eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | آیت الله مصباح یزدی ✅رضایت از تقدیرات الهی در سختی ها و مشکلات @tollabolkarimeh 🌷
❎عامل تخریب عدالت خواهان 🔷‏از جمله در تحلیل های اجتماعی، انتساب و منحصر دانستن فتنه به نفوذی ها و دشمن ها می باشد. اما فتنه در دولت حق، به معنای واقعی، توسط طرفداران انقلاب آنهم نه طرفداران مفسد و اشرافی، بلکه کاملا ساده زیست و بی حاشیه رقم می خورد. 🔹یک حرامخوار، قدرت سردرگم کردن مردم را ندارد و در حکومت حق، دست پاکان و ها اگر از هوای نفس تبعیت کرده و برای فرار از هزینه و از موضعگیری، سرباز زدند، این بزرگ ترین فتنه هاست و معنای و مصداق کامل هوا در بیان امیر المؤمنین: إنما بدء الوقوع الفتنة أهواء تتبع و أحکام تبتدع یخالف فیها کتاب الله.( خطبه ۵۰ ) ، نمی تواند اشرافیت یا رانت باشد چرا که به دلیل نمایان بودن قبح آن، فتنه بر این انحراف صدق نمی کند، بلکه فتنه یعنی و یک فرد ساکت تنها راهی که برای فرار از انتقاد عمومی دارد، هجمه و حمله به مطالبه گران و افشاگران است چرا که قشر فاسد از بهره می برند قشر بی تفاوت نیست انگیزه ای برای اقدام ندارد و افراد محافظه کار در صورت افشاگری و عدالت خواهی، نزد جامعه محکوم به سکوتند لذا برای و خارج شدن از مرکزیت توجه، لازم است به اقامه کنندگان قسط که اینان را رسوا می کنند حمله کرده و آن ها را متهم کنند. بنابراین انگیزه محافظه کاران برای به عدالت خواهان از مفسدان بیشتر است. ‏ 🔷نتیجه آنکه نمی تواند اهل منکرات نمایان و همه فهمی همچون عناد با نظام اسلامی، اشرافیت و زرسالاری یا فساد مالی باشند. به خصوص در این زمان، و همچنانکه گفته شد نمی توان مصداق هوای نفس و تبعیت از آن را در حدیث فوق،فقط مال دوستی و اشرافیت دانست وشبیه این ها دانست. حالا جوانان مطالبه گر نباید از غفلت کنند کسی که با رندی وزبلی وسکوت چند دوره در مجلس حضور دارد قدرت سیاسی که از اسلام است را می کند. فلان سخنران که برای از دست ندادن تریبون خود، چند دهه سکوت می کند .‏ ‏‎ 🔹باید ریشه و منشأ فتنه را پیدا کرد. رهبر انقلاب می فرمایند: در فتنه ریشه ها را هم معنا می کنند... منشأ قضیه، آن کسی است که گرد و غبار را به وجود آورده‎ ‎۶ است. ۲۷ اردیبهشت ۷۹ این که یک آدم سطحی که قدرت تحلیل ندارد در فضای فساد کارگزاران، یا به دام دشمن افتاده یا منزوی می شود، اما ریشه این فساد، . 🔷نتیجه آن که باید بیدار بود و فرصت طلب ها و زرنگ ها را هم در تحلیل ها آورد و باید دانست منشأ حمله های اخیر به عدالت خواهان، همچنانکه ریشه فساد هم سکوت همین هاست. 🖊حجت‌الاسلام رحمت‌الله معظمی @tollabolkarimeh 🌷
🔹علامه مصباح در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری مرکز آموزش‌های بنیادین (مآب): 🔻وظیفه شرعی و الهی همه طلاب علوم دینی توسعه و ترویج هرچه بیشتر معارف اسلامی و تلاش برای دفع شبهات آن است؛ به خصوص آن شبهاتی که شیوع یا نفوذ آنها برای ایمان مردم خطرهای جدی‌ای را به دنبال دارد. این یک وظیفه شرعی است و هرکس هرچه می‌تواند باید در این راه تلاش کند. شوخی‌بردار هم نیست! باید جواب خدا را بدهیم! @tollabolkarimeh 🌷
