eitaa logo
طلوع مراغه
421 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
177 فایل
کانال طلوع بستری برای ارائه مباحث تحلیلی مناسب با مسائل مهم روز خواهد بود ارتباط با ادمین 👇👇 @r1125075 لطفا شکیبا باشید
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج آقا نجاری-مقایسه انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب (صوت)
هدایت شده از بصیرت
💢 جریان باعث شهادت امام حسین(ع) شد 🔹جریان تحریف، یک جریان پرقدرت تاریخی است. این جریان، همان جریانی است که می‌تواند تصویر پیامبر را بعد از پیامبر مخدوش کند. تصویر امام حسین(ع) را بعد از رحلت پیامبر مخدوش کند که به جنگ و به شهادت منجر شود. 🔹 این جریانی است که می‌تواند تصویر امیرالمومنین را تا آن حد مخدوش و تحریف کند که وقتی می‌گویند امیرالمومنین شهید شد و اگر در نماز خار یا نیزه‌ای از پایش درمی‌آوردند متوجه نمی‌شد، می‌گفتند مگر علی نماز می‌خوانده است؟ 🔹 تحریف در طول تاریخ وجود داشته است. در مورد امام خمینی(ره) هم همین کارها را انجام داده‌اند. در مورد شهید بهشتی هم همین دروغ‌ها را گفتند که وقتی شهید شد، امام گفت شهادت شهید بهشتی در مقابل مظلومیت او چیزی نیست. یعنی بیشتر از این که به شهادتش بپردازیم باید به مظلومیتش بپردازیم. مظلومیت شهیدبهشتی جز دروغ‌ها و تحریف‌ها در مورد شخصیت او نبود. ✅‌‌کانال بصیرت را به بهترین دوستان و همکاران خود  سفارش کنید.💐 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷www.basirat.ir
هدایت شده از معیار
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹صوتی/ 🏴موضوع: تحریف در واقعه کربلا 🏴 سردار یدالله جوانی بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
📗 پیامدهای جامعه اطلاعاتی 🔸 ترکیب و همگرایی فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و تجدید ساختار نظام سرمایه داری سبب گشایش مرحله تازه‌ای در جوامع بشری تحت عناوینی نظیر جامعه فراصنعتی، جامعه شبکه‌ای و جامعه اطلاعاتی شده است. 🔺 در شناسه این جامعه می‌توان پدیده هایی از جمله؛ ▪︎اقتصاد اطلاعاتی و قوانین اقتصاد شبکه‌ای، ▪︎ساختار تغییر شبکه‌ای، ▪︎فرهنگ مجازی، ▪︎توسعه روزافزون فناوری های دیجیتال، ▪︎ پیوستگی خدمات و نیز فشردگی زمان و مکان را بر شمرد. 🔹 مفهوم جامعه اطلاعاتی مباحثی نظیر اهمیت دانش نظری، حق دسترسی به اطلاعات و اقتصاد اطلاعات جهانی به عنوان برخی پیامدهای جامعه اطلاعاتی، مورد توجه قرار می دهد. 🔺 از این رو پیامدهای جامعه اطلاعاتی را می توان در مواردی زیر برشمرد؛ 1⃣ نظارت و کنترل بیشتر بر جمعیت های وسیع 2⃣ کمرنگ شدن نقش مرزها 3⃣ گسترش نابرابری های اجتماعی 4⃣ کاهش نقش حاکمیت در حوزه های مختلف 5⃣ تمرکز زدایی رسانه های دیجیتالی 6⃣ اهمیت نقش اینترنت در پژوهش 7⃣ تعامل و همزیستی جهانی 8⃣ کثرت گرایی سیاسی 9⃣ کثرت گرایی فرهنگی 0⃣1⃣دموکراسی الکترونیکی @Tahlilhayesiyasiamniyati
