فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاه پوشی حرم مطهر حضرت #امیرالمومنین علیه السلام در آستانه شبهای قدر
﷽
السلام علیک #یاأمیرالمؤمنین
#مقتل
در ۱۳ ماه رمضان سال ۴۰ ه حضرت مولى الموحدین على بن ابى طالب #امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از فارق شدن از جنگ نهروان، بر فراز منبر بعد از بیان کلماتى حکیمانه در حقایق اسلام، در آخر بیانات شریف خود، به فرزندشان امام حسن مجتبى علیه السلام فرمودند:
تا امروز چند روز از ماه مبارک رمضان میگذرد؟ امام مجتبى علیه السلام فرمود: ۱۳ روز گذشته است.
از امام حسین علیه السلام پرسیدند: چند روز باقى مانده است؟
امام حسین علیهالسلام فرمود: ۱۷ روز باقى مانده است.
در این هنگام امیرالمؤمنین علیه السلام دست به محاسن مبارک گرفتند و فرمودند: نزدیک است این موى من به خون سرم خضاب شود.[۱]
در شب ۱۶ ماه رمضان سال ۴۰ ه #امیرالمؤمنین علیه السلام در خواب پیامبر صلی الله علیه وآله را دیدند و آن حضرت به نزدیک شدن ملاقاتشان در بهشت به #امیرالمؤمنین علیه السلام بشارت دادند.
حضرت #امیرالمؤمنین علیه السلام به دخترشان ام کلثوم سلام الله علیها خبر دادند.[۲]
در شب نوزدهم حضرت #امیرالمؤمنین علیه السلام روزه را در منزل ام کلثوم سلام الله علیها افطار نمودند.[۳]
و در همان شب بود که دو شخص همدست ابن ملجم به نام وردان و شبیب که با ابن ملجم در حین درگیرى کشته شدند.[۴] آنها از خوارج بودند.
در صبح روز نوزدهم بعد از اذان صبح، حضرت #أمیرالمؤمنین علیه السلام وارد مسجد شد و صداى نازنین ایشان به اذان و «یا ایها الناس، الصلاه» بلند شد.
پس از نافله و در حین اقامه نماز فریضه صبح در رکعت اول سر از سجده برداشت که شبیب بر آن حضرت حمله ور شد، ولى شمشیرش خطا کرد.
بلافاصله ابن ملجم لعنه الله حمله کرد و شمشیر او فرق مبارک آن حضرت را شکافت و محاسن شریفش له خون فرق مبارکش خضاب شد و صداى مبارکش بلند شد: «بسم الله و بالله و على مله رسول الله، فزت و رب الکعبه».
صداى جبرئیل بلند شد: «تهدمت والله ارکان الهدى و انطمست اعلام التقى و انفصمت العروه الوثقى، قتل ابن عم المصطفى، قتل الوصى المجتبى، قتل على المرتضى، قتل اشقى الاشقیاء...»
[1] الوقایع و الحوادث: ج 1 ص 139 مستدرک سفینه البحار: ج 5 ص 213
[2] ارشاد: ج 2، ص 15
الوقایع و الحوادث: ج 1، ص 190
[3] الوقایع و الحوادث: ج 1 ص 242
[4] نفائح العلام: ص 41
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
﷽
السلام علیک یا #أمیرالمؤمنین
«ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» سوره حج، ۳۲
اين است که هر كس شعائر خدا را گرامى بدارد، پس اين از تقواى دلهاست.
✍با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان و به ویژه شب های قدر و سالروز شهادت حضرت #أمیرالمؤمنین علیه السلام و تقارن آن با تعطیلات نوروزی و روز طبیعت مراقب حرمت و عظمت این ایام و صاحب آن باشیم و به نام و مجلس توسل و عزای #مولاأمیرالمؤمنین علیه السلام ادب کنیم.
هر کس به احترام مقام تو خم نشد
آقا نشد، بزرگ نشد، محترم نشد
#یاعلی
🌷تقدیم به ساحت نورانی حضرت #أمیرالمؤمنین_علی علیه السلام و در ادامه ختم صلوات هفتگی، تلاوت کنیم سوره انسان همراه با صدوده صلوات
@toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
علت ناکامی امور زندگی چیست؟
«در نماز... اگر انسان همان چند دقيقه خود را ضبط کند و بداند با چه كسی سخن می گويد، بقيه امور او تأمين است؛ امّا چون در همان چند دقيقه، قدرت حضور و ضبط ندارد، ساير امور او هم ناكام است.
نماز، «صراط» است و صراط با غفلت سالك نمی سازد، زيرا اگر انسان غفلت كند، از صراطي كه از مو باريكتر و از شمشير تيزتر است، سقوط ميكند: «وإنّ الّذين لا يؤمنون بالآخرة عَن الصّراط لَناكبون.»سوره مؤمنون، 74
غفلتزدگاني كه به آخرت ايمان ندارند تحقيقاً از راه راست افتادهاند.
البته تلازمی متقابل وجود دارد كه نماز درست، انسان را از زشتی ها باز می دارد و اعمال زشت هم انسان را از انجام صحيح نماز و ساير عبادات باز می دارد؛ كسی كه پيش از نماز، مواظب اعضا و جوارح خود يا حلال و حرام نباشد، در نماز هم توفيق حضور قلب نخواهد داشت و نمی داند با چه كسی سخن می گويد در نتيجه جواب هايی را هم كه از او می شنود، درك نمی كند.»
مراحل اخلاق در قرآن(تفسیر موضوعی قرآن کریم، ج۱۱)، آیةالله جوادی آملی، صفحه 32
@toubaefaf
﷽
آیه ای که امروز خواندیم: سوره مؤمنون، ۵👇
«و آنان که دامان خویش را از ناپاکی ها حفظ می کنند»
«در جامعه اسلامى، پاسدارى از نماز و ناموس، بسيار مهم است. در همين چند آيه(یازده آیات ابتدای سوره مؤمنون)، نسبت به ناموس با تعبير «حافِظُونَ» و درباره نماز با جمله «عَلى صَلَواتِهِمْ يُحافِظُونَ» ياد شده است...
و اینکه #حیا شرط #ایمان است.» تفسیرنور، ج۶، ص۸۴ و نک: تفسیر نمونه، ج۱۴، ص۱۹۳ به بعد
(۳۹۲)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
طوبای عفاف
﷽ آیه ای که امروز خواندیم: سوره مؤمنون، ۵👇 «و آنان که دامان خویش را از ناپاکی ها حفظ می کنند» «در
﷽
✍ در جزء ۱۸ قرآن حکیم، آیات بسیاری صراحت در موضوع #حیاو عفاف دارد، نظیر:
سوره مومنون، ۵
سوره نور، آیات ۲تا ۱۰و ۲۸ تا ۳۴ و ۵۸ و ۵۹
نک: تفسیرنمونه، ج۱۴
تفسیرنور، ج۶
(۳۹۳)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
﷽
سخت ترین عقوبت الهی
عن الامام الباقر علیه السلام:
«إنَّ للّه ِعُقوبات في القُلوبِ و الأبدانِ: ضَنْكٌ في المَعيشَةِ و وَهنٌ في العِبادَةِ، و ما ضُرِبَ عَبدٌ بِعُقوبَهٍ أعظَمَ مِن قَسوَةِ القَلبِ»
خداوند براى دلها و بدنها عقوبتهایی دارد؛ عقوبتِ بدن، تنگى در معيشت است و مجازاتِ دلها، سستى در عبادت مي باشد
و هيچ بنده اى با عقوبتی بزرگتر از قساوت قلب مجازات نشده است.
تحف العقول، ص ۲۹۶
✍دوای آنها نیز استغفار است.
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
دانی چرا جبینِ علی را شکافتند؟
زیرا به چشمِ کوفه عدالت گناه بود
خونش نصیب دامن محراب کوفه شد
آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ایام شهادت مولای أعظم تجلّیِ خداوند حضرت امام همام علی بن ابی طالب علیه أفضلُ صلواتِ المصلّین را به محضر مقدّس و نورانی حضرت بقیّة الله الأعظم ارواحنا فداه و نایب بر حقّش مقام معظم رهبری ادام الله ظِلَّه و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🤲دفع عذاب سال آینده با بیداری در شب قدر🤲
قال رسول الله الأعظم(ص): مَن أحیی لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَی السَّنَةِ القابِلَةِ .
هر کس شب قدر را احیا بدارد ، تا سال آینده عذاب از او بر داشته می شود.
📚(اقبال الأعمال، ج۱، ص ۳۴۵)📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
♥️ حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها، لیلة القدر نظام آفرینش است!
