eitaa logo
طوبای عفاف
646 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.5هزار ویدیو
499 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
مدينه و حبشه از هم جدا مى‌شدند. در آنجا، پيامبر خدا در ميان انبوه ياران، بر فراز منبرى از جهاز شتران قرار گرفت و خطبه‌اى طولانى خواند. ابتداى خطبه، توحيد، نبوّت و معاد بود كه تازگى نداشت. سخن تازه‌اى كه بود اين بود كه پيامبر، خبر از رحلت خود داد و نظر مسلمانان را نسبت به خود جويا شد. همه نسبت به كرامت و عظمت و خدمت و رسالت او در حد اعلا اقرار كردند. وقتى مطمئن شد که صدايش به همه‌ى مردم، در چهار طرف مى‌رسد، پيام مهم خود را نسبت به آينده بيان كرد. و فرمود: «مَن كنتُ مولاه فهذا فعلىّ مولاه» هر كه من مولاى اويم، علىّ مولاى اوست و بدين وسيله جانشينى حضرت على عليه السلام را براى پس از خود به صراحت اعلام داشت. امّا پس از وفاتش، وقتى حضرت زهرا عليها السلام به در خانه‌هاى مردم مى‌رفت و مى‌گفت: مگر نبوديد و نشنيديد كه رسول خدا در غدير خم چه فرمود؟ مى‌گفتند: ما در غدير خم، در فاصله دورى بوديم و صداى پيامبر را نمى‌شنيديم!! اللّه اكبر از كتمان، از ترس، از بى‌وفايى و از دروغ گفتن به دختر پيامبر خدا. آرى، مردم با دو شاهد، حقّ خود را مى‌گيرند، ولى حضرت على عليه السلام با وجود ده‌ها هزار شاهد، نتوانست حقّ خود را بگيرد. امان از حبّ دنيا، حسادت و كينه‌هاى بدر و خيبر و حنين كه نسبت به حضرت عليه السلام در دل داشتند. امام باقر عليه السلام فرمودند: «بُنى الاسلام على خمس على الصلاة و الزّكاة و الصوم و الحج و الولاية و لم يناد بشى‌ء كما نودى بالو لاية فاخذ النّاس بارباع و تركوا هذه»، اسلام بر پنج چيز استوار است: بر نماز، زكات، روزه، زكات و ولايت اهل‌بيت و چيزى به اندازه‌ى ولايت مورد توجّه نبود، امّا مردم چهارتاى آن را پذيرفتند و ولايت را ترك كردند! (كافى، ج۲، ص۱۸) امام رضا عليه السلام فرمود: بعد از نزول اين آيه كه خداوند ضامن حفظ رسول اكرم صلى الله عليه و آله شد، «وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» پيامبر هر نوع تقيّه را از خود دور كرد. (تفسير نورالثقلين و عيون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۳۰) پیام ها ۱. نوع خطاب، بايد با نوع هدف، هماهنگ باشد. چون هدف، رسالت و پيام رسانى است، خطاب هم‌ «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ» است. ۲. انتخاب رهبر اسلامى (امام معصوم) بايد از سوى خداوند باشد. «بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» ۳. گاهى ابلاغ پيام الهى بايد در حضور مردم و در مراسم عمومى و با بيعت‌گرفتن‌ همراه باشد، ابلاغ ولايت با سخن گفتن تنها كافى نيست؛ بلكه بايد با عمل همراه باشد. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ» به جاى «ان لم تبلغ» ۴. احكام و پيام‌هاى الهى، همه در يك سطح نيست. گاهى كتمان يك حقيقت، با كتمان تمام حقايق برابر است. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» ۵. اگر رهبرى صحيح نباشد، مكتب نابود و امّت گمراه مى‌شود. «فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» ۶. ركن اصلى اسلام، امامت و حكومت است. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» ۷. انكار ولايت، نوعى كفر است. «إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ» ۸. عنصر زمان و مكان، دو اصل مهم در تبليغ است. (با توجّه به اين‌كه اين آيه در هجدهم ذى‌الحجّه و در محل جدا شدن كاروان‌هاى حج نازل شد) https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