💢 آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در مراغه / توزیع بیش از 4 هزار و پانصد بسته معیشتی 🔷فرمانده سپاه مراغه گفت : دومین مرحله از فاز دوم رزمایش کمک های مومنانه به صورت همزمان با سراسر کشور در مراغه برگزار می شود . 🔶سرهنگ پاسدار سعید رشیدی روز پنج شنبه در گفت گو با خبرنگار رصدمراغا افزود : مرحله دوم این رزمایش که در دهه اول محرم تعیین شده است، امروز به صورت همزمان با سراسر کشور در پایگاه های بسیج مراغه نیز اجرا می شود . 🔷وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد ، خاطرنشان کرد : در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه بیش از 4 هزار و پانصد بسته معیشتی در کنار 5 هزار پرس غذای گرم توسط گروه های جهادی آماده و در بین نیازمندان توزیع می شود . 🔶وی اظهار داشت: بخش اصلی این رزمایش بعد از سومین روز شهادت حضرت اباعبداله الحسین (ع) در سطح شهرستان و توسط گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت آماده و توزیع خواهد شد . 🔷رشیدی اضافه کرد : برای اجرای این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه تمام اقشار بسیج همچون بسیج اصناف و کارگری نیز پای کار آمده اند. 🔶وی تصریح کرد : برای اجرای این رزمایش پایگاه های بسیج و قرارگاه های محله محور نیز به صورت مستقل در حال انجام کار هستند که تا کنون بخش زیادی از جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده اند. ✅نخستین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در فاز دوم اجرای آن، در دهه ولایت برگزار شد. 🆔 @rasademaragha
🔴 عبرتهای عاشورا ♦️مسعودى ، مورخ بزرگ اهل سنت در کتاب «مروج الذهب» مينويسد: «كم كم بعد از كشتن حسين(علیه السلام)، حكومت بنی امیه به قدرى علنى فساد ميكرد و گناه به قدرى رائج شد كه حتى در مكه و مدينه ، شرابخوارى علنى شد و مجالس رقاصى و فحشا در مكه و مدينه علناً برگزار مي شد!!». ♦️مدينه، شهر پيغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) طورى شد كه مجالس علنى مختلط از زن و مرد كه با هم ميرقصيدند و شراب ميخوردند، برگزار ميشد. «ابوالفرج اصفهانى» در «اغانى» نوشته است: «زن آوازه خوان رقاصى بود به نام جميله كه مشهور به فحشا هم بود. اين زن تصميم گرفت كه به سفر حج مشرف بشود😳!!... طورى شده بود كه وقتى اين خانم مدينه را به قصد حج ترك ميكرد، در مسير راه از مدينه تا مكه، چنان استقبالى از اين رقاصه فاحشه شد، كه از هيچ عالم و فقيهى چنين استقبالى نميشد و همراه اين خانم، كاروانى از خوانندگان مرد و زن راه افتاد و پنجاه خواننده و مطرب زن و مرد با جميله همراه شدند براى حج!! این كاروان كه نزديك مكه رسيد، اشراف و بزرگان مكه به استقبال اينها آمدند. بعد از عرفات هم كه به مكه برگشتند، شهر به حالت نيمه تعطيل درآمد و مردم در كوچه ها و پشت بامها به استقبال اين خواننده ها و رقاصه ها آمدند». ♦️اين وضعيت جامعه اسلامى است، بعد از كشته شدن حسين(ع)، عالم نمایان فاسدى هم بودند كه همه چيز را توجيه ميكردند... اين، مدينه النبى است كه نيم قرن بعد از پيغمبر(ص) به اين روز افتاد!... 