eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تکذیبیه ای بر یک شایعه گسترده 🔹چندی است کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود که حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار خاطره ای از نامه آیت الله بهجت به امام(ره) حاوی نقد بر شیوه حکومت داری را به نقل از آیت الله مصباح نقل می کنند. 🔸هر چند دفتر آیت الله مصباح همان زمان این خاطره از جانب ایشان را تکذیب کردند،اما بازنشر گسترده آن در شبکه های مجازی سبب موضع گیری دفتر و صفحات مجازی رسمی علامه مصباح شد. 👈متن سخنان علامه مصباح چنین است: 🔹 در طول عمری که با زندگی کردم من یادم نمی‌آید شنیده باشم که کلام سبکی درباره امام گفته باشند یا مثلاً اشکالی شبهه‌ای شکی درباره رفتار امام کرده باشند. برعکس با احترام نام امام (ره) را می‌بردند. 🔸 کسانی وانمود می‌کنند اصلاً آقای بهجت مخالف رفتار امام بود و از جمله این داستانی است که گفتند در تلویزیون یک نفر صحبت کرده که آقای بهجت نامه‌هایی برای امام نوشته بودند که این نامه در واقع نقد کار بوده اظهار مخالفت با رفتار امام بوده. 🔸نه آقای بهجت نامه دادند من ببرم؛ نه من شرط کردم واسطه شدن را؛ نه تکراری بود و نه اعتراضی به رفتار امام (ره). ابداً چنین چیزی نیست. ۹۸/۱۱/۱۹ @tollabolkarimeh 🌷
واکنش حامیان فتنه به درخواست عفو دفتر آیت الله سیستانی برای فرد هتاک 🔴پس از درخواست آزادی دفتر برای کاظم عبیس عبد فردی که بخاطر توهین به عراق به دوسال حبس محکوم شده بود، برخی جریان‌ها و عناصر زاویه‌دار داخلی ضمن سوء استفاده از این ماجرا، حمله سازمان‌یافته تازه‌ای علیه نظام و رهبری آغاز کردند. از جمله این افراد مصطفی بود که در توییتی با اشاره به این ماجرا حکم حبس برای امضا کنندگان بیانیه ۱۴ امضایی را پیش کشیده و با آن مقایسه کرده است، قیاسی که بطلان آن روشن است چرا که مقایسه حکم یک فرد هتاک با افرادی که علاوه بر بیانیه ۱۴ امضایی ساختارشکنانه، صراحتا از براندازی نظام دم می زنند و امضای این بیانیه تنها جرم آنها نبوده است مغالطه ای بیش نیست، شاهد این ماجرا آزاد بودن برخی از امضا کنندگان این بیانیه است. / حجره @tollabolkarimeh 🌷
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر حسن عباسی جامعه خوکی... متاسفانه در کشور ما هم مشخصات یک جامعه خوکی به وضوح دیده میشه فقط کافیه نگاهی به برنامه های تلویزیون بیاندازید از تبلیغات بازرگانی گرفته تا مسابقاتی مثل عصر جدید و وقتشه ، کودک شو ، سریالهای ابزورد مثل لیسانسه ها ، فوق لیسانسه ها ، نون خ و ... و افرادی که از بی خاصیت های سلبریتی چه ورزشی چه فرهنگی و چه سیاسی و چه اقتصادی حمایت می کنند در جامعه ای که ارزشها عوض شوند ، عوضی ها با ارزش می شوند اگه شما هم علاقه مند به این نوع سریالها و برنامه ها شدی متاسفانه باید بگم در این مزرعه حیوانات شما هم به خوک تبدیل شدی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @tollabolkarimeh 🌷
‏این تئاتر جمهوری اسلامی ایرانه، آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوابی یا خودتو به خواب زدی؟ @tollabolkarimeh 🌷