مصباح.mp3
745.2K
🔹 علامه مصباح از وظیفه طلاب می گوید .... @tollanolkarimeh 🌷
✅ ناز خریدن علامه برای نماز صبح بچه‌ها 🔺حجت‌الاسلام نوقیان: ▫️خدا رحمت کند را؛ دخترشان می‌گفت: پدر ما برای نماز صبح به مادر ما گفته بود: «نماز صبح بیدار کردن بچه ها با من!». کارش این بود که می‌آمد بالای سر ما با ناز و نوازش و محبت و بوسیدن، آنقدر ناز ما را می‌کشید،‌ مگر خسته می‌شد؟ مگر لحنش عوض می‌شد؟ مگر تند می‌شد؟ تا ما بلند شویم و نمازمان را بخوانیم. ▫️آن‌وقت ما می‌گیم: حاج آقا! ما سر بچه شانس نیاوردیم. چطور؟ من می‌روم نماز صبح بیدارش کنم ، بیدار نمی‌شود. چه جوری بیدارش می‌کنی؟ اول می‌گم احمدآقا بلند شو نمازه! بلند نمی‌شه. دفعه بعد می‌گم هوی احمدآقا! یک دفعه از خواب می‌پره، میگه چی شد؟ می‌گم نمازه نماز! میگه: خب چیز مهمی نیست! دوباره می‌خوابد. ❗️هیچ فقیهی فتوا نمی‌دهد که شما به زور بچه را بلند بکنی. وظیفه دارم شب بچه می‌خواهد بخوابد از او بپرسم: دخترم! پسرم! اجازه می‌دی صبح برای نماز صبح بلندت کنم؟ حیف است، چون قیمتی‌ترین نماز، نماز صبح است، نگاه نکن دو رکعت است، چون خواندنش سخت است خدا ثواب بیشتری بهش داده. بچه هم میگه باشه بابا. @tollabolkarimeh 🌷
⚠️جواب شایعات تکراری درباره حضرت آیت الله مکارم شیرازی باسمه تعالی با اهداء سلام و تحیت این سخنان کذب محض است و بارها این مسائل را تکذیب کرده ایم. نه یک سهم از کارخانه اى در اختیار آیت الله العظمی مکارم شیرازی می باشد و نه یک گرم شکر. در مورد تصاویر منتشر شده نیز مسئله این است که بیش از بیست سال قبل جمعی از خیرین سهامی از آن کارخانه را برای حوزه علمیه خریداری کردند. بعد از مدت کوتاهی که دیدند نمی توانند مشکلات را حل کنند، آن را به دیگران واگذار کردند و وجه آن ، برای ساختن مسجد ، مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم مصرف شد و معظم له یک ریال از آن را در اختیار نداشته و ندارند و این مسئله در همان زمان (بیش از بیست سال قبل) خاتمه یافته است. در مورد فردی بنام مدلل، باید توجه داشته باشید که آیت الله العظمی مکارم شیرازی نامبرده را ندیده و نمی شناسند و هیچگونه رابطه ای با نام برده نداشته و ندارد و به طور کلی در خانواده و اطرافیان معظم له هیچ فردی مرتبط با این فرد و سایر امور مطرح شده در نامه وجود ندارد. توجه داشته باشید که کسانی که نه ایمان دارند و نه وجدان ، از تکرار دروغ های خود ابا ندارند و این نشانه بى ایمانى، بى تقوایى و نداشتن شرافت انسانى است. عجیب آنکه این شایعات و دروغ ها تا آنجا پیش رفته که وزیر امور خارجه آمریکا هم این دروغ را تکرار کرده است، البته این دروغ هاى مضحک سبب مى شود که همه آزاد اندیشان دنیا نسبت به خبرهاى آنها بى اعتماد شوند و در دام توطئه هاى آنها گرفتار نشوند. همیشه موفق باشید دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی @tollabolkarimeh 🌷
