⭕️ جابر بن يزيد جعفی گويد :
💚 آقا امام باقر عليه السلام فرمود:
🌸 هر کس اين دعا را در عمر خود يک مرتبه بخواند ، اين عهد و پيمان در پوستی نوشته ميشود و در ديوان و دفتر حضرت قائم علیه السلام بالا برده ميشود ، هنگاميکه قائم ما عجل الله تعالی فرجه قيام کند ، او را بنام خود و نام پدرش ميخوانند ، آنگاه اين نوشته را به او میدهند و میگويند:
🌼 اين نوشته را بگير ، اين عهد و پيمانی است که در دنيا با ما پيمان بستی ، و اين همان کلام خداي متعال است که ميفرمايد: « ...إِلّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً ... مگر کسی که در پيشگاه خدای رحمان پيمان بسته باشد».(۱)
🌺 اين دعا را با طهارت میخوانیم ، میگوييم:
🤲 أَللَّهُمَّ يا إِلهَ الْآلِهَةِ ، يا واحِدُ، يا أَحَدُ، يا آخِرَ الْآخِرينَ، يا قاهِرَ الْقاهِرينَ، يا عَلِيُّ يا عَظيمُ، أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْلي، عَلَوْتَ فَوْقَ کُلِّ عُلُوٍّ، هذا يا سَيِّدي عَهْدي وَأَنْتَ مُنْجِزُ وَعْدي ، فَصِلْ يا مَوْلايَ عَهْدي، وَأَنْجِزْ وَعْدي، آمَنْتُ بِکَ.
وَ أَسْأَلُکَ بِحِجابِکَ الْعَرَبِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْعَجَمِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْعِبْرانِيِّ، وَ بِحِجابِکَ السِّرْيانِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الرُّومِيِّ، وَ بِحِجابِکَ الْهِنْدِيِّ، وَأَثْبِتْ مَعْرِفَتَکَ بِالْعِنايَةِ الْاُولي ، فَإِنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ لاتُري، و أَنْتَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلي.
وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِرَسُولِکَ الْمُنْذِرِ (صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ بِعَلِيٍّ أَميرِالْمُؤْمِنينَ (صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ) الْهادي ، وَبِالْحَسَنِ السَّيِّدِ وَ بِالْحُسَيْنِ الشَّهيدِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ، وَ بِفاطِمَةَ الْبَتُولِ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعابِدينَ ذِي الثَّفَناتِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْباقِرِ عَنْ عِلْمِکَ ، وَ بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ ، اَلَّذي صَدَّقَ بِميثاقِکَ وَ بِميعادِکَ، وَ بِمُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ الْحَصُورِ الْقائِمِ بِعَهْدِکَ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ مُوسَي الرِّضَا الرَّاضي بِحُکْمِکَ، وَ بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْحِبْرِ الْفاضِلِ ، اَلْمُرْتَضي فِي الْمُؤْمِنينَ ، وَ بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَمينِ الْمُؤْتَمَنِ، هادِي الْمُسْتَرْشِدينَ، وَ بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الطَّاهِرِ الزَّکِيِّ ، خَزانَةِ الْوَصِيّينَ.
وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِالْإِمامِ الْقائِمِ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ، إِمامِنا وَابْنِ إِمامِنا صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعينِ.
يا مَنْ جَلَّ فَعَظُمَ و [هُوَ] أَهْلُ ذلِکَ فَعَفي وَ رَحِمَ ، يا مَنْ قَدَرَ فَلَطُفَ ، أَشْکُو إِلَيْکَ ضَعْفي ، وَ ما قَصُرَ عَنْهُ عَمَلي مِنْ تَوْحيدِکَ ، وَ کُنْهِ مَعْرِفَتِکَ ، وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْکَ بِالتَّسْمِيَةِ الْبَيْضاءِ ، وَ بِالْوَحْدانِيَّةِ الْکُبْریٰ ، اَلَّتي قَصُرَ عَنْها مَنْ أَدْبَرَ وَ تَوَلَّي.
