eitaa logo
طوبای عفاف
664 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
در بهار قرآن ✨جزء سیزدهم 💫یک نگاه و یک کلام آیه 54 سوره یوسف، به این نکته اشاره دارد که عزیز مصر تا حضرت یوسف را دید، از حرکات و سکناتش شکوه شخصیت و وقار فهمید و بلافاصله گفت: «أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِي» او را از خاصان خویش قرار دهم. معمولا ملاقات ها با گفتگوست و شخصیت هرکسی با سخن گفتن آشکار می گردد. در این دیدار تا حضرت یوسف(علیه السلام) سخنان مختصر و حکیمانه ای فرمود: «فَلَمّٰا كَلَّمَهُ» عزیز مصر بلافاصله گفت: « إِنَّكَ اَلْيَوْمَ لَدَيْنٰا مَكِينٌ أَمِينٌ» تو امروز نزد ما دارای منزلت ومقامی و [در همه امور] امینی. 🌺 قرآن حکیم داستان حضرت یوسف (علیه السلام) را که یکی از بهترین قصه های قرآنی است بیان می دارد تا راز و رمز غیبت انسان کامل از دید مردم و راه های رسیدن به او را به همگان بفهماند. علت غیبت انسان کامل و محرومیت از فیض حضور ایشان: «اُقْتُلُوا يُوسُفَ أَوِ اِطْرَحُوهُ أَرْضاً يَخْلُ لَكُمْ وَجْهُ أَبِيكُمْ وَ تَكُونُوا مِنْ بَعْدِهِ قَوْماً صٰالِحِينَ.» ﴿سوره يوسف، 9﴾ [یکی گفت:] یوسف را بکشید و یا او را در سرزمین نامعلومی بیندازید، تا توجه و محبت پدرتان فقط معطوف به شما شود. و پس از این گناه [با بازگشت به خدا و عذرخواهی از پدر] مردمی شایسته خواهید شد. 🔥یعنی حسادت منجر به کینه، بزرگترین عامل وصل به انسان کامل است و این مانع از خود ماست. ❔پس باید چه کرد تا از درد سخت فراق انسان کامل رهایی یافت؟ ⬅ توسل به آبرومندان درگاه خدا با توبه، تقوا و عفاف که خدا به واسطه آن ها ما را بیامرزد: «قٰالُوا يٰا أَبٰانَا اِسْتَغْفِرْ لَنٰا ذُنُوبَنٰا إِنّٰا كُنّٰا خٰاطِئِينَ.» ﴿سوره يوسف، 97﴾ گفتند: ای پدر! آمرزش گناهانمان را بخواه، بی تردید ما خطاکار بوده ایم. این توسل، آدمی را به رحمت خاصه الهی(غَفُورُ اَلرَّحيمُ) یعنی گشایش امور می رساند: «قٰالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ اَلْغَفُورُ اَلرَّحِيمُ» ﴿سوره يوسف، 98﴾ گفت: برای شما از پروردگارم درخواست آمرزش خواهم کرد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. ⬅ و دیگر دغدغه رسیدن به انسان کامل داشتن و پرهیز از ناامیدی: «يٰا بَنِيَّ اِذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَ أَخِيهِ وَ لاٰ تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اَللّٰهِ إِنَّهُ لاٰ يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اَللّٰهِ إِلاَّ اَلْقَوْمُ اَلْكٰافِرُونَ» ﴿سوره يوسف، 87﴾ ای پسرانم! بروید آن گاه از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خدا مأیوس نباشید؛ زیرا جز مردم کافر از رحمت خدا مأیوس نمی شوند. ✔ امروزه مصداق کاملترین انسان ها و استاد همه انسان های برجسته و علمای ربانی، امام زمان(علیه السلام) است که با تقوا و توسل به ساحت مقدسشان، طلب استغفار کنیم و لحظه ای در دفاع از حریم ولایت کوتاهی ننماییم و این باعث وصل به او خواهد شد، إن شاءالله. 🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
بسم الله الرحمن الرحیم؛ سُبْحَانَكَ يَا اللَّهُ تَعَالَيْتَ يَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ سُبْحَانَكَ يَا رَحِيمُ تَعَالَيْتَ يَا كَرِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِير... .(مفاتیح الجنان) چه زیباست که در ایام البِیض (13، 14 و15 ماه مبارک رمضان)، دعای مجیر را جهت حل مشکلات معنوی و مادی همه شیعیان بخوانیم و برای حل مشکلات دست به دعا برداریم. 🌷 🌺🌸🌷🌸🌺🌷🌸🌺🌷 ایتا⬅ eitaa.com//toubaefaf آی گپ⬅ Igap.net/tuoba
🌺 🌸🌷 پیامی از کلام خدا🌷🌸🌺 جزء چهاردهم این آیه در سوره حجر و نظیر آن در سوره طه، آیه 131دو مرتبه در قرآن آمده است: «لاٰ تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلىٰ مٰا مَتَّعْنٰا بِهِ أَزْوٰاجاً مِنْهُمْ وَ لاٰ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ اِخْفِضْ جَنٰاحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ» ﴿سوره حجر، 88﴾ به امکانات مادی [و ثروت و اولادی] که برخی از گروه های آنان(کفار و مشرکان) را از آن برخوردار کردیم، چشم مدوز، و بر آنان [به سبب اینکه پذیرای حق نیستند] اندوه مخور، و پر و بال [لطف و مهربانیِ] خود را برای مؤمنان فرو گیر. مقصود از چشم دوختن به زينت زندگى دنياى آنان اين است كه داده هاى خدا را ننگرد و چشم حسرت به آنچه ديگران دارند بدوزد. و مقصود از ازواج، مردان و زنان و يا اصناف مردم است، مانند صنف بت پرستان و صنف يهود و صنف نصارى و صنف مجوس. پس معناى آيه اين است كه: «چشم از آنچه كه ما از نعمتهاى ظاهرى و باطنى به تو انعام كرده ايم بر مگير، و با حسرت به آنچه كه به ازواج اندك و يا اصنافى از كفار داده ايم خيره مشو. بعضى از مفسرين جمله «لا تمدن عينيك» را كنايه از نگاه طولانى گرفته اند. ولى منظور، نهى از رغبت و ميل و تعلق قلبى است به آنچه كه مردم از متاعهاى زندگى از قبيل مال و جاه و آوازه و شهرت دارند، از همه اينها بطور كنايه تعبير مىشود به نگاه نكردن، نه طولانى نكردن نگاه. «و لا تحزن عليهم» يعنى از جهت اصرارشان بر تكذيب و استهزاء، و لجبازيشان در ايمان نياوردن غم مخور. «و اخفض جناحك للمؤمنين» مفسرين گفته اند: اين جمله كنايه است از تواضع و نرمخويى و بدين جهت تواضع را «خفض جناح» ناميده اند كه مرغ وقتى مى خواهد جوجه هايش را در آغوش بگيرد پر و بال خود را باز مى كند و بر سر جوجه ها مى گستراند، و خود را تسليم آنها مى كند. (ترجمه تفسير الميزان، ج12، ص: 284) ↙ یک نکته: تصریح قرآن مجید به چشم ندوختن به دست ومال کفار و اعتماد و احترام داشتن به مؤمنین و جوشش از درون، دلیل بر رد اعتماد به مذاکره با کفار و برجام نیست؟ 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🎥جدید ترین پست اینستاگرامی رهبر انقلاب 🔸جگرم بی‌قرار و درمانده است 🔸در رگم شور خون فرمانده است... 👈هیهات من الذله... @Antiliberalism 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
در نیمۀماه، ماهِ تمام آمده است عطرِ نفسِ گل به مشام آمده است در خانۀزهرا و امیر مومنان اوّل پسر و دوّم امام آمده است سالروز ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام ) مبارک باد. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
امام حسن مجتبی (ع) فرمودند: هر کس رضایت خدا را بخواهد، هر چند با خشم مردم همراه شود؛ خداوند او را از امور مردم کفایت می کند و هر کس که با به خشم آوردن خداوند دنبال رضایت مردم باشد، خدا او را به مردم وا می گذارد. میزان الحکمه، ج4، ص153 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
ولادت کریم اهلبیت، حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) مبارک باد. 🌷نام ایشان: «حسن» 🌼کنیه: ابومحمّد 🌸و القاب شریفشان: مجتبی، سید الشباب اهل الجنه، الزکی، التقی، السید، السبط که در روز ۱۵ رمضان سال سوم پس از هجرت در مدینه متولد شدند و دوران امامت ایشان ۱۰ سال است. (سال ۴۰ تا ۵۰ پس از هجرت) 🌈فضائل امام (علیه السلام): به اعتراف دوست و دشمن، در فضایل و کمالات اخلاقی انسانی کاملترین فرد زمان خویش بود: «قرابت و نزدیکی آن‌حضرت به حضرت رسول الله(صلی الله علیه وآله)، علاقه و محبت پیامبر نسبت به وی، 🌷دارا بودن بیشترین شباهت به حضرت رسول الله (صلی الله علیه وآله)، 🌸یکی از مصادیق آیه تطهیر، 🌼با پیامبر در جریان مباهله، 🌺تواضع و سخاوت فراوان، ☘عبادت زیاد 🌸و سرور جوانان بهشت بودن، برخی از بارزترین خصائص و ویژگی‌های اخلاقی و کمالات آن‌حضرت است.» https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
