7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فرانسیس فورد کاپولا، فیلمساز و کارگردان آمریکایی از اسلام و قرآن میگوید:
🔻ما به خدای بخشنده و مهربانی که اسلام میگوید اعتماد داریم؛ او ما را از فتنه ها نجات خواهد داد
@tollabolkarimeh 🌷
🔴سیبل یا سپر انتخاب با ماست!
🔻از زندگی مردم امریکا چه می دانیم؟ علائق و عادتهای روزمره مردم امریکا، نوع نگاه آنها به مسائل سیاسی، نوع روابط اجتماعی آنها، سیاستمداران محبوب نزد آنها، مسائلی که برای آنها حساسیت زاست، آنچه این روزها به آن فکر می کنند و در یک کلام نقاط قوت و ضعف جامعه مدنی در امریکا چیست؟
🔸️اینها سوالاتی هستند که نه تنها اکثریت مردم ایران از آنها اطلاعاتی ندارند بلکه محدود افرادی را می توانید پیدا کنید که این سطح از شناخت و اشراف اطلاعاتی را در مورد مردم امریکا و سبک زندگی آنها داشته باشند.
🔸️در نقطه مقابل، اندیشکده های فراوانی در امریکا با بهره گیری از ابزارهای تکنولوژیک نظیر شبکه های اجتماعی و استفاده از دانش هوش مصنوعی در حوزه بیگ دیتا و سایر منابع اطلاعاتی، به رفتارشناسی ایرانیان مشغولند و نه تنها اطلاعات وسیعی از نیاز روزانه مردم ایران در اختیار دارند، بلکه با ابزارهای نامبرده به تغییر ذائقه ایرانیان به سمت نقطه ای که مطلوب آنهاست، نیز مشغولند.
🔻چه عاملی این تفاوت رویکرد را ایجاد کرده است؟
🔸️یکی از دلایل ضعف ما در شناخت جامعه مدنی امریکا این است که در هیچ برهه ای از تاریخمان، اصولاً نیازی به کسب این شناخت هدفمند احساس نکرده ایم و برای آن کاربردی متصور نبوده ایم. پس از استقرار جمهوری اسلامی و آغاز مناقشات و دشمنی های آشکار امریکا با مردم ایران تا به امروز نیز همواره در شرایط تقویت استحکامات لازم برای «دفاع سخت» قرار داشته ایم. در سالهای اخیر و با اوج گیری استفاده از فضای مجازی و مطرح شدن مفاهیم جنگ نرم و سایبری نیز ناخودآگاه راهبرد خود را در «دفاع نرم» تعریف کرده ایم، زیرا تصور ما بر آن بوده است که در جنگ نرم، دست برتر با دشمن است.
⚠️باید توجه کنیم که قرار گرفتن طولانی مدت در موضع دفاع، آسیب هایی به همراه دارد. القاء حس ضعیف بودن، متمرکز شدن بر ضعفهای خود و ندیدن ضعف های دشمن، همواره در موضع انفعال بودن، عدم اعتماد به نفس در استفاده از نقاط مثبت و ... از جمله آسیبهای تمرکز طولانی مدت بر استراتژی دفاع است.
🔻 آیا وقت آن نرسیده است که در حوزه جنگ نرم با یک تغییر رویکرد، از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر استراتژی دهیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که با بهره مندی از نیروی فکر، نبوغ و انگیزه جوانان متعهد ایرانی، برای جامعه مدنی امریکا برنامه داشته باشیم و دشمن را در حالت تدافعی قرار دهیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که با توجه به سابقه جنایات بی شمار امریکا در جایجای عالم، با تحریک افکار عمومی مردم آن کشور برای ایجاد فشار بر سیاستمدارانشان، نوعی بازدارندگی ایجاد کنیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که به جای سپر در دست گرفتن، دشمن را سیبل کنیم؟
🔸️یکی از الزامات « #قوی_شدن_در_فضای_مجازی» که از ارکان قدرت کشورهاست، همین تغییر رویکرد تدافعی به تهاجمی است. باید با تشکیل کانون های مطالعاتی، بهره مندی از ابزارهای مناسب، تعیین طرح و برنامه دقیق و اجرای بی نقص و به موقع برنامه ها، این سیاست را پیگیری کنیم.
🔺️مسیر دشواری در پیش داریم اما همت جوانان ایرانی قله های رفیع تری را نیز فتح کرده است. آیا وقت آن نرسیده است که تهاجم نرم دشمن را با تهاجم نرم پاسخ دهیم؟
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ ...