👆امروز هم اگر خواص و مومنین نسبت به حاکم شدن مفاسد و ترویج بی بندوباری و موسیقی و فساد و الگو شدن برخی هنرپیشه ها و فوتبالیستها و سلبریتی ها و...در جامعه، حساسیت لازم را از خود نشان ندهند و بدون توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خود را ملزم به حضور در صحنه و روشنگری ندانند و علماء نیز سکوت کرده و برخی مسئولان نیز برای اهداف انتخاباتی و مقامات دنیوی خود، به جولان عناصر بی بند و بار و مطالبات آنان گردن نهند، خدای ناکرده وضعیت جامعه مشابه وضعیت مدینه النبی(صلی الله علیه و آله و سلم) در دوران اموی خواهد شد. @Tahlilhayesiyasiamniyati
انتشار روزنامه‌های چاپی در ایران در دوره سلطنت محمدشاه قاجار با "کاغذ اخبار" (1253 ق.) آغاز شد. سومین روزنامه ایرانی به سبک و شکل امروزی و نخستین روزنامه رسمی دولتی، "وقایع اتفاقیه" (1267 ق.) است که دوره ناصرالدین‌شاه به‌صورت هفتگی زیرنظر امیرکبیر منتشر می‌شد. اما، نخستین نشریه روزانه (یعنی روزنامه به معنی واقعی کلمه) در ایران به نام "خلاصه‌الحوادث" در سال ۱۳۱۶ قمری در تهران منتشر شد. مطبوعات داخلی در عهد ناصرالدین‌شاه دولتی بودند تا اینکه دوره مظفرالدین‌شاه گشایشی در فضای مطبوعات به‌وجود آمد و مجوز انتشار نشریه به بخش خصوصی هم واگذار شد. در دوره مشروطه، بیداری افکار و اندیشه‌های عمومی به سرعت اوج گرفت و روزنامه‌ها، به‌عنوان نمادهای دموکراسی سهم مهمی در این بیداری داشتند. تعداد و تیراژ مطبوعات افزایش یافت و حتی تا 10هزار (روزنامه مجلس) نیز رسید؛ به‌طوری‌که پس از صدور فرمان مشروطیت، تعداد مطبوعات از 20 عنوان روزنامه و نشریه به 92 عنوان رسید. @Tahlilhayesiyasiamniyati
⚫ ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری/معرفی چهار تلقی مؤثرعزاداری *قسمت اول* ♦ امام‌ حسین(ع) وسیله‌ای برای ارتباط همیشگی و عمومی مسلمانان با نهضت حسینی(ع) است. افزون بر این، مراسم عزاداری یک برنامه تبلیغی موثر در مذهب تشیع به‌شمار می‌آید ولی گاهی رفتارهایی انحرافی در عزاداری امام‌حسین(ع) داخل می‌شوند که آن را از اهداف خود دور کرده و یک سوءتبلیغ برای مذهب تشیع به‌شمار می‌آیند. انحرافات عزاداری را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. 1. رفتارهایی که با قطع نظر از عزاداری بودن‌شان، حرام فقهی و گناه و معصیت هستند،‌ اما چون داخل عزاداری شده‌اند نسبت به آنها سکوت شده و حتی صورت نیکویی پیدا کرده‌اند. 2. رفتارهایی که عنوان عزاداری ندارند و آنها را نمی‌توان یک عزاداری شرعی یا عرفی دانست، اما عده‌ای آنها را در عزاداری وارد کرده‌ و می‌کنند. 3. رفتارهایی که شاید به‌خودی‌خود حرام و معصیت نباشند ولی انجام آنها در مجلس عزاداری امام‌حسین(ع) در شأن این مجلس نیست و موجب هتک‌حرمت آن می‌شوند. گسترش چنین رفتارهایی در عزاداری، چهره دینی