eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.7هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پدیده ای جدید و افتخار آفرین!! برای تاریخ بشریت: “سگ های انسانی” 🔹جدیدا یک سری افراد به شکل سگ لباس میپوشند و رفتار میکنند و همچنین شما میتوانید اون ها رو به قیمت های گزاف به عنوان حیوان خانگی خریداری کنید. 🔸مسیر تمدن غرب به سوی @tollabolkarimeh
44.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله کلیپ های 10 🔰 بررسی دوران سیاه 20 ساله از کودتا تا سقوط 📚 بر اساس کتاب " تاریخ بیست ساله ایران " نوشته "حسین مکی" ( یکی از معتبرترین کتب نوشته شده درباره ) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ ✳️ جلسه 10 🔰 کاری از کانون مهدویت قائمشهر و دفتر مطالعات سیاسی و تاریخی اندیشکده آفاق 👈 نشر این فایلها با هر اسم و نامی ، آزاد هست. @tollabolkarimeh 🌷
🔘 دریایی با عمق بند انگشت ♦️ این روزها که مردم شدیدا درگیر تکنولوژی های مدرن و به ویژه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی شده اند توجه به کارکرد و نقش آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. ♦️ این ابزارها علاوه بر کارکرد سرگرمی که دارند، مبتنی بر تولید انبوه پیام و سطحی سازی آن هستند و اصولا هر پدیده ای که در فرایند تولید انبود قرار گیرد، دچار سادگی، سطحی سازی و عوام پسندی خواهد شد. کافی است تاریخچه نقاشی، موسیقی، ادبیات، معماری یا پوشاک را در جهان و حتی پدیده های صد در صد بومی، نظیر هیئت های عزاداری در جامعه خودمان را بررسی کنید تا به عینه دریابید که تولید انبوه از طریق سطحی سازی، چگونه سرنوشت عوام پسندی را بر همه این عرصه ها رقم زده است. ♦️ کمترین پیامد تولید انبوه پیام و بمباران مخاطب با حجم عظیمی از داده های متفاوت، متنوع، متعارض و بعضا متضاد با یکدیگر، آن است که قدرت اندیشه و تحلیل از او سلب شده و در بهترین حالت، او را تبدیل به دریایی وسیع از اطلاعات با عمق یک بند انگشت، می کند. 📚 « » @tollabolkarimeh 🌷
❗️سواد رسانه‌ای یعنی فهم همین تکنیک‌های رسانه‌ای برای شبهه‌افکنی در ذهن مخاطب اگرچه فریب افکار عمومی برای ایجاد تنش‌های سیاسی و اجتماعی، امری غیراخلاقی است ولی انگار توسل به مغالطه و استفاده از تکنیک مقصرنمایی، تنها حربه اصلاح‌طلبانی شده است که برای دفاع از واقعیت، هیچ ندارند... پی‌نوشت: انتخاب تیتری منفی و مربوط به خبر دیگر که پیشنهادی از سوی دولت بوده‌است، بالای عکس رهبری نشان از این دارد که قرار است مثل همیشه مسئولیت تصمیمات نادرست دولتی، بر دوش رهبری نشانده شود. همین قدر وقیح @tollabolkarimeh 🌷
◾️پشت‌بام‌های اجاره‌ای و چند نکته ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای 🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیده‌ایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشت‌بام‌های اجاره‌ای صحبت می‌کنم. عکس‌هایی که هیچ نشانه‌ای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفه‌ای برای راستی آزمایی آن‌ها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشت‌بام نیز هم‌زمانی جالبی با اعلام خبر در رسانه‌ها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانه‌ای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانه‌های خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری می‌شود. 🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علی‌رغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانه‌ای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند. 