8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هشتگ_بازی به نام میناوند به کام بیگانه
#مهرداد_میناوند که از او دویدن و نفس زدن برای تیم ملی و تعصب برای تیم محبوبش و حضور در هیآت مذهبی و برخی کارهای خیر را به یادگار داریم، بعد از فوت بهانه ای شد که برخی به اصطلاح سلبریتی و فوتبالیست، هشتگ از جان فتاده ی "واکسن بخرید" را دوباره احیا کنند.
لازم به یادآوری است که همین واکسن فوق الذکر، در کشور آمریکا و انگلیس نه تنها سرعت فوتی های کرونا را کم نکرده که شتاب بیشتری حتی در کشورهای واردکننده همچون پرتغال و فرانسه و نروژ و آلمان و حتی رژیم اشغالگر قدس داشته است و باعث #فلج یا #فوت بیماران گشته بطوری که باعث ممانعت از ادامه تزریق واکسن در برخی از این کشورها شده است.
هشتگ سازی برای در گردنه نشسته های در لباس بازیگر یا بازیکن، تبدیل به یک بازی دو سر سود شده که با #تحریک_احساسات_مردم و القای دلسوزی، در خط مقدم جنگ روانی دشمن هم کنشگری می کنند.
/اندیشه انقلابی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔵 مصوبههای تاریک
🔹به بهانه تصویب طرح زیست شبانه
فضای سیاستگذاریها و برنامهریزیها نه تنها از فقدان نظریههای ایرانی-اسلامی رنج میبرد بلکه شاهد سیطره نظریههای دنیای مدرن بر ایدهها و طرحهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه ایران هستیم. گاهی این سیطره چنان گسترده است که این شک ایجاد میشود که آیا اصلاً کارشناسانی در پشت این طرحها وجود دارند یا صرفاً برآمده از تقلید از جوامع دیگر و نهایتاً برای تأمین اهداف اقتصادی عدهای است؟!
اخیراً طرح زیست شبانه با هدف نهادینه کردن حیات در شب و ایجاد انگیزه برای همشهریان جهت زیست بانشاط شبانه به تصویب رسیده است. از چند زاویه میتوان این طرح را مورد نقد قرار داد؛
از منظر پزشکی بعید است کسی معتقد باشد که بیداری شب برای انسان ضرر ندارد. برای اثبات این گزاره در علم پزشکی مدارک بسیاری وجود دارد که قابل کتمان نیست. از منظر سبک زندگی اسلامی نیز اساساً شب طبق آیه ۹۶ سوره انعام، ۶۷ سوره یونس و ۴۷ سوره فرقان قرار است مایه آرامش و سکونت باشد.
از منظر جامعه شناختی و مطالعات فرهنگی ماحصل این طرح آیا جز این است که انسان فعال متفکر و خلاق که منطبق بر طبیعت و نه در خلاف جهت آن زیست میکند، به یک «#پرسه_زن» ِ شبهای چراغانی شده تبدیل شود؟ شبهایی که قرار است به وسیله امکانات دنیای مدرن برخلاف طبیعتش برای انسان روشن شود و بستر مصنوعیِ گذران اوقات فراغت را فراهم کند.
این پرسه زن که به قول والتر بنیامین قرار است چون لاک پشت در پاساژ قدم بزند، همان انسانی میشود که به تدریج عاشق تفاوتهای شب با روز و شیفته تنوعِ حاصل از این تفاوتها میشود. به تدریج شهری مملو از انسانهای ظاهراً بیدار در شب که خیابانهای خوش چراغ و ویترینهای لوکس چشمان خسته آنها را بیدار نگه داشته و روز که وقت فعالیت، تلاش، کار و نشاط است را به زمان کسالت و کرختی تبدیل میکند.
واضح است که چنین انسان منفعلی آرزوی مدرنیته است چرا که او انسان منفعل را به انسان فعال ترجیح میدهد. انسانی که تمام تئوریهایی که بر مبنای اصالت سود و لذت بنا شده است را میتوان بر روی او پیاده کرد و به مرور عنصر «مقاومت» را در او برای همیشه خاموش کرد.
اگر سیاستگذار و برنامهریز فرهنگی به دنبال بسط عدالت است باید معنای تناسب در عدالت را فراموش نکند. باید به دنبال طرحهایی بود که «انطباق» انسان را با ذات، هدف و خیر او به حداکثر برساند. ذات، هدف و خیری که بر مبنای انسان شناسی و هستی شناسی درست بنا شده باشد. مادامی که هر طرح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از این «انطباق» فاصله بگیرد قطعاً شکافی میان انسان و ماهیتش به وجود میآید که حاصلش همین تعارضات بی نهایت انسان مدرنیزه شده خواهد بود.
حواسمان باشد که گاهی ما یک مصوبه یک خطی را تصویب میکنیم اما جامعهی ما نه یک خط بلکه هزار صفحه تغییر می کند..!
✍احمد اولیایی
@tollabolkarimeh 🌷
📌افراط در کاملاً مجازی کردن تحصیل ۱۴میلیون دانشآموز ایرانی؛ گامی بلند برای پیشبرد #حکمرانی_مجازی_غرب
🔰نمیگویم که #کرونا را برای همین ایجاد کردهاند، ولی ولو برای این کار هم ساخته نشده باشد، مدیریتی که کردند همین است؛ دارند بر محور بزرگنمایی این پدیده و رعبانگیزی و وحشت خیالیای که دارند ایجاد میکنند، آرامآرام روابط #عالَم_حس را پیچ و مهرههایش را باز میکنند و آدمها را از هم جدا میکنند و کمکم بهصورت متفرّد میبرند توی فضای #حکمرانی_مجازی...
🔰من که (آمار) ندارم، ولی بعضی از آمارهایی که نقل میشد خیلی خطرناک است که در طول همین یک سال، ورود به عرصه مجازی چقدر گسترش پیدا کرده.
🔰یک نمونهاش فقط #آموزش_رسمی است. این فقط اختصاص به کشور ما هم ندارد. در کشور ما البته خیلی افراطی این کار شکل گرفت و من نمیدانم چرا؛ خیلی افراطی در کشور ما این شکل گرفت که ۱۴میلیون دانشآموز را بردند توی #فضای_مجازی و چیزی بسیار خطرناکتر از #سند_2030 اعمال شد.
🔰آقایان هم (این مسئله) در منظر و مرئایشان بود، نه اینکه نمیدانستند. چرا اقدامی نکردند (نمیدانم)؛ آخرش این است که پلتفرمی مثل #شاد درست کردند که واقعاً...؛ نمیخواهم کار آقایان را کوچک کنم، (ولی) طوفان در فنجان است.
(آیتالله میرباقری، ۹۹/۱۱/۱۰)
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ما شک داریم در این روایت پیامبر(ص) که: «اگر نبود، خوف اینکه بگویند درباره تو [علی علیهالسلام] مسلمانها، آنچه را که نصارا(مسیحیان) درباره مسیح گفتند من درباره تو کلامی میگفتم که ورود به ملأی نکنی به جماعتی نکنی، الا اینکه از تراب اقدام تو بگیرند و تبرک بکنند و ...».
🔹 این کلام را خوارزمی نقل کرده و به گمانم که در اون تفسیر اباعبدالرحمن سلمی آنجاها دیدهام، او هم دارد، جلوتر از خوارزمی.
❗️ وای بر کسانی که یک همچنین کسی (علی علیهالسلام) را داشته باشند مسلمانها و کارشان به جایی برسد که بشوند از خدم و از حشم و از عبید (نوکرهای) آمریکا و اروپا و سگ و خوک و ... بهائمی (حیواناتی) که اصلاً هیچ معلوم نیست در دین یهود و نصاری (مسیحیت) هم اینها باقی باشند. آیا اینها متدین به دین یهود نصارا هستند؟ ابداً!
⚠️ هیچ فرقی بین اینها و بتپرستها نیست.
💬 حضرت آیتالله بهجت قدسسره (درس خارج اصول، جلسه ۱۷)
@tollabolkarimeh 🌷
☀️ این تصویر در تاریخ تشیع بی نظیر است؛ مردمی دور امام عادلی جمع شوند و او را رها نکنند و لا یخافون فی الله لومه لائم ...
🔥 این تصویر در تاریخ جدید عالم بی نظیر است؛ این صحنه هزار افسانه جدایی دین و دولت را یکجا سوزاند ...
🔺 این تصویر در تاریخ ایران بی نظیر است؛ زیرا این بار مردمان نه دور شاهی که تاج از پدر به ارث برده بلکه دور امامی که مظهر حق است جمع شده اند و خود را در آینه او می بینند ...
⭕️ این تصویر حاصل نفس متصلِ خمینی به دریای بی کران حقیقت و نتیجه صدها سال رنج و تلاش و حرمان و اسارتِ شیعه و خون بهای صالح ترین بندگان خداست ...
/افق مبین
#یوم_الله
@tollabolkarimeh 🌷
🔺 فکر می کنید این سخنان را چه کسی گفته است؟!
🔹 شاه عباس صفوی چهقدر نحس است. اصلاً میشود اندازه ای برای بدی شاه عباس صفوی پیدا کرد؟ حالا میگوییم شاه اسماعیل صفوی تشیع راه آورد؛ شاه عباس صفوی چه کار کرده است؟ روی منبر تشیع نشسته، آقایی کرده و بالا رفته است. البته شاه اسماعیل و شاه طهماسب، حساب دیگری دارند.
🔹 از نجسترین انسانهای روزگار، همین پادشاهانی هستند که گذشتند. همهشان همینطورند و هیچ فرقی باهم ندارند.
🔹 همین امیراسماعیل سامانی، همین آل بویهی شیعه، همین سلجوقیان و غزنویان و دیگران، هر کجای کارشان را نگاه کنید، میبینید که مظهر زشتترین خصوصیات بشری بودند و چهقدر از نعم الهی سوءاستفاده کردند.واقعاً فتحعلیشاه چهقدر بد است. اصلاً میشود اندازهیی برای بدىِ فتحعلیشاه معیّن کرد؟
🔹 ما حکومتهای اموی و عباسی را نظام اسلامی نمیدانیم. آن حکومتها هم، نظام پادشاهی و شاهنشاهی است؛ منتها یک نوع و شکل دیگرش.
🔹 حکومت هارونالرشید یا عبدالملک یا هشام و امثال اینها، چه فرقی با حکومت اردشیر درازدست دارد؟ آیا چون اسمشان مسلمان است، برتری دارند؟ مگر اسم، مسأله را حل میکند؟
🔹 حکومت سلطان محمود غزنوی در این کشور، چه فرقی با حکومتهای جبارانی که در گذشته بودند، دارد؟ از لحاظ حاکمیت، غزنویان چه تفاوتی با ساسانیان داشتند؟ تفاوتی که وجود دارد، مربوط به فضای اسلامی است. فضای اسلامی، سلطان محمود غزنوی را هم وادار میکند که نمازش را بخواند. آن کسی هم که در ظل حکومت اوست، او هم نمازخوان بار میآید. این، ربطی به سلطنت سلطان محمود ندارد. این، برکت همان مقداری از اسلام است که وجود دارد.
🔹 همهی کسانی که به اینجا آمدند و حکومت کردند، احساس نمودند که بر این مردم غلبه پیدا کردهاند. از این آخریش که رضاخان و پسرش بود، بگیرید و همینطور عقب بروید. قاجاریه احساس کردند که بر این مردم غلبه پیدا کردهاند و فاتح شدهاند. از اول به عنوان فاتح، بنای حکومت خودشان را گذاشتند. قبل از آنها، زندیه و افشاریه و صفویه فاتح شده بودند.