پس هر كس بر شما تعدّى كرد، همان گونه كه بر شما تعدّى كرده، بر او تعدّى كنيد ... (سوره بقره-آیه 194)
#باید_قوی_شویم
✍زهرا محسنی فر
@tollabolkarimeh 🌷
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥روشنگری حجت الإسلام #طائب درباره ویروس #کرونا
🔸 عملیات روانی درباره این ویروس در ایران آغاز شده است.
🔸چرا زمان اعلام ویروس در شب انتخابات و محل آن قم است؟
🔸همه دنیا میدانند که ویروس از چین آمده ولی در ایران کسی نمیگوید ویروس از چین آمده، بلکه میگویند از قم آمده است.
🔸قم کانون انقلابی گری است لذا باید قم را بزنند!
🔹 جالب این است که قم حدود 1 میلیون 200 هزار نفر جمعیت دارد ولی ادعا میشود روحانیت قم عامل انتقال ویروس است.
🔹نوع عملیات روانی نشانگر آن است که ساخت، اقدام و عملیات آن حساب شده است. یعنی قرار است با این ویروس اتفاقی بی افتد.
🔸 برای دشمنان مهم نیست که برای نابودی کانون انقلاب چند نفر گرفتار ویروس شوند.
🔸 گفته شده(خبر خبر معتبری است) پیش بینی این است که ویروس 5 میلیارد نفر را در کره زمین مبتلا میکند.
@tollabolkarimeh 🌷
پاسخ به شبهه کرونایی .mp3
6.33M
🎧 استاد میرباقری | پاسخی کوتاه به یک شبهۀ الهیاتی دربارۀ کرونا
💥 نزول بلا و ابتلا، برای سیر دادنِ بندگان به سمت خداست. گرفتاریها و ابتلائات، #باحسابوکتاب نازل میشود و #باحسابوکتاب هم رفع میشود.
خداوند متعال میتواند ابتلائات را بردارد، اما بنا نیست که بی حساب و کتاب، گرفتاریهای عالَم رفع بشود.
💥 درست است که امام، باذنالله حاکم بر قوانینِ عالَم است و قانونِ ابتلائات در دست اوست و اگر اراده کند یک بلای اجتماعی بهراحتی رفع میشود، اما نباید #امام را در حد #طبیب تنزل داد و حرم امام را در حد #بیمارستان تنزل داد. حرم امام بیمارستان نیست. شأن امام فوق اطباست.
@tollabolkarimeh 🌷
روحانی بازیگر #پایتخت کیست؟!
🔴 حجتالاسلام صفری که در قسمت سوم سریال #پایتخت به عنوان #روحانی_حج به ایفای نقش پرداخت، همان روحانی اسا که به عنوان "پیشگام طنز شرعی در کشور" در اینستاگرام فعال بوده و شهرتی برای خود فراهم کرده است!
وی پیشتر در مطلبی به حمایت از #موتورسواری_زنان پرداخته و با طرح این ادعا که "بحث ممنوعیت موتورسواری زنان مبنا ندارد"، گفته بود: "در ابتدای طلبگی بخاطر آموزش موتورسواری به همسرم بازداشت شدیم..."
🔻🔻🔻
واکنش حوزوی به روحانی #پایتخت!
🔴 فدایی رهبر نوشت: آقا یا حجت الاسلام صفری، خواننده، حامی موتور سواری بانوان و حالا بازیگر پایتخت... همان کسی که مثلا طنز شرعی را دستور کار داشته و در فضای مجازی برای خودش مشتری پیدا کرده است.
سؤالی که ذهن من طلبه را درگیر کرده است، شاخص مرکز آمار و بررسی حوزه، در برخورد با طلاب است، که فقط افراد انقلابی، ولایت مدار و عدالت خواهان را مورد بررسی قرار می دهد یا زورش به طلبه، بازیگر و خواننده هم می رسد؟
/حجره
@tollabolkarimeh 🌷
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قسمتی از فیلم "جوخه انتحار" Suicide Squad محصول ۲۰۱۶ امریکا که در فیلم نشان داده میشود که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اسناد مهم نظامی را از وزارت دفاع ایران توسط اجنهها سرقت میکند!!
🔸در این فیلم شخصیتی به نان "دکتر مون" وجود دارد که با یک جن در ارتباط است و هر وقت که بخواهد بوسیله آن جن تسخیر میشود و میتواند کارهای فراطبیعی انجام دهد!
🔸در سکانسی از فیلم، در جمعی از فرماندهان رده بالای آمریکا از او میخواهند که توسط آن جن تسخیر شود و اسنادی را از وزارت دفاع ایران بدزدد.
