🔻برای پست انقلاب نکردیم
💢امام (ره) ما را از تصدی پستهای حساس منع میکردند؛مثلا دوست نداشتند دخترشان نماینده مجلس بشود.چون می گفتند:«دلم نمیخواهد این احساس و توهم پیدا شود که بخاطر منسوب بودن به من،دخترم فلان پست را گرفته است.یا می گفتند: «ما انقلاب نکردیم که پست بین خودمان تقسیم کنیم و اصلا برای اینکه این شایعه در ذھن مردم بوجود نیاید دنبال این کارھا نروید.ھزار جور کار دیگر ھست که می توانید آنھا را انجام دھید
#خاطرات_امام به نقل از فاطمه طباطبایی همسر مرحوم احمد خمینی(ره)
📚برداشت هایی از سیره امام خمینی(ره) |جلدسوم،صفحه ۲۱۷
@tollabolkarimeh 🌷
🏴 به بهانه ایام درگذشت سخنران بزرگ انقلاب اسلامی، خطیب خاص مراسمات امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فلسفی(ره) / ۲۷ آذر ۱۳۷۷ ش
💠 از خاطرات مرحوم فلسفی(ره):
به ياد دارم كه در سال 1358 ، مدرسين محترم حوزه علميه قم تصميم گرفتند به مناسبت چهلم شهيد آيت الله مطهري دو روز در مدرسه فيضيه مجلس بزرگداشتي بگيرند. آنها براي سخنراني در آن مجلس از من دعوت كردند و من نيز هر دو روز را منبر رفتم، امام خميني هم در هر دو مجلس حضور داشتند. تمام صحن مدرسه فيضيه و اطراف آن مملو از روحانيون و اقشار مختلف مردم بود. در آن جلسات، اساس سخنراني من درباره خدمات بزرگ روحانيت در نهضت هاي تاريخي ايران بود. در آن ايام كساني كه غرب زده بودند مي خواستند كه نقش دين و روحانيت در جامعه كم رنگ باشد و يا اصولا انديشه اسلام منهاي روحانيت حاكم باشد، لذا در منبر به تفصيل آن موضوع را مورد بحث قرار داده و در مقام اشاره به يکي از مصاديق تاريخي اين بحث، گفتم:
«در ماجراي مشروطيت... در آن زمان مردم رشد فكري لازم را نداشتند، لذا در آن مقطع عوامل وابسته به اجانب كه از سفارت انگليس دستور مي گرفتند، مي گفتند : اگر مشروطه بر پا شود همه روزه يك نان سنگك با دو سيخ كباب به در خانه ها خواهند داد! و بدين وسيله مردم كوته نظر را تطميع و به سوي گروه و دسته خود جذب نمودند. آنها غرب زدگاني بودند كه نمي خواستند قانون اساسي حاوي وجه ديني و امر روحانيت باشد و به همين جهت شهيد شيخ فضل الله نوري را كه در اين باره پافشاري مي کرد، مورد جسارت و حملات شديد قرار دادند و سرانجام هم با اينكه وي طرفدار مشروطه مشروعه بود، او را ضد مشروطه معرفي نمودند؛ بعد هم به همين عنوان كه دروغي بيش نبود، به دارش آويختند...
به اين ترتيب سخنراني آن دو روز به پايان رسيد. به خاطر دارم كه شبِ روز دوم، در منزل آقاي خزعلي مهمان بودم. مرحوم آقاي پسنديده – برادر بزرگ امام – و مرحوم اشراقي – داماد امام- هم آنجا بودند. آقاي اشراقي گفت: «بعد از سخنراني شما در معيت امام، به منزل ايشان رفتم. ايشان فرمودند: الان به راديو و تلويزيون -كه آن موقع مسئولش قطب زاده [معدوم و عامل کودتا] بود – تلفن كنيد و بگوييد كه اين سخنراني [به خاطر دفاع به حقی که از حقانیت راه مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری شده بود] بايد عينا پخش شود و يك «واوش » هم كسر نشود. پرسيدم: حتي يك واوش هم كسر نشود و تمامش پخش شود؟ امام فرمودند: بله! » با اين همه، مسئولين وقت نه تنها به دستور امام ترتيب اثر ندادند و سخنراني را پخش نكردند، بلكه تا آنجا كه به خاطر دارم، حتي خبر برگزاري اين مجلس مهم را هم درست اعلام نكردند و به همين مقدار اكتفا شد كه امام به فيضيه آمدند و فلاني هم سخنراني كرد.
