🔻شاخصهای یک نماینده ی در ترازِ انقلاب اسلامی، از نگاه حضرت امام خمینی قدّس سرّه و حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مدظله:
۱. پایبندی به احکام اسلام
۲. عدم گرایش به دشمنان
۳. عدم تمایل به دنیا و مادّیات ( منافع شخصی، شهرت و ... )
۴. عدم انحراف در عقیده و اخلاق
۵. عدم اعتماد به افراد منحرف
۶. تقوا و تدیّن
۷. پایبندی به نظام و قانون اساسی
۸. صداقت
۹. امانتداری
۱۰. انقلابی بودن
۱۱. شجاعت
۱۲. اهتمام به امور مستضعفین
۱۳. دلسوز مردم و طبقات محروم و صمیمیّت با مردم
۱۴. چشنده طعم تلخ فقر
۱۵. مدافع اسلام پابرهنگان، اسلام پابرهنگان، اسلام رنجدیگانِ تاریخ، اسلام عارفانِ مبارزه جو، اسلام پاک طینتانِ عارف و در یک کلمه اسلامِ نابِ محمدی
۱۶. عدم وامداریِ دستگاهها، اشخاص و پول و قدرت
۱۷. نمایندگی مردم، بخصوص آنهایی که دستشان به جایی نمی رسد و محرومیّت بیشتری دارند.
۱۸. مخالفت با طرفداران اسلامِ سرمایه داری، اسلامِ مستکبرین، اسلامِ مرفهینِ بی درد، اسلامِ منافقین، اسلام راحت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایی
۱۹. مبارزه با مفاسد اقتصادی
۲۰ عدم وابستگی به کانونهای قدرت و ثروت
۲۱ ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری و اسراف و هزینه کردن از بیت المال در امور شخصی و غیر ضروری، سفرهای پرهزینه و بیهوده ی خارجی و پرهیز از رفاه زدگی و عشرت طلبی و زد و بند نامشروع و فساد مالی و اداری.
۲۲. اجتناب از تکبر و دوری از مردم.
۲۳ عدم ترجیح مقاصد باندی بر مصالح عمومی
۲۴. اهل خدمت به مردم
۲۵. احتراز از قدرت طلبی و مال اندوزی
۲۶. عدم وابستگی به شرق و غرب
۲۷. پایبندی به وحدت و انسجام ملی
۲۸. پرهیز از برافروختنِ چالشهای جناحی
۲۹. شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در برابر باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.
۳۰. توانایی در ایستادگی در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی ها و مرعوب کردنها و تطمیع کردنهای قدرتمندان جهانی.
۳۱. قدرتمندی در محاسبه ی مصالح کشور و ملت.
۳۲. برخورداری از بصیرت و بینش و درک سیاسی.
۳۳. داشتن فهم مسائل کشور و مسائل خارجی و توطئه های خارجی.
۳۴. شناخت نیازهای مردم و اولویتهای کشور.
۳۵. حفظ عزت ملی
۳۶. کارآمدی
۳۷. سیاستمداری و اقتصاددانی
۳۸. مطلع بر اوضاع جهان
۳۳. داشتنِ تجربه.
۳۴. داشتن برنامه
۳۵. خوشنامی و جوانگرایی
۳۶. اهتمام در قانونگذاری و نظارت
۳۷. ساده لوح نبودن و دوری از راه حلهای خیالیِ اقتصادی، سیاسی و امنیتی.
۳۸. دنباله روی از راه حلهای صحیح، مستقل و برخاسته از شرایط خاص ملت و کشور
۳۹. برخورداری از نگاه کلان ملی و توجه به اقتضائات مالی و بودجه ای
۴۰. تصمیم گیری مستقل با استفاده از نظر کارشناسی
۴۱. پُرتلاشی تا روز آخر نمایندگی
۴۲. رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث و محاورات و پرهیز از مجادلاتِ غضب آلود.
۴۳. التزام به حفظ شئونِ نمایندگی
۴۴. حریص نبودن برای تصدی سمت نمایندگی.
۴۵. مردمی بودن و پرهیز از ایجاد یک طبقه ی جدید، یک طبقه ی برخوردار و اشرافی جدید.
۴۶. رعایت اخلاق تبلیغاتی و ندادن وعده های نشدنی و توجه به ارزشهای نظام در تبلیغات و نیز اجتناب از تخریب رقبا و ارائه ی آمارهای سست.
