eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 اشکال بزرگ آملی لاریجانی، غفلت از بود. دستاوردهایی که آملی لاریجانی داشت چه در آغاز برخی حرکت‌های تحولی در قوه قضائیه و چه در مبارزه با مفاسد درون دولتی و برون دولتی، هیچ‌گاه آنگونه که باید و شاید رسانه‌ای نشد و بازتاب نیافت. اما در ، بیگانه و معاند و بی‌خبر، ساکت و صامت نمی‌نشینند؛ و هرکسی شروع به تولید خود می‌کند؛ مطابق با آنچه می‌خواهد یا می‌فهمد... آملی لاریجانی در شکست خورد؛ چون با وجود تأکید رهبری به وی، تدارکی برای این عرصه ندیده بود و هیچ‌گاه به شکل بایسته، را همراه نکرد!! و این مظلومیت و جفا، عاقبت هر مسؤول حوزوی یا غیر حوزوی است که اعتنایی به رسانه و افکار عمومی نداشته و ندارد. ✍ علی مهدوی @tollabolkarimeh 🌷
نحوه خواندن نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🔸 ستم پذیران نیز در جرم ستمگران شریک اند 🔸مظلوم سازشگر = ظالم 🔸و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار؛ در برابر ستمگران کرنش نکنید و الا شما را عذاب الهی فرا می گیرد. 🔸تفکر اسلامی از لیبرالیسم جداست 🔸در برابر ستمگران مقاومت کن نه ! @tollabolkarimeh 🌷
🔻نشریه ایندیپندت انگلیس:قران منشاء تروریسم نیست 🔹نشریه ایندیپندنت انگلیس برای کسانی که اسلام و قرآن را تروریست می‌دانند، می‌نویسد: «آیات جنگ قرآن، آیات دفاعی هستند؛ قرآن نه تنها با دیگر اقوام سر جنگ ندارد، بلکه دستور می‌دهد اگر دشمنان دست از جنگ کشیدند، مسلمان نه تنها نباید بجنگد، بلکه باید آن فرد نامسلمان را تا محل امن برساند و امنیتش را فراهم آورد!» 📚منبع 👈 b2n.ir/190304 @tollabolkarimeh 🌷
🔰تکنیک ها و روش های اجرایی جنگ نرم در رسانه ها 🔹تکنیک شایعه 🔺«شایعه پدیده ای مخرب و خطرناک است که معمولاً از یک خبر ناشی شده و یا بی اساس بر پایه یک جنجال و ایجاد می شود و در افکار عمومی جا می گیرد؛ تا جایی که روحیه مردم را تضعیف و ناامید می کند و یا امنیت ملی را به خطر می اندازد و بلای بی اعتمادی در بین مردم یک کشور گسترش می یابد.» 🔹تکنیک مرغ(ایجاد ترس) 🔺باید اصل این تکنیک را بر ایجاد در طرف مقابل بنا کرد. رجزخوانی نمونه بارزی از به کارگیری این روش است که امروزه در علم جنگ نرم «تکنیک مرغ» شهرت یافته است. 🔹تکنیک قورباغه 🔺می گویند سیستم عصبی قورباغه به گونه ای است که اگر آب پیرامونی او را کم کم گرم کنیم، متوجه نشده و به سمت مرگ میرود در این تکنیک به گونه ای بسیار نرم، آرام و بینش های اجتماعی کشور هدف را تغییر می دهند که افراد جامعه هدف متوجه تغییرات نشوند و در نتیجه به مقابله با آن برنخیزند. برای نمونه کافی است نگاهی به عرصه سینما و تلویزیون ایران بیندازیم و سیر پوشش زنان و کیفیت ارتباط با نامحرم را از اوایل دهه شصت تا امروز بررسی کنیم. 🔹تکنیک ابهام 🔺یکی از جملات معروف در جنگ نرم، این جمله است: «ابهام، می آورد».تکنیک ابهام می تواند شامل «مبهم گویی» و «عملکرد و قدرت مبهم» باشد. برای نمونه می توان به نمایش «قدرت مبهم» آمریکا در فیلم های هالیوودی اشاره کرد که در آن ها به گونه ای خود را قدرتمند جلوه می دهند که حتی از کوچک ترین حرکت افراد باخبرند و یا دارای افرادی با توانایی های فوق العاده جسمی ـ فکری هستند که بسیاری از داشته های آن ها نیز هنوز ناگشوده مانده است. 