🔹 رابطهی یک حاکم و فاتح و غالب و اختیاردار و قدَرقدرت بود. سلطنت را هم یا با شمشیر به دست آورده، یا از پدرانشان ارث برده بودند؛ لذا زیر بار منت کسی هم نبودند و «السّلطان بن سلطان» مینوشتند! به کسی مربوط نیست که من پادشاهم؛ من ارث بردهام! مثل کسی که فرضاً از پدرش یک آفتابهی مسی ارث میبرد و متعلق به خودش است. آیا کسی میتواند بگوید تو چرا این آفتابهی مسی را داری؟ ارث برده است دیگر. این هم سلطنت را ارث برده است و مثل همان آفتابهی مسی، برایش ملک شخصی است و هیچکسی حق دخالت در آن را ندارد؛ «السّلطان بن سلطان»!
🔹 آن پادشاهی هم که حکومت را با شمشیر به دست آورده بود، خدا را بنده نبود؛ مثل نادرشاه، مثل آقامحمّدخان، یا مثل خود رضاخان. اینها با زور و قدرت به حکومت رسیده بودند. البته رضاخان، در سایهی شمشیر خودش هم نبود؛ در سایهی شمشیر دولت بریتانیا بود که حکومت را به دست آورده بود.
🔹 دههی فجر آمد و این سلسلهی غلط، این هندسهی معیوب و این رشتهی بیمار را قطع کرد و تمام شد. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. دیگر آنجایی که حکومت، غالب و فاتح و آقا و قدَرقدرت و صاحباختیار است، گذشت. دوره ای آمده که اگر آقایی هست، خود مردمند. وقتی که امام سر کار آمد، مردم او را قبول داشتند و مظهر قدرت مردم بود. او از خودش چیزی نداشت، از پدرش چیزی به ارث نبرده بود، با شمشیرش چیزی علیه مردم به دست نیاورده بود؛ بلکه شمشیر مردم در دست او بود و بر سر ضد مردم و بر سر مهاجم و استعمارگر و توطئهچی و کودتاچی زد.
🔹 لذا همیشه روابطشان با مردم، «ما فرمودیم» بوده است. «من به ملت عرض میکنم»، «من خدمتگزار ملتم» که امام میگفت، متعلق به جمهوری اسلامی و اسلام و امامِ اسلامی ما بود؛ والّا قبل از او، «ما امر میفرماییم» و «ما چنین فرمودیم» بود.
🔹 شما ولادت پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام را جشن میگیرید. صدها سال است که ولادت مسیح علیه السلام را جشن میگیرند. چرا ولادتها اهمیت و ارزش دارند؟ به خاطر اینکه یک مقطع حساس و تعیینکننده و یک نقطهی عطف و یک پیچش در تاریخند. یعنی تاریخ در خطی میرفت؛ اما در این لحظه، به یک سمت دیگر پیچید. این، نقطهی پیچ و نقطهی عطف و نقطهی انعطاف به یک سمت دیگر است. اگر ما با این حساب نگاه کنیم، اهمیت دههی فجر خیلی زیاد است.
🔹 ما در تاریخ، واقعاً مثل دههی فجر نداریم. حتّی اسلام با آن عظمت، در دههی فجر برای ما اثر بخشید. آیا غیر از این است؟
🔹 البته دههی فجر، جزو رشحات اسلام است. خیال نکنید که دههی فجر منهای اسلام، چیزی است. دههی فجر منهای اسلام، یک پول هم ارزش ندارد. دههی فجر، آن آیینهیی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد.
/قلم سرخ
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💠 الوعد وفا!
جامعه، با مسلمان شدن "صورتی نو" می پذیرد. با تشیّع، "فعلیّتی برتر" می گیرد. با اسلام ناب و تشیع راستین، "تعالی" می گیرد.
در جای خود ثابت است که هر موجود، فیوضات ربّ را با "صورت اخیر" و "فعلیت آخر" خود جذب می کند: نبات با فعلیتِ نباتی اش، چیزی جذب می کند که جماد نمی تواند آنرا جذب کند. انسان، با فعلیتِ عقل و نطقش، فیضی می گیرد که حیوان از آن بی خبر است.
