فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
4️⃣Dolly
🔻حرکت کل دوربین به سمت جلو و عقب ور دالی میگن که به طور معمول روی نوعی از سه پایه و یا وسیله نقلیه موتوری انجام میشه.
🔺این مدل حرکت در صورت انجام صحیح می تونه جلوههای زیبا و روان رو ایجاد کنه.
🔺اگر می خواید یک دالی رو امتحان کنید، اول مطمئن بشید که
مسیر شما صاف و همواره، چون اگر صاف نباشه و دوربین در حرکت لرزش داشته باشه حس دوربین روی دست به بیننده دست میده و شما به هدفتون نمیرسید.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
هدایت شده از عصر زنان
#دعوت_به_همکاری
♦️ جهت ارسال رزومه و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا مراجعه فرمایید:
@es_shafiee
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
5️⃣Truck
🔻 تراکینگ یا trucking همون Dollying فقط شما دوربین را به جای داخل و خارج از چپ به راست حرکت می دید.
🔺بهتره این کار رو با استفاده از یک مسیر صاف و همواره انجام بدید که هرگونه لرزش یا اصطکاک رو از بین می بره.
♦️ ترکینگ دنبال کردن سوژه هست که دوربین با تعقیب سوژه نوعی تعلیق برای مخاطب ایجاد میکنه که پیگیر سوژه بشه تا بفهمه کجا میخواد بره و چکار میخواد کنه.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
6️⃣Pedestal
🔻حرکت دوربین به صورت عمودی به بالا یا پایین در حالی که دوربین در یک مکان تثبیت شده.
🔺 این اصطلاحوقتی به وجود اومد که اپراتورها باید پایه ای رو که دوربین روی آن قرار داره رو تنظیم کنند تا ارتفاع سوژه رو جبران کنند.
♦️الفاظ دیگه ای هم براش استفاده میکنند
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
💢یکم متن بخونیم👌
🔻یه چالش در یکی از کانال های نویسندگی دیدم با این عنوان:
♦️میخواهم راجع به این موضوع حرف بزنم
منم براشون متن زیر رو نوشتم 👇
هدایت شده از حِرفِهی هُنَر/ زهرا ملکثابت
میخواهم راجع به این موضوع حرف بزنم
نویسنده: مصطفی گودرزی
نوشتههای دیگران را میخوانم که اشخاص موضوعات مختلفی را برای نوشتن انتخاب کردهاند
من هم میخواهم در مورد موضوعی بنویسم
اما کدام موضوع؟
هرچه اطرافم را میبینم همهی چیزهایی که هستند برایم ناگفتههایی دارند که ساعتها باید برایشان بنویسم
چالش عجیبیست، انگار «این» به همه چیز اشاره دارد؛ به خودم، به تو و به ...
اما «این» حرف میزند و میگوید چرا فلان موضوع را بر فلان موضع ترجیح دادی و چرا آن موضوع را انتخاب نکردی
«این» از دردهایمان میگوید، از عمق احساسات یا جایی که دیده نمیشود و از عقدهایی که برایمان کاشتهاند و ما آنان را در دل پروراندهایم
«این» از داستان آشنایی با بهترین زندگیمان میگوید که شاید الان دیگر بهترین نباشد و شاید هم هنوز هست ...
«این» اشاره من است به دغدغهها و دل مشغولیهایم پس مرا برای دیگران تعریف میکند؛
«این» من متعلق به خودم است و با همه «این»ها فرق میکند حتی اگر همه «این»های عالم به یک چیز اشاره رفته باشد
«این» من پیامبریست از من برای کسانی که میخواهند بهتر مرا بشناسند
💫💫💫💫💫💫💫
این اثر برای چالش حرفهداستان نوشته شده.
کپی مجاز نیست.
@herfeyedastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
7️⃣.Rack focuse
🔻به اندازه یک تکنیک حرکت دوربین نیست اما خیلی از از کسایی که تازه دوربین دست گرفتن از این مهارت اساسی چشم پوشی می کنند.
🔺شما لنز را تنظیم می کنید تا تاری تصویر شروع شود
و بعدش فوکوس رو تغییر می دید تا واضح تر بشه، یا برعکس.
🔺این یک روش فوق العاده برای تغییر تمرکز مخاطبان از موضوعی به موضوع دیگه بسیار کار برد داره.
✅ این تصویر یک پلان از مستندی بود که برای مشهد اولیها ساختیم که از این تکنیک استفاده کردیم.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
🛑دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی
🔻سرفصل های دوره
1️⃣ سوژه یابی
2️⃣ ایده پردازی
3️⃣ آشنایی با فیلم نامه نویسی ( داستان، شخصیت پردازی، انواع ژانر و ...)
4️⃣ آشنایی با فیلم نامه مستند
5️⃣اصول کارگردانی، تصویربرداری، ترکیببندی، قاببندی و تدوین
✅ به صورت مجازی
⬅️ برای ثبت نام به این ایدی مراجعه کنید
@mostafagoodarzi
👈 علاقمندان جهت شرکت در دوره اعلام حضور کنند تا اگر به حدنصاب رسید برگزار کنم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
🛑دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻سرفصل های دوره 1️⃣ سوژه یابی 2
این برنامه رو با استقبالی که دوستان داشتند انشاالله شروع میکنیم
این هفته استثنائاً فردا ساعت 3:30 تا 5 برگزار میشه و از هفته های بعدی سه شنبه همین ساعت در خدمت دوستان هستیم
عزیزانی که برای ثبتنام پیام داده بودن مجدد پیام بدن تا لیک گروه کارگاه و لینک جلسه آنلاین رو در اختیارشون قرار بدم
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
8️⃣Steadicam
🔻استدیکم وسیلهای که برای تثبیت تصویر و حذف حرکات ناخواسته دوربینهای فیلمبرداری مورد استفاده قرار میگیره.
🔺 حذف لرزش دوربین در این وسیله به صورت مکانیکی صورت میگیره و حرکت دوربین از حرکت فیلمبردار، مستقل میشه.
♦️با استفاده از استدیکم میشه وقتی حرکت سریع حتی روی سطوح ناهموار داریم تصاویر بسیار نرم و بدون لرزشی ثبت کرد.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی
🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسانه و تکنیکهای اقناع در فیلم سازی صحبت کردیم
❓شاید بپرسید که: تکنیکهای اقناع که برای سوادرسانهست و چه ربطی به فیلمسازی داره؟
♨️اما دو نکته هست:
1️⃣ اینکه فیلم و سینما هم نوعی رسانه هستند پس بعضی از مباحث رسانه رو باید بدونیم تا بتونیم فیلم تاثیرگذاری بسازیم
2️⃣ اگر شما نتونید مخاطبتون رو اقناع کنید حالا به واسطه هنر فیلمنامه باشه یا تکنیک های تصویری و تدوین نمیتونید پیامتون رو بهش انتقال بدید، پس لازمه در مورد تکنیک های اقناع هم مطالعاتی داشته باشیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسا
اهمیت متن نویسی.mp3
3.59M
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی
🔻اهمیت متن نویسی در تولیدات رسانهای (فیلمسازی)
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢انواع حرکت دوربین در فیلمسازی
9️⃣دوربین روی دست
🔻در دهه اخیر رواج بیشتری در سینمای ایران پیدا کرده اما کاربرد آن برای هر فیلمی درست نیست.
🔺فیلمبرداری با دوربین روی دست برای فیلم هایی با ویژگی مستند دلیل موجهی داره، چون مخاطب وقتیداره فیلم رو میبینه حرکت ها و تکون ها باید طوری به نظر بیاید که احساس کنه خودش اونجا حضور داره.
🔺در واقع این تکنیک برای مستندهای اجتماعی ضرورت داره چون دوربین باید مثل چشم همه جا بگرده و ذهن مخاطب رو با خودش به همه جا بکشه و تا جای ممکن همونطور که هست نشون بده.
♦️با استفاده از این تکنیک فیلمها کم هزینه تر میشه.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رابطه مستقیم تصویر برداری با کارگردانی
🔻انواع حرکت دوربین رو گفتیم ولی در خاطر داشته باشید که فیلمی موفقه که بتونه از ترکیب حرکات دوربین با هم و استفاده درست ترکیببندی و زاویه دوربین و... فضا سازی مناسبی رو برا انتقال حس فیلم به مخاطب ایجاد کنه
✅ این کلینگری و برنامهریزی کار کارگردانه ولی لازمهاش اینه کارگردان تصویربرداری تا حدودی بلد باشه.