🔹تکنیک «دروغ بزرگ» 🔺وقتی دروغ پردازی آن چنان بزرگ باشد که مانند پتکی بر افکار جامعه هدف فرود آید، دیگر ـ برخلاف دروغ های کوچک ـ کم تر کسی در آن شک می کند و از جهتی به علت تعجب برانگیز بودن آن به سرعت در جامعه هدف رواج می یابد. برای نمونه می توان به خبر خروج 17 میلیارد دلار طلا توسط یک کامیون از مرز ترکیه اشاره کرد که توسط رسانه های غربی و فضا های مجازی به یک باره منتشر شد. در صورتی که با یک حساب ساده می توان دریافت که برای جابجایی 17 میلیارد دلار طلا به 34 کامیون نیاز است و نمی توان با یک کامیون 17 میلیارد دلار طلا را حمل کرد! 🔹تکنیک تحریف 🔺در تحریف به وضوح دروغ گفته نمی شود ولی واقعیت به صورت دیگری ـ اگرچه با تغییر یک کلمه یا تقطیع کلام و تغییر محتوای کلام ـ نشان داده می شود و در نهایت شکل مسخ شده ای از حقایق که با دروغ برابری می کند نمایان می گردد. 🔹تکنیک القاء یا تلقین 🔺از میان دویست روش جنگ نرم که در فضاهای سایبری مورد استفاده قرار می گیرد شاید بتوان مؤثرترین آن ها را «تکنیک القاء» دانست. هر کلمه، شیئ، رنگ و هر آن چه پیرامون انسان رخ می دهد، علاوه بر تأثیرگذاری در ضمیر آگاه انسان ها، آن ها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به ضمیر ناخودآگاه او برمی گردد. براین اساس در جنگ نرم می توان در یک جمله یا عکس یا... چندین نکته روان شناسی را گنجانید و آن را به مخاطب القا کرد. /اندیشه انقلابی @tollabolkarimeh 🌷
🔘نقش حوزه انقلابی در جنگ نرم با دشمن ✳️ با توجه به پیشروی شناختی دشمن و سامان دهی فتنه ها، حوزه علمیه باید در این پیچ مهم تاریخی، افرادی را تربیت کند که بتوانند در جبهۀ رویارویی با فتنه های غبارآلود دشمن، فرماندهی کنند. ✳️ برای تجهیز علمی و عملی فرماندهان جنگ نرم باید در نظام آموزشی حوزه، تحول اساسی ایجاد بشود. تبیین فلسفه انقلاب، عوامل بقاء انقلاب، دستاوردها، آسیب ها، و انعکاس آن در دروس حوزه است که می توان شاهد طلابی بود که هم مدافع نظام و هم معرف اسلام و انقلاب در جنگ نرم با دشمن هستند و از تسخیر مغزها و دلها توسط دشمنان جلوگیری می کنند. 🖋 @tollabolkarimeh 🌷
⛔️مکتب نجف، تریبون رسمی فرقه ی یمانی دروغین در بیانیه ای، انجام مناظره را ممنوع اعلام کرد! در بخش هایی از این بیانیه چنین آمده: لا يحق لأي شخص عقد مناظرة باسم الدعوة المهدوية المباركة إلا بإذن خاص من مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً، و كل مناظرة أو حوار غير مأذون من المكتب المبارك، لا نلتزم به ولا يمثلنا بشيء ابداً. الدعوة المهدوية لها قانون ثابت بخصوص المناظرات الرسمية، وهو أن عقد المناظرات الرسمية تكون مع الجهات الرسمية المشهورة أو من يمثلها بتخويل رسمي معلن. فسواء كانت الجهة التي تطلب المناظرة؛ إسلامية(شيعة وسنة) أو مسيحية أو لا دينية؛ فعليها أن تتفق أولاً مع مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً ... /دعوت شوم @tollabolkarimeh 🌷
✍پاسخی برگرفته از بیانات آیت الله جوادی آملی به موسوی خویینی‌ها: منافقان، مشکلاتی که خود مسبب آن بودند را به سوء مدیریت رهبری جامعه نسبت می دهند. 🔰همين گروهي كه يا در اثر «نفاق» يا در اثر «ضعف ايمان»، آن سخنان را با رسول خدا(صلّي الله عليه و آله و سلّم) در ميان گذاشتند، گاهي پيشنهاد مي‌دادند كه دفاع بر ما واجب بشود. وقتي كه دفاع بر اينها واجب شد، مي‌گفتند زود است، چرا مهلت ندادي! همين گروه، اگر فتح و پيروزي و عزّت و امثال‌ذلك نصيبشان بشود، مي‌گويند اين نعمتهايي است كه از طرف خدا به ما رسيده است و اگر شكست و رنج و بلا و مِحنت و گراني و قحطي و امثال‌ذلك برسد، براساس تطيّري كه رسم آنها بود، مي‌گفتند اين بدقدمي تويِ پيامبر است ـ معاذ الله ـ؛ تطيّر مي‌زدند. يا آنها كه به اين خرافات معتقد نبودند، مي‌گفتند اين از سوء مديريت و ضعف رهبريِ توست، اين دوتا حرف را مي‌زدند. فرمود: 🔸«إِن تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِندِ اللّهِ وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هذِهِ مِن عِندِكَ؛و اگر به آنها (منافقان) حسنة (و پيروزي) برسد ميگويند از ناحيه خدا است و اگر سيئة (و شكستي) برسد ميگويند از ناحيه تو است»(نساء:79)؛ به تويِ پيامبر نسبت مي‌دهند، مشابه همان كاري كه پيروان موساي كليم داشتند. در سورهٴ مباركهٴ «اعراف» از وضع پيروان موساي كليم اين‌‌چنين ياد مي‌كند، آيه 131 سورهٴ مباركهٴ «اعراف» اين است كه: 🔸«فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَي وَمَنْ مَعَهُ؛ هنگامي كه نيكي (و نعمت) به آنها ميرسيد ميگفتند به خاطر خود ماست! ولي موقعي كه بدي (و بلا) به آنها ميرسيد ميگفتند از شومي موسي و كسان او است!» «تطيّر»؛ بدقدمي، فالِ بدزدن، تشئّم كه از طَيران طير معمولاً اينها اين شئومت را به ياد داشتند، اخذ شده است. اينها به موساي كليم(سلام الله عليه) مي‌گفتند در اثر بدقدمي تو و همراهان توست كه ما الآن به زحمت افتاديم. مشابه اين معنا را هم مسلمينِ ناآگاه صدر اسلام به رسول خدا(صلّي الله عليه و آله و سلّم) مي‌گفتند. ريشه‌اش هم در سورهٴ مباركهٴ «بقره» است كه ﴿تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ﴾ (بقره: 118) دلهاي اينها يكي است، طرز تفكّر اين كافران و منافقان يكي است ﴿تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ﴾. اينها اگر خيري ببينند، مي‌گويند از طرف خداست و شرّي ببينند براساس بدقدمي رسول خدا ـ معاذ الله ـ يا براساس ضعف رهبري و مديريت او تكيه مي‌كنند و اسناد مي‌دهند. (جلسه 172 درس تفسیر سوره مبارکه نساء) /بصائر @tollabokarimeh 🌷
📸صادق زیباکلام: موسوی خوئینی‌ها متکبرترین فردی است که به عمرم دیده‌ام 🔻هنر موسوی‌خوئینی‌ها این است که هرچندوقت یک بار انگشت اتهام را به سمت یکی از شخصیت‌های نظام نشانه می‌گیرد و روزی علیه آقای هاشمی سخن می‌گوید و روز دیگر خطاب به رهبری مشکلات را گوشزد می‌کند در صورتی که اگر قرار باشد در دادگاهی متهمان به وجودآمدن وضع کنونی احضار شوند، نخستین فردی که باید در آن دادگاه حاضر و محاکمه شود خود آقای موسوی خوئینی‌هاست آقای موسوی خوئینی‌ها آیا شما در به وجود‌آمدن شرایط امروز هیچ نقشی نداشتی؟ 