eitaa logo
برای امام زمانم.....
1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
76 فایل
برگردکه بر بهارمان میخندند🌹 یک عده به حال زارمان میخندند آنقدرنبودنت به طول انجامید 💔 دارند به انتظارمان میخندند. تبلیغات نداریم @asaaman لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ جابر بن يزيد جعفی گويد : 💚 آقا امام باقر عليه السلام فرمود: 🌸 هر کس اين دعا را در عمر خود يک مرتبه بخواند ، اين عهد و پيمان در پوستی نوشته مي‌شود و در ديوان و دفتر حضرت قائم علیه السلام بالا برده مي‌شود ، هنگاميکه قائم ما عجل الله تعالی فرجه قيام کند ، او را بنام خود و نام پدرش مي‌خوانند ، آنگاه اين نوشته را به او می‌دهند و می‌گويند: 🌼 اين نوشته را بگير ، اين عهد و پيمانی است که در دنيا با ما پيمان بستی ، و اين همان کلام خداي متعال است که مي‌فرمايد: « ...إِلّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً ... مگر کسی که در پيشگاه خدای رحمان پيمان بسته باشد».(۱) 🌺 اين دعا را با طهارت می‌خوانیم ، می‌گوييم: 🤲 أَللَّهُمَّ يا إِلهَ الْآلِهَةِ ، يا واحِدُ، يا أَحَدُ، يا آخِرَ الْآخِرينَ، يا قاهِرَ الْقاهِرينَ، يا عَلِيُّ يا عَظيمُ، أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْلي، عَلَوْتَ فَوْقَ کُلِّ عُلُوٍّ، هذا يا سَيِّدي عَهْدي وَأَنْتَ مُنْجِزُ وَعْدي ، فَصِلْ يا مَوْلايَ عَهْدي، وَأَنْجِزْ وَعْدي، آمَنْتُ بِکَ. وَ أَسْأَلُکَ بِحِجابِکَ الْعَرَبِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْعَجَمِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْعِبْرانِيِّ، وَ بِحِجابِکَ السِّرْيانِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الرُّومِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْهِنْدِيِّ، وَأَثْبِتْ مَعْرِفَتَکَ بِالْعِنايَةِ الْاُولي ، فَإِنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ لاتُري، و أَنْتَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلي. وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِرَسُولِکَ الْمُنْذِرِ (صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ بِعَلِيٍّ أَميرِالْمُؤْمِنينَ (صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ) الْهادي ، وَبِالْحَسَنِ السَّيِّدِ وَ بِالْحُسَيْنِ الشَّهيدِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ، وَ بِفاطِمَةَ الْبَتُولِ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعابِدينَ ذِي الثَّفَناتِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْباقِرِ عَنْ عِلْمِکَ ، وَ بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ ، اَلَّذي صَدَّقَ بِميثاقِکَ وَ بِميعادِکَ، وَ بِمُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ الْحَصُورِ الْقائِمِ بِعَهْدِکَ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ مُوسَي الرِّضَا الرَّاضي بِحُکْمِکَ، وَ بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْحِبْرِ الْفاضِلِ ، اَلْمُرْتَضي فِي الْمُؤْمِنينَ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَمينِ الْمُؤْتَمَنِ، هادِي الْمُسْتَرْشِدينَ، وَ بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الطَّاهِرِ الزَّکِيِّ ، خَزانَةِ الْوَصِيّينَ. وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِالْإِمامِ الْقائِمِ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ، إِمامِنا وَابْنِ إِمامِنا صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعينِ. يا مَنْ جَلَّ فَعَظُمَ و [هُوَ] أَهْلُ ذلِکَ فَعَفي وَ رَحِمَ ، يا مَنْ قَدَرَ فَلَطُفَ ، أَشْکُو إِلَيْکَ ضَعْفي ، وَ ما قَصُرَ عَنْهُ عَمَلي مِنْ تَوْحيدِکَ ، وَ کُنْهِ مَعْرِفَتِکَ ، وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْکَ بِالتَّسْمِيَةِ الْبَيْضاءِ ، وَ بِالْوَحْدانِيَّةِ الْکُبْریٰ ، اَلَّتي قَصُرَ عَنْها مَنْ أَدْبَرَ وَ تَوَلَّي. وَ آمَنْتُ بِحِجابِکَ الْأَعْظَمِ ، وَ بِکَلِماتِکَ التَّامَّةِ الْعُلْياء  اَلَّتي خَلَقْتَ مِنْها دارَ الْبَلاءِ ، وَ أَحْلَلْتَ مَنْ أَحْبَبْتَ جَنَّةَ الْمَأْوي ، وَ آمَنْتُ بِالسَّابِقينَ وَالصِّدّيقينَ، أَصْحابِ الْيَمينِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ،  [وَ] الَّذينَ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَيِّئاً أَلّا تُوَلِّيَني غَيْرَهُمْ ، وَ لاتُفَرِّقَ بَيْني وَ بَيْنَهُمْ غَداً إِذا قَدَّمْتَ الرِّضا بِفَصْلِ الْقَضاءِ. آمَنْتُ بِسِرِّهِمْ وَ عَلانِيَتِهِمْ وَ خَواتيمِ أَعْمالِهِمْ ، فَإِنَّکَ تَخْتِمُ عَلَيْها إِذا شِئْتَ ، يا مَنْ أَتْحَفَني بِالْإِقْرارِ بِالْوَحْدانِيَّةِ ، وَ حَباني بِمَعْرِفَةِ الرُّبُوبِيَّةِ ، وَ خَلَّصَني مِنَ الشَّکِّ وَالْعَمي ، رَضيتُ بِکَ رَبّاً ، وَ بِالْأَصْفِياءِ حُجَجاً ، وَ بِالْمَحْجُوبينَ أَنْبِياءَ ، وَ بِالرُّسُلِ أَدِلّاءَ ، وَ بِالْمُتَّقينَ اُمَراءَ ، وَ سامِعاً لَکَ مُطيعاً.(۲) 📚 منابع (۱)- قرآن مجید: سورۀ مريم ، آيه ۸۷ (۲)- مهج الدعوات: ص ۳۹۷  بحارالأنوار: ج ۹۵ ص ۳۳۷  نجم الثاقب: ص ۷۸۲ 🌱 اللہم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج
⭕️عاقبت زن زندگی آزادی دخترجوبایدن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 امام باقر (عليه السلام) : 🌤 نيكى و صدقه دادن پنهانى ، فقر را از بين مى برد ، عمر را زياد و هفتاد مرگِ بد و ناگوار را دفع مى كند. 📚 ميزان الحكمه ، ج1 ، ص 533
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «امام زمان از ما چی می‌خواد؟» 👤 حجت الاسلام سید حسین 🔅 باید یه کاری کنیم که مشمول عنایت خاص حضرت بشیم، حضرت ویژه بهمون نگاه کنه..
⭕️ صبر کردن مومنین بر اذیت و تکذيب و سایر محنت ها در آخرالزمان 💥 و از جمله آن محنت ها و ابتلائات، اینکه می بینی، بسیاری از اهل باطل‌ در وسعت و ثروت زندگی می‌کنند و دارای شوکت و قدرت می باشند، و بسیاری از اهل حق را می بینی که در سختی و تنگدستی زندگی می‌کنند، و به آنان اعتنا نمی شود، و گفته‌ی آنها پذيرفته نیست، و اهل باطل آنان را با دست و زبان اذیت و مسخره می‌کنند، و ایشان را از جهت اعتقاداتشان در امر امامشان و غیبت و ظهور دولت آن حضرت(عج)تکذیب می نمایند، 🌸 در اينجا نفس‌ و عقل‌ با هم نزاع می‌کنند، که نفس‌ به پیروی اهل باطل امر می کند تا در وسعت و رفاه زندگی کنی،عقل فرمان می دهد که بر آزارشان صبر کنی و تکذيب کردنشان را تحمل نمایی، پس شخص پاک سرشت هوشمند کسی است که عاقبت نیک را اختیار نماید و بر تکذيب و اذيت صبر کند. 🌤 رسول خدا (ص)فرمود: 🌺 پس از شما قومی خواهند آمد که یک تن از آنها اجر پنجاه تن از شما را خواهند داشت، عرض کردند: ای رسول خدا! ما در بدر و اُحد و حُنین با تو بودیم و قرآن در میان ما فرود آمد. فرمود:آنچه بر آنها فرود آيد، شما تحمل‌ نمی کنید و مانند آنها صبر ندارید.😍😍 💚 این اشاره به حال مؤمنين صبور در زمان غیبت امام عصر(عج) است،چنان که سایر اخبار شاهد بر آن است. ص۳۷۰ 📚 مکیال المکارم،جلد دوم
