May 11
❌ اسلام اشرافی همان حکومت اموی
🔽 حکومت اسلامی روحانیون و علمای دین و حاکمان دینی باید سطح زندگیشان از سطح متوسط مردم پایینتر باشد تا بتوانند دین را به درستی تبلیغ و به درستی اجرا کنند.
🏙 اگر روحانیت و مسئولان حکومت در سه قوه در خانههای اشرافی زندگی کنند و با سفره های آنچنانی و روابط فامیلی آنچنانی وارد ازدواجهای حکومتی، کاستهای تبلیغاتی تشکیل دهند. این نمیتواند حکومت دینی را در این مملکت اجرا کند بلکه تنها دین و حکومت دینی زیر سوال خواهد رفت و نسلهای بعدی از نسل دین و حکومت دینی معکوس خواهد شد.
❓ما در برابر آمریکا چه وقت کوتاه میآییم و تن به سازش میدهیم؟ در برابر جریانهای انحرافی ضد دین تحت عناوین روشنفکری چه وقت متزلزل میشویم؟ تنها وقتی که خودمان فاسد شده باشیم دیگر جرأت نمیکنیم نهی از منکر کنیم. آدمهایی که خودشان فاسد میشوند نمیتوانند در برابر منکرات فریاد بزنند.
✍🏻 استاد حسن رحیم پور ازغدی /فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️خوارسازی عمومی برای فرار از پاسخگویی
🎙#روحالله_رشیدی:
◀️ شیوهای به نام شرمگینسازی یا #خوارسازی_عمومی دارد به شیوهی رایج در مواجهه با پدیدههای فرهنگی و اجتماعی تبدیل میشود.
🔸 هفتۀ دفاع مقدس: خبرنگار تلویزیون، جلوی چند عابر پیاده سبز میشود و صفحۀ گوشیاش را مقابلشان میگیرد و میپرسد: این چهره را میشناسید؟
- نه.
- این یکی را چطور؟
- نه.
🔹 این پرسش و پاسخ، چند بار و با چند نفر، تکرار میشود. خبرنگار در حالی که گاردِ تعجب! گرفته، رو به دوربین: «اینها قهرمانان جنگ ما هستند. چرا نباید بشناسیدشان؟ پس چرا فوتبالیستهای اروپایی را با جزئیات زندگیشان میشناسید؟»
🔸 تصاویری که خبرنگار نشان میداد، مربوط به تعدادی از کهنهسربازان دفاع مقدس بود. در حالیکه خود صداوسیما هم برای اولین بار بود چهرۀ آن قهرمانان جنگ را نشان میداد، به جوانهای نو رسیده میتوپید که چرا نمیشناسیدشان!
🔹 تازه، آن سوی ماجرا عجیبتر است؛ همان فوتبالیستها را هم مگر کسی غیر از همین صداوسیما تبدیل به اسطورههای ذهنی جوانها کرده است؟ رویکرد خوارسازی عمومی، رویکردی مبتنی بر اصل «مقصر بودنِ مردم» برای خلاص شدن از پاسخ به پرسشها و حل مسائل اساسی. در ماجراهای #کرونا هم خبرنگار، در خروجیهای شهر کمین میکند و مردم را به صلابه میکشد که چرا دارید میروید سفر!
🔺 تقریباً در مواجهه با اغلب پدیدههای فرهنگی و اجتماعی، با پیشفرضِ «ایراد از مردم است» وارد میشویم تا به زعم خودمان، سر و تهِ قضیه را هم آوریم.
➖ #رهبر_انقلاب:
💬 در یک جامعه اگر مردم از اخلاق خوب برخوردار نبودند و #فساد رواج داشت، سطح آگاهی سیاسی پایین بود، مردم را نمیشود ملامت کرد. بلکه حکومتهایی آن جامعه و زمامداران آن جامعه را باید ملامت کرد.
/ابتدا
@tollabolkarimeh 🌷
تاریخ هجوم به خانه فاطمه(س)_191117204117.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟
📒نوشتاری از #استاد_یوسفی_غروی (استاد مبرز تاریخ اهلبیت)
🔺نتیجه این #مقاله:
از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابيبكر، پس از بازگشت از مؤته، ميتوان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسولاكرم(ص) بوده است، و اين نشان ميدهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است.
