⛔️نهادینه شدن روحیه تساهل و تسامح در میان قشر وسیعی از مذهبیان
🔆یادم می آید در زمان دولت اصلاحات چقدر اقشار حوزوی و سایر نیروهای مذهبی در برابر انحرافات و شبهات اعتقادی که در روزنامه ها و مجلات زنجیره ای نشر داده می شد، با صدای رسا اعتراض می کردند و حتی می خواستند کفن پوش به خیابان بیایند.
❓❓❓نمی دانم به کجا رسیده ایم که در شهر قم، سید حسن آقامیری در جلساتش قرآن و احادیث را به تمسخر می گیرد و در فضای مجازی صدها هزار جوان را فریفته و در اینستاگرام و یوتیوب توهین به مقدسات را به راحتی نشر می دهد اما چرا به جز عده ای قلیل مانند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، کسی اعتراضی نمی کند.
❓❓چرا کسی خواستار برخورد قضایی مجدد با انحرافات سید حسن آقامیری نمی شود؟!
❓❓متولیان تبلیغات دینی در ایران چه عکس العملی به این انحرافات که علنا در شهر مقدس قم تبلیغ می شود، نشان داده اند؟!
❓❓تا چه زمانی باید شاهد قربانی شدن اعتقادات جوانان بی گناه و ساده اندیش از سوی سید حسن آقامیری باشیم؟!
❇️ جز این است که شعار تساهل و تسامح در میان اکثر مذهبی ها نهادینه شده است. شعاری که از سوی مسئولان دولت اصلاحات سر داده شد و امروزه به وضوح در ذهن بسیاری از متولیان دین و افراد مذهبی سریان یافته است.
/مشکات نور
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 بیاحتیاطی که بهانه شیطنت برخی رسانهها شد
▪️ دامنه بازتاب تصویری که بهغلط چهره یکی از نیروهای مؤثر حشدالشعبی را بهعنوان جاسوس آمریکایی معرفی میکرد در رسانههای منطقه بسیار گسترده بود و این بازتاب برای نیروهای مقاومت گران تمام شد.
▫️ نکتهای که در چنین مسائلی میتوان از آن درس گرفت این است که #بی_احتیاطی_رسانه_ای میتواند گاهی حتی اتفاقات بدتری را به ارمغان بیاورد. پس در روزگاری که رسانه در حال تبدیل شدن به گرانیگاه تمام مسائل است٬ نمیتوان منکر این شد که میتوان با رسانه از کاه کوه ساخت و یا حتی کوه را بهعنوان کاه نمایش داد.
▪️ اگر بعد رسانهای وقایع مورد توجه قرار نگیرد٬ هر چقدر هم که مسؤلین کشور در مسیر پیشرفت تلاش کنند٬ نتیجه درست به مردم منتقل نمیشود و بدون #پیوست_رسانه_ای مناسب٬ این تلاشها دیده نمیشود.
@tollabolkarimeh 🌷
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍آبروی نظام و انقلاب...
اعتمادِ جوانان و مردم...
نقدپذیری...
اگر تیمورتاش ، قوامالسلطنه و نصرتالله منتصر ، در زمان پهلوی #فسادی انجام دادند #مردم گفتند حکومت #پهلوی فاسد هست...
دیگر نمی گویند فلانی فساد کرده است...
#خون_دل
#نهی_از_منکر
@tollabolkarimeh 🌷
🔸 عضو شورای فقهی بورس بررسی کرد:
🔹آیا تحولات اخیر بازار بورس، با موازین فقهی انطباق دارد؟
غلامعلی معصومینیا:
نمیخواهیم بگوییم بورس، #قمار است، اما حاکمیتِ فضای موجود در بورس، شباهت زیادی به این پدیده دارد. #قمارباز با پذیرش ریسک بالا، با سودای درآمد بادآورده اقدام میکند و این روحیه در فضاهای هیجانی نیز نمود پیدا میکند.
آیا این وضعیت مطلوب اسلام است؟ آیا این عاقلانه است؟ مقصر اصلی این جریان مردم نیستند؛ بلکه کسانی هستند که مروج این مسایل هستند.
