eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ... ویژه شب دهم محرم @tollabolkarimeh
👆 🚩🏴 مظلومه بنگر با زبان پُر گله، می دهد شرح ستم از کوفه تا شام خراب ◽️سُراینده: علامه شیخ فضل الله نوری(ره) 🚩 امان از دل زینب 🚩🏴 «ألسَّلامُ عَلَیکِ یَا زِینَبَ الکُبري اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا بِنتَ وَلیِّ اللهِ الأَعظَمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا بِنتَ وَلیِّ اللهِ المُعَظَّمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا عَمَّةَ وَلیِّ اللهِ المُکَرَّمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا اُمَّ المَصَائِبِ یَا زَینَبُ، وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ» @tollabolkarimeh
32.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | «رابطه بین محبت و معرفت» 🎞 سخنرانی ▫️ حضرت‌آیت الله مصباح‌یزدی ره @tollabolkarimeh
امام صادق علیه السلام: همانا مصیبت روز حسین علیه السلام[عاشورا] از تمام روزهای دیگر بزرگتر است. 📓وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۵۰۳ @tollabolkarimeh
▪️یک عمر خواندند و ما گریستیم؛ که عاشورا، قصه‌ی پُر غصه‌ی مصائب امام است! اما ؛ 💥عاشورا قصه‌ی دردناکِ حذف امام است از دنیای وحشتناکی که نَفْس، در تاریکیِ بی‌امامش، گم شد، طغیان کرد و این شد وضع دنیا که امروز هست..! پایان کربلا، قیامِ مختار نبود! پایانِ کربلا، بازگرداندن امام به زمین و روشن کردنِ چراغ برای دنیای تاریکی است که نَفْسِ رها شده در آن، به بن بست رسیده است. 💫 کربلا ماند ... با همه‌ی حقیقتش! و ماییم که می‌توانم مسلم و زهیر و بُریر و وهب‌ و حبیب هایش باشیم برای امامی که هزار سال محکوم به "نخواستن" های ماست. | طرح: استدیو "انسان تمام" | ویژه‌ی شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام @tollabolkarimeh
شمر زمانه ات را بشناس... در شب عاشورا همه با هم برای نابودی اسرائیل جنایتکار دعا کنیم مرگ بر اسرائیل علیه السلام @tollabolkarimeh
اجتماع بانوان حسینی_1659883398478_1080HD_07082022.m4a
2.55M
◼️آیا اشک بر امام حسین علیه السلام قطعا افراد رو بهشتی میکنه؟ علیه السلام @tollabolkarimeh
۹ أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،  سلام برآن بانوانِ بیرون آمده (از خیمه ها)، سلام بر حجّتِ پروردگارِجهانیان، أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى ابآئِک َ الطّاهِرینَ،  سلام برتو (اى حسین بن على) و بر پدرانِ پاک و طاهِـرَت، أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى أَبْنآئِکَ الْمُسْتَشْهَدینَ،  سلام برتو و بر فرزندانِ شهیدت، أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلى ذُرِّیَّتـِک َ النّـاصِرینَ،  سلام بر تو و بر خاندانِ یارى دهنده ات (به دین الهى) @tollabolkarimeh
۱۰ أَلسَّلامُ عَلَیْک َ وَ عَلَى الْمَلآئِکَةِ الْمُضاجِعینَ،  سلام بر تو و بر فرشتگانِ مُلازمِ آرامگاهت، أَلسَّلامُ عَلَى الْقَتیلِ الْمَظْلُومِ،  سلام بر آن کشته مظلوم، أَلسَّلامُ عَلى أَخیهِ الْمَسْمُومِ ،  سلام بر برادرِ مسمومش، أَلسَّلامُ عَلى عَلِىّ الْکَبیرِ،  سلام بر على اکبر، أَلسَّلامُ عَلَى الرَّضیـعِ الصَّغیرِ،  سلام بر آن شیر خوارِ کوچـک @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️متن شبهه 👇👇👇 آیا مطلب زیر صحت دارد؟ معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین" تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است. آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: *«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»* (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس العاشوراء؛ جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. خلاصه شده ✅ پاسخ 👇👇👇 🔰در جستجویی که در بعضی کتب لغت معروف صورت گرفت، معنای جز روز دهم و نهم محرم برای عاشوراء و تاسوعا یافت نشد و دلیلی بر مطلب فوق یافت نشد. 🔰واژه‌ی عاشورا در میان دشمنان اهل بیت هم وجود داشته و قطعاً منظورشان روز دهم و نهم محرم بود. 🔰عاشورا نامی اسلامی است که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام در میان مردم رواج یافت. 🔰ممکن است استفاده نشدن عاشورا و تاسوعا برای سایر ماه‌های سال و خلاف قاعده‌ی اعداد بودن آن به جهت اهمیت روز شهادت امام حسین علیه‌السلام باشد. 🔰البته مطلب موجود در پرسش می‌تواند حسن تعلیل خوبی باشد اما ما دلیلی بر آن نیافتیم و نمی‌توانیم آن را به امام سجاد علیه السلام منسوب کنیم. @tollabolkarimeh