eitaa logo
طوبای عفاف
633 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
467 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصیحت علامه جوادی آملی به جوانان: عظمت خودتان را حفظ کنید، خودتان را ارزان نفروشید، با حجاب مخالفت نکنید... (۲۰۷)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفهوم شناسی از نظر واژه و اصطالح معنای چند بخشی و چند سو نداشته و مفهوم آن یک حقیقت را می نمایاند. در قرآن کریم ماده «عفف» چهار مرتبه آمده که در همه موارد به معنای خویشتنداری است. (سوره های بقره، 273 ،نساء، آیه 6؛ نور، 33 و60؛ و نک: التحقیق، ج8 ، ص219) فراهیدی نیز در معنای عفّت آورده است: «خودداری از چیزی که شایسته نیست». (العین، ج1 ،ص92: «الکفُّ عما ال یَحلّ» و نک: التحقیق فى کلمات القرآن الکریم، ج8 ،ص 218 و در جایی دیگر چنین نوشته اند: حاصل شدن حالتى براى نفس و جان آدمى که بهوسیله آن از غلبه و تسلّط شهوت جلوگیرى مى شود. (مفردات ألفاظ القرآن، ص573: «حصولُ حاله لِلنّفسِ تَمتَنِعُ بها عَن غلبه الشّهوه». پس با نگاهی به کتابهای لغت و سیره پژوهشگران می توان دانست که حاصل مصدر ، عفاف است و با مفاهیمی مرتبط است که در مقاله عفاف و مفاهیم مرتبط به آن پرداخته شده است. (۲۰۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ره آورد شوم دين گريزى: (اخلاقى، اعتقادى): حضرت علیه السلام فرمود: «مردم براى اصلاح دنيا چيزى از را ترك نمى گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت قَالَ علیه السلام: لَا يَتْرُكُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لِاسْتِصْلَاحِ دُنْيَاهُمْ، إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ» ، حکمت۱۰۶ ✍قابل توجه کسانی که برای دنیای ناچیز، از دین و احکام و آداب آن حاضرند بگذرند. (۲۰۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصل و ریشه ریشه بسیاری از صفات پسندیده و یک صفت والی نفسانی و از بایسته های هر انسان فرهیخته ای است. این ویژگی برتر و سرشته شده با فطرت الهی انسان، منشأ بسیاری از صفات دیگر و مرتبط با آن است؛ باعث تنظیم بایدها و نبایدهای رفتار انسانی بوده و انسان را به سمت مسیر حقیقی انسانیّت سوق می دهد. خصلت اصیل و نافذی که در عرصه فردی، اجتماعی و نسل آدمی تأثیرگذار است. با دقت در مفهوم شناسی در آینه قرآن و روایات به نظر می رسد که دارای اصل و ریشه ای به نام و دارای ثمره ها و مفاهیم مرتبط دیگری است که در ادامه به اساس ، مفاهیم مربوط و ثمره های مرتبط با آن پرداخته می شود. در روایاتی چند آمده است: اساس ، ست «سَبَبُ الْعِفّهِ الْحَیَاء» (تصنیف غررالحکم و درر الکلم، ص 25)‌ برگرفته از مقاله که قبلاً در کانال بارگزاری شد. (۲۱۰)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرتویی از تجلی فاطمی و زینبی علیهماالسلام در است. زن طراز جامعه اسلامی، اند که بر دامن مادر شهیدان (۲۱۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باعث های ماندگار در زندگی است. علیه السلام در روایت زیر لازمه‌ی جان‌ها را چنین برشمرده‌اند: «خَمْسُ خِصَالٍ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ خَصْلَة مِنْهَا فَلَيْسَ فِيهِ كَثِيرُ مُسْتَمْتَعٍ؛ پنج خصلت است که اگر در کسی نباشد، شادکامی طولانی برای او نخواهد بود: أَوَّلُهَا: الْوَفَاءُ، وفا وَ الثَّانِيَة: التَّدْبِيرُ، تدبیر وَ الثَّالِثَة: ، حیا وَ الرَّابِعَة: حُسْنُ الْخُلُقِ، خوش‌اخلاقی وَ الْخَامِسة وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ: الْحُرِّيَّة.» و پنجمی که جامع همه این‌هاست، آزادگی». الخصال، ج 1، ص 284 (۲۱۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf