eitaa logo
طوبای عفاف
653 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دستور اکید وزیر کشور به استانداران: به نیروهایی که در ادارات حجاب را رعایت نکردند تذکر بدهید گوش نکردند باید تغییر کنند ♦️وزیر کشور در همایش «عفاف و حجاب»:در هیچ فضای اداری عدم رعایت حجاب و عفاف مجاز نیست باید رعایت شود. ♦️استانداران موظف هستند تذکر بدهند اگر نیروها گوش نکردند باید تغییر کنند؛ باید مراقبت شود. ♦️من می‌دانم همه عزیزان متعهد هستند ولی ما باید قانون و احکام الهی را اجرا کنیم. ♦️امروز زنان ما سیاسی ترین زنان در کل دنیا هستند چون به حجاب و عفاف معتقد هستند. @ebratha_ir
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صف‌آرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنه‌ی جنگ تبلیغاتی: 🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🛎 امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات. اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟ یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند. ✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود. ✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همهدارد می‌دزد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. ✏️ مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهدای مظلوم مسجد گوهرشاد حرم یکی از مسائلی که در قیام مسجد گوهرشاد حرم حضرت امام رضا علیه السلام 20 و 21 تیرماه 1341 به صورت مبهم تا زمان حال باقی مانده است، تعداد شهدای این حادثه می‌باشد که گاهی عده ای در پی کم نشان دادن آن بوده اند تا اعمال مستبدانه‌ی رضاشاه را مخفی و کم رنگ نمایند! در مورد تعداد شهدای مسجد گوهرشاد می توان به دو منبع مهم یعنی گزارشاتی که مقامات داده اند و روایات شاهدان ماجرا و یا افرادی که اطلاعات خود را با واسطه از کسی شنیده اند، اعتماد و اتکا نمود، به نحوی که غلامرضا آذری خاکستر می نویسد؛ بر اساس گزارشات رسمی و مکتوب، سرهنگ بیات، رییس نظمیه مشهد، تعداد کشته شدگان روز جمعه را 14 نفر و در جائی دیگر 11 نفر بیان کرده است که 8 نفر در مریض خانه فوت کرده اند. محمد رفیع نوائی، عده مقتولین را 70 نفر آورده است و ایرج مطبوعاتی تعداد کشته شدگان در جریان قیام را 20 تا 22 نفر ذکر کرده است. درباره تلفات اگرچه گفته های ناظران و کسانی که دست اندکار ماجرا بوده اند، مختلف است و اعداد با یکدیگر یکسان نمی باشند، تعداد 1670 کشته هم در خاطرات شوشتری بازرس آستان قدس رضوی و خفیه نویس آمده است که به دلیل اینکه این خاطرات بعد از 12 سال بعد از واقعه منتشر شده و شوشتری آن را از زبان دیگران نقل می کند چندان قابل اعتماد نیست وهمچنین احمد بهار 1750 نفر (روزنامه بهار 7 خرداد 1321) و علیرضا بایگان در خاطراتش این تعداد را 1670 نفر تائید می کند. شاهدان علی محمد نجات، طلبه مدرسه دو در، که در جریان قیام دستگیر و به سمنان تبعید شد، از شاهدان ماجرا بوده است و او تعداد 28 نفر کشته را ذکر نموده است، ضمن اینکه در جائی دیگر این آمار از قول وی چنین آمده، استعداد کشته ها در روز اول، حدود هفتاد تا هشتاد نفر است... میان آن مسجد خیلی مشکل بود راه رفتن (که کشته نباشد) صحن مسجد پر از کشته بود، خیلی به زحمت رد می شدیم که پا روی کشته یا مجروح نگذاریم... وقتی که من از دالان شبستان رَد می شدم تا دو متری همه مغز و کله های مردم که داغان شده بود و به در و دیوار چسبیده بود از نزدیک قابل مشاهده بود، و از همین رو یکی از رانندگان حمل جنازه ها، 1670 نفر کشته را اعلام کرده است. بهلول از راویان و رهبران قیام، آماری از کشته شدگان را ارائه داده