♨️واکنش های حوزوی به پدیده جوجه کشی/ جوجه‌کُشی با توجیه اقتصادی، حرام است 🔴حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه توسط مرغداری‌ها اظهار داشت: این کار از لحاظ دینی کاملاً محکوم است؛ زیرا در مکتب اسلام، هر جانداری احترام دارد و جانش محترم است. امیرالمومنین (ع) به عُمال خود نسبت به احترام به درختان و حیوانات هنگام حضور در شهرها برای اخذ مالیات و خراج تذکر می‌دادند. ایشان به آنان می‌فرمایند زمانی که برای اخذ زکات می‌روید، مراقب باشید شاخه درختی نشکند و حیوانی که در حال آب نوشیدن است، نترسد تا فرار کند و اگر گوسفندی به عنوان زکات دریافت کردید، آرام به مقصد برگردید تا حیوان دچار ترس نشود. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ۲۴ شعبان(۱۳۱۲ق) سالگرد ارتحال مرجع بزرگ استکبار ستیز، میرزا سید محمد حسن شیرازی(ره)، زعیم جنبش تحریم تنباکو، شاگرد و وارث سیاست شیخ الاعظم مرتضی انصاری(ره) و استاد اصلی مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) تسلیت باد. 🌹الفاتحه مع الصلوات 💠 میرزای شیرازی: در احتیاطات من از شیخ فضل الله نوری تقلید کنید که او خود من و نفس [ن َ ف َ سِ] من است.بین من و او غیریتی نیست. ✍️ نقش محوری و مدیریتی جانشین و شاگرد خاص میرزای شیرازی(ره) در پیروزی جنبش تحریم تنباکو ✍️ مرجع شهید علامه نوری(ره)، به خواست میرزای شیرازی(ره) جهت زعامت دینی، عازم ایران شد.در دوره اقامت خود در تهران، خدمات پرشماری انجام داد؛ امّا اوج آن در جریان هایی مانند تحریم تنباکو بود که در این باره، نقش های سه گانه ای را عهده دار بود: ▫️۱- مجرای ارتباط و اطّلاعات میرزای شیرازی در پایتخت؛ و مشوق و ترغیب کننده ایشان به پشتیبانی مستمر از این جنبش و درخواست کننده صدور فتوای تحریم(که اگر فرد دیگری غیر از او این درخواست را از میرزا می کرد، کار جنبش به سرانجام نمی رسید و این، خود نشان از اطمینان کامل میرزا، به وی داشت) ▫️۲- خنثی کردن تبلیغات سویی که ضدّ جنبش راه می افتاد؛ و همراه نمودن دیگر علما با جنبش. ▫️۳- نفوذ دادن روح دینی در جنبش و ریشه دار کردن هویت مذهبی آن. 📚 برگرفته:اندیشه سبز، زندگی سرخ/تنهای شکیبا/ استاد علی ابوالحسنی منذر(ره) ✍️ در واقع، از زمان پیروزی جنبش تنباکو، دشمنان دین و مملکت، عظمت شیخ را شناختند و حرکاتش را زیر ذره بین قرار دادند.از این رو میرزا شیرازی همواره نگران حالش بود و جویای احوالش. @ShahidRabe
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَديدًا انگيزه هاي مقدس كه متلبس به لباس تخصص و تقوا نيست، وقتي در شئون يك طلبه يا روحاني ظاهر شود، كمترين اثرش بي اعتمادي عمومي به همرنگان اين جماعت است... چقدر به راستي و درستي سخنانمان اعتماد داريم تا بتوانيم مطالبه عمومي اعتماد را داشته باشيم؟! ✍ ع. پارسائيان @tollabolkarimeh 🌷
💠ارزیابی کارها در خدمت به مردم فکر این ملت، فکر این زاغه نشین ها، فکر این مردمی که همه چیزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فکر آنها را بکنید. شب وقتی خلوت می کنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کردم یا برای مردم. امروز که صحبت می کنم برای خودم صحبت می کنم یا برای مصالح کشور 📚صحیفه نور، جلد ١٣،صفحه ٧۵ @tollabolkarimeh 🌷
🔰 تحصیل مجازی و بهبود وضعیت درسی طلاب 🔺شیوع ویروس سبب شد بسیاری از دروس حوزه به صورت مجازی برگزار شود و اقبال به استماع صوتی جلسات گسترده تر شود. 🔺به نظر می رسد وضعیت جدید تحصیلی در حوزه ها و فشارهای اجتماعی برای تسریع در بازدهی طلاب در طول تحصیل، پس از این هم تحصیل مجازی را جدی تر کند. در این نوشته با پاسخ اجمالی به برخی اشکالات، بیان می کنیم که تحصیل مجازی می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت تحصیلی حوزه ها داشته باشد. ⭕️ (نکته: آنچه در ادامه در تایید تحصیل مجازی می آید روشی برای کمک به برنامه حضوری تحصیل است نه جایگزین آن.) 