به دنبال اين سخنراني، ملي گرايان در روزنامه ها و مجلات خود، با به راه انداختن موجي از تبليغات منفي عليه من، به تخطئه آن سخنراني پرداختند و آن را خلاف واقع وانمود كردند. از بارزترين موارد اعتراض آنان اين بود كه چرا از شيخ فضل الله نوري دفاع و او را طرفدار مشروطه مشروعه معرفي كرده اي، در حالي كه او [به زعم فکر منحرف آنان] مخالف مشروطه و طرفدار استبداد بود!!!
البته امروز تا حد زيادي با انتشار اسناد و مدارك تاريخي مربوط به دوران معاصر ايران، مردم با واقعيتِ ديدگاه هاي مرحوم شيخ در دوران مشروطيت آشنا شده اند و چندان نيازي نيست كه در مقام پاسخگويي به ذهنيت آن افراد [منحرف] سخن بگويم.../برگرفته از خاطرات و مبارزات مرحوم فلسفی/ منبع: ماهنامه فرهنگی شاهد یاران
/کانال شهید رابع
@tollabolkarimeh 🌷
🔻شاخصهای یک نماینده ی در ترازِ انقلاب اسلامی، از نگاه حضرت امام خمینی قدّس سرّه و حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مدظله:
۱. پایبندی به احکام اسلام
۲. عدم گرایش به دشمنان
۳. عدم تمایل به دنیا و مادّیات ( منافع شخصی، شهرت و ... )
۴. عدم انحراف در عقیده و اخلاق
۵. عدم اعتماد به افراد منحرف
۶. تقوا و تدیّن
۷. پایبندی به نظام و قانون اساسی
۸. صداقت
۹. امانتداری
۱۰. انقلابی بودن
۱۱. شجاعت
۱۲. اهتمام به امور مستضعفین
۱۳. دلسوز مردم و طبقات محروم و صمیمیّت با مردم
۱۴. چشنده طعم تلخ فقر
۱۵. مدافع اسلام پابرهنگان، اسلام پابرهنگان، اسلام رنجدیگانِ تاریخ، اسلام عارفانِ مبارزه جو، اسلام پاک طینتانِ عارف و در یک کلمه اسلامِ نابِ محمدی
۱۶. عدم وامداریِ دستگاهها، اشخاص و پول و قدرت
۱۷. نمایندگی مردم، بخصوص آنهایی که دستشان به جایی نمی رسد و محرومیّت بیشتری دارند.
۱۸. مخالفت با طرفداران اسلامِ سرمایه داری، اسلامِ مستکبرین، اسلامِ مرفهینِ بی درد، اسلامِ منافقین، اسلام راحت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایی
۱۹. مبارزه با مفاسد اقتصادی
۲۰ عدم وابستگی به کانونهای قدرت و ثروت
۲۱ ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری و اسراف و هزینه کردن از بیت المال در امور شخصی و غیر ضروری، سفرهای پرهزینه و بیهوده ی خارجی و پرهیز از رفاه زدگی و عشرت طلبی و زد و بند نامشروع و فساد مالی و اداری.
۲۲. اجتناب از تکبر و دوری از مردم.
۲۳ عدم ترجیح مقاصد باندی بر مصالح عمومی
۲۴. اهل خدمت به مردم
۲۵. احتراز از قدرت طلبی و مال اندوزی
۲۶. عدم وابستگی به شرق و غرب
۲۷. پایبندی به وحدت و انسجام ملی
۲۸. پرهیز از برافروختنِ چالشهای جناحی
۲۹. شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در برابر باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.
۳۰. توانایی در ایستادگی در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی ها و مرعوب کردنها و تطمیع کردنهای قدرتمندان جهانی.
۳۱. قدرتمندی در محاسبه ی مصالح کشور و ملت.
۳۲. برخورداری از بصیرت و بینش و درک سیاسی.
۳۳. داشتن فهم مسائل کشور و مسائل خارجی و توطئه های خارجی.
۳۴. شناخت نیازهای مردم و اولویتهای کشور.
۳۵. حفظ عزت ملی
۳۶. کارآمدی
۳۷. سیاستمداری و اقتصاددانی
۳۸. مطلع بر اوضاع جهان
۳۳. داشتنِ تجربه.