👇در ادامه به بحث کارگردانی و تکنیکهاش میپردازیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
جنس پیام.mp3
1.82M
💢 تولید کننده در پیام فیلم یا داستان تردیدی ندارد.
👇در ادامه به بحث کارگردانی و تکنیکهاش میپردازیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کلیپ ازدواج محمدرضا گلزار
💻تدوینگر: علیرضا لطفی
@lightmedia
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻دیروز در مورد ماهیت پیام در رسا
💢اقناع چیست؟
👈 تشویق گیرنده پیام به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه افراد، مطابق با نظر فرستنده که بهش «اقناع» گفته میشه.
👌روشها و فنونی که رسانهها برای قانع کردن ما و رسیدن به هدف نهایی خودشون به کار می برند رو «زبان اقناع» میگن.
🔻 فنون اقناع در فیلمنامه
1. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی
2. تداعی معانی
3. ایجاد ترس
4. طنز
5. تکرار
6. ادعای آشکار
7. ارابه یا واگن یا همراهی با جماعت
8. ایجاد فضایی گرم و صمیمی
9. تملّقگویی
10. نو و تازگی
11. نوستالژی (خاطره انگیز)
12. شواهد علمی
13. ایجاد کاریزما
14. دروغ بزرگ
15. و ...
🔻تکنیک های اقناعی در فیلمسازی
1. زیبایی افراد
2. استفاده از چهره های مشهوره
3. روانشناسی رنگ ها (تضاد رنگی در فیلم یا همنشنی رنگی )
4. ایجاد ابهام و واگزاری به مخاطب برای حل ابهام یا مساله یا تعلیق
5. ریتمیک بودن فیلم
6. استفاده از نما های جذاب
7. میزانس خوب و چیدمان درست
8. نور پردازی
9. تدوین
10. و...
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #رائفی_پور
⭕️ آخه به تو چه گلزار ازدواج کرده که ناراحتی
#ظهور
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دنیارا زیبا باید نگریست
🖥 این کمیک موشن کاملا تولید داخلی و کار یک تیم از کانال تولید محتواست
✍️ نویسنده: مصطفی گودرزی
🎙 گوینده: ساره زارع کمالی
🖌 طراحی و نقاشی: الهه ارجمندی
🎞 تدوین: مصطفی گودرزی
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢دنیارا زیبا باید نگریست 🖥 این کمیک موشن کاملا تولید داخلی و کار یک تیم از کانال تولید محتواست ✍️
💢توضیحی در مورد«زندگی را زیبا باید نگریست»
🔻داستان بر سر تناقضیه که در امیر وجود داره و حرف و عملش یکی نیست
🔻در فضای مجازی غرق شده ولی حرف از زیبا نگریستن دنیا میزنه
🔺در عالم واقع حواسش به همسرش نیست ولی در عالم مجازی قربون صدقه همسرش میره
▪️یک جا از داستان مهسا اشاره میکنه«بد نشد ولی خودش خیلی بهتره»
🔺اما امیر این زیبایی دنیای واقع رو نمیبینه و زیبایی رو در فضای مجازی درک میکنه
☑️ پیام داستان در همین گم شدن در فضای مجاز و غفلت از دنیای واقع هست
♦️ یا به تعبیر بهتر سرگرم شدن به مجازی و فراموشی حقیقت
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢توضیحی در مورد«زندگی را زیبا باید نگریست» 🔻داستان بر سر تناقضیه که در امیر وجود داره و حرف و عملش
💢نقدها، تحلیل ها و نظرات دوستان در مورد این کار
1️⃣ ابوالفضل موسوی: عالیه عالی
✅هم موضوع خوب، هم پردازش خوب
2️⃣ ایران: کلیپ رو دیدم،هیچ چیزه زیبایی ندیدم که از باقی کلیپ ها متمایز باشه
