🔻مجلس جای ضدانقلاب نیست
رهبر معظم انقلاب:
کسانی که حتّی نظام را قبول ندارند بیایند در انتخابات شرکت کنند، رأی بدهند، امّا نهاینکه کسی که نظام را قبول ندارد، بخواهند مجلس بفرستند. هیچجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که [وقتی] ما گفتیم آقا شما که نظام را قبول نداری بیا، بگوید خیلی خب، پس اجازه بدهید من به کسی رأی بدهم که او هم نظام را قبول ندارد؛ این معنی ندارد.
📗۱۳۹۴/۱۰/۳۰
@tollabolkarimeh 🌷
🔆شاخصههای حکومت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی
🔻راه مبارزه با طاغوت از علامه چیست؟
🔹«از نظرگاه #علامه_طباطبایی حکومت اسلامی، از مهمترین مظاهر اسلام به شمار میرود. دین اسلام اساس خود را بر اجتماع و حکومت نهاده است و بر تشکیل جامعه تاکید دارد.
🔸در حکومت اسلامی مد نظر علامه هدف، رسیدن به #سعادت_واقعی و #قرب_الهی میباشد. در این جامعه افراد بر حسب مقتضای قوای خویش، راه میانه را پیش میگیرند و نیازها و خواستههای مادی خود را در راستای بندگی الهی قرار میدهند.
🔹شاخصههای #حکومت_اسلامی را میتوان در بعد شاخصههای نظری و شاخصههای عینی بحث نمود. علامه طباطبایی در تبیین ماهیت حکومت اسلامی، «#توحید»، «#ربوبیت_الهی» و «#ولایت» را از جمله شاخصههای نظری حکومت بر میشمارد.
🔸وی در بیان شاخصههای عینی حکومت اسلامی به «دو ساحتی بودن اهداف ساختار سیاسی (یعنی دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی)»، «حقگرایی و عدالتگستری» و «مردمسالاری(نقش حداکثری مردم در تدبیر حکومت)» اشاره مینماید.
🔹وی بیان میکند:
«امر حکومت در زمان #غیبت با شرایطی به مردم واگذار شده است. مستفاد از قرآن کریم این است که اولا مسلمین باید حاکمی برای خود تعیین کنند و حاکم اسلامی باید طبق سیره رسول الله حکومت نماید.
🔸سیره آن حضرت در حکومت بر اساس «#سنت_امامت» بود؛ نه بر اساس سنت سلطنت و پادشاهی. ثانیا حاکم اسلامی باید احکام اسلامی را بدون هیچ کم و کاستی حفظ کند. ثالثا، حاکم اسلامی باید در امورات جامعه با مردم مشورت کند.»
🔹علامه در مقابل نیز حقگریزی و تبعیت از باطل، ابتناء بر اکثریت یا اقلیت مستبد و #طاغوتمحوری را از مشخصات حکومتهای غیر اسلامی میداند.
🔸وی در زمینه مقابله با حکومتهای طاغوتی و قیام و #انقلاب علیه آنان با اقتباس از برخی اندیشمندان دیگر سه راهکار با روش تدریجی را ارائه میدهد:
🔹1. دعوت و ارشاد و بیان مواعظ به حاکمان حکومتهای اسلامی، 2. مقاومت مسالمت آمیز و سلبی، 3. جهاد و مبارزه.»(نخستین پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ص78-76)
/بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 اژدها در حال نابودیست
🔹بعد از رئیس شدن آیت الله رئیسی در قوه قضائیه بسیاری از سر های اژدهای فساد و خیانت قطع شد و در حال قطع شدنه
🔸در این کلیپ دانهدرشتها پشت میلههای زندان را ببینید از برادر روحانی، پسر عمه ی روحانی ، دختر مظلوم وزیر روحانی ،پورحسینی ، دانیال زاده ، طبری و.....
