📸 در حدود سال ۱۳۱۰ ه ش
🔸 ردیف بالا از راست:
سیّد ابوالحسن تهرانی، سیّد محمّد ولائی زنجانی، سیّد روحالله خمینی، سیّد علینقی تهرانی، سیّد احمد لواسانی، فرزندش سیّد محمّد (کودک)، سیّد محمّدصادق لواسانی.
🔹 ردیف پایین از راست:
شیخ مهدی فرزند شیخ عبّاس تهرانی (کودک) شیخ عبّاس تهرانی، میرزا محمّدعلی ادیب تهرانی، سیّد احمد زنجانی، شیخ عبدالله آل آقا، شیخ عبدالحسین فقیهی رشتی، سیّد موسی شبیری زنجانی (کودک).
@jawaher_kalam
💠از خداوند تعالی مسئلت می کنم که ظهور ولی عصر(سلام الله علیه)را نزدیک فرماید و چشم های ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داریم، و باید در این انتظار خدمت بکنیم.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ٧،صفحه ٢۵۶
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
طلبه، ممکن است با حسابوکتاب و در صورت لزوم، ادبیات روشنفکری را بخواند و یا کتابهای خوب، مثل کُتُب مرحوم علّامه طباطبایی، را بخواند، اما مطالعۀ قاعدهمند اُصولکافی و بِحارُالأنوار چطور؟ اگر نمیخوانیم، پس چرا اسم خودمان را میگذاریم طلبه؟!
من نمیگویم آنطرفش را نخوانید، میگویم اینطرفش چه شد؟
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 «برکات وضو گرفتن هنگام خواب»
🔻 بخشی از گفتگو با استاد فیاض بخش
#گزیده_گفتگو
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
🏷️@kalame_tv1
گاهی، عُمْر انسان میگذرد و ۳۰ سال در حوزه درس خوانده، اما چند دور بِحارُالأنوار، تفسیر روایی و... نخوانده است! این عُمْر به چه درد میخورد؟
چه مطلبِ مهمتری از کلمات معصومین(علیهم السلام) بود که انسان همه را خوانده، اما این معارف را نخوانده. آیا چنین فردی به درد طلبگی میخورد؟
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 «برکات وضو گرفتن هنگام خواب»
🔻 بخشی از گفتگو با استاد فیاض بخش
#گزیده_گفتگو
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
🏷️@kalame_tv1
🍃مرد میدان
«رِجالٌ لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِيتاءِ الزَّكاةِ يَخافُونَ يَوْماً تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ» سوره نور، آیه ۳۷
مردانى كه هيچ تجارت و معاملهاى، آنان را از ياد خدا و برپاداشتن نماز و پرداخت زكات، به خود مشغول نمىسازد، آنها از روزى كه در آن، دلها و چشمها دگرگون مىشود، بيمناكند.
نکته ها
كلمهى «رِجالٌ» در اين آيه شامل همهى بندگان خدا مىشود، چه مرد و چه زن.
«تجارت»، داد و ستد دايمى براى به دست آوردن سود است، ولى «بَيْعٌ» خريد و فروش مقطعى براى رفع نيازهاى زندگى است. (تفسير الميزان)
در حديث مىخوانيم: مراد از كسانى كه در اين آيه از آنها ياد شده است، تجارى هستند كه با شنيدن صداى اذان، تجارت را رها مىكنند و به سوى نماز مىروند. (تفسير نورالثقلين)
تجارت، تنها عاملى نيست كه انسان را سرگرم مىكند و از ياد خدا باز مىدارد، عوامل ديگرى نيز در قرآن كريم ذكر شده است، از جمله: تكاثر، آرزو، فرزند و دوست بد.
پیام ها
۱. كسانى كه تجارت آنان را غافل نكند، مردان بزرگى هستند. ( «رِجالٌ» با تنوين آمده كه علامت بزرگى و عظمت است)
۲. اگر ايمان و ارادهى قوى باشد، ابزار و وسائل اثرى ندارند. «لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ»
۳. بازار اسلامى، هنگام نماز بايد تعطيل شود. «لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ»
۴. حتّى كارهاى حلال و مباح نبايد انسان را از ياد خدا غافل كند، چه رسد به كارهاى مكروه و حرام. «لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ»
۵. ترك تجارت، ارزش نيست، بلكه تجارت همراه با ياد خدا و نماز و زكات ارزش است. لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ ... عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ ... (مردان خدا براى زندگى دنيوى تلاش مىكنند، ولى از آخرت غافل نيستند.)
۶. ايمان به آخرت، دنيا را نزد انسان كوچك مىكند. لا تُلْهِيهِمْ ... يَخافُونَ يَوْماً
۷. با اين كه نماز ذكر خداست، ولى به خاطر اهميّت، جداگانه مطرح شده است.
«ذِكْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ»
۸. نماز و زكات، در كنار يكديگرند و كسانى استحقاق ستايش دارند كه اهل هر دو باشند. «إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِيتاءِ الزَّكاةِ»
۹. دنيا، شما را از آخرت غافل نكند. «يَخافُونَ يَوْماً»
۱۰. صحنههاى قيامت، چشمها را خاشع و دلها را منقلب مىسازد. «تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ»
تفسیر نور، ج۶، ص۱۹۲
@toubaefaf