⁉️ ماجرای #جانباز شدن مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، بیش از یک قرن پیش و در جریان ترور نافرجام ایشان توسط عوامل انگلیس🔰
✍️ شيخ فضل اللّه نورى از جمله عالمان بزرگى بود كه در جایگاه مرجعت دینی پایتخت و رهبرى نهضت اسلام خواهی و ضد استکباری، نقش اساسی را ايفا نمود و زمينه هاى تحصن مردم عليه استبداد و استکبار زمان را در حرم حضرت عبدالعظيم(ع) فراهم آورد. #مرجع_شهید از جمله رادمردانى بود كه در برابر بيگانه سر تسليم فرود نياورد از اين رو طرح ترور شيخ، در سفارت انگليس خبیث و توسط عوامل انجمن مخفی فراماسونری تهیه شد و به دست جوان عیاش ماجراجو و دین ستیزی به نام كريم دواتچی(دواتگر) داده شد تا به هنگام بازگشت شيخ به منزل به مورد اجرا در آيد.
در اثر اين ترور، شيخ به شدت از ناحیه پای چپ مجروح شد، و تعدادى از همراهان ایشان نیز زخمى شدند.[پای چپ مرجع شهید کوتاهتر شد و تا آخر عمر مبارکش می لنگید و از درد ناشی از آن رنج می برد].نقل است یکی از یاران شیخ با فداکاری خود را حائل کرد بود و مانع از فرجام این عمل شوم شد(طلبه شجاع، حاجی آقای دماوندی).ضارب دستگیر شد، شيخ او را با بزرگواری بخشيد.
در بازجويى از وى، اسامى افرادى به ميان آمد كه با سفارت انگليس در ارتباط بودند.
عاقبت كريم! درست هشت سال پس از شهادت مرجع شهید(ره)، او توسط هم تیمی هایش به جرم قتل و اخاذی، ولی در واقع، حذف درون گروهی! به قتل رسيد. وى عضو گروه تروریستی كميته مجازات از شاخه های نظامی انجمن مخفی فراماسونری انگلیس در ایران بود که با هدف از بين بردن افراد مانع و مخالف با سیاست های مورد نظر انگلیس در مشروطه، تشکیل شده بود!
✍️ روایت مشرق نیوز از ترور نافرجام شیخ🔰
مرجع شهید شیخ فضلالله نوری (نظریه پرداز مشروطه مشروعه) یکی از افرادی بود که ابتدا از مشروطه حمایت کرد اما بعد به یکی از مخالفان آن تبدیل شد. استنباط وی از مشروطه، نظامی بود که در آن احکام شرع به صورت قانون درآیند. یعنی بتوان یک نظامی به وجود آورد که در آن احکام شرع اجرا و حفظ شود. وی «مشروطه» را «مشروعه» اعلام نمود. واژه «مشروعه» مشتق از ریشه شریعت و به مثابه مشروطه بود. یعنی در یک نظام مشروطه، طرفدار شریعت بودن. کسروی [روحانی نمای نفوذی فراماسون و از مأمورین تحریف تاریخ مشروطه] معتقد است که مشروطه مشروعه برای شیخ فضلالله و هوادارانش به معنای نظامی بود که در آن مجتهدین تنها مرجع قانونگذاری هستند.در مورد دلیل مخالفت شیخ با مشروطه، انگیزههای مختلفی وجود داشته است. جان فوران در کتاب"مقاومت شکننده" معتقد است که در کنار همه انگیزههای مختلف، انگیزه اصلی، انگیزه دفاع از اسلام در مقابل غرب بود.
این یک واقعیت است که دو قدرت آن زمان یعنی انگلستان و روسیه با تمام اختلافاتی که با هم داشتند در تضعیف نقش دین و روحانیون در ایران اتفاق نظر داشتند، شیخ فضل الله به درستی به این نکته پی برده بود و تنها راه مقابله با نفوذ غرب را اتحاد مسلمین و عمل به دستورات اسلام میدانست به همین دلیل بود که وی با مشروطهای که اقتباس شده از قوانین غربی بود به مخالف پرداخت.این گونه بود که طرح ترور شیخ فضل الله نوری [در محفل های ماسونی وابسته به انگلیس و] توسط برخی مشروطه خواهان تندرو پیریزی شد و در روز نهم دی ماه 1287 توسط کریم دواتگر اجرا شد.