💚 حضرت علی علیه السلام فرمودند: ❌ وضعیت آخرالزمان که مردم با ایمان به انتظار ظهور حضرت مهدی هستند به گونه ای می شود که اغلب مردم یکی از دیگر دوری می جویند و از همدیگر نفرت خواهند داشت، و بعضی، بعضی دیگر را دشنام می دهند و نفرت از همدیگر به قدری زیاد می شود که آب دهان به روی همدیگر می اندازند تا آن حد که یکی بر دیگر شهادت می دهند که او بی دین و کافر است.😱 🔰 و سپس به آن حضرت گفتم که این وضع بی فایده است و خیر و خوبی در آن نیست.❓ 🌤 آن حضرت فرمودند: 💜 چرا که خیر به آن نزدیک است چون حضرت قائم آل محمد در آن زمانی که وضع اینچنین می شود او ظهور می کند و این نفرت عمومی را از بین می برد و مهر و محبت و عاطفه را در میان مردم می گستراند. 📚 بحارالانوار ج 52 صفحه 11
‍ ⭕️ کرامتی عجیب از شهید گمنام که خودش را معرفی کرد 🔹️ ۲۴ مهر۱۳۸۵ تلویزیون مراسم تشییع ۵ شهید گمنام در مسجد کوچه فیاض بخش واقع در خیابان ایران را نشان می‌داد 🌼 آقا یدالله مداح روستای کاظم آباد کرمان در حال ديدن مراسم بود و با خود می گوید این شهیدان اهل کجا هستند؟ پدر و مادر آنها کجایند؟ و ... 🔸 شب خواب می‌بیند که مسئولیت خاکسپاری شهید سوم را به او سپرده اند . 🌼 او می گوید شهید را داخل قبر گذاشتم ، ديدم شهيد از جا برخاست. ترسيدم و از او دور شدم، اما دوباره برگشتم و نزديک رفتم و با شهيد صحبت و درد دل کردم. 🌤 روضه قتل‌گاه امام حسین(ع) را خواندم و با شهید بر سينه زدیم. ❄️ شهيد گفت: برو به روستاي خانوک، مرا آنجا به اسم حسين‌اکبر عرب‌نژاد مي‌شناسند از قول من به پدر و مادرم بگو من ديروز در تهران در اينجا دفن شده‌ام. 🍀 آقا يدالله مي‌گويد: صبح زود موتور خود را برداشتم و با همسرم به طرف روستاي خانوک حرکت کردم 💐 پدر شهید را پیدا کردم و خوابم را که تعریف کردم ، عکس پنج شهيد را آوردند و گفتند اينها شهيدان ما هستند، بگو کداميک را در خواب ديده‌اي؟ 🌹 به عکس شهيدان نگاه کردم. پدر شهيد هم زير چشم با دقت به من نگاه مي‌کرد. 🍃 گفتم چهره شهيدي که من در خواب ديدم در ميان اين عکس‌ها نيست. 🌷 عکس ديگری را آوردند، تا عکس را ديدم گفتم: بله، همين است. اعضاي خانواده با چشمان اشک‌بار براي شهيدشان صلوات فرستادند. 🌺 سپاه کرمان پیگیری می‌کند و با بررسی محل شهادت، تاریخ عملیات و مشخصات شهید سوم ، شهيد حسین اکبر را تایید می کنند 🦋 شهيد‌ حسین‌ اکبر‌ عرب‌‌ نژاد
💢عزیزان من، جوانهای هوشمند و بااستعداد ما! امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته. این اقتدار جمهوری اسلامی است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور ▪️موضوعی که ذهن من را مدت‌ها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر می‌کنم، وحشت‌زده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟ ✍️ مصطفی امیری ✅ گزاره حدیثی قتل و کشتار «نیمی از مردم جهان» در آخرالزمان ▪️در حوادث قبل ظهور، از «هرج‌الروم»[1] و نیز اختلاف بین «بلوک شرق و غرب»[2] ، سخن به میان آمده است؛ حال اگر اختلاف و قتل در بلاد روم جنگ بین غربی‌ها[3] که در احادیث متعدد به طرق مختلف و موثق[4] با «سه سند معتبر»[5] گزارش شده است[6]، را به احادیث دیگر مبنی بر کشته شدن «دوسوم مردم دنیا»[7] قبل از ظهور امام عصر، ضمیمه کنیم؛ از این‌رو، بسیاری از مردم جهان در اثر «مرگ سرخ» جنگ جهانی و «مرگ سفید» بیماری‌های فراگیر، به قتل می‌رسند[8] ▪️از امام صادق در کتاب کمال‌الدین صدوق و کتاب الغیبۀ طوسی، به سند معتبر، نقل شده است: ▪️«لا يَكونُ هذَا الأَمرُ حَتّى‏ يَذهَبَ ثُلُثَا النّاسِ، فَقيلَ لَهُ: إذا ذَهَبَ ثُلُثَا النّاسِ فَما يَبقى‏؟ فَقالَ: أما تَرضَونَ أن تَكونُوا الثُّلُثَ الباقِی»[9] ▪️قيام امام مهدی، روى نمى‏‌دهد، تا آنكه دو سومِ مردم از ميان بروند؛ گفتيم: اگر دو سومِ مردم بروند، چه كسى باقى مى‌‏ماند؟ فرمود: آيا راضى نمى‌‏شويد كه جزو يك سومِ باقى‏مانده باشيد؟ ▪️البته هرچند برخی تلاش کرده‌اند «یذهب» را به قرینه احادیث «تمحیص و غربله»، به معنای مردود شدن در فتنه‌ها و خروج از دین و... قلمداد کنند و چنین استناد می‌کنند که در احادیث تعبیر «یذهب» آمده است و نه قتل و موت. ▪️حال اگر فرض بر این باشد کلام آنان صحیح و موجه جلوه می‌کند؛ لکن احادیث معتبری که تصریح در «قتل» دوسوم مردم دنیا قبل از ظهور دارد و «موت» و «یذهب» را در کنار هم قرار داده است را چگونه پاسخ می‌دهند؟ از امام صادق در کتاب کمال‌الدین صدوق، چنین نقل شده است: ▪️«قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ، حَتّى‏ يَذهَبَ مِن كُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ، المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَ المَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ»[10] ▪️پيش از قائم، دو مرگ است: مرگ سرخ و مرگ سفيد، تا آن جا كه از هر هفت نفر، پنج نفر مى‏ميرند. مرگ سرخ، كشته شدن با سلاح (خونریزی و جنگ) و مرگ سفيد، طاعون (کنایه از بيمارى‌های واگیردار و سلاح‌های بیولوژیک). ▪️سند حدیث، معتبر است[11] و همه راویان، امامی و ثقه هستند[12] ✅ مطابقت «کشتار مردم جهان» با عقیده «جنگ آرماگدون» و مکتب صهیونیسم مسیحی ▪️یکی از شواهدی که ممکن است بگوئیم گزارشات حدیثی مرگ و قتل دو سوم مردم دنیا قبل از ظهور، جعلی است، همخوانی محتوای این احادیث با خوانش یهودی و عقیده مکتب صهیونیسم مسیحی و تفسیر عهد عتیق از وقایع آخرالزمان قبل از ظهور منجی است؛ ▪️طبق پیشگویی‌های عهدین: «قبل از رجعت مسیح، صلح در جهان هیچ معنایی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون اتمی را فراهم نمایند. و در این جنگ، بیش از نیمی از مردم دنیا، کشته خواهند شد»[13] ✅ احتمال «جعل» در احادیث جنگ جهانی قبل ظهور ▪️پس آیا احتمال جعل، تقویت نمی‌شود؟ کسانی که حدیث، جعل می‌کردند به طریق اولی سند آن را نیز می‌توانستند جعل کنند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند). ▪️اما باید توجه داشت: فرایند انتقال تراث حدیثی امامیه، فرایند مکتوب و کتاب‌محور بوده است. توضیح اینکه: قرائن نسخه‌شناسی، مجموعه اطلاعات مندرج در نسخه بوده که کاشف از جزییات تحمل صاحب نسخه و کتاب حدیثی است. اینکه راوی، نسخه را نزد چه استادی فراگرفته، در چه بازه زمانی و به چه شیوه‌ای (قرائت، سماع، اجازه و...) بوده است؟ فرایند انتقال و سماع و قرائت نسخه‌ها به گونه‌ای بوده که راویان حتی راویان ضعیف هم اگر می‌خواستند در نسخه‌های خود، دسّ و تحریف و جعل کنند، امکان آن را نداشتند. این موضوع، درباره کتاب‌های مشهور که نسخه‌های متعدد داشتند، وضوح بیشتری دارد. ▪️بنابراین در پاسخ به این سوال: «آیا راویان ضعیف در هنگام ایفای «نقش طریقی» می‌توانستند کتاب حدیثی را تحریف و دس و جعل کنند؟» خیر. اما اگر کتاب و نسخه، تالیفِ راوی ضعیف، باشد و در نقل «استقلالی» خود، نیز مُنفرد باشد، ممکن است جعل رخ داده باشد و از این‌رو آن حدیث، اخذ نمی‌شود[14] ▪️در احادیث موردبحث، هیچ راوی ضعیفی وجود ندارد. و همه راویان، ثقه و امامی هستند. ✅ فرضیه شاذ در تراث شیعی ▪️موضوعی که ذهن من را مدت‌ها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر می‌کنم، وحشت‌زده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟ ▪️آیا می‌توان گفت این احادیث، جعلی هستند؟ و توسط جاعلین حدیث با نقشه پیچیده و تحریف در سند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند و ساختن اسناد معتبر)، به کتب اسلامی، سرایت کرده است؟