بشر، حاصل زندگی اینستاگرامی است و چون متظاهرانه و فاقد عمق کافی می باشد، ای را در پی دارد و رهآوردش پیام های پرتکرار و پیج_های موازی و در فضای مجازی است که جهت پوشش و فرافکنی بحران هویت و است.. @tollabolkarimeh 🌷
🔺تفکر انتقادی عجب حکایتی است این فضای مجازی! کاربران شبانه روز بدون وقفه در معرض بمباران انبوه اطلاعات جعلی قرار دارند. اطلاعات غیر واقعی در مواقعی دستمایه تصمیم‌ها و قضاوت‌ها قرار می‌گیرد. ادراک، نگرش و رفتار کاربران و زندگی شهروندان را متأثر کرده و در مواقعی آثار زیان‌بار غیر قابل جبران بر جا می‌گذارد. صواب آن است که در فضای دوم چیزی را گز نکرده پاره نکرد. نان کسی را بی‌جهت آجر نکرد و در مواقع ضروری آب را از سرچشمه بست. ورود به این فضا مستلزم آمادگی‌ها و حضورهایی است که در غیاب آنها، مهمانان ناخوانده‌ای پشت ماشین فکری هر یک از ما نشسته و در مسیر مورد نظر خود هدایت میکنند. در بازار مکاره فضای دوم (فضای مجازی)، سطح مردم فریبی و به مراتب گسترده‌تر و چالش برانگیزتر از فضای اول (فضای واقعی) است. فناوری اطلاعات سطح پیچیدگی‌های اطلاعاتی را بسیار افزایش داده و در مواردی قدرت تمیز کاربران برای تشخیص صحت پیام‌ها،کمکی نمی‌کند و فرد را تسلیم و قربانی پیام‌های فیک میکند. تفکیک از واقعیت‌ها چندان سهل نیست. هر روز خبرهایی از فضای دوم منتشر میشود که همگان انگشت حیرت را بر دندان می‌گیرند. افرادی در دام کلاهبرداران اینترنتی اسیر شده و یک شبه زندگی را باخته‌اند. یکی در زمینه تجارت، یکی دیگر در زمینه دوستی، یکی اعتماد به ، یکی افشای اطلاعات زندگی شخصی، فریب نیرنگ‌های افراد بی‌نام و نشان را خورده و اسیر دام‌های فریبنده آنان شده‌اند. افرادی از همین طریق به صفوف تروریست‌ها درآمده و موقعیتی بهتر از یک قاتل نصیب آنان نشده است. کاربرانی ارتباطات اجتماعی آن‌ها با دوست، فامیل و دیگران دچار سوءتفاهم شده است. اخباری از این دست کم نیستند. زیست در فضای دوم به مراتب پیچیده‌تر از زندگی در فضای اول است. همان گونه که زندگی در فضای واقعی بدون کسب مهارت‌ها و پرورش دائمی آنها ناشدنی است، در فضای مجازی کسب مهارت‌ها ضروری است وگرنه چه بسا کاربران در تورهای زهرآگین شیادان و کلاهبرداران گیر افتند. یکی از مهارت‌های بسیار مهم برای زیست آگاهانه در فضای دوم « » است. در فضای دوم جنس کسب و کارها از نوع اطلاعات و دانش است و مهارت اصلی برای زندگی در این فضا «تفکر انتقادی» است. کاربران باید توانایی‌های فکری خود را افزایش دهند. با انواع نیرنگ‌ها و پیام‌های فریبنده آشنا شوند تا از گزند آسیب‌ها مصون بمانند. خود را بی‌جهت در معرض پیام‌های آسیب‌زا قرار دادن و بدون دریافت هیچ گونه مابه ازا به خود و دیگران ضرر رساندن از عقلانیت و خرد ورزی به دور است. عقلانیت ایجاب میکند بدون تشخیص، تحلیل و ارزیابی اطلاعات متقاعد نشویم و با «خودتجهیز‌سازی، خودنظارتی، خودکنترلی و خودارزیابی» با و آلوده مقابله‌کنیم. شرط اساسی زیست در این فضا این است که قدرت تفکر و استدلال را بارور کنیم، بی‌جهت مهر تأیید بر اندیشه‌های دیگران نزنیم یا بی‌جهت به اندیشه‌های دیگران حمله نکنیم. ورود به حوزه‌های ناشناخته به ابزارهای مجهزتری نیاز دارد. کاربرانی که در این فضا زیست میکنند، باید خود را به مهارت تفکر انتقادی مجهز کنند. تا از این رهگذر از و جعلی جلوگیری و به اطلاعات قابل اعتماد دست یابند. بدون داشتن تفکر انتقادی حرکت کردن در وادی پرسنگلاخی مانند فضای مجازی، مشکلات ریز و درشتی را در کمین کاربران قرار می دهد و چه بسا که زندگی آنها را دچار تنش‌های ناخواسته کند. تفکر انتقادی، یعنی به حرکت درآوردن قدرت تفکر و بارور کردن اندیشه و به مثابه چراغی است که با تاباندن نور برتاریک‌خانه‌ها از جانشین شدن ادعاها بر جای واقعیت‌ها جلوگیری‌می‌کند. تفکر انتقادی یعنی و وارسی اجمالی ادعاها و اجازه ندادن به هر پیامی برای عبور از است. تفکر انتقادی یعنی این که برای حفاظت از ارزش‌ها، هنجارها و باورها، حریم حفاظتی ایجاد کرده و از فرو غلتیدن در دام‌هایی که توسط دیگران ساخته و پرداخته شده است، پرهیزکنیم. باید در انتخاب و مجازی اطلاعات و به ویژه منابع اطلاعات دقت کرد. در اولین مواجه با مطالب دیگران اعمال سطحی از شک و تردید درباره پیام‌ها و بدون سوگیری شخصی و تعصب فردی یا گروهی درباره موضوع فکر کردن ضروری است. پرسشگری لازمه کنشگری در فضای دوم است. به ویژه طرح سؤال‌هایی درباره چرایی و چگونگی پیام‌ها، خبرها، رخدادها و هر گونه اطلاعات در این فضا ضروری است. ✍دکتر‌حجت‌الله عباسی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید سعید فطر مبارک 🌷 @tollabolkarimeh 🌷
🔰 آیا درباره روز عید فطر مردم باید به حکم مرجع تقلید خود رجوع کنند یا حاکم اسلامی؟ 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال رهبر انقلاب در اینجا یک بحث وجود دارد که آیا این موضوع یک بحث اجتماعی و حکومتی است که نظر حاکم در آن ترجیح داشته باشد یا خیر. این‌طور که در نظر مراجع و بیان مقام معظم رهبری دیده می‌شود، تشخیص روز اول ماه بودن یا نبودن را یک امر حکومتی نمی‌دانند و آقا نیز در یکی از خطبه‌های عید فطر اشاره کردند که این یک موضوع فقهی است و هرکس باید به فتوای فقیه خود رجوع کند. نظر مراجع نیز در این موضوع مانند آقا است. 🔗 مطالعه متن کامل گفتگو: http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=30318 💻 @khamenei_maaref
: 💐 در واقع رجوع به است. انسان گرایش به خدای متعال و به توحید و به مرکز واحدِ متعالی‌ای است که همه‌ی انگیزه‌های انسان‌ها، همه‌ی احساسات انسان‌ها در آنجا می‌توانند مجتمع شوند و کنار هم قرار گیرند. ۱۳۸۶/۰۷/۲۱ 💐