۴۷. احتراز از تبلیغات پرخرج
#درست_انتخاب_کنیم
@tollabolkarimeh 🌷
🔻🔻جوابیه علمی استاد رسول جعفریان
◀️ شرمندگی از اظهارات بی پایه یک امام جمعه در باره پیشگویی های نجومی
1️⃣ ... اظهارات بی پایه و اساس امام جمعه یکی از مراکز استانها ... انصافا اسباب شرمندگی شد. ... سخنان اخیر یک روحانی در باره احکام نجومی یا همان تنجیم و پیشگوییهای نجومی است. باید گفت این قبیل پیشگویی های نجومی، داستان کهنه بشر در همه فرهنگهاست، روزگاری که جهل بر بشر غلبه داشت و مجبور بود آینده پژوهی خود را با حرکات افلاک کشف کند.
2️⃣ تنجیم امری است که اسلام، با آن درافتاد، اما قدرت و قوت آن و فشاری که از دیگر فرهنگ های هندی و ایرانی و یونانی بر فرهنگ اسلامی وارد شد، سبب شد تا شبه دانش احکام نجومی (تنجیم) بر مسلمانان تحمیل شود. علائق سیاسی سلاطین از یک طرف، نفوذ افکار عوامی از سوی دیگر در عالمی که علم سخنی برای گفتن نداشت، و نیاز روزانه مردم به این امور، سبب رواج بیشتر و بیشتر آنها شد... .
3️⃣ به طور کلی می توان گفت، در این زمینه مسلمانان دو گروه شدند: ساده اندیشان زود باور که این مطالب را قبول می کردند .... دسته دوم، عالمان عاقل که با این شبه دانش در افتادند و کتابها نوشتند.
4️⃣ دانشمند شیعی برجسته ای مانند سید مرتضی (متوفای 436) چنان به تمسخر این اندیشه های پیشگویانه پرداخته که آدمی در شگفتی می ماند. او می گوید: «دست مردم تقویم هایی است که بر اساس نسبت میان افلاک، به پیشگویی و بیان سعد و نحس پرداخته اند».
سید مرتضی که اندکی بیش از هزار سال پیش می زیسته می گوید که او ذره ای به این مسائل باور ندارد. او پیشگویان منجم را مورد تمسخر قرار می دهد که به رغم این همه حرفها، در امور زندگی خودشان، ذره ای بر دیگران برتری و شرایط بهتری ندارند ... او می گوید که هیچ گاه از این تقویم های پیشگویانه استفاده نمی کند.
5️⃣ البته که عالمان ساده اندیشی هم بودند که مثل سلاطین که دلبستگی به این منجمان و پیشگویان داشتند، آنها را کم و بیش باور می کردند... .
ابن میثم عالم بزرگ شیعی قرن هفتم، پنبه احکام نجومی را به روشنی می زند.
میرداماد دانشمند بزرگ شیعه در دوره صفوی نوشت که این قبیل احکام نجومی به هیچ روی قابل اثبات نیست و برای همین حکمای اسلامی آنها را رد کرده اند.
پیش از او محقق کرکی، رسما در جامع المقاصد نوشت که همه این احکام نجومی کذب است و قابل اعتماد نیست.
ملاخلیل قزوینی عالم بزرگ صفوی، نه تنها به احکام نجومی که به هیچ روی به سعد و نحس روزها هم باور نداشت و می گفت، در تمام زندگیش عکس آنها عمل کرده و اتفاقی هم نیفتاده است.
6️⃣ علامه مجلسی هم بیشتر روایاتی را جواز نگارش تقویم های مزبورا توصیه می کند، ضعیف و بی اعتبار دانسته است.
و اما همه این داستانها، تا وقتی بود که نجوم جدید نیامده بود، و این افلاک هفتگانه یا نه گانه، برای بشر امری پیچیده بود و بر اساس افکار دوران اساطیری و بین النهرینی و هندی قدیم بشر، هر سیاره ای را مظهر احساسی و طبعی می دانستند... .
7️⃣ ...تا وقتی عوامی گری میان ما هست، عده ای به راحتی می توانند با این اظهارات، آنها را قانع کنند، و اما خدا وکیلی، دین خیلی مظلوم است که این طور زیر دست و پای این قبیل سخنان بی پایه، مورد اهانت قرار گیرد. البته کسانی آن گفته ها را به پای دین بگذارند، نگاه و قضاوتشان منصفانه نخواهد بود.
8️⃣ شک نکنیم که در این اوضاع وانفسا که تردید بخش عظیمی از مردم و بویژه نسل جدید ما را گرفته، این قبیل اظهارات نقش مکمل را بازی می کند. اگر قرار است با تفکرات شاه سلطان حسینی که نمونه اش ترویج افکار ساده اندیشانه و اخباری است مبارزه شود، این بخش از بخش های دیگر، اولویت دارد.
@tollabolkarimeh 🌷
💢دچار فقر سندی در مورد موسیقی هستیم/ تمایزات جوهری بین آرای رهبر انقلاب و بقیه فقهاء در مورد موسیقی
✔️حجتالاسلام مجتبی فلاحتی، در نشست رونمایی از کتاب «موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت»🔻
🔹اسلام با وجود موسیقی مشکل ندارد، بلکه ماهیت و کارکرد موسیقی است که موضوع فتوا باید باشد. اما در شیعه تقریباً اجماعی در طول ۱۳۵۰ سال بر این داریم که موسیقی که تولید شده سازی باشد حرام است و تنها اقلی از فقها، مثل مرحوم محقق کرکی در جامع المقاصد هستند که موسیقی را منقسم به حرام و حلال میکنند.
🔹در طول ۱۳۵۰ سال تنها نگاه سلبی و از حیث فتوا حرام، را ما در مورد موسیقی شاهد هستیم تا اینکه آقای خویی در دوره دوم تطور فتاوا در مورد موسیقی حرام بودن مطلق موسیقی را مورد تردید قرار میدهند. امام خمینی(ره) اوایل انقلاب موسیقی را حرام اعلام می کنند و این در نامه ایشان به رادیو دریا مشخص است، اما از سال ۶۲ به بعد و از وقتی که موسیقی دانها مسیر موسیقی را عوض کردند، امام نیز فتوا به حلیت برخی موسیقیها میدهند.
ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/320158
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️مختار:شيعه از دست فتواهاي نسنجیده امثال شما كم غرامت نداده همیشه يا افراط كردید يا تفريط،اگر خود را شيعه علي ميدانيد و ميخواهيد حكومت ياران علي بعد از سي سال نتيجه دهد برويد و باخود و خدايتان خلوت كنيد و دركاري كه در آن جاهليد و علم نداريد دخالت نكنيد و فتواهاي صد من يك غاز ندهيد/جنگ فرهنگی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 امدادرسانی ۱۲ هزار طلبه و روحانی در حادثه سیل
#آخونداچیکارمیکنن؟!
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 #روحانی، جهرمی و عراقچی؛ بازیگران پروژه ناراضی سازی مردم؟!
پنج شنبه ۲۴ آبان بنزین بدون اطلاع قبلی گران میشود. بواسطه عدم آمادگی، شنبه و یکشنبه بعد از گرانی بنزین، آشوبهای گستردهای در کشور رخ میدهد و خسارات زیادی برجای میماند. حسن روحانی بعد از آن مصاحبه کرده و میگوید "من در جریان گران شدن قیمت بنزین نبودم!"
هفته بعد،"آذری جهرمی" خبر از سورپرایزِ ویژه میدهد و با هزاران کانال تلگرامی که صبحوشام برایش رپرتاژ میروند اقدام به بازنشر خبر میکند. بعد از آن همه شوآف و خبرِ سورپرایز، انتهای کار یک پهپاد پستچی (که به هیچ عنوان اولویت مردم نیست) خروجی کار میشود.
⭕️ به تازگی هم فیلم قدم زدن آرامِ عراقچی بر روی برگهای خشک شده وزارت خارجه با آبوتاب فراوان منتشر شده که گویا برای آن پروژهای تعریف و رقمی خرج شده است.😐
حالا سه اتفاق بالا را کنار هم بگذارید؛ مردمی که بنزینشان ۳برابر شده با دروغِ روحانی مواجه میشوند، ناگهان هفته بعد جهرمی با پروپاگاندای زیاد یک پهپاد پستچی را رونمایی میکند و در انتها هم کلیپ قدم زدن عراقچی روی برگهای خشک با حجم زیاد پخش میشود.
آیا چاشنی اعتراضات آینده، اعضای کابینه هستند؟!
#درست_انتخاب_کنیم
✍علی قلهکی
@tollabolkarimeh 🌷
🔻غمخوار و یاور مردم کسی نیست که آلام مردم را با خنده های مضحکش به سخره بگیرد.
🔻غمخوار مردم کسانی هستند که در سیل و زلزله و اغتشاش و بی عرضگی مسئولین در شبکه دفع آب و فاضلاب همواره خود را نوکر مردم میدانند هر چند وظیفه سازمان های دیگر باشد.
ایشان حاج رضا محمدخواه فرمانده سپاه شهرستان کارون در استان خوزستان هستند که از لحظات اولیه بحران پای کار مردم و در حال امداد رسانی هستند.
#درست_انتخاب_کنیم
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩شیطنت «شبکه من و تو » در تقطیع بیانات امام خمینی
🔹شبکه «من و تو» اخیرا ویدئویی تقطیع شده از یک سخنرانی امام خمینی(س) منتشر کرده و مدعی شده است که امام، دانشگاه را منشاء فساد می دانند.