ترور شیخ و پس از آن، اعدام ایشان نشان آن بود که تندروی و خشونتپروری در میان طرفداران مشروطه [به صورت سازمان یافته] شکل گرفته است و از ابزار خشونت برای حفظ جایگاه خود و حذف مخالفان استفاده میکنند.نخستین گروه تحت عنوان کمیته مجازات، با ترور سازمان یافته میرزا اسماعیل خان، رئیس انبار غله وزارت مالیه اعلام وجود کرد.کمیته مجازات در زمانی که ایران فاقد یک دولت مرکزی قدرتمند بود، توسط سه نفر به نامهای میرزا ابراهیمخان منشیزاده، اسداللهخان ابوالفتحزاده، محمدنظرخان مشکوةالممالک از هواخواهان مشروطه شکل گرفت. میرزا علی اکبر ارداقی، عمادالکتاب و کریم دواتگر (ضارب شیخ فضل الله نوری) نیز سه نفری بودند که با انگیزه از سر راه برداشتن کسانی که به نظر آنها مقابل راه اصلاحات بودند به این گروه پیوستند.
در برخی منابع آمده است که اعضای این گروه وابسته به بهائیت [فرقه ضاله ساخته شده توسط انگلیس، برای تضعیف تشیع] بودند[ افراد شاخص بهائیت در تشکیلات فراماسونری انگلیس در ایران، عضو بودند]. مهدی بامداد در کتاب «شرح حال رجال ایران»، سرتیپ اسدالله خان ابوالفتح زاده و سرتیپ ابراهیم خان منشی زاده را از پیروان فرقه بهائیت معرفی میکند.این موضوع را عبدالله متولی نویسنده کتاب کمیته مجازات نیز تأیید میکند و افزون بر دو نفر نامبرده، مشکوه الممالک را هم پیرو این فرقه میداند.
/شهیدرابع
@tollabolkarimeh
✖️امام خمینی (ره): ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست.
🔺ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگرههای قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.
📅 ۱۲ فروردین ۱۳۵۸
✊🏻 به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران
@tollabolkarimeh
✅ امروز دیگر حق نداریم که ....
امروز باید قوه فقاهت را در مسائل جدید یاد بگیرید/ در مقدمات هم خیلی معطل نشوید
🔰رهبر معظم انقلاب
🔅امروز ما دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، شش ماه صرف وقت کنیم. یک روز این کارها را می کردیم. درس مرحوم آیت الله میلانی رضوان الله عليه، شش ماه در لباس مشکوک بودیم. امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از هشتاد تا آوردیم نود تا، از نود تا آوردیم صدتا، از صدتا کردیم صدوبیست تا. این افتخاری ندارد. امروز حق نداریم مبحث زكات، مبحث جهاد، مبحث امر به معروف، مبحث تولی و تبری، مباحث گوناگون معاملات، بحث مزارعه، بحث مساقات، بحث بیع، بحث اجاره، اینها را سرسری بگذریم و در بحث طهارت و صلات فقط متمرکز بشویم. طهارت پانزده تا، صلات بیست تا؛ امروز دیگر اجازه نیست.
🔅دیروز حرفمان این بود، اشکال که می کردند -بعضی طلبه ها بودند اشکال می کردند که آقا فایده اش چیست - بنده خودم جزو کسانی بودم که از آن جور درس خواندن دفاع هم می کردم. بر خلاف انتظار یک عده ای که انتظار نداشتند که من از آن جور درس خواندن دفاع کنم، اما دفاع می کردم. من می گفتم که آقا ما می خواهیم فرمول فقاهت را، مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ می خواهیم بدانیم که کسی که فقیه می شود از کتاب و سنت چگونه استنباط می کند احکام الهی را. می خواهیم قوتش را، زورش را پیدا کنیم. برای زور پیدا کردن، آدم می رود در ورزش خانه، یک وزنه ای را دستش می گیرد، صدبار این جوری، این جوری می کند مثلا؛ هیچ فایده ای هم ندارد، جز اینکه آدم قوی بشود. ما می گفتیم که بحث فروع علم اجمالی و لباس مشکوک و معنای حرفی و مشتق و این حرف های طولانی ای که وجود دارد، اینها همان دمبل را بالا پایین بردن است، این وزنه را تکان دادن است، هیچ فایده ای هم ندارد، مگر قوی شدن؛ آن روز این را میگفتیم.