🔸و مردم باید کمک کنند با انتخاب درست در #انتخابات_مجلس تا کمکی به ایت الله رئیسی بشه برای به زانو درآوردن اژدهای اصلی فساد و خیانت ...در این کشور
#باید_به_رئیسی_کمک_کرد
@tollabolkarimeh 🌷
✅ آیا میدانستید که
مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) از بانیان تأسیس اولیه مدارس دخترانه در تهران بوده ؛البته نه از نوع غربی
✍ نحوه تعامل شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری با مهمترین رویداد دوران خود، یعنی «مشروطیت»، بیش از قرنی است که کماکان در معرض نقض و ابرام قرار دارد و این شاهدی است بر این اندیشه که کردار نخبگان، در دایره زمان نمیگنجد و دامنه آن به ادوار بعدی تعمیم مییابد.در گفتوشنودی که پیش روی شماست، دکتر یعقوب توکلی، تاریخپژوه معاصر، ابعاد این مقوله را بررسی و به حقایقی جدید، اشاره می کند.
💠 دکتر توکلی :
شیخ فضلالله نوری نادیدههایی را دیده بود که دیگران نتوانستند ببینند، یکی از نکات جالب توجه در کارنامه شیخ فضلالله این بود که شیخ یکی از بانیان تأسیس اولیه مدارس دخترانه در تهران بود؛ البته نه از نوع غربی و فرنگی.
این واقعیتی است که "مونیکا رینگر" در کتاب «دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوران قاجار» آن را مطرح میکند. این حقیقت، به توجه شیخ فضلالله به مسئله آموزش دختران اشاره دارد.در واقع #مراجع کسانی هستند که تأثیر فرهنگی عمیق در زندگی مردم داشتند.ایشان در تهران به طور جدی با فعالیتهایی که علیه اسلام و فرهنگ اسلامی اتفاق میافتد مقابله میکند[از جمله طرح فساد انگیز مدارس دخترانه غربی]و [برای مقابله]امکانات و منابع برای تحصیل دختران را[در قالب مدارس جدید دخترانه اسلامی] فراهم مینماید.
این در حالی است که در فضای ادبیات روشنفکری، شیخ به عنوان نماد تحجر و احیاناَ سدی در برابر هرگونه تغییر معرفی میشد،!
✅ کامل گفتگو در 👇
http://www.iichs.ir/s/5915
@tollabolkarimeh🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عدالت یا ولایت؟
✍️سید یاسر جبرائیلی با انتشار فیلم زیر در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔹کسانی که عدالت را بر ولایت مقدم میدارند، مفروضشان این است که فهمشان از عدالت بر فهم ولی برتری دارد!
🔹این جماعت تسلیم عدالت ولیفقیه نمیشوند، بلکه از ولیفقیه میخواهند تسلیم عدالتی شود که اینها فهمیده و علَمش را بلند کردهاند.
✍️وحید اشتری، فعال عدالتخواه پاسخ داد:
🔸تخصص برادران #اصولگرا در ساختن همین دوگانههای کاذب است.
🔸از خودشان هم نمیپرسند وقتی برای دفاع از رهبری وی را جلوی عدالت یا جلوی آزادی یا جلوی جمهوریت میگذارند طبیعتا انتخاب مردم چه خواهد بود؟
🔸خوش به حال اصلاح طلبها و آقای روحانی که در هر انتخابات چنین رقبای باهوشی! دارند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔹چگونه کانالهای تلگرامی، سیاستِ "فشار از پایین و چانهزنی از بالا" را تئوریزه میکنند؟!
برخی از کانالهای تلگرامی پرمخاطب بعد از آشوبهایِ "دولت عاملِ" آبانِ ۹۸ تا توانستند پیامهایِ نا امیدکننده منتشر کرده و بعد از آن اقدام به برگزاری نظرسنجیای با گزینه "رای نمیدهم" کردند.
آنوقت نتیجه کانالیزه شده خروجیِ کانالهای تلگرامی خود را به عنوان خِرَدِ جمعیِ مردم ایران به خورد مخاطب میدهند!