🔹اما سخنان تقطیع نشده امام خمینی در این باره را می توانید در این ویدئو مشاهده کنید.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
‼️شهید مفتح یکی از مظاهر آن فرهنگی بود که اسلام را در مرحله عمل، به فردها و خلوتها محدود نمیکرد، اسلام را با همان همه جانبگی در اعتقاد و عمل، میفهمید و بدنبال او تلاش میکرد، معتقد بود، حوزه علمیه باید این حصاری را که به دور خودش کشیده، باز کند. هم راه بدهد، هم راه بیاید، هم بر ابعاد بینش جهانی خودش بیفزاید، دنیا را بشناسد، معتقد به مبارزه بود. آن روزها هنوز مبارزهی سیاسی قوی و عمیقی در حوزه نبود و واقعاً یکی از دشوارترین مبارزهها همین بود که اسلام شناسان، آگاهان به معارف الهی و قرآنی گفتگو کنند تا آفاق جدید زندگی را، تا جهاد را، تا سیاست را، تا جامعه را، تا نظام اجتماعی را، تا انسان را و زندگی انسان را در قرآن و در اسلام پیدا کنند. و این چیزی بود که آن روز متخصصین فرهنگ دین و معرفت دینی به آن اهتمام زیادی نداشتند عدهای تلاش میکردند و این افکار جدیدی را که در دنیای اسلام مطرح شده بود، آنها را یاد بگیرند و در قرآن جستجو کنند و شهید مفتح از جمله اینان بود!
۶۴/۹/۲۵
امام خامنهای
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#شهادت_آیتالله_مفتح
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 دولت باید برکنار شود
🔹بعضیها جوری حرف میزنند، جوری اقدام میکنند که به اسم اینکه میخواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرفدار ضعفا و مانند اینها [هستیم]، در نقشهی دشمن کار میکنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب میکنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشهی دشمن کار میکنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیسجمهور، منتخب مردم است؛ مجلس هم منتخب مردم است؛ هم رئیسجمهور حق دارد، هم مجلس حق دارد، هر دو حقوقی دارند و تکالیفی دارند؛ تکالیف را باید انجام بدهند، حقوقشان و کرامتشان هم باید حفظ بشود.
🔹 هم مجلس باید کرامت رئیسجمهور را حفظ بکند، هم رئیسجمهور باید کرامت مجلس را حفظ بکند؛ باید همدیگر را حفظ کنند، همافزایی کنند. این جلسهی عالی رؤسای سه قوّه در زمینهی مسائل اقتصاد و مسائل مهمّ کشور که ما اخیراً تشکیل دادیم، یکی از فوایدش باید این باشد که قوا همافزایی کنند؛ بر یکدیگر و بر امکانات یکدیگر بیفزایند، همدیگر را تکمیل کنند. مردم هم با بصیرت [عمل کنند]. مردم هم بدانند چهکار میکنند، بدانند چه اقدامی میکنند، بدانند چه دارند میگویند و چه میخواهند.
🔸من مطمئنّم که انشاءالله دست قدرت الهی پشت این ملّت است.
📗 ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
#امام_خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که سال ۸۲ از حاکمیت خروج کردند، حالا نه تنها به برکت دولت از در و پنجره به حاکمیت برگشتهاند و زندگی مردم را فلج کردهاند، معترضند که چرا برای ورودشان در مجلس فرش قرمز پهن نشده؟!
انتخابات مجلس یازدهم در اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد و این قطعه از تاریخ مربوط میشود به زمستان سال ۸۲ در اخرین روزهای مجلس ششم.
یعنی جوان ۲۲ ساله امروز که پیگیر انتخابات و اخبار آن است، وقتی این حوادث اتفاق افتاد، شش ساله بود. بسیاری از ما هم فراموش کردهایم که ریشه برخی دولتمردان و اصلاح طلبان امروز، از چه تغکری شکل گرفته است.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید| ماموریت خانم مروا در حوزه علمیه
◽️شبهایی که رهبری از شدت ناراحتی تا صبح قدم میزند!
/خبرگزاری حوزه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست و چه کاربردی دارد؟
🎥 گفتگوی برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» با حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیاکبر #بدیعی استاد حوزه و دانشگاه، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
@tollabolkarimeh 🌷
38.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روشنگری
#بصیرت
#درست_انتخاب_کنیم
🎥 #مستند_فریب به صورت کامل و کم حجم با حفظ کیفیت
🔹 مستندی بدون تعارف که به افشای جنایات #جریان_اصلاحات_و_اعتدال و حامیان و همفکرانشان می پردازد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درد دل یک طلبه خوزستانی با مسئولین خوزستان
حجت الاسلام کفاعلی نژاد
@tollabolkarimeh 🌷
🔴دروغگویی تاجزاده درباره فرزندان رهبرانقلاب
🔻شایعه جانشینی آقا مجتبی را ۸۸ هم انتشار وسیع دادند تا زمینه بدبینی و التهاب جامعه فراهم شود. هرچند ۸۸ دلقکی مثل علیرضا نوریزاده منبع بود و VOA و اینبار ژنرالها خود آستین بالا زدهاند.
اصلاحطلبان از گذشته درس نمیگیرند؟ خطر چنین تهمت دروغ و یاوهای را برای امنیت ملی نفهمیدهاند؟
🔻هرکس کوچکترین آشنایی با کارنامه سیساله رهبری آقای خامنهای - کسی که حضور سادهی سیاسی/اجتماعی/اقتصادی فرزندانش را ممنوع کرده- میداند چنین شایعهای تا چه حد یاوه است. اینکه تاجزاده لیبرال به مواضع رهبری نقد دارد یک چیز است. بیانصافی چیز دیگر. و ماجراجویی در جنگ روانی هم چیز دیگر
علی علیزاده
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازداشت عامل ارسال فیلم به صفحه مصی علینژاد
فرد بیحجابی که از آمر به معروف فیلم گرفته و برای رسانههای دشمن ارسال کرده بود؛ پس از انتشار فیلم، با وصول #گزارش_مردمی به سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی تهران و صدور دستور قضایی ،شناسایی و توسط مامورین #پلیس امنیت اخلاقی تهران بازداشت شد.
/دادسرای ارشاد
@tollabolkarimeh🌷
🔹از شبهاتی که این روزها مطرح است که اگر فردی دیگر جای رهبری معظم، بر کرسی ولایت فقیه نشسته بود چه می کردید؟ یعنی می خواهند دفاع ما از جایگاه ولایت فقیه و عدالت محور بودن ایشان را مسئله ای فردی و علاقه شخصی ببینند!
🔹گاه می گویند اگر فلانی بشود ولی فقیه چکار می کنید و در یک دو گانه ای ما را قرار می دهند که هر دو طرف آن باطل است! سخن اینان مثل این است که یک نفر بگوید اگر معاویه شد "ولی" چه می کنید؟ اگر بپذیرید که وای به حال شماست و اگرنه، پس ولایت پذیریتان چه می شود!
🔹در واقع با یک مثال از فاسد، می خواهد جایگاهی را خراب کند، می خواهد عدالت را بالای سر ولایت بنشاند! در حالیکه اساسا این دو گانه جعلی و غیر واقعی است، چراکه ولی بدون عدالت ولایت ندارد و تشخیص عدالت در ولی با ملاحظه افعال او صورت می پذیرد، نهایت اینکه عده ای فعل "ولی" را منطبق با عدالت نمی دانند، آیا در این هنگام "ولی" می بایست از آنها تبعیت کند؟ آن هنگام کدامیک "ولی" هستند و دیگری تابع ولی!
🔹اما ولایت مستظهر به عدالت است، "ولی" همان "عادلی" است که با فقاهت حکومت می کند؛ اگر چه نماز بی وضو، باطل است اما این تقدم و حفظ آن در نماز، بر نماز مقدم ارزشی نخواهد بود؛ جایگاه نماز کجا و وضو کجا!
🔹نمی توان گفت اگر فاسدی ولی فقیه شد چه می کنید؟ همانطور که نمی شود پرسید اگر فاسدِ فاسقی امام جماعت شد چه کنیم، جواب معلوم است، حضور او غاصبانه است و غیر مقبول؛ اگر افرادی دارای شرایط عدالت و فقاهت باشند که امرشان مطاع است و ولایت پذیری لازم است و اگر نیستند، جایگاهشان غاصبانه است و تخصصا از ولایت خارج هستند.
🔹باید پرسید در منظومه عدالت شما، تبعیت از ولی چگونه است؟ شما در کجا تبعیت می کنید و در کجا نه؟ آیا عدالت را وسیله برای اعمال فهم خود نمی دانید؟ ما هم معتقدیم که ولایت بی عدالت معنا ندارد، اما در اثبات بی عدالتی "ولی" باید رهرو شما باشیم؟ یا اگر خلاف شما باور به عدالت "ولی" داشته باشیم و معتقد به عدالت ورزی او باشیم، آیا از منظر شما از عدالت خارج شده ایم؟
🔹برادران! در مبانی فقهی ما، مرتبه بعدی از فقیه عادل برای حکمرانی، مومن عادل است، یعنی تنازل در فقاهت شده است اما تنازل از عدالت خیر! راستی در منظومه عدالت خواهی اینان، رفتار به عدالت با "ولی" نیز هست یا خیر؟ آیا می توان هر گونه فهم شخصی و یا جریانی را ملاک حق قرار داد و با آن به جنگ عدالتخواهانه با "ولی" رفت؟
🔹آسیب شناسی جریان عدالت خواه این است که مرض را درست تشخیص داده اما در درمان آن، هرکسی نسخه شخصی و ناهمگون و با برآورد شخصی ارائه می دهد. به راستی اگر کسی شما را عادل نداند و یا تشخیص شما را عدالت ورزانه نبیند، تکلیف چیست؟ معیار کیست؟
📝 محمدصابر صادقی
/پایگاه فقه حکومتی وسائل
@tollabolkarimeh 🌷
بر خدا توکّل کن!