#محسنیه
#ایام_محسنیه
@tollabolkarimeh 🌷
🔴واکنش «ابراهیم رضایی» به توییت عجیب «ذوالنوری»
✍عضو کمیسیون امنیت ملی: انقلابی بصیر تن به این بازی جعلی نمیدهد؛ نباید با سر و صدای بیحاصل، به ضعیفترین رئیس دولت ایران کمک کرد از جایگاه متهم به مظلوم نقل مکان کند.
🚨 آقای ذوالنوری قبول کنید اشتباه کردید، قبول کنید بازی خوردید، عوام یا خواص بودن به نماینده مجلس بودن یا روحانی بودن نیست قبول کنید مثل عوام فریب خورده اید
/تیمورا
@tollabolkarimeh 🌷
🔸باور نمیکنم این فقر و تورمی که بهوجود آمده، دستساز و عمدی نباشد
🔸چطور میتوانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ کار پیچیدهای است
🔸 اگر جامعه رها میشد و فقط نفوذیها کارشکنی نمیکردند، وضع ما بهتر از این بود
🔻 خدا نابود کند مسئولینی که خبیثانهترین رفتار ضد دین را انجام میدهند و آن، به فقر و فلاکت کشاندن مردم است. من باور نمیکنم این فقر و تورمی که بهوجود آمده، دستساز و عمدی نباشد. حالا اینکه نفوذیها در چه سطحی در این دولت وجود دارند، بحث دیگری است.
🔻 چطور میتوانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ خیلی کار پیچیدهای است! ایجادکردنِ اینمقدار از تورم و این مقدار از تعطیلی کارخانهها و این مقدار از گرانی، چهل سال برنامهریزی و صدها نفوذی میخواهد! نمیدانم نهادهای امنیتی چهکار میکنند؟ و شاید نفوذیها شیوههای جدیدی از نفوذ و جاسوسی را پیدا کردهاند.
🔻 اگر این جامعه بهطور طبیعی با استعدادهایش رها بشود و فقط نفوذیها کارشکنی نکنند حتی بدون مدیریت جهادی، وضع ما بهتر از این خواهد بود. تا یک کارخانۀ حساسی میخواهد رونق پیدا کند، یکدفعهای میبینید که به تعطیلی کشیده میشود! در این شرایط تحریم، مصالحی که برای تولید نیاز دارند به گمرک میآورند، اما با یک بهانۀ واهی چند ماه ترخیص نمیشود!
🔻 فعلاً توسط قوۀ قضائیه، دستگیریهایی در خصوص عوامل فساد، انجام میشود. اما بنده بر اساس تحلیل-نه بر اساس خبر- اطمینان دارم که در آینده، جریان دستگیریهای گسترده در ادارات دولتی خواهیم داشت از نفوذیها و جواسیسی که کارشان کارشکنی در کار این ملت است تا به این فقر و گرفتاری و تورم مبتلا بشوند.
🔻 البته گرفتنِ جاسوس و نفوذی خیلی کار دشواری است. امیرالمؤمنین(ع) آخرش هم نتوانست کسی مثل اشعث را که یک نفوذی برجسته بود، بگیرد و نابود کند. پیامبر(ص) و امامحسن(ع) هم نتوانست نفوذیها را بگیرند و از بین ببرند. ما تا وقتی نفوذیها را از بین نبریم، شایستۀ حکومت امامزمان(ع) نخواهیم بود.
🔻 اینکه ما صرفاً مظلوم و کتکخوردۀ تاریخ باشیم و دعا کنیم امامزمان بیاید، با این دعا امامزمان نخواهد آمد، مظلوم و کتکخورده در تاریخ، فراوان هست. مظلومیت و فراوانی ظلم، شرط کافی برای ظهور نیست. ما باید شایستۀ حکومت حضرت بشویم، باید طوری ایشان را یاری کنیم که نفوذیها نتوانند وجود داشته باشند و منافقین، ذلیل بشوند «تُذلُّ بهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ»
👤علیرضا پناهیان
🚩 مشهد مقدس - ۹۹.۷.۲۵
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجبار در مؤمن کردنِ انسانها رسالت پیامبر است؟!
🎙 #شهید_بهشتی:
💬 خدا به پیغمبرش می گوید تو می خواهی مردم را مجبور کنی مؤمن باشند؟ تو برای این رسالت نیامدهای. حالا تو، پدر و مادر، می خواهی بچهات را مجبور کنی که مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربی می خواهی این بچه را مجبور کنی مؤمن و خوشرفتار باشد؟
💬 قیمت این آدمکهای مصنوعیِ ظریفِ زیبایِ دلربا از قیمت یک مجسمهی قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند آدم باشند یعنی چه؟ یعنی...
🔺 آیا در جامعۀ ما در امورِ تربیتی، آنطور که باید به آزادی و اختیارِ انسانها توجه میشود؟ آیا با سلب اختبار و آزادیِ انسان، امکانِ رشد برای او فراهم میشود؟
/مستضعفین تیوی
@tollabolkarimeh 🌷
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴″برای پرندگان؛ انیمیشنی در خدمت صهیون″
✍انیمیشن بین
♨️ کمپانی پیکسار، منتشرکننده انیمیشنهای پرفروشِ داستان اسباببازی، کوکو، درون و بیرون و... است، محتوای غالب آنها در خدمت اهداف تمدن مادی است.
🎥 «برای پرندگان» پویانمایی کوتاه و برنده جایزه اسکار است که توسط کمپانی پیکسار در سال 2000 منتشر شده است.
❌این انیمیشن، بارها از شبکه پویا بدون هیچ نقدی پخش شده و خواهد شد. نکته تأملبرانگیز آنکه؛ این پویانمایی چندین مرتبه در «روز قدس» از شبکههای مخصوص کودکان پخش شد! بنابراین ضروری است که آگاهیبخشی از محتوای این محصولات برای خانوادهها و بویژه مسئولان و مدیرانی که آگاهانه یا بر اثر کمسوادی از کنار امثال این پویانماییها، سهلانگارانه گذر میکنند، ارائه گردد.
⭕️ مشاهده ظاهری: همان است که در نگاه اول در فیلم دیده میشود. نزاع چند پرنده بر روی سیم و ...
⁉️ مشاهده پرسشگر: چرا باید پرنده بزرگ بر روی سیم نازکی که قاعدتا تحمل وزن او را ندارد و مکان او نیست، بنشیند؟ چرا پرندگان کوچک، در آخر به او پناهنده میشوند؟ چرا اقدام پرندگان کوچک جهت بازپس گرفتن جایشان از یک پرنده بزرگ، مضحک به نمایش درآمد و عاقبت در تقابل با رفتار قلدرمآبانه او با شکست مواجه شدند؟
💢مشاهده تحلیلی: هر انیمیشنی سوای سرگرمی، رسالت آموزشی منطبق با مبناهای کمپانی و نویسندگان آن دارد. سیم موجود در این پویانمایی مشابه یک کیان است که متعلق به پرندگان کوچک است و قاعدتا با حضور پرنده بزرگ روی آن سیم، خطر از بین رفتن وجود دارد، بنابراین طبیعیست که مبارزه و مقاومت صورت پذیرد. اما این مبارزه مضحک و بیشتر مشابه غیظ بچهگانه به نمایش درآمده! با توجه به روند و اهداف کمپانی پیکسار که عمده آثارش در القای تمدن غربی و تسلط بر سایرین است، این تحلیل دور از ذهن نیست که مبارزه علیه یک قدرت را احمقانه جلوه دهد! چراکه وقتی در نهایت ضعفا مجبور به پناه بردن به همان قدرتاند، پس چه بهتر که از ابتدا پناهنده شوند!!
