71989-215356-1397365416.jpg
150.1K
🌸🍃سبک زندگی🍃🌸
🌈یادش بخیر اون روزا....
ایتا👈 eitaa.com//toubaefaf
آی گپ👈 Igap.net/tuoba
امام صادق (علیه السلام) فرمود: «إِنَّ لِأَهْلِ الْجَنَّةِ أَرْبَعَ عَلَامَاتٍ وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ وَ لِسَانٌ لَطِيفٌ وَ قَلْبٌ رَحِيمٌ وَ يَدٌ مُعْطِيَة» (مجموعة ورام، ج2، ص: 91)
بهشتیان را چهار نشانه است:
🌸 روی گشاده
🌺 زبان گویا و بالطافت
🌷 قلب پر از محبت
🌸 دست بخشنده (یار فقیران)
@tuobaefaf
درد فراق
آدینه ای گذشت امیدم نیامدی...
«اگر در راه آن حضرت باشیم، چنانچه به ما بد و ناسزا هم بگویند و یا سخریه نمایند نباید ناراحت شویم بلکه هم چنان باید در آن راه حق و حقیقت ثابت و استوار بوده و در ناملایمات صبر واستقامت داشته باشیم.» (در محضر بهجت(ره)، ج1، ص: 103)
eitaa.com//toubaefaf
🌸🌷🍃یا باب الحوائج یا صاحب الزمان🍃🌷🌸
آیا زفراق بی قراری کردیم؟
در راه وصال جان نثاری کردیم؟
یک لحظه بپرسیم زخود انصافا،
این هفته برای او چه کاری کردیم؟
eitaa.com//toubaefaf
Igap.net/tuoba
🌸🌷🌺 سفارش قرآن🌸🌷🌺
🌸 «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.» ﴿آل عمران، آیه 200﴾
ای اهل ایمان! [در برابر حوادث] شکیبایی کنید، و دیگران را هم به شکیبایی وادارید، و با یکدیگر [چه در حال آسایش چه در بلا و گرفتاری] پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا رستگار شوید.
🌷 در ذیل این آیه آمده است: «شکیبا باشید بر ادای واجبات و در برابر آزار دشمنان استقامت ورزید و با امامتان مهدی منتظر مرابطه نمایید.» (ینابیع الموده لذوی القربی، ج3، ص:236)
eitaa.com//toubaefaf
🍇🍒🍏طب و تغذیه🍎🍊🍋
❓تلخی دهان از چیست؟
🍁تلخی دهان به ویژه در صبحگاهان، علامت غلبه صفراست و یا در بعضی مواقع علامتی است جهت اعضاء مربوط به صفرا مثل کیسه صفرا و در فصل تابستان بیشتر است.
درمان تلخی دهان👇
🍂در صورت تلخی دهان و زیاد شدن صفرا خوست از صفرابرها استفاده کنید. مثل شربت آبلیمو، آبغوره، تمبر هندی، سوپ کنگر فرنگی(که قبلا در همین کانال توضیح داده شد) و داروی صفرابر.
و اما داروی داروی صفرابر: مناسب است مخلوطی از ترکیب زیر را تهیه کرده👇
🌿تخم خرفه ( 3 واحد ) + برگ کاسنی (2 واحد ) +بلیله ( 1 واحد ) + هلیله زرد (1واحد ) و هم وزن نهایی عسل اضافه شود.
دو یا سه شب به اندازه یک قاشق چایخوری با کمی آب عسل میل شود.
🌱دیگر اینکه با گیاه کنگرفرنگی (آرتیشیو)، تمر هندی و اسفناج به مقدار مساوی آش درست کرده و روزی یک کاسه سوپ خوری میل شود.
کسانی که سنگ صفرادارند یا دهانشان در اول صبح و ناشتا مزه ی تلخی دارد، روزی دو تا سه کاسه ی سوپ خوری در سه وعده میل نمایند.
🍎 eitaa.com//toubaefaf
🍏 Igap.net/tuoba
💫راه رسیدن به خیر دنیا و آخرت
✨امام صادق(علیه السلام) فرمود:
«كن يا حمّاد طالبا للعلم في آناء الليل و النهار، و إن أردت أن تقرّ عينك و تنال خير الدنيا و الآخرة فاقطع الطمع ممّا في أيدي الناس.» (سفينة البحار، ج2، ص: 341)
🍃ای حماد؛ شب و روز به دنبال علم باش؛
و اگر چشم روشنی خواستی و رسیدن به خیر دنیا وآخرت، طمع داشتن به دستان مردم را از خویش دور نما.