🔅اما امروز حق نداریم این را بگوییم. امروز می گوییم آقای ورزشکار، اگر می خواهی قوی بشوی، برو این باغچه را بیل بزن، این باغچه اینجا افتاده؛ این بیابان را بیل بزن، افتاده این جور بی صاحب، متروک. قوه فقاهت را در کتاب جهاد پیدا کنید. در مباحث روز پیدا کنید؛ بگردید شیوه های جدیدی برای بانک اسلامی پیدا کنید. فقها درس بگویند، طلبه ها از آنها یاد بگیرند. قوه فقاهت را در کتاب زكات، کتاب خمس، در ضرائب - مالیات ها - در انواع و اقسام معاملاتی که امروز جامعه ما به آنها احتیاج دارد، در اینها یاد بگیرد؛ قوه را اینجا پیدا کنید. دیگر حق صرف وقت در مباحث غیرلازم را ندارید.
🔅به علاوه، دیگر در مقدمات هم خیلی معطل نشوید. مطول سه سال، مغنی دو سال، دیگر جایز نیست. بله، کسی اشعار عرب را خوب بلد باشد، هر شعری از متنبی و ابوتمام آورده شد، تجزیه تحلیلش و شاید مثالش را بداند، بد نیست، چیز خوبی است، یک فصلی است. اما حالا وقتش است؟ اول کار فقاهت.
📚 بیانات رهبری ۶۲/۱/۹، کتاب ولایت و حکومت ص۲۷۳
@tollabolkarimeh 🌷
مباحثات/شبکههای اجتماعی
🔹مستندی متفاوت از خدمات جهادی طلاب:
⚡️گفتوگو با یکی از خواهران طلبه که مشغول تغسیل و تکفین فوتشدگان کرونایی است
https://www.instagram.com/tv/B-NXS2npzSV/?igshid=t7vb01obb5di
🔻🔻🔻
@tollabolkarimeh 🌷
65.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان آیت الله علیدوست (از اساتید حوزه علمیه قم) در پاسخ به دکتر سروش در مورد خرافه و جامعه دینی
✍️پ.ن: اخیرا دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه ای، اتهاماتی را علیه علمای شیعه و میراث روایی و حدیثی شیعه مطرح کردند که در این کلیپ به آنها اشاره شده و سپس نقد و تحلیل شده است.
🎙فایل صوتی (حجم پایین)👇
https://eitaa.com/alidost_fiqh/665
#نقد_سروش
#پاسخ_به_شبهات
@tollabolkarimeh
💠 امروز غرب و شرق به خوبی میدانند که تنها نیرویی که میتواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خوردهاند و تصمیم گرفتهاند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز #اسلام_ناب_محمدی است نابود کنند.
💠 اگر بتوانند با نیروی #نظامی، اگر نشد، با نشر #فرهنگ_مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و #فرهنگ_ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از #منافقین و #لیبرالها و #بیدینها را که کشتن روحانیون و افراد بیگناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات #نفوذ میدهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند.
💠 و نفوذیها بارها اعلام کردهاند که حرف خود را از دهان #سادهاندیشان موجّه میزنند.
@tollabolkarimeh
🔴پاسخ آیت الله اعرافی؛ مدیرحوزههای علمیه به منتقدین حضور طلاب در بیمارستان ها در کمک به بیماران:
💠حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد/روحانیون برای خدمت به بیماران حتی بیمارستان ها را نیز طی میکشند و این کار اتفاقا در شأن روحانیت است/ حصور طلاب در بیمارستانها با نظر کارشناسان بوده است
🔶قم پیشتاز در شناخت کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته است.
🔶در قضیه مبارزه با کرونا صدها طلبه جهادی و جوان بدون کوچکترین مزد و مواجبی و به صورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار وارد میدان شدند و از هر کاری که برای خدمت به بیماران بود دریغ نکردند؛ از ضدعفونی کردن معابر شهری گرفته تا حضور در بیمارستان ها و حتی در غسل و کفن و دفن اموات کرونایی.
🔶حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد؛ هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است.
🔶روحانیت همانگونه که گرهگشایی از گرههای فکری و فلسفی دانشمندان و تبیین دقیق فلسفی انجام می دهد و همانند علامه طباطبایی(ره) آنگونه منشأ خدمات بزرگ در عرصه های گوناگون فکری و علمی و دینی می شود، در عین حال هویت آن اقتضا میکند که در بیمارستانها هم حضور پیدا کند و به مردم و بیماران خدمت نماید و حتی در بیمارستان ها طی نیز بکشد و این کار آنان اتفاقا در شأن روحانیت است.
🔶البته همانگونه که قبلا هم در دفعات گوناگون عرض کردم این حضور طلاب و روحانیون در عرصه های گوناگون باید مطابق با نظرات کارشناسان باشد کما این که در این مدت نیز اینگونه بوده است.