📌با یک بررسی، تعداد پرندگان کوچک با تعداد کشورهای ایران و افغانستان و کشورهای عربی درگیر در جنگ شش روزه صهیونیسم برابر است، جنگی که شکست میخورد و اکنون اکثر دول عربی با صهیونیستها رابطه دوستانه دارند، تنها میماند ایران و نیروهای مبارز افغان و... که نگرش الهی جهت نابودی قدرت شیطانی و پوشالی را دارند که طبق این انیمیشن کاری ابلهانه بنظر میرسد.
⭕️ شاید بتوان تحلیل سیاسی را توهم نگارنده خواند، اما ایجاد نگرش منفی در مبارزه با قدرت و عریان شدن در پی مبارزه را چگونه میتوان توهم خواند؟
📡 وایپ
@tollabolkarimeh 🌷
⚡️نقدی بر منطق گسترش عزاداری/ عزاداری محسنیه مناسبتی که تاریخ نیز با آن همراه نیست
✍#مهدی_مسائلی
درباره عزاداری، منطقی در جامعه امروزی شیعه حکمفرما شده که میگوید:
1. برای فراموش نکردن هر اتفاق ناگواری باید برای آن عزاداری داشته باشیم.
2. برای تعظیم و بزرگداشت افراد باید در سالروز درگذشت یا شهادت آنها عزاداری کنیم.
این دو گزینه در واقع برداشتی از عزاداری شهادت امام حسین(ع) و تسری آن به سایر افراد و رویدادهاست. این درحالی است که از نگاه دین استمرار و دنبالهدار بودن عزاداری کارکردی منفی دارد و عزاداری امام حسین(ع) نیز در منظومه تعالیم دینی یک استثنا به شمار میآید که در بعضی از روایات به آن تصریح شده است. (رک: شیخ طوسی، الأمالی، ص ۱۶۲ و ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص۱۰۰.)
اما حاکم شدن منطق بالا موجب شده به جای این که «عزاداری نکردن» تخصیص بخورد، «عزاداری کردن» بدون هرگونه تخصیص و قیدی اطلاق پیدا کند و به مناسک اصلی جامعه شیعه تبدیل شود و حتی به خاطر تردیدها و اختلاف های تاریخی درباره روز شهادت اهلبیت(ع)، عزاداریهای متعدد برای یک شهادت برگزار شود. حول و پیرامون روزهای شهادت نیز گسترش پیدا کنند و از یک روز به سه روز، سپس یک هفته و یک دهه تسری یابند.
عمومیت دادن به استفاده تبلیغی از عزاداری برای ترویج مذهب، موجب شده که علما حتی درباره عزاداری خارج از محدوده دین نیز محافظهکاری کنند و انکاری بر رویههای نادرست در عزاداری و سوگواریهای مردم عادی نداشته باشند تا شاید ترکشهای آن به جان عزاداریهای مذهبی نیفتد.
گذشته از این، گسترش عزاداری بدین صورت جنجالهای اجتماعی و مذهبی را دامن میزند و حتی زمینه هتک حرمت مذهب را نیز فراهم میکند؛ زیرا خواه یا ناخواه، مناسبتهای عزاداری به یک مناسبت اجتماعی تبدیل میشوند که برای پاسداشت آنها باید همهی مردم حرمت آنها را نگه دارند و از شادی یا رفتارهایی که با شئون سوگواری این روزها مخالفت دارد، پرهیز کنند. اما بسیاری از مردم ظرفیت و تحمل این حجم از عزاداریها را ندارند و این موضوع موجب میشود تا آنها خود را رویاروی عرفیات مذهبی تازه ایجاد شده ببینند و ناتوان از انکار این عرفیات بیاساس، تقابل با مناسک مذهبی برای آنها به وجود آید.
حکایت عزاداری ایام محسنیه نیز بر همین منوال است، مناسبتی که حتی گزارشهای تاریخی برای به وجود آمدنش در ابتدای ربیعالاول همراهی نمیکنند، ولی چون عدهای عزاداری و برافروختن احساس را بهترین روش تبلیغ مذهبی میبینند، تلاش میکنند در ادامه دو ماه عزاداری محرم و صفر آن را نیز به مناسبتهای مذهبی اضافه کنند.
✍ مهدی مسائلی
@tollabolkarimeh 🌷