eitaa logo
ترابیران ... معماری‌ظرف‌زندگی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
235 ویدیو
11 فایل
گروه ترابیران در سال ۱۳۹۱ خورشیدی فعالیت خود را با مشارکت متخصصین معماری با هدف احیاء الگوهای موجود در معماری اسلامی و بهره گیری از این هنر غنی در معماری معاصر آغاز نمود. ارتباط: @TORAB91
مشاهده در ایتا
دانلود
گروه ارائه دهنده ملزومات با برند ____________________ مصالح معماری ایرانی مطالعه،طراحی،تولید عضویت در کانال: @YAZDTORAB @TORABIRAN ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91 سایت: Yazdtorab.ir صفحه اینستاگرام: instagram.com/yazdtorab91
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهدیه ازنمایی دیگر طرحی در معماری ایرانی و اسلامی به شکل چهارگوش برای باغ هاست. چهارباغ‌های چهارگوش با راه‌ها و مسیر آب به قسمت‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند. یکی از نشانه‌های چهارباغ، تقسیم باغ به چهار بخش با مسیرهایی که در مرکز باغ قرار دارند. این ساختار هندسی به نام ، تبدیل به یک روش قدرتمند برای سازمان دهی کردن چشم‌اندازها شد. عضویت در کانال: @YAZDTORAB @TORABIRAN ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91 سایت: Yazdtorab.ir صفحه اینستاگرام: instagram.com/yazdtorab91 نمایش مستقیم در آپارات: https://www.aparat.com/v/XVOw1/?eitaafly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر بپذیریم در بین همه انواع، معماری و شهرسازی از جمله صادق ترین و شیواترین شاهد برای سنجش بالندگی و شکوه یک جامعه است! باید با خود بپرسیم؛ آیندگان برای سنجش عیار جوامع امروز چه چیز را باید مصداق و معیار قرار دهند؟ پ.ن: این نماهنگ از شبکه پرس تی وی پخش شده است. عضویت در کانال: @YAZDTORAB @TORABIRAN ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91 سایت: Yazdtorab.ir صفحه اینستاگرام: instagram.com/yazdtorab91 نمایش مستقیم در آپارات: https://www.aparat.com/v/dVguv/?eitaafly
عضویت در کانال: @YAZDTORAB ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91
پرده اول؛ من پولدارم پس [عاقبت به خیر] هستم! پرده دوم؛ من پولدارم پس [بالانشین شهر] هستم! پرده سوم؛ من پولدارم پس [راننده خطرآفرین برای سایرین] هستم! پرده چهارم؛ من پولدارم پس [خلافکار] هستم! 🎬پرده اول کشیش و روحانی در مسیحیت واسطه بین خدا و خلق تلقی می شود و پذیرش توبه و آمرزش گناه در مسیحیت اولیه از مسیر اعتراف به گناه در محضر عموم انجام می شد که به دلایلی بعدها به اعتراف در محضر کشیش و به دور از انظار عموم تبدیل شد. اما در قرون وسطی موضوع متوقف به همین جا نماند و پاپ و کلیسای کاتولیک اقدام به و در ازای دریافت پول نمودند، این رفتار کلیسا تا جایی پیش رفت که گفته شده کلیسا اقدام به چاپ فرمهایی نمود که هر گناه و مبلغ آمرزش آن در داخل فرمها درج شده بود و اینها در اختیار پیروان کلیسا قرار می گرفت. این رفتار کلیسا باعث اعتراض و انشقاق رهبران کلیسای کاتولیک شد که مهم ترین خروجی آن ظهور پروتستانتیسم در اروپای غربی و شمالی و واتیکانیزه شدن مسیحیت کاتولیک بود. 🎬پرده دوم با ورود خودرو به شهرهای قرن نوزدهم و مخصوصا قرن بیستم و افزایش سرعت عبور و مرور در شهرهایی که پیاده محوری به عنوان یک اصل مسلم تلقی می شد، مدیران شهری را بر آن داشت تا با وضع جریمه و طراحی به کنترل هرج و مرج حاصل از ورود خودرو به بپردازند که تا به امروز هم به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر ادامه دارد. 🎬پرده سوم در همان قرنهای نوزدهم و به خصوص قرن بیستم، با هرچه صنعتی تر شدن جوامع، شهرها فربه تر و روستاها انگیزه کمتری برای ادامه زیست داشتند. افزایش تراکم جمعیت در شهرها، افزایش را هم در پی خواهد داشت و رشد افقی و عمودی شهرها حتی در دورانی که با کاهش نرخ باروری روبرو هستیم دامن گیر شهرها شده است. اما در ابتدا مدیریت شهری برای کنترل و به سامان کردن این ، جریمه با همان روش کلیسایی را در دستور کار قرار داد و رفته رفته ساختن بر خلاف مقررات شهری و اخذ جریمه به منبع درآمد شهرداری ها تبدیل شد و برای پاک کردن صورت مساله اصطلاح در ادبیات شهری رواج یافت. خلافکار به خلاف ساز و در نهایت به خریدار تراکم تبدیل ماهیت داد. 📌اما در این بین با پرداخت جریمه حریم مخدوش شده همسایگی برنگشت! 📌حق تضییع شده همسایه در برخورداری از آفتاب و باد و نور مناسب احقاق نشد! 📌عدالت اجتماعی در سایه اعمال قدرت و ثروت طبقه بالادست در کنار بهره وری بیشتر از خدمات شهری روز به روز کمرنگ تر شد! 📌و دهها بحران دیگر از جمله بحران محیط زیست در کلانشهرها 🎬پرده چهارم در آخرین روزهای پاییز جناب اژه ای در سفر به استان گلستان ایده ای را مطرح کرده که به نظر می رسد بیشتر از اینکه مبتنی بر احکام اسلام باشد، متناظر با سیر تاریخی نگاه کلیسا به جرم و جنایت و اعمال خلاف باشد؛ "به جای اینکه ده سال بروی زندان... شما بیا برو خلیج گرگان را شما که قرار است بیست سال بروی آنجا [زندان] شما که قرار است دوهزار میلیارد... جریمه بشوی، تو زندان نرو، برو وایسا انجا هم خودت هم پولت کار کن آنجا را لایروبی کن..." بنده از این جملات این را برداشت می کنم: در جامعه اسلامی میزان ارتکاب جرم، تعداد آن، سنگینی آن نسبت مستقیمی خواهد داشت با توان مالی شخص! 📌اگر در جامعه مسیحیِ کاتولیک، گناه و به دنبال آن بخشش، متعلق به افراد ثروتمند و طبقه بورژوا بود! 📌اگر در جامعه شلخته مدرن جولان و تبرج با اتومبیل آخرین قیمت فقط متعلق به طبقه نوکیسه است! 📌اگر در شهرهایی که در تعریف بودن، فقط مصرف زدگی را دارند سهم بیشتر از زندگی فقط متعلق به همان طبقه نوکیسه شده است! 📌لطفا شما با این روش اجتهادی به جای حل مساله صورت مساله را پاک نکنید و اجازه ندهید اختلاس و فساد مالی و جنایت به خرید و فروش گذاشته شود و به مصادره طبقه نوکیسه درآید!!! 📎در مساله و رانندگی و سایر موضوعات مشابه هرچند اغنیا امکان مانور بیشتری دارند و فقرا کمتر، اما طبقات پایین جامعه هم حداقل وجود دارند. اما ظاهرا در این ابداع فقط اغنیا امکان اختلاس و خلافکاری دارند و بقیه جامعه از قلم افتاده اند و این یعنی در این هرکس پول و بازوی قوی تری داشت امکان ادامه زیست خواهد داشت. عضویت در کانال: @TORABIRAN ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عده ای چهل سال بالا و پایین کردند، سبک سنگین کردند و دیدند تولید به مراتب راحت تر و ارزان تر از تولید فکر و تکنولوژی و ساخت جامعه است!!! آقایان اگر کمی کلاه تان را بالاتر بگذارید بد نیست! اگر لیبرالیسم انتها داشت امروز فوکویاما مفتضح عالم نبود. جنابعالی و امثال نقویان و آقامیری زرنگ تر از فوکویاما نیستید!
عضویت در کانال: @YAZDTORAB ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91
نمای سمت کوچه و ورودی عضویت در کانال: @YAZDTORAB ارتباط، انتقاد و پيشنهاد: @TORAB91