وَ آمَنْتُ بِحِجابِکَ الْأَعْظَمِ ، وَ بِکَلِماتِکَ التَّامَّةِ الْعُلْياء اَلَّتي خَلَقْتَ مِنْها دارَ الْبَلاءِ ، وَ أَحْلَلْتَ مَنْ أَحْبَبْتَ جَنَّةَ الْمَأْوي ، وَ آمَنْتُ بِالسَّابِقينَ وَالصِّدّيقينَ، أَصْحابِ الْيَمينِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، [وَ] الَّذينَ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَيِّئاً أَلّا تُوَلِّيَني غَيْرَهُمْ ، وَ لاتُفَرِّقَ بَيْني وَ بَيْنَهُمْ غَداً إِذا قَدَّمْتَ الرِّضا بِفَصْلِ الْقَضاءِ.
آمَنْتُ بِسِرِّهِمْ وَ عَلانِيَتِهِمْ وَ خَواتيمِ أَعْمالِهِمْ ، فَإِنَّکَ تَخْتِمُ عَلَيْها إِذا شِئْتَ ، يا مَنْ أَتْحَفَني بِالْإِقْرارِ بِالْوَحْدانِيَّةِ ، وَ حَباني بِمَعْرِفَةِ الرُّبُوبِيَّةِ ، وَ خَلَّصَني مِنَ الشَّکِّ وَالْعَمي ، رَضيتُ بِکَ رَبّاً ، وَ بِالْأَصْفِياءِ حُجَجاً ، وَ بِالْمَحْجُوبينَ أَنْبِياءَ ، وَ بِالرُّسُلِ أَدِلّاءَ ، وَ بِالْمُتَّقينَ اُمَراءَ ، وَ سامِعاً لَکَ مُطيعاً.(۲)
📚 منابع
(۱)- قرآن مجید: سورۀ مريم ، آيه ۸۷
(۲)- مهج الدعوات: ص ۳۹۷
بحارالأنوار: ج ۹۵ ص ۳۳۷
نجم الثاقب: ص ۷۸۲
🌱 اللہمعجللولیڪالفرج
💚 امام باقر (عليه السلام) :
🌤 نيكى و صدقه دادن پنهانى ، فقر را از بين مى برد ، عمر را زياد و هفتاد مرگِ بد و ناگوار را دفع مى كند.
📚 ميزان الحكمه ، ج1 ، ص 533
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ صبر کردن مومنین بر اذیت و تکذيب و سایر محنت ها در آخرالزمان
💥 و از جمله آن محنت ها و ابتلائات، اینکه می بینی، بسیاری از اهل باطل در وسعت و ثروت زندگی میکنند و دارای شوکت و قدرت می باشند، و بسیاری از اهل حق را می بینی که در سختی و تنگدستی زندگی میکنند، و به آنان اعتنا نمی شود، و گفتهی آنها پذيرفته نیست، و اهل باطل آنان را با دست و زبان اذیت و مسخره میکنند، و ایشان را از جهت اعتقاداتشان در امر امامشان و غیبت و ظهور دولت آن حضرت(عج)تکذیب می نمایند،
🌸 در اينجا نفس و عقل با هم نزاع میکنند، که نفس به پیروی اهل باطل امر می کند تا در وسعت و رفاه زندگی کنی،عقل فرمان می دهد که بر آزارشان صبر کنی و تکذيب کردنشان را تحمل نمایی، پس شخص پاک سرشت هوشمند کسی است که عاقبت نیک را اختیار نماید و بر تکذيب و اذيت صبر کند.
🌤 رسول خدا (ص)فرمود:
🌺 پس از شما قومی خواهند آمد که یک تن از آنها اجر پنجاه تن از شما را خواهند داشت، عرض کردند: ای رسول خدا! ما در بدر و اُحد و حُنین با تو بودیم و قرآن در میان ما فرود آمد. فرمود:آنچه بر آنها فرود آيد، شما تحمل نمی کنید و مانند آنها صبر ندارید.😍😍
💚 این اشاره به حال مؤمنين صبور در زمان غیبت امام عصر(عج) است،چنان که سایر اخبار شاهد بر آن است. ص۳۷۰
📚 مکیال المکارم،جلد دوم
💚 حضرت علی علیه السلام فرمودند:
❌ وضعیت آخرالزمان که مردم با ایمان به انتظار ظهور حضرت مهدی هستند به گونه ای می شود که اغلب مردم یکی از دیگر دوری می جویند و از همدیگر نفرت خواهند داشت، و بعضی، بعضی دیگر را دشنام می دهند و نفرت از همدیگر به قدری زیاد می شود که آب دهان به روی همدیگر می اندازند تا آن حد که یکی بر دیگر شهادت می دهند که او بی دین و کافر است.😱
🔰 و سپس به آن حضرت گفتم که این وضع بی فایده است و خیر و خوبی در آن نیست.❓
🌤 آن حضرت فرمودند:
💜 چرا که خیر به آن نزدیک است چون حضرت قائم آل محمد در آن زمانی که وضع اینچنین می شود او ظهور می کند و این نفرت عمومی را از بین می برد و مهر و محبت و عاطفه را در میان مردم می گستراند.
📚 بحارالانوار ج 52 صفحه 11
⭕️ کرامتی عجیب از شهید گمنام که خودش را معرفی کرد
🔹️ ۲۴ مهر۱۳۸۵ تلویزیون مراسم تشییع ۵ شهید گمنام در مسجد کوچه فیاض بخش واقع در خیابان ایران را نشان میداد
🌼 آقا یدالله مداح روستای کاظم آباد کرمان در حال ديدن مراسم بود و با خود می گوید این شهیدان اهل کجا هستند؟ پدر و مادر آنها کجایند؟ و ...
🔸 شب خواب میبیند که مسئولیت خاکسپاری شهید سوم را به او سپرده اند .
🌼 او می گوید شهید را داخل قبر
گذاشتم ، ديدم شهيد از جا برخاست. ترسيدم و از او دور شدم، اما دوباره برگشتم و نزديک رفتم و با شهيد صحبت و درد دل کردم.
🌤 روضه قتلگاه امام حسین(ع) را خواندم و با شهید بر سينه زدیم.
❄️ شهيد گفت: برو به روستاي خانوک، مرا آنجا به اسم حسيناکبر عربنژاد ميشناسند از قول من به پدر و مادرم بگو من ديروز در تهران در اينجا دفن شدهام.
🍀 آقا يدالله ميگويد: صبح زود موتور خود را برداشتم و با همسرم به طرف روستاي خانوک حرکت کردم
💐 پدر شهید را پیدا کردم و خوابم را که تعریف کردم ، عکس پنج شهيد را آوردند و گفتند اينها شهيدان ما هستند، بگو کداميک را در خواب ديدهاي؟
🌹 به عکس شهيدان نگاه کردم. پدر شهيد هم زير چشم با دقت به من نگاه ميکرد.
🍃 گفتم چهره شهيدي که من در خواب ديدم در ميان اين عکسها نيست.
🌷 عکس ديگری را آوردند، تا عکس را ديدم گفتم: بله، همين است. اعضاي خانواده با چشمان اشکبار براي شهيدشان صلوات فرستادند.
🌺 سپاه کرمان پیگیری میکند و با بررسی محل شهادت، تاریخ عملیات و مشخصات شهید سوم ، شهيد حسین اکبر را تایید می کنند
🦋 شهيد حسین اکبر عرب نژاد
💢عزیزان من، جوانهای هوشمند و بااستعداد ما! امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته. این اقتدار جمهوری اسلامی است...
#لبیک_یا_خامنه_ای
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
✍️ مصطفی امیری
✅ گزاره حدیثی قتل و کشتار «نیمی از مردم جهان» در آخرالزمان
▪️در حوادث قبل ظهور، از «هرجالروم»[1] و نیز اختلاف بین «بلوک شرق و غرب»[2] ، سخن به میان آمده است؛ حال اگر اختلاف و قتل در بلاد روم جنگ بین غربیها[3] که در احادیث متعدد به طرق مختلف و موثق[4] با «سه سند معتبر»[5] گزارش شده است[6]، را به احادیث دیگر مبنی بر کشته شدن «دوسوم مردم دنیا»[7] قبل از ظهور امام عصر، ضمیمه کنیم؛ از اینرو، بسیاری از مردم جهان در اثر «مرگ سرخ» جنگ جهانی و «مرگ سفید» بیماریهای فراگیر، به قتل میرسند[8]
▪️از امام صادق در کتاب کمالالدین صدوق و کتاب الغیبۀ طوسی، به سند معتبر، نقل شده است:
▪️«لا يَكونُ هذَا الأَمرُ حَتّى يَذهَبَ ثُلُثَا النّاسِ، فَقيلَ لَهُ: إذا ذَهَبَ ثُلُثَا النّاسِ فَما يَبقى؟ فَقالَ: أما تَرضَونَ أن تَكونُوا الثُّلُثَ الباقِی»[9]
▪️قيام امام مهدی، روى نمىدهد، تا آنكه دو سومِ مردم از ميان بروند؛ گفتيم: اگر دو سومِ مردم بروند، چه كسى باقى مىماند؟ فرمود: آيا راضى نمىشويد كه جزو يك سومِ باقىمانده باشيد؟
▪️البته هرچند برخی تلاش کردهاند «یذهب» را به قرینه احادیث «تمحیص و غربله»، به معنای مردود شدن در فتنهها و خروج از دین و... قلمداد کنند و چنین استناد میکنند که در احادیث تعبیر «یذهب» آمده است و نه قتل و موت.
▪️حال اگر فرض بر این باشد کلام آنان صحیح و موجه جلوه میکند؛ لکن احادیث معتبری که تصریح در «قتل» دوسوم مردم دنیا قبل از ظهور دارد و «موت» و «یذهب» را در کنار هم قرار داده است را چگونه پاسخ میدهند؟ از امام صادق در کتاب کمالالدین صدوق، چنین نقل شده است:
▪️«قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ، حَتّى يَذهَبَ مِن كُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ، المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَ المَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ»[10]
▪️پيش از قائم، دو مرگ است: مرگ سرخ و مرگ سفيد، تا آن جا كه از هر هفت نفر، پنج نفر مىميرند. مرگ سرخ، كشته شدن با سلاح (خونریزی و جنگ) و مرگ سفيد، طاعون (کنایه از بيمارىهای واگیردار و سلاحهای بیولوژیک).
▪️سند حدیث، معتبر است[11] و همه راویان، امامی و ثقه هستند[12]
✅ مطابقت «کشتار مردم جهان» با عقیده «جنگ آرماگدون» و مکتب صهیونیسم مسیحی
▪️یکی از شواهدی که ممکن است بگوئیم گزارشات حدیثی مرگ و قتل دو سوم مردم دنیا قبل از ظهور، جعلی است، همخوانی محتوای این احادیث با خوانش یهودی و عقیده مکتب صهیونیسم مسیحی و تفسیر عهد عتیق از وقایع آخرالزمان قبل از ظهور منجی است؛
▪️طبق پیشگوییهای عهدین: «قبل از رجعت مسیح، صلح در جهان هیچ معنایی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون اتمی را فراهم نمایند. و در این جنگ، بیش از نیمی از مردم دنیا، کشته خواهند شد»[13]
✅ احتمال «جعل» در احادیث جنگ جهانی قبل ظهور
▪️پس آیا احتمال جعل، تقویت نمیشود؟ کسانی که حدیث، جعل میکردند به طریق اولی سند آن را نیز میتوانستند جعل کنند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند).
▪️اما باید توجه داشت: فرایند انتقال تراث حدیثی امامیه، فرایند مکتوب و کتابمحور بوده است. توضیح اینکه: قرائن نسخهشناسی، مجموعه اطلاعات مندرج در نسخه بوده که کاشف از جزییات تحمل صاحب نسخه و کتاب حدیثی است. اینکه راوی، نسخه را نزد چه استادی فراگرفته، در چه بازه زمانی و به چه شیوهای (قرائت، سماع، اجازه و...) بوده است؟ فرایند انتقال و سماع و قرائت نسخهها به گونهای بوده که راویان حتی راویان ضعیف هم اگر میخواستند در نسخههای خود، دسّ و تحریف و جعل کنند، امکان آن را نداشتند. این موضوع، درباره کتابهای مشهور که نسخههای متعدد داشتند، وضوح بیشتری دارد.
▪️بنابراین در پاسخ به این سوال: «آیا راویان ضعیف در هنگام ایفای «نقش طریقی» میتوانستند کتاب حدیثی را تحریف و دس و جعل کنند؟» خیر. اما اگر کتاب و نسخه، تالیفِ راوی ضعیف، باشد و در نقل «استقلالی» خود، نیز مُنفرد باشد، ممکن است جعل رخ داده باشد و از اینرو آن حدیث، اخذ نمیشود[14]
▪️در احادیث موردبحث، هیچ راوی ضعیفی وجود ندارد. و همه راویان، ثقه و امامی هستند.
✅ فرضیه شاذ در تراث شیعی
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
▪️آیا میتوان گفت این احادیث، جعلی هستند؟ و توسط جاعلین حدیث با نقشه پیچیده و تحریف در سند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند و ساختن اسناد معتبر)، به کتب اسلامی، سرایت کرده است؟