🔻واقعیت این است که ما همه مقصریم؛ منِ صادق زیباکلام، عباس عبدی، تاجزاده، اصغرزاده، خاتمی و بسیاری دیگر در ایجاد شرایط امروز مقصریم اما تردید نکنید که بیش و پیش از همه ما بزرگ‌ترین مقصر خودِ آقای موسوی خوئینی‌هاست 🔻این‌که طوری رفتار کنیم که انگار همه این مشکلات یک‌شبه ایجاد شده و خودمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بحران‌های کنونی ایران نقش نداشته‌ایم، جز فرافکنی و فرار از مسئولیت چیزی نیست @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اشرافیت در یک حکومت اسلامی، همیشه مذهبی است. ◀️ قبل از اینکه به ویلا‌های لواسان گیر بدهید باید به حوزه لواسان گیر بدهید. الان در قم، حوزه‌های مجلل مالِ رئیس قوه قضاییه سابق، امام جمعه فلان شهر و... است. مراجع صاحب رساله، در یک مدرسه ساده درس می‌دهند. 🔺 وقتی این مدارس مجلل بیاید، از آن طرف هم خانه‌ها و ویلا‌های مجلل می‌آید و این‌ها با هم یک ارتباطی دارند. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی بزرگان اهل سنت نتوانستند پاسخ استاد قرا‌یتی را بدهند ! @tollabolkarimeh 🌷
🔻چگونه بچه‌ای تربیت کنیم که مورد اعتماد دیگران باشد؟ 🔻 مادران چطور می‌توانند کم‌کم تبعیض را از جامعه حذف کنند؟ 🔸حضرت امام(ره) می‌فرمایند: بچه بیشترین تأثیر را از مادر می‌گیرد. و هیچ کسی به اندازۀ مادر در تربیت بچه موثر نیست. تأثیر مادر از مدرسه و جامعه و صدا و سیما بیشتر است. بعد می‌فرمایند دلیل این تأثیر منحصر به فرد، محبت منحصر به فردی است که بچه به مادر دارد و این محبت را به هیچ‌کس دیگری ندارد. لذا بچه ناخودآگاه تمام رفتارهای مادر را به دقت زیر نظر دارد و آنها را به عنوان یک الگو به خاطر می‌سپارد و تقلید می‌کند. لذا مادرانی که تربیت فرزندشان برای‌شان مهم است، باید به طور مضاعف در رفتارشان دقت کنند. 🔸مثلاً اگر مادری بخواهد بچه‌ای تربیت کند که فردا یک آدم قابل اعتماد و اتکا باشد، یک مدیر موفق یا یک قاضی عادل باشد، اگر این مادر بین مهمان فقیر و پولدار فرق بگذارد، این بچه بی‌عدالتی و تبعیض را یاد می‌گیرد. مثلاً وقتی یک مهمان فقیر داشت، مامان توی آشپزخانه به بچه بگوید: «اینها هر دفعه مزاحم می‌شوند، همین که هست را ببر جلوشون بگذار»، اما وقتی مهمان ثروتمندی داشت، بگوید «پیش اینها آبرو داریم، آدم‌های مهمی هستند، بیا یک چیز درست حسابی براشون ببریم» بچه اینها را یاد می‌گیرد، تبعیض و بی‌عدالتی را یاد می‌گیرد و بنا به فرمایش حضرت امام(ره): «انسان تا آخر! به همان تربیت بچگى و کوچکى که شده است تا آخر به همان تربیت باقى مى‏ماند؛ مگر یک عوامل بسیار قوى‌ باشد که او را برگرداند» 🔸لذا اغلب، ویژگی‌های شخصیتی خوب و بد بچه‌ها-در هر سنی! که باشند- بازتاب ویژگی‌های مادرانشان است. اگر این فهم در جامعه‌ای فراگیر شود، مادرها حداقل 2دلیل، 2انگیزه و 2کمک اضافه‌تر برای دقت بیشتر در رفتارهایشان دارند که غیر مادرها ندارند. و حتی مادرانی که بچۀ زیر 7سال و 14سال ندارند، تقریباً از این 2کمک برای رشد معنوی محرومند. 👤 علیرضا پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
