▪️هر کسی که دغدغه #مردم را دارد، باید کاری کند که مردم به #ایمان، #تبعیت و #اطاعت_قلبی کشانده شوند، مردم ایران، مردمی مؤمن، دین باور، معتقد به مبانی و برای فداکاری در این راه آمادهاند، بنا بر این کسانی که میخواهند مردم یک نقش عملی و عینی داشته باشند و حکومت الهی با جنبه مردمی توأم شود، باید جاذبهها و زیباییهای این مسأله را از نظر عقل و منطق بشری #تبیین کنند و مردم را برای حضور در صحنه به شوق آورند. مردم نیز با ایفاء نقش واقعی خود، همواره ناصر #اسلام و #حکومت_اسلامی بوده و خواهند بود.
۱۳۷۶/۱۱/۱۵
#امام_خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
اجبارنه، الزام آری(1).pdf
169.2K
📋عنوان مقاله :
🌺 اجبار نه ، الزام آری 🌺
🌷پاسخ گویی به شبهات مربوط به #حجاب_اجباری
🌹 استاد اخلاق تهران آیت الله وفــســے
@tollabolkarimeh 🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقایقی بسیار تلخ!
آیت الله بهجت (ره)؛ما میخواهیم هر کار خلافی که دوست داریم انجام بدیم اما دوست نداریم دیگران علیه ما کار بدی انجام بدن!
اگه خوب به این سخنان گوش کنیم خواهیم فهمید یکی از دلایل اصلی تسلط اشراف و ظالمین بر خودمان را! چون که خود ما هم حس ظلم و اشرافیت در وجود اکثریتمان هست!بیشترمان دستمان کجه! و حق خوری میکنیم! ...وقتی ما اینجور هستیم یکی که از ما گردنش کلفت تر باشه بر ما مسلط خواهد شد! مانند همین وزرای و مسئولینی که اکثریت انها میلیاردی هستن و ظلم میکنند و حکومت را در دست گرفتن!!
اون وقت ما بدون توجه به ظلم و حق خوری خودمان به انها بدگویی میکنیم! که شما حق ما را میخورید! ظلم میکنید!حقوق نجومی میگیرید!
@tollabolkarimeh 🌷
📛 #بحران تغییر شکل مراسمات مذهبی و شعائر دینی!
🔻در سایه تغییرات اجتماعی و فرهنگی، که یکی از عوامل آن نیز اختلافات درون صنف روحانیت و تأثیر آن بر سرمایه اجتماعی و مرجعیت فکری این قشر است، شکل مراسم و شعائر دینی در جامعه در حال تغییر (فعلاً با سرعت اندک اما رو به ازدیاد) است.
♨️دو نمونه فوق، مراسم ماه مبارک رمضان و شبهای قدر هستند که اکثر سخنرانان و محتوای آن، غیرمتعارف شده است.
🔻حوزه و روحانیت در این میان کجاست و به چه کاری مشغول است؟! چرا برنامه های این قشر برای مردم جذابیت خود را از دست داده و عوام برای امور مذهبی خود نیز سراغ کت و شلواری ها، ریش تیغها و کراباتیها و تور و تنبک و ساز می روند؟
⛔️در جامعه دینی و مذهبی چه می گذرد؟
به نقل از کانال آنتی تز انقلاب
#دقت و #درنگ
#مباحثه
@tollabolkarimeh 🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 روحانی جوانی که داوطلبانه امام جماعت مسجد محلّهی جُذامیها شده است. گزارشی بسیار دیدنی👇👇👇
🔹یکی از مشکلات جذامیها این است که هنوز در باور عموم، جذام واگیر دارد؛ در حالی که این طلبهی جوان مدتهاست هر شب به خانهی یکی از آنها میرود و از حال و مشکلاتشان جویا میشود. حتّی با کمک بعضی خیّرین توانسته است آنها را به سفر مشهد نیز ببرد.
