✅سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری، مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
❓آیا می دانید برای مبارزه با بی حجابی و بی غیرتی، چند نفر تا به حال فدا شده اند؟
«...در کنار حرم امام مهربان، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، مصادف با 21 تیرماه 1314مردم را به جرم دفاع از حریم عفاف به خاک وخون کشیدند.
یک روز بعد برای دفاع از حریم عفاف و نشان اعتراض به کشتار مردم و قانون کشف حجاب، عده ای از مردم با چماق و بیل و داس، برای دفاع جمع شدند...
زنان در وسط مسجد گوهرشاد چادر زده بودند. مسلسل های سنگین بالای مسجد و عده ای مزدور و نفوذی نیز در مسجد حاضر شده بودند.
ناگاه نیمه های شب با حمله ای ناجوانمردانه حدود پنج هزار نفر را به خاک و خون کشیدند و پانصد نفر را دستگیر کردند.
گفته اند پنجاه وشش کامیون، جنازه مرد و زن وکودک بی گناه را بیرون بردند...
و این تظاهرات مردمی نشان اعتراض به کشف حجاب بود.
ای عزیز و ای گرامی؛ آیا می دانید برای مبارزه با بی حجابی و بی غیرتی، چند نفر تا به حال فدا شده اند؟
از واقعه مسجد گوهرشاد تا داستان های دفاع از حریم عفاف و تا شهدای مدافع حرم و امر به معروف، آیا خبر داری؟
در طول تاریخ کم نبوده اند زنانی که شهید شدند تا آلوده نگردند.
حجابی برای گل، محمد حسین مدبر، نشرامید قم، ص: 27
🌹همیشه گفته اند، خون شهید جوشش و جاودانگی دارد.... و همین دلیلی بر رسوایی و نابودی کسانی است که بی عفتی و بد حجابی را ناجوانمردانه تبلیغ می کنند...
آری جوشش خون شهدا، فضیلت ها را تضمین کرده است و خدا گسترش دینش را بر همه عالم تمام خواهد کرد.
سوره توبه، آیات 32 و33،
سوره صف، آیات 8 و 9
#عفاف_وحجاب
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃«حجابی برای گل»
نویسنده: امام جمعه محترم جهرم، حجةالإسلام و المسلمین حاج آقا مدبر دامت توفیقاته که چند سال پیش نوشته اند.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 یک کوتاهسخن #طنز ولی خیلی دقیق از عاملان #فساد!
🔻 بسیاری از پیامها که در آنها عکس فرد بیحجاب در خیابان گرفته شده است، فقط و فقط دامن زدن به بیحجابی است! که متاسفانه چندی است در رسانههای مذهبی زیاد پخش میشود! و کاری صددرصد غلط است!
زیرا:
اولا قبح گناه را میریزد و آن را عادی میسازد!
ثانیا تعداد گناهکار را زیاد جلوه میدهد که باعث میشود اهل حق دراقلیت نشان داده شود
ثالثا انگیزه نهی از منکر را میکشد! چونمیگوید اینها که زیاد هستند حالا من یک مورد را تذکر دهم به چه دردی میخورد؟!
رابعا فایدهای ندارد! بله گاهی عکس گرفتن و ارسال به دادسرای ارشاد، مفید است ولی نشر عمومی اونها مگر در شرایط خیلی خاص باعث شکسته شدن حریمها و افزایش گناه میشود.
سرنوشت دو خواهر.pdf
حجم:
2.13M
روش این کتاب چگونه است و محتوایش چیست که در قالب داستان مختصر، کتاب موفقی در ترویج عفاف و حجاب بوده است؟
«این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد.
در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل اساسی مربوط به مبدأ و معاد را برای نگرش توحیدی به مخاطب دادن را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.»
🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب دهها نفر را با عفاف و حجاب آشنا کردم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
#خطابه_غدیر (۱)
🍃بخش اول: حمد و ثنای الهی
(۱) الْحَمْدُ للهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَدَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی أَرْکانِهِ، وَأَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْما وَهُوَ فی مَکانِهِ، وَقَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَبُرْهانِهِ، حَمیدا لَمْ یَزَلْ، مَحْمُودا لا یزالُ وَمَجیدا لا یزُولُ، وَمُبْدِئا وَمُعیدا وَکُلُّ أَمْرٍ إلَیهِ یعُودُ. حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلندمرتبه، و در تنهایی و فرد بودنش نزدیک است. در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است. علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است، و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد. همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود. صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست. ابتداکننده و بازگرداننده اوست و هر کاری به سوی او باز میگردد.
(۲) بارِئُ الْمَسْمُوکاتِ وَداحِی الْمَدْحُوّاتِ وَجَبّارُ الْأرَضینَ وَالسَّماواتِ، قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ، مُتَفَضِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ بَرَأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ أَنْشَأَهُ.یلْحَظُ کُلَّ عَینٍ وَالْعُیونُ لا تَراهُ. به وجودآورنده بالابرده شدهها (آسمانها و افلاک) و پهنکننده گستردهها (زمین)، یگانه حکمران زمینها و آسمانها، پاک و منزّه و تسبیح شده، پروردگار ملائکه و روح، تفضّلکننده بر همه آنچه خلق کرده، و لطفکننده بر هر آنچه به وجود آورده است. هر چشمی زیر نظر اوست ولی چشمها او را نمیبینند.