۳۴. داشتن برنامه
۳۵. خوشنامی و جوانگرایی
۳۶. اهتمام در قانونگذاری و نظارت
۳۷. ساده لوح نبودن و دوری از راه حلهای خیالیِ اقتصادی، سیاسی و امنیتی.
۳۸. دنباله روی از راه حلهای صحیح، مستقل و برخاسته از شرایط خاص ملت و کشور
۳۹. برخورداری از نگاه کلان ملی و توجه به اقتضائات مالی و بودجه ای
۴۰. تصمیم گیری مستقل با استفاده از نظر کارشناسی
۴۱. پُرتلاشی تا روز آخر نمایندگی
۴۲. رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث و محاورات و پرهیز از مجادلاتِ غضب آلود.
۴۳. التزام به حفظ شئونِ نمایندگی
۴۴. حریص نبودن برای تصدی سمت نمایندگی.
۴۵. مردمی بودن و پرهیز از ایجاد یک طبقه ی جدید، یک طبقه ی برخوردار و اشرافی جدید.
۴۶. رعایت اخلاق تبلیغاتی و ندادن وعده های نشدنی و توجه به ارزشهای نظام در تبلیغات و نیز اجتناب از تخریب رقبا و ارائه ی آمارهای سست.
۴۷. احتراز از تبلیغات پرخرج
#درست_انتخاب_کنیم
@tollabolkarimeh 🌷
🔻🔻جوابیه علمی استاد رسول جعفریان
◀️ شرمندگی از اظهارات بی پایه یک امام جمعه در باره پیشگویی های نجومی
1️⃣ ... اظهارات بی پایه و اساس امام جمعه یکی از مراکز استانها ... انصافا اسباب شرمندگی شد. ... سخنان اخیر یک روحانی در باره احکام نجومی یا همان تنجیم و پیشگوییهای نجومی است. باید گفت این قبیل پیشگویی های نجومی، داستان کهنه بشر در همه فرهنگهاست، روزگاری که جهل بر بشر غلبه داشت و مجبور بود آینده پژوهی خود را با حرکات افلاک کشف کند.
2️⃣ تنجیم امری است که اسلام، با آن درافتاد، اما قدرت و قوت آن و فشاری که از دیگر فرهنگ های هندی و ایرانی و یونانی بر فرهنگ اسلامی وارد شد، سبب شد تا شبه دانش احکام نجومی (تنجیم) بر مسلمانان تحمیل شود. علائق سیاسی سلاطین از یک طرف، نفوذ افکار عوامی از سوی دیگر در عالمی که علم سخنی برای گفتن نداشت، و نیاز روزانه مردم به این امور، سبب رواج بیشتر و بیشتر آنها شد... .
3️⃣ به طور کلی می توان گفت، در این زمینه مسلمانان دو گروه شدند: ساده اندیشان زود باور که این مطالب را قبول می کردند .... دسته دوم، عالمان عاقل که با این شبه دانش در افتادند و کتابها نوشتند.
4️⃣ دانشمند شیعی برجسته ای مانند سید مرتضی (متوفای 436) چنان به تمسخر این اندیشه های پیشگویانه پرداخته که آدمی در شگفتی می ماند. او می گوید: «دست مردم تقویم هایی است که بر اساس نسبت میان افلاک، به پیشگویی و بیان سعد و نحس پرداخته اند».
سید مرتضی که اندکی بیش از هزار سال پیش می زیسته می گوید که او ذره ای به این مسائل باور ندارد. او پیشگویان منجم را مورد تمسخر قرار می دهد که به رغم این همه حرفها، در امور زندگی خودشان، ذره ای بر دیگران برتری و شرایط بهتری ندارند ... او می گوید که هیچ گاه از این تقویم های پیشگویانه استفاده نمی کند.
5️⃣ البته که عالمان ساده اندیشی هم بودند که مثل سلاطین که دلبستگی به این منجمان و پیشگویان داشتند، آنها را کم و بیش باور می کردند... .
ابن میثم عالم بزرگ شیعی قرن هفتم، پنبه احکام نجومی را به روشنی می زند.
میرداماد دانشمند بزرگ شیعه در دوره صفوی نوشت که این قبیل احکام نجومی به هیچ روی قابل اثبات نیست و برای همین حکمای اسلامی آنها را رد کرده اند.