این عملیات رسانهای همان سیاستِ معروف "فشار از پایین و چانه زنی از بالا" اصلاحطلبان و دولتیهاست. زمانی که عملکرد ۴سالهی مجلسِ "عموما اصلاحطلب" در حوزههای اقتصادی_معیشتی ناکارآمد بوده، و بیم آن را دارند که شورای نگهبان خطِ پایانی بر کمتحرکی اکثرشان و گزینههای همسو با آنان بکشد، شروع به تهدیدِ عدم حضور در پای صندوقهای رای میکنند.
ابتدا چندتحلیلگر اصلاحطلب میگویند که "نمیشود امیدی به اصلاح از طریق صندوقهای رای داشت"، بعد از آن سخنگوی دولت میگوید "بعد از آشوبهای آبانِ ۹۸ دیگر نمیتوان انتخابات را شبیه به قبل برگزار کرد"، حالا هم کانالهای تلگرامی احساس یاس و ناامیدی را تئوریزه میکنند.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
💠 اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای پنهان شده داریم
🔸 علامه #مصباح_یزدی
🔹 آنچه کسانی را به فسادهای غیرقابل جبرانی کشانده است، رگههای اخلاق فاسدی بوده است که در عمق دلشان وجود داشته و گاهی خودشان نیز به آنها توجه نداشتهاند. داستانهای قرآن را ملاحظه بفرمایید! از ابتدا با داستان تکبر ابلیس، حسد قابیل، داستانهای بنیاسرائیل و بلعم باعورا شروع میشود و به داستان کسانی میرسد که به خاطر حسد با پیغمبر اسلام مخالفت میکردند.
🔹 ریشه اولین جنایتی که بین انسانها واقع شد حسد بود. آخرین جنایتی که قرآن ذکر میکند نیز درباره قومی است که با پیغمبر اکرم به خاطر حسد مخالفت میکنند.
🔹 شاید اگر ابتدای کار، از هابیل و قابیل میپرسیدند که نسبت به هم چه احساسی دارید؟ میگفتند: دو برادریم که همدیگر را دوست داریم. شاید قابیل هیچگاه احساس نمیکرد که چیزی در عمق دلش وجود دارد و ممکن است موجب قتل برادرش شود. با هم غذا میخوردند، با هم رفت و آمد داشتند و زندگی میکردند تا اینکه داستان قربانی پیش آمد و معلوم شد که یکی در گوشه دلش، نسبت به دیگری حسد دارد.
🔹اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای کثیف پنهان شده است. گاهی خودمان نیز میدانیم، اما به آن اهمیت نمیدهیم، ولی گاهی خودمان نیز اصلا به آنها توجهی نداریم، اما وقتی پای امتحان به میان میآید، خودش را نشان میدهد. مهمترین رذایل، کبر، حسد و عُجب است.
♻️جلسه بیست و پنجم، رمضان ۱۴٣٩
موضوع: صراط مستقیم؛ آماج دسیسههای شیطان
@tollabolkarimeh 🌷
💢 شیخ مفید مسلماً به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشت/ کلام قدما باید به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود
📌 آیتالله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج مسائل مستحدثه، بیان کرد:
🔰 ادله اثبات ولایت فقیه شامل عقل، شهرت عظیمه، نصوص شرعیه و امور حسبیه میشود، که قدما نیز بر ولایت مطلقه فقیه تصریح داشتهاند و باید تنقید کلام فقها به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود.
🔰 ولایت مطلقه فقیه از زمان شیخ مفید مطرح بوده و حتی سخنان ایشان صراحت بیشتری در این باره دارد. شیخ در پاسخ به پرسش «آیا عالمی که توسط حکومت جائر منصوب شده ولایت دارد یا خیر؟» میگوید «عالمی که از سوی حکومت ظالم و جائر حکومت قبول کند، از نظر من امارت او شرعی است، چون او امیر از جانب امام زمان(عج) است نه امیر از جانب حاکم. البته باید اهل علم و تدبیر باشد.»