اشعار بدون نقطه  وتکرار ۱۱۰ بار نام مبارک علی( علیه السلام) در وصف مولی امیرالمومنین علیه السلام سروده: رضا وهابزاده(خاموش) علی عالی علی اعلی علی والی علی والا علی روح همه دلها علی سرلوح هر املا علی کرّارعلی سردار علی سرّوعلی اسرار علی سرور علی سالار علی حاء وعلی طاها علی اکمل علی کامل علی اعلم علی عامل علی عدل و علی عادل علی درّ کلام ما   علی اعلم علی اکرم علی محرم علی مرحم علی هم دم علی همدم علی لوُءلوُء  علی لا لا علی احکم  علی حاکم  علی صائم علی دائم علی سلم و علی سالم      علی   سرّ  دعای  ما علی علم همه عالم علی حکم و علی محکم علی حالُ علی الاحوال علی اول ولّی ما علی کی درکلام آمد علی کو در مرام آمد علی روح سلام آمد     علی مُهر کلام ما علی مُلک و علی مالک   علی سِلک وعلی سالک علی حُلوُ عَلی' حالک   علی داروی درد ما علی اسعد علی مسعود علی احمد علی محمود علی کو در حرم مولود   علی آگاهی دلها علی طاهر علی اطهر علی داور علی محور علی محو روی داور علی آرام دل مارا علی دُرّ کلام الله علی صُهر رسول الله علی روحُ عَلَی الاَرواح علی آدم عَلی حوّا دلم مملوّ مِهر او علی را مهر مولا گو مگو اصلا علی را هو ملک مَحو روی مولا معلّم درهمه عالم ومحو علم او آدم علی اعلا عَلَی الآدم علی اعلا عَلَی الموسی علی را دم دهم هردم دهم درراه او سرهم علی وردم علی روحم علی آرامه ی دلها علی صلح و علی صالح علی سمع و علی سامع علی مدح وعلی مادح علی روح دل اعما علی هم اسم الله و علی همراه الله و علی را گو ولی الله صدا سَرده علی مولا علی‌حمد وعلی حامد علی مرد و علی واحد علی را در سماء مائد علی دارد محمد را علی امرو علی آمر علی راحِم علی عامر علی ماه وعلی ماهر همه مهو روی مولا علی دُرّ وعلی گوهر علی واکَرده اوهر در کسی اسم علی آرد    رود همّ همه دلها علی دلداده همسر   دل آرام علی همسر و کرده مدح او همسر علی را همسری والا محمد را علی امداد محمد را علی داماد گلی اطهر علی را داد که او عطر همه گلها دلم مِهر ولی دارد دمادم اسم اوآرد سروری در دلم کارد   سرم گَردِ ره مولا   صدو ده مرحله اسم علی آورده ام که هر مصرا ع سردادم مدد مولا مددمولا مدد https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
داستانی زیبا و شنیدنی 🔹 پدر ما حاج آقای دشتی مترجم نهج البلاغه به آیت الله مرعشی گفتند آقا دعا کنید ما در هزینه ی چاپ این کتاب دچار مشکل هستیم. آیت الله مرعشی نجفی (ره) فرمودند آقای دشتی حکایت علی مَرده را شنیدی؟شخصی بود در اصفهان. اوضاع مالی داغون.. یه خونه ی کوچیک داشت که دو تا اتاق داشت به همسرش گفت بیا یکی از این اتاقها را خالی کنیم اتاق دوم را بکنیم محل پرورش مرغ و خروس پذیرفت. قرار شد کف اتاق را بکنند تا قفسه بگذارند تعداد بیشتری مرغ و خروس جا بگیرد. مقداری کند دید چیزی برق میزند نگاه کرد دید الماسی از دل خاک آمد بیرون، سریع رفت بازار زرگرهای اصفهان گفت این را کسی می خرد؟ گفتند: این خیلی قیمتی است این را فقط باید ببری بغداد آنجا از تو می خرند. آمد وارد عراق شد چون محب امیرالمؤمنین علیه السلام بود گفت اول بروم نجف عرض ارادت کنم بعد بروم دنبال فروش الماس. روز آخر که میخواست خداحافظی کند و برود سمت بغداد دید خادم حرم دارد صدا میزند(داخل ضریح یک قبر چوبی است)آن زمان حرم ضریح نداشت خادم می گفت ایها الناس شیعیان مولا کمک کنید مولا ضریح ندارد. این بنده ی خدا به عبارت ما امروزی ها جوگیر شد گفت ما که یک عُمر نداشتیم از این به بعد هم نداشته باشیم خادم را صدا زد الماس را داد به خادم و گفت این خیلی قیمتی است ضریح را درست کنید و به همه ی کارهای حرم برسید همه را جواب میدهد خادم خوشحال رفت. این شخص نشست گوشه ی حرم دیگر کاری نداشت بکند. یک لحظه پشیمان شد با خود گفت عجب کاری کردم ,کاش میفروختم و مقداری را میدادم حالا جواب زن و بچه را چه بدهم...در همین حالت که بوده به خواب فرو میرود در عالم خواب می بیند. آقا امیرالمؤمنین علیه السلام از داخل آن قبر که صندوق چوبی داشت آمدند بیرون و لاله گوشش را گرفتند و سه بار فرمودند حاجی الماسی (علی مَرد است) زیر بار منت نامرد نمیرود شخص از خواب بیدار شد و پشیمان شد از آن پشیمانی ... عرضه داشت آقا جان غلط کردم نفهمیدم همه ی زندگیم فدای شما. یک مرتبه دید پلیس وارد حرم شده و او را گرفتند. ترسید فکر کرد اتفاق بدی افتاده پرسید چه شده گفتند ما اصفهان دنبالت میگشتیم تلگراف زدیم گفتند آمدی نجف آمدیم دنبالت. یک عموی بسیار پولدار داشتی در هندوستان از دنیا رفته وارثی ندارد جز تو دنبالت میگردند بری تحویل بگیری اموال را. با خود گفت من نیم ساعت پیش الماس را دادم این تلگراف بیشتر از بیست روز است دست به دست دنبال تو است اصلا قبل از اینکه الماسی پیدا کنی علی علیه السلام فکر تو را کرده است. رفت هندوستان مال و اموال را تحویل گرفت آمد در اصفهان بازار زرگری راه انداخت که مشابهش نبود در آن اطراف اسمش را هم به برکت خطاب امیرالمؤمنین گذاشت (حاجی الماسی) آقای مرعشی فرمودند آقای دشتی برای امیرالمؤمنین کار می کنید نگران نباشید علی مَرد است. 💐پیشاپیش عید غدیر خم مبارک. https://eitaa.com/joinchat/1997602816Cf7f5d3ab84 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خطاب به کسانی که میخواهند اینستاگرام را حسینیه کنند، حتما قبلش این کلیپ را ببینید!… ✅ تلگرام و.... پیام‌های شما را (که بخواهد ) قبل از آنکه آنها را بخوانید حذف می کند. ✅چرا پیامبر برای ایران مبلغ نفرستاد بلکه نامه نوشت اما برای یمن و ... مبلغ فرستاد. ✅چرا پیامبر در مسجد ضرار نماز نخواند. ✅مقام معظم رهبری :باید انقلابی همچون انقلاب سال۵۷ در( پیام رسان ها و...) فضای مجازی انجام شود. #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۸): معرفی (علیه السلام) (۱) رفع علی(علیه‏‌السلام) بیدی رسول اللّه‏(صلی الله علیه و آله) ثم ضرب بیده إلی عضد علی(علیه‏السلام) فرفعه و کان أمیرالمؤمنین (علیه‏السلام) منذ أول ما صعد رسول اللّه‏ منبره علی درجة دون مقامه مُتیامِنا عن وجه رسول اللّه‏ کأنَّهما فی مقام واحد. فرفعه رسول اللّه‏ بیده و بسطهما إلی السماء وشال علیا (علیه‏السلام) حتی صارت رجله مع رکبة رسول اللّه‏ سپس پیامبر دستش را بر بازوی علی (علیه‌‏السلام) زد و آن حضرت را بلند کرد. و این در حالی بود که امیرالمؤمنین (علیه‏‌السلام) از زمانی که پیامبر بر فراز منبر آمده بود یک پله پایین‌‏تر از مکان حضرت ایستاده بود و نسبت به صورت حضرت به طرف راست مایل بود که گویی هر دو در یک مکان ایستاده‌اند. پس پیامبر (صلی‌الله‏ علیه‌و‏آله) با دستش او را بلند کرد و هر دو دست را به سوی آسمان باز نمود و امام علی (علیه‏‌السلام) را از جا بلند نمود تا حدی که پای آن حضرت موازی زانوی پیامبر رسید. (۲) ثم قال: أیهَا النّاسُ، مَنْ أوْلی بِکُمْ مِنْ أنْفُسِکُمْ؟ قالوا: اللّه‏ُ وَ رَسوُلُهُ. فَقالَ: ألا فَمَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ و َاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ سپس فرمود: ای مردم، چه کسی بر شما از خودتان صاحب‌اختیارتر است؟ گفتند: خدا و رسولش. فرمود: بدانید که هر کس من صاحب‌اختیار اویم این علی صاحب‌اختیار اوست. خدایا دوست بدار هرکس او را دوست بدارد، و دشمن ‏بدار هر کس او را دشمن بدارد، و یاری کن هر کس او را یاری کند، و خوار کن هر کس او را خوار کند. (۳) مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی أَخی وَ وَصِیی وَ واعی عِلْمی وخَلیفَتی فی أُمَّتی عَلی مَنْ آمَنَ بی‌وَ عَلی تَفْسیرِ کِتابِ اللّه‏ِ عَزَّ وجَلَّ وَ الدّاعی إلَیهِ وَ الْعامِلُ بِما یرْضاهُ وَ الْمُحارِبُ لِأعْدائِهِ وَ الْمُوالی عَلی طاعَتِهِ وَ النّاهی عَنْ مَعْصِیتِهِ. إنَّهُ خَلیفَةُ رَسُولِ اللّه‏ِ وَأَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَ الإمامُ الْهادی مِنَ اللّه‏ِ وَ قاتِلُ النّاکِثینَ وَ الْقاسِطینَ وَ الْمارِقینَ بِأَمْرِ اللّه‏ِ. یقُولُ اللّه‏ُ: «ما یبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی» ای مردم، این علی است برادر من و وصی من و جامع علم من، و جانشین من در امتم بر آنان که به من ایمان آورده‌‏اند، و جانشین من در تفسیر کتاب خداوند عزوجل و دعوت به آن، و عمل‌کننده به آنچه او را راضی می‌‏کند، و جنگ‌کننده با دشمنان خدا و دوستی‌کننده بر اطاعت او و نهی‌کننده از معصیت او. اوست خلیفه رسول خدا، و اوست امیرالمؤمنین و امام هدایت‌کننده از طرف خداوند، و اوست قاتل ناکثین و قاسطین و مارقین به امر خداوند. خداوند می‌‏فرماید: «ما یبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی»، «سخن در پیشگاه من تغییر نمی‏‌پذیرد»، (۴) بِأَمْرِکَ یا رَبِّ أَقُولُ: اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَ اْنصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ الْعَنْ مَنْ أَنْکَرَهُ وَ اغْضِبْ عَلی مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ. اللّهُمَّ إنَّکَ أَنْزَلْتَ الآیةَ فی عَلِی وَلِیکَ عِنْدَ تَبْیینِ ذلِکَ وَ نَصْبِکَ إیاهُ لِهذَا الْیوْمِ: «الْیوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَرَضیتُ لَکُمُ الاْءسْلامَ دینا» وَ قُلْتَ: «إنَّ الدّینَ عِنْدَ اللّه‏ِ اْلإسْلامُ» وَ قُلْتَ: «وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَ الاْءسْلامِ دینا فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الاْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ». اللّهُمَّ إنّی أُشْهِدُکَ أَنّی قَدْ بَلَّغْتُ. پروردگارا، به امر تو می‏‌گویم: «خداوندا دوست بدار هر کس علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر کس علی را دشمن بدارد و یاری کن هر کس علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند و لعنت نما هر کس علی را انکار کند و غضب نما بر هر کس که حق علی را انکار نماید». پروردگارا، تو هنگام روشن شدن این مطلب و منصوب نمودن علی در این روز این آیه را درباره او نازل کردی: «اَلْیوْمَ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لکُمُ الاْءِسْلامَ دینا»: «امروز دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین شما راضی شدم»، و فرمودی: «اِنَّ الدّینَ عِنْدَ اللّه‏ِ اْلاِسْلامُ»: «دین نزد خداوند اسلام است»، و فرمودی: «وَ مَنَ یبْتَغِ غَیرَ الاْءِسْلامِ دینا فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الاْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ» : «هر کس دینی غیر از اسلام انتخاب کند هرگز از او قبول نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران خواهد بود». پروردگارا، تو را شاهد می‏‌گیرم که من ابلاغ نمودم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بخشی از خطابه غدیر ...مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّه‏ُوَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّه‏ُ ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است ...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏... ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبه‌‏اش را نمی‏‌پذیرد و او را نمی‌‏بخشد... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5