#حضرت_فاطمه_زهرا
#ماه_رمضان
#شب_قدر
◦◦◉🌼 ۩#فروغ_توحید۩ 🌼◉◦◦
🔆 @forooghetohid
﷽
شب عاشقانگی است و من شده ام گدای تو #یاعلی
به امید آن که صدای من برسد به اهل سما #علی
چه کنم اگر که در آن میان نرسد صدا به صدا #علی؟
تو کهای که نام بلند تو به خدا رسانده مرا #علی؟
به #خدا که با تو رسیده ام به زلال [اسم] خدا #علی
تو کهای که فراتری از مکان و چنین گذشتهای از زمان؟
تو کهای که از تقید تن، زده پل به مرکز بی کران؟
تو همان که در تو به حیرتم، تو همان که إنس و فرشتگان
تو همان که درک اهل جهان شده در صفات تو ناتوان
تو همان که قبلهی اهل دل، تو همان که قبله نما #علی
نه عجب که #درّ_نجف شود قطرات اشک زلال تو
ظلمات بود و تو آمدی، «کَـشَـفَ الدّجی» به جمال تو
تو #محمد ی و به این سبب «بَـلَـغَ العُلی» به کمال تو
#حسنی و #حسین و #فاطمه ، «حَـسُـنَـت جمیع خصال» تو
#صلوات بر تو و آل تو، همه وقت، در همه جا #علی
تو چگونه آمدهای بگو که نه حاضری و نه غایبی؟!
چه بگویم از جلوات تو، تو که جلوه گاه عجایبی ...
تو #ابوتراب و ابوالیمی و طلوع کل مطالبی
پدر مکرّم زینبی و شریک هرچه مصائبی
برسان مرا به جوار خود، پس از آن به کربوبلا #علی
به خدا قسم که بدون تو همه جا همیشه مشوّشم
به بهشت بی تو نمیروم که بدون تو پُر آتشم
نخورم می از خُم دیگران که خمار #کوثر بی غشم
به کدام شیوه بیان کنم که چه می کشم که چه میکشم؟!
نفسی اگر نظر نکنی به گدای بی سر و پا #علی
چه خوش است در تصور من که تو «نون» بین «لـنـا» شوی
چه خوش است ای شه لافتی که شکوه نقطه با شوی
تو رسیده ای به وصال حق که امیر هر دو سرا شوی
همه ترس من بود از همین که خدا نکرده خدا شوی
شده ذکر هر شب قدر من «بِکَ #یاعلی بِکَ #یاعلی »
نه فرشتهای و نه آدمی، تو فقط تجلّی ایزدی
تو نگین حلقهی انبیا و شکوه حضرت سرمدی
چه در آسمان و چه در زمین تو سرآمدی، تو زبانزدی
تو عزیز خانهی #فاطمه تو عزیز جان #محمد ی
و تویی که وقت مباهله شده شرح «أنفسنا» #علی
علیست «یَـحکُـمُ ما یُـرید»، علیست «یُـثبِـت ما یشاء»
که علیست کُنه سوره «روم» و علیست معنی «هَـل أتی»
که علیست «مُـنتَـهِـیُ الهِـمَـم»، که علیست سایهی ماسوا
که علیست سعی به سوی حق و علیست مروهی با صفا
نشود قبول حج کسی به خدا بدون ولا #علی
به خدا به اذن خدا فقط ابدی شدی، ازلی شدی
و به کام مردم میکده می ناب لم یزلی شدی
ملکوت نابِ غزل شد و تو در آن عجب غزلی شدی
خبری رسید و در آن خبر تو فقط امیر و #علی شدی
لِـتُـرابِ مَـقدَمِـکَ الفِـدا دل و جان عاشق ما #علی
بنشین دوباره رجز بخوان که زمان کف زدن آمده
در قلعهای که تو کنده ای ز هراس در سخن آمده
بروید از سر راه او که امیر بت شکن آمده
چه بد است عاقبت کسی که به جنگ تن به تن آمده
به سپاهیان و یلان بگو بدهند آب طلا #علی
شده اند در مقابل تو همه شیرِ بی سر و یال و دُم
همه گفته اند و شنیده ام که شدند «مُـعتَرِفٌ بِـکُـم»
نگران آن همه «مرحبم» که فرار کرده و گشته گم
دل بی قرار و هواییام شده رهسپار #غدیر خُم
به چهارده خُم می قسم احدی نرسیده تا #علی
اسداللها، اذن اللها، به شب بلند عبادتت
به کدام رتبه رسیده ای که خداست شاهد رتبتت
به #نجف رسیده مسافری که رسد به فیض زیارتت
به عنایتت به کرامتت به محبتت به شفاعتت
تو بگو به غیر حریم تو به کجا رود به کجا #علی ؟