@tollabolkarimeh 🌷
ria_mixdown.mp3
3.18M
آیا خدمت روحانیان در سیل و زلزله و بیمارستان، با لباس روحانیت، مصداق ریا است؟
@tollabolkarimeh 🌷
آموزش و پرورش سکولار
📝آموزش بر مبنای هر سیستمی که باشد، هدف و نتیجه آن، عقلاً و منطقاً، آرامش و سعادت نسل دانش آموخته خود باید باشد. در مکتبی که ما اعتقاد داریم سعادت جنس بشر با تعالیم وحیانی و آسمانی دین اسلام گره خورده است، در ارتباط ناگسستنی سیستم آموزشی آن با این تعالیم، شکی وجود ندارد. بداهت و صحت این گزاره ها و مقدمات تا اینجا کاملا روشن است.
اما واقعیت و ماحصل سیستم آموزش ما در سالهای اخیر از این هدف بزرگ فاصله تأسف باری گرفته است. ساختاری که هدف نهایی آن می بایست «و یزکیهم» باشد، آنچنان به فروع و حواشی و شاخ و برگ پرداخته است که از ثمره و میوه آن به کلی غفلت شده است.
📚دانش آموز در چنین ساختاری به طور ضمنی می آموزد که اصل را بر ریاضیات و علوم تجربی و آگاهی از آراء و نظریات اندیشمندان بعضاً ملحد غربی بگذارد و فراگیری کتاب آسمانی خود را در تاقچه افکار خود به فرصتهایی بسپارد که آیا نصیب بشود یا نشود و در نهایت به عنوان یک مسلمان شیعه با چنان سطحی از آشنایی با مهم ترین کتاب زندگی وارد دانشگاه وجامعه می شود که حتی در حد روخوانی صحیح( و نه روانخوانی) با این کتاب کریم آشنا نشده است. این نوع نگاه در سایر برنامه ریزیهای آموزشی ما هم به طور پنهان و ضمنی، جاری و ساری است. همچنن که اخیراً در شبکه آموزش هم هیچ خبری از برنامه های درسی مرتبط با آموزش درس قرآن نیست.
با این تز که برخی اولیاء و مربیان معتقدند که درس قرآن، درس آسانی است و نیاز به آموزش چندانی ندارد کاری ندارم که نتیجه اش، برای اثبات غلط بودنش کافیست. اما آیا جای خالی درس قرآن در میان شبکه های آموزش نمی تواند غیرمستقیم به مخاطب، بی اهمیت بودن آموزش قرآن و نهایتاً خود قرآن را القاء کند؟
🔔 اگر بپذیریم که این درس، نیاز به آموزش زیادی ندارد، فارغ التحصیل شدن خیل دانش آموزانی که قادر نیستند صفحه ای از قرآن را بدون غلط قرائت کنند چه توجیهی دارد؟
ما برای قرآن، این دریای بیکران معارف و اقیانوس بی انتهای مفاهیم اخلاقی و آسمانی چه کرده ایم که حتی در آموزش قرائت الفاظ آن به نونهالان خود لنگ می زنیم؟
چرا متولیان و دلسوزان فرهنگی ما در بخش آموزش و پرورش نتوانسته اند جرقه های جاذبه و اشتیاق یادگیری قرآن را در قلب نوآموزان روشن کنند؟ و چگونه با درد و رنج اعتراف کنیم که اکنون در مقطع ابتدایی هستند کسانی که امر تعلیم فرزندان ما را به عهده دارند در حالیکه خود نمی توانند قرائت درستی از جملات و آیات قرآن داشته باشند؟
‼️چگونه می توان از آموزش و پرورشی که مبنای دینی ندارد انتظار داشت دانش آموختگان متخلّق و دیندار و متعهد و بانشاط به جامعه تحویل دهد؟
به قلم طلبه ر.رحیمی tollabolkarimeh@
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قابل_توجه_مبلغین_اسلام
محدود کردن اسلام به توصیههای اخلاقی و معنویت، به معنای #ذبح_اسلام است
#شهید_مطهری: اسلامی که در همه شئون زندگی حضور نداشته باشد، دیگر اسلام نیست
@tollabolkarimeh
راه پختگی سیاسی .MP3
1.29M
✅ چگونه میتوانید به یک «تحلیلگرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟
راهکار استاد میرباقری را بشنوید ...
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 تحلیل کوتاه شرایط فعلی عراق
▪️در مورد تحركات اخير آمريكايی ها در عراق،چند نکته قابل تامل است:
احتياط همیشه شرط عقل است و نهادهای نظامی رصد دقيق تری از نقل و انتقالات نظامی دارند، ولی طبق رصدهای به عمل آمده از بعد رسانه ای، اين رسانه های سعودی یا همسوی با آنها هستند كه طبق برنامه به اين موضوع دامن می زنند و شايد هدفشان تحريك ايران يا گروههای نزديك به ايران برای حمله پيش دستانه به آمریکا باشد.
