گزیده ای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه:
دکتر سعیدی رضوانی: مسئله ای در جلسه قبل، مطرح گردید و به آن پاسخ داده نشد که باعث ناراحتی بنده گردید. قرار نیست که برای حل شبهه حجاب، شبه ظلم به زنان در اسلام، مطرح گردد. ضمن عرض عذرخواهی، جلسه گذشته عنوان گردید که چون زن در مقابل عدم دریافت مهریه، می تواند از ارائه به اصطلاح سرویس جنسی، به همسر خود امتناع کند، پس زن کالاست. جالب است که این مسأله در جایی گفته شد که کلیپی از زنان که با اتیکت به فروش می رسیدند، پخش گردید. بنده از بزرگوارانی که در این زمینه دارای تخصص هستند توقع دارم که در همان جلسه، به این شبهه پاسخ می دادند و آن را بدون توضیح نمی گذاشتند. روز گذشته در دانشکده علوم تربیتی، نشستی در خصوص پدیده ازدواج سفید برگزار گردید که پاسخ های قانع کننده ای برای حاضرین ارائه شد. امید است که این کارگروه نیز به کمک اعضای خود بتواند، چنین نشست های سودمندی را برگزار کند.
یکی خانمهای حاضر در جلسه: برخی از دانشجویان جدیدالورود بر این باورند که آیات قرآن برای 1400 سال پیش است و باید به روز رسانی شود! برای آنها چه پاسخی باید ارائه گردد که قانع کننده باشد.
خانم داودی پور: چالش های ذهنی بچه ها فراتر از مباحث مطرح شده در این جلسه است. مشکل اینجا است که بچه های حالا و خانواده های آنها کاملاً اپن هستند و اگر بخواهیم ریشه ای تر مباحث را برای بچه های دبیرستانی مطرح کنیم، باید چگونه عمل کنیم؟
خانم درویش زاده: شما بر روی تساوی زن و مرد مانور دادید، در صورتی که نه تنها زن و مرد مساوی نیستند، بلکه حتی آقایان هم با هم مساوی نیستند. از نظر دینی یک بحث شغل و یک بحث نقش مطرح است. در بحث نقش همه خلیفه اللهی هستند ولی در شغل، همه مردان هم نمی توانند یک کار را انجام بدهند و هر کسی جایگاه خودش را دارد. برای حل معضل حجاب باید زیربنایی کار کرد و بینشها را تغییر داد. در جواب یک بدحجاب که میگوید من دلم پاک است، باید گفت که بله تو پاک هستی و روی تو بحثی نداریم، اما این رفتار تو باعث گندیدگی دیگران می شود. در ضمن کتاب روابط متکامل زن و مرد، نوشته صفایی حائری کتاب مناسبی برای مطالعه و برطرف شدن شبهات می باشد.
خانم دکتر شیبانیان: مطالبی خوبی ارائه گردید اما شخصاً برای من که با دانشجویانی با طیفهای مختلفی سروکار دارم، مناسب نیستند. چرا که دانشجویی دارم که اصلاً خدا را قبول ندارد یا نبوت را زیر سؤال می برد و غالب آنها اعتبار زیادی را برای غرب و اندیشمندان غربی قائل هستند و می بایست پاسخ به شبهات دقیقاً متناسب با مخاطب باشد.
خانم سرابی: در خصوص تعدد زوجات اسلایدی اماده شده بود که ارائه نگردید. ای کاش در این خصوص بیشتر توضیح دهید تا بتوان پاسخ قانع کننده ای برای دختران دبیرستانی ارائه نمود. چرا که آنها معتقدند که با وجود علم ژنتیک می توان پدر بچه را مشخص نمود و حساسیتهای گذشته مطرح نیست.
خانم وظیفه شناس: برخی از پاسخها، حتی دانشجویان دانشکده الهیات را نیز قانع نمیکند و در همان گام اول گارد می گیرند و اصلاً نمی شنوند که چه چیزی گفته می شود و باید رویکرده پاسخ به شبهات را تغییر بدهیم. گفته میشود در هلند پلیسی مخصوص جرایم جنسی وجود دارد که اگر خانمی برای چشم چرانی مردی به انجا مراجعه کند، مورد پیگیری قرار می گیرد؛ با اینکه هلند به فضای باز معروف است. بنابراین پاسخهایی که ایران را با کشورهای غربی مقایسه میکند، به سرعت با مثال نقض مخاطب، رد میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
آقای وارسته پور: اینکه گفته شد در فضای اقتصادی و فشار روانی و نابسامانی جامعه، آیا میتوان کار فرهنگی نمود یا خیر، عرض کنم که اگر ما واقعاً پیرو مقام معظم رهبری هستیم، ایشان فرموده اند که می شود و باید کار کرد. ولی اینکه باید چطور کار کرد، باید تاکتیک را عوض کرد.
آقای دکتر صابری: تجربه ای را که به عنوان معلم دارم این است که باید اعتماد مخاطبان را جلب نمود و اطلاعات و مستندات درستی را به آنها رائه کرد. آنها با ایجاد شبهه جلو آمده اند و ما هم باید شبهه ایجاد کنیم. ممکن است که جلسه اول نتوانید به شبهه او پاسخ دهید، اما باید بتوانید به او بفهمانید که در حال شستشوی مغزی شما هستند و دارند روی احساسات شما کار می کنند. باید اعتبار و آن چیزی را که شبکه های ماهواره ای در ذهن جوانان به وجود آورده اند را متزلزل کنیم.
آقای دکتر رسولی: پاسخها بعضاً ضعیف بود. آیا شما برای پاسخهای بخشهای مختلف تاریخی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و ... کتابهای مربوط به همان بخش را مطالعه کرده اید تا بتوانید پاسخهای بهتر و کاملتری را ارائه کنید؟ پاسخهای شما عمومی است و به درد جوانهای امروزی نمی خورد.