@tollabolkarimeh 🌷
اتراف و انحطاط جوامع
(به بهانه کشته شدن جوانی بیگناه در کورس ثروت و سرعت)
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوّامینَ لِلّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ
ترسیم جامعه آرمانی مورد نظر قرآن همواره با شعار دعوت به قسط و قیام برای عدالت اجتماعی همراه بوده است. از همین رو مترفین از مهمترین دلایل سقوط امتها و تمدنها معرفی شده و جامعه اشرافزدهی فاسد و مترف به گواهی تاریخ و شهادت قرآن، محکوم به هلاکت و نیستی است چراکه فسق، پیآمد ناگزیر ترف است.
وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنا مُتْرَفِیها فَفَسَقُوا فِیها فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمِیراً
کَمْ أَهْلَکْنا مِنَ الْقُرُونِ مِنْ بَعْدِ نُوح وَ کَفى بِرَبِّکَ بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبِیراً بَصِیراً
هرچند وجود مترفین در هر جامعهای ولو جامعه اسلامی قابل انکار نیست، اما آنچه سنت الهی در سقوط و انحطاط را معنا کرده و ماندگاری این قشر را تضمین میکند، غلبه طبقه مترفین بر مستضعفین و اتحاد استئثاریون با حاکمینی است که بر مسند حکومتی مقدس، به غصب نشستهاند و پیوند و اتحاد نامقدسی را رقم زدهاند.
در چنین شرایطی، بیتردید قوام این پیوند، در سکوت دادرسین، نهادینه شده و در خموشی ناهیان خاماندیش، سر به مهر میماند. ناهیانی که منکر بیحجابی دخترکان نوبالغ را نعره میزنند اما در فهم فتنه فساد افسارگسیخته اربابان قدرت و غارت، لنگ میمانند.
امروز معترضان به ارتجاع، اشرافیت و به تعبیری شرکِ در لباس توحید و کفرِ در قامت دین و نفاقِ در وجه ایمان، پیرو همان منش قرآنی شهد الله و شهداء بالقسط، برای آشکارسازی این نهاد مترف، به پا خواستهاند تا سرنوشت این سرزمین دیگر بار صحنه تکرار تاریخ مدینهالعرب بعد از مدینهالنبی نگردد.
آری! جامعه قوامون لله نخواهد شد مگر با شهادت بالقسط و شهادت بالقسط ممکن نیست مگر در فریادی افشاگر علیه اترافی مقدس...
چرا این عامل قوامیت، جامعه مدعی اسلام و علویت را تضمین نکند؟
📝به قلم #عطیه_پارسائیان
@tollabolkarimeh 🌷
پاسکاری مقام درجمهوری اسلامی به سبک بنی امیه❗️
http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
پرده برداری از تجمع زنان هرزه در دانشگاه تهران
http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
و...
👈در پایگاه تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله حامد #وفسی -حفظه الله- استاد اخلاق تهران
http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🌼دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان🌼
🌷اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.
خدایا بگشا برایم در آن درهای بهشت وببند برایم درهای آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن برای تلاوت قرآن ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان.🌷
@tollabolkarimeh 🌷
💢حوزه دارد بانوان طلبه را بسته بار میآورد
✔️گفتگوی شبکه اجتهاد با حاجیهخانم صدیقه مقدسی، مدیر حوزه علمیه اسلامشناسی:
🔹هنوز هم خانمها در برنامهریزی دروس حوزوی برای خودشان جایگاهی ندارند. و چهبسا که خانمها را در سطح برنامهریزی باور ندارند آقایان برنامه میریزند و خانمها فقط اجراء میکنند و متاسفانه هنوز در شورای عالی حوزه یک خانم نداریم که او را بهعنوان صاحبنظر به رسمیت بشناسند.
🔹در حوزههای علمیه، نگاه مردانه نسبت به علم وجود داشته و الان هم حاکم است. اساساً برنامهای که برای حوزه خواهران طراحی شده، مجتهدپرور نیست.
🔹اگر مسئولین امر، برنامهریزی مناسب را داشته باشند، خانمهای زیادی در سالهای آینده به مراتب بالای علمی خواهند رسید.
