فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود
🔹آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکهتکه میکنند.
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
#شهید_بهشتی
💢 آنانکه #زمستان را از پشت پنجره دیده اند و گرسنگی را هم در کتابها خواندند، نخواهند توانست که #نمایندگانی شایسته برای #دفاع از حقوق مردم باشند
👇👇👇
💢 تفاوت بهشتی با سایرین!؟
یکی از نقاط ضعف ما در معرفی شخصیت های مهم و موثر به جامعه "کلی گویی" درباره ویژگی های آنهاست. مثلا می گوییم: شهید بهشتی بصیر بود، مردمی بود، مخلص بود، چنین بود چنان بود و از کنار این رژه کلمات و صفات عبور میکنیم. حال آنکه باید از "کلی گویی" درباره شخصیت و عملکرد این افراد اجتناب کرد. باید جزیی شد. در رفتار، سلوک، خانواده داری، مردمداری، برنامه ریزی و... تا بتوان از آن الگو بهره عینی برد. از نظر من برجسته ترین ویژگی #شهید_بهشتی که او را از دیگران متمایز ساخت: آینده نگری او بود
.
به جرات میتوان گفت در بین شخصیت های بارز پیش از انقلاب و در جمع مبارزین هیچ کس به اندازه بهشتی "آینده نگر" نبود. او از آینده تصویری در ذهن داشت. دو نمونه این آینده نگری را با جزییات باید مورد بررسی و دقت قرار داد
.
یک) طراحی و تاسیس مدرسه دبیرستان دین و دانش تلفیق علوم دینی و جدید
دوم) طرح درس و ایجاد مدرسه ای ویژه طلاب با شیوه متفاوت گزینش بنام مدرسه منتظریه که بعدها بنام واقف خیر آن حاج علی حقانی شهرت پیدا کرد
آن هم در سال ۱۳۳۴ و ۱۳۳۹ سالهایی که هنوز نهضت امام شکل نگرفته بود اما جامعه اسلامی در برابر هجوم افکار ماتریالیستی مکاتب شرق و غرب قرار داشت. بعدها شهید بهشتی درباره انگیزه خود از تاسیس مدرسه دین و دانش اشاره مهمی داشت:
"در آن موقع این طور به ذهنم رسید که برای ساختن کادرها یک واحد نمونه فرهنگی بوجود بیاوریم و در آنجا نوجوانها را آنطور که فکر میکنیم، بسازیم و در قم دبیرستان دین و دانش را به همین منظور #تأسیس کردم"
این برنامه ریزی ها و پایه گذاری دو مدرسه آموزشی متفاوت یکی از مصادیق #آینده_نگری آیت الله شهید دکتر بهشتی است. تربیت نیرو و کادرسازی برای آینده حرکت مردم مبتنی بر احکام دینی و علوم روز که در آن دهه تقابل بین دین و دانش نقل محافل روشنفکری بود. این نشان میدهد با وجود ابهامات در فرآیند نهضت مردمی، #شهید_بهشتی تصویر روشنی از آینده داشت. تفاوت عمده نخبگان جامعه در همین نکته نهفته است که می بایست آینده را زودتر و دقیق تر از دیگران رصد کنند. دست بر قضا یکی از معضلات امروز مدیریتی ما همین عدم آینده نگری مدیران است. مدیرانی که صرفا درگیر امورات روزانه اداری و سازمانی خود هستند و هیچ طرح و ایده ای برای مقابله با چالش های احتمالی در آینده ندارند
#علیرضا_زادبر
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
° ʖ °@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
دو گروهِ همیشه طلبکار و ناسپاس که بیشترین ظلم را در حق ملت و کشور روا می دارند:
✔️ اصلاح طلبانی که نان نظام خورده و در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.
✔️ سلبریتی های دو زاری که شهرت و در آمدهای میلیاردی شان را در سایه امنیت نظام کسب کرده و همیشه مشغول لگد پرانی هستند.
#طوفان_منفعت_طلبان
#طوفان_بی_هویت_ها
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اساتید دانشکده های نظامی آمریکا:
اگر پادشاه بودم کاری میکردم که ایران با دشمنانمان متحد نشود!/نیروی نظامی ایران بهترین نمونه چیزی است که به آن جنگ ترکیبی میگوییم!/ایران راه هایی یافته تا دشمنان شدیدا مجهزتر خود را شکست دهد...
#طوفان_بی_هویت_ها
#طوفان_منفعت_طلبان
#غربگدا
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
مدیر مسئول روزنامه ابتکار: آذر منصوری رزومۀ قابل اعتنایی در فضای سیاسی ندارد
🔹محمدعلی وکیلی: آرایش فعلیِ جبهه اصلاحات ذیل گفتمان کنشگری رادیکال است؛ حداقل پیام انتخاب آذر منصوری این موضوع است.
🔹معنای انتخاب منصوری این است که نبوی آدمی بوده که هزینه داده و بهعلت اینکه هزینه داده، به علت کهولت سن و سیاستورزی باتجربه ۵۰ ساله، او همچنان معتقد بود که روزنه سیاستورزی همچنان باید حفظ بشود و باید در کف منظومه جمهوری اسلامی حرکت کرد.
🔹حالا فضا تغییر کرده و از سطح آقایان عارف و نبوی که وزنه سنگینی در فضای سیاستورزی محسوب می شدند، به آذر منصوری میرسند که به نوعی هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی نداشته و افراد دیگری بودند که میتوانستند به جای نبوی مسئولیت را بهدرستی برعهده بگیرند.
🔹جریان اصلاحطلب آنقدر به حوزه سیاستورزی ناامید شده که بزرگانی چون عارف و موسویلاری ترجیح میدهند که بروند در کمای بیتفاوتی. اولین پیامش این است که این جریان و این جبهه نسبت به حوزه سیاستورزی عمومی بیتفاوت باشد.
#سرطان_اصلاحات
#طوفان_بی_هویت_ها
#طوفان_منفعت_طلبان
#سیاست
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم از مدیریت جمهوری اسلامی در برلین، بعد از یک بارش مختصر
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
تـــــــــوفان بـافـــــق
مدیر مسئول روزنامه ابتکار: آذر منصوری رزومۀ قابل اعتنایی در فضای سیاسی ندارد 🔹محمدعلی وکیلی: آرایش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شخصی که در فیلم مشاهده میفرمایید رئیس اصلاحات شد!
🔸گوشهای از زندگی آذر منصوری رئیس جدید اصلاحات: منصوری در بحبوحه اعتراضات پس از انتخابات ریاستجمهوری دهم ایران، درحالیکه معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت بود، بازداشت و به سه سال حبس محکوم شد.
#طوفان_بی_هویت_ها
#طوفان_منفعت_طلبان
#سرطان_اصلاحات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
📸اعمال شب و روز عید قربان
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
مناسبتی / عید قربان
✅ اهمیت قربانی کردن
ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان خدمت شما عزیزان لازم میدانیم نکاتی را در این باره تقدیم کنیم :
👈۱. فلسفه عید شدن قربان
«وإنما جعل الأضحی لشبع مساکینکم من اللحم فأطعموهم؛
عید قربان قرار داده شده تا (با ذبح قربانی) مستمندان را از گوشت قربانی سیر کنید. پس آنان را از این اطعام بهره مند سازید.»
📌 خیلی از فقرا امروزه توان خرید گوشت با قیمتهای کنونی را ندارند و این عید برای تأمین نیاز گوشت آنان قرار داده شده است.
👈۲. اهمیت قربانی کردن
متاسفانه در شیعه بر خلاف اهل سنت ، انجام قربانی در روز عید رونق ندارد با اینکه در روایات اهل بیت تأکید فراوانی برایش دیده میشود مثل:
«عن أبی الحسن موسی ( ع ) قال: قال رسول الله (ص) لام سلمة وقد قالت له یا رسول الله نحضر الأضحی ولیس عندی ما أضحی به فأستقرض واضحی؟ قال فاستقرضی فإنه دین مقضی؛
♦️ام سلمه به رسول خدا (ص) گفت: ای رسول خدا! عید قربان شده و نزد من چیزی نیست که قربانی کنم. آیا برای قربانی قرض کنم؟ پیامبر فرمود: قرض کن که وام آن پرداخت شدنی است.»
منبع:علل الشرایع، ج۲ ،ص۴۴۰
👈۳. آثار فوق العاده قربانی
علت بی توجهی ما به برخی اعمال بی اطلاعی از آثار و برکات آن اعمال است . این قضیه در قربانی کردن نیز دیده میشود . در ادامه از امیر المومنین کلامی را نقل میکنیم :
♦️«عن شریح بن هانی عن علی ( ع ) أنه قَالَ: لَوْ عَلِمَ اَلنَّاسُ مَا فِي اَلْأُضْحِيَّةِ لاَسْتَدَانُوا وَ ضَحَّوْا إِنَّهُ لَيُغْفَرُ لِصَاحِبِ اَلْأُضْحِيَّةِ عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا.
♦️حضرت امیر(ع) فرمود: اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند.
اولین قطره ای که از خون قربانی بر زمین ریخته می شود، گناهان صاحب آن قربانی آمرزیده می شود.
📌 علل الشرایع ، جلد۲ ،صفحه۴۴۰.
#عید_قربان
#قربانی_کردن
#قرض_کردن_برای_قربانی
#آمرزش_همه_گناهان
#فلسفه_عید_قربان
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
🟩فلسفه عید قربان و قربانی
یکی از این واجبات، انجام قربانی در حجّ واجب است که گاه پرسیده میشود حکمت و فلسفه آن چیست؟ در جواب باید گفت: چون ما میدانیم دستورهای الهی بر اساس حکمت است این دستور الهی نیز حکمت و مصلحتی دارد؛ هرچند برای ما روشن نباشد. با این حال، منابع دینی گاه به بیان فلسفه این دستور الهی پرداخته اند که در این نوشتار، اهمّ حکمتهای قربانی در حج بیان میشود.
🟢 رسیدن به تقوا
یکی از مهمترین فلسفههای قربانی، رسیدن به تقوا و پرواپیشگی است. قرآن کریم در این باره میفرماید: «لَنْ ینالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لكِنْ ینالُهُ التَّقْوى مِنْكُمْ»گوشت و خون این شتران به خدا نمیرسد؛ آنچه به او میرسد تقوای شماست.
این آیه در واقع، دفع دخل مقدّراست و به دو پرسشی که به ذهن میرسد جواب میدهد:
اول اینکه ممکن است توهم شود خداوند از این قربانی سود میبرد و به آن حاجتمند است.
دوم اینکه احتمال میرود برخی بپندارند خداوند که محتاج گوشت و خون و قربانی نیست پس این کار چه فایدهای دارد؟
این آیه، پاسخی به هر دو پندار است؛ به این صورت که میگوید نه خداوند محتاج قربانی است؛ «گوشت و خون این شتران به خدا نمیرسد» و نه این کار بیفایده است؛ «آنچه به او میرسد پرهیزگاری شماست.»
بنابراین نفع مهمیدر قربانی وجود دارد که به حجگزار برمیگردد و آن عبارت است از: رسیدن به تقوا و پرواپیشگی.
🟢ریشهکن شدن طمع
فلسفه دیگری که برای قربانی حج ذکر شده است، از بین رفتن طمع انسان و ریشهکن شدن آن است.
➖امام سجاد(ع) در این باره میفرماید: «فَعِنْدَ مَا ذَبَحْتَ هَدْیكَ نَوَیتَ أَنَّكَ ذَبَحْتَ حَنْجَرَةَ الطَّمَعِ بِمَا تَمَسَّكْتَ بِهِ مِنْ حَقِیقَةِ الْوَرَعِ» آنگاه که قربانیات را سر بریدی نیّت کردی که گلوی طمع را با حقیقت ورع و پرهیزکاری ببری.
➖ امام صادق(ع)میفرماید: «وَ اذْبَحْ حَنْجَرَةَ الْهَوَى وَ الطَّمَعِ عِنْدَ الذَّبِیحَة» هنگام قربانی، حنجره هوا و طمع را قطع کن.»
در قربانی در واقع باید گلوی طمع را برید و باید برای همیشه، رگ حیات آن را قطع کرد.
🟢قربانی کردن هوس
فلسفه عظیمتر قربانی، این است که حاجی در حقیقت، گوسفند و شتر را به قربانگاه نمیبرد؛ بلکه نفس سرکش و نفس امّاره را به قربانگاه میبرد تا برای همیشه از شرّ و خطرهای آن رهایی یابد.
آری حاجی با نیّت الهی در تمام اعمال و خارج شدن از نفسانیّت و حیوانیّت در واقع، روحش به عالم بالا متصل گشته و از اینرو از عالم تاریک حیوانیّت خارج میشود و نفس را برای همیشه قربانی میکند.
چنانکه گذشت امام صادق(ع) در کلام کوتاه و گویایی میفرماید: «وَ اذْبَحْ حَنْجَرَةَ الْهَوَى وَ الطَّمَعِ عِنْدَ الذَّبِیحَة» و هنگام قربانی، حنجره و رگهای هوس و طمع را قطع کن.»
🟢امتحان تقوی
قربانی در واقع امتحان و آزمایش الهی است تا معلوم شود چه کسی سر به فرمان الهی دارد؛ خصوصاً آنجایی که جنبه مالی در کار است و شاید خیلی فلسفه و حکمت آن روشن نباشد.
خداوند در واقع میخواهد حاجی را امتحان کند به این صورت که وقتی دور خانه او طواف کرده و نیّتش این بوده است که بعد از این جز بر گرد فرامین الهی و رضایت او نچرخد، آیا واقعاً به آن رسیده و تسلیم امر الهی شده است؟ از اینرو دستور قربانی میدهد.
➖امام صادق(ع)به همین نکته اشاره دارد، آنجا که میفرماید: «فلسفه قربانی این است: «وَ لِیعْلَمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ یتَّقِیهِ بِالْغَیبِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَنْ ینالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لكِنْ ینالُهُ التَّقْوى مِنْكُمْ ثُمَّ قَالَ انْظُرْ كَیفَ قَبِلَ اللَّهُ قُرْبَانَ هَابِیلَ وَ رَدَّ قُرْبَانَ قَابِیل» تا که خداوند بداند چه کسی در غیب، خود را حفظ میکند. خدای عزیز و جلیل میفرماید: «گوشت و خون شتران به خدا نمیرسد بلکه فقط تقوای شما به خدا میرسد.» سپس حضرت فرمود: ببین چگونه خداوند، قربانی هابیل را پذیرفت؛ اما قربانی قابیل را رد کرد.»
🔻 ادامه دارد 👇👇
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
° ʖ °@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh
🟢پیروی از حضرت ابراهیم(ع)
برای فداکاری تا سرحد فدا کردن فرزند
حکمت دیگر قربانی پیروی کردن از سنت حسنۀ حضرت ابراهیم(ع) است تا این سنت و فداکاری برای همیشه به عنوان الگو زنده بماند.
امام سجاد(ع) در ادامه کلام گذشته میفرماید: «فَعِنْدَ مَا ذَبَحْتَ هَدْیكَ نَوَیت... أَنَّكَ اتَّبَعْتَ سُنَّةَ إِبْرَاهِیمَعلیهالسلام بِذَبْحِ وَلَدِهِ وَ ثَمَرَةِ فُؤَادِهِ وَ رَیحَانِ قَلْبِهِ وَ اَحْیَیْتَ سُنَّتَهُ لِمَنْ بَعْدَهُ وَ قَرَّبَهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى لِمَنْ خَلْفَه قالَ: لا» آنگاه که قربانیات را ذبح کردی آیا نیّت کردی که بهراستی از سنّت ابراهیم در قربانی کردن فرزندش، میوه دلش و گل خوشبوی قلبش پیروی کنی، و تو سنت او را برای [نسلهای] بعد از او زنده نگهداری. او آن را وسیلهای برای تقرّب به خداوند برای نسلهای بعد قرار داد؟ عرض کرد: نه [چنین نیّتی نکردم].»
در قرآن کریم نیز به این امر اشاره شده است.
خداوند متعال بعد از جریان به قربانگاه بردن اسماعیل میفرماید: «وترکنا عَلیه فی الآخرینَ»ما نام نیک ابراهیم را در امتهای بعد باقی و برقرار ساختیم.
🟢 سیر شدن فقرا
اشاره شد که اسلام در باره قربانی، تغییر اساسی داده است و قربانی به جای نابودی با صاعقه و یا آتشزدن بهدست افراد، به مصرف فقرا میرسد. در برخی روایات همین مسئله به عنوان فلسفه قربانی شمرده شده است.
رسول خدا(ص) فرمود: «إِنَّمَا جَعَلَ اللَّهُ هَذَا الْأَضْحَى لِتَشْبَعَ مَسَاكِینُكُمْ مِنَ اللَّحْمِ فَأَطْعِمُوهُم»
همانا خداوند قربانی را قرار داد [و واجب یا مستحب فرمود] تا فقرای شما از گوشت قربانی سیر شوند پس به آنها اطعام دهید.»
🟢 بخشش گناهان و نجات از آتش
نجات از آتش که با بیانهای گوناگونی، همچون: بخشش گناهان، نجات از آتش، فدیۀ نار، گذر از پل صراط و... آمده است، نیز از حکمتهای قربانی شمرده شده است.
اثر بخشودگی گناهان و دفع عذاب الهی به سه صورت بیان شده است؛
🔹بخشش گناه
➖ابوبصیر میگوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: «مَا عِلَّةُ الْأُضْحِیةِ فَقَالَ إِنَّهُ یغْفَرُ لِصَاحِبِهَا عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا عَلَى الْأَرْضِ» علت قربانی کردن [در حج و غیر آن] چیست؟ فرمود: [بخشش گناهان؛ زیرا] با اولین قطرۀ خونِ قربانی که به زمین میریزد، صاحب آن بخشیده میشود.»
➖در روایت دیگری امیرمؤمنان علی(ع) فرمود: «لَوْ عَلِمَ النَّاسُ مَا فِی الْأُضْحِیةِ لَاسْتَدَانُوا وَ ضَحَّوْا إِنَّهُ لَیغْفَرُ لِصَاحِبِ الْأُضْحِیةِ عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا»اگر مردم میدانستند چه پاداشی در قربانی کردن وجود دارد قرض میگرفتند و قربانی میکردند؛ زیرا صاحب قربانی با اولین قطرهای که از خون آن میریزد، بخشیده میشود.»
➖در روایت دیگری از بشر بن زید از رسول خدا(ص) نقل شده است که به دخترش فاطمه(ع)فرمود: «اشْهَدِی ذَبْحَ ذَبِیحَتِكِ فَإِنَّ أَوَّلَ قَطْرَةٍ مِنْهَا یغْفِرُ اللَّهُ بِهَا كُلَّ ذَنْبٍ عَلَیكِ وَ كُلَّ خَطِیئَةٍ عَلَیكِ (إِلَى أَنْ قَالَ) وَ هَذَا لِلْمُسْلِمِینَ عَامَّةً» قربانی کردنِ قربانیِ خود را مشاهده کن؛ زیرا با اولین قطرۀ [خون] آن، خداوند تمامیگناهانی که بر تو هست و تمام خطاهایی که بر ذمّهات میباشد را میبخشد؛ آنگاه ادامه داد: و این پاداش برای تمامیمسلمانان است.»
🔹 گذر از پل صراط
➖رسول خدا(ص)میفرماید: «اسْتَفْرِهُوا ضَحَایاكُمْ فَإِنَّهَا مَطَایاكُمْ عَلَى الصِّرَاطِ»قربانیهای خود را گرامیبدارید که آنها وسیله عبور شما بر صراط است.»
وقتی گناهان انسان بخشیده شد و معاصی او از بین رفت، نتیجه نخست آن این است که از پل صراط به راحتی و بدون هیچ نگرانی عبور میکند.
🔹فدیهای برای آتش
انسانی که از پل صراط عبور کند در حقیقت اهل آتش نیست و نتیجه پایانیِ قربانی این است که حاجی از آتش جهنم نجات یافته و بهشتی شده است.
➖امام سجادعلیهالسلام میفرماید: «إِذَا ذَبَحَ الْحَاجُّ كَانَ فِدَاءَهُ مِنَ النَّارِ» وقتی حاجی [قربانی را] ذبح کرد، فدیۀ او از آتش [دوزخ] خواهد بود.»
#عید_قربان
#قربانی_کردن
#قرض_کردن_برای_قربانی
#آمرزش_همه_گناهان
#فلسفه_عید_قربان
#جهاد_تبیین
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
͡° ͜ʖ ͡°@toufhanebafgh
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/toufhanebafgh