🔸درعین‌حال باید حواسمان به کلان روایت و خرده روایت‌ها باشد. رسانه‌های جناح‌های مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروه‌های رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانه‌ای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانه‌ای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانه‌ای می‌شویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکرده‌ایم. 🔸همه ما یادمان است چندی قبر «گورخوابی» مثل همین «پشت‌بام‌های اجاره‌ای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که به‌شدت احساسات مخاطب را درگیر می‌کند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ناامید شدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنش‌های دفعتی و... نیز در او بالا می‌رود. 🔹این موضوعات را از سه وجه می‌توان موردتوجه قرار داد: 1️⃣مخاطبانی که نباید هیجان‌زده خبرها را باور کنند. دقیقه منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور. 2️⃣رسانه‌هایی که موظف به تهیه و اطلاع‌رسانی دقیق موضوعات اجتماعی این‌چنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر می‌رسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا می‌کند، هستند. رسانه‌هایی که باید به‌عنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را به‌موقع پیگیری کرده باشند؛ رسانه‌هایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی. 3️⃣مسئولانی که در بزنگاه‌ها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایت‌های گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان می‌افتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا می‌کردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانه‌ها و افکار عمومی برمی‌خوردند. @tollabolkarimeh 🌷
⭕️وقتتون رو هدر ندید!!! وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّه‌های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه‌های اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهوده‌ی بحث‌وجدل‌های این‌جوری می‌نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به برسید، هم به کار برسید؛ به هردوی اینها باید برسید. ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ امام خامنه‌ای @tollabolkarimeh 🌷
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک دقیقه علم ♦️ آیا با خروج یمانی باید از او تبعیت کرد؟ 🔸 کارشناس: حضرت آیت الله نجم الدین طبسی دام ظله 📌 مبحثی بسیار ضروری است و با اینکه علمی است، ایشان با زبانی بسیار ساده بیان کرده اند @tollabolkarimeh 🌷
نظررهبر انقلاب در مورد یمانی دروغین احمد اسماعیل همبوشی ❌این احمدالحسن نیست احمق الحسن است! ✅آیت الله راشد یزدی میگوید: نامه ای که احمد اسماعیل بصری برای رهبر انقلاب داده بود که در آن حکومت ایران را بعنوان امام معصوم درخواست کرده بود توسط یکی از طرفداران او به من رسید که به رهبر انقلاب دادم، ایشان فرمودند : 👈این احمد الحسن نیست ،احمق الحسن است.  ❎پیروان احمدالحسن بدانند اقای راشد یزدی زنده و در دسترس و در حرم امام رضا علیه السلام پیشنماز هستند به طایفه همبوش بصره نرفتید که از اجداد احمد اسماعیل و جد پنجم او که 👈داوود بن همبوش است👈 نه امام زمان ، سوال کنید اقلا به مشهد بروید و از نظر حضرت اقا فقط با یک واسطه مطمئن اشنا شوید. @tollabolkarimeh 🌷
🔰 اجازه ندهید خبر شما را مصرف کند! ✍️ احسان محمدی 🔸می‌دانم گوش نمی‌دهید اما اگر بخواهم با بیانات گهربارم! شما را به فیض برسانم فقط این نکته را می‌گویم که «خبر، آدم را مصرف می‌کند». درست مثل کراک، هروئین و شیشه! 🔹فرد معتاد گمان می‌کند اوست که دارد مواد مصرف می‌کند در حالی که این کراک است که آدم را ذره‌ذره می‌جود و آخرش هم کرم می‌اندازد به وجودش. خبر هم این‌طور آرام‌آرام روح آدم را می‌خورد و استرس را می‌اندازد به جانش. 🔸اگر کسب‌وکارتان خبر نیست، این‌همه اخبار را دنبال نکنید. اگر می‌توانید دنیای پیرامونتان را به جای بهتری تبدیل بکنید، یا علی! 🔹اما این تصور که با دیدن اخبار فقر در آفریقا، ظلم در آمریکا، فساد در اروپا و .. دارید کار مفیدی می‌کنید اشتباه است. خیلی اوقات ما معمولی‌ها در اتفاقات کشور خودمان هم اندازه تشتک نوشابه نقش نداریم. حرص عالم و آدم را نخورید، چون آن‌ها هم حرص شما را نمی‌خورند. 🔸دنبال کردن تمام اخبار ما را به فرد بهتری تبدیل نمی‌کند اما به یک انسان افسرده‌تر، چرا! اطلاعات، دانش نیست. مثل کف روی آب فقط سرگرم‌کننده است. آگاهی عمیق می‌خواهید؟ کتاب بخوانید، فیلم و موسیقی خوب ببینید. سفر بروید. با آدم‌هایی که دوستشان دارید حرف بزنید. 👇👇👇
✔️ ادامه... 🔸شاید رکورد سرانه مصرف اخبار دنیا مربوط به ما ایرانی‌ها باشد. یعنی اگر الان خبرنگاری به مادربزرگ من در غرب کشور زنگ بزند، او جوری آخرین تحولات دنیا را تحلیل می‌کند که آنتن‌های صداوسیما از روی بام‌ها بریزد. دلیل این‌همه به اخبار را به قول مشهدی‌ها «مدُنم ولی نموگُم»! حوصله خواندنش هم نیست. 🔹رسانه‌ها مغازه‌هایی هستند که بیشتر اوقات خوراکی‌های گندیده‌ای به اسم خبر را به شما می‌فروشند. نخورید. مسموم می‌شوید. مثل چشیدن سم، هر روز و بی صدا در نهایت شما را می‌کُشد. 🔸شما یک زن خانه‌دار یا کارمند هستید، یک مادر یا پدر، دختر یا پسر معمولی، نه عضو خبرگزاری . بسیاری از آن‌ها هم این‌قدر خبرها را دنبال نمی‌کنند. به همه‌چیز واکنش نشان نمی‌دهند. دیدن ویدئوی جزغاله‌شدن کارگران بنگلادشی یا ضجه زدن مادر فرزند از دست داده آفریقایی چه فضیلتی دارد جز اینکه روح مادر من که نه دبیرکل سازمان ملل است و نه رئیس‌جمهوری در آن قاره را فرسوده‌تر کند؟ 🔹زندگی کنید. زندگی لزوماً این نیست که ته اخبار را در بیاورید. ببینید و بگذرید. جرعه‌نوشی کنید نه اینکه دبه بیست‌لیتری را سر بکشید! 🔸یک مشت دیوانه هستند که کارشان این است، خدا زده پس کله‌شان و از صبح تا شب لابه‌لای فساد اداری و قتل و کشتار و دروغ و دغل غوطه می‌خورند و شب هم خواب این چیزها را می‌بینند. شما از خودتان مراقبت کنید. اجازه ندهید خبرهای بد کرم بیندازد به روح‌تان. 💢تشویق‌تان نمی‌کنم به بی‌خبری از عالم یا غلتیدن به دامن هپروت، اما اگر مصرف می‌کنید، کم‌مصرف کنید. هرچیزی را! /تاملات @tollabolkarimeh 🌷
🔻با پیشنهاد آیت‌الله اعرافی آغاز شد؛ ❗️پویش اگر من جای مدیر حوزه‌های علمیه بودم... ◻️با اعتماد مجدد شورای عالی حوزه به آیت‌الله اعرافی برای مدیریت حوزه‌های علمیه، پویش «اگر من جای مدیر حوزه‌های علمیه بودم...» آغاز ‌شد و همه طلاب عزیز می‌توانید دیدگاه‌های خود درباره بخش‌های مختلف حوزه را با آیت الله اعرافی در میان بگذارید. 💬 تمام دیدگاه‌ها بدون کلمه‌ای حذف یا سانسور، تقدیم آیت الله اعرافی خواهد شد. ✍️ برای درج ایده‌ها، طرح‌ها و مطالبات خود درباره بخش‌های مختلف حوزه، لطفاً دیدگاه‌های خود را ذیل همین خبر یا آیدی پیام‌گیر خبرگزاری حوزه ارسال بفرمایید.👇 hawzahnews.com/news/907417 @tollabolkarimeh 🌷
💢 نظر کاربران: 🍃 سلام علیکم خدایا به عمر و جان علما شیعه برکت صدچندان عطا بفرما خدایا ایشان را به تایید حضرت حجت تایید بفرما 🍃 اعتراض عالمانه و تحسین برانگیز آیت الله فاضل، درد عمیق سینه های داغدار مومنین از بابت انتشار اکاذیب و تهمت های ناروا به فقه شیعی را تسکین بخشید 😭 ولی فهم ما قاصر است از درک علت این همه تاخیر در واکنش و روشنگری از جانب بزرگان 🍃 با احترام ویژه به محضر آیت الله فاضل @tollabolkarimeh 🌷
🔴اثبات حقانیت اسلام با مقایسه‌ی رویکرد مسلمانان و جوامع غربی نسبت به بیماری کرونا (۱) 🔻یکی از راه‌های سنجش کارآمدی و یا ناکارآمدی دین در این نکته است که ببینیم دین در عرصه‌ی اجتماعی و یا فردی چه نقشی می‌تواند ایفا کند. در جریان شیوع ویروس کرونا شاهد آن بودیم که در کشورهای مختلف و آن هم در کشورهای به اصطلاح پیشرفته و متمدن؛ همچون آمریکا چه بی‌نظمی، هرج و مرج، غارت فروشگاه‌ها و... رخ داد که مشکلات دیگری را علاوه بر شیوع بیماری برای مردم و دولت‌مردان به وجود آورد. 📮برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که از تمدن و فرهنگ مترقی غربی ارائه می‌شد، همه‌ی این اتفاقات حکایت‌گر عدم وجود یک فرهنگ صحیح در این جوامع است. اما برخلاف جوامع غربی، در ایران اتفاقات خوشایندی رخ داد که اصلا شباهتی به جوامع غربی نداشت. ✂️برشی از یادداشت جواد قلی‌پور در نشریه فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
🔴اثبات حقانیت اسلام با مقایسه‌ی رویکرد مسلمانان و جوامع غربی نسبت به بیماری کرونا (۲) 📕در ایران به جای غارت فروشگاه‌ها و نزاع بر سر یک دستمال توالت، شاهد سیل خروشان بخشش و مهربانی، همکاری و همیاری بودیم، به جای هرج و مرج و بی‌نظمی شاهد حفظ نظم و آرامش بودیم، به جای محروم کردن سال خوردگان و بیماران ذهنی از درمان کرونا، شاهد احترام به سال خوردگان، ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی، به جای اعتراض و ریختن به خیابان و خرید اسلحه در مقابل کم کاری دولت ها، شاهد تلاش های جهادی و اقدامات ارزنده ی مردم و نیروهای مسلح و به جای انباشتن مواد غذایی در خانه ها شاهد رزمایش مومنانه در کمک به یکدیگر و تامین نیاز نیازمندان و بیکاران بودیم. 📍همه‌ی این‌ها و صحنه‌های زیبایی که مردم ایران در این مدت از خود به جهانیان نشان دادند، حکایت از آن دارد که آن‌ها دارای یک فرهنگ و تربیت اصیل هستند و تردیدی وجود ندارد که منشأ این فرهنگ و تربیت، دین مبین اسلام است. 📌بنابراین همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که هم اسلام به ویژه در عرصه‌ی فردی و اجتماعی کارآمد بوده و هم متولیان دینی در تبیین و تبلیغ آن به درستی به وظایف خود عمل کرده‌اند و هزینه‌هایی که برای دین و مراکز دینی صرف شده بی‌ثمر نبوده و اگر اسلام چنین نقشی در آرامش مردم و کمک به درمان بیماری ایفا نمی کرد، شاید اوضاع کشور به مراتب از کشورهای به اصطلاح پیشرفته بدتر بود. ✂️برشی از یادداشت جواد قلی‌پور در نشریه فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
💢 چرا انسان مؤمن اهل قهقهه و حرکات جلف و سبک ‌نیست؟ ویلیام جیمز می‌گوید: «اگر خوشی به انسان‌ مذهبی رو آورد، خنده‌های جلف و سبک از او دیده نمی‌شود و اگر غمی به او روی نماید، ناله و ناسزا از او شنیده نمی‌شود». این وقار و سنگینی ناشی از این است که روح آدمی به واسطه مذهب، عمیق‌تر و نافذتر و دوراندیش‌تر می‌شود و عمده چیزی که بر روح مؤمنان سایه می‌افکند و بلکه باید گفت سنگینی می‌افکند فکر مبدأ و معاد است. در اخبار دینی هم درباره رسول اکرم(ص) وارد شده که «ضحکه التبسم» (خنده او تبسم بود) و همچنین درباره مؤمن وارد شده که از قهقهه پرهیز دارد. به هر حال این سنگینی و وقار مؤمنان به واسطه حمل بار بزرگی است که بر روح خود دارند. دیگران به منزله ماشینی خالی هستند که به سرعت در حرکت است و دیوارها و چوبهایش لقلق می‌کند، و آنها به منزله ماشینی هستند که ظرفیت خود را پر کرده و در دست‌اندازها و پست و بلندیها زیاد‌ بالا و پایین نمی‌پرد و زیاد صدا راه نمی‌اندازد و ماشین هم برای بارگیری ساخته شده نه برای خالی حرکت کردن. در آدمی هم ظرفیت عقیده و ایمان و مذهب وجود دارد. 📚 استاد شهید ، یادداشت‌ها، ج۴، ص۱۶۹ (با تلخیص) @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💐🎙 الاسلام 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔴👈 چرا اینقدر دنیا برای ما جذابه ولی بهشت جذاب نیست؟ 🌹 بسیار زیباست @tollabolkarimeh 🌷
♦️ استعمار یعنی تعطیلی فکر نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید بلکه به آن معنی که فرصت ندهند شما فکر کنید... 🔸 استعمار نو، استعمار رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سوال است. 📌 آیت الله حائری شیرازی(ره) @tollabolkarimeh 🌷
🔴 فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت قرآن با رساله های عملیه 💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان و آنچه به عنوان اسلام معرفی می شود تا چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « » و ، با هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ جامعیت و اثری که در زندگانی اجتماعی می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق، و سیاست و تدبیر جامعه است. 📌ولایت فقیه @tollabolkarimeh🌷
♻️ فتنه در کمین حزب‌الله چیست؟ حمید رسایی: فتنه تمام افراد الزاما به یک شکل نیست. قرار نیست نیروهای حزب‌اللهی هم بروند شیشه بشکنند و پمپ بنزین آتش بزنند تا خود را فتنه‌گر بنامند. نیروهای انقلابی، ولایتی و حزب اللهی مراقب باشند، فتنه آنها همان «تردید» در تبعیت از رهبری و اما و اگر بستن نسبت به جهت‌گیری تعیین شده از سوی رهبر انقلاب در مواجه با یک بحران است. فتنه نیروهای ولایی، کسلی، تنبلی و بی‌تفاوتی و دنیاطلبی است. یادمان نرود که حزب‌الله یعنی کسی که در وقتش فریاد می‌زند، در وقتش سکوت می‌کند و در وقتش دست به اقدام می‌زند. @tollabolkarimeh 🌷