▪️ اكثر خبرهای اين روزها در آمريكا(به جز مقاله نيويورك تايمز)، چيز خاصی نيست و مطلب جديدی را دربر ندارد.
انتقال سامانه های پاتريوت به عراق، كاهش پايگاههای آمريكايی و انتقال سربازان به يكی دو پايگاه بزرگتر همگی جزو سياست ها و خبرهايی بودند كه در سه ماه گذشته رسما اعلام شده اند.
▪️لازم است بدانیم بعد از حمله موشكی ايران به عين الاسد و اربيل(در انتقام شهادت حاج قاسم سليمانی) آمريكايی ها به اين نتيجه رسيدند كه پايگاههايشان فاقد دفاع موشكی لازم است وبرای حفاظت از نيروهايشان و با توجه به محدود و گرانقيمت بودن سامانه های ضد موشكی پاتريوت، تصميم گرفتند
اولا تعدادپايگاههايی را كه نيروهای آمريكايی درآنها حاضرند، كم كنند و ثانيا سامانه های جديدی را برای حفاظت موشكی از اين ۲ پايگاه به عراق اعزام كنند.
طبيعی است در دوره اين نقل و انتقالات و تخليه پايگاههای پراكنده، نيروهای آمريكايی آسيب پذير تر می شوند و در اين ایام طبيعی است كه حضور نظامی و احتياط های نظامی شان برای انجام بی خطر اين جابجايی ها افزايش يابد.
در اين ميان تنهاخبر جديد، گزارش نيويورك تايمز است مبنی بر اين كه ترامپ با پيشنهاد بررسی امكان حمله به كتائب حزب الله
(بدون صدور مجوز اقدام نظامی)، موافقت كرده است.
▪️دلیل این افشاگری چه بود؟
اين افشاگری در آمريكايی كه همه نگران ديوانه بازی نظامی ترامپ هستند و حداقل دو مصوبه سنا و مجلس نمايندگان، ترامپ را از هر ماجراجويی عليه ايران برحذر می دارد، قابل درك است و لزوما به معنی نشت عمدی اطلاعات به منظور اجرای يك عمليات روانی مقدماتی و يا قريب الوقوع بودن يك درگيری نظامی در مقياس بالا نيست.
در شرايط كنونی آماده سازی های روانی در رسانه های آمريكايی برای يك درگيری وسيع نظامی در عراق كمتر به چشم می خورد و اين بيشتر رسانه های عربی يا فارسی همسو با عربستان هستند كه به موضوع دامن می زنند تا گروههای عراقی را به حمله به نيروهای آمريكايی در حال جابجايی تحريك كنند.
حتی امكان عملياتهای دروغين از سوی گروههای نزديك به عربستان هم برای ايجاد جرقه لازم برای شروع درگيری ها در منطقه وجود دارد.
برای نمونه انتشار خبر شهادت سردار قاآنی یا امیر پوردستان در شب گذشته یا حمله خمپاره ای به مقرهای آمریکادر روزهای قبل از این مدل است.
نکته دیگر اینکه باتوجه به این تجمیع نیروها به نظر می آید آمریکا به این زودیها به دنبال خروج از عراق نخواهد بود.
▪️ البته موارد گفته شده توجيهات رسانه ای است و اگر نهادهای نظامی و امنیتی شواهد متقن از آمادگی نظامی تهاجمی و قطعی دارند، موضوع متفاوتی است که جای بحث جدا دارد.
✍️"محمدصالحی"
@tollabolkarimeh 🌷
990113-Panahian-BalayeFaragireKoronaCheHekmatHayiMomkenAstDashteBashad-64k.mp3
5.55M
✅ پاسخ استاد پناهیان به یک پرسش پرتکرار:
🔻بلای فراگیر کرونا چه حکمتهایی ممکن است داشته باشد؟
⭕️ اثر بیتفاوتی مردم جهان در برابر برخی ظلمهای بزرگ.
✅ توجه بشر به ضرورت مدیریت جهان توسط منجی الهی؛ چه امام زمان(عج)، چه حضرت عیسی(ع)
✅ ایجاد خلوت قرنطینه برای تفکر و «به خود آمدن بشریت» در آستانۀ یک تحول بزرگ..