پیش از او محقق کرکی، رسما در جامع المقاصد نوشت که همه این احکام نجومی کذب است و قابل اعتماد نیست.
ملاخلیل قزوینی عالم بزرگ صفوی، نه تنها به احکام نجومی که به هیچ روی به سعد و نحس روزها هم باور نداشت و می گفت، در تمام زندگیش عکس آنها عمل کرده و اتفاقی هم نیفتاده است.
6️⃣ علامه مجلسی هم بیشتر روایاتی را جواز نگارش تقویم های مزبورا توصیه می کند، ضعیف و بی اعتبار دانسته است.
و اما همه این داستانها، تا وقتی بود که نجوم جدید نیامده بود، و این افلاک هفتگانه یا نه گانه، برای بشر امری پیچیده بود و بر اساس افکار دوران اساطیری و بین النهرینی و هندی قدیم بشر، هر سیاره ای را مظهر احساسی و طبعی می دانستند... .
7️⃣ ...تا وقتی عوامی گری میان ما هست، عده ای به راحتی می توانند با این اظهارات، آنها را قانع کنند، و اما خدا وکیلی، دین خیلی مظلوم است که این طور زیر دست و پای این قبیل سخنان بی پایه، مورد اهانت قرار گیرد. البته کسانی آن گفته ها را به پای دین بگذارند، نگاه و قضاوتشان منصفانه نخواهد بود.
8️⃣ شک نکنیم که در این اوضاع وانفسا که تردید بخش عظیمی از مردم و بویژه نسل جدید ما را گرفته، این قبیل اظهارات نقش مکمل را بازی می کند. اگر قرار است با تفکرات شاه سلطان حسینی که نمونه اش ترویج افکار ساده اندیشانه و اخباری است مبارزه شود، این بخش از بخش های دیگر، اولویت دارد.
@tollabolkarimeh 🌷
💢دچار فقر سندی در مورد موسیقی هستیم/ تمایزات جوهری بین آرای رهبر انقلاب و بقیه فقهاء در مورد موسیقی
✔️حجتالاسلام مجتبی فلاحتی، در نشست رونمایی از کتاب «موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت»🔻
🔹اسلام با وجود موسیقی مشکل ندارد، بلکه ماهیت و کارکرد موسیقی است که موضوع فتوا باید باشد. اما در شیعه تقریباً اجماعی در طول ۱۳۵۰ سال بر این داریم که موسیقی که تولید شده سازی باشد حرام است و تنها اقلی از فقها، مثل مرحوم محقق کرکی در جامع المقاصد هستند که موسیقی را منقسم به حرام و حلال میکنند.
🔹در طول ۱۳۵۰ سال تنها نگاه سلبی و از حیث فتوا حرام، را ما در مورد موسیقی شاهد هستیم تا اینکه آقای خویی در دوره دوم تطور فتاوا در مورد موسیقی حرام بودن مطلق موسیقی را مورد تردید قرار میدهند. امام خمینی(ره) اوایل انقلاب موسیقی را حرام اعلام می کنند و این در نامه ایشان به رادیو دریا مشخص است، اما از سال ۶۲ به بعد و از وقتی که موسیقی دانها مسیر موسیقی را عوض کردند، امام نیز فتوا به حلیت برخی موسیقیها میدهند.
ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/320158
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️مختار:شيعه از دست فتواهاي نسنجیده امثال شما كم غرامت نداده همیشه يا افراط كردید يا تفريط،اگر خود را شيعه علي ميدانيد و ميخواهيد حكومت ياران علي بعد از سي سال نتيجه دهد برويد و باخود و خدايتان خلوت كنيد و دركاري كه در آن جاهليد و علم نداريد دخالت نكنيد و فتواهاي صد من يك غاز ندهيد/جنگ فرهنگی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 امدادرسانی ۱۲ هزار طلبه و روحانی در حادثه سیل
#آخونداچیکارمیکنن؟!
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 #روحانی، جهرمی و عراقچی؛ بازیگران پروژه ناراضی سازی مردم؟!
پنج شنبه ۲۴ آبان بنزین بدون اطلاع قبلی گران میشود. بواسطه عدم آمادگی، شنبه و یکشنبه بعد از گرانی بنزین، آشوبهای گستردهای در کشور رخ میدهد و خسارات زیادی برجای میماند. حسن روحانی بعد از آن مصاحبه کرده و میگوید "من در جریان گران شدن قیمت بنزین نبودم!"