است به نحوی که می گوید؛ بعد از نماز ظهر (جمعه) اول کاری که بنده انجام دادم، دفن مرده‌ها و رسیدگی به زخمی ها بود. وی تعداد کشته‌های حمله اول نظامیان در روز جمعه را 22 کشته ذکر کرده 14 نفر از کشته ها طرفدار بنده و 8 نفر نظامی بودند. نظر آقای نواب احتشام رضوی که از دیگر کوشندگان قیام مسجد گوهرشاد است، پیرامون تعداد کشته شدگان مهم می باشد، هر چند وی و بهلول در یک مسیر هدایت قیام را برعهده داشته اند، ولی آمار که هر یک از این دو نفر ارائه نموده اند، متفاوت است نواب تعداد کشته و زخمی شدگان روز اول را 60 نفر ذکر نموده که متفاوت با آماری است که بهلول بیان کرده است. خاطرات نواب احتشام در هفته نامه پرچم در سال 1325 چاپ شده، یعنی 11 سال پس از واقعه گوهرشاد در حالی که خاطرات بهلول بعد از انقلاب به فاصله زمانی نیم قرن بعد از ماجرا منتشر شده است. در این میان نظر آقای قصابان از کسبه مشهد پیرامون کشته شدگان قیام گوهرشاد، بخصوص وضعیت آن زمان قابل تامل است، وی بازگو می‌نماید؛ یکی از آن هایی که کشته شده بود رفیق خودم حسین نمکی، نام داشت از این تیپ ها خیلی کشته شدند. البته دقیقش را نمی دانم اما خوب مطمئن هستم آمارش زیاد است ولی کسی جرات نداشت بپرسد چند نفر کشته شده اند. در کتاب واقعه گوهرشاد به روایت دیگر که آن هم ارجاع داده است به کتاب حدیقه الرضویه چنین نقلی آمده است: «آنچه مسافرین ما دیده و از مقابل اتاقشان که مشرف به خیابان تهران بوده، برده اند یک کامیون مقتول، یک کامیون مجروح و چهار کامیون اسرا بودند. اما افواه تا هزار نفر مقتول و مجروح می گفتند و شماره هزار نفر متواتر بود، ولی آنچه نگارنده بعدها از منبع موثقی شنیدم، تحقیقاً عده مقتولین و مجروحین بالغ بر 85 تن بوده است». با توجه به روایات بر جای مانده، پس از این واقعه خدام حرم مطهر، در پی نظافت صحن برآمدند به طوری که گاهی مجبور به تراشیدن مقدار زیادی از ستون ها برای از بین بردن آثار خون و گلوله بودند و بنا بر نقل قول ها، اکثر شهدای این واقعه در منطقه گل خطمی و گودال خشتمال ها و یا در زیر باغ خونی و مقابل اراضی معجونی و عسکریه به خاک سپرده شدند.» منابع: 1- قاسم پور، داود. قیام مسجد گوهرشاد به روایت اسناد. تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1386. 2- واحد، سینا، قیام گوهرشاد، تهران: وزارت ارشاد اسلامی، 1361 3- کوهستانی نژاد، مسعود. واقعه خراسان، تهران: حوزه هنر، 1375 4- خاطرات سیاسی بهلول،(شیخ محمدتقی) قم: اسوه، 1380 (۱۷۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
شریک گناه دیگران امام محمدتقی علیه السلام فرمودند: «مَن شَهِدَ أمرا فكَرِهَهُ كانَ كمَن غابَ عَنهُ و مَن غابَ عَن أمرٍ فرَضِيَهُ كانَ كمَن شَهِدَهُ فردی كه كارى باشد و آن را ناخوش بدارد مانند كسى است كه شاهد آن نبوده و شخصی كه شاهد كارى نباشد اما به آن راضى باشد مانند كسى است كه شاهد آن بوده است. و قال علیه السلام: مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبيحا كانَ شَريـكا فـيهِ هر كسی كار زشتى را بداند، او هـم در آن كار شريـک است ( گناهکار هست و مجازات میشود) الفصول المهمه، تحف العقول و میزان الحکمه ✍گاهی با بی اعتنایی یا نگاه یا سکوت، بدحجاب و گناهکار را تشویق می کنیم که خود شراکت در گناه دیگران است. (۱۸۰) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطابه (۱۶): و اهمیت پیروی از ...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ الْحَجَّ وَ الْعُمْرَةَ مِنْ شَعائِرِ اللّه‏ِ، «فَمَنْ حَجَّ الْبَیتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلا جُناحَ عَلَیهِ أَنْ یطَّوَّفَ بِهِما وَ مَنْ تَطَوَّعَ خَیرا فَإنَّ اللّه‏َ شاکِرٌ عَلیمٌ» ای مردم، حج و عمره از شعائر الهی هستند، «فَمَنْ حَجَّ الْبَیتَ اَوِ اعْتَمَرَ فَلا جُناحَ عَلَیهِ اَنْ یطَّوَّفَ بِهِما... : هر کس به خانه خدا به عنوان حج یا عمره بیاید برای او اشکالی نیست که بر صفا و مروه بسیار طواف کند و هر کس کار خیری را بدون چشم‌داشتی انجام دهد خداوند سپاسگزار داناست» مَعاشِرَ النّاسِ، حِجُّوا الْبَیتَ، فَما وَرَدَهُ أَهْلُ بَیتٍ إلاَّ اسْتَغْنَوْا وَ أُبْشِرُوا وَ لا تَخَلَّفُوا عَنْهُ إلاّ بُتِرُوا وَ افْتَقَرُوا، ای مردم، به حج خانه خدا بروید. هیچ خاندانی به خانه خدا وارد نمی‌‏شوند مگر آنکه مستغنی می‏‌گردند و شاد می‌‏شوند و هیچ خاندانی آن را ترک نمی‏‌کنند مگر آنکه منقطع می‏‌شوند و فقیر می‏‌گردند. مَعاشِرَ النّاسِ، ما وَقَفَ بِالْمَوْقِفِ مُؤْمِنٌ إلاّ غَفَرَ اللّه‏ُ لَهُ ما سَلَفَ مِنْ ذَنْبِهِ إلی وَقْتِهِ ذلِکَ، فَإذَا انْقَضَتْ حَجَّتُهُ اسْتَأْنَفَ عَمَلَهُ ای مردم، هیچ مؤمنی در موقف (عرفات، مشعر، منا) وقوف نمی‏‌کند مگر آنکه خداوند گناهان گذشته او را تا آن وقت می‌‏آمرزد و هر گاه که حجش پایان یافت اعمالش را از سر می‏‌گیرد. مَعاشِرَ النّاسِ، الْحُجّاجُ مُعانُونَ وَ نَفَقاتُهُمْ مُخَلَّفَةٌ عَلَیهِمْ وَ اللّه‏ُ لا یضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ ای مردم، حاجیان کمک می‏‌شوند و آنچه خرج می‌‏کنند به آنان باز می‏‌گردد، و خداوند جزای محسنین را ضایع نمی‏‌نماید. مَعاشِرَ النّاسِ، حِجُّوا الْبَیتَ بِکَمالِ الدّینِ وَ التَّفَقُّهِ وَ لاتَنْصَرِفُوا عَنِ الْمَشاهِدِ إلاّ بِتَوْبَةٍ وَ إقْلاعٍ ای مردم، با دین کامل و با تَفَقُّه و فهم به حج خانه خدا بروید و از آن مشاهد مشرفه جز با توبه و دست کشیدن از گناه برمگردید. مَعاشِرَ النّاسِ، أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ کَما أَمَرَکُمُ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ، فَإنْ طالَ عَلَیکُمُ الأمَدُ فَقَصَّرْتُمْ أَوْ نَسیتُمْ فَعَلِیّ وَلِیکُمْ وَ مُبَینٌ لَکُمْ؛ الَّذی نَصَبَهُ اللّه‏ُ عزَّ وَجَلَّ لَکُمْ بَعْدی أَمینَ خَلْقِهِ. إنَّهُ مِنّی وَ أَنَا مِنْهُ وَ هُوَ وَ مَنْ یخْلُفُ مِنْ ذُرِّیتی یخْبِرُونَکُمْ بِما تَسْأَلُونَ عَنْهُ وَ یبَینُونَ لَکُمْ ما لا تَعْلَمُونَ. ای مردم، نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید همانطور که خداوند عزوجل به شما فرمان داده است و اگر زمان طویلی بر شما گذشت و کوتاهی نمودید یا فراموش کردید، علی صاحب اختیار شماست و برای شما بیان می‏‌کند، او که خداوند عزوجل بعد از من به عنوان امین بر خلقش او را منصوب نموده است. او از من است و من از اویم. او و آنان که از نسل من‏اند از آنچه سؤال کنید به شما خبر می‏‌دهند و آنچه را نمی‏‌دانید برای شما بیان می‏‌کنند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۸۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
(۱۸۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
(۱۸۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
(۱۸۴)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
(۱۸۵)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
(۱۸۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
هر انسانی اگر بپرسد که من برای چه به دنیا آمده ام؟ می گویم: برای تلاش پرنبرد و پر رنج در راه تکامل خویشتن و انسانیت. یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۱ تیرماه سالگرد قیام خونین است، جنایت بزرگی که پنهان شد. باید تاریخ را بخوانیم و ببینیم استکبار و خاندان پهلوی چه ظلم ها و جنایاتی در حق مردم مسلمان ایران و فرهنگ غنی و کهن ایران اسلامی کردند. ما (۱۸۷)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی رهبر انقلاب درباره «بی‌حجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی نقل آیت‌الله خامنه‌ای از روایت مادرشان درباره مشقت‌های دوران کشف حجاب @khamenei.ir (۱۸۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادی از مجتهد راه عفاف و حجاب چه کسی باعث شد قانون هشت سال دیرتر اجرا شود؟ برخی از محققان، واکنشِ تند آیةالله (ره) را به حضور زنان بی‌حجاب از طرف شاه، در حرم (سلام الله علیها) در نوروز۱۳۰۷ش، سبب تأخیر هشت ساله در کشف حجاب می‌دانند. به طور کلی، شجاعت در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی درحوزه علمیه قم بر جای نهاد. به طوری که (ره) در درس اخلاقی که در دهه ۱۳۱۰-۱۳۲۰ در آن شهر می‌داد، آیةلله بافقی را به عنوان نمونه‌ای ذکر می‌کرد که باید سرمشق قرار گیرد. تلاش مجدّانه او در در شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر بود. از جمله اینکه وی توانست آرایشگاه های مردانه قم را متعهّد سازد که ریش مشتریان را نتراشند. یک بار، دولت خواست بافقی و سایر علما را از این کار بازدارد، اما وقتی با جواب تند بافقی که رضاخان را با فراعنه مقایسه می‌کرد روبرو شد، موقّتاً از اصرار خود چشم پوشید. بافقی به گوشزدهای شفاهی قانع نبود؛ چنانکه گفته شده، چندین نامه به رضاخان نوشت و از وی خواست تا سیاست‌هایی را که به نظر مخالف با اسلام است، تغییر دهد. درگیری آیةالله بافقی با رضاخان در نوروز ۱۳۰۷ به اوج خود رسید. در این سال، همسر رضاخان و گروهی از زنان دربار، برای حضور در مراسم نوروزی، روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۰۶، وارد حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شدند و در غرفه بالای ایوان آیینه بی‌چادر نشستند. وقتی آیةالله بافقی از این ماجرا آگاه شد، پیغامی برای زنان فرستاد و به حضور آنان در حرم بدان وضع اعتراض کرد و چون مؤثر واقع نشد، شخصاً به آنجا آمد و از ایشان خواست تا حرم را ترک کنند. خبر از طریق تلگراف به تهران وشاه رسید و شاه حرم و آیةالله بافقی را هتک حرمت و او را ری تبعید کرد. تلاش های او ثمر داد. هشت سال قانون کشف حجاب به تاخیر افتاد. امر به معروف های او مردم و جامعه را آباد کرد و رسیدگی اش به محرومین زبانزد خاص و عام شد. با عزل رضاخان در ۱۳۲۰ ش، بافقی از تبعید رهایی یافت. پس از بازگشت به قم، در مدت کوتاهی که در آنجا اقامت داشت و از گشودن دکان‌های مشروب فروشی در آن شهر جلوگیری کرد. وی سپس از قم، عازم شهرهای مقدس عراق شد و حدود یک سال در آنجا به سر برد؛ امّا سال‌های آخر عمر را در ری سپری کرد. بافقی در ۱۲ مرداد ۱۳۲۵ درگذشت و در حرم حضرت معصومه دفن شد. ( روح مهربان1، شیخ محمدتقی بافقی، و مجاهد شهید آیه الله شیخ محمدتقی بافقی) 🌸 پس از دهها سال از رحلت شهات گونه او، خوبی های سبک زندگی اسلامیش هنوز به گوش می رسد. 🌷 اعطای لقب شهید راه شایسته اوست. 🍃یاد کنیم از علما و شهدا به ویژه شهدای راه و با (۱۸۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم اکنون تجمع بزرگ خانوادگی بوستان علوی قم مردم دوستدار ، حجاب، پاکی و تقوایند. مسئولان محترم این نکته را هرچه سریعتر فهم کنند.
🌸 چرا عفاف؟ امام علی علیه‌السلام: العَفافُ یَصونُ النَّفسَ و یُنَزِّهُها عَنِ الدَّنایا ❇️ عفّت، نفس را مصون می‌دارد و آن را از پستی‌ها دور نگه می‌دارد. @Std_graph (۱۹۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز تجمع مردم تهران در روز در میدان امام حسین علیه‌السلام