🔸در ایام کرونا، خوب است به مردم جهان چه بگوییم؟
🔸در مقابل بلایایی مثل کرونا، چه باید کرد؟
@tollabolkarimeh 🌷
🔻یک فیک نیوز و خلأ جدی رسانههای رسمی
✍️معصومه نصیری
🔹خبر جعلی شهادت سردار قاآنی و امیر پوردستان با هم افزایی خط رسانهای خاص داخلی و خارجی در شبکههای اجتماعی منتشر شد. خبری که در شرایط حساس کنونی منطقه در راستای عملیات روانی برنامه ریزی شده در این حد وسیع بازنشر شد و بازهم کاستی هایمان را به رخمان کشید.
1️⃣ معمولا اخبار جعلی و شایعه در مواقع مهم و مبهم و در نبود رسانه های رسمی جولان بیشتر و پرقدرتتری دارند. اینکه چرا رسانه های رسمی با سرعت وارد میدان نشدند تا با نشر یک خبر موثق، جلوی نشر خبر جعلی را بگیرد آسیب چندباره ما در زمینه اقدام به هنگام رسانهای یمان را گوشزد کرد. #گروه_های_واکنش_سریع این روزها از واجبات رسانهای هستند.
2️⃣ بسیاری از افرادی که در دام خبر جعلی افتاده بودند یک خبرگزاری را مورد استناد قرار دادند. بارها گفته ایم اخبار از #چند_منبع رسمی باید پیگیری شود. یک منبع دلیل بر صحت نیست. کانال تلگرامی منبع موثق و معتبر نیست آنهم برای چنین اخباری.
3️⃣ اگر خط خبری و زنجیره خبر مربوطه را بررسی کنیم درخواهیم یافت معمولا #پروپاگاندای_نظامی با #پیوستهای_رسانهای همراه است و این خبر دقیقا قطعه ای از همین پازل بود.
4️⃣ سواد رسانهای را جدی بگیریم. نداشتنش مخاطب و رسانهها را دقیقا در جبهه رسانهای دشمن قرار میدهد.
این روزها و با توجه به تحرکات در کشور عراق، مخاطبان در پذیرش اخبار در این زمینه دقت رسانهای بیشتری داشته باشند. این آخرین #فیک_نیوز این روزها نخواهد بود.
@tollabolkarimeh 🌷
💠لوازم هدایت یک جامعه و شرایط هادیان آن
♨️آدمى كه سر و كارش فقط با چند كتاب معين در يك علم بخصوص مثلًا فقه، ادبيات، فلسفه و غيره باشد و در كنج مدرسه بسر برد نمى تواند بفهمد در جامعه چه مى گذرد و چه بايد كرد. انسان در كنج مدرسه نمى تواند مصالح جامعه را تشخيص بدهد... على هذا نشستن و هى انتقاد كردن و ايراد گرفتن، اين كار را نكن، آن كار را نكن، اسمش هدايت نيست.
🔰شهید مطهری/ ده گفتار
@tollabolkarimeh 🌷
قوی شدن _ استاد عبادی.MP3
11.22M
💠 امام خامنه ای : آنچه که من از شما می خواهم این است که تا حد ممکن #قوی شوید
🔰 صوت مهم 👈 #چطور_قوی_شویم 👉
🎤 با توضیحات مهم #استاد_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ
🔰 چطور خودمان را در موضوعات زیر قوی کنیم
✳️ سیاسی
✳️ فرهنگی
✳️ علمی
✳️ معنوی
🌀 در هر موضوعی کتاب و منابع مهم ، معرفی شده است.
✳️ دانشجوها ، طلبه ها، شاغلین و زنان خانه دار ، چطور خود را #قوی کنند⁉️⁉️
@tollabolkarimeh 🌷
✅ سیره اهلبیت(ع) در ابتلائات و گرفتاریها/ ویروس کرونا ضعف انسانهای مدعی را نشان داد
🔻 حجتالاسلام والمسلمین مجتبی عفتی در نشست سیره اهلبیت(ع) در ابتلائات و گرفتاریها تصریح کرد؛
🔹 با مراجعه به منابع معتبر درباره زندگی و منش ائمه اطهار(علیهمالسلام) میتوانیم فلسفه بلا و گرفتاریهایی که برای مردم در هرزمانی ممکن است رخ دهد را متوجه شویم.
🔹 بیماری کرونا یک نوع امتحان است؛ تا قبل از این بیماری آنقدر توجه به مرگ نداشتیم، مرگ را به فراموشی سپرده بودیم.
🔹 ویروس کرونا سبب شد تا حکومتهای مدعی قدرت جهانی در مقابل این ویروس شکست بخورند.