🔰 بايد توجّه داشته باشيد كه اگر بخواهيد «عضو مفيد و مؤثّرى براى و جامعه باشيد»، «ملّتى را رهبرى كرده به اسلام متوجّه سازيد»، «از اساس اسلام دفاع كنيد»، لازم است پايه را تحكيم كرده صاحب نظر باشيد؛ «اگر خداى نخواسته نخوانيد است در مدرسه بمانيد.» 📚جهاد اکبر/ صفحه ۲۰ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨پاسخ نامه سرگشاده موسوی خوئینی ها 🎥 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: بعضی ها بجای نامه سرگشاده نوشتن به استکبار و صهیونیست، نامه سرگشاده به ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند! 🔻رهبر انقلاب: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند." ➖➖➖ 📝جناب ؛ مسبّب همه مشکلات اقتصادی کشور همین تَکرار های همگروهی شما در انتخابات بود . همان امید واهی امثال شما به برجام توخالی بود . پس به جای طلبکار شون از رهبری نظام ، از ملت عذر خواهی کنید و برای وضعیت اقتصادی که امثال شماها با تفکرات غربگرایانه باعث بانی آن بودید تلاش کنید. 📝محمدلو @tollabolkarimeh 🌷
📌سوالات استاد عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به نامه‌‌ی اخیر جناب به مقام معظم رهبری 🔻 امیدوارم جناب خوئینی که سال‌هاست قدرت اقتصادی کشور در اختیار احزاب خویش و دوستانش بوده به این پرسش‌ها پاسخ دهد. ادامه مطلب 👇 @tollabolkarimeh 🌷
📌سوالات استاد عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به نامه‌‌ی اخیر جناب به مقام معظم رهبری 🔰 بسم الله الرحمن الرحیم نامه‌ای جناب در روزهای اخیر خطاب به مقام معظم رهبری ناظر به آسیب مشروعیت و مقبولیت نظام نوشتند. بنده ناظر به این نگاشته چند نکته را عرض می‌کنم: ۱. نگارنده نامه ان‌شاءالله با قصد خیر و صلاح به نوشتن این نامه پرداختند. ۲. ای کاش نگارنده نامه به علل و عوامل این حوادث ناگوار می‌پرداخت و اینکه چرا کشور به لحاظ معیشتی به اینجا رسید و مردم را با مشکلات اقتصادی مواجه کرد آیا صرف بیان معلول بدون بررسی علت‌های اساسی دردی را دوا می‌کند؟ ۳. جناب خوئینی باید این نامه را پیشتر خطاب به ریاست محترم جمهوری و هیات دولت می‌نوشت تا نه تنها تمام هم و غم خود را به سیاست خارجی و همه تلاش‌های سیاست خارجی را به برجام منحصر نسازند بلکه در کنار برجام با کشورهای دیگر غیر اروپایی و آمریکا ارتباط برقرار کنند و از همه مهم‌تر به نیروهای داخلی اعتماد نمایند و مردم سالاری اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند که مطابق نظر کارشناسان این وضعیت اسفبار اقتصادی حاصل نیاید. ۴. جناب خوئینی بیش از هر شخص دیگری می‌داند که انحصارگرایی اقتصادی و قدرت‌های مافیای وارداتچی‌ها بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور زدند؛ حال خودشان بفرمایند که این قدرت‌های مافیای اقتصادی چه کسانی هستند و از چه احزابی هستند و رفقا و همراهان چه افرادی هستند؟ ای کاش جناب خوئینی در کنار این نامه به رهبری، چند نامه به رفیقان و هم سیاسیون و هم رازان و همراهان خویش می‌نوشت و از آن‌ها می‌خواست مکیدن خون مردم بس است جنایت اقتصادی بس است تهاجم معیشتی بس است؛ سوال این است ایشان با چه عقلانیت و شرعیتی رهبری را مخاطب نامه خود قرار می‌دهد تا با دلالت التزامی ذهنیت مردم را مخدوش سازد؛ در حالی که منشا مشکلات افراد معلوم الهویه هستند؟ ۵. مشکل دیگر ساختارهای معیوب و فسادساز اقتصادی و معیشتی است که مرتبط با مجلس شورای اسلامی است؛ حال سوال این است چرا تاکنون هیچ پرسش و درخواست و رهنمودی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی و معیشتی و قوانین بانک و گمرک و واردات و صادرات و غیره به مجلس ندادند؟ 🔻 امیدوارم جناب خوئینی که سال‌هاست قدرت اقتصادی کشور در اختیار احزاب خویش و دوستانش بوده به این پرسش‌ها پاسخ دهد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم هفتم تیر ۱۳۹۹ @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
194614.pdf
6.6M
دانلود کتاب بخش کودک مسابقه حدیث کرامت ⚘حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را بیشتر بشناسید. 🔹دانلود اپلیکیشن🔹 👌با شرکت در مسابقه بزرگ حدیث کرامت که برای تمام اعضای خانواده ایرانی طراحی شده برنده صدها هدیه متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها سلام شوید. 🗂بخش ها ۱. بچه های بهشت (کودکان) 📅زمان: دهه کرامت (۲ تا ۱۲ تیرماه) روش شرکت در مسابقه: مسابقه آنلاین و بر خط حدیث کرامت. https://keramat.amfm.ir/koodak-q/ مخاطبین عزیز کانال جهت شرکت در مسابقه حتما نام کانال و کد اختصاصی کانال مطالعات اسلامی را با کد ۷۸۷۴ وارد کنید. 🔷🔸💠🔸🔷 🌷 کانال طلاب الکریمه 🆔با کد اختصاصی شرکت در مسابقه ۷۸۷۴ @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
کتاب-زندگی-حضرت-معصومه.pdf
11.42M
🗂مسابقه کتابخوانی حدیث کرامت ویژه نوجوانان 📥دانلود رایگان کتاب 📥دانلود اپلیکیشن https://cdn.amfm.ir/amfm-static/sites/14/app.apk ✏️جهت پاسخ به سوالات مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید Keramat.amfm.ir/nojavan مخاطبین عزیز کانال جهت شرکت در مسابقه حتما نام کانال و کد اختصاصی کانال طلاب الکریمه را با کد اختصاصی ۷۸۷۴وارد کنید. 🔷🔸💠🔸🔷 🌷 کانال طلاب الکریمه 🆔با کد اختصاصی شرکت در مسابقه ۷۸۷۴ @tollabolkarimeh 🌷
🔸واکنش آیت الله فاضل لنکرانی به ادعای خلاف خانم ابتکار 🔹آیت الله فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج اصول گفت: یک مطلب غیر صحیحی توسط مسؤولی در رسانه‌ها مطرح شود، هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن فردی که این شخص را به مسؤولیت گمارده است. 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس خارج دیروز خودشان طی سخنانی به موضوع مالکیت پدر بر فرزند پرداخت و اظهار نظرهای اشتباه و غلط و منافقانه معصومه ابتکار در این باره پاسخی کوبنده دادند که در ادامه می بینیم: به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛ این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها می‌دهد. البته نظایری هم از افراد دیگر از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم و متأسفانه