، مبارزه با رانت و فساد، استکبار ستیزی، تحول ساختاری حوزه، انتقاد از مدیریت غیرانقلابی، تنبل و رفاه طلب حاکم بر کشور، مخالفت با انقلاب زدایی از حوزه ها آن هم به شکلی صریح و بدون تعارف باشد. قطعا امام خامنه ای از طرح این مباحث مهم غفلت شود. 🔻4 . یکی از مباحث چالشی حوزه علمیه در ماه های اخیر، انتقاد دلسوزانه برخی نخبگان شاخص از وجود تفکر سکولار در حوزه های علمیه بود. این دیدار نشان می دهد تا چه اندازه این دغدغه از روی واقع بینی و با هدف پیشگیری از انحراف بوده یا غیرواقعی و تندروانه بوده است. نوع مدیریت حاکم بر این دیدار نشان می دهد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه کدام تفکر است؛ تقویت جریان سکولار و سکولارنمایی از بدنه حوزه یا تقویت جریان اصیل حوزه علمیه که انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمده و در بزنگاه های مهم برای آن هزینه داده است. قطعا مرجعیت انقلابی و دلسوز هم مانند امام خامنه ای از سکولار نمایی حوزه . 🔻5 . طبعا فلسفه برگزاری این جلسه، طرح مباحث علمی محض در حضور ایشان نیست زیرا در این خصوص، همواره جلسات مکرری برگزار شده است. بلکه نیاز امروز جامعه، پژواک صدای انقلاب، نفی جریان غیر انقلابی، جلوگیری از انقلاب زدایی توسط حوزه علمیه است. بدیهی است که توقع رهبری، شنیدن دغدغه ها و طرح و برنامه مدیریت و بدنه حوزه علمیه در خصوص چگونگی پیمودن گام دوم انقلاب است. روشن است که امام خامنه ای از طرح مباحث کلی، غیرکاربردی، شعاری و کسل کننده در این خصوص . @tollabolkarimeh 🌷
♻️ فرصت سازی یا فرصت سوزی 🔸نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب 🔹 قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم/ سلام علیکم / مطابق اخبار اعلام شده قرار است ... دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد... ای پن دیدار در آستانه گام دوم انقلاب با برکت است اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند: 🔻6 . با توجه به اینکه بخشی از بودجه عمرانی حوزه های علمیه (برای ساخت، تعمیر و بازسازی) توسط دولت جمهوری اسلامی تأمین می شود و از آنجا که آقای حسن روحانی به هیچ وجه تحمل انتقاد را ندارد، شنیده شده تلاش می شود تا از پشت تریبون این دیدار، صدایی در نقد دولت فعلی و جهت گیری های غلط او بلند نشود! در حالی که بدیهی است اولا استقلال حوزه های علمیه، اقتضا می کند تا در امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، ملاحظه این امور نشود. ثانیا وقتی شخص رهبر انقلاب، خودشان نسبت به رفتارها و تصمیمات غلط دولت ها بویژه دولت فعلی، سکوت نمی کنند و تأکید دارند که حوزه های علمیه باید حامی و ناصح دولت ها باشند، آیا متولیان برگزاری جلسه، تردید دارند که امام خامنه ای از زیر سئوال رفتن استقلال حوزه و دفاع نکردن از حقوق مردم . 🔻7 . یکی از محورهای این جلسه مهم، باید انتقاد روحانیون از خود باشد. نباید عَلَم انتقاد از روحانیت به دست لامذهب ها و روشنفکران سکولار بیفتد. این اصل همواره در بیانات و مشی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز حاکم بوده و این مطالبه را از بدنه حوزه داشته اند. باید با تریبون دادن به طلاب و روحانیون منتقدٍ آخوند های اشرافی و اهل تجمل و رفاه طلب بویژه در مسئولین، معممین سکولار، روحانیت لیبرال، مروجین تشیع لندنی، روحانیت غیرانقلابی، این شمشیرهای برّان نظام اسلامی را تایید و تشویق کنید تا زمینه بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت اصیل و مردمی برطرف شود. از جمله نهادهای متولی امور روحانیت که در بدنه حوزه نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد، دادگاه ویژه روحانیت است که علی رعم تغییر رویکردی که با ریاست آقای رییسی بر این دادگاه از چند سال قبل رقم خورد اما همچنان برخی از دادستان ها و مسئولان این دادگاه، خود از عوامل انقلاب زدایی و ایجاد رخوت و سستی در بین بدنه انقلابی و فعال شده اند. 🔻8 . یکی از تهدیدهای جدی علیه هویت اصیل حوزه، انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و تقویت روند بی تفاوتی در آن است. رهبر معظم انقلاب پیش از این در سفر سال ۸۹ به قم، حاکم شدن این روند بر حوزه علمیه را «فاجعه» برای جامعه نامیدند و در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اسفند ۹۴ انقلاب زدایی از حوزه علمیه را یک «تهدید جدی» دانستند. مدیران برگزاری جلسه، نشان خواهند داد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه، تقویت کدام تفکر است؛ تقویت جریان انقلابی یا تقویت صدای غیر انقلابی و بی تفاوت در حوزه! شنیده می شود که برخی در حال القای این نکته به مدیریت برگزاری جلسه هستند که نباید به طلاب صریح الهجه و انقلابی تریبون داد! در حالی که امام خامنه ای در سال 89 در قم فرمودند: «می خواهند فضای انقلابی را بشکنند، روحانی انقلابی را منزوی کنند... نیروهای انقلابی را متهم به افراطی گری نکنند بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام می گیرد.» طبعا حذف صدای طلاب و فضلای انقلابی که بازتاب دهنده مطالبات مراجع انقلابی و علمایی همچون آیت الله مصباح (به عنوان عقبه تئوریک نظام به تعبیر رهبر انقلاب) از تریبون این دیدار، قطعا اقدامی است که امام خامنه ای آن را «انحراف» خوانده و . حمید رسایی/ 13 اردیبهشت 98 و @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«دفاع بد» ترفند جدید دشمن در فضای مجازی @tollabolkarimeh 🌷
🔴 انسانیت بدون‌مرز/ هزینه بیمار افغانستانی از حقوقمان کم شود. چرا این خبر زیبا در رسانه‌ها بازتاب ندارد ولی برخورد بد یک نفر با یک مهاجر افغانستانی بازتاب زیادی در رسانه ها پیدا می کند؟! @tollabolkarimeh 🌷
🔴باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست ♦️رهبرمعظم انقلاب: چرا شما عمار را «سلام‌اللَّه‌علیه» میگویید، ولی نسبت به یکی دیگر از صحابی - رفیق عمار - که او هم از مکه بوده و در مکه کتک خورده است، «سلام‌اللَّه‌علیه» نمیگویید؟ چون عمار در وقت حساس اشتباه نکرد و فهمید؛ ولی او اشتباه کرد. ♦️ببینید، خط عمار را خط مستقیم میگویند. به نظر من، عمار هنوز هم ناشناخته است. ♦️عمار یاسر را خود ماها هم درست نمیشناسیم. عمار یاسر، یک #حجت قاطعه‌ی الهی است. ♦️من در زندگی امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) که نگاه کردم، دیدم هیچ‌کس مثل عمار یاسر نیست؛ یعنی از صحابه‌ی رسول‌اللَّه، هیچ‌کس نقش #عمار_یاسر را در طول این مدت نداشت. آنان زنده نماندند، ولی ایشان حیات بابرکتش ادامه پیداکرد. ♦️هر وقت برای امیرالمؤمنین یک مشکل ذهنی در مورد اصحاب پیش آمد - یعنی در یک گوشه شبهه‌یی پیدا شد - زبان این مرد، مثل سیف قاطع جلو رفت و قضیه را حل کرد. در اول خلافت حضرت همین‌طور، در قضایای جمل و صفین هم همین‌طور، تا در صفین به شهادت رسید. باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که #وظیفه چیست. @tollabolkarimeh 🌷
💢طلاب از ابتدای طلبگی مجتهد تربیت شوند ✔️استاد علی اکبر رشاد: 🔹اگر نسلی که در گذشته با زحمت درس خوانده است، نباشد و نسل امروز نیز با استفاده از متون ترجمه تحصیل کند و سر کار بیاید، برای آینده حوزه فاجعه در راه خواهد بود. 🔹در حوزه علمیه، مدت و مدرک تعیین نمی‌شود، بلکه اجتهاد هدف نهایی تحصیل علمی است که پیش روی طلبه قرار می‌گیرد. با توجه به دوره‌های درسی سلف صالح به نظر می‌رسد که در گذشته این گونه بوده که تحقق ملکه اجتهاد به سرعت دست یافتنی و آثار آنان اجتهادی و نوپردازانه بوده است. 🔹فراموش شدن یا از میان رفتن سنت‌های تاریخی در فقه و اصول و دروس حوزه علمیه موجب شده که امروزه دست یافتن به اجتهاد را سخت بدانند، توجه به مبانی در گذشته عامل رشد و اجتهاد محوری بود و غفلت از آن مانند توجه نکردن به علم کلام از دلایل ضعف در این عرصه است. 🔹باید حوزه علمیه در عرصه مبانی برنامه ریزی کند و از همین رو می‌بایست به فلسفه، اصول و فقه به صورتی عمیق‌تر پرداخت. 🔹امروز به فلسفه دین نیاز داریم و فقه به این مبانی نیاز دارد و علوم انسانی نیز به فقه که بخش عمده سبک زندگی انسان و مناسبات مسلمانان را تنظیم می‌کند، محتاج است. 🔹طلبه باید از ابتدای طلبگی مجتهد تربیت شود و از صرف تا فقه و اصول را استدلالی بیاموزد نه اینکه متون را طوطی وار یاد بگیرد. @tollabolkarimeh 🌷