بابام بعد از چند سال داشت تلفنی با دوستش حرف میزد گفت خب ساسان پسرت چطوره؟ اونم گفت سلام میرسونه تازه از لندن برگشته درسشو تموم کرده میخواد مطب بزنه پسر تو چکار میکنی؟ بابام یه نگاه به من انداخت دید با شلوار کُردی دراز کشیدم خیار گاز میزنم گفت خیلی وقته ازش خبر ندارم از پیش ما رفته
"حاج میم"
@twiita
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مظلومِ در قفس در نبل و الزهرا یا در آبادان باشد یا در فوا و کفریا باشد یا در سارایوو بوسنی هرزگوین باشد، فرقی نمیکند. باید قفس را شکست.
#رزمندگان_بدون_مرز
"Ghasem Soleimany"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
از شما عاشقان شهادت و دوستان میخواهم که راه این شهیدان به خون خفته را ادامه دهید و هیچگاه از پشتیبانی امام سرد نشوید ؛
همیشه سخن ولی فقیه را به گوش جان بشنوید و به کار بندید «چون هرکسی روزی به سوی خدا بازخواهد گشت ،همیشه به یاد مرگ باشید .» تا کبر و غرور و دیگر گناهان شما را فرا نگیرد...
نمازهایتان را فراموش نکنید و برای سلامتی امامان همیشه دعا کنید و در انتظار ظهور مهدی (عج) باشید.
" شهیده زینب کمایی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما یادتون نمیاد، این بزرگوار یه زمانی تو استودیو سوار شترمرغ میشد "ایشیمبالا اوشومبالا" میخوند؛
الان میخواد بهمون حمله نظامی کنه!
"جذاب لَنتی شدوبن🚩"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز هفدهم
جزء هفدهم
1. يهوديان اهلكتاب نسبت به مشركان و نيز عوام يهود، آگاه بودند و تورات را ميخواندند و ميدانستند كه پيامبران گذشته فرشته نبودند. خداوند از مشركان ميخواهد از اهلكتاب جوياي حق باشند و اين سبب نزول آيه ۷ سوره انبیاء است؛ اما سبب نزول مفهوم عام آيه را به خود مقيد نميكند. مفهوم عام آيه به لزوم رجوع جاهلان به عالم در مسئلهای است كه نميدانند. بنابراين اينكه اهلبیت ميگويند ما اهل ذكر هستيم و اينكه فقیهان به اين آيه استدلال ميكنند تا لزوم تقليد از مجتهد را اثبات كنند، با تكيه بر مفهوم عام آيه است.
2. واژۀ «حَصِید» در آیۀ 15 سوره انبیاء به معناي «محصود» يعني زراعت و گياه چيدهشده و قطعشده و برزمينافتاده است يعني مشركان آنچنان هلاك شدند كه همچون گياهان دروشده و لهشده و برزمينافتاده شدند.
3. . آيۀ 23 انبیاء بر پرسش از مجرمان در جهنم دلالت میکند؛ درحالیکه برخي ديگر بر پرسش نکردن دلالت میکند، آری در جهنم پرسشی به شیوه معهود و پاسخ زبانی نیست و این اعضا و جوارح آنان است که پاسخ میدهند. افزون بر اين، هر موقفي از مواقف قيامت، وضعیت خاص خود را دارد و در موقعی منم است سخن گویند و در موقع دیگر مجاز نباشند.
4. آیات 30 تا 35 سوره انبیاء دارای اعجازهای علمی فراوان است:در آيۀ 30 اشاره شده که زمين در گذشته به كرات آسماني پیوسته بوده و سپس جدا شده؛ و نیز هر موجود زندهاي در روي زمين ازآب است؛ آيۀ 32 به وجود جو بر بالاي زمين اشاره دارد، در آيۀ 33 به مدار داشتن هريك از كرات آسماني اشاره دارد، در آيۀ 35 فنا شدن هر انسان را بیان میکند.
5. در آيۀ 37 ميفرمايد: «انسان از عجل آفريده شده». یعنی نوع انسان شتابزده آفريده شده است مانند اینکه ميگويند فلاني از خواب آفريده شده؛ يعني بسيار ميخوابد.
6. آيۀ 47 بیانگر نهادن ترازوي قسط و عدالت در روز قيامت براي سنجش اعمال انسانهاست؛ در روايات، انسانهاي كامل همچون پيامبران و امامان به عنوان ترازو معرفی شدهاند، زیرا انسانهایی متعادل هستند و دیگر انسانها هرقدر به اعمال و صفات آنان نزدیک باشند، از مقام بالاتري برخوردار است.
7. چنانكه در گذشته اشاره شد، واژۀ «اَب» در زبان عربي براي عمو نیز به كار ميرود؛ ازاینرو منظور از «أَبِیهِ» در آيۀ 52 - با توجه به روايات و دلايل ديگر - عموي حضرت ابراهيم به نام «آذر» است.
8. فعل «لَأَکیدنَّ» در آیۀ 57 از «كيد» گرفته شده كه به معناي تدبير و نقشهكشي پنهاني بر ضد دیگری است. این فعل متكلم وحده است؛ و با «ل» و «ن» تأكيد ثقيله، تأكید شده، یعنی: «بیگمان من در مورد بتهاي شما نقشهكشي و چارهجويي خواهم کرد».
9. طبق آيۀ 63 حضرت ابراهیم میگوید: بت بزرگ بتهای دیگر را درهم شكسته است روشن است که این کلام بدین معنا است که اگر اين بتها سخن ميگويند، پس لابد بزرگشان چنين كاري كرده. ثانیاً نوعي الزام است كه در قالب خبر بيان شده؛ يعني هركس به الوهيت بتها اعتقاد داشته باشد، بايد بتها را جاندار و اثرگذار بداند و بپذيرد كه ممكن است بت بزرگ، بتهاي ديگر را ازبین برده باشد.
10. امام صادق(ع) فرمود: «وقتی خداوند به آتش فرمود سرد شو، دندانهای حضرت ابراهیم از شدت سرما به هم میخورد» آری هیچ دری بسته نیست چون خداوند هم سبب ساز و هم سبب سوز است.
"استاد اسدی نسب"
@twiita