🎯 متفق شدن فقها در عید فطر طبق مبانی فقهی ما نشدنی است 🔻 رهبر انقلاب: 🔸در قضیه‌‌ این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه در یک روز عقیده‌‌ به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمی‌شود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل می‌کند. 🔸منتها البته امسال هم مشاهده کردید، با اینکه بعضی از آقایان بزرگ و محترم و مراجع عظام نظرشان نظر دیگری بود، هیچ تظاهری به این نظر مخالف انجام نگرفت؛ شما ملاحظه کردید. این خیلی چیز مهمی است؛ این خیلی چیز عظیمی است؛ خیلی باید قدردانی کرد. اینجور نبود که حالا یک نماز عید روز یکشنبه تشکیل بشود مثلاً در اصفهان یا در مشهد یا در تهران یا جای دیگر، یک نماز عید هم روز دوشنبه. همچین کاری اتفاق نیفتاد؛ این خیلی مهم است. خوب، بزرگان انصافاً همینطور که همیشه‌‌ عقیده‌‌ ما بوده و الان هم هست، به مصالح نظام، به مبانی نظام خیلی پایبندند، خیلی معتقدند؛ انسان اینها را میبیند؛ و واقعاً باید قدردانی کرد، شکرگزاری کرد. بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمه‌‌ی دشمن که نیستیم. ان‌‌شاءالله خداوند همه‌‌مان را موفق و مؤید بدارد. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری @tollanolkarimeh 🌷
🔴کنایه جالب یک کاربر مجازی به دلواپسان عید_فطر؛ مسخره کنندگان دیروز ، فقط در ایام عید فطر مقلد می شوند! @tollabolkarimeh 🌷
🔹نکاتی که حتما باید بدانند 💢رسانه برای ارگان تنفسی است/ مصرف‌کنندگان فهمیدهٔ رسانه‌ چه کسانی هستند؟ 💢معصومه نصیری ـ عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: کودکان و نوجوانان نسل هزاره سوم هستند که رسانه را به مثابه ارگان تنفسی خود قلمداد می‌کنند؛ بنابراین باید به آنها در مواجهه با انواع رسانه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. داشتن سواد رسانه‌ای بدین معنا نیست که توان لذت بردن از رسانه را از دست بدهیم بلکه می‌خواهیم بگوییم با سواد رسانه ای از رسانه بیشتر لذت ببرید. 👉 http://fna.ir/ex77vn @tollanolkrimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 هر گردی گردو نیست! ▫️ فضای مجازی پر شده از اخبار جعلی و دروغ که با اهداف مختلف تولید شده‌اند. ▫️ اهداف این اخبار گاه دزدیدن اعتقاد یا باورهای ما نسبت به برخی اشخاص یا موضوعات است و گاه دزدیدن پول‌هایمان. ▫️ ما چاره‌ای جز آموختن تکنیک‌های کشف اخبار جعلی نداریم. @tollabolkarimeh 🌷
✍/ امام خمینے(ره): 🔹اگر با پایان یافتن ماه رمضان، در کردارتان هیچ تغییری پدید نیامد و روش شما با قبل این فرقی نکرد، روزه‌ای که از شما خواسته‌اند محقق نشده است! @tollabolkarimeh 🌷
آقای مهدیان به تازگی در توییتر هم فعال شدند: ‏دانشگاه که بودم فکر میکردم مشکل ما اسلام منهای روحانیته. اومدم حوزه فهمیدم مشکلمون روحانیت منهای اسلامه! @tollabolkarimeh 🌷