🔘 گرویدن به مسیحیت غیرعقلانی و از روی عقده‌ است! ♦️گروهی در جستجوی راه نو و سخن نو، رو به مذاهب و ادیان دیگر و یا مکاتب خرافی و غیرعقلانی می‌آورند. خبر شدن جوانان مسلمان، خبر ناگواری است. نه از آن جهت که بر اساس تعصب مذهبی از ارتداد یکی از هم کیشان خود ناراحت شویم، بلکه از آن جهت که این تغییر مذهب بر اساس نیازها و عقده‌ها بوده و نوعی انتقام گیری از کاستی‌های جامعه می‌باشد! 🔸اگر کسی بر اساس عقل و منطق از باطل دست برداشته و حق را انتخاب کند، ستودنی است؛ اما آنچه مایه‌ی دریغ و افسوس است، آن است که عده‌ای به خاطر سرخوردگی و ناامیدی از جامعه خود و آئین خود بیزار شده، رو به جامعه های دیگر آورند و به پناه بیگانگان روند و یا دست از آئین درست خود برداشته و به یک آئین نادرست و غیرعقلانی روی آورند. 🔻هم اکنون رواج و آموزه‌های رنگارنگ غیرعقلانی و خرافی در جامعه ما بیشتر به خاطر آن است که ما نتوانسته ایم نیازهای مردم خود را پاسخگو باشیم. گرایش جوانان به مسیحیت، نه به خاطر جستجوی حقیقت، که بر اساس سرخوردگی‌ها و نیازهای زندگی دنیوی می‌باشد. 📝بخشی از یادداشت سید یحیی یثربی استاد فلسفه و مفسر قرآن @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ناخمینی‌های شناخته شده و خمینی ناشناخته 🎙 : 💬 ما برای اینکه تشخیص بدهیم که ایده‌ها و اندیشه‌هایی که به امام نسبت داده می‌شوند، در واقع همان ایده‌ها و اندیشه‌های امام هستند یا نه و برای تشخیص اینکه چه میزان از آدم‌ها، آدم‌های خمینی هستند و چه میزان به اقتضای شرایط، یا دارند اشتباه می‌گویند و یا بخش کوچکی از امام را مرتب تکرار می‌کنند، باید مستقیما و مرتبا به متن صحیفه امام رجوع کنیم. 💬 با رجوع مستقیم به متن صحیفه امام، متوجه می‌شویم که در بسیاری از موارد، آنچه که به‌عنوان خمینی جلوه داده می‌شده، به تعبیری ناخمینی بوده است. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📮 مدیران اینستاگرام از ابتدای تأسیس این شبکه اجتماعی (سال2010) تاکنون در تلاش بوده‌اند تا این شبکه اجتماعی به تلویزیون جیبی تبدیل شود و به تمام خانه‌ها راه یابد. حالا تلویزیون به‌عنوان یک در حال تبلیغ مجانی برای این شبکه اجتماعی می‌باشد. شبکه اجتماعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان درحال بدل شدن به رقیب اصلی صداوسیما می‌باشد. ▪️ «رها کردن نقد و دلخوش کردن به نسیه!» کار عاقلانه‌ای نیست٬ آن هم در شرایطی که مشخص نیست بعد از ترغیب به حضور در صفحه اینستاگرامی؛ آیا واقعا صفحات پرپیچ و تاب اینستاگرامی به مخاطب این اجازه را خواهد داد که به صفحه اینستاگرامی فلان برنامه تلویزیون نیز سری بزند؟ ▪️ آیا اصلا با وجود انبوه تصاویری که بدون اراده مخاطب در برابر چشمان او ظاهر می‌شوند٬ مخاطب فرصت فکر کردن به اینکه چرا تلفن موبایل خود را در دست گرفته و وارد فضای مجازی شده است را پیدا خواهد کرد؟ @tollabolkarimeh 🌷