تعدادلشکریان امام حسن (علیه السلام) از معاویه بیشتر بود؛ اما چرا لشکر امام از هم پاشید؟ جواب: واژه «کارهون» 6 مرتبه در قرآن آمده است. سوره های انفال، 5 توبه آیات 48 و 54 هود، 28 مؤمنون، 70 زخرف، 78 «کارهون» یعنی ناخوش داشتند. کسانی که جریان حق و مسیر عدالت در عرصه های مختلف را ناخوش دارند. مبتلا شدن به این ویروس اجتماعی که باعث غربت عزیز مدینه شد عوامل گوناگون دارد؛ مثل: حب دنیا، راحت طلبی، بی تفاوتی به عفاف، خانواده و سپس جامعه، تن پروری، بی اهمیت بودن به شعائر دین مثل خالی نگه داشتن سنگر مسجد، جماعت وجمعه و جهاد، فریفته شدن به اغوائات شیطانی از راه های گوناگون و ... مبادا در امر ولایت جزء دسته کارهون باشیم. 🌷 درمان این درد به ولایت پذیری است. آبرو یافته از لطف و عطای حسنم پس عجب نیست بگویم که برای حسنم همه را باب حیات است حسین بن علی ناجی وقت ممات است حسین بن علی که در اوج درجات است حسین بن علی تا که کشتی نجات است حسین بن علی بادبان است در این کشتی امداد حسن نه ؛ بگو آب حسن، موج حسن، باد حسن نیست بالاتر ازین درد در عالم دردی بین مردان بنشینی و نباشد مردی و نفهمند تو را صلح چرا می کردی همه هستند کنارت و تو تنهاگردی https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌸🌺 🌷 بهار قران 🌷🌸🌺 ✨جزء پانزدهم 🌈معراج، عروج پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) از مسجد الاقصی به آسمان‌ها گفته می‌شود. داستان معراج در احادیث شیعه و سنی، به صورت متواتر آمده است و جزء اعتقادات مسلمانان است. قرآن کریم نیز در دو سوره اسراء و نجم، به آن پرداخته است. ✨«سُبْحٰانَ اَلَّذِي أَسْرىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرٰامِ إِلَى اَلْمَسْجِدِ اَلْأَقْصَى اَلَّذِي بٰارَكْنٰا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيٰاتِنٰا إِنَّهُ هُوَ اَلسَّمِيعُ اَلْبَصِيرُ.» ﴿سوره إسرا، 1﴾ منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده اش محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم) را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه هایِ [عظمت و قدرت [خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست. ⬅ در حدیث قدسی معراج ذیل همین آیه که در تفسیر المیزان نیز ذکر شده است، به مسائل مهمی از جمله دیدار پیامبران خدا (علیهم السلام)، خشوع ملائکه، اوصاف زیبای بهشت، وضعیت جهنم و گنه کاران و نکات اعتقادی و اخلاقی اشاره شده است. «...پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) در آنجا ملكوت آسمانها را مشاهده كرد.» (ترجمه المیزان، ج13، ص23) ⬅در حدیث معراج آمده است: «...در بهشت درختى ديدم كه آن قدر بزرگ بود كه اگر مرغى مى خواست دور تنه آن را طى كند، مى بايست هفتصد سال پرواز كند و در بهشت هيچ خانه اى نبود مگر اينكه شاخهاى از آن درخت بدانجا سر كشيده بود. از جبرئيل پرسيدم اين درخت چيست؟ گفت اين درخت «طوبى» است كه خداوند آن را به بندگان صالح خود وعده داده، و فرموده: «طوبى لهم و حسن مآب.» طوبى و سرانجام نيك برای ايشان است». (ترجمه المیزان ج13، ص16) ⬅ در بعضی روایات از درخت طوبی به محبت و ولایت اهلبیت یاد شده است که در همه خانه های بهشتی شاخه ای از آن قرار دارد. (طوبى، شجرة في الجنة أصلها في حجرة «علي» و ليس في الجنة حجرة إلا فيها غصن من أغصانها.) البرهان، ج2، ص293 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✨✨✨✨✨✨✨✨ «دعای معراج» یا سَیّدُ یا سَندُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاڪْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِڪَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمن یارحمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِڪُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَڪیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَڪُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا ڪَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا ڪَفیلُ یا وَڪیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَڪَبّ‍‍ِرُ یا شَڪُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا ‍وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَڪبِّرُ یا شَڪُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا مُعْطی یا آخِرُ یا اَحْسَنَ الْخالِقینَ یا خَیْرَالرّازِقینَ یا خَیْرَ الْغافِرینَ یا خَیْرَ الْمُحْسِنینَ یا خَیْرَ النّاصِرینَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ یا نُورَ السَّمواتِ وَ الْأرْضِ یا هادِیَ الْمُض‍‍ِلّینَ یا دَلیلَ الْمُتَحَیّرینَ یا خالِقَ ڪُلَّ شَیءٍ یا فاطِرَ السَّمواتِ والْأرْضِ یا هادِیَ الْمُضِلینَ یا مُفَتَّحَ الْأبْوابِ یا مُسَبِّبَ الْأسْبابِ یا رَفیعَ الدَّرَجاتِ یا وَلِیَّ الْحَسَناتِ یا غافِرَ الْخَطیئاتِ یا مُحیِیَ الْأمْواتِ یا ضاعِفَ الْحَسَناتِ یا دافِعَ الْبَلِیّات، اَللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنَ الطّاعُونِ وَالزَّلْزَلَهِ وَ الْفُجْاَهِ وَالْوَباء‍‍ِ وَ م‍‍ِنْ شَرَّ السُّلْطانِ الْجابِرِ وَ شَرَّ الْعَیْنِ السُّوء‍‍ِ وَ مِنْ شَرَّالْجَنَّ وَالْإنْسِ بِحَقَّ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ بِحَقَّ حمعسق وَ بِحَقَّ مُحَمَّدِ الْمُصْطَفی وَ بِحَقَّ عَلِیَّ الْمُرْتِضی وَالْأئمَّهِ الْهُدی وَ بِحَقَّ اللُّوحِ وَالْقَلَمِ وَالْڪُرْسِیَّ وَ الْعَرْشِ وَ بِحَقَّ فَسَیَڪْفیڪَهُمُ اللهُ وَ هُو السَّمیعُ الْعَلیمُ اللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنْ شَرَّ ڪُلَّ ذی شَرًّ وَ مِنْ شَرٌ طارِقٍ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرَّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِ‍نْ شَرَّ ما یَلِجُ فِی‌الأرْضِ وَ ما یَخْرِجُ مِنْها وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیم اَللّهُمَّ احْفِظْ صاحِبِ هَذَاالدُّعا مِنْ شَرَّ الْأعْداءِ وَ مِنْ شَرَّ جَمیعَ الْمِحْنَهِ وَ الدّاءِ وَ مِنْ شَرَّ النَّفّاثاتِ فِی الْعُقَدِ وَ مِنْ شَرَّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبَّ بِعِزَّ عِزَّتِڪَ وَ الْقَهْرِ بِلُطْفِڪَ وَ الرَّحْمَهِ رَحْمَتَڪَ یا واهِبَ الْعَطایا یا دافِعَ الْبَلایا یا غافِرَ الْخطایا یا سَتّارَ الْعُیُوبِ یا نُورَ الْغُیُوبِ یا نُورَ الْقُلُوبِ یا حَبیبَ الْقُلُوبِ یا قاضِیَ الْحاجاتِ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالْأخِرَهِ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ بِحَقَّ اَلا اِلا اللهِ تُصیرُا الأمُورِ اَللّهُمَّ اَسْتَوْدِعُڪَ نَفْسی وَ رُوحی وَ مالی وَ اَوْلادِی وَ جَمیعَ ما اَنْعَمْتَ عَلَیَّ فِی الدّینِ وَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ اِنَّهُ لا یُضیعُ صانیڪَ یَصُونَڪَ وَ مَحْفُوظَڪَ وَ مَامُولَڪَ وَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنْڪَ وَ لَنْ اَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً اَللّهُمَّ رَبَّنا اتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَهً وَ فِی الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنا عَذابَ النّارِ وَ عَذابَ الْقَبرِ بِرَحْمَتِڪَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجْمَعینَ الطّاهِرینَ وَ الأئِمَّهِ الْمَعْصُومینَ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً ڪَثیراً ڪَثیراً. اللهمَ ارزُقنی حَيثَ لا اَحتَسِب يا رَبَّ العالَمين 🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌹پیامی از قرآن🌹 ✨جزء شانزدهم 