رهبر معظم انقلاب:
«در مقابل همهی این فشارها به خدا تکیه کن. توکّل معنایش این نیست که کار را رها کنید بنشینید تا خدا بیاید عوض شما کار را انجام بدهد؛ این نیست؛ توکّل این است که شما راه بیفتید، عرق بریزید، تلاش کنید، آنوقت یقین داشته باشید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد؛ امروز مسئلهی جمهوری اسلامی این است.»
🗓 ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
@tollabolkarimeh 🌷
✅✅ توصیه های استاد قرائتی به طلاب:
🔺حجتالاسلاموالمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در نشست سراسری حوزویان اهواز، با بیان اینکه مهارت موضوعی کلیدی است، اظهار داشت:
امروزه به فارغالتحصیلان آموزش و پرورش، دیپلمه و به فارغالتحصیلان دانشگاه هم لیسانسه میگویند، اما امروز سه الی چهار میلیون لیسانسه بیکار داریم که مهارت خاصی ندارند.
1⃣طلبهای که مهارت تبلیغ نداشته باشد به درد حوزه نمیخورد
👈در حوزه هم این موضوع اتفاق افتاده است، طلبه ما فاضل است اما
#مهارت_تبلیغ نداشته و نمیتواند کلاسداری یا به شبهات وهابیها پاسخ دهد؛ به همین دلیل اگر مهارت موضوعی کلیدی است که اگر کسی نداشته باشد چیزی هم نخواهد داشت.
2⃣حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی، پیرامون نامه ارسالی محضر مقام معظم رهبری، گفت: من در نامهام آوردهام که «حوزههای علمیه امروزی، جوابگوی #نیازهای_جامعه نیستند»؛ پس باید خروجی مدارس علمیه طلبهای با مهارتهای ویژه تبلیغی و قرآنی باشد.
3⃣خنداندن حکیمانه مردم مهارت است
وی به آیه ۴۳ سوره نجم مبنی بر «وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَأَبْکَی» اشاره کرد و گفت: خداوند میخنداند و میگریاند، اما ما فقط میگریانیم! در صورتی که #خنداندن حکیمانه مردم مهارت است و شما مبلغان باید آن را بیاموزید.
4⃣سعی کنید در دوره تحصیل خود چه در مدرسه، چه دانشگاه و چه در حوزه یک هنری یاد بگیرید.
5⃣در علمآموزی تقلید نکنید
در علمآموزی تقلید نکنید، چراکه تقلید در احکام است نه در موضوعات، پس درسهای حوزه بهویژه ادبیات را خوب بخوانید، بهشرط آنکه خودتان هم مجتهد و صاحب فتوا شوید.
6⃣علمی بیاموزید که مشکل جامعه را حل کند
امروزه برخی از درسها هیچ رشدی را در پی نداشته و دانستن و ندانستن آن فرقی نخواهد داشت، به همین دلیل علمی که به درد جامعه بخورد و در آن رشد باشد را بخوانید که آن علم، علم مفید است.
7⃣ #شروط_چهارگانه_علم_آموزی
هر چه در حوزه میخوانیم و در منابر برای مردم میگوییم، باید چهار شرط اساسی داشته باشد؛ یا #واجب و یا #مستحب باشد و یا #مشکل_جامعه یا #مشکل_یک_نفر را حل کند! وگرنه آن بیفایده است.
8⃣رئیس ستاد اقامه نماز کشور، خطاب به طلاب با بیان اینکه در #قرآن دو گونه تبلیغ وجود دارد که اولین آن #تبلیغ_فنی و دومین تبلیغ، #لحظه است، گفت:
👈در تبلیغ فنی، فرد بعد از فهم دین و پس از آنکه دانشش را پیدا کرد، به سراغ تبلیغ دین میرود،
👈اما در تبلیغ لحظهای، مبلغ بلافاصله پس از شنیدن پیام قرآن فعالیت خود را آغاز میکند.
9⃣ به همه طلاب خواهر و برادر توصیه میکنم که سه کتاب «داستان راستان»، «احکام نوجوان» تألیف آقای فلاحزاده و «تفسیر سوره حجرات» را همراه داشته باشید و بر اساس آنها تبلیغ چهره به چهره کنید؛ چراکه این کتابها نکات مختلف علمی، احکامی و قرآنی را به بیانی شیوا برای مخاطب بیان میکند.
🔟جوری زندگی کنید که اگر مُردید جایتان خالی بماند
عالِمی خوب است که اگر بمیرد جایش خالی بماند؛ مراقب لحظه لحظه عمر خود باشید و تلاش کنید اوقات خود را برای کارهای مهم صرف کنید و یکی از مهمترین این کارها تبلیغ در نقاط دور افتاده است.
1⃣1⃣با کفایه و مکاسب نمیشود مردم را هدایت کرد
هدایت مردم از سوی شما طلاب محقق نمیشود مگر با فراگیری قرآن کریم، چرا که که تبلیغِ بی قرآن، تبلیغی است بیفایده، پس بنا به آیات قرآن کریم و با استدلالهای ساده، پیامهای قرآنی را مفید و مختصر به مردم برسانید که إنشاءالله رمز پیروزی شما در این خواهد بود.
2⃣1⃣هجرت به نقاط محروم
حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی، هجرت به نقاط محروم را یک واجب برای طلاب دانست و تصریح کرد: بروید جایی که طلبه نیست پیشنماز شوید.
3⃣1⃣ #یادداشت_برداری_کنید
وی در پایان نکته برداری در طول دوران طلبگی را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: به همه شما طلاب توصیه میکنم که در موضوعات مختلف نکات مختلف را یادداشت کنید و بعد از گذشت چند سال از نگارش این مطالب، خواهید دید که دایره المعارفی از بهترین جملات و کلمات دارید که بسیار برایتان برکت می آورد.
hawzahnews.com/news/876126
@tollabolkarimeh 🌷
panahian.mp3
11.7M
🔹سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در دومین سالگرد رحلت آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸آیت الله حائری شیرازی، حکیم بودند 🔸
💢ضرورت بحث از شخصیت آیت الله حائری شیرازی بعنوان نمونه مجسم و یک الگو و اسوۀ در اوج.
💢اگر مردم آیت الله حائری شیرازی را بشناسند میفهمند که حرفهای دین راست بوده.
💢با اطمینان میشود جوانان را به سیرۀ عملی ایشان و کتابهای ایشان ارجاع داد.
💢آزاد مرد واقعی از تعلقات باطل و تفکرات غلط.
💢پاسخ رهبر انقلاب به استعفای آیت الله حائری شیرازی: اگر میتوانستم شما را سی قسمت میکردم و به 30
💢استان میفرستادم، حال چگونه از شما صرف نظر کنم.
💢آیت الله حائری جلوتر از زمان خود بود.
💢تمام حرف عدالتخواهان را ایشان در عمل اجرا میکرد.
💢حکمت که اثر برجسته اخلاص است در ایشان برجسته بود.
💢استخراج سبک زندگی از دین، حکمتی بود که در بیان آیت الله حائری شیرازی بود.
💢فلاحت در فراغت، گمشدۀ امروز بشر بود که ایشان انجام دادند.
💢آیت الله حائری شیرازی معتقد بود تبعیت از رهبری باعث جلو افتادن ظهور میشود.
/آیتالله حائری شیرازی
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 به نام تحولخواهی به کام دینستیزان
📝 درنگی در راهبردهای آقای اکبرنژاد
🖋 علی مهدوی
🔹 چندی پیش آقای اکبرنژاد در یک رسانه عمومی به طرح مباحثی شاذ درباره لباس روحانیت پرداخت. مطالبی که ظاهری فقهی داشت؛ اما از همان ابتدا مشخص بود دیر یا زود خوراک تبلیغاتی دشمنانی خواهد شد که زمانی به زور سر نیزه نتوانستند لباس روحانیت را از روحانیت بگیرند؛ اما امروز به شدت به دنبال راههای نرم برای تحقق اهداف خویش هستند. در همان ایام، مناهج خطاب به آقای اکبرنژاد هشدار داد: «بر فرض که هیچ مدرک شرعی برای لباس روحانیت موجود نباشد؛ آیا صرف خوشحالی #دشمن از اقدام شما و تاریخچه مبارزهاش با این لباس، برای شما کافی نیست؟!»
عاقبت آقای اکبرنژاد به قدری روی این موضوع، مانور رسانهای ایجاد کرد که بیبیسی وارد معرکه شد و به تبع آن دیگر رسانههای ضد انقلاب. ای کاش قدری از پوسته تحلیلهای فقهیانگارانه بیرون میآمدند و در تحلیلشان احتمال سوءاستفاده دشمن را نیز لحاظ میکردند.