🌷 شهادت رئیس مذهب تشیّع، حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) تسلیت باد.🌷
eitaa.com//toubaefaf
🌷 عمل
اگر بخواهیم خلاصه دین اسلام را در یک کلمه عرض کنیم اینست:
🌸 «عمل»
🌺 البته برای کسی که اهل عمل است سه علامت است:
حماد بن عیسی از امام صادق نقل کرده است: «لِلْعَامِلِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ الصَّلَاةُ وَ الصِّيَامُ وَ الزَّكَاةُ» (الخصال ؛ ج1 ؛ ص121) برای عامل سه ویژگی است: نماز، روزه و زکات
eitaa.com//toubaefaf
🌸🌷 یک نماز صحیح🌷🌺
از حماد بن عيسى به سند صحیح نقل شده است كه روزى حضرت امام جعفر صادق (صلوات اللَّه عليه) به من فرمودند: ای حماد مى دانى و می توانی نماز صحیح بخوانی؟
عرض کردم: اى آقای من؛ در حفظ دارم كتاب حريز را كه در نماز تصنيف كرده است.
حضرت فرمودند: باكى نيست برخيز و نماز بخوان.
حماد گفت پس برخاستم در برابر آن حضرت و رو بقبله كردم و تكبير گفتم و ركوع و سجود انجام دادم.
حضرت فرمودند: اى حماد نیک به جا نیاوردی. چه قبيح است مردى را كه عمر او شصت سال يا هفتاد سال شود و يك نماز با حدودش، صحیح نخوانده باشد.
با این حال خجالت زده شدم؛ ادب کرده و گفتم فداى تو گردم، نماز را به من ياد ده.
پس حضرت رو بقبله ايستادند و قد مبارك را راست كردند.
پس دستها را آويختند تمام به جانب رانها يعنى از پيش نه از پهلو و بر بالاى هم نگذاشتند چنانكه اكثر عامه مى گذارند و انگشتان را پهلوى هم گذاشته و نگشوده بودند و پاها را نزديك هم گذاشتند تا آن كه ميان هر دو بمقدار سه انگشت گشوده بود كه تقريبا شش انگشت باشد و انگشتان پاها را همه را رو بقبله كردند و نگردانيدند از قبله به جانب راست و چپ و ايستادند از روى خشوع و يا تضرع به آن كه نظر را به محل سجده كردند و آثار خوف و خشيت بر آن حضرت ظاهر شد.
پس گفتند: اللَّه اكبر.
سپس سوره حمد را به ترتيل خواندند (يعنى به تأنى و تامّل و تفكر در معانى آن چنانكه از اخبار ظاهر مى شود)
و از روى حزن قل هو اللَّه احد را خواندند.
پس آن مقدار كه نفسى توان كشيد صبر كردند و بعد از آن اللَّه اكبر از جهت رفتن بركوع گفتند در وقتى كه ايستاده بودند نه در رفتن بركوع چنانكه متعارفست پس بركوع رفتند و دستهاى خود را از زانوها پر كردند و انگشتان دستها گشوده بود و زانوها را بر پشت شكستند تا آن كه پشت راست شد تا به مرتبه كه اگر يك قطره از آب يا روغن بر پشت مى ريختند حركت نمى كرد و چون پشت راست شده بود و زانوها بر پشت شكسته بود و گردن را كشيدند و به زير نينداختند و چشمها را بر هم گذاشتند. (در صحيحه زراره وارد است كه نظر را در حالت ركوع در ميان هر دو پا كنند و در اين حديث آنست كه بر هم گذارند پس مخيّر است ميان هر دو و ممكن است كه حضرت نظر در ميان هر دو پاها داشته باشند)
پس سه مرتبه تسبيح كبير را به ترتيل و تانّى خواندند كه سبحان ربّى العظيم و بحمده يعنى خداوند عالميان را كه پروردگار منست و از آن اعظم است كه وصف عظمت او توان كردن منزه مىدانم از آن چه لايق ذات و صفات و افعال او نيست و شكر او مىكنم بر اين نعمتى كه مرا اهل تسبيح خود گردانيد.
پس راست ايستادند و چون درست ايستادند گفتند سمع اللَّه لمن حمده (يعنى حق سبحانه و تعالى اجابت فرمود دعاى حمد كنندگان خود را هر چند دعا نكرده باشد چون اصل حمد دعاست زيرا كه ظاهر است كه هر گاه شخصى اين خسيسان دنيا را مدحى كند البته در مقام احسان هستند، كسى كه مدح اكرم الاكرمين كند البته جميع مطالب او بر آورده مى شود و لهذا در حديث است كه بهترين دعاها الحمد للّه است.)
پس تكبير گفتند در حالتى كه ايستاده بودند و دستها را برداشتند در برابر و به سجده رفتند و دستها را پيش از زانوها بر زمين گذاشتند و گفتند سبحان ربي الاعلى و بحمده را سه مرتبه (يعنى منزه مى دانم و به پاكى ياد مى كنم پروردگار خودم را كه از آن بالاتر است كه عقول عاقلان به كنه ذات مقدس او تواند رسيد در حالتى كه حمد او مى كنم بر اين تسبيح و اين تنزيه را نيز از جمله نعمتهاى او مى دانم و هر گاه تسبيح از نعم اوست حمد بر تسبيح نيز از نعمتهاى اوست)
هيچ جزوى از بدن را بر جزوى ديگر نگذاشتند و پيشانى و دستها و كاسه زانوها و سر انگشتان شست پاها و بينى را بر زمين گذاشتند
پس سر از سجود برداشتند، چون درست نشستند اللَّه اكبر گفتند و بر جانب چپ نشستند و پشت پاى راست را بر شكم پاى چپ گذاشتند و گفتند استغفر اللَّه ربي و اتوب اليه (يعنى از خداوندى كه تربيت كننده منست طلب آمرزش می کنم و بازگشت مى كنم به او از جميع گناهان)
پس در وقتى كه درست نشستند اللَّه اكبر گفتند و به سجده دويم رفتند و آن چه در سجده اول گفته بودند در سجده دويم گفتند و يارى نجست به هيچ جزوى از بدنش بر جزوى ديگر در ركوع و سجود چنانكه متعارفست كه در ركوع پهلوها را بر بازو و آرنج مى گذارند(بدن را جمع می کنند) و در سجود آرنج را بر ران يا زانو مى گذارند بلكه بال دار بودند و همه اعضا را از يكديگر گشوده بودند و ذراعهاى خود را بر زمين نگذاشتند.
امام صادق(علیه السلام) دو ركعت نماز را به اين عنوان خواندند و فرمودند: اى حماد اين چنين نماز بگذار (و روى خود به هيچ طرف مكن و با دست خود بازى مكن به آن كه بر ريش يا غير آن گذارى و با انگشتان خود بازى مكن.)
لوامع صاحبقرانى مشهور به شرح فقيه، ج4، ص: 10
كافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص: 311
eitaa.com//toubaefaf
🌷 یک داستان و هزار پیام
«ماه مبارک رمضان 1346ه .ق که قرین گشته بود با نوروز 1306ه.ش و در زمان کشف حجاب در زمان پهلوی اول، زائران حضرت کریمه اهلبیت(سلام الله علیها) به حرم مشرف شده بودند؛ در این میان و برای ترویج کشف حجاب که تا آن لحظه سابقه نداشت، مردم متوجه حضور خاندان شاه در بالکن بالای ایوان طلای حرم شدند که با سر و روی باز، مشغول تماشای مردم بودند. در این هتک حرمت حرم، همهمهای بر خواسته از نارضایتی، بین مردم پیچید و خبر به گوش آیه الله شیخ محمدتقی بافقی(ره) رسید؛ ایشان با اطلاع از جریان کشف حجاب و پشت پردهی سیاست شیطانی شاه، به صحن حرم آمد و آنها را نهی از این منکر کرد.
خبر این ماجرا با تلگراف به تهران رسید و نیروهای نظامی شاه اطراف صحن را محاصره و برای دستگیری آن عالم وارسته آماده شدند. سپس با هتک حرمت حرم واردشده و تیمورتاش از طرف رضاشاه (لعنهماالله) به این عالم عامل و مدافع حرم، جسارت کرد.
سپس او را به تهران و به زندان بردند که شش ماه در زندان شهربانی کل تهران بود. در نقل حالات او در زندان مثل سایر مسایل زندگی، نکته های آموزنده ای است که به بعضی از آن اشاره میگردد: غذایی که برایش میآوردند را نمیخورد و میگفت: غذای سلطان جائر حرام است. در زندان، بسان حضرت یوسف صدیق(علیه السلام) بسیاری را با عمل خویش، اهل ایمان و نماز و تقوا کرد. ارتباطش با امام عصر(عج) مثالزدنی و توسلاتش، قطع نشدنی بوده و مواهبی از جانب حضرت صاحبالزمان(عج) دریافت مینموده است. چه قبل از زندان و چه پس از آزادی که بهحکم تبعید از قم، مقیم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) شد، در رونق بخشی به حوزهی علمیه و بابرکت قم، به همکاری با مؤسس حوزه، حضرت آیه الله حائری یزدی(ره) پرداخت و درراه خدمت به طلاب امام زمان(عج) دست از پا نمیشناخت و میفرمود: خدمت به اینها، خدمت به امام زمان(عج) است و اینها سربازان امام زمان(عج) هستند.
با توکل به خدا و توسل به حضرت صاحبالزمان(عج) و باروی باز، گرهگشای مردم و طلاب محصل در قم بود و کارهای خیر و با اخلاص او، در زمینههای مختلف علمی و عمرانی، هنوز پس از یک قرن به گوش میرسد. عنایتهای امام مهدی(علیه السلام )هم به او بسیار بود؛ به طوری که آزادی ایشان از زندان و محکم شدن ارادهی مؤمنین در راه مبارزه با حکومت طاغوت، یکی از آن لطفها و عنایتهاست.
از سید مرتضی قمی معروف به ساعت ساز که به آیه الله بافقی علاقهای خاص داشته نقل گردیده که: در هنگامی که شیخ در زندان بود با گریههای فراوان به حضرت بقیهالله(عج) متوسل شده و آزادی او را تمنّا کردم.
در عالم خواب به محضر حضرت شرفیاب شده و به آن حضرت عرض شکایت کردم. حضرت فرمود: «شما گمان میکنید که من از حال شیخ محمدتقی دورم؟ این حاج شیخ است.» در این حال دیدم شیخ در کنار امام(علیه السلام) ایستاده و بهسلامت هستند. سپس دیدم حضرت سوار بر اسب، با سرعت بسیار حرکت کرده و شعر زیر را میخواند:
بازآمدم موسی صفت از خودید بیضا کنم
فرعون و قومش سربهسر، مستغرق دریا کنم
تا اینکه به روی پل رودخانه(کنار حرم) رسیدند و روی بهسوی حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)کرده و باحال گریه گفتند:
«السَّلامُ عَلَیکِ یا عَمَّتِیَ المَظلُومَۀ، لَعَنَ اللهُ قَومَاً هَتَکُوا حُرمَتَکِ و کسَرُوا حِصنَکِ»
سلام بر توای عمهی مظلومهام؛ خدا لعنت کند کسانی که حُرمت تو را شکستند و حَرَمت را هتک کردند.
روز پس از این رؤیای صادقه، خبر رسید که حاج شیخ از زندان آزاد شدند.»
آری بیحرمتی به حجاب و به تجلی عفاف و بندگی و مصادیق عینی آن، نارضایتی و نفرین امام زمان(عج) و اهلبیت(علیهم السلام) را در پی دارد. بیحجابی سلب توفیق و رزق بر باد دادن است؛ بهویژه در حرم مصداق عینی عفاف و عبودیت، دختر حضرت زهرا (علیهاالسلام) و تجلی نور فاطمی و عصمت او، یعنی حضرت کریمهی اهلبیت(علیها السلام)... (طوبای عفاف و رزق کفاف، فصل اول)
eitaa.com//toubaefaf
Igap.net/tuoba
ماجرای کشف حجاب شاه
اول زمینه هایی را برای بی حجابی در زمینه تولید لباس های ضد عفاف، کلاه و ... ایجاد کردند.(1313ه.ش)
با توجه به آگاهی بخشی علما به ویژه مرحوم آیه الله بهلول در مسجد گوهرشاد و به ضد سیاست های غرب گرایانه شاه، در تیر ماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، صدهانفر برای دفاع از حجاب و عفاف در حرم امام رضا(علیه السلام) به شهادت رسیدند؛ این واقعه غم بار از رخدادهای مهم دوران حکومت رضا شاه پهلوی و نخستوزیری محمدعلی فروغی به شمار میآید.
خیزش مردم در جریان این واقعه، در اعتراض به اجباری شدن بر سرنهادن کلاه شاپو توسط حکومت مرکزی بود.
و سپس کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند. (کشف حجاب (دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان)، حیدریان، فاطمه، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دوم،88 )
✨... و تا حال که نزدیک صد سال گذشته است حتی با راه انداختن هزینه های هنگفت، تبلیغات فراگیر رسانه های مختلف و چهارشنبه روسیاهان(ترویج دهندگان بد حجابی) هنوز نتوانسته اند حجاب وعفاف مردم ایران را محو کنند.
💫... و دین خدا بر همه ادیان، افکار و مکاتب پیروز نهایی خواهد شد...(سوره توبه، 32 و 33 ؛ صف، 8 و 9)🌸
eitaa.com//toubaefaf
Igap.net/tuoba
⁉❕چهارشنبه سیاه
مخالفت علنی با حجاب علی نژاد در بهمن ۱۳۹۲ در دفاع از اقدام زشت سریع القلم که خود را مشاور روحانی می داند و در کنفرانس داووس کروات زده بود که با اعتراضات گسترده داخل کشور نیز مواجه شده بود بر آمده است و به حجاب بانوان مومن ایرانی توهین می نماید و مدعی می شود که آنان از روی اجبار حجاب دارند!
کمپین چهارشنبههای بدون اجبار! به تازگی تشکیلات وابستهی بهائیت، در راستای مبارزهی (بیش از صد سالهی) خود با حجاب زن ایرانی، به ترویج و حمایت از کمپین چهارشنبههای بدون اجبار (با هدف مبارزه با حجاب ایرانی، اسلامی) روی آورده است.
اما آیا هدف از تشکیل این جنبش، مبارزه با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است؟! چرا که تاریخ گواهی میدهد، زنان ایرانی حتی پیش از اسلام، به حیا و پاکدامنی شهره بوده و حجاب جزء پوشش آنها به شمار میرفت. (تاریخ تمدن، ج 1، ص 434)
بیشک رعایت حجاب اسلامی، با هدف حفظ کرامت زنان تشریع شده؛ اما در این میان، مراکز استکباری که منافع خود را در برهنگی زنان میبینند، با استفاده از تمامی ابزارهای خود (❌از جمله فرقهی بهائیت⛔)، در صدد برداشتن حجاب از زنان مسلمان هستند. (http://roshangari.ir)
⛔رو سیاهان چهارشنبه سیاه که بسان مارهای خوش خط وخال خود را سفید جلوه دادند و با پول های لابی های صهیونیزم و آل سقوط مشغول به ترویج بی بند و باری شدند، آیا جز بر رسوایی خویش و ریشه های بی اساس صحنه گردانانشان کاری از پیش بردند؟
با آگاهی ریشه های فتنه و فساد را بشناسیم.🌸
eitaa.com//toubaefaf
Igap.net/tuoba
سفید نماهای رو سیاه
رو سیاهان چهارشنبه سیاه که بسان مارهای خوش خط وخال خود را سفید جلوه دادند و با پول های لابی های صهیونیزم و آل سقوط مشغول به ترویج بی بند و باری شدند، آیا جز بر رسوایی خویش و ریشه های بی اساس صحنه گردانانشان کاری از پیش بردند؟
و تا حال که نزدیک صد سال گذشته است حتی با راه انداختن هزینه های هنگفت، تبلیغات فراگیر رسانه های مختلف و چهارشنبه روسیاهان(ترویج دهندگان بد حجابی) هنوز نتوانسته اند حجاب وعفاف مردم ایران را محو کنند.
... و دین خدا بر همه ادیان، افکار و مکاتب پیروز نهایی خواهد شد...سوره توبه، 32 و 33 ؛ صف، 8 و9
با آگاهی ریشه های فتنه و فساد را بشناسیم.
eitaa.com//toubaefaf
Igap.net/tuoba
چه کسی باعث شد قانون کشف حجاب هشت سال دیرتر اجرا شود؟
برخی از محققان، واکنشِ تند آیه الله بافقی(ره) را به حضور زنان بیحجاب از طرف شاه، در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) در نوروز۱۳۰۷ش، سبب تأخیر هشت ساله در کشف حجاب میدانند.
به طور کلی، شجاعت آیه الله بافقی در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی درحوزه علمیه قم بر جای نهاد.
به طوری که امام خمینی(ره) در درس اخلاقی که در دهه ۱۳۱۰-۱۳۲۰ در آن شهر میداد، آیه الله بافقی را به عنوان نمونهای ذکر میکرد که باید سرمشق قرار گیرد.
تلاش مجدّانه او در امر به معروف و نهی از منکر، در شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر بود. از جمله اینکه وی توانست سلمانیهای قم را متعهّد سازد که ریش مشتریان را نتراشند.
یک بار، دولت خواست بافقی و سایر علما را از این کار بازدارد، اما وقتی با جواب تند بافقی که رضاخان را با فراعنه مقایسه میکرد روبرو شد، موقّتاً از اصرار خود چشم پوشید. بافقی به گوشزدهای شفاهی قانع نبود؛ چنانکه گفته شده، چندین نامه به رضاخان نوشت و از وی خواست تا سیاستهایی را که به نظر علما مخالف با اسلام است، تغییر دهد.
درگیری آیه الله بافقی با رضاخان در نوروز ۱۳۰۷ به اوج خود رسید. در این سال، همسر رضاخان و گروهی از زنان دربار، برای حضور در مراسم نوروزی، روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۰۶، وارد حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شدند و در غرفه بالای ایوان آیینه بیچادر نشستند.
وقتی آیه الله بافقی از این ماجرا آگاه شد، پیغامی برای زنان فرستاد و به حضور آنان در حرم بدان وضع اعتراض کرد و چون مؤثر واقع نشد، شخصاً به آنجا آمد و از ایشان خواست تا حرم را ترک کنند.
خبر از طریق تلگراف به تهران وشاه رسید و شاه حرم و آیه الله بافقی را هتک حرمت و او را ری تبعید کرد.
تلاش های او ثمر داد. هشت سال قانون کشف حجاب به تاخیر افتاد.
امر به معروف های او مردم و جامعه را آباد کرد و رسیدگی اش به محرومین زبانزد خاص و عام شد.
با عزل رضاخان در ۱۳۲۰ ش، بافقی از تبعید رهایی یافت. پس از بازگشت به قم، در مدت کوتاهی که در آنجا اقامت داشت و از گشودن دکانهای مشروب فروشی در آن شهر جلوگیری کرد.
وی سپس از قم، عازم شهرهای مقدس عراق شد و حدود یک سال در آنجا به سر برد؛ امّا سالهای آخر عمر را در ری سپری کرد. بافقی در ۱۲ مرداد ۱۳۲۵ درگذشت و در حرم حضرت معصومه دفن شد. ( روح مهربان1، شیخ محمدتقی بافقی، و مجاهد شهید آیه الله شیخ محمدتقی بافقی)
🌸 پس از دهها سال از رحلت شهات گونه او، خوبی های سبک زندگی اسلامیش هنوز به گوش می رسد.
🌷 اعطای لقب «شهید راه عفاف و حجاب» شایسته اوست.
eitaa.com//toubaefaf
گوشه ای از حکمت عفاف
✨در تفسیر سوره حجرات، استاد محسن قرائتی آمده است:
«زنان ودخترانی که به اسم آزادی، به هر شکلی خود را در مَعرَض دید دیگران قرار میدهند، اگر چند دقیقه (تنها چند دقیقه) با خود فکر کنند، حتّی اگر مسلمان نباشند، عقل و علم ایشان، آنان را به سوی پاکی و عفّت و پوشش دعوت خواهد کرد.»
ایشان ۱۷ پیامد را برای نبود حجاب عنوان میکند:
۱- سوءظن نسبت به آنان
۲- توطئه برای ربوده شدن آنان
۳- گسستن نظام خانواده
۴- تحریکهای نابجا و به هم خوردن تعادل روحی
۵ - گرایش به خودنمائی و تجملات
۶- ضربه علمی به دانشجویان و از بین بردن تمرکز فکری آنان نسبت به درس و مطالعه
۷- خجل کردن افراد بیبضاعتی که توان تهیّه اینگونه لباس و تجمّل را ندارند
۸ - ضربه اقتصادی، زیرا به جای دقّت در کار، به هوسبازی سرگرم میشوند
۹- به ناکامی کشاندن زنان و دخترانی که شکل و رویِ در خور توجّهی ندارند
۱۰- ایجاد دغدغه برای والدین، ۱۱- راضی کردن هوسبازان
۱۲- پیدایش رقابتهای منفی
۱۳- فرار از خانه
۱۴- پیدایش اطفال نامشروع
۱۵- بروز امراض مقاربتی
۱۶- پیدا شدن امراض روانی
۱۷- پیش آمدن مسائلی از قبیل سقط جنین، خودکشی یا دیگرکشی یا حمله به دیگران و حوادث رانندگی و…
🌸 eitaa.com//toubaefaf
🌸 Igap.net/tuoba
هدایت شده از روشنگری
کشتار فجیع مدافعان حجاب!
🗓 ۲۱تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب (روز عفاف و حجاب)
🆘 @Roshangari_ir
🌷 طریق معرفت
امام علی (علیه السلام) به "کمیل بن زیاد" فرمود:
ای کمیل!
شیفته کسانی که نماز طولانی می خوانند و مدام روزه می گیرند و صدقه می دهند
و گمان می کنند که آدمهای موفقی هستند، مباش و فریب آنها را نخور.
زیرا ممکن است که به این عبادات "عادت" کرده باشند
یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند.
ای کمیل!
شیطان وقتی قومی را دعوت به گناهانی مثل ، شراب خواری، ریا و آنچه شبیه این گناهان است می نماید
عبادات زیاد را با طول رکوع و سجود و خضوع و خشوع پیش آنان محبوب می گرداند.
وقتی خوب آنها را به دام انداخت
آنگاه آنان را دعوت به ولایت و دوستی پیشوایان ظلم و ستم می نماید.
(بحارالانوار ، جلد ۸۱ ، صفحه۲۲۹ )
🌺 eitaa.com//toubaefaf
🌷 ای بهار دلها
«چقدر فرق است بین کسی که او را «عین الله الناظره» (چشم بینای خدا) و این مجلس ما را در محضر او می داند و یقین دارد که حدود و اندازه کلمات و... نزد آن حضرت از واضحات است و کسی که چنین فکر نمی کند.» (در محضر بهجت(ره)، ج3، ص: 276)
eitaa.com//toubaefaf🌸
🌷🌸🌷 پیام قرآن
«و لما برزوا لجالوت و جنوده قالوا ربنا أفرغ علينا صبرا و ثبت أقدامنا و انصرنا على القوم الكافرين» (سوره بقره، آیه 249 ) به هنگامى كه آنها (لشكر طالوت و بنى اسرائيل) در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند گفتند:
پروردگارا! صبر و استقامت را بر ما فرو ريز و گامهاى ما را استوار بدار، و ما را بر جمعيت كافران پيروز گردان.
«برزوا» از ماده «بروز» به معنى ظهور است، و از آنجا كه وقتى انسان در ميدان جنگ، آماده و ظاهر مىشود، ظهور و بروز دارد به اين كار، مبارزه يا «براز» مى گويند.
اين آيه مى فرماید: هنگامى كه طالوت و سپاه او، به جايى رسيدند كه لشكر نيرومند جالوت، نمايان و ظاهر شد، و در برابر آن قدرت عظيم صف كشيدند، دست به دعا برداشتند و از خداوند سه چيز طلب كردند:
نخست صبر و شكيبايى و استقامت و در آخرين حد آن، لذا تعبير به «أفرغ علينا صبرا» كردند كه از ماده «افراغ» به معنى ريختن آب يا ماده سيال ديگر از ظرف، به طورى كه ظرف كاملا خالى شود، نكره بودن «صبر» نيز تاكيدى به اين مطلب است.
تكيه بر ربوبيت پروردگار «ربنا» و تعبير به افراغ كه به معنى خالى كردن پيمانه است، و تعبير به «على» كه بيانگر نزول از طرف بالا است و تعبير به «صبرا» كه در اين گونه موارد دلالت بر عظمت دارد، هر كدام نكته اى در بر دارد كه مفهوم اين دعا را كاملا عميق و پر مايه مى كند.
دومين تقاضاى آنها از خدا اين بود كه گامهاى ما را استوار بدار تا از جا كنده نشود و فرار نكنيم، در حقيقت دعاى اول جنبه باطنى و درونى داشت و اين دعا جنبه ظاهرى و برونى دارد و مسلما ثبات قدم از نتائج روح استقامت و صبر است.
سومين تقاضاى آنها اين بود كه «ما را بر اين قوم كافر يارى فرما و پيروز كن » كه در واقع هدف اصلى را تشكيل مى دهد و نتيجه نهايى صبر و استقامت و ثبات قدم است.
به يقين خداوند چنين بندگانى را تنها نخواهد گذاشت هر چند عدد آنها كم و عدد دشمن زياد باشد.
پس در آيه بعد مى فرمايد: «آنها به فرمان خدا سپاه دشمن را شكست دادند و به هزيمت واداشتند. «فهزموهم بإذن الله» (تفسير نمونه، ج2، ص: 245)
eitaa.com//toubaefaf🌸
🌷🌸🌷 طریق نجات
✨«اگر در راه آن حضرت باشیم، چنانچه به ما بد و ناسزا هم بگویند و یا سخریه نمایند نباید ناراحت شویم بلکه هم چنان باید در آن راه حق و حقیقت ثابت و استوار بوده و در ناملایمات صبر واستقامت داشته باشیم.» (در محضر بهجت(ره)، ج1، ص: 103)
🌸 eitaa.com//toubaefaf
🌸 Igap.net/tuoba
💫حضرت کریمه (سلام الله علیها)
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد
لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
وقتی انیس لحظه ی تنهایی ام توئی
تنها دلیل اینکه من اینجایی ام توئی
ما با تو در پناه تو آرام می شویم
وقتی که با ملائکه همگام می شویم
بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات
مردان شهر نوکر و زن ها کنیز هات
زیبا ترین خاطره هامان نگفتنی ست
تصویر صحن خلوت و باران نگفتنی ست
هر شب دلم قدم به قدم میکشد مرا
بی اختیار سمت حرم میکشد مرا
با شور شهر فاصله دارم کنار تو
احساس وصل میکند آدم کنار تو
حالی نگفتنی به دلم دست میدهد
در هر نماز مسجد اعظم کنار تو
با زمزم نگاه دمادم هزار شمع
روشن کننند هاجر و مریم کنار تو
اعجاز این ضریح که همواره بی حد است
چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است
من روی حرف های خود اصرار میکنم
در مثنوی و در غزل اقرار میکنم
ما در کنار دختر موسی نشسته ایم
عمریست محو او به تماشا نشسته ایم
اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست
ما روبروی پهنه ی دریا نشسته ایم
قم سالهاست با نفسش زنده مانده اس
باور کنید پیش مسیحا نشسته ایم
بوی مدینه می وزد از شهر ما،بیا
ما در جوار حضرت زهرا نشسته ایم
از ما به جز بدی که ندیدی ببخشمان
از دست ما چه ها که کشیدی ببخشمان
من هم دلیل حسرت افلاک می شوم
روزی که زیر پای شما خاک می شوم...
🔸شاعر: سیدحمیدرضا برقعی @shere_aeini
🌸🍃 ولادت باسعادت حضرت کریمه اهلبیت، فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت بر شما مبارک باد.
🌸 eitaa.com//toubaefaf
🌸 Igap.net/tuoba
🌷🌸🌷 یک نوشیدنی تابستانی
یک پیمانه عرق نسترن
یک پیمانه عرق بیدمشک
نصف پیمانه گلاب
با آب عسل مخلوط کرده و هر روز یک لیوان بنوشید. این نوشیدنی تقویت کنننده اعصاب، قلب و قوای عمومی بدن است و در درمان کم خونی نیز مؤثر است.
eitaa.com//toubaefaf 🌸
🌷🌸🌷 بشارت های یک رهبر الهی
✨امروز رهبر عزیز انقلاب در دیدار کارگزاران حج فرمودند:
«دنیای اسلام به یکصدایی احتیاج دارد. سیاست شیطانی «معامله قرن» هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد...
به کوری چشم دولتمردان آمریکا، بیت المقدس پایتخت فلسطین و قبله اول مسلمانها برای مسلمانان باقی خواهد ماند. بعضی دولتهای اسلامی پیشمرگ آمریکا شده اند؛ آنها هم ناکام خواهند ماند و ملت فلسطین قطعاً آنروزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی کنده میشود را خواهند دید.»
🌍 eitaa.com//toubaefaf
🌍 Igap.net/tuoba