حال جامعه ای که از دوگانه پرستی در آمد و مسلمان شد؛ از اسلامِ فتوحات، بالا آمد و اسلام اهلبیت(ع) را پذیرفت؛ البته چله ی زیارت عاشورایش دفع وبا می کند.
اگر از تشیع انقلابیِ علی(ع) و حسین(ع) بهره بُرد و بر یزیدها شورید، مقابل سفیانی ها ایستاد؛ البته "فعلیت برتری" یافته وفیض بالاتری باید جذب کند. آن فیض برتر چیست؟
حالا وقتش رسیده که "علم را اگر در ثریا باشد به زمین آورد" و آبروی مذهبش کند.(بخشی از یادداشت: دعای انقلابی برای رفع کرونا۹۸/۱۲/۹)
#بچه_های_انقلاب
#دهه_فجر
محسن قنبریان
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 کلید واژه انحرافی برای شانه خالی کردن از مسئولیت (۱)!
یکی از جملاتی که هنگام وقوع ناهنجاری ها، بارها از زبان مسئولین و یا بعضاً مردم عادی شنیده ایم این است که می گویند: «باید کار فرهنگی صورت بگیرد» یا «این کار، وظیفه نهادهای فرهنگی است».
این گفتار، اختصاصی به موضوع مشخصی هم ندارد. از موضوع مهم « عفاف و حجاب» گرفته تا مسائل کوچک و بزرگ «فضای مجازی»، در هر صورت، برخی از مسئولین برای خود خاکریزی به نام «کار فرهنگی » آماده کرده اند تا در برابر سیل مطالبات مردمی و یا شانه خالی کردن از مسئولیت، به آن پناه ببرند.
اما پرسش اصلی ما در این چند سطر این است که در حوزه فضای مجازی اساساً چه ارتباطی میان «کار فرهنگی» و مسئولیت تعیین شده اشخاص و یا نهاد ها نسبت به فضای مجازی وجود دارد.
واقعیت این است که در کشورمان، از نهاد خانواده گرفته تا آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بخش های مربوط به حوزه فرهنگ در وزارتخانه ها و ادارات دولتی، هر یک وظیفه و رسالت مشخصی در رابطه با فرهنگ دارند.
اما آیا وجود چنین نهادهایی در جامعه، مخلّ فعالیت ها و یا از بین برنده مسئولیت بخش های دیگر کشور درباره فضای مجازی است؟
اگر قرار بر این بود که همه چیز با «فرهنگ سازی» حل شود، علت وجود نهادهای اجرایی، قضایی و قانون گذاری در همه جای دنیا برای چیست؟
ادامه در پست بعدی
@tollabolkarimeh 🌷
🔴کلید واژه انحرافی برای شانه خالی کردن از مسئولیت (۲)!
فرض کنید که نهادهای فرهنگی ما، صد درصد به مردم سواد رسانه ای و فرهنگ حضور در فضای مجازی را آموزش دهند؛ اما اولاً هیچ تضمینی وجود ندارد که مردم در عمل، به آن ملتزم باشند، زیرا حق اختیار و انتخاب، همواره برای آنها ثابت است؛ ثانیاً، این پرسش وجود دارد که اگر جامعه با موضوعاتی نظیر ارتکاب جرم، اخلال در امنیت ملی کشور، ترویج فحشاء و مسائل جنسی، هتک آبرو، تضییع حقوق افراد، توهین به مقدسات مردم، ضربه به امنیت روانی و اخلاقی مردم، شایعه و تهمت پراکنی، سوء استفاده و ... در فضای مجازی روبرو شد، تکلیف چیست؟
واقعیت این است که نه در حوزه فضای مجازی و نه در هیچ موضوع دیگری، نه معقولانه است و نه این امکان وجود دارد که به کار فرهنگی اکتفاء کنیم.