🔹 این تنها اشتباه عملیاتی و راهبردی آقای اکبرنژاد نیست. پیش از این نیز به قصد تحولخواهی و با نیت پیشرفت حوزه علمیه و اعتلای انقلاب نیز آب به آسیاب دیگران ریختهاند؛ از جمله خطاهای راهبردی وی از قرار ذیل است:
1⃣ بمباران یأس و نومیدی در میان آحاد روحانیت و حتی تسری آن به خانوادههای روحانیون: هیچ انقلابیِ حوزوی، منکر لزوم تحول حوزه علمیه نیست؛ اما راه به ثمر نشستن تحول هم تبر زدن بر امید طلاب نیست. براستی بهجای فعالکردن انگیزههای جدی مطالبهگری در طلاب، چرا نامیدشان کنیم.
2⃣ سیاهنمایی: تصویری که آقای اکبرنژاد از حوزه علمیه نشان میدهد همواره نشانگر مخروبهای است که نهتنها هیچ نقطه قوت و آثار مفید اجتماعی نداشته بلکه به مراتب به زیان انقلاب و اسلام عمل کرده است!!
3⃣ تحلیلهای عقیم: بیانات وی درباره لباس روحانیت و قضاوتش درباره خروجی تربیت حوزه علمیه از این قرار است: «لباس روحانیت، لباس آقایی کردن است و نه خدمت و نوکری! حوزه به ما آقابودن را یاد میدهد نه خاکساری را! ما را طلبکار احترام و خدمت بار میآورد نه بدهکار دین و مردم».
براستی اگر حوزه علمیه بجای خاکسار، فرعون تربیت میکند؛ چرا در بحرانهای اجتماعی و حوادث طبیعی هزاران طلبه بدون کمترین چشمداشت باید ترکِ خانه و خانواده کنند و سرازیر مناطق حادثهزده شوند؟!!
4⃣ فقدان عقلانیت انقلابی: اگر مطالبهگری و انقلابیگری در ریل عقلانیت حرکت نکند جز تخریب و هزینه، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت. وی به دلیل شدت نیاز انقلاب به حوزه علمیه سعی دارد حوزه علمیه را در سریعترین زمان ممکن به بالاترین نقطه انقلابیگری و آرمانهایی که تصویر کرده است برساند. وقتی به وضع موجود مینگرد (تحول را زمانبر میبیند اگر ناممکن نبیند)؛ همین امر موجب خشمی میشود که خروجیاش یا توهین به بزرگان حوزه علمیه است یا توهین به ساختارها و نهادهایی که با خون دل رهبری و صبر انقلابی ایشان از لابلای هزاران مانع، در حوزه علمیه قد برافراشته و جوانه زدهاند. تعابیر وی درباره مجمع نمایندگان طلاب، شاهدی است بر این مدعا.
5⃣ تحریم و تخریب بجای اصلاح و تقویت: درست زمانی که بیم ورود افراد غیر انقلابی، سکولار یا بیتفاوت در مجمع نمایندگان طلاب میرود وی یکباره فرمان تحریم انتخابات آن مجمع را صادر میکند. چرا؟ چون آن را مولودی از بدو تولد، مرده میپندارد. مولودی که چون ذیل جامعه مدرسین تعریف شده است پس مشخص است نتیجهای ندارد و باید از اساس، نهادش منهدم گردد!!
6⃣ دستور به نافرمانی مدنی بجای تلاش و مبارزه: فقدان صبر انقلابی منجر میشود سراغ خطرناکترین گزینهها برویم. لذا آقای اکبرنژاد، امتحانات حوزه علمیه و حضور در کلاسهای درس را نیز به تیغ تیز تحریم میکشد. با وجود توهین به افرادی که گردن به تحریم ندادند، حتی شاگردانش در امتحانات و انتخابات مجمع نمایندگان شرکت کردند و وی را تنها گذاشتند.
7⃣ آمارهای برساخته از تخیل: آقای اکبرنژاد هیچگاه اعلام نکرد دقیقا بر اساس چه محاسبه علمی و منطقی آمارهایش را اعلام میکند!! اینکه 70 درصد اصول زائد است! اینکه نیمی از فاصله مردم از روحانیت به دلیل لباس روحانیت است!! و آمارهای دیگر... براستی این نوع گزارشهای آماری بدون پشتوانه، چیزی جز شانتاژ و عملیات روانی است؟!
8⃣ شدید الانتقام: برخی محتواهای کانال ایشان برای برخی که ساده از مطالب آن کانال عبور میکنند نامفهوم و بی ربط است؛ مثل تاختن علیه تولیت جدید آستان قدس رضوی، آیتالله شبزندهدار و ...؛ البته اهل اطلاع میدانند اگر کانال وی از کسی کینه داشته باشد به هر حشیشی چنگ میزند برای مسلوب الحیثیه کردن آن فرد!!
🔹 بنظر نگارنده موارد فوق کفایت میکند برای اثبات این ادعا که مسیر تحول بدون عقلانیت و صبر، نه تنها هموار نخواهد شد؛ بلکه صعبالعبورتر از گذشته نیز خواهد شد.
/کانال مناهج