6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انجمنی که تعطیل شد، تفکری که باقی ماند
🎙 #دکتر_محمود_بازرگانی (استاد دانشگاه و عضو جدا شده از انجمن حجتیه):
💬 شیخ محمود حلبی، در جریانِ ملی شدن صنعت نفت، مبارز و طرفدار دکتر مصدق بوده و با آیتالله کاشانی هم همکاری داشته است. بعد از شکست ملی شدن صنعت نفت، کاندیدایِ مجلس هفدهم میشود و رأی نمیآورد. لذا از محافل سیاسی، طرد میشود و از فعالیتهای سیاسی دوری میگزیند.
💬 نعمتالله نصیری، رئیس ساواک، از فعالیتهای انجمن حجتیه حمایت میکرد. اگر کسی دستگیر میشد و متوجه میشدند که عضوِ انجمن است، آن را آزاد میکردند.
💬 امروز هم، انجمنیها دارند فعالیت میکنند. دارند مسائل قبل از انقلاب را پاک میکنند و خودشان را مبارز و انقلابی جلوه میدهند تا دوباره، جوانهای ما را که الان باید بیانات رهبری برای آنها فصلالخطاب باشد، به بیراهه بکشانند.
/مستضعفین تیوی
@tollanolkarimeh 🌷
⭕️ بهائیت و حرمت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)
🔹 «طاهره قره العین» زنی که #بهائیان به او افتخار میکنند کسی است که کمتر از 180 سال پیش در همین ایام محرم الحرام، مجلس شادی به پا و شیرینی پخش و اظهار سرور میکرد و از آن طرف به دلیل افکار پوچ و انحرافی این زن، پیروان جناب شیخ احمد احسائی و کاظم رشتی (همان عدّه که در سالروز به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالحسین علیه السلام مراسم ماتم سرایی به پا میکردند و نسبت به این مسئله به حق تعصب داشتند) با او مخالفت کرده و کنارش گذاشتند.
🔻ایّام تسعه (نهگانه) بهائیت را هم به این ستیز و عداوت #فرقه_بهائیت با شعائر حسینی علیه السلام بیفزاییم که تا همین چند سال گذشته به مناسبت ایاّم میلاد باب و بهاءالله در روز اول و دوم محرم، مراسم شادی و جشن به پا میکردند ولی بنابر دستور تشکیلاتی از طرف بیت العدل آن هم در اسرائیل، تاریخ قمری به تاریخ میلادی تغییر یافت تا حکومتهای اسلامی نسبت به این اقدام ضد دینی و ضد انسانی بهائیت، عکس العمل نشان ندهند.
◽️دفاع بهائیت از معاندین دین #اسلام، شرکت طاهره قره العین در سپاه یزیدیان و ایام تسعه بهائیت و دهها مورد دیگر از جمله نشانههایی است که بیان میکند فرقهی بهائیت، در برابر مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شمشیر را از رو بسته است. /فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 از وزیری که خود دارای مشکل اعتقادی نسبت به خدای متعال است و رسماً عقیده فاسد خود را جار می زند، انتظار داشته باشیم که نسبت به ولنگاری در فضای مجازی دغدغه داشته باشد، انتظار زیادی است!
🔹 هزار تاسف بر این مدیران لیبرال و فاسد العقیده که در حکومت اسلامی وزیر و رییس شده اند.
@tollabolkarimeh 🌷
کربلا نتیجه تحریف روایت ها و مهندسی عادت ها
قال الامام الحسین (ع):
«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
چگونه می شود که دین لقلقه زبان می شود و به نوعی از مقام اعتقادمقدس به یک عادت صرف تنزل پیدا می کند؟ چگونه می شود که در لحظه بلا و در بزنگاه ها که جامعه نیاز به منجی و ایفای نقش مردمی دارد تا تفاوت ها رقم خورده و بنوعی ورق برگردد، خیل کثیری از مردم آنزمان تماشاگر می شوند و حتی متوجه انحراف و فاجعه هم نشده و آنچنان متاثر نمی شوند؟
جامعه شناسی سال۶۱ برای شناخت لحظه های حساس و نقاط عطف تاریخی بسیار مهم است والا چه کسی است نداند که وفاداری و بصیرت مردم الان ما کجا و کوفیان دوران حضرات معصومین(ع) کجا؟ مساله اینجاست که ممکن است شبیه سازی در یک سطح متفاوت تری رقم بخورد. ممکن است کاملا موقعیتی و نقطه ای از ماکت جامعه سال۶۱ ق بهره برداری شود.
