eitaa logo
طوبای عفاف
626 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
484 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
«حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از حادثه غدیر، وسیله‌ای برای رشد و هدایت وافی و کامل همه جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبىّ مکرم اسلام منکر نشده است». رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۵/۰۲/۱۸ @toubaefaf
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
خطابه (۹): اهمیت امامت در و اشاره‌ای دوباره به فضل امام امت، حضرت (علیه‌السلام) و پرهیز از حسادت و جریان نفاق ...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ وَ الْعَرْضِ عَلَی اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا و الاْآخِرَةِ وَفِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ ینْظَرُونَ» ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی‏‌یابد و به آنها مهلت داده نمی‏‌شود. مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکُمْ لی وَ أَحَقُّکُمْ بی ‌وَ أَقْرَبُکُمْ إلَی وَ أَعَزُّکُمْ عَلَی وَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ وَ أَنَا عَنْهُ راضِیانِ وَ ما نَزَلَتْ آیةُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ وَ لا خاطَبَ اللّه‏ُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ وَ لا نَزَلَتْ آیةُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ وَ لا شَهِدَ اللّه‏ُ بِالْجَنَّةِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَ لا أَنْزَلَها فی سِواهُ وَ لا مَدَحَ بِها غَیرَهُ. ای مردم، این علی است که یاری‌کننده‌‏ترین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نزدیک‏ترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عزوجل و من از او راضی هستیم. هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ...» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است. مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَوَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الأوْصِیاءِ ای مردم، او یاری‌دهنده دین خدا و دفاع‌کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت‌کننده هدایت‌شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند. مَعاشِرَ النّاسِ، ذُرِّیةُ کُلُّ نَبِی مِنْ صُلْبِهِ وَ ذُرِّیتی مِنْ صُلْبِ أمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِی ای مردم، نسل هر پیامبری از صلب خود او هستند ولی نسل من از صلب است. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ إبْلیسَ أَخْرَجَ آدَمَ مِنَ الْجَنَّةِ بِالْحَسَدِ، فَلا تَحْسُدُوهُ فَتَحْبِطَ أَعْمالُکُمْ وَ تَزِلَّ أَقْدامُکُمْ، فَإنَّ آدَمَ أُهْبِطَ إلَی الاْرْضِ بِخَطیئَةٍ واحِدَةٍ وَ هُوَ صَفْوَةُ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ وَ کَیفَ بِکُمْ وَ أَنْتُمْ أَنْتُمْ وَ مِنْکُمْ أَعْداءُ اللّه، ألا وَ إنَّهُ لا یبْغِضُ عَلِیا إلاّ شَقِی وَ لا یوالی عَلِیا إلاّ تَقِی وَ لا یؤمِنُ بِهِ إلاّ مُؤمِنٌ مُخْلِصٌ وَ فی عَلِی ـ وَاللّه‏ِ ـ نَزَلَتْ سُورَةُ الْعَصْرِ: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، وَالْعَصْرِ، إنَّ الإنْسانَ لَفی خُسْرٍ» إلاّ عَلِی الَّذی آمَنَ وَ رَضِی بِالْحَقِّ وَ الصَّبْرِ، مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ اسْتَشْهَدْتُ اللّه‏َ وَ بَلَّغْتُکُمْ رِسالَتی وَ ما عَلَی الرَّسُولِ إلاَّ الْبَلاغُ الْمُبینُ، مَعاشِرَ النّاسِ، «اتَّقُوا اللّه‏َ حَقَّ تُقاتِهِ وَلا تَمُوتُنَّ إلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»‏ِ ای مردم، شیطان آدم را با حسد از بهشت بیرون کرد. مبادا به حسد کنید که اعمالتان نابود شود و قدم‏‌هایتان بلغزد. آدم به خاطر یک گناه به زمین فرستاده شد در حالی که انتخاب شده خداوند عزوجل بود، پس شما چگونه خواهید بود در حالی که شمایید و در بین شما دشمنان خدا هستند. بدانید که با علی دشمنی نمی‌‏کند مگر شقی و با علی دوستی نمی‏‌کند مگر با ، و به او نمی‏‌آورد مگر مؤمن مخلص. به خدا قسم درباره علی نازل شده است سوره «و »: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، وَ الْعَصْرِ، اِنَّ الاْءِنْسانَ لَفی خُسْرٍ»، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی که ایمان آورد و به حق و صبر راضی شد. ای مردم، من خدا را شاهد گرفتم و رسالتم را به شما ابلاغ نمودم، و بر عهده رسول جز ابلاغ روشن چیزی نیست.‌ ای مردم، از خدا بترسید آن گونه که باید ترسید و از دنیا نروید مگر آنکه مسلمان باشید... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
۱۶ تیر ۱۴۰۲
🍃رهبر عزیز انقلاب: اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ @Khamenei_ir
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| مهمانی خاص امام رضا علیه‌السلام در عید غدیر 🔹روزی که مهمانان امام هشتم علیه‌السلام از نحوه برخورد ایشان متعجب شدند... @Std_graph✓♡
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
توصیف عالم، حضرت عج در أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، از ماست، أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ اوست غالب بر ادیان، أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ اوست انتقام گیرنده از ظالمین، أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَ هادِمُها اوست فاتح قلعه‏ ها و منهدم کننده آنها، أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَ هادیها اوست غالب بر هر قبیله‏ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان، أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لأوْلِیاءِ اللّه‏ِ بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیای خدا، أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه اوست یاری دهنده دین خدا، أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ بدانید که اوست استفاده‌کننده از دریایی عمیق، أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‌‏دهد، أَلا إنَّهُ خِیرَةُ اللّه‏ِ وَ مُخْتارُهُ اوست انتخاب شده و اختیارشده خداوند، أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ اوست وارث هر علمی و احاطه‌دارنده به هر فهمی، أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ الْمُشَیدُ لِأمْرِ آیاتِهِ بدانید که اوست خبردهنده از پروردگارش و بالابرنده آیات الهی، أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ اوست هدایت‌یافته محکم بنیان، أَلا إنَّهُ الْمُفَوَّضُ إلَیهِ اوست که کارها به او سپرده شده است، أَلا اءنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرُونِ بَینَ یدَیهِ اوست که پیشینیان به او بشارت داده‌‏اند، أَلا إنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَ لا حُجَّةَ بَعْدَهُ وَ لا حَقَّ إلاّ مَعَهُ وَ لا نُورَ إلاّ عِنْدَهُ اوست که به عنوان حجت باقی می‏‌ماند و بعد از او حجتی نیست و هیچ حقی نیست مگر همراه او و هیچ نوری نیست مگر نزد او، أَلا إنَّهُ لا غالِبَ لَهُ وَلا مَنْصُورَ عَلَیهِ بدانید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او کمک نمی‏‌شود، أَلا وَ إنَّهُ وَلِی اللّه‏ِ فی أَرْضِهِ وَ حَکَمُهُ فی خَلْقِهِ وَ أَمینُهُ فی سِرِّهِ وَ عَلانِیتِهِ اوست ولی خدا در زمین و حکم‌کننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش... @toubaefaf
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ تیر ۱۴۰۲
جمعیّت زیادی دور حضرت علیه السّلام حلقه زده بودند... 🌱مرد اوّل پرسید: ! علم بهتر است یا ثروت؟! علیه السّلام در پاسخ فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شدّاد. 🌱مرد دوّم؛ ! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ علم بهتر است یا ثروت؟! علیه السّلام فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوّم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان جا که ایستاده بود نشست. 🌱در همین حال سوّمین نفر وارد شد، علم بهتر است یا ثروت؟! حضرت علیه السّلام در پاسخش فرمودند: علم بهتر است، زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمندان دشمنان بسیار! 🌱نفر چهارم؛ ! علم بهتر است یا ثروت؟! علیه السّلام در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود، ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی، بر آن افزوده می‌شود. 🌱نوبت پنجمین نفر بود... علم بهتر است یا ثروت؟! مولا علیه السّلام در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند. 🌱نفر ششم؛ ! علم بهتر است یا ثروت؟! عليه السّلام نگاهی به جمعیّت کردند و فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، امّا ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. 💢نگاه متعجّب مردم گاهی به حضرت علیه السّلام و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد... 🌱در همین هنگام نفر هفتم وارد شد و پرسید، ! علم بهتر است یا ثروت؟! مولی علیه‌السلام فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، امّا علم هر چه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. 🌱در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سؤال دوستانش را پرسید که حضرت در پاسخش فرمودند: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است. 💥همه از پاسخ‌های امام شگفت زده شده بودند که نهمین نفر هم وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: 🌱یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! علیه‌السلام فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگ‌دل می‌کند، امّا علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود. 🌱نفر دهم: آقا علیه السلام فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبّر دارند، تا آنجا که گاه ادّعای خدایی می‌کنند، امّا صاحبان علم همواره فروتن و متواضع اند. فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرد. سؤال کنندگان، آرام و بیصدا از میان جمعیّت برخاستند. ⚡️هنگامی که آنان مسجد را ترک می‌کردند، صدای حضرت را شنیدند که می‌فرمودند: «اگر تمام مردم دنیا همین یک سؤال را از من می‌پرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم.» 📚کشکول بحرانی، ج ۱، ص ۲۷، به نقل از امام علی بن ابی طالب(ع)، ص۱۲٤ «الحمداللّه الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة و الائمّة المعصومین علیهم السّلام.» @toubaefaf
۱۷ تیر ۱۴۰۲