🔘آیا علم می‌تواند به مصاف دین برود؟ (بخش اول) ⚪️علم در میان توده مردم ارج زیادی یافته و برخی گمان می‌کنند که علم یک روش شناخت بی‌نظیر، قطعی و به دور از تعصبات است و همچنین قدرت نفیِ و اثبات هرچیزی حتی صحت دین را نیز دارد، لکن این خوشبینی های بیش از حد در میان متخصصان به شدت مورد نکوهش قرار می گیرد. 👁‍🗨آدوین آرتور برت در کتاب مبادی مابعدالطبیعی علم نوین چنین می‌نویسد: «علوم تجربی نوین... مولود غریبی از تجربه‌گرایی، فلسفه‌بافی، خرافه‌اندیشی و خواب‌گردی عالمان‌اند و اعاظم و نوابغی چون گالیله، کپلر، دکارت، نیوتون و بویل که شهسواران میدان دانش‌های نوین بوده‌اند، همیشه و همه جا دل در گرو تجربه و ریاضیات نداشته‌اند، و علیٰ رغم اظهارات صریح و اکیدشان، فرمانبردار اندیشه‌های متافیزیکی و انگیزه‌های غیرعقلانی بوده‌اند که در نهان بر آنان فرمان می‌رانده ند. ◻️ ... متعلمان عصر جدید ... گمان می‌برند که تنها پشتوانه دستاورد علم جدید، صحت و اتقان تجربی آن‌ها، و تنها انگیزه عالمان در بحث و تحقیق، کشف حقیقت بوده است. گمان می‌برند که علم جدید فارغ از جهان بینی است و... دانشمندان همواره با وقوف کامل بر مقدمات نظری و با اعمال آگاهانه روش مضبوط علمی، به تحقیق در طبیعت دست می‌برند و بدون تعصب و پروا، و به فتوای بی‌رحم تجربه و ریاضیات، هر رای سست و اندیشه خرافی را به تیغ طرد و ابطال می‌سپرند... این افسانه خیال پرورانه علم است، که جز وهم علم ناشناسان نیست. (آرتور برت، مبانی مابعدالطبیعی علم نوین، ص 10) ✂️برشی از یادداشت جواد قلی‌پور در نشریه فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
🔘آیا علم می‌تواند به مصاف دین برود؟ (بخش دوم) 📝یورگن هابرماس فیلسوف و نظریه پرداز آلمانی و دیگران در مکتب فرانکفورت معتقدند که گرایشات ائیدئولوژیکی و مقبولات فکری و سیاسی در تمام پژوهش‌های علمی دخیل‌اند. توماس کوهن (1922 - 1966) فیلسوف و فیزیک‌دان آمریکایی، علم را انباشته از نظریه و نظریه‌ها را انباشته از پارادایم می‌داند که خود پارادیم‌ها نیز از فرهنگ و ارزش‌ها انباشته شده‌اند، بنابراین چنین نیست که اندیشمندان صرفا بر مشاهده و آزمایش صرف تکیه داشته باشد بلکه ارزش داوری و تعصبات دانشمند نیز فرایند تحقیق دخیل است. 🖇همچنین پل فایرابند (1924 - 1994) فیلسوف علم آلمانی، معتقد است که در فرایند تحقیق علمی هر امری می‌تواند دخیل باشد و همچنین می‌گوید اساسا دلیلی بر برتری علم جدید بر علم ارسطوئی و حتی سحر وجود ندارد. 📰بنابراین چنین خوشبینی‌های بی‌اساس نسبت به علم است که منشأ این توهم می‌شود که علم می‌تواند به مصاف دین برود و هر آن‌چه از دین انتظار می‌رود، برآورده کند، در حالی که این ذهنیت در میان متخصصان و علم شناسان جایی ندارد. البته ذکر این نکته بدین معنا نیست که علم یک سره بی‌فایده و بی‌اعتبار است، چراکه علم در قلمرو خود ارزشمند است، لکن مقصود از بیان این نکته این است که گمان نشود شناخت علمی شناختی منحصر به فرد و عاری از هرگونه خطا و اشتباه است که توان نفی و اثبات یقینی هرچیزی را داشته باشد. ✂️برشی از یادداشت جواد قلی‌پور در نشریه فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔰 ثبت نام ترم دوم دوره مهم با موضوع بررسی اسرار محرمانه و ناگفته عرفان مرموز یهود ، شروع شد ❇️ اطلاعات لازم را می توانید در تصویر مشاهده بفرمایید برای ثبت نام به آی دی @koyedost رجوع بفرمایید شروع دوره از یکشنبه 15 تیرماه @ma_va_o