(۳) کَریمٌ حَلیمٌ ذُو أَناةٍ، قَدْ وَسِعَ کُلَّ شَیءٍ رَحْمَتُهُ وَمَنَّ عَلَیهِمْ بِنِعْمَتِهِ. لا یعْجَلُ بِانْتِقامِهِ، وَلا یبادِرُ إلَیهِمْ بِمَا اسْتَحَقُّوا مِنْ عَذابِهِ. کرمکننده و بردبار و تحمّلکننده است. رحمت او همه چیز را فرا گرفته و با نعمت خود بر همه آنها منّت گذارده است. در انتقام گرفتن خود عجله نمیکند، و به آنچه از عذابش که مستحقّ آنند مبادرت نمیورزد.
(۴) قَدْ فَهِمَ السَّرائِرَ وَعَلِمَ الضَّمائِرَ، وَلَمْ تَخْفَ عَلَیهِ الْمَکْنُوناتُ وَلاَ اشْتَبَهَتْ عَلَیهِ الْخَفِیاتُ. لَهُ الإحاطَةُ بِکُلِّ شَیءٍ وَالْغَلَبَةُ عَلی کُلِّ شَیءٍ وَالْقُوَّةُ فی کُلِّ شَیءٍ وَالْقُدْرَةُ عَلی کُلِّ شَیءٍ، وَلَیسَ مِثْلَهُ شَیءٌ. وَهُوَ مُنْشِئُ الشَّیءِ حینَ لا شَیءَ، دائِمٌ حَیٌّ وَقائِمٌ بِالْقِسْطِ، لا إلهَ إلاّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ. باطنها و سریرهها را میفهمد و ضمایر را میداند، و پنهانها بر او مخفی نمیماند و مخفیها بر او مشتبه نمیشود. او راست احاطه بر هر چیزی و غلبه بر همه چیز و قوّت در هر چیزی و قدرت بر هر چیزی، و مانند او شیئی نیست. اوست به وجودآورنده شیئ (چیز) هنگامی که چیزی نبود. دائم و زنده است، و به قسط و عدل قائم است. نیست خدایی جز او که با عزّت و حکیم است.
(۵) جَلَّ عَنْ أَنْ تُدْرِکَهُ الأبْصارُ وَهُوَ یدْرِکُ الأبْصارَ وَهُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ. لا یلْحَقُ أَحَدٌ وَصْفَهُ مِنْ مُعاینَةٍ، وَلا یجِدُ أَحَدٌ کَیفَ هُوَ مِنْ سِرٍّ وَعَلانِیةٍ، إلاّ بِما دَلَّ عَزَّ وَجَلَّ عَلی نَفْسِهِ. بالاتر از آن است که چشمها او را درک کنند ولی او چشمها را درک میکند و او لطفکننده و آگاه است. هیچکس نمیتواند با دیدن به صفت او راه یابد، و کسی به چگونگی او از سرّ و آشکار دست نمییابد مگر به آنچه خود خداوند عزوجل راهنمایی کرده است.
(۶)وَأَشْهَدُ أَنَّهُ اللّهُ الَّذی مَلاَءَ الدَّهْرَ قُدْسُهُ، وَالَّذی یغْشَی الاْءَبَدَ نُورُهُ، وَالَّذی ینْفِذُ أَمْرَهُ بِلا مُشاوَرَةِ مُشیرٍ، وَلا مَعَهُ شَریکٌ فی تَقْدیرِهِ، وَلا یعاوَنُ فی تَدْبیرِهِ. گواهی میدهم برای او که اوست خدایی که قُدس و پاکی و منزّه بودن او روزگار را پر کرده است. او که نورش ابدیت را فرا گرفته است. او که دستورش را بدون مشورتِ مشورتکنندهای اجرا میکند و در تقدیرش شریک ندارد و در تدبیرش کمک نمیشود.
(۷)صَوَّرَ مَا ابْتَدَعَ عَلی غَیرِ مِثالٍ، وَخَلَقَ ما خَلَقَ بِلا مَعُونَةٍ مِنْ أَحَدٍ وَلا تَکَلُّفٍ وَلاَ احْتِیالٍ. أَنْشَأَها فَکانَتْ، وَبَرَأَها فَبانَتْ. فَهُوَ اللّهُ الَّذی لا إلهَ إلاّ هُوَ الْمُتْقِنُ الصَّنْعَةَ، الْحَسَنُ الصَّنیعَةُ، الْعَدْلُ الَّذی لا یجُورُ، وَالاْءَکْرَمُ الَّذی تَرْجِعُ إلَیهِ الاْءُمُورُ. آنچه ایجاد کرده بدون نمونه و مثالی تصویر نموده و آنچه خلق کرده بدون کمک از کسی و بدون زحمت و بدون احتیاج به فکر و حیله خلق کرده است. آنها را ایجاد کرد پس به وجود آمدند و خلق کرد پس ظاهر شدند. پس اوست خدایی که جز او خدایی نیست. صنعت او محکم و کار او زیباست. عادلی که ظلم نمیکند و کَرمکنندهای که کارها به سوی او باز میگردد...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✍سلام. ان شالله به مبارکی این ایام قرار ما هر روز تا #عیدغدیر به ترتیب خطابه غدیر را جهت استفاده بیشتر و تدبر در آن و نشر در فضای مجازی بارگزاری می کنیم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
«... باید به گوش خانم ها برسد...
که مسأله #حیا و #عفت از مسائل اساسی و از ارکان است.
فکر نکنید کراهت یا استحباب دارد؛ از ارکان است. یعنی اگر شما خانم ها بخواهید در مسیر عبودیت موفق باشید باید این مسأله را به طور جدی رعایت کنید.
به هر اندازه در این زمینه سستی کردید، معطل هستید. از حکمت های حضرت علی علیه السلام است...»
از بیانات عالم عارف مرحوم آیةالله محمد شجاعی(آرامگاه ایشان: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجره شهید مفتح ره)
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5