همه شب نشسته خیال تو سر راه من، سر راه من
چه شود اگر که نگاه تو برسد شبی به نگاه من
به دو چشم غرق خیانتم، به دو چشم غرق گناه من
و تو ای سپیده نظر کنی به من و به روی سیاه من
چه غم از عذاب خدا اگر که تویی شفیع جزا #علی
#ثقلین مدح دو چشم تو شده روشنایی دفترم
که علیست ذکر مداومم، #صلوات قند مکرّرم
به جهان مرید ابوذرم، مدیون مالک أشترم
نروم به زیر بیرق کس که غلام خادم قنبرم
همه عمر بندهی حیدرم به حقیقت «إنّـما» #علی
شاعر: احمد علوی
@toubaefaf
طوبای عفاف
✍سلام. ما به چند هدف #صحیفه_سجادیه را تحفه تبلیغی امسال قرار دادیم، یکی آشنایی با معارف ناب، و دیگری
﷽
دعای آن حضرت است هنگامی که خطری از او میگذشت یا حاجتش به سرعت برآورده میشد
«اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ قَضَائِكَ، وَ بِمَا صَرَفْتَ عَنِّي مِنْ بَلَائِكَ، فَلَا تَجْعَلْ حَظِّي مِنْ رَحْمَتِكَ مَا عَجَّلْتَ لِي مِنْ عَافِيَتِكَ فَأَكُونَ قَدْ شَقِيتُ بِمَا أَحْبَبْتُ وَ سَعِدَ غَيْرِي بِمَا كَرِهْتُ
خدایا! تو را سپاس بر سرنوشت خوبی که مقرر میکنی و بر بلا و مصیبتت که از من میگردانی، پس بهرهام را از رحمتت در این تندرستی و سلامتی که در زندگی دنیا به من عنایت کردهای منحصر مکن؛ که در نتیجه به سبب آنچه که دوست دارم، بدبخت شوم؛ و دیگری به خاطر آنچه که خوش ندارم، خوشبخت شود.
وَ إِنْ يَكُنْ مَا ظَلِلْتُ فِيهِ أَوْ بِتُّ فِيهِ مِنْ هَذِهِ الْعَافِيَةِ بَيْنَ يَدَيْ بَلَاءٍ لَا يَنْقَطِعُ وَ وِزْرٍ لاَ يَرْتَفِعُ فَقَدِّمْ لِي مَا أَخَّرْتَ وَ أَخِّرْ عَنّي مَا قَدَّمْتَ
و اگر تندرستی و سلامتی که روز را در آن به شب میرسانم یا شب را در آن به روز میرسانم، مقدّمه بلایی است که قطع نمیشود و پیشاپیش بار سنگینی است که برطرف نمیگردد، پس آنچه را برایم به تأخیر انداختهای، پیش انداز؛ و آنچه را پیش انداختهای به تأخیر افکن
فَغَيْرُ كَثِيرٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْفَنَاءُ وَ غَيْرُ قَلِيلٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْبَقَاءُ وَ #صَلِّ_عَلَى_مُحَمَّدٍوَآلِهِ
زیرا چیزی که پایانش فنا و نابودی است، بسیار فراوان به حساب نمیآید؛ و آنچه عاقبتش همیشگی است، اندک و کم نمیباشد؛ و #برمحمّدوآلش_درود_فرست.»
دعای هجدهم، #صحیفه_سجادیه
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
﷽
حقیقت #توحید
#رسول_خدا صلی الله علیه وآله فرمود: «#یاعلی حبک ایمان و بغضک کفر» (بحارالانوار)
دوستی #علی علیه السلام عین ایمان به خدا و رسول است.
در حدیث سلسلة الذهب که کلمه لا اله الا الله حصنی است، نظیر آن روایة #علی_بن_ابیطالب_حصنی نیز رسیده نه اینکه دو مطلب باشد، بلکه حقیقت ایمان و توحید در ولایت #أمیرالمؤمنین علیه السلام گنجانیده شده است، نه حب دنیا و نه حب شهوات بلکه حب خدا و آخرت و دوستان خدا.
حب حق و #علی علیه السلام با حق است و حق با علی علیه السلام (علی علیه السلام مع الحق و الحق مع علیعلیهالسلام) نماینده خدا و رسول علی علیه السلام است.
حب یعنی علاقمندی به علی علیهالسلام به مسجد و خدا و آخرت است #ولایت_علی علیه السلام یعنی فرار از شیطان و تبعیت رحمن، اهل لا اله الا لله شدن، از هوای نفس فرار کردن از گناه پرهیز کردن رفتن در حکومت و #ولایت_علی علیه السلام است.
لذا مستحب است در (عروة الوثقی آمده)بر کفن این دو حدیث نوشته شود: «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی»
و روایت «ولایة #أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی».
هر دو روایت از حضرت #امام_رضا علیه السلام از پدران بزرگوارش، از جبرئیل، از لوح از قلم از ذات مقدس ربوبی است.
این دو روایت در حقیقت یکی است هر چه در ولایت است در توحید است هر کس در ولایت #أمیرالمؤمنین است در حصن توحید است.
شکوه عشق، ز ایثار لشکرش پیداست
گواه من ز شهیدان سنگرش پیداست
اسیر عشق ز بند تعلق آزاد است
چه درگه است؟ که حُریت از درش پیداست
کمال عشق خدا در #علی تبلور یافت
صفات و ذات الهی ز مظهرش پیداست
سر نیاز من و آستان عشق #علی
کسی که منزلش نزد داورش پیداست
#علی است محور #توحید و مرکز #ایمان
که نور وحدت از پای تا سرش پیداست
#علی تجلی ذات #پیغمبر است و #خدا
کز صفات خدا پیغمبرش پیداست
کرامات العلویه، علی میر خلف زاده، نشر مهدی یار به نقل از دانش نامه امام علی علیه السلام، ج۱
@toubaefaf
﷽
«قُلْ ما يَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزاماً» سوره فرقان، 77
بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست (زيرا سابقهى خوبى نداريد). شما حقّ را تكذيب كردهايد و به زودى كيفر تكذيبتان دامن شما را خواهد گرفت.
نکته ها
كلمهى «عبأ» به معناى وزن و سنگينى است و جملهى «ما يَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّي» يعنى خداوند براى شما وزن و ارزشى قائل نيست، مگر در سايه دعا و عبادت شما.
كلمهى «دُعاؤُكُمْ» دو نوع معنا شده است:
الف: دعا كردن شما به درگاه خداوند، كه همين نالهها و تضرّعها و دعاها سبب عنايت خداوند به شماست.
چنانكه در حديث مىخوانيم: كسى كه اهل دعا باشد، هلاك نمىشود. (كافى، ج 4، ص 228) بعد خداوند از گروه مقابل كه اهل دعا نيستند شكايت مىكند كه شماحقّ را تكذيب كرديد و به جاى نيايش به سراغ بتها و هوسها و طاغوتها رفتيد وحقّ را تكذيب نموديد كه كيفرتان را خواهيد ديد.
ب: دعوت خداوند از مردم، زيرا سنّت الهى دعوت از مردم براى پذيرفتن حقّ و اتمام حجّت بر آنان است و اگر اين دعوت نباشد؛ «لَوْ لا دُعاؤُكُمْ» مردم ارزشى ندارند. آنچه آنان را موجود برتر و ارزشمند مىكند، همان پذيرش دعوت خداوند مىباشد، ولى شما دعوت الهى را نپذيرفتيد و تكذيب نموديد، پس اميد خيرى در شما نيست وبه كيفر عملتان مىرسيد.
خداوند در يك جا مىفرمايد: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» (ذاريات، 56) بشر را براى عبادت آفريدم و در اين آيه مىفرمايد: اگر دعاى انسان نبود، او ارزشى نداشت، بنابراين دعا روح و مغز عبادت است. چنانكه در روايت مىخوانيم: «الدعاء مخ العبادة» (غررالحكم)
پیام ها
1- تكذيب دين، باعث سقوط ارزش انسان است. قُلْ ما يَعْبَؤُا بِكُمْ ... فَقَدْ كَذَّبْتُمْ
2- دعا وسيلهى تحصيل ارزشهاست. ما يَعْبَؤُا بِكُمْ ... لَوْ لا دُعاؤُكُمْ
3- انسان منهاى هدايت و عبادت ناچيز است. ما يَعْبَؤُا بِكُمْ ... لَوْ لا دُعاؤُكُمْ
4- دعوت به حقّ، از شئون ربوبيّت خداوند است. «رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُكُمْ»
5- محور هستى معنويات است. ما يَعْبَؤُا بِكُمْ ... لَوْ لا دُعاؤُكُمْ زيرا هستى براى انسان آفريده شده است و انسان براى پذيرشحقّ و عبادت خداوند.
6- انسانِ منهاى هدايت و عبادت، در حقيقت انبيا و دستورات آنان را تكذيب نموده است. «لَوْ لا دُعاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ»
«والحمدللّه ربّ العالمين»
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf