eitaa logo
تـــــــــوفان بـافـــــق
161 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
517 ویدیو
2 فایل
✍🏿 باهم در ارتباط باشیم👇🏿 @Toufhan ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشاهده در ایتا
دانلود
✅وضعیت رفراندم در کشورهای دیگر چگونه است؟ 🔹بعد از بیانات رهبر انقلاب درباره رفراندوم، برخی در فضای مجازی مدعی شدند که در کشورهای مختلف، در موضوعات گوناگون به رفراندوم مراجعه می‌شود. بر همین اساس، به بررسی برگزاری رفراندوم در برخی از کشورها می‌پردازیم. آمریکا: 🔹در قانون اساسی این کشور، اساسا موضوعی با عنوان رفراندوم وجود ندارد و تاکنون رفراندوم ملی در این کشور برگزار نشده است. صرفا در برخی از ایالت‌ها، آن هم در برخی موضوعات محلی، همه‌پرسی برگزار می‌شود. اما اینکه بگوییم در سطح ملی، کلان و بر اساس قانون اساسی آمریکا رفراندوم برگزار شده باشد، چنین موضوعی وجود ندارد. هلند و فرانسه: 🔹در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) قانون اساسی اتحادیه اروپا به تصویب رسید. این قانون باید در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رفراندوم گذاشته می‌شد تا مردم این کشورها، آن را بپذیرند. اما این رفراندوم در فرانسه، رای نیاورد. این اتفاق در هلند نیز تکرار شد. همه پرسیِ قانون اساسی اتحادیه اروپا، بار دیگر در این کشورها برگزار شد که برای بار دوم هم رای نیاورد. انگلیس: 🔹در حکومت سلطنتی-موروثی انگلیس، تاکنون ۳ رفراندوم مهم برگزار شده که دو مورد آن در خصوص عضویت و خروج از اتحادیه اروپا بود. البته در انگلیس، بعد از ماجرای برگزیت و برگزاری رفراندوم برای خروج از اتحادیه اروپا، بحران‌هایی پدید آمد که تعداد محدودی از آن‌ها عبارتند از: ۱. سقوط ارزش پوند. بهای پوند نسبت به دلار به سطحی سقوط کرد که از سال ۱۹۸۵ بی‌سابقه بود. ۲. بی‌ثباتی سیاسی که منجر به استعفای دیوید کامرون، نخست وزیر وقت انگلستان شد. ۳. بحران جدایی طلبی. ایرلند شمالی خواهان برگزاری رفراندوم به منظور جدایی از انگلستان شد. خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، به ضرر این کشور منجر شد و تعدادی از احزاب و جریان‌ها خواستار برگزاری مجدد رفراندوم و بازگشت به اتحادیه اروپا شدند! ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ͡° ͜ʖ ͡° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
✅در جمهوری اسلامی چه رفراندوم هایی برگزار شده است؟ انواع رفراندم را به ۳ دسته تقسیم کرد: نوع اول؛ رفراندوم برای تعیین نوع حکومت. 🔹 این نوع رفراندوم در سال ۵۷ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در هیچ جای دیگر از دنیا تاکنون برگزار نشده است. لازم به ذکر است که رفراندوم سال ۵۷، در حالت گذار قدرت برگزار شد. یعنی جمهوری اسلامی قبل از رسیدن به قدرت، این رفراندوم را برگزار کرد نه بعد از آن. زیرا هیچ حکومتی نیست که وقتی در قدرت است، خود را به رفراندم بگذارد و این کار به طور منطقی و عملی، محال است. نوع دوم؛ رفراندوم برای قانون اساسی. 🔹در این رفراندوم قانون اساسی و اصلاحات آن به آراء عمومی گذاشته می‌شود که در جمهوری اسلامی ایران، یک بار سال ۵۸ خود قانون اساسی و یک بار سال ۶۸، اصلاحات آن به رفراندوم گذاشته شد. نوع سوم؛ رفراندوم بر اساس قانون اساسی: 🔹این نوع رفراندوم درون کشورها منطبق بر اصول قانون اساسی خاص هر کشور، برگزار می‌شود. طبق اصل ۵۹ قانون اساسی، «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.» بر اساس ماده ۳۶ این اصل، روند و شرایط برگزاری رفراندوم مشخص شده است. طبق این ماده، «رفراندوم با پیشنهاد رئیس جمهور یا صد نفر از نمایندگان مجلس و با تصویب دو سوم نمایندگان، قابل برگزاری است.» حسن روحانی هم در دوران ریاست جمهوری و هم در روزهای اخیر، مسئله رفراندوم را مطرح کرده است. سوال این است که چرا در طول ۸ سالی که رئیس جمهور بود، حتی یک بارهم درخواست رفراندوم را به طور رسمی ارائه نداده است؟ چرا فقط آن را در تریبون اعلام کرده و صرفا مانور سیاسی داده است؟ 🔹نکته دیگر این است که رفراندوم در مواردی قابل برگزاری است که خلاف قانون اساسی نباشد. مثلا اگر بخواهیم در موضوع حجاب رفراندوم برگزار کنیم، جدای از آنکه رای بیاورد یا نه، این کار خلاف قانون اساسی است. زیرا طبق اصل چهارم قانون اساسی «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر این‌ها، باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است». اگر قرار باشد قانون اساسی رعایت نشود، دیگر سنگ روی سنگ بند نیست و جامعه مدنی تبدیل به قانون جنگل می‌شود! 🔹نکته دیگر این است که اگر قرار باشد برای تمام مسائل، رفراندوم برگزار شود؛ پس تکلیف قوانین چه می‌شود؟ نقش پارلمان در تصمیم گیری کجای کار است؟ رئیس جمهور چه نقشی دارد؟ مگر می‌شود برای هر موضوعی به آراء عمومی مراجعه کرد؟ در این صورت یک کشوری خواهیم بود که هر روز فقط انتخابات برگزار می‌کنیم و اصلا فرصت به اجرا نمی‌رسد. چه کسی پاسخگوی دو قطبی‌های شدید بر اثر هر رفراندوم است؟ نکته مهم‌تر اینکه حد رفراندوم‌ها کجاست؟ چه کسی قرار است تعیین کند که تا کجا رفراندوم برگزار کنیم؟ چه تضمینی است که امروز یک رفراندوم برگزار شود و فردا دوباره خلاف آن از سوی عده‌ای دیگر درخواست نشود؟ در کجای دنیا کدام کشور اینگونه اداره می‌شود؟ ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ‌° ‌ʖ ‌° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
برگزاری جشن عرق گیری طارونه در سفره خانه باباعسکر این جشن در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ در سفره خانه باباعسکر واقع در روستای باقرآباد توسط بخش خصوصی و با همت آقایان عسگری و رنجبر برگزار گردید که با استقبال بی نظیر و باشکوه مردم و مسئولان همراه شد . این مراسم همراه با دف زنی ،موسیقی زنده،برپایی نمایشگاه صنایع دستی و پذیرایی با عرق طارونه و آشنایی با خواص طارونه برگزار گردید و با توجه به استقبال پر شور مردم از این جشن قرار شد هر ساله این جشن در روستای تاریخی باقرآباد برگزار گردد . ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ͡° ͜ʖ ͡° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
💎حکایت شخص خسيسي در رودخانه اي افتاد و عده اي جمع شدند تا او را نجات دهند. دوستش گفت: دستت را بده، تا تو را از آب بالا بکشم. مرد در حالي که دست و پا مي زد دستش را نداد. شخص ديگري همين پيشنهاد را داد، ولي نتيجه اي نداشت. ملا نصرالدين که به محل حادثه رسيده بود، به مرد گفت: دست مرا بگير تا تو را نجات دهم. مرد بلا فاصله دست ملا را گرفت و از رودخانه بيرون آمد. مردم شگفت زده گفتند: ملا معجزه کردي؟ ملا گفت: شما اين مرد را خوب نمي شناسيد. او دستِ بده ندارد، دستِ بگير دارد. اگر بگويي دستم را بگير، مي گيرد، اما اگر بگويي دستت را بده، نمي دهد. تهيدست از برخي نعمت هاي دنيا بي بهره است، اما خسيس از همه نعمات دنيا. «دو کس رنج بيهوده بردند و سعي بي فايده کردند يکي آن که اندوخت و نخورد و ديگر آن که آموخت و نکرد.» ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ‌° ‌ʖ ‌° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
11.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افزایش جمعیت 😂😂 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ͡° ͜ʖ ͡° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
🔥ارتباط رفراندوم با دوهزار شرکت دولتی؟! 🔻شاید برای خیلی ها سئوال باشد که مثلا موضوع 👈 پیمان سپاری کامل ارزی و بازگرداندن دلار عایدی از صادرات به اقتصاد کشور توسط برخی صادرکنندگان مگر چه کار سختی است که حتی زور دولت هم به آنها نمی‌رسد؟ 🔻مگر با چه کسانی طرف هستیم که رهبر انقلاب از ابتدای سال۱۴۰۲ دو مرتبه به این موضوع به ظاهر ساده تاکید نمودند و اتفاقا در دیدار دانشجویان، برخی شرکتهای دولتی را مقصر دانستند!!؟ 🔻ظاهرا سر برآوردن دیوانه وار یکباره موضوع ، اساسا بخاطر رهنمود ایشان در پاسخ به یک دانشجو پیرامون رفراندوم نیست؛ بلکه گویا اصل موضوع، تاکید قاطع و مجدد ایشان بر موضوعاتی مانند «ضرورت بازگرداندن ارزهای صادرات به چرخه اقتصاد به قیمت مصوب است. 🔻زیرا فروش ارز صادراتی و محصولات بر پایه قیمت های دلار_تلگرامی انفجار سود برای شرکتها و ضربه مهلک بر معیشت مردم است. 🔸پ.ن۱:یک مؤتلفه‌ای بیان می کند، جریان غربگرا در وابسته دولتی در قالب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نفوذ کرده‌ است!! 🔸پ.ن۲:جالبتر اینکه در دولت خاتمی در سال ۸۱، پیمان سپاری ارزی و بازگرداندن دلار حاصل از صادرات لغو می‌شود... 🔸پ.ن۳: این دقیقا معنای اژدهای هفت سر فساد است که وقتی نظام به عرصه مدیریت دلار تلگرامی و فضای مجازی رها و ارز صادرات وارد می‌شود، سر دیگر اژدها، رفراندوم را وسط می‌کشد و سر دیگرش بی حجابی را و سر دیگرش تغییر قانون اساسی را و سر دیگرش که لشکر رسانه‌‌ای است به تکاپو می افتد 🔻همه باید برای روشنگری در صحنه باشیم. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🖌پی نوشت: ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ‌° ‌ʖ ‌° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
برای حاج مهدی... بعد از آنکه حاج مهدی اشعاری را در روز عید فطر خواندند... ✍️ ادامه را اینجا بخوانید 👇 👇 👇 👇 👇
تـــــــــوفان بـافـــــق
برای حاج مهدی... بعد از آنکه حاج مهدی اشعاری را در روز عید فطر خواندند... ✍️ #محمد_علیان ادامه را ای
برای حاج مهدی بعد از اینکه حاج مهدی در روز عید فطر اشعاری را خواندند، عده ای دوره افتاده اند و از هر سمتی می توانند، می زنند که فلان شد و فلان نشد... اما از این ها که بگذریم، آنچه حاج مهدی در روز عید فطر بیان نمود را من اینگونه می فهمم: ١.محتوای اشعار و نحوه چینش آن ها از یک منطق مشخص و منظومه وار برقرار است، از آنجایی گفتگو با مردم روزه دار را از فضای ماه مبارک رمضان شروع می کند، از معنویت فردی به زیبایی عبور می کند و برای ورود به فضای جامعه، رکن امامت و ولایت را محور قرار می دهد تا معنویت فردی را به معنویت اجتماعی گره بزند و با مرور تاریخ و اتصال آن به امروز فکر همه جامعه را نسبت به مسئولیت اداره آن مورد توجه قرار دهد. ٢. قلب اشعار و نقطه گلوگاهی آنجایی است که به اصلی ترین عامل پیشرفت یعنی "مردم" اشاره می کند و نسبت همه را با آن مشخص می کند، هم نسبت مسئولین را و هم نسبت خود مردم را و البته زیرکانه بیان می کند که: "اگر شمای مسئول جا را واکنی این مردم را کنار خود می بینی نه در برابر خود". ٣.حاج مهدی نسبت به مرور گذشته تاریخ برای امکان نقش آفرینی مردم بخصوص جوانان اشاره ای دقیق دارد و با اشاره به دوران پرافتخار دفاع مقدس، قله ای بنام " شهید حسن باقری" را معرفی می کند و سوال اصلی اش این است که مگر امثال حسن باقری چندسالشان بود که شما امروز به خودتان جرأت نمی دهید به جوانان میدان بدهید؟ ۴.حاج مهدی به خوبی این موضوع را تبیین می کند که اول مسئولین باید خط را برای حضور مردم باز کنند و مردم هم با تنظیم افق دید، ارتقای سطح هوشیاری و مسئولیت پذیری، عنصر اراده ملی را بیش از پیش برای "جهاد پیشرفت و عدالت" به میدان بیاورند. پ.ن.١: رفیق هیئتی و برادر انقلابی لطفا کمی بیا بالاتر، مقداری نفس بگیر کار زیاد داریم، ما باید از خلسه عبور کنیم و اگر راست می‌گوییم در میدان عمل خودمان را اثبات کنیم. پ.ن.٢: جنابان مسئولین در همه سطوح حاکمیت، اگر حواستان باشد حد شما باید همان عزیزی باشد که جایش امسال خالی بود و لبخندهایش ماندگار و این ممکن نخواهد بود جز اینکه خودتان را نوکر  مردم بدانید هم در فکر و هم در عمل پ.ن.٣: حاج مهدی سرت سلامت، نفست گرم و گام‌هایت استوار. تهران، ۴ اردیبهشت ١۴٠٢ ✍️ ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ‌° ‌ʖ ‌° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
1.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خود شاخ پنداری 😂😂😂☝️ 🤣 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ͡° ͜ʖ ͡° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 گزارش از مریم محبّی فایده ای ندارد. حتّی اگر گوش هایتان را هم تیز کنید؛ حتّی اگر سرتان را از پنجره بیرون بیاورید و دقّت کنید هم فایده ای ندارد. صدایی نمی شنوید و نهایتاً تنها کاری که می توانید بکنید، این است که تلویزیون یا رادیویی را روشن کنید تا متوجّه شوید آیا اذان داده اند یا خیر؟! ماجرا چندان پیچیده نیست. شهرهای ما رشد کرده اند، بزرگ شده اند و پر جمعیّت. برای این افزایش جمعیّت و آسایش آنها، هر روز تمهیداتی چیده می شود، بزرگراه های طبقاتی، وسایل حمل و نقل بهینه، مرکز خریدها و فروشگاه هایی که هر چه را تا به حال ندیده ای، در آنها می بینی، فضای سبز و تفریحات سالم(!) آسمان خراش ها و مجتمع های مسکونی که جمعیّت بیشتری را در خود جا می دهند و غیره و غیره، امّا در این میان سهم بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است. مواردی که جای بررسی بسیار زیادی دارد. در این گزارش، ما تنها به یک مورد از این کمبودها اشاره می کنیم. شنیده نشدن صوت قرآن و اذان در کلان شهرهای اسلامی ایران، مثل تهران، شیراز، تبریز و. ..، پدیده ای است که چند سالی هست رخ نموده و بعضاً مورد توجّه و تذکّر برخی مسئولان نیز قرار گرفته است. این پدیده به ویژه در مناطق پر جمعیّت و پر تردّد شهری مثل تهران به خوبی مشهود است. به گونه ای که اگر در محلّه هایی چون سعادت آباد، صادقیه، تهران پارس، ولنجک و... کاری داشته باشی و کار تا ظهر به درازا بکشد، به سختی می توانی از وقت نماز مطّلع شده و با سختی بسیار بیشتری می توانی یک مسجد برای اقامه نماز بیابی. ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ‌° ‌ʖ ‌° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh
📌تفاخر دنیوی، جانشین تفاخر دینی(۱) یکی از اصول دین مداری این است که ما آرایش و تشخّص های زندگی را که به آن افتخار می کنیم، اسلامی باشند؛ امّا متأسّفانه در جامعه ما تفاخر دینی در اولویّت مردم نیست. اذان گفتن یکی از تفاخرات دینی ماست، داشتن محاسن برای آقایان و عفاف و حجاب برای بانوان و بسیاری موارد دیگر نیز همین طور، امّا امروزه ماشین و خانه و تفاخرات دنیوی جای تفاخرات دینی را گرفته اند. امروز اگر به کسی بگویی بیا و خادم مسجد باش، آن را اهانت می داند؛ درحالی که بسیاری از اولیا و انبیای الهی کلیددار مساجد بوده اند و این یک افتخار بسیار بزرگ است. این روزها مؤذّن بودن یا مکبّر بودن ارزشی برای مردم ما ندارد؛ زیرا درگیر تفاخرات دنیوی شده اند. اذان یک نماد دینی است و یک پرچم است. شهری که صدای اذان از آن بلند شود، اشاره به مسلمانی و اهل خدا بودنش دارد و اینها برکات بسیاری برای آن شهر به همراه خواهد داشت. ما در احادیث نیز داریم که بهتر است اذان زنده پخش شود، تکرار شود و حتّی دسته جمعی اذان گفته شود؛ امّا دوری از این نمادهای دینی، دوری از تولّی و تبرّی دینی است. وقتی نمادهای دینی نباشد، نمادهای غیر دینی جای آن را می گیرد. وقتی صدای اذان در شهر کم شود، صدای موسیقی جای آن را می گیرد، صدای بی حیایی و بی نمازی در آن شهر بلند می شود. حجّت الاسلام و المسلمین محمّدمهدی ماندگاری، کارشناس مسائل مذهبی ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ ͡° ͜ʖ ͡° ‌@toufhanebafgh ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/toufhanebafgh