در این راستا مساله راهبردی این است که بدانیم دشمنان ما برای تحریم انقلاب چگونه از خط تحریف بهره برده اند و می برند و خواهند برد..خیلی موقعیتی و نقطه ای انتخاب های ما را مهندسی می کنند و خیلی مدیریت شده روایت های جدید و خوانش های متفاوت از مبانی و مسائل و شاخص ها و شخصیت های انقلاب ارائه می کنند و به نوعی #انگاره_سازی_کنترل_شده برای تحریف اسلام و انقلاب را رقم می زنند.
علاوه بر مهندسی انتخاب ها و تولید روایت متفاوت از مبانی و شاخص ها، نتیجه بذر تحریف را بایستی در جاده صاف کنی کنش های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی رصد نمود.
آنچه که اهمیت دارد فهم روایت درست بجای #فهم_کاریکاتوری از جریان عاشورا در منابر و مداحی هاست. سه عنصر ۱.منطق ۲.حماسه ۳.عاطفه بایستی باهم فهم شوند و قرائت مسیحی یا انتحاری از امام حسین(ع) نقد و محکوم شود.
اگر فهم درست و روایت صحیح و جامع از کربلا و حرکت عاشورایی امام حسین صورت بگیرد، جریان تحریف در لحظه های خاص نمی تواند با گروگان گرفتن اقتصاد و معیشت جامعه و با تکیه بر خوانش متفاوت از مبانی ایدئولوژیک، در عرصه های فرهنگی و دیپلماتیک، خلاف انتظار و اعتقاد جامعه و با تئوری شوک و بهت عمل کند.
الغرض که باید گفت: دینداران زمانی کم می شوند که عادت های فرسوده و کلیشه ای تحریف شده.، برخلاف گفتمان مقدس بر ذهنیت هایشان حاکم شده و کنشگری آن ها را دچار تاخیر یا انحراف بنماید. عادت های ذهنی نیز حاصل روایت ها و انگاره سازی هایی که صاحبان تریبون و ارباب سیاست و رسانه رقم می زنند و به تدریج با شبیه سازی موقعیتی_تاریخی، رفتارهای منفعلانه در عوام یا کنشگری بی خاصیت و کم اثر در سطح خواص اتفاق می افتد.
#تحلیل۲ از واقعه عاشورا
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸شهید مطهری: مجالس حسینی باید «بیدارکننده» باشد نه «بیحسکننده»
✨تربیت حسینی چگونه تربیتی هست؟
/عصر هوشمندی
@tollabolkarimeh 🌷
🔺فرقه سازی های انگلیسی!
🔸 در شبه قاره هند، "جریان احمدیه" شکل گرفت و موسس آن خود را مهدی موعود معرفی میکرد و از آنجا که هند زیر نظر انگلستان بود مورد حمایت انگلیس قرار گرفت. موسس این فرقه همانند باب و بهاء بعد از ادعای مهدویت،ادعای خاتمیت و ادعای خدایی کرد و این جریان همچنان در هند فعال است.
/بشرا
@tollabolkarimeh 🌷
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفسیرهای التقاطی موسی خیابانی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) درباره قیام امام حسین (ع)
@tollabolkarimeh 🌷
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عاقبت دنیاطلبی جامعه
◀️ جامعهای که رسول خدا بنیان نهاده بود کارش به جایی رسید که سرِ فرزندان رسول خدا را بر نیزه کرد و در شهرها گرداند. چه شد که سرنوشت انقلابِ پیامبر به گودالِ قتلگاه کشیده شد؟
/مستضعفین تیوی
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 نگاه دستوری به هدایت سیاسی!!
🖋 محمد حقپرست
🔹 از آفات برخی حوزویان این است که نسبت به بسیاری از مشکلات -اعم از اینکه وظیفه اصلی ایشان باشد، یا از وظایف مشترک ایشان با دیگران- فقط «نگاه دستوری به دیگران» دارند، بدون اینکه احساس کنند خودشان نیز باید پاسخگو باشند؛ نه طلبکار. گاهی مقام معظم رهبری به مشکلی اشاره میکنند، یا نسبت به موضوعی هشدار میدهند، انتظار آن است که نخبگان به سمت تحقق آن خواسته یا رفع آن مشکل بروند و رفته رفته از موفقیتشان گزارش دهند. اما بر عکس این انتظار، تا مدتها مصاحبهها و یادداشتهایی را شاهدیم که معمولا این وظایف را به دیگران میسپارند که «باید چنان کنند و چنان شود». بدتر آنکه گمان میکنند با همین مطالبههای دستوری و مصاحبهها، وظیفهشان را کامل انجام دادند!!
🔹 یکی از این موضوعاتی که به چنین سرنوشتی دچار شده، «مبارزه با تحریف» و «هدایت سیاسی» است. معلوم نیست مخاطب بایدهای برخی آقایان چه کسانی هستند که اینقدر به آنها امیدوارند و با اطمینان خاطر وظیفهشان را محول کردهاند. آیا واقعا با نگاههای دستوری مشکلات حل شده است؟ آیا تحلیلگرها، نویسندهها، مستندسازها و فیلمسازها بر اساس دستورات این عده کار میکنند؟
✅ وظیفه هر عالم و طلبهای است که نسبت به ظرفیت و شرایط خودش برای این مهم تلاش کند. حتی بالاتر، باید شرایط و امکانات را مهیا کرد. برخی منتظرند امکانات و شرایط عالی مهیا شود، تا بلکه توفیقی برای کار کردن پیدا کنند. اما تجربه نشان داده معمولا این شرایط مهیا نمیشود؛ لذا از اساس باید تلاش کرد.
🔻 حکایت نگاه دستوری، حکایت کسی است که در خانه مینشیند و بدون هیچ فعالیتی برای روزیاش دعا میکند. باید هر عالمی با توجه به علم و اعتباری که دارد، وارد میدان شود، نه اینکه فقط مصاحبه کند. مصاحبه کردن و شعار دادن را هر کسی بلد است و نیازی به عالم و خبره بودن نیست. وظیفه عالم آن است که با کارهای تشکیلاتی به مبارزه برخیزد و الگوی کار تشکیلاتی برای دیگران باشد.
/مناهج
@tollabolkarimeh 🌷
عاشورا .doc
46.6K
🌀نسخه word
🛑 یادداشت
✍️ عاشورا نتیجه تحریف و انحراف
❇️به قلم: سردار یدالله جوانی- کارشناس مسایل سیاسی
@tollabolkarimeh 🌷
🔘 ضرورتِ تبلیغِ گفتمان ساز
🔷 تبلیغ باید جریان ساز باشد، تبلیغ باید گفتمان ساز باشد. گفتمان یعنی یک مفهوم و یک معرفت همه گیر بشود در برهه ای از زمان در یک جامعه.
🔶 این، با کارهای جدا جدای برنامه ریزی نشده، حاصل نخواهد شد؛ این کار احتیاج دارد به برنامه ریزی و کارِ فعال و مثل دمیدن پیوستۀ در وسیلۀ فشاری است که می تواند آب یا مایۀ حیات یا هوا را به نقاط مختلفی که مورد نظر است، برساند. باید دائم با این دم دمید، تا این اشتعال همیشه باقی بماند.
🔷 این گفتمان سازی برای چیست؟ برای این است که معرفت دینی در مردم، رشد پیدا کند. اندیشۀ دینی که رشد پیدا کرد، وقتی همراه با احساس مسئولیت باشد و تعهد باشد، عمل به وجود می آورد و همان چیزی میشود که پیغمبران دنبال آن بودند. / رحا
🎤مقام معظم رهبری؛ حوزه و روحانيت، ص: 1341
@tollabolkarimeh 🌷