@tollabolkarimeh 🌷
میگن تو اسپانیای متمول پیرهایی که مبتلا به کرونا شدن رو رها میکنن تا بمیرن
اما اینجا بسیجیا برنامه ریختن برای اینکه پیرمردها و پیرزنها به کرونا مبتلا نشن خریدها و کارهای بیرون از منزل اونها رو انجام بدن، این روزها افول فرهنگ غربی رو در مقابل فرهنگ اسلامی شاهدیم
✍ سید مرتضی
@tollabolkarimeh 🌷
◾️ قوت در فضای مجازی حیاتی است.
🔸 رهبر معظم انقلاب یکی از حیاتیترین نیازهای کشور برای «قوی شدن» را «قوت داشتن در فضای مجازی» دانستهاند.
🔸 قوی شدن در فضای مجازی الزاماتی دارد که زیربناییترین الزام آن «تربیت و آموزش» نیروهای مومن و انقلابی برای حضور جریانساز در این عرصه است.
🔸 عده و عُده ما در رزم رسانهای در فضای مجازی هیچگاه به پای دشمنانمان نخواهید رسید؛ اما برگ برنده، «ایمان» است. هر یک نفر مومن با ده نفر از آنها برابری میکند.
#اهمیت_رسانه
#حاکمیت_رسانهها
#تربیت_رسانهای
@tollabolkarimeh 🌷
🔻حکایت امروز ما
💡🔍 تحلیل:🖌
قصه پُرغصه غربت آدمی در زندگی دنیا روایت دلسوختگان بریده از عالم قدس و طهارت است. این روایت که روایت هبوط آدمی بر روی زمین است اگر فهم شود زمینه بازگشت آدمی به عالم عِلوی است. اما صد افسوس که آدمی پس از لختی درنگ، لذت حضور را فراموش کرده و به جای گریه و تضرع برای بازگشت، به صورتکی از آن دل خوش می کند. گویی که اساساً حضوری در کار نبوده و هر چه هست همین است که هست. مانند کسی که مدت مدیدی در خانه تنگی نشسته و به فضای بسته عادت کرده و وقتی با او از هوای تازه بوستان و کوهستان سخن بگویی مانند شتری که به نعلبند خود نگاه می کند، نگاهت کند و سرش را تکان دهد. بچه ای که در بازارچه دست مادر را رها کرده و گم می شود تمام غم عالم بر دلش می نشیند اما اگر پس از مدتی به ویترین های بازار دل خوش کند، آغوش محبت مادری را فراموش کرده و از محبت، مفهومی بیش برایش نمی ماند.
یکی از رحمت های بزرگ الهی این است که گاهی تلاطماتی بر زندگی آدمی می زند، بلکه حضور و هم آغوشی با قدسیان را به او یادآوری کند. این تلاطمات اگر تنبّه نیاورد گاهی دور تُندی به خود می گیرد تا شرایط آماده تری برای تنبّه ایجاد کند. این تلاطماتِ بیدارکننده گاهی علاوه بر اثر بیدارگری، خود به گونه ای ترتیب داده می شوند که معرفت بخش نیز باشند. الان سخن بر سر این نیست که بحران بیماری کرونا، تنبُّهی برای انسانِ غفلت زده است، این که روشن و بدیهی است. زیبایی در این جاست که این بحران با دور تُندی که دارد به گونه ای ترتیب داده شده که به ما بفهماند، چگونه انسان در مدت کوتاهی دستش از ارتباطات حضوری کوتاه شده و به ارتباطات صوری و مجازی رو میآورد و عن قریب است که به همین فضای مجازی و صورتک های آن دل خوش کند و گمان کند زندگی خُب همین است!
قرنطینه خانگی گرچه به ضرورت، ارتباطات مجازی را قویتر کرده اما فراموش نکنیم که "چهره به چهره" حقیقی کجا و "چهره به چهره" مجازی کجا؟ به قول عزیزی، حسِّ آه نَفَس بر گونه ها و گرمای وجودی بر پوست بدن کجا و شنیدن صدای آه بصورت دیجیتال کجا؟ درست مثل اینکه شما را از رﺅیتِ باغ ِگُل باز دارند و بجایش تصویر گُل با پراکنش "بوی مجازی" بگذارند! جالب تر اینکه همین قرنطینه خانگی که می توانست جهشی در تقویت حضور خانوادگی باشد تبدیل به ارتباطی میشود به ظاهر نزدیک، اما با دیوارهای شیشه ای. به جای اینکه حضور خانوادگی تجربه ای شیرین شود برای الگو گیری در ارتباطات بیرونی و به عبارتی نَرمْ نَرمک بیرونمان هم حضوری شود، برعکس، حضور خانوادگی مان هم بیرونی شد آن هم بیرون مجازی. همه این ها زیرِ سرِ احساس کمبودِ ناشی از عدم حضور است که انسان را می کشاند تا خود را در هویت مجازی اش پُر ببیند و خَرمست لایک های فُرمالی شود که همه توخالی است؛خرمَستِ چشمانی از نگاه، توخالی.
