💢در داستانها زندگی میکنیم
▪️بعضی وقتا ناخواسته شروع میکنیم برای دیگران قصه میگیم
❓میدونید چرا؟
▪️چون آدما با قصهها زندگی میکنن و ناداشتههای خودشون رو در داستان بدست میارن
▪️قصه زیست جدیدی به آدما میده و کمک میکنه لحظات یا ساعاتی در دنیای دیگری زندگی کنی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تولید_محتوا
💢چرا باید تولید کنم؟
▪️ جواب این سوال انگیزه بخش و موتور محرک انسان برای تولیده و باید با خودمون خلوت کنیم و چند ساعت در حال تفکر در این سوال باشیم که چرا باید تولید کنم ؟
▪️این مساله تقلیدی نیست و باید آدم با خودش به نتیجه برسه و این نتیجه رو بنویسه وهر زمان که سردی و دلمردگی به سراغش اومد، دوباره نوشته هاش رو بیاره و این جواب رو باصدای بلند بخوونه تا تا اون دلسردی و خستگی جاش رو به تازگی و نشاط بده.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدوین
💢برش متقاطع (#کراس_کات)
▪️برش متقاطع یک تکنیک تدوینه که شامل نشون دادن دو یا چند عمل جداگانه با قطع یک به یک اونا میشه.
▪️این تکنیک می تونه توهم وقوع اون اعمال رو در یک زمان ایجاد کنه، یا صحنهها رو به صورت موازی با هم نشون بده (صرف نظر از زمان وقوع هر صحنه مربوطه).
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
💢کتاب اخلاق و عرفان نوشته استاد حمید پارسانیا
▪️در بحث فضائل حکمت عملی حرف از شفقت میشه و معنای شفقت یعنی با خبر بودن از حال غیر ملایم دیگری و همت بر از بین بردن آن
▪️اما امروز ما از حال خودمون هم بی اطلاعیم و همتی برای رفع ناملایمات اخلاقی و فکری خودمون هم نمیکنیم
▪️شاید اگر حال خودمون رو خوب کنیم، حال دیگران هم خوب بشه
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تولید_محتوا
💢چه محتوایی را باید تولید کنم (موضوع)؟
▪️ برای پاسخ به این سوال دو نکته مهم روباید در نظر گرفت:
1️⃣علاقه انسان
2️⃣ ضرورت جامعه
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدوین
💢کات پرشی (JUMP CUT)
▪️ زمانی که پیوستگی بین تصاویر وجود نداشته باشه.
▪️این مدل رو کات پرشی میگن چونکه به نظر می رسه که تصویرها در همون موقع به جلو می رن.
▪️این تکنیک ویرایش عمدتاً به منظور صرف زمان از بین بردن فیلم با حذف ثانیه های بی مورد در یک صحنه ایجاد شده .
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تولید_محتوا
💢برای چه کسی تولید کنم؟
▪️اینجا نیز دو نکته پیش میاد:
1️⃣زیست انسان به چه قشری نزدیکتره
2️⃣قشر آسیب پذیر جامعه کدومه
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدوین
💢مچ کات (MATCH CUT)
▪️این تکنیک از معروفترین و محبوبترین تکنیکهای تدوینه
▪️ مچ کات زمانیه که یک صحنه جدید عناصر صحنه قبل را حفظ میکنه.
▪️بنابراین اگر صحنه ای از یک دونات در یک تصویر دارید، صحنه بعدی می تونه مربوط به یک لاستیک ماشین باشه، شکل یکسان، شی متفاوت
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تولید_محتوا
💢در چه قالبی تولید کنم؟
▪️ابتدا قالب ها رو بشناسیم
▪️بعد تواناییچ، مهارت، امکانات، تجهیزات، بودجه و علاقه توجه کنیم
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava