نمایندگان محترم مجلس توجه کنند:
همین الان که بازرگانی و تولید (صنعت) در یک وزارتخانه جمع هستند، دولت نمیتواند واردات را به نفع تولید مدیریت کند! وای به روزی که #وزارت_بازرگانی (بخوانید #وزارت_واردات) مستقل باشد!
پ.ن: روزهای آخر مجلس دهم به کابوسی برای ملت تبدیل میشود!
"حجت الله عبد الملکی"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
آمریکا ارام نمی نشیند
و هروز توطئه ای جدیدتر و خدعه آمیزتر از قبل را بر ملت های مسلمان تحمیل می نماید.
"جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان"
@twiita
1.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به تلاش مخفیانه دولت برای تشکیل #وزارت_بازرگانی
کاملا محرمانه
"پارلا"
@twiita
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینفوگراف خوب العالم از وضعیت رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی؛ نخستوزیر عراق..
کاش گرایش سیاسی هریک از اسامی و اینکه به کدام یک از احزاب وابستگی دارند هم ذکر میشد..
نکته جالب این است که گویا بعضیها اینقدر گمنام و کمنام هستند که العالم هیچ تصویری برایشان نداشته!
"آسید"
@twiita
امام باقر(ع)
خداوندبه شعيب پيامبر وحى فرمود:صد هزار نفر ازقومت راعذاب خواهم كرد:چهل هزارنفر بدكار را،شصت هزارنفرازنيكانشان را
شعيب عرض كرد: پروردگارا!بدكاران سزاوارند امانيكان چرا؟
خداوحى فرمود:آنان باگنهكاران راه آمدندوبه خاطرخشم من به خشم نيامدند.
كافى ج5،ص56
#نسخه_شفا_بخش
"قاصدک"
@twiita
باید این حقیقت درک شود که تنها راه پایان گرانی و بیکاری ، مدیریت واحد زنجیره تولید و تجارت و بکارگیری ابزار بازرگانی برای رونق تولید در سال #جهش_تولید است. در غیر اینصورت با تشکیل دوباره #وزارت_بازرگانی وارداتچیان قدرت بیشتری گرفته و شعار سال را با #جهش_واردات به سخره خواهد گرفت:
"جنبش مصاف"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز شانزدهم
جزء شانزدهم
1. . طبق برخي روايات، حضرت خضر پيامبري بود كه هرگاه بر روي چوب مرطوب و زمين سفيد مينشست، در آن مكان سبزه ميروييد؛ ازاينرو به او خضر گفتهاند (خضر = سبزي). خضر زنده است و فرزند بلافصل آدم بود که پدرش دعا كرد تا روز قيامت باقي بماند. زمانی که موسی(ع) احساس كرد كه ديگر كسي از او بالاتر نيست؛ خداوند به جبرئيل گفت به نزد بنده من برو و بگو در مجمعالبحرين بندهاي از بندگان ما را همراهي كند که منظور همین خضر است.
2. طبق آيات مربوطه، برخي امور غيبي كه براي خضر مكشوف بود؛ براي موسی مستور بود و ايرادي ندارد چون اولاً ممکن است داستان همراهی موسی با خضر قبل از نبوت حضرت موسی بوده و یا چون قلمرو دانش موسی با دانش خضر فرق میکرده منطقه علم و آگاهی آندو نیز متفاوت بوده است.
3. «تَأْوِیلُ» در عرف قرآن، حقيقت درونی یک شییء است که قوام آن شیء بر اساس همان حقیت باشد؛ مانند تأويل رؤيا كه همان تعبير آن است؛ پس منظور از «تَأْوِیلُ» در آیۀ 82 سوره کهف مصلحت و غايت حقيقي كاري است كه حضرت خضر در منظر حضرت موسی انجام داد.
4. «ذوالقرنين» به معناي صاحب دو شاخ است چرا که هم پادشاه روم و هم فارس بوده است.یا بدان علت بوده که روی کلاه خود دو شاخک داشت. و یا چون در دو قرن حکومت کرد به او ذوالقرنین گفتهاند.
5. در آیۀ 86 کهف جملۀ «وَجَدهَا تَغْرُبُ فِی عَینٍ حَمِئَةٍ» (به نظرش آمد كه خورشيد در چشمهاي گلآلود و سياه غروب میکند) بدین معنا نيست كه به محل غروب خورشيد رسيده؛ چون كسي نميتواند به چنين جایی برسد؛ بلكه منظور، آن است كه به نظرش آمد که گويا خورشيد در چنين محلي غروب میکند.
6. واژۀ «دکاءَ» در آیۀ 98 سوره کهف به معناي زمين نرم و هموار است و وقتي كوهي بهشدت در هم كوبيده شود، به «دکاءَ» يعني زمين هموار تبدیل ميشود.
7. آيۀ 105 سوره کهف به حبط اعمال اشاره دارد. «حبط» به معناي ازبينرفتن است و در اصطلاح قرآني به معناي نابودی ثواب اعمال نيك گذشته ـ به خاطر گناه ـ است؛ بر خلاف تكفير كه ازبينرفتن عقاب به سبب طاعت است.
8. «کلِمَاتُ» در آيۀ 109 جمع «كلمه» است و كلمۀ خداوند فعل اوست و فعل او تمامي موجودات و حركات عالم است كه هريك نشانهاي از خداست؛ پس درحقيقت هر موجودي و هر واقعهاي كلمهاي از خداست؛ گرچه در عرف قرآن بيشتر براي نشانههاي آشکار و مهم مانند حضرت عيسي(ع) به كار رفته است.
9. طبق روايات، هركس آيۀ پایانی سورۀ كهف را بخواند، در هر ساعتي كه بخواهد، بيدار خواهد شد البته باید گفت احتمالاً مشروط برآناست که واقعی باشد و برای امتحان نباشد.
10. از آيۀ 12 سوره مریم استفاده ميشود كه با خواست خداوند كودك ميتواند پيامبر باشد و به معارف الهي آگاهی یابد؛ بنابراين اينكه برخي از امامان شيعه: همچون امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و امام مهدی(ع) پیش از بلوغ جسمي، به امامت رسيدهاند، امري محال نيست و مبناي قرآني دارد.
"استاد اسدی نسب"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان به دنیا آمده ایم و شیعه هم به دنیا آمده ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختی ها، غربت ها و دوری هاست و جز با فداشدن محقق نمی شود حقیقتاً.
"شهید محمودرضا بیضایی"
@twiita