🌸«وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاٰةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَيْهٰا لاٰ نَسْئَلُكَ رِزْقاً نَحْنُ نَرْزُقُكَ وَ الْعٰاقِبَةُ لِلتَّقْوىٰ.» ﴿سوره طه، 132﴾ و خانواده ات را به نماز فرمان بده و خود نیز بر آن شکیبایی ورز؛ از تو رزقی نمی طلبیم، ما به تو روزی می دهیم و عاقبت نیک برای پرهیزکاری است. ⬅ در تفسیر در المنثور به نقل از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) آمده است که: پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) وقتى خاندانش دچار شدت تنگى مى شدند، دستورشان مى داد به نماز و اين آيه را تلاوت مى كرد «و أمر أهلك بالصلاة ...» (تفسیر الدر المنثور، ج 4، ص 313) در کتاب مراحل اخلاق علامه جوادی آملی(حفظه الله) آمده است: «در نماز... اگر انسان همان چند دقيقه خود را ضبط کند و بداند با چه كسي سخن مي گويد، بقيه امور او تأمين است؛ امّا چون در همان چند دقيقه، قدرت حضور و ضبط ندارد، ساير امور او هم ناكام است. نماز، «صراط» است و صراط با غفلت سالك نمي سازد؛ زيرا اگر انسان غفلت كند، از صراطي كه از مو باريكتر و از شمشير تيزتر است، سقوط ميكند: «وإنّ الّذين لا يؤمنون بالآخرة عَن الصّراط لَناكبون.» (سوره مؤمنون، 74) غفلت‌زدگاني كه به آخرت ايمان ندارند تحقيقاً از راه راست افتاده‌اند. البته تلازمي متقابل وجود دارد كه نماز درست، انسان را از زشتي ها باز ميدارد و اعمال زشت هم انسان را از انجام صحيح نماز و ساير عبادات باز مي دارد؛ كسي كه پيش از نماز، مواظب اعضا و جوارح خود يا حلال و حرام نباشد، در نماز هم توفيق حضور قلب نخواهد داشت و نمي داند با چه كسي سخن مي گويد در نتيجه جواب هايي را هم كه از او مي شنود، درك نميكند.» (مراحل اخلاق در قرآن، صفحه 32) 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
کلام خدا جزء هفدهم: «اهل الذکر چه کسانی اند؟» 🌸واژه «اهل الذکر دو مرتبه در قرآن آمده است.» 🌸«فَسْئَلُوا أَهْلَ اَلذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ.» (سوره أنبياء، 7﴾ اگر نمی دانید از دانایان [به کتاب های آسمانی و آگاهان به اخبار پیشینیان] بپرسید [که همه پیامبران از جنس خود بشر بودند، نه فرشته] «فَسْئَلُوا أَهْلَ اَلذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ.» ﴿سوره نحل، 43﴾ اگر [این حقیقت را] نمی دانید [که پیامبران از جنس بشر بودند] از اهل دانش و اطلاع بپرسید [تا دیگر نگویید که چرا فرشته ای به رسالت نازل نشده است؟!] در روايات متعددى كه از طرق اهل بيت (علیهم السلام) وارد شده مى خوانيم كه اهل ذكر امامان علیه اسام هستند، از جمله در روايتى از امام على بن موسى الرضا (علیه السلام) مى خوانيم كه در پاسخ سؤال از آيه فوق فرمود: «نحن اهل الذكر و نحن المسؤلون» ما اهل ذكريم، و از ما بايد سؤال شود. و در روايت ديگرى از امام باقر (علیه السلام) مى خوانيم كه در تفسير همين آيه فرمود: «الذكر القرآن، و آل الرسول اهل الذكر، و هم المسؤلون» ذكر، قرآن است، و اهل بيت پيامبر (صلی الله عیه وآله) اهل ذكرند، و از آنها بايد سؤال كرد. در بعضى ديگر مى خوانيم كه«ذكر» شخص پيامبر (صلی الله عیه وآله) است و اهل بيت او اهل الذكر هستند روايات متعدد ديگرى نيز به همين مضمون رسيده. (تفسیر نمونه، ص 243) 🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
. ✅ پاسخ قشنگ شهید سلیمانی خطاب به دیپلماسی " چرا امام حسین شمشیر کشید؟ ✍️ با دشمنی که تو را واجب القتل میداند امکان دیپلماسی میخاد، اینجا جهاد میخاد. .https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد امام و شهدا صلوات 🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد من الان الی یوم القیامه هدیه به شهدای عزیز به خصوص سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🌹