مثلاً در حوزه راهنمایی و رانندگی، از خود پلیس گرفته تا همه نهادهای فرهنگی، اگر شبانه روز هم به کار فرهنگی مشغول باشند، دلیل بر این نمی شود که وزارت راه و شهرسازی، اتوبان و جاده های نا امن برای مردم ساخته و با جان آنها بازی کند، همچنانکه دلیل بر این نیست که تنظیم قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اجرای آن را تعطیل کنیم .
http://www.jahannews.com/news/750807
@tollabolkarimeh 🌷
❓ حکم «قیام» بر ضدّ حاكمان ظلم قبل از «ظهور»؟
آيا هرگونه «قيام» و «انقلاب» بر ضدّ حاکمان ظالم قبل از «ظهور» امام زمان(عج) حرام است؟!
✍️ پاسخ اجمالی:
برخى به استناد روايات، معتقدند هر نوع قيام و انقلاب بر ضد هر حاكم ظالم و بى دين، قبل از ظهور امام زمان(عج) حرام است؛ در حالی كه بايد گفت:
اولا: اين روايات با اصول کلی دين مثل امر به معروف و نهی از منکر و جهاد منافات دارد.
ثانيا: اين روايات مشكل سندى دارند؛ به طوری که يا مرسلند يا راوی آنها تضعيف شده اند.
ضمن اينکه: رواياتی هم وجود دارد که ائمه از انقلاب هايی که برای برپايی حق شکل گرفته است حمايت کرده اند.
✍️ پاسخ تفصيلی:
makarem.ir/maaref/l/0410506
@tollabolkarimeh 🌷
🔻ستاد تخریب...
♨️ فرید مدرسی بار دیگر ماهیت خود را نشان داد.
♨️ او طی چند ساعت، با حمله همه جانبه به تمامی نامزدهای احتمالی #جبهه_انقلاب برای انتخابات 1400 و تمسخر آنان، مأموریت تخریبی خود را آغاز کرد.
♨️ فرید #فریب_کار، با تشبیه دکتر #قالیباف به عمر سعد، در توییتی نوشت: «قالیباف گندم پاستور را نخواهد خورد»!
♨️ همچنین با نوشتن توییت «هر رستمی رستم نیست»، به تخریب سردار #رستم_قاسمی پرداخت.
♨️ #عنصر_آلوده_اصلاح_طلبان با گذاشتن عکسی از دکتر #سعید_جلیلی و تمسخر وی نوشت: جوان 55 ساله!
♨️ اما نوک پیکان تهمت ها و تخریب های فریدِ مدرسی #نفوذی، به سوی دکتر #سعید_محمد بود. او ابتدا سعید محمد را نامزد اصلی حاکمیت و اصولگرایان را فریب خورده و قالیباف را حذف شده دانست.
♨️ سپس در توییت های بعدی، دکتر سعید محمد را #احمدی_نژاد دوم نامید و نوشت که «آیا می دانید یک نفر می خواهد مثل احمدی نژاد رای آورد و رئیس جمهور شود و آن هم سعید محمد است»؟
♨️ فرید مدرسی در نهایت با توییتی دروغ و عتاب آمیز خطاب به دکتر محمد، نوشت: « چون دوتا سردار از شما حمایت می کنند، احساس کردید رجل سیاسی شدید»؟
♨️ او در ادامه با پیش بینی (متوهمانه) تذکر مقامات عالی رتبه نظام به دکتر محمد درباره حضور ایشان در انتخابات، از ایشان خواستار پاسخگوئی شد!
♨️ اگر چه این #زندانی_بند_209_اوین تخریب و توهینهای خود را با الگو برداری از استاد ناخلفش #محمد_قوچانی آغاز کرده اما از آن جائی که ماهیت او برای همگان روشن شده، سخنان او در عمل به نفع جبهه انقلاب خواهد شد.
✍🏻 #حسین_کاظمی/آنتیسکولار
@tollabolkarimeh