ادامه گفتگو👈 http://yon.ir/Fhboi
@tollabolkarimeh 🌷
💢ویژگیهای فکری و اخلاقی #خوارج/ نژادپرستی و تعصب؛ زمینهساز فتنهها
📌حجتالاسلام دکتر محمدجواد یاوری، استادیار گروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در گفتگویی مطرح کرد:
🔹بر اساس شواهد تاریخی، خوارج اگر کینهای از کسی داشتند، نگاه قبیلهای را بر نگاه دینی ترجیح میدادند. تعصبات و رقابت قبیلهای برای کسب قدرت که میان عربها رایج بود، در ظهور این فرقه نقشی بسزا داشت.
🔹عبادت بسیار بدون ایمان، گرایش و تظاهر به زهد، ناآشنایی به سنت پیامبر(ص) و احکام دین، فهم نادرست از قرآن کریم و تطبیق نادرست آیات بر مقاصد خویش، همراه با سادگی و سطحینگری، غرور و خودبرتربینی و کافر و گمراه دانستن عموم مسلمانان جز خویش، تمایل به جدل و مناظره و ضعف در احتجاج، ستیزهجویی و لجاجت و تعصب و تندروی در آرا و عقاید، نیکسخنی به همراه بدکرداری توأم با خشونت، از جمله ویژگیهای خوارج است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/tAB22
#حجتالاسلام_یاوری
@tollabolkarimeh🌷
#شب_قدر
هر قدر هم مردم ناراحت باشند و غصه دار، آدم از آنها چیزی نمی پرسد!
لابد در خانه دعوا کرده اند، شاید هم کسی چیزی گفته!
چه بدانم؟
اما وقتی کسی گریه می کند، دیگر کسی از کنارش بی تفاوت رد نمی شود!
حتما کارش به جای باریک کشیده،
یا کارد به استخوانش رسیده!
شاید هم کار از کار گذشته!
خدایا! ما هم غیر از اشک چشم چیزی نداشتیم جهت عذر خواهی به در خانه ات بیاوریم!
✍️ به قلم: طرید
@tollabolkarimeh
4_6044092499662734543.apk
13.3M
#نرمافزار
#تفسیر_نور
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا #مجتبی_تهرانی ره:
💢خدایا عفو کن! شتر دیدی ندیدی ...
در شب قدر
در خواست ما از خدا دو چیز است:
1⃣ترمیم نسبت به گذشته
2⃣ترسیم خوب نسبت به آینده
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز بیست و یکم ماه مبارک🌼
🌷اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.
خدایا قرار بده برایم در آن به سوی خوشنودیهایت راهنمایی و قرار مده شیطان را در آن بر من راهی وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه ای برآورنده حاجتهای جویندگان🌷
@tollabolkarimeh 🌷
📗 داشتن نصاب علمی، شرط تأثیرگذاری
🔻 اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجستهای که روحیّهی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید #باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید #ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛
🔹 نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشستهایم داریم مثلاً فرض کنید #حاشیهی_ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید #منطق_مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را بهعنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید بهعنوان یک روحانی -که حالا عرض خواهم کرد روحانی یعنی چه- اثرگذار باشید. باید درس خواند.
🔺 ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، نصاب لازم را نداشتند؛ اینها نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
@tollabolkarimeh 🌷
⚡️مناسبتهای جدید برای تشدید خصومت مذهبی
تفرقهافکنی و ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی در سالهای اخیر تجربههای جدیدی به خود دیده و نسبت به گذشته بسیار پیچیدهتر شده است. چند سالی است که هفدهم رمضان، روز درگذشت عایشه همسر پیامبراکرم(ص) به مناسبتی جدید برای توهینهای مذهبی تبدیل شده است و عدهای در فضای حقیقی و مجازی به تدارک تفرقهافکنی میپردازند. مروج این موضوع یاسرالحبیب لندننشین است که با انتشار کتاب « الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» انگیزههای جدید به جنگ سنی با شیعه بخشید. هرچند محتوای این کتاب در دنیای اسلام به صورت گسترده منتشر نشد ولی عنوان و اسم آن کافی بود تا خصومتها را دوچندان کند. عنوانی که به اهلسنت این مطلب را القا میکرد که شیعه نه تنها حرمت اصحاب پیامبر(ص) را نگاه نمیدارد، بلکه به شخص ایشان نیز توهین میکند، زیرا تهمت زدن به ناموس پیامبر(ص)، هتک حرمت ایشان نیز به حساب میآید. این در حالیاست که امام علی(ع) بعد از جنگ جمل برای حفظ این حرمت از خودگذشتگی کردند و فرمودند: «وَ لَهَا بَعْدُ حُرْمَتُهَا الْأُولَى وَ الْحِسَابُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى؛ حرمت اولیه او باقی است، و حسابش با خداوند بلند مرتبه»
به هر حال بیان این نسبت و تهمت به عایشه، دشمنان شیعه را از صدور فتوا به کفر شیعه و اثبات آن بینیاز ساخت، زیرا متعصبین اهلسنت برای جنگ و قتل شیعیان دیگر مترصد صدور فتوا نبودند و به هیچ چیز جز انتقامگیری از شیعه فکر نمیکردند.
البته مراجع شیعه و رهبر انقلاب آیت الله خامنهای با صدور فتواهایی از نسبت دادن چنین نظر و گفتاری به شیعه اعلام برائت کرده و هرگونه توهینی به همسران پیامبر(ص) را حرام اعلام کردند. ولی آنچه میان اهلسنت نشر داده میشود نه این فتواهاست بلکه توهینهایی که توسط جریانی خاص در شیعه صورت میگیرد.
علمای اسلام و به خصوص علمای شیعه برای فروکاستن از منازعات مذهبی شیعه و سنی باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. در مسائل مذهبی خشونتگفتاری تولیدگر خشونت رفتاری است زیرا افرادی حاضرند جان خود را بدهند ولی به مقدساتشان توهین نشود. خشونترفتاری جسمها را مجروح میکند و خشونت گفتاری قلبها را.
به قلم #مهدی_مسائلی
@tollabolkarimeh 🌷
✅ تبری؛ حقیقت و طریقت
موضوع اصلی مقاله حاضر تبیین و تشریح لعن صریح و با نام و نشان بزرگان اهل سنت، خصوصاً خلیفه اول و دوم است. براساس این تحقیق، غالب روایات دال بر جواز لعن صریح و با نام و نشان بزرگان اهل سنت، مورد مناقشه و خدشه رجالی و درایی بوده و قابل استناد نیستند. بر فرض چشمپوشی از مناقشات و خدشههای وارد بر این روایات، درباره آنها دو احتمال وجود دارد. اول اینکه براساس روایات مختلف، خصوصاً روایت امام رضا(ع)، این نوع روایات ساخته و پرداخته دشمنان اهلبیت(ع) برای مشوه ساختن چهره ایشان در میان امت بزرگ اسلامی است. احتمال دیگر این است که این روایات واکنش و عکسالعمل پیروان اهلبیت(ع) در مقابل بدعتی است که بنیامیه درباره لعن حضرت علی(ع) و شیعیان ایشان گذاشته بودند و شیعیان برای مقابله به مثل به لعن بزرگان آنها، خصوصاً خلیفه اول و دوم پرداختند. در هر صورت استناد به این روایات برای لعن صریح و با نام نشان بزرگان اهل سنت، خصوصاً خلیفه اول و دوم، وجهی وجود ندارد و در مقابل روایات فراوانی از خاندان اهلبیت(ع) در نهی از لعن و توهین صریح و علنی نسبت به آنها وجود دارد. بر این اساس، مقاله حاضر عهدهدار تعریف و تبیین مقوله تبری بوده، موضوع سب و لعن را که از مسائل نخستين در جهان اسلام است و در درون جامعه اسلامى و در برخورد با پيروان مذاهب و مسالك مختلف مطرح و مورد ابتلاء بوده و نیازمند تبیینی نوین است، مورد تحقیق و کاوش قرار داده است.
🌐 لینک مطالعه مقالات:
1⃣ لینک بخش اول مقاله: http://kayhan.ir/fa/news/92044
2⃣لینک بخش دوم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3478142
3⃣لینک بخش سوم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3478923&ref=Author
4⃣لینک بخش چهارم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3480288
به قلم #عباسعلی_مشکانی_سبزواری
@tollabolkarimeh 🌷