هفته بعد،"آذری جهرمی" خبر از سورپرایزِ ویژه میدهد و با هزاران کانال تلگرامی که صبحوشام برایش رپرتاژ میروند اقدام به بازنشر خبر میکند. بعد از آن همه شوآف و خبرِ سورپرایز، انتهای کار یک پهپاد پستچی (که به هیچ عنوان اولویت مردم نیست) خروجی کار میشود.
⭕️ به تازگی هم فیلم قدم زدن آرامِ عراقچی بر روی برگهای خشک شده وزارت خارجه با آبوتاب فراوان منتشر شده که گویا برای آن پروژهای تعریف و رقمی خرج شده است.😐
حالا سه اتفاق بالا را کنار هم بگذارید؛ مردمی که بنزینشان ۳برابر شده با دروغِ روحانی مواجه میشوند، ناگهان هفته بعد جهرمی با پروپاگاندای زیاد یک پهپاد پستچی را رونمایی میکند و در انتها هم کلیپ قدم زدن عراقچی روی برگهای خشک با حجم زیاد پخش میشود.
آیا چاشنی اعتراضات آینده، اعضای کابینه هستند؟!
#درست_انتخاب_کنیم
✍علی قلهکی
@tollabolkarimeh 🌷
🔻غمخوار و یاور مردم کسی نیست که آلام مردم را با خنده های مضحکش به سخره بگیرد.
🔻غمخوار مردم کسانی هستند که در سیل و زلزله و اغتشاش و بی عرضگی مسئولین در شبکه دفع آب و فاضلاب همواره خود را نوکر مردم میدانند هر چند وظیفه سازمان های دیگر باشد.
ایشان حاج رضا محمدخواه فرمانده سپاه شهرستان کارون در استان خوزستان هستند که از لحظات اولیه بحران پای کار مردم و در حال امداد رسانی هستند.
#درست_انتخاب_کنیم
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩شیطنت «شبکه من و تو » در تقطیع بیانات امام خمینی
🔹شبکه «من و تو» اخیرا ویدئویی تقطیع شده از یک سخنرانی امام خمینی(س) منتشر کرده و مدعی شده است که امام، دانشگاه را منشاء فساد می دانند.
🔹اما سخنان تقطیع نشده امام خمینی در این باره را می توانید در این ویدئو مشاهده کنید.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
‼️شهید مفتح یکی از مظاهر آن فرهنگی بود که اسلام را در مرحله عمل، به فردها و خلوتها محدود نمیکرد، اسلام را با همان همه جانبگی در اعتقاد و عمل، میفهمید و بدنبال او تلاش میکرد، معتقد بود، حوزه علمیه باید این حصاری را که به دور خودش کشیده، باز کند. هم راه بدهد، هم راه بیاید، هم بر ابعاد بینش جهانی خودش بیفزاید، دنیا را بشناسد، معتقد به مبارزه بود. آن روزها هنوز مبارزهی سیاسی قوی و عمیقی در حوزه نبود و واقعاً یکی از دشوارترین مبارزهها همین بود که اسلام شناسان، آگاهان به معارف الهی و قرآنی گفتگو کنند تا آفاق جدید زندگی را، تا جهاد را، تا سیاست را، تا جامعه را، تا نظام اجتماعی را، تا انسان را و زندگی انسان را در قرآن و در اسلام پیدا کنند. و این چیزی بود که آن روز متخصصین فرهنگ دین و معرفت دینی به آن اهتمام زیادی نداشتند عدهای تلاش میکردند و این افکار جدیدی را که در دنیای اسلام مطرح شده بود، آنها را یاد بگیرند و در قرآن جستجو کنند و شهید مفتح از جمله اینان بود!
۶۴/۹/۲۵
امام خامنهای
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#شهادت_آیتالله_مفتح
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 دولت باید برکنار شود
🔹بعضیها جوری حرف میزنند، جوری اقدام میکنند که به اسم اینکه میخواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرفدار ضعفا و مانند اینها [هستیم]، در نقشهی دشمن کار میکنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب میکنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشهی دشمن کار میکنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیسجمهور، منتخب مردم است؛ مجلس هم منتخب مردم است؛ هم رئیسجمهور حق دارد، هم مجلس حق دارد، هر دو حقوقی دارند و تکالیفی دارند؛ تکالیف را باید انجام بدهند، حقوقشان و کرامتشان هم باید حفظ بشود.