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/j6qgf
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله
@tollabolkarimeh 🌷
💢سیستم آموزشی مدرکگرا، عالم پرورش نمیدهد/ نباید گذاشت افراد مستعد بهخاطر مشکلاتی مالی از حوزه بروند/ «دُرَر الفوائد» مظلوم واقع شده است
✔️آیتالله سیدموسی شبیری زنجانی در دیدار با مدیر حوزههای علمیه قم🔻
🔹علم نباید به خاطر امور دنیوی باشد. مرحوم آقای مجتهدی تبریزی، در ابتدای طلبگی به من گفتند که در دانشگاه برای مدرک گرفتن درس میخوانند اما شما برای خود علم موضوعیت قائل هستید، اما الان طوری شده که طلاب وضع دانشگاهی پیدا کردهاند. از سیستم آموزشی دانشگاه، امثال شیخ طوسی و آخوند خراسانی بیرون نمی آید. شما افراد را تشویق کنید که این گونه درس بخوانند.
https://b2n.ir/325729
🔸اکنون در حوزه افراد مستعدی هستند که به خاطر فقر و مشکلات مالی به دنبال کاسبی میروند و از ادامه تحصیل باز میمانند. نباید گذاشت این استعدادها از حوزه بروند. حوزه باید برای پرورش شخصیتهایی نظیر آخوند خراسانی و حاج شیخ عبدالکریم حائری، برنامه مشخص داشته باشد. اگر افراد مستعد بخواهند به خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کنند خسارت بزرگی به حوزه وارد میشود.
🔹از کتابهایی که مظلوم واقع شده کتاب «دُرَر الفوائد» است. بسیاری از طلاب گمان میکنند لفّاظی و صِرف دانستن اصطلاحات متداول، نشان دهنده علمیت است. درر، تلفیقی از مطالب و آرای حاج شیخ و مطالب استادشان مرحوم آقاسید محمد فشارکی است. طلاب برای مطالعه این کتاب تشویق شوند. مطالب علمی مهم و قابل ملاحظهای در آن بیان شده که در «کفایه» نیست.
بیشتر بخوانید 👈 https://b2n.ir/545816
@tollabolkarimeh 🌷
🔻آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی در دیدار مدیر حوزههای علمیه کشور:
✅ استقلال مالی حوزه ضروری است/ سیستم آموزشی مدرکگرا، عالم پرورش نمیدهد
◽️حفظ #استقلال_مالی حوزههای علمیه از دولتها ضروری است. نباید دست حوزه های علمیه مقابل دیگران دراز باشد. خیلی خوب است که شما پیگیر استقلال مالی حوزه ها هستید.
◽️کسی که برای مدرک درس میخواند ملّا و عالم نمیشود. امروزه طلاب وضع دانشگاهی پیدا کردهاند. از سیستم آموزشی #مدرکگرا، امثال شیخ طوسی و آخوند خراسانی بیرون نمیآید. طلاب را تشویق کنید که برای خدا و پاداش اخروی و ارزشمندی خود علم، درس بخوانند.
◽️جامعه به طلاب باسواد، باتقوا و با اخلاق نیاز دارد. در مسائل اخلاقی مشکلی که وجود دارد این است که مسائل دنیوی بسیار پررنگ شده است. در سابق طلاب بیشتر به دنبال مسائل اخلاقی بودند. متأسفانه در حوزه های اخلاقی هم کمتر زمینه شاگرد پروری وجود دارد.
◽️سیره علمای گذشته این بوده که درباره افرادی که از نظر علمی مستعد بودند، رسیدگی خاصی داشتند. بسیاری از طلاب با استعداد به خاطر شرایط مالی نمی توانند ادامه بدهند. آقای مطهری گفته بود اگر وضع مالی ام قابل تحمل بود از حوزه خارج نمی شدم.
اگر افراد مستعد بخواهند به خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کنند خسارت بزرگی به حوزه وارد میشود.
@tollabolkarimeh 🌷