🔹 سیره اهلبیت(علیهمالسلام) در ابتلائات؛ صبر، تسلیم در برابر خداوند، صدقه دادن، قربانی کردن، برگزاری دعاهای همگانی، رسیدگی به فقرا و از خداوند عافیت خواستن است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=15587
@tollabolkarimeh 🌷
💠 #خبر_فوری
🔰 با استعلامی که از چندتن از اساتید مرکز تخصصی مهدویت گرفتیم ، مشخص شده که طرح مثلا #چله_قرن ، نه تنها مورد تائید نیست، بلکه جریان های انحرافی صادق شیرازی و حسن ابطحی از آن حمایت می کنند.
🔰این دستور با این نوع ذکر و... هیچ مستند روایی ندارد و هیچ عالمی هم توصیه نکرده است.
🔰 اصولا یکی از شگردهای گروه ها و جریانات انحرافی همین است که با چنین ترفندهایی ابتدا کسب محبوبیت می کنند و سپس ...
🔰 همچنین مطالبی هم که در آن صوت 6 دقیقه ای توضیح چله از یک فرد مجهول گفته شده ، غیر علمی و غیر مستند می باشد.
✍️احسان عبادی
@tollabolkarimeh 🌷
1.4M
💠 صوت توضیحی #استاد_عبادی درباره غلط بودن طرح #چله_قرن
🌀 از تک تک عزیزان می خواهیم به جای احساسی برخورد کردن، عالمانه و فکر شده عمل کنند و برخورد کنند
@ma_va_o
1.41M
🎤 ویس شماره 2 و جدید استاد عبادی درباره چله و مباحث مربوطه
1⃣ الان چله را چکار کنیم؟
2⃣ اگر بخواهیم بدون تبلیغ گروهی، چله را بگیریم چه کنیم
3⃣ چه کار کنیم تا چله ما با افزایش معرفت همراه شود؟
4⃣ گریه ها و ناله های شیخ محمود حلبی برای امام زمان بود یا...
👈 حتما نشر دهید تا شبهات و سوء تفاهم ها برطرف شود 👉
@ma_va_o
✍️✍️✍️
مراقب چله سازی های مشکوک باشیم
💥💥بسم الله الرحمن الرحیم💥💥
🔴 فوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِندِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا يَكْسِبُونَ؛ ﭘﺲ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺖﻫﺎﺷﺎﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪﺍﻱ ﺭﺍ ﻣﻰﻧﻮﻳﺴﻨﺪ، ﺳﭙﺲ ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺍﻳﻦ [ﻧﻮﺷﺘﻪ] ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ [ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺧﺎﺋﻨﺎﻧﻪ] ﺑﻬﺎﻳﻲ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﻧﺪ; ﭘﺲ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺳﺖﻫﺎﺷﺎﻥ ﻧﻮﺷﺖ، ﻭ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻰﺁﻭﺭﻧﺪ .(بقره٧٩)
اخیرا یک فراخوان گسترده ای تحت عنوان "چله عظیم قرن" در بسیاری از کانال ها و گروه ها منتشر شده.
☢️ این پوستر به همراه یک فایل صوتی منتشر شده که در اون فایل صوتی ادعاهای نادرستی مطرح هست. ضمن اینکه گوینده اصلا معرفی نشده و ادعا شده که همه گروه های مهدوی روی این چله توافق کردن در حالی که هیچ گروه مهدوی معروفی از این چله خبر نداره!
⭕️ این پیام ابتدا در گروه های وابسته به فرقه ای خاص منتشر شده و کم کم در کل فضای مجازی پخش شد...
🔵 با مطالعه پوسترها و دقّت در محتوای فایل صوتی منتشرشده درباره این چلّه، چند سؤال و تأمّل مطرح میشه:
🔺هیچکس منکر عظمت و اثر توسّل به اهل بیت علیهم السّلام و استغاثه به درگاه احدیّت برای حل مشکلات و دفع بلاها نیست، ولی تعیین یک ذکر خاص و برنامه خاصّ زمانی حتماً باید مستند به آیه یا روایتی باشه، وگرنه هیچ ارزشی نخواهد داشت، با توجّه به این مطلب تعیین ساعت 10 شب برای اذکار و اعمالی که ذکر شده و تعیین اون وقت به عنوان «ساعت نجات» چه وجهی داره؟
🔺 آیا حدیثی برای فضیلت ذکر جمله: «خدایا بحق عمه سادات فرج مولایمان را برسان» دیده شده؟
🔺 چرا در این دستورالعملها، یادی از دعای هفتم صحیفه سجادیه (که حضرت آقا و خیلی از بزرگان دیگه برای حلّ مشکلات توصیه فرمودند) و بسیاری ادعیه مجرّب و مأثور دیگه نشده؟
🔺 اگه قراره یک حرکت چند میلیونی و چه بسا چند میلیاردی برای دعوت از امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف و رهایی مسلمین انجام بشه، چرا جمع عظیم مسلمانان اهل سنّت در سرتاسر جهان که گرفتار انواع ستمها، مصائب و بلایا هستند به شمار نیومدند؟ وجه تأکید بر قرائت زیارت عاشوراء (با وجود اینکه میدونیم اهل سنّت این زیارت رو به دلایل موجّه یا ناموجّه قبول ندارند) چیه؟ خصوصاً اینکه میگه زیارت عاشورا عمومیترین ادعیه است و «کامل» هست و برای ذکر مصادیق کامل بودنش، «برائت» رو ذکر میکنه...!
🔺 این تعیین وقتی که انجام شده (نیمه شعبان تا 24 ماه مبارک رمضان) چه پایه و اساسی داره؟ آیا روایت یا دستورالعمل خاصّی از بزرگان وارد شده؟
🔺 صوتی که منتشر شده، با کیفیت خیلی عالی و افکتگذاری استودیویی تهیه شده؛ از طرفی پوسترهای این طرح به صورت گستردهای در شهرهای مختلف چاپ و منتشر شده و در اماکن عمومی (از قبیل نونواییها و...) نصب شده؛ آیا میشه به راحتی این ادّعا که «این طرح هیچ زمینه و پشتوانهای نداشته و کاملاً مردمی هست» رو پذیرفت؟
🔺 در فایل صوتی اعلام میشه که «گروههای مهدوی به این نتیجه رسیدند که نسخه اهل بیت با تعداد بالا...» اولاً اون گروههای مهدوی چه کسانی هستند؟ ثانیاً این نسخه که ادّعا شده از اهل بیت علیهم السّلام است (و سه، چهار بار ازش نام برده شده) مستند به کدوم حدیث یا روایت معتبره؟
🔺 این «جماعت مهدوی» و «امام زمانی» که بارها و بارها در فایل صوتی بهشون اشاره شده، چه کسانی و چه قشری از شیعیان هستند؟
🔺 تأکید میکنه که «مراجع، علما، خطبا و... شروع کنند» [به ترویج این چله]؛ بر چه مبنایی مراجع معظّم تقلید که در زمان غیبت، قطبنمای حرکت بشریتند، باید بیان پای کار این ختم و چلّه و پیرو و «مقلّد» طراحان این حرکت باشند؟
🔺 چرا عمدتاً در گروهها و کانالهای تلگرامی منتسب به یک طیف خاص برای این چله و ملحقاتش خیلی سنگین و پرشور و متراکم تبلیغ شده؟ و چرا بانیان این حرکت، به شدّت مراقبند که اسم و رسمی ازشون به میون نیاد؟
🔺 علّت اصرار بیش از حدّ گوینده به اینکه «بلاهای بدتری در راهه» و «هرچی بگذره بلاها دو برابر میشه» علیرغم تأکیدات مکّرر رهبر معظّم انقلاب و همه دلسوزان بصیر جامعه اسلامی بر امیدآفرینی و روشن بودن افقهای آینده، چیه؟ چه انگیزهای پشت این همه تهدید و ارعاب و وحشتآفرینی هست؟
🔺 آیا برای مقدّمهسازی ظهور، همین دعا و چله و ختم کافیه؟ تلاش برای خودسازی و پرهیز از گناه و قیام و جهاد عملی برای رفع فتنه و شرّ و فساد و ظلم در جهان، هیچ جایگاهی نداره؟ چرا حتّی یک اشاره کوچیک توی این محتواها به این موارد نشده؟
✍️«محمدرضا باقرزاده» دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل
@tollabolkarimeh 🌷
#پیام_معنوی
💥 مهجوریت قرآن 💥
هزارها نفر پیدا میشوند که #کفایه( کتاب درسی سطح عالی حوزه) را چهار لا بلدند، ردّ کفایه را هم بلدند، ردّ ردّ او را هم بلدند، ردّ ردّ ردّ او را هم بلدند، اما دو نفر پیدا نمیشوند که☀️#قرآن را به درستی بدانند! نسل کهن از بزرگترین#گناه خود باید#توبه کند و آن#مهجور قرار دادن☀️#قرآن است.
استاد شهید مطهری رحمه الله
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحاتِ صاحب صوت معروفِ دعوت به چله ی دعا و توسل برای ظهور