یک بار بر سرِ همه ما کلاه گشادی رفته و عالم حضور حقیقی را بر اثر هبوط از دست داده و عالم مجاز را حقیقی تلقی کرده ایم؛ البته کَکِمان هم نمی گزد. انگار نه انگار که پدر ما حضرت آدم-علی نبینا و آله و علیه السلام- چهل سال از غُربت حضور در محضر قدسیان گریه کرد. آن جا هم خطوری از احساس کمبود که بر قلبمان رفت ما را از سرمستی جذبه حضورِ حقیقی به در آورد و به خَرمستی داشته های مجازی کشاند. سرمستی، حالتِ رهایی و شناوری است در افسون گُل سُرخ؛ اما احساس کمبود آدمی را می کشاند به بد مستیِ کندنِ گل سرخ. اولی حضور است و حسِّ بودن، دومی غفلت است و حسِّ داشتن. این کجا و آن کجا؟ البته که گُل را می توان دید و داشت منتها نه با حسِّ تملک. با دیدن هر گُل، ریه را از ابدیت پُر و خالی بکنیم! حقیقت را نمی توان تملُّک کرد، پیِ آواز حقیقت بدویم.
هنوز هم در حال هبوط هستیم بطوریکه به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی-رحمه الله- در اثر هبوط، به عالم اعتباریات آمده و در آن غوطه وریم، گویی اگر از این عالم مقیَّد به درآییم خفه میشویم، همچون ماهی بیرون از آب. البته از این مجاز طبیعی و نیز مجاز اجتماعی در حال درافتادن به مجاز دیجیتال هم هستیم، یعنی مجاز اندر مجاز اندر مجاز. به این میگویند "هبوطِ مضاعف"! البته از آنجا که هر هبوطی، مشتمل بر سرّی هدایتی است، هبوط دیجیتالیِ کرونایی هم میتواند فرصتی باشد برای معرفت افزایی. از آنجایی که این هبوط دیجیتال به لحاظ مدتِ زمان، دورِ تُندی دارد ما می توانیم گذر از یک نحوه حضور نیمه حقیقی را به یک نحوه ارتباطِ کاملاً فُرمال و صوری که در واقع، نحوه ای غیبت است تجربه کنیم. این تجربه به خاطر سنخیتی که با هبوط آدمی بر روی زمین دارد می تواند کیفیت هبوط آدمی و گذر از عوالم پیشین به این دنیا را برای ما ملموس کند؛ چیزی که فهم آن در حالت عادی دشوار است، همچنین اینکه چطور میتوان وارد عالم مجاز شد اما حضور را با توجهات فعلی و انفعالی از کف نداد و رها بود.
به نظر میرسد آنچه را حکمایی مانند شیخ اشراق در تمایز و تقدم علم حضوری بر علم حصولی فریاد زدند یا آنچه را که امثال ملاصدرا در تقدمِ نگرش وجودی بر نگرش ماهوی برجسته کردند یا آنچه را امثال علامه طباطبایی در تقدّم و اشرفیّت و مبنائیّت معرفت أنفسی بر معرفت آفاقی بر زبان راندند، در این بحران کرونایی قابل لمس شده است؛ چیزی که معلمان فلسفه برای فهمیدن و فهماندن آن به دانشجویان حکمت جان به لب می شدند. هایدگر هم بی راه نمی گفت که با دیگرانبودن مقوم هستی خاص انسان است.
رسیدن به چنین معرفتی در این موقعیت مرزی و خاص،البته اما شرطی دارد، و آن این که در این وضعیتِ قرنطینه خانگی ِکرونایی، به دقت نظاره گر مجازی و دیجیتال شدن خود باشیم و اینکه ممکن است کم کم و نرم نرمک فضای حقیقی را فراموش کرده، به همین ارتباطات دیجیتال دل خوش کرده، و دچار حقیقتْ پنداری امورِ اعتباری و مجازی شویم. 💎✒️
مهدی سپهری ۲۱ رجب ۱۴۴۱ / ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۸
@tollabolkarimeh 🌷