💠 نکته مهمی از سخنان مقام معظم رهبری درباره که متاسفانه مورد غفلت واقع شده ! 🔰 وقتی نگاهی به موسسات قرآنی مختلف که در حال آموزش هستند می اندازید و یا به افرادی که مشغول این کار عظیم و پر ثواب هستند برخورد می کنید، وقتی از انگیزه این کار سوال می کنید، خیلی از اینها می گویند چون رهبری فرمودند ما باید 10 میلیون داشته باشیم و تاکید بر حفظ دارند. 🌀 از آن طرف همانطور که خود شما عزیزان هم بارها مشاهده کرده اید چه در شهر خود و چه در دیگر شهرها، کمتر موسسه ای پیدا می کنید یا افراد مشغول حفظ پیدا می کنید که در کنار کار ، کار تفسیر و فهم آیات و بررسی شبهاتی که دشمنان علیه قرآن مطرح می کنند را در دستور کار خود قرار داده باشد. نمی گویم نیست، می گویم کم هست و واقعا هم کم هست و خود شما می توانید به راحتی با بررسی موسسات قرآنی شهر خود به این حرف برسید. ✳️ اما نکته مهم اینجاست که چرا ما حرف را تقطیع کردیم ⁉️ چرا ادامه حرف ایشان را نمی گوییم و روی آن کار نمی کنیم و دنبال آن نمی رویم ⁉️ ایشان از دستور به چه هدفی داشتند و چرا کمتر از آن هدف حرف زده می شود ⁉️ 👈 بیایید با هم جملات رهبری را مرور کنیم درباره حفظ 1️⃣ آنچه من حالا در این جلسه میخواهم به طور خاص به قرآنیهای عزیز کشورمان بگویم این است که به سمت حفظ قرآن بیشتر بروید. حفظ، وسیله است 👈 البته؛ حفظ وسیله است. حفظ، هدف نیست. 👉 حفظ قرآن، وسیله است؛ 👈وسیله است برای این که انسان، آسان بخواند، آسان تکرار کند و امکان تدبر پیدا کند. 👉 جوانها بروند از استعدادشان، از حافظه‌شان استفاده کنند؛ بچه‌ها را، جوانها را بکشانید به سمت حفظ قرآن. . وقتی که حفظ شد، حفظ حاصل شد، 👈آن وقت توان و فرصت برای تدبر بیشتر پیدا خواهد شد و همین تدبر است که کلید است. 👉 👈👈کلید اصلی، همین تدبر در قرآن و فکر کردن در قرآن است.👉👉 ( بیانات 14 تیرماه 1390) 2️⃣ میگوئیم ان‌شاءاللَّه ما باید ده میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم. البته توجه داشته باشید که 👈حفظ قرآن قدم اول است.👉 اولاً حفظ را باید نگه داشت. بنابراین حافظ قرآن باید تلاوت کننده‌ی مستمر قرآن باشد؛ یعنی مرتباً بایستی قرآن را تلاوت کند؛ والّا حفظ از دست خواهد رفت. بعد بایستی این حفظ کمک کند به تدبر، که اینجور هم هست؛ 👈 حفظ حقیقتاً کمک میکند به تدبر. آنجائی که شما قرآن را تکرار میکنید، حافظید و میخوانید، فرصت تدبر و تعمق در آیات قرآن برای شما پیدا میشود.👉 👈البته انس با تفاسیری که مراد از آیه را تبیین میکنند، خیلی لازم است. وقتی حفظ باشد و این انس با تفسیر هم باشد و تدبر باشد، همان چیزی که انتظارش در جامعه‌ی ما هست، پیش می‌آید: شکوفائی قرآنی 👉 ( بیانات 11 مرداد 1390) 💠 همان طور که ملاحظه فرمودید حضرت آقا در همان جلساتی که تاکید بر داشتند ، در ادامه فرمودند که این حفظ ، مرحله اول است و وسیله است ، نه هدف. باید از این حفظ به مرحله تدبر و فهم قرآن رسید. و هدف این است. ✳️ اما متاسفانه ما کمتر شاهد این موارد هستیم و بنده خودم در چندین مورد با قاریان خوب و حافظان قرآن برخورد داشتم که فهم ساده برخی آیات را هم نمی دانستند، در حقیقت حافظ آیات بودند ، اما آیات نبودند و اگر کسی شبهه ای مطرح می کرد علیه این آیات شریف ، از پاسخ به آن عاجز بودند. 👈 پس خوب است موسسات قرآنی و عزیزانی که کار حفظ می کنند، در کنار آن به این توصیه های رهبری هم عمل کنند و کار تفسیر و فهم آیات را هم در کنارش داشته باشند که ظبق حرف رهبری، هدف همین است و حفظ ، فقط یک وسیله است برای رسیدن به این هدف. ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ / ما و او @tollabolkarimeh 🌷
🔴روایت سید حسن نصرالله از شباهت ماجرای کرونا به اتفاقی در صدر اسلام دبیرکل حزب‌الله لبنان: 🔹️ در زمان محاصره بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب از مسلمانان خواسته شد برای اینکه آزاد شوند، حضرت محمد(ص) را تحویل دهند و اکنون از مقاومت لبنان هم می‌خواهند سلاح خود را زمین بگذارد تا اسرائیل هرکاری که می‌خواهد، انجام دهد. 🔹برخی معتقدند ماجرای کرونا شبیه اتفاقی است که موریانه‌ها برای سند قریش رقم زدند و آن را خوار کردند و محاصره مسلمانان در [شعب ابی‌طالب] به پایان رسید. 🔹️ شاید کرونا امروز باعث لغو محاصره ظالمانه آمریکا علیه برخی کشورها شود. 🔹بالاخره فرج حاصل می‌شود، همان‌طوری که برای رسول‌الله و بنی‌هاشم پس از محاصره در شعب ابی‌طالب حاصل شد. 🔹️ خداوند سبحانه و تعالی فرجی در کارشان ایجاد کرد و با موریانه‌ای که آن پیمان‌نامه را خورد و قریش را ذلیل ساخت، یاری‌شان کرد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡ حوزویان و پدیده‌ی هم جنس گرائی 🔹 در روزهای گذشته انتشار پوستری که در آن تصویری از «هم‌جنس ‌گرائی» به عنوان یکی از روش‌های ارتباطی در کنار ازدواج نشان داده می‌شد مورد اعتراض بخشی از حوزویان و دغدغه‌مندان قرار گرفت. علت اصلی این اعتراض انتشار پوستر فوق توسط یکی از بانوان نزدیک به رئیس‌جمهور بود. کسی که پیش از این مسئولیت امور زنان و خانواده در دولت را نیز برعهده داشت. اگر چه بعدا منتشر کننده تصاویر، اعلام کرد تصویر به صورت سهوی منتشر شده‌است اما موضوع پرداختن به «هم‌جنس گرائی» مجددا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. 🔹 براساس دستورات دینی و باور فرهنگی ایرانیان اساسا «هم‌جنس گرائی» اقدامی خلاف شرع و عرف بوده و یکی از وقیح‌ترین رفتارهایی است که در جامعه دینی ما ممکن است رخ دهد. واکنش دغدغه‌مندان و حوزویان به هرگونه تبلیغ یا عادی‌سازی این موضوع کاملا طبیعی و قابل ستایش است. 🔹 اما نکه مورد توجه این یادداشت نوع واکنش به مسئله فوق است. 🔹 متاسفانه در سال‌های اخیر بخاطر گسترش شبکه‌های اجتماعی و تغییر مذاق و هویت جوانان، مسئله‌ی «هم‌جنس‌ گرائی» از اقدامی بسیار شنیع و قبیح به یک «تمایل روانی طبیعی» در بین برخی افراد تغییر یافته است. آنچه که در رسانه‌های مختلف تبلیغ شده‌است و در واقع نگاه و باور غربی است، این است که «هم‌جنس‌ گرایی» یک اختلال و تفاوت! روانی در بین برخی از افراد است که به جای انکار یا مقابله با آن باید به رسمیت شناخت و تلاش کرد این نیاز را برآورده ساخت. 🔹 در بررسی‌ها و تحقیقاتی که از مشاوران خانواده و جنسی داشته‌ام این موضوع تا حدودی در کشور ما نیز تبدیل به یک هنجار طبیعی شده‌است. بویژه در بین جوانان که بیشتر تحت تاثیر رسانه‌ها هستند. باید توجه داشته باشیم که مدافعان و مبلغان نظریه رسمیت شناختن «هم‌جنس ‌گرائی» استدلال‌های مختلف علمی و روانش‌شناختی و اجتماعی و تاریخی برای خود دارند و با این استدلال‌ها مخاطبان خود را با خود همراه می‌سازند. این تبلیغات تا جایی پیش رفت که چند سال پیش یک فرد به ظاهر طلبه با لباس روحانیت خود را یک «همجنس‌گرا» معرفی کرد و در فیلمی که در یکی از کشورهای همسایه تهیه شده‌بود تلاش می‌کرد «هم‌جنس گرائی» را امری طبیعی جلوه دهد! 🔹 حال با این شرایط باید دید مواجهه‌ی دین‌مداران و حوزویان با چنین پدیده‌ای چگونه باید باشد؟ آیا بیان آیات و روایات مبنی بر قبیح و شنیع و حرام بودن این فعل مخاطبان را اقناع می‌کند؟ جوانان و نوجوانانی که کمترین نسبت را با آموزه‌های دینی دارند و متاسفانه در جامعه ما تعداد قابل توجهی نیز هستند با این روش قانع خواهند شد؟ 🔹 به نظر می‌رسد نوع مواجهه حوزویان با برخی مسائل مخصوصا ماجرای فوق ساده‌ترین روش و حداقل‌ترین کاری است که انجام داده‌اند و پس از محکوم کردن واقعه، موضوع به فراموشی سپرده خواهد شد. جا دارد برخی از فضلا و پژوهشگران حوزوی تلاش کنند در مورد اخیر و سایر موارد مشابه ابتدا فضای فکری و منطق تبلیغ مبلغین و مدافعین ناهنجاری‌ها را بررسی کرده و سپس با توجه به منطق و استدلا‌ل‌های طرف مقابل پاسخ‌های اقناعی نسبت به مسائل فوق ارائه دهند. 🔹 خوشبختانه در حوزه علمیه مراکز علمی و موسسات و پژوهشگاه‌های مختلف وجود دارد که انتظار می‌رود این پیشنهاد را مورد توجه قرار دهند و فراتر از فضای رسانه‌ای تلاش کنند پاسخ‌های اقناعی نسبت به شبهات یا ایجاد وسوسه‌ها و تفکرات شیطانی ارائه دهند. مباحثات @tollabolkarimeh 🌷
💠 آلوده کردن دنیای کودکان به همجنسبازی به سبک هالیوود ▫️ کمپانی پیکسار برای اولین بار یک همجنسباز را شخصیت اصلی فیلم انیمیشن خود کرد. این انیمیشن با عنوان «Out»(بیرون) در ادامه فعالیت های جدی سینمای آمریکا در تولید محتواهای اینچنین نشان از جدیت و پیگیری آنان برای قبح زدایی همجنسبازی و آشنایی کودکان با آن دارد. ▫️ هالیوود در مسیر ترویج و عادی سازی همجنسبازی عزم خود را جزم کرده تا در گامی فراتر از بزرگسالان، کودکان معصومی را که هنوز از منظر فیزیولوژیکی کوچکترین گرایشی به مسائلِ به اصطلاح بزرگ ترها ندارند را وارد بازی کثیف خود کند. @tollabolkarimeh 🌷
💠 کلامش بر جامعه تاثیر ندارد. کسی که خودش فاسد است،نمی تواند کلامش را یک طوری ادا کند که مردم صحیح بشوند،تأثیر ندارد.آن وقتی کلام تأثیر دارد که از قلب مهذب و پاک بیرون بیاید،اگر چنانچه از قلب ناپاک بیرون بیاید و از قلب شیطانی بیرون بیاید،به زبان شیطانی گفته بشود،این تأثیر نمی تواند بکند در قلب اشخاص. صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۹۲ @tollabolkarimeh 🌷