تصور میشود که میتوان با یک تغییرات جزیی این امور را اسلامی نمود. به همین دلیل تلاش شد که به جای قرض ربوی در بانک و بجای ابزارهایی که واجد مشکلات فقهی از قبیل ربا و یا یکی دیگر از موانع صحت بودند جایگزین معرفی شده تا نظام مالی اسلامی شود. سعی همه محققانی که خالصانه در این زمینه تلاش کردند مشکور است، اما تجربیات عملی نشان داده این روش راه به جایی نمیبرد.
با تغییرات روبنایی نمیتوان نظام مالی رایج را اسلامی نمود. نظام مالی مطلوب اسلامی نظامی است که پول را به بخش واقعی به گونهای اختصاص دهد که بیشترین نقش را در بخش واقعی داشته باشد و متناسب با زحمت هر فعال اقتصادی ماحصل تولید و ثروت را به او اختصاص دهد و این نظام فعلی اقتصادی حاکم در دنیا نمیتواند چنین کارکردی داشته باشد.
آیا لازم نبود شورای فقهی بورس به این امر ورود کند و بعد از احراز شرعی بودن واگذار شود؟ آیا اینگونه امور به معنای بها ندادن به شریعت نیست؟
https://b2n.ir/696957
@tollabolkarimeh 🌷
♨️مديريت حافظه
🔹افراد از نظر هوش، فهم، استعداد و حافظه با يکديگر اختلاف دارند. انسانهاي رشيد از حافظه خود بهرهبرداري صحيح ميکنند، ولي آدمهاي غير رشيد ممکن است حافظه بسيار نيرومندي نيز داشته باشند اما نتوانند از آن استفاده کنند. آدم غير رشيد تصور ميکند حافظه يک انبار است، انباري که بايد دائماً آن را پر کند؛ هر چه پيدا کرد آنجا پرت کند، عيناً مانند انبار يک خانه که احياناً وارد ميشوي ميبيني يک تکه حلبي، يک قطعه فلز، يک ميز شکسته، يک صندلي شکسته در آنجا افتاده است. امّا آدمي که رشيد باشد، در بهرهبرداري از حافظه خود دقّت ميکند؛ اوّلين کاري که انجام ميدهد عمل انتخاب است؛ يعني حافظه خود را مقدّس ميشمارد، حاضر نيست هر چه شد در آن سرازير کند؛ حساب ميکند که دانستن چه چيزهايي براي او مفيد است و چه چيزهايي بيفايده است؛ مفيدها را درجه بندي ميکند و مفيدترها را انتخاب ميکند، سپس آنها را به حافظه خويش ميسپارد آنچنانکه امانتي را به اميني ميسپارد؛ در خود سپردن دقّت ميکند، يعني واقعاً و به طور دقيق و روشن آن را وارد ذهن ميکند و سپس تحويل حافظه ميدهد.
🔹مثلًا کتابي را مطالعه ميکند؛ يک بار ميخواند (انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت ميخواند. در اين صورت نميتواند در مورد مطالب کتاب، حساب و قضاوت کند)؛ دور دوم ميخواند (حتّي قويترين حافظهها نيازمند است که يک کتاب مفيد را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند)؛ پس از آن، مطالب را تجزيه و تحليل و دستهبندي ميکند و هر مطلبي را با توجّه به اينکه از چه دسته مطالب است به حافظه ميسپارد. بعد کوشش ميکند که کتاب ديگري را در دستور مطالعه قرار دهد که در موضوع کتاب پيشين است، و حتّي الامکان تا از موضوعي فارغ نشده است و در حافظه به صورت روشن و منظّم نسپرده است وارد موضوع ديگر نشود.
🔹اشتباه است اگر انسان يک کتاب را مانند يک سرگرمي مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزيه و تحليل پيدا کرده باشد به کتاب ديگر و موضوع ديگر بپردازد؛ امروز کتب تاريخي، فردا روان شناسي و پس فردا مثلًا کتب مذهبي مطالعه کند، همه مخلوط ميشوند و حکم انباري بينظم را پيدا ميکند.
🔹انسان رشيد کتابها و مطالبي را که براي خود لازم ميداند، جمع ميکند، آنها را مکرّراً مطالعه و دسته بندي و سپس خلاصه ميکند. خلاصه را يادداشت و به حافظه خود ميسپارد؛ بعد به موضوع ديگر ميپردازد. چنين فردي اگر حافظهاش ضعيف هم باشد از آن حدّاکثر استفاده را ميکند و مثل کسي ميشود که کتابخانه منظّمي با قفسههاي مرتب دارد، کتابخانهاي که هر قفسهاش به کتابهاي معيني در رشته خاص مربوط ميشود به طوري که هر کتابي را که بخواهد فوراً دست ميگذارد روي آن و آن را مييابد؛ امّا اگر غير از اين باشد همانند آدمي است که کتابخانهاي با هزارها کتاب داشته باشد امّا کتابها را روي يکديگر ريخته است؛ هر وقت کتابي را بخواهد دو ساعت بايد دنبالش بگردد تا پيدا کند.
📚مدیریت و رهبری در اسلام
#شهید_مطهری
@tollabolkarimeh 🌷
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ خیانت علمی نویسنده تاریخ طبری
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🚨چادریها و طنازیهای اینستاگرامی!
#ویژه_بانوان
🔹 اینستا شبکهای برای «دیده شدن» است؛ از نمایش صورت و تن تا نمایش فکر و عقیده و دارایی و غیره.
🔻 حجاب و چادر ذاتاً برای جلوگیری از «دیده شدن» است؛ یعنی هر چیزی که ممکن است #جلب_توجه کند را میپوشاند.
✅ سبک زندگی اینستاگرامی این دو متعارض را میخواهد کنار هم جمع کند.
⚠️ برخی زنان و دختران مذهبی مثل همه زنهای دیگر علاقهمند به «دیده شدن» هستند. نه میتوانند جاذبههای وسوسه انگیز اینستاگرام را کنار بگذارند و نه دوست دارند که از #حجاب بگذرند.
⁉️ حاصل این دو تعارض رفتاری است که هم خودشان را به نمایش میگذارند و هم با پوشاندن چهره، ظاهراً چارچوب دین را حفظ میکنند. آیا تناقض برطرف شد؟!
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
▪️ در حسرت کمبود حاج حیدرهای شجاع و وفور انقلابیون محافظه کار و اشعری مسلک
👈🏻 امروز در گروهی مجازی با حضور جمعی از دوستان و چهره های شناخته شده انقلابی که بحث پرونده طبری پور و فساد عمیق و گسترده در دوره های پیشین قوه قضاییه مطرح بود، نوشتم:
🔹"دهها نفر از سرشناسان و غیر سرشناسان سالهاست که نسبت به فاجعه فساد اقتصادی در کشور و قوه قضاییه هشدار می دهند اما تحلیل و دریافت نظام این بود که اینها سیاه نمایی است و فساد سیستماتیک نیست و تضعیف نظام است و ...
🔹و البته دل و جگر شیر می خواست که کسانی با در معرض قرار گرفتن اتهامات سنگینی چون ضدیت با ولایت فقیه و نائب امام زمان و تضعیف جمهوری اسلامی و مخالفت با امامین انقلاب و خروج از دین از سوی خوش بینان مفرط و انقلابیون اشعری مسلک و قائلان به تقدم ولایت فقیه بر عقل و عدل و متملقان و چاپلوسان متنعم از سفره انقلاب و .... همچنان هشدار بدهند.
🔹درود بر حاج حیدر آقای رحیم پور که در زمره معدود حق گویان انقلابی شجاع و بی ملاحظه ای بود که باری در حضور مقامات عالیه و با حضور مرحوم هاشمی شاهرودی چنان با قسم جلاله از قوه قضابیه انتقاد کرده بود که من الان جرات گفتن تعبیر حاج حیدر را ندارم.
🔹اگر پس از انقلاب، انقلابیون بیشتری از سنخ حاج حیدر پرورش داده بودیم و نه انقلابیون محافظه کار، شعاری، فاقد تحلیل، اشعری مسلک، ذوب در ولایت و .... اکنون شاهد این نکبتها نبودیم.
🖋مهدی نصیری
@tollabolkarimeh 🌷
💠 وظیفه روحانیت؛ استفاده از روشهای مدرن تبلیغ
🔰 روحانیت کارهای بسیار بزرگی بر عهده دارد که یکی از آنها تبلیغ است. کسی خیال نکند که امر تبلیغ کم اهمیت است. تبلیغ، صرفاً گفتن و نوشتن نیست که ما قانع به این باشیم که در این خصوص، هم می گوییم و هم می نویسیم.
✅ تبلیغ که «گفتن» نیست، تبلیغ «رساندن» است. باید حق را به دل مخاطب برسانید. در تبلیغ؛
1⃣ سخن متقن
2⃣ محتوای متقن
3⃣ بیان نافذ و قوی
4⃣ استفاده از شیوه هنری
5⃣ آگاهی به شرایط زمان و مکان
6⃣ تسلط بر مخاطب از لحاظ روحی
7⃣ و در دست داشتن جوّ لازمه کار است.
⚠️ امروز مگر میشود با هر کیفیتی به تبلیغ دین به حقیقت پرداخت؛ آن هم در شرایطی که دشمنان اسلام و ایران و دشمنان جمهوری اسلامی از مدرن ترین شیوه های تبلیغ استفاده می کنند.
🗓۱۳۷۰/۱۲/۵
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 رسول قهرمانی، کابوس متهمین اقتصادی کیست ❓
✳️ 35 ساله است، یعنی متولد بعد انقلاب
او جزو ورودیهای سال ۷۸ حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهران است و دروس حوزوی را در این مرکز آموخت. قهرمانی در حال حاضر نیز در سطح چهار حوزه تحصیل میکند و هفت سال است که مشغول به فراگیری دروس خارج از فقه است.
🌀 قهرمانی علاوه بر تسلط کامل به زبان عربی، استاد دانشگاه تهران نیز هست و دروس عمومی این دانشگاه در دانشکدههای مختلف را تدریس میکند.
💠 عملکرد این نماینده دادستان در جلسات دادگاه بانک سرمایه بارها توجه رسانهها و افکار عمومی را به خود جلب کرده است. او برخلاف بسیاری از دادستانها و یا نمایندگان آنها در هنگام قرائت کیفرخواست و یا هنگام دفاع از ادعاهای خود علیه متهمان از ادبیاتی تاثیر برانگیز استفاده میکند. برای نمونه در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هادی رضوی او هنگامی که در حال قرائت بخشهایی از کیفرخواست این متهم بود، گفت: «بعضی وقتها میخواهم گریه کنم وقتی بخشهایی از پرونده را میبینم.» قهرمانی در یک جلسه دیگر گفت: "قد و اندازه آقای رضوی دریافت وام ازدواج بود و نه تسهیلات میلیاردی."
◀️ او در جلسات دادگاه به گونهای عمل میکند که جایگاه متهم برایش اهمیتی ندارد. در یکی از جلسات خطاب به هادی رضوی گفت: «ما شما را آدم مهمی را نمیبینیم. شما اهمیتی برای دادسرا ندارید که میگوئید فلانی به خاطر من آمد و یا بازپرس عوض شد.»
🔰 این روزها هم در پرونده آقای #طبری ، باز هم نام او به چشم می خورد.
احسنت به این #جوان_مومن_انقلابی
/ما و او
@tollabolkarimeh 🌷
❌ او يک نفر نيست...
🔺گفت فضای مجازی پر شده از عکس #رسول_قهرمانی چرا؟! فقط بلدید بت بسازید!
🔺گفتم متولد ۶۳ است، یعنی نه انقلاب و امام را دیده و نه دفاع مقدس را اما حالا مثل کوه پای حفظ انقلاب و آرمانهای امام و شهدا ایستاده
🔺این فقط یک معنا دارد و آن اینکه انقلاب زنده است. او یک نفر نیست نماینده یک نسل است...
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
⁉️ طبق نظر مقام معظم رهبری ، به چه افرادی باید در بحث مهدویت ، اعتماد کرد⁉️
🔰 برخی از عزیزان سوال می کنند که فلان کانال مهدویت ، معتبر هست یا نه ، یا فلان شخص که سوالات مهدویت را جواب می دهد و سخنرانی مهدوی می کند ، معتبر هست یا نه ، یک جواب کلی به شما عزیزان می دهیم و در آخر ، نظر مقام معظم رهبری را هم عرض می کنیم
1️⃣ بسیاری از کانال های مهدوی فضای مجازی، از کانال هایی هستند که مطالب مهدوی افراد و کانال ها و کتابهای دیگر را می گذراند ، چه تحلیل ،چه مطلب، چه شعر و...
👈 قطعا این کانال ها خوب هستند و از آنها استفاده کنید.
2️⃣ اما برخی کانال ها هستند که خود ادمین آن کانال ، از روی روایات، یک سری تحلیل ها می کند و تطبیقاتی در علائم ظهور می دهد یا برخی که به سوالات مهدوی دیگران پاسخ می دهند ،
👈در این جور موارد شما قطعا قطعا باید قبل اعتماد به آن کانال یا فرد، میزان سواد مهدوی و حدیثی آن فرد را بسنجید. تاکید می کنم ، هم سواد مهدویت ، هم سواد حدیثی آن فرد
🌀 اما برویم سراغ نظر مقام معظم رهبری که از دید ایشان به چه افرادی باید در این زمینه مهدویت و روایات مهدویت ، اعتماد کنیم:
👈 ایشان در سخنرانی معروف خودشان در 18 تیرماه 1390 در جمع اساتید عزیز مرکز تخصصی مهدویت که به نظر حقیر همه باید یکبار آن سخنرانی را گوش کنند یا متنش را بخوانند، در باره علائم ظهور و تطبیقات آن فرمودند:
❇️ بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛
چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است،
نمیشود به آنها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد.
همیشه عدهای این شعرهای شاه نعمتاللَّه ولی را - در طول سالهای متمادی و در موارد زیادی - بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفتهاند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای منحرفکننده است، کارهای غلطانداز است. ❇️
👈 خب ، مشاهده فرمودید که ایشان صراحتا می فرمایند برخی از این روایات علائم ، ضعیف است، آن مواردی هم که معتبر است نمی شود به راحتی تطبق داد و در ادامه گفتند این تطبیق دادن ها، غلط و انحراف است !!!
👈 در حالیکه می بینیم برخی کانال ها و افراد انقلابی و ولایی ، چه اصراری دارند که هرچیزی را بر علائم ظهور تطبیق دهند !!!
👈 اما در ادامه صحبتشان درباره اینکه به چه کسانی اعتماد کنیم فرمودند:
❇️ کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند،
که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست،
👈باید اهل فن باشد،
👈اهل حدیث باشد،
👈اهل رجال باشد،
👈 سند را بشناسد،
اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد❇️
🌀 ملاحظه فرمودید بزرگواران؟ بحث کاملا روشن شد. پس اگر دیدید فردی دارد بر اساس روایات مهدوی ، یک سری تحلیل ها انجام می دهد ، یا به سوالات مهدوی دیگران پاسخ می دهد و از روایات استفاده می کند و... برای اعتماد کردن به او و مطالبش باید ببینید که او اهل حدیث و رجال و سندشناسی هست یا نه ، که البته این را می شود به راحتی با چند سوال ساده پرسیدن از طرف ، فهمید.
👈 نمونه هایی را داشتیم و حتی خود شما عزیزان به ما گفتید که به طرف گفتیم این روایت غلط است، جواب داد فلانی گفته !!!
گفتیم اثبات کن روایت را ، جواب داد چون فلانی گفته پس درست است !😳
خب این یعنی اوج بی اطلاعی این فرد از مباحث حدیثی که حتی توان اثبات حرفهایش را هم ندارد و به دیگران حواله می دهد
👈 خلاصه بحث اینکه اکثریت کانال های فضای مجازی که کار مهدوی می کنند، از دسته اول هستند ، یعنی مطالب احساسی و عاطفی و مطالب دیگران را می گذارند که قطعا می توانید به آنها اعتماد کنید.
اما هرجا دیدید که کانال هایی دارند از روی روایات ، تحلیل می کنند یا تطبیق می دهند یا به سوالات دیگران جواب می دهند، حتما قبل اعتماد به آنها ، طبق حرف مقام معظم رهبری ، میزان سواد حدیثی و روایی آنها را بشناسید.
مورد داشتیم که طرف حتی نمی دانست که سیدبن طاوس، کتاب " ملاحم و فتن " را به چه نیتی نوشته است ، بعد در جوابهایش به این کتاب استناد می کرد!!!
🔰 عزیزان می توانند به ادمین محترم کانال رجوع کنند و چند سوال حدیثی برای دانستن میزان سواد حدیثی فردی که می خواهند به او و حرفهایش اعتماد کنند ، دریافت کنند و سپس از آن فرد سوال کنند. اگر جواب داد به خوبی، که اعتماد کنند، اگر نتوانست که ...
👈 این هم دستورالعمل مقام معظم رهبری 😊
✍️ احسان عبادی
@tollabolkarimeh 🌷