و معنوی آن را مخدوش می‌کند و موجب می‌شود شیعیان عزادار به‌جای دنبال‌روی از متن عاشورا، درگیر حواشی آن شوند. اما انحرافات عزاداری معلول افکار و نگاه‌های خاصی به عاشورا و عزاداری است که تا آن علت‌ها اصلاح نشود، نمی‌توان این انحرافات را از عزاداری امام‌حسین(ع) زدود. از این‌رو شناخت و مقابله با ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری، اهمیت بیشتری از خود انحرافات عزاداری دارد. در تحلیلی می‌توان موارد زیر را از مهم‌ترین ریشه‌های فکری این انحرافات عزاداری دانست. الف) اشتباه در تفسیر کیفیت و درجه عزاداری امروز بعضی از شیعیان بالا رفتن کیفیت و درجه عزاداری را به تن‌آزاری و زجر بیشتر بدن تفسیر می‌کنند. این درحالی است که در نگاه روایی، معیار کیفیت عزاداری به معرفتی است که برای افراد ایجاد می‌کند، یعنی هرچه عزاداری معرفت و آگاهی بیشتری برای افراد ایجاد کند، کیفیت بهتری دارد. از این‌رو در روایات تاکید فراوانی بر گریه بر مصائب امام‌حسین(ع) شده است، به‌گونه‌ای که می‌توان گریه را مصداق اصلی عزاداری دانست. از خصوصیات مهم گریه، افزایش محبت و به‌تبع آن، ایجاد ارتباط معرفتی با نهضت عاشوراست. اما در زمان کنونی معیار کیفیت عزاداری تغییر کرده است. ارتباط قلبی و معرفتی با نهضت عاشورا عیار برتری آن را به نمایش نمی‌گذارد، بلکه خشونت و تن‌آزاری و نمایش ظاهری آن، ملاک کیفیت عزاداری شده است. برای بسیاری از شیعیان، عزاداری هرچه خشن‌تر باشد ثواب بیشتری دارد. ممکن است درباره بعضی مصادیق خشونت در عزاداری، همچون قمه‌زنی در جامعه شیعه اختلاف‌نظر فقهی وجود داشته باشد و بعضی به‌خاطر وهن‌آمیز بودن آنها یا حکم رهبری از چنین رفتارهایی پرهیز کنند، اما عده‌ای هم نه. امروز بیشتر سینه‌زنان کیفیت سینه‌زنی را براساس آهنگ و شدت آن تعریف می‌کنند. آنها فکر می‌کنند هرچه دست‌ها محکم‌تر بر سینه‌ها فرود آید، سینه‌زنی بهتری صورت گرفته است و از آن بهتر اینکه عزاداران هنگام سینه‌زنی لخت شوند تا سینه آنها سرخ یا کبود شود. در مراسم عزاداری این ضربه‌های محکم سینه‌زنان است که مداح را به شوق می‌آورد و موجب ستایش‌ سینه‌زنی می‌شود. فراتر از این، صورت‌های خراشیده گاهی نشانگر آن است که افراد به لایه‌ بالاتری از عزاداری دست یافته‌اند. حقیقت اینکه امروز بسیاری از افراد، عزاداری را ابزاری برای زجر و سختی ‌دادن به بدن می‌بینند تا از رهگذر آن در مصیبت‌های وارد بر امام‌حسین(ع) و شهدای کربلا شریک شوند و با آنها مواسات و همدردی کنند. ب) هدف دانستن عزاداری (عزاداری برای عزاداری) بعضی شیعیان قصد و هدفی ورای عزاداری ندارند و حتی طرح بحث درباره اهداف عزاداری را نیز انحراف تلقی می‌کنند. از دیدگاه آنها نه‌تنها آخرخط همین‌جاست، بلکه تمام دین‌داری به عزاداری ختم می‌شود. به دیگر سخن، تمام برنامه‌های عبادی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و همه امور زندگی برمبنای عزاداری‌ پایه‌گذاری شده است و تمام معنویت و کمال انسانی در انجام عزاداری دیده می‌شود؛ زیرا این افراد می‌پندارند: «إنّ الدنیا و ما خلق لأجل اقامه عزاء الحسین(ع)؛ دنیا و هرآنچه خلق شده برای عزاداری امام‌حسین(ع) است.» هنگامی‌که عزاداری تبدیل به هدف شود، به ‌جای رشد کمالی و عمودی، رشد سطحی و افقی پیدا می‌کند. از همین‌رو عزاداران به‌جای عمق‌بخشیدن به عزاداری‌ها و پررنگ‌کردن معرفت عاشورایی، تنها در آن تنوع ایجاد می‌کنند و روزبه‌روز صورت‌های جدیدی بر آن می‌افزایند.(ادامه در قسمت دوم) بیداروند @Tahlilhayesiyasiamniyati
تلنگر محَرّم 🏴 ‏🖤به بچه هامون یاد بدیم ا مام حسین(علیه السلام) از بی‌یاری سر بریده شد نه از بی آبی... ‏🖤حضرت عباس(ع) از معرفت و مرام بی‌دست شد نه به خاطر مشک آب... ‏🖤اونجا که امام حسین(ع) فریاد زد هَل مِن ناصر یَنصُرنی؟ یار میخواست نه آب... ‏🖤به بچه‌هامون از آزادگی امام حسین(ع) بگیم نه از لبهای تشنه... ‏🖤خیلیا لب تشنه از دنیا رفتن ولی اما حسینی(ع) نشدن. ‏🖤حسین (ع) یعنی:🔻 مردانگی...آزادگی...غیرت...شجاعت و شهامت. ‏🖤عباس(ع) یعنی جوانمردی... معرفت....حیا....غیرت ‏🖤عباس(ع) یعنی پشت برادر حتی بدون دست... ‏🖤حسین(ع) یعنی آزادگی حتی لحظه‌ای که گلوی نوزادت دریده شد... ‏🖤افسوس که لبهای تشنه باعث شد راه اصلی کربلا از یاد خیلیا بره...‼️ خلاصه: ‏🖤پیام کربلا ایستادن در مقابل ظلم است 👈به بچه هامون راه اصلی کربلارو نشون بدیم🌹🏴 🤲التماس دعا @Tahlilhayesiyasiamniyati
⚫ ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری/معرفی چهار تلقی مؤثرعزاداری *قسمت دوم* ج) جدا دانستن عزاداری از سایر مناسک دینی میان بعضی از شیعیان این تلقی هست که عزاداری از سایر مناسک و رفتارهای دینی جداست و حتی بعضی فکر می‌کنند نتایج و بهره عزاداری امام‌حسین(ع) برای آن حضرت است و ایشان پاداش و جزای آن را می‌دهد. عنوان «دستگاه امام‌حسین(ع)» عنوان رایجی است که برای این تلقی به‌کار می‌رود آن‌گونه که گویا عزاداری متعلق به دستگاه امام‌حسین(ع) است و نماز و روزه و حج و... متعلق به دستگاه خداست. شهیدمطهری در تبیین انحرافات ناشی از این طرز تلقی می‌گوید: «... در دستگاه‏ امام‌حسين(ع)‏ اين حرف‌ها مانعی ندارد. دستگاه‏ امام‌حسين‏ عليه‌السلام از دستگاه ديگران جداست. اگر اينجا دروغ‌گفتی، بخشيده است؛ جعل‌كردی، بخشيده است؛ تحريف‌كردی، بخشيده است؛ شبيه‌سازی كردی، بخشيده است؛ به تن مرد لباس زن كردی، بخشيده است؛ هر گناهی كه اينجا كردی، بخشيده است. هدف خيلی مقدس است. درنتيجه افرادی در اين قضيه دست به جعل و تحريف زده‌‏اند كه انسان تعجب می‌‏كند... . اين موضوع كه دستگاه حسينی يك دستگاه جدايی است و از هر وسيله‏‌ای برای گرياندن می‌‏شود استفاده كرد، اين خيال، اين توهم دروغ و غلط، يك عامل بزرگی شد برای جعل و تحريف.» (مجموعه‏‌آثار،ج‏۱۷، ص۹۲) حقیقت اینکه جدایی دستگاه امام‌حسین(ع) و دستگاه خدا با «الهیات عزاداری» مخالفت دارد و گاهی درصورت علم و آگاهی، آن را به‌مراتب «شرک» می‌کشاند. شهید در تبیین این موضوع نیز می‌گوید: «... اگر ميان مسلمانان هم كسی چنين معتقد شود كه دركنار دستگاه سلطنت ربوبی، سلطنتی ديگر هم وجود دارد و در مقابل آن دست در كار است، چيزی جز شرك‏ نخواهد بود. اگر كسی گمان كند كه تحصيل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصيل رضا و خشنودی فرضا امام‌حسين(ع) راهی ديگر دارد و هريك از اين دو، جداگانه ممكن است سعادت انسان را تامين كند، دچار ضلالت بزرگی شده است. در اين پندار غلط چنين گفته می‌‏شود كه خدا با چيزهايی راضی می‏‌شود و امام‌حسين(ع) با چيزهايی ديگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زكات، راستی، درستی، خدمت به خلق، بر به والدين و امثال اينها و با ترك گناهان از قبيل دروغ، ظلم، غيبت، شراب‌خواری و زنا راضی می‏‌شود ولی امام‌حسين(ع) با اين كارها كاری ندارد؛ رضای او در اين است كه مثلا برای فرزند جوانش علی‌اكبر(ع) گريه يا لااقل تباكی كنيم؛ حساب امام‌حسين از حساب خدا جداست. به‌دنبال اين تقسيم چنين نتيجه گرفته می‏‌شود كه تحصيل رضای خدا دشوار است؛ زيرا بايد كارهای زيادی را انجام داد تا او راضی شود؛ ولی تحصيل خشنودی امام‌حسين(ع) سهل است؛ فقط گريه و سينه‌زدن؛ و زمانی كه خشنودی امام‌حسين(ع) حاصل شود او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت می‌‏كند و كارها را درست می‌‏كند؛ حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی‌سبيل‌الله كه انجام نداده‌‏ايم همه تصفيه می‌‏شود و گناهان هرچه باشد با يك فوت از بين می‌‏رود! ...امام‌حسين(ع) كشته نشد برای اينكه -العياذ باللّه- دستگاهی در مقابل دستگاه‏ خدا يا شريعت جدش رسول خدا به‌وجود آيد؛ راه فراری از قانون خدا نشان دهد. شهادت او برای اين نبوده كه برنامه عملی اسلام و قانون قرآن را ضعيف سازد. برعكس، وی برای اقامه نماز و زكات و ساير مقررات اسلام از زندگی چشم پوشيده، به شهادت تن داد.» (مجموعه‏‌آثار،ج1، ص۲۴۹) د) غیرعقلانی دانستن عزاداری بعضی شیعیان عزاداری را مساله‌ای غیر عقلانی و عاشقانه می‌دانند که عقل و حتی فقه حق دخالت در آن را ندارد. تعابیری همچون مجنون حسین، مجنون رقیه و... گاهی اشاره به این تفکر دارند. این رویکرد موجب بروز رفتارهای صوفیانه در عزاداری‌ها می‌شود و جنب‌وجوش‌ها و حرکات رقص‌گونه صوفیان که با اذکار و نام‌های الهی انجام می‌شود اینجا با نام حسین(ع) به اجرا گذاشته می‌شود. بیداروند @Tahlilhayesiyasiamniyati
⛔️ فاصله اجتماعی را رعایت کنید! ❗️از آدم مشکوک کرونا ۲ متر؛ ❗️از آدم دروغگو ۱۰ متر ❗️از آدم ریاکار ۱۰۰ متر ❗️از آدم متعصب کور ۱۰۰۰ متر ❗️از آدم حسود ۱۰/۰۰۰متر ❗️از آدم جاهل و خرافاتی برای همیشه 🔑فاصله را رعایت کنید تا جسم و روان تون از هر آفتی مصون باشد @Tahlilhayesiyasiamniyati
دوخت ماسک واهدای ان برای عزاداران حسینی (هیات عزاداران حسینی )توسط دو پایگاه(نصرت امین وبی بی حکیمه ) حوزه زینب کبری(س) سپاه ناحیه مراغه @tolua_ma