🔺برخی معایبی که مخالفان تحصیل مجازی (نواری) بیان می کنند: - قطع ارتباط مشافهی استاد و شاکرد در تعلیم - اختلال در روند تحصیل علم و اختلال در ترتب زمان مند جلسات درسی بر یکدیگر - قطع رابطه تربیتی استاد و شاگرد 🔺اما به نظر می رسد استفاده مجازی از بسیاری از دروس امری کاملا اجتناب ناپذیر است و بخشی آینده تحولی حوزه به نحو جدی وابسته به آن است لذا باید راهی برای حل اشکالات یافت. 🔺به طور طبیعی رسیدن به ملکه اجتهاد در حوزه علمیه مستلزم به دست آوردن گزاره های بسیار زیادی از علوم مختلف است. گذراندن این مسیر طولانی و احاطه مناسب بر تمام این علوم در حالت عادی و با شرکت مثلا در 5 کلاس در روز (که عملا بسیار مشکل است) و حتی با رفع تمام تعطیلی های نوروز و تابستان سالیان بسیاری به طول می انجامد. 🔺 اما می توان این مسیر طولانی را با زنده کردن تمام اوقاتی که به راحتی از دست می روند و با استفاده از امکانات مجازی کوتاه کرد و یکی از معضلات اساسی تحصیل یعنی طولانی شدن دوران آن را به مقدار زیادی بر طرفت نمود. این کار مزایای بسیاری دارد: - امکان استفاده از تمام اوقات شبانه روز و تمامی ایام سال حتی در صورتی که دسترسی به هیچ استادی ممکن نباشد و در نتیجه امکان قطعی کوتاه شدن دوران تحصیل - امکان انتخاب بهترین استاد در هر درس ولو آن استاد دیگر در قید حیات نباشد و یا دیگر آن درس مشخص را درس ندهد. - امکان تامل در یک جلسه درسی و استماع چندباره آن - امکان استماع همزمان جلسات درسی چند استاد در یک درس مشخص (البته انجام این کار ملاحظاتی دارد) - امکان اتمام دوره سطح تا پیش از درس خارج در 4 سال یا کمتر از آن 🔺البته اشکالاتی که در بالا به این مسیر وارد شد جدی است ولی به نظر می رسد می توان این اشکالات را با راه حل های زیر حل کرد: - خواندن اولین دوره هر کدام از علوم با یک استاد مجرب به صورت حضوری، مثلا الموجز در اصول، جلد اول لمعه در فقه، سیوطی یا صمدیه در ادبیات و ... - همراهی کامل با یک یا چند استاد در کل دوران تحصیل و مشاوره گرفتن و حل مشکلات پس از استماع مجازی جلسات، در این صورت استاد می تواند مسیر تربیتی را نیز پیگیری کند و این مسیر تربیتی لزوما متوقف بر صدها جلسه حضوری نباشد. - رعایت کامل روندِ مباحثه و نگارش تقریر برای تمام جلسات درسی و ارائه آن به استاد پ.ن: مسیر تربیت معنوی و اخلاقی طبیعتا بحث دیگری دارد و آنچه در اینجا بیان شد صرفا پیرامون مسیر علمی مرسوم در حوزه است. ✏️ سید محمد هاشمی @tollabolkarimeh 🌷
⛔️سخنور یا سخن ور؟! |قسمت ۱ 🖋چرا آقامیری نزد طرفدارانش جدی گرفته شده؟ 🔸او گمان میکند قهقهه زدن هایش، هم نوا شدنش با خارج نشینان یا سخنان آتشین او باعث شهرتش شده اما باید بداند روحانی بودن او باعث جدی گرفتنش شده است. هویت طلبگی ای که هر روز بیشتر از آن دور میشود، علت گرد آمدن عده ای دور او شده. اگر او هویت طلبگی را بر دوش نمی کشید کسی او را جدی نمیگرفت. 🔸او باید بداند روی شاخه نشسته و شاخه را می برد. بترسد از اینکه از شاخه بیفتد و حتی طرفدارانش هم دیگر اورا جدی نگیرند‌. همه کسانی منتسب به روحانیت هستند باید بدانند از آبروی ۱۰۰۰ ساله علما کسب اعتبار کرده اند و باید مراقبت کنند. 🔸"بنده مکرر عرض کرده‌ام که ما نباید خیال کنیم آبروی نسل فعلی روحانیت موجب این شد که مردم به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا کنند. نه؛ این اشتباه است. بلکه آبروی هزار ساله‌ی روحانیت، که یک ذخیره‌ی تمام نشدنی بود، موجب این پیروزیها و موفقیتها گردید." بیانات در دیدار جمعی از روحانیون1371/11/25 🔻البته او عملا از دایره روحانیت خارج شده اما باید متوجه شود که هنوز دارد از ذخیره آبروی روحانیت تغذیه میکند. ✍️ عبدالمهدی سلیمانی @tollabolkarimeh 🌷