eitaa logo
تولیدات ما
2 دنبال‌کننده
0 عکس
9 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سریال هایی که نیاز کاذب ایجاد می کنند(بخش اول) در فرهنگ مصرف‌گرا، تبلیغات و رسانه‌ها، اغلب مصرف کالاها و خدمات را به عنوان راهی برای دستیابی به خوشبختی و رضایت از زندگی معرفی می‌کنند. این پیام‌ها، باعث می‌شوند که افراد، به اشتباه، گمان کنند که با خرید کالاهای بیشتر، می‌توانند احساس خوشبختی و رضایت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، تبلیغات لوازم آرایشی و بهداشتی، اغلب بر این نکته تأکید دارند که با استفاده از این محصولات، می‌توان زیبایی و جذابیت بیشتری داشت و در نتیجه، احساس خوشبختی بیشتری کرد. این دیدگاه، باعث می‌شود که افراد، به طور مداوم، به دنبال خرید کالاهای جدید برای رسیدن به خوشبختی باشند، که این موضوع خود باعث افزایش مصرف‌گرایی می‌شود. در ایران نیز، این تأثیرات فرهنگی قابل مشاهده است. تبلیغات و رسانه‌ها، نقش مهمی در شکل‌دهی به ارزش‌ها و رفتارهای مصرفی افراد دارند و بر تمایل آن‌ها به مصرف بیشتر تأثیر می‌گذارند. برخی از سریال‌های ایرانی زندگی تجمل گرایانه و دست نیافتنی را به عنوان شرایط ایده آل، در ذهن مخاطبان عادی‌سازی می‌کند در حالی که با ایجاد نیازهای کاذب، انتظارات مخاطبان غیر واقعی شده و در نتیجه، احساس سرخوردگی و ناتوانی عمومی، ذهن‌ها را از توجه به ارزش‌های معنوی و اخلاقی زندگی باز می‌دارد. mehrnews.com/x37csq
سریال هایی که نیاز کاذذب ایجاد می کنند(بخش دوم) در بسیاری از فرهنگ‌ها، مصرف کالاها و خدمات، به عنوان ابزاری برای نمایش جایگاه اجتماعی و موفقیت تلقی می‌شود. افراد با خرید کالاهای لوکس، خانه‌های بزرگ، خودروهای گران‌قیمت و شرکت در تفریحات خاص، سعی می‌کنند جایگاه خود را در جامعه به نمایش بگذارند. این امر، به خصوص در جوامعی که ارزش‌های مادی در آن‌ها پررنگ‌تر است، نمود بیشتری دارد. این رقابت برای کسب جایگاه اجتماعی، به افزایش مصرف و تمایل به خرید کالاهای گران‌قیمت منجر می‌شود. فیلم‌ها، سریال‌ها، موسیقی و شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی در انتقال الگوهای مصرفی و سبک زندگی غربی به سراسر جهان دارند. این امر، باعث می‌شود که افراد، به ارزش‌ها، آرزوها و سبک زندگی مشابهی گرایش پیدا کنند و به دنبال خرید کالاهایی باشند که نشان‌دهنده این سبک زندگی باشد. برای مثال، تماشای سریال‌های آمریکایی، می‌تواند بر سلیقه و انتخاب‌های مصرفی افراد تأثیر بگذارد و آن‌ها را به خرید کالاهایی که در این سریال‌ها تبلیغ می‌شوند، ترغیب کند. آنچه در فیلم و سریال‌های تلویزیونی به نمایش گذاشته می‌شود حاکی از مادی شدن روابط بین آدم هاست که نه تنها می‌تواند انعکاسی از تعاملات اجتماعی باشد بلکه بر ارتباطات اجتماعی نیز اثر می‌گذارد. متأسفانه نداشتن سواد رسانه‌ای در توده مردم باعث شده که هر نوع کالا و سبکی از زندگی که از طریق رسانه‌ها تبلیغ و تئوریزه می‌شود، بدون هر گونه فهم و قدرت تجزیه و تحلیل مورد پذیرش قرار گرفته و مخاطبِ عام پیدا می‌کند. سریال‌های ماهواره‌ای و ایرانی بطور ناخواسته نیازهای کاذبی را در قالب ضرورت زندگی در افکار عمومی تئوریزه می‌کنند. mehrnews.com/x37csq
وحید رهبانی در سریال جدید سریال «ساهره» در فضایی اجتماعی و معناگرا به تازگی به کارگردانی حمیدرضا لوافی در گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم کلید خورده است. این سریال ۳۰ قسمت دارد و درباره مردی است که به دنبال راز مرگ است. نگارش فیلمنامه این مجموعه را مرضیه خدیوی بر عهده داشته و تهیه کننده آن سید رامین موسوی ملکی است. از جمله بازیگران این سریال نیز می‌توان به وحید رهبانی، گلنوش قهرمانی، سیاوش طهمورث و … اشاره کرد. «شهباز» در فضایی معمایی پلیسی از آخرین ساخته‌های حمیدرضا لوافی است که فیلمنامه آن سریال را هم مرضیه خدیوی نوشته بود و این جدیدترین همکاری آنهاست. وحید رهبانی بازیگر این سریال نیز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که دهه ۸۰ با سریال «خانه ما» مورد توجه قرار گرفت و بعد از سال‌ها نبودن در عرصه تصویر با «گاندو» به تلویزیون بازگشت. او در چند سال اخیر در چند فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخته است. mehrnews.com/x37Qyn
ساواک در تایسان ناز و ملوس است! گفتگوی آرش خوشخو و مسعود فراستی در قسمت سوم از فصل دوم برنامه کات تلویزیون اینترنتی همشهری درباره سریال تاسیان: فراستی در بخشی از انتقاداتش اشاره کرد سریال تاسیان از قسمت پنجم و ششم سریال از نفس می‌افتد و خوشخو در مقدمه این گفت‌وگو اشاره کرد:تصویر ساواک در این سریال وهن ساواک است و فراستی در ادامه در پاسخ به این جمله خوشخو اشاره کرد: ساواک در تاسیان شوخی و بیشتر فانتزی است. تصویر ساواک به شدت غلط است آنهم برای کسی که به ساواک نرفته و این سازمان را نمی‌شناسد، این سازمان در سریال تاسیان ناز و ملوس است. خوشخو در ادامه این بحث اشاره می‌کند که سمپاتی نسبت به ساواک وجود دارد و ما نمی‌توانیم با این سریال اطلاعاتی از قبل انقلاب بگیریم و خیلی فانتزی و لوکس است. خوشخو در ادامه این گفت ‌وگو اشاره می‌کند: ایران خوشگل‌تر و تمیز و بخشی بسیار کوچیکی از جامعه ایرانی بوده است و یادم می‌آید از خیابان انقلاب پایین می‌رفتیم من دچار غم می‌شدم چون اینقدر ازدحام و فقر بود که اذیت می شدم و وقتی هم که می‌خواهد طبقه سنتی را در سریال نشان بدهد پدر خانواده تاجر فرش است و تاجر فرش برای این فیلم کلیشه است. فراستی در ادامه اشاره می کند ارتباط تاجر فرش هم با بازار درنیامده خارجی های فیلم خیلی حس شیکی درون سریال ایجاد می‌کند و من از طریق صحنه های خارجی با فیلم تهران تر و تمیزی مواجه بودم. mshrgh.ir/1707885
«کنکل» پنجشنبه به شبکه نمایش خانگی می‌آید به نقل از روابط عمومی استارنت، اولین قسمت سریال نمایش خانگی «کنکل» به نویسندگی و کارگردانی رامتین لوافی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح به صورت اختصاصی از پلتفرم نمایش خانگی استارنت منتشر می‌شود و پخش آن به صورت هفتگی در این پلتفرم ادامه می‌یابد. رامتین لوافی پیش از این کارگردانی آثار موفقی همچون «برلین ۷-» و «هت تریک» را بر عهده داشته و جوایز متعددی نیز از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی کسب کرده است. «کنکل» یک سریال درام پلیسی ۱۵ قسمتی است که در خلاصه داستان آن آمده: دزدی مواد اولیه گران‌قیمت در کارخانه تکرار می‌شود، اما برای حفظ آبرو به بیرون کارخانه درز نمی‌کند، تا اینکه بالاخره پای پلیس به ماجرا باز می‌شود. شایعات در اطراف یکی از کارگران شدت می‌گیرد و بازداشت آن کارگر آغازگر ماجراهای دیگری است؛ اتفاقاتی که فراتر از انتظار ماست. صابر ابر، هانیه توسلی، مهدی پاکدل، پدرام شریفی، ستاره پسیانی، حسین امیدی، محمد صدیقی مهر، مرجان اتفاقیان، محمدرضا صولتی، فرید قبادی و فرزین محدث، بهرام ابراهیمی، مائده طهماسبی بازیگران سریال «کنکل» هستند. پلتفرم «استارنت» فعالیت خود را به پشتوانه مجید و حمید آقاگلیان تهیه‌کنندگان سریال‌های پرمخاطبی همچون «پاورچین»، «نقطه‌چین»، «مرد هزارچهره»، «شب‌های برره»، «قهوه تلخ» و… و با حمایت مالی هلدینگ طبیعت ماکان آغاز کرده است. https://www.cinemahouse.ir
یک لیوان پلاستیکی را آب کنید و روی کف دست کودک بگذارید و از او بخواهید طول مسیر اتاق را طی کند، بدون اینکه حتی قطره‌ای از آب لیوان بریزد. در مرحله بعد می­توان دو دست کودک را درگیر کرد. به این ترتیب که کودک دو لیوان را روی دست‌هایش بگذارد و هر دو دستش را باز کند و راه برود.
کتابی را روی سر کودک گذاشته و از او می­ خواهیم بدون اینکه کتاب از روی سر او بیفتد در مسیر راه برود. حتی با خلاقیت می ­توانیم دو بازی را با هم ترکیب کنیم، یعنی در حین راه رفتن با کتاب، زنگوله‌ای هم به دست کودک بدهیم و از او بخواهیم که راه برود بدون اینکه زنگوله صدا بدهد. این بازی در حفظ تعادل نیز کاربرد دارد.
برای انجام این بازی کافی است از شخصی بخواهید تا چند وسیله کوچک روی سینی قرار دهد. به وسایل داخل سینی نگاه کوتاهی بیندازید و از آن شخص بخواهید تا روی سینی چیزی قرار دهد که دیگر نتوانید آن وسایل را ببینید. در این زمان شما باید از حافظه خود استفاد کرده و به خاطر بیاورید که چه چیزهایی داخل سینی دیده‌اید و تک تک آنها را بگویید. تلاش برای از قلم نینداختن وسایل، قدرت تمرکز شما را بالا خواهد برد.
در این بازی، یک نفر یک سری از اعداد را به ترتیب می‌گوید و نفر بعدی آنها را تکرار کرده و یک عدد اضافه می‌کند. حالا طرف مقابل باید دوباره اعداد را بگوید و این بار عدد جدید اضافه کند. هر کسی که نتواند این چرخه را ادامه دهد، بازنده بازی است.
بازی دقت با توپ: در این بازی باید توپ را با دقت به طرف هدف پرتاب کنید، به‌نحوی که توپ به هدف بخورد.