🔹 هم مجلس باید کرامت رئیسجمهور را حفظ بکند، هم رئیسجمهور باید کرامت مجلس را حفظ بکند؛ باید همدیگر را حفظ کنند، همافزایی کنند. این جلسهی عالی رؤسای سه قوّه در زمینهی مسائل اقتصاد و مسائل مهمّ کشور که ما اخیراً تشکیل دادیم، یکی از فوایدش باید این باشد که قوا همافزایی کنند؛ بر یکدیگر و بر امکانات یکدیگر بیفزایند، همدیگر را تکمیل کنند. مردم هم با بصیرت [عمل کنند]. مردم هم بدانند چهکار میکنند، بدانند چه اقدامی میکنند، بدانند چه دارند میگویند و چه میخواهند.
🔸من مطمئنّم که انشاءالله دست قدرت الهی پشت این ملّت است.
📗 ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
#امام_خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که سال ۸۲ از حاکمیت خروج کردند، حالا نه تنها به برکت دولت از در و پنجره به حاکمیت برگشتهاند و زندگی مردم را فلج کردهاند، معترضند که چرا برای ورودشان در مجلس فرش قرمز پهن نشده؟!
انتخابات مجلس یازدهم در اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد و این قطعه از تاریخ مربوط میشود به زمستان سال ۸۲ در اخرین روزهای مجلس ششم.
یعنی جوان ۲۲ ساله امروز که پیگیر انتخابات و اخبار آن است، وقتی این حوادث اتفاق افتاد، شش ساله بود. بسیاری از ما هم فراموش کردهایم که ریشه برخی دولتمردان و اصلاح طلبان امروز، از چه تغکری شکل گرفته است.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید| ماموریت خانم مروا در حوزه علمیه
◽️شبهایی که رهبری از شدت ناراحتی تا صبح قدم میزند!
/خبرگزاری حوزه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست و چه کاربردی دارد؟
🎥 گفتگوی برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» با حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیاکبر #بدیعی استاد حوزه و دانشگاه، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
@tollabolkarimeh 🌷
38.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روشنگری
#بصیرت
#درست_انتخاب_کنیم
🎥 #مستند_فریب به صورت کامل و کم حجم با حفظ کیفیت
🔹 مستندی بدون تعارف که به افشای جنایات #جریان_اصلاحات_و_اعتدال و حامیان و همفکرانشان می پردازد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درد دل یک طلبه خوزستانی با مسئولین خوزستان
حجت الاسلام کفاعلی نژاد
@tollabolkarimeh 🌷
🔴دروغگویی تاجزاده درباره فرزندان رهبرانقلاب
🔻شایعه جانشینی آقا مجتبی را ۸۸ هم انتشار وسیع دادند تا زمینه بدبینی و التهاب جامعه فراهم شود. هرچند ۸۸ دلقکی مثل علیرضا نوریزاده منبع بود و VOA و اینبار ژنرالها خود آستین بالا زدهاند.
اصلاحطلبان از گذشته درس نمیگیرند؟ خطر چنین تهمت دروغ و یاوهای را برای امنیت ملی نفهمیدهاند؟
🔻هرکس کوچکترین آشنایی با کارنامه سیساله رهبری آقای خامنهای - کسی که حضور سادهی سیاسی/اجتماعی/اقتصادی فرزندانش را ممنوع کرده- میداند چنین شایعهای تا چه حد یاوه است. اینکه تاجزاده لیبرال به مواضع رهبری نقد دارد یک چیز است. بیانصافی چیز دیگر. و ماجراجویی در جنگ روانی هم چیز دیگر
علی علیزاده
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازداشت عامل ارسال فیلم به صفحه مصی علینژاد
فرد بیحجابی که از آمر به معروف فیلم گرفته و برای رسانههای دشمن ارسال کرده بود؛ پس از انتشار فیلم، با وصول #گزارش_مردمی به سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی تهران و صدور دستور قضایی ،شناسایی و توسط مامورین #پلیس امنیت اخلاقی تهران بازداشت شد.
/دادسرای ارشاد
@tollabolkarimeh🌷
🔹از شبهاتی که این روزها مطرح است که اگر فردی دیگر جای رهبری معظم، بر کرسی ولایت فقیه نشسته بود چه می کردید؟ یعنی می خواهند دفاع ما از جایگاه ولایت فقیه و عدالت محور بودن ایشان را مسئله ای فردی و علاقه شخصی ببینند!
🔹گاه می گویند اگر فلانی بشود ولی فقیه چکار می کنید و در یک دو گانه ای ما را قرار می دهند که هر دو طرف آن باطل است! سخن اینان مثل این است که یک نفر بگوید اگر معاویه شد "ولی" چه می کنید؟ اگر بپذیرید که وای به حال شماست و اگرنه، پس ولایت پذیریتان چه می شود!
🔹در واقع با یک مثال از فاسد، می خواهد جایگاهی را خراب کند، می خواهد عدالت را بالای سر ولایت بنشاند! در حالیکه اساسا این دو گانه جعلی و غیر واقعی است، چراکه ولی بدون عدالت ولایت ندارد و تشخیص عدالت در ولی با ملاحظه افعال او صورت می پذیرد، نهایت اینکه عده ای فعل "ولی" را منطبق با عدالت نمی دانند، آیا در این هنگام "ولی" می بایست از آنها تبعیت کند؟ آن هنگام کدامیک "ولی" هستند و دیگری تابع ولی!
🔹اما ولایت مستظهر به عدالت است، "ولی" همان "عادلی" است که با فقاهت حکومت می کند؛ اگر چه نماز بی وضو، باطل است اما این تقدم و حفظ آن در نماز، بر نماز مقدم ارزشی نخواهد بود؛ جایگاه نماز کجا و وضو کجا!
🔹نمی توان گفت اگر فاسدی ولی فقیه شد چه می کنید؟ همانطور که نمی شود پرسید اگر فاسدِ فاسقی امام جماعت شد چه کنیم، جواب معلوم است، حضور او غاصبانه است و غیر مقبول؛ اگر افرادی دارای شرایط عدالت و فقاهت باشند که امرشان مطاع است و ولایت پذیری لازم است و اگر نیستند، جایگاهشان غاصبانه است و تخصصا از ولایت خارج هستند.
🔹باید پرسید در منظومه عدالت شما، تبعیت از ولی چگونه است؟ شما در کجا تبعیت می کنید و در کجا نه؟ آیا عدالت را وسیله برای اعمال فهم خود نمی دانید؟ ما هم معتقدیم که ولایت بی عدالت معنا ندارد، اما در اثبات بی عدالتی "ولی" باید رهرو شما باشیم؟ یا اگر خلاف شما باور به عدالت "ولی" داشته باشیم و معتقد به عدالت ورزی او باشیم، آیا از منظر شما از عدالت خارج شده ایم؟
🔹برادران! در مبانی فقهی ما، مرتبه بعدی از فقیه عادل برای حکمرانی، مومن عادل است، یعنی تنازل در فقاهت شده است اما تنازل از عدالت خیر! راستی در منظومه عدالت خواهی اینان، رفتار به عدالت با "ولی" نیز هست یا خیر؟ آیا می توان هر گونه فهم شخصی و یا جریانی را ملاک حق قرار داد و با آن به جنگ عدالتخواهانه با "ولی" رفت؟
🔹آسیب شناسی جریان عدالت خواه این است که مرض را درست تشخیص داده اما در درمان آن، هرکسی نسخه شخصی و ناهمگون و با برآورد شخصی ارائه می دهد. به راستی اگر کسی شما را عادل نداند و یا تشخیص شما را عدالت ورزانه نبیند، تکلیف چیست؟ معیار کیست؟
📝 محمدصابر صادقی
/پایگاه فقه حکومتی وسائل
@tollabolkarimeh 🌷
بر خدا توکّل کن!
رهبر معظم انقلاب:
«در مقابل همهی این فشارها به خدا تکیه کن. توکّل معنایش این نیست که کار را رها کنید بنشینید تا خدا بیاید عوض شما کار را انجام بدهد؛ این نیست؛ توکّل این است که شما راه بیفتید، عرق بریزید، تلاش کنید، آنوقت یقین داشته باشید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد؛ امروز مسئلهی جمهوری اسلامی این است.»
🗓 ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
@tollabolkarimeh 🌷