این مشکل هنوز هم وجود دارد، مسئولیت‌هایی را به افراد می‌دهند و این افراد اظهارنظرهایی می‌کنند که صلاحیت آن را ندارند. تعبیری که از ایشان در رسانه‌ها پخش شده خیلی ناراحت‌کننده بود. این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم می‌گوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد». هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است. اولاً هیچ فقیهی نه از قدما و نه از متأخرین فتوا نداده که پدر مالک فرزندش است، در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمی‌کنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و می‌تواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند. چطور می‌شود کسی بگوید فقه شیعه یا فقه اسلام اجازه می‌دهد که پدر فرزندش را بکشد، چون مالک اوست؟ این یک نسبت کاملاً غیر صحیح است. لذا قسمت اول کلام این مسئول، کاملاً یک نسبت ناروا به فقه و فقهاست و من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند. ما به جای اینکه اسلام را درست بفهمیم، می‌آئیم یک مطلب و یک اتهام غیر صحیح را به اسلام و فقه نسبت داده و دین و فقه را در أنظار دنیا خراب می‌کنیم. اینها مسئولیت أخروی دارد. اگر من از فقه درست خبر ندارم، حق اظهار نظر ندارم، همینطور می‌گوئید «برخی از فقها»؟! به ما بگوئید این «برخی از فقها» کدامند و در کدام کتاب است؟ اینکه یک مطلب غیر صحیحی توسط یک مسئول در تریبون‌ها و رسانه‌ها مطرح شود، بدون هیچ تردیدی؛ هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن مسئولی که این شخص را به مسئولیت گمارده است. فقه ما بسیار فقه بالنده، قوی و پویایی است؛ منتها بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم، در حالی که فقه پویا یعنی در هر زمانی فقه می‌تواند مطابق با خصوصیات آن زمان و بر طبق ضوابط فقهی نظر بدهد. اما قسمت دوم؛ که آن هم حرفی است به یک معنا بدتر از قسمت اول و گفته‌اند که این مطلب ریشه و مستند قرآنی ندارد. اولاً شما از کجا می‌گوئید مستند قرآنی ندارد؟ چه مقدار آیات قرآن را بررسی کردید که بگوئید مستند قرآنی ندارد؟ ثانیاً مگر شما حدیث ثقلین را قبول ندارید؟ بر اساس حدیث ثقلین، قرآن و عترت برای بشر تا روز قیامت معیار است. تمام افتخار حوزه‌های علمیه هم به این است که محور مطالعاتشان؛ قرآن و عترت است. اگر کسی هم امامت و وصیّ بودن ائمه اطهار(ع) را بعد از پیامبر(صلوات الله علیه) به دستور خدای تبارک و تعالی قبول نداشته باشد، این روایت «أنت ومالک لابیک» را که در کلام خود پیامبر(ص) آمده است، قبول دارد. این چه نسبت ناروایی به فقه، اسلام، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است؟! بعد هم این مطلب دوم را بگوئیم که مستند قرآنی ندارد! این فرد یک حرفی زده که حتی اهل‌سنت هم نمی‌زنند؛ ما فقیهی را در اسلام از شیعه و سنی سراغ نداریم که بگوید فقط و فقط قرآن مستند برای احکام است. بنابراین هر دو مطلب نادرست است و توصیه می‌کنم گوینده این سخن حرف خود را اصلاح کند و نگذارند چنین مطالبی از اینها بماند و موجب اشتباه هزاران نفر بشود و اشتباه آنها از نظر اخروی بر ذمه ایشان قرار گیرد. شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید. @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ نقش خانواده در ختثی سازی حربه های فرقه ها 🔹از ديد كارشناسان آسيب‌هاي اجتماعي، جوانان در محدوده خانواده از مصون و در امان هستند. هرچه‌قدر روابط خانوادگي و عاطفي محكمتر باشد میزان آسيب نیز کاهش می یابد. تلاش فرقه‌ها اين است كه با كمرنگ كردن روابط وعواطف خانوادگي افراد را به‌صورت ايزوله نگه دارند، هرچه‌قدر ارتباط آنها با خانواده و جمعيت كمتر باشد آنها بهتر مقاصد خود را پيش مي‌برند. 🔻تناقض عبارت از خط و خطوطی است كه فرقه‌ القا مي‌كند اما با منطق و تفكر فرد مغايرت دارد، تناقضات در درون فرد با بحث و استغنا حل نمي‌شود بلكه با سركوب روانی حل می‌شود.فرقه ها با ايزوله كردن افراد جنبه‌های تناقض پيش آمده را بهتر توجيه می کنند. ◽️ جدا شدن از يك كنترل کننده ذهن، كاری مشكل است اما اثرات مغزشويی فرار بوده و برقراری عواطف خانوادگی آثار مغزشويی را از بين می‌برد و هويت ساختگی فرقه بعد از مدتی جای خود را به هويت فطری می‌دهد. /فرق و ادیان @tollabolkarimeh 🌷
⁦✍️⁩دکتر ابوالفضل ساجدی 🔷غفلت از واقعيات متمايز آموزش دينی يكي از آسيب‎هايي كه مي‎تواند دامن آموزش ديني را آلوده سازد، كاستي در فهم چيستي آموزش ديني و يكسان‎انگاري آن با آموزش غير ديني است. هر گاه از آموزش ديني سخن مي‎رود، ابتدا ممكن است چنين به نظر آيد كه آموزش‎هاي ديني و غير ديني از وضعيت به طور كامل مساوي و اصول واحد آموزشي برخوردارند. آيا مي‎توان بر همسان‎انگاري اين دو فتوا داد؟ پاسخ منفي است، چرا كه آموزش‎هاي ديني به دليل ويژگي‎هاي خاص محتواي آموزشي و وجوه تمايز آن از ساير دروس (رياضي، فيزيك، بيولوژي و ...) اقتضاءات ويژه‎اي دارد؛ در نتيجه افزون بر لزوم رعايت اصول علمي آموزش‎هاي غير ديني، رعايت اصول ديگري نيز ضروري است. برخي از خصائص تعليم دين عبارتند از: اختلاط با اهداف تربيتي، اصطكاك با تعصب‌هاي قومي، عقايد خرافي و زياده‎طلبي‎هاي مادي و دنيوي سلطه جويان، مقابله با موج گسترده دين‎گريزي دوران رنسانس و مدرنيسم غرب، و شنا در مقابل حركت موج. توجه به اين ويژگي‎ها رعايت اصول خاصي را براي آموزش موفق ديني مي‎طلبد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پدیده ای جدید و افتخار آفرین!! برای تاریخ بشریت: “سگ های انسانی” 🔹جدیدا یک سری افراد به شکل سگ لباس میپوشند و رفتار میکنند و همچنین شما میتوانید اون ها رو به قیمت های گزاف به عنوان حیوان خانگی خریداری کنید. 🔸مسیر تمدن غرب به سوی @tollabolkarimeh
44.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله کلیپ های 10 🔰 بررسی دوران سیاه 20 ساله از کودتا تا سقوط 📚 بر اساس کتاب " تاریخ بیست ساله ایران " نوشته "حسین مکی" ( یکی از معتبرترین کتب نوشته شده درباره ) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ ✳️ جلسه 10 🔰 کاری از کانون مهدویت قائمشهر و دفتر مطالعات سیاسی و تاریخی اندیشکده آفاق 👈 نشر این فایلها با هر اسم و نامی ، آزاد هست. @tollabolkarimeh 🌷