❓پردازش رو بیشتر توضیح میدین؟
❓موضوع چی رو میخواست بگه؟
❓اینکه به دنیا بهتر نگاه کنیم؟
❓ ربطش به این کلیپ چی بود؟
3️⃣ حسین عبداللهی: شخصیت مرد اگر ریش نداشت بهتر بود
👌صوت لحن خوبی داشت
✅محتوا هم مشخص بود، دنیا را زیبا باید نگربست یعنی اینکه بدون قاب باشه چون عکسی که خانومه گرفت از خود تصویر بهتر نشد خودشم گفت
👍داره میگه اون گوشیو دو دقیقه بذارید کنار دنیا رو نگاه کنید
4️⃣ حسین عبداللهی: بحث اینه که مرد بی توجه و متناقض ریش داشته باشه یعنی کلا ریشی ها اینجورین(ادلیات سینما: مشت نشانه خروار)
♨️اما اگر ریشش رو بردارید دیگه ضد ما مذهبی های بی نوا نیست و اگر ته ریش داشته باشه نماد عام جامعه اس
اینطوری انگار ما متناقض و بی مهر و بی توجهیم
5️⃣ موسوی: در این اثر کوتاه به نظریه ی صنعت فرهنگ و مکتب انتقادی هم اشاره دارد ، اونجا که می گه خودش بهتره و یا کلیت کار که اشاره به گم شدن انسان در رسانه های جمعی و دور ماندن از حقیقت زندگی است
6️⃣ میثم کریمی: بسیار عالی ولی موشن اگر در کاراکترها اتفاق می افتاد بهتر میشد البته ببخشید جسارت کردم
7️⃣ایران: میشه گفت عنوان فیلم زیبنده نیست؟
8️⃣ عرفان: جای اینجور محصولات مختصر و مفید خالیه واقعا
9️⃣ الهه سادات شفیعی: خیلی خوب بود
👍کوتاه و گویا(ایدش همون داستانی بود که تو گروه ایده پردازی مطرح کرده بودید)
🧐ولی به نظرم اگر پیام انتهایی شفاف تر بود یا محکمتر بهتر بود..
مثلا به جای "دنیا را زیبا باید نگریست"
میومد "زیبایی همین نزدیکیست"
یا "زیبایی را در نزدیکان خودمان جستجو کنیم"
👌البته متوجه هستم که میخواستید تضاد حرف و عمل امیرو نشون بدید و به نظرم به یا جملهی صریحتر این تضاد بهتر نشون داده میشه
🔟 به نظرم قابل فهم برای عموم نیست
🙄خروجی هم میتونست بهترباشد
اگرسعی شودازمشکلات ومعظلات مبتلابه جامعه استفاده شودهم خوب هست
👍درکل خوب هست
1️⃣1️⃣ حامد: احسنت
خیلی هنرمندانه و زیبا موضوع رو بیان کردند
مسئله روز هم هست👍
تا باشه از این کلیپ ها🌹
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
سلام 👋
🔻یه چالش دارم برای اهالی قلم
👈امروز این عکس رو گرفتم
✍️در مورد این عکس اگر متنی میتونید بنویسید
👌با نام و آیدی خودتون یا کانالتون منتشر میکنم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
سلام 👋 🔻یه چالش دارم برای اهالی قلم 👈امروز این عکس رو گرفتم ✍️در مورد این عکس اگر متنی میتونید بنو
من سردی صندلی خشک مادربزرگ را نمیتوانم تاب بیاورم.
نرده های مشبک باغچه در حسرت صدای لبریز از محبت او می شکنند و من پر هستم از این همه تنهایی. اما نه انگار گلدان اطلسی جان گرفته و جوانه ای از حیات درآن روییده.
@HELMA1395MA
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
سلام 👋 🔻یه چالش دارم برای اهالی قلم 👈امروز این عکس رو گرفتم ✍️در مورد این عکس اگر متنی میتونید بنو
✍️ مهتا صانعی:
صدایت میکند این صندلی، این تخت، این دیوار
تو که رفتی دل هر آجر این خانه میلرزد
@mahta_sa
بر کلبهی ما قدم نهادی
اینجا منشین، صندلی داریم
@mahta_sa
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd
@toolid_mohtava