آقای محمدی مقدم: برخی شبهات علمی و بینشی هستند که باید از همان طریق ورود نمود. اما عده ای هستند که مشکل بینشی ندارند و مسأله عاطفی دارند. مثلاً حضور طلبه ها در مناطق سیل زده و برخورد محبت آمیز آنها، باعث تغییر برخی نگرشها شد. برای برخی از افراد نیز باید از جدال احسن استفاده کرد. بنابراین مخاطب شناسی بسیار مهم است و ابتدا باید دلیل شبهات فرد را درک نمود.
آقای نقره ای: مخاطبان نیز با هم متفاوت هستند. شاید سؤالات مشترک باشد اما جبهه ها متفاوت است. در آموزش و پرورش که باید از در محبت وارد شد و دانش آموز در این صورت مسائلش را راحتتر بیان می کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محمد_بطحایی
#وزیر_آموزش_و_پرورش:
هیچ مجوزی برای اجرای #سند_2030 به هیچ مدرسه و واحدی داده نشده است؛ حتی اگر اسمی از سند نبوده و بخواهد محتواها اجرا گردد.
ما نیازی به اجرای این سند در مدارس نداریم.
اما برخی از مدارس و مهدهای کودک، که همه مهدها زیر نظر آموزش و پرورش نیستند، به طور مخفیانه در حال اجرای این سند هستند.
بطحایی: اجرای سند 2030 برای هویت کشور، هویت جوان و نوجوان ما بسیار خطرناک است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔴 و باز هم !!!😔😭😭
🔴به اسم کودک، علیه دین و میهن
وقتی از یک همایش بوی #سند_2030 به مشام میرسه:
كنگره بين المللي بازی و ورزش كودك، يازده تا سيزدهم ارديبهشت ماه در سالن همايش های هامی تهران و با حضور پروفسور دومنيك از كشور سوئيس، همچنين پروفسور توسكاي و خانم دكتر ايسن هر دو از كشور تركيه برگزار گردید.
به گوشه هايی از هنر آقای پروفسور توسكای ٦٥ ساله از كشور تركيه كه با آهنگ فارسی اجرا شده تا نوآموزان و دانش آموزان با آمادگی كامل در كلاس حضور داشته باشند توجه کنید .😐😐 به پرچم همجنس بازان که روی لباس ایشون هست توجه کنید!
*وقتی که استاد رحیم پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) می گویند کنوانسیونهای کودک و نوجوان سازمان ملل، مخفیانه در حال اجراست یعنی این ....
https://eitaa.com/umefafgaraei
وقتی دست هایت را، نذر مرتب کردن #حجابت می کنی ...
وقتی #چشم_هایت را بر حرام می بندی ...
وقتی با آهنگ #نجابت و #وقار ...
از جاده تلخ گناه، پیروزمندانه میگذری ...
وقتی پاکی وجودت را ...
از نگاه های چرکین می پوشانی !
آنگاه;
پیشکش توست بلندای آسمان ها
که حجابت آسمان است ...
و خودت از جنس ماه ...
https://eitaa.com/umefafgaraei
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🔴مقایسه برنامه مدارس ایران و آمریکا
🔸رقص و آهنگهای جنسی در مدارس ایران
🔸جناب وزیر آموزش و پرورش، چه پاسخی در برابر این رویکرد مدارس، برای تربیت نسل آینده دارید⁉️
#نفوذ_فرهنگی
https://eitaa.com/umefafgaraei
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#2030 و #پیمان_نامه_حقوق_کودکان
😳رقص گروهی در دانشگاه و روابط جنسی مدارس
🔴چرا وزیر ارتباطات با افتخار از اجرای سند 2030 می گوید؟
🔴وقتی رهبری می گوید 2030 نباید اجرا شود، این سخنان چه معنایی دارد؟
🔴چرا دادستان کل کشور در نقش یک مشاور ظاهر می شود؟!!!
پیمان نامه حقوق کودک می گوید که به کودک باید آموزش های غلط جنسی داد! سقط جنین را عادی سازی میکند! می گوید باید خانواده، برای کودک حریم خصوصی قائل شود! روابط آزاد عادی سازی شود و ...
📣فریاد ها و روشنگری های استاد پورآقایی در مورد #فاجعه_سند_۲۰۳۰ و #کنوانسیون_های_ضد_فرهنگی
https://eitaa.com/umefafgaraei
یادآوری
با سلام و احترام
کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
چهارشنبه (امروز) 18 اردیبهشت ساعت 16
عنوان نشست: واکاوی سینمای روشنفکری ایران بعد از انقلاب اسلامی با تأکید بر فمینیسم
با ارائه آقای دکتر ابوالحسن حسین زاده
دکترای سیاست گذاری فرهنگی
و اکران فیلم سینمایی سگ کشی ساعت 13:45
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
آموزش و پرورش را ۲۰۳۰ برده و مجلس را خواب!
محمدرضا عارف یک هفته پس از هشدار رهبر انقلاب به آموزش و پرورش درباره اجرای پیدا و پنهان سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور گفت: سند ۲۰۳۰ از دستور کار آموزش و پرورش خارج شده است؛ ما اطلاع دقیقی داریم که بعد از اولین تذکر مقام معظم رهبری، این سند اجرا نمیشود.
چند سؤال از آقای عارف
🔻غلامرضا کریمی مدیرکل امور بینالملل و مدارس خارج کشور در گفتوگو با رسانهها، حضور مشاوران خارجی در مدارس دخترانه تهران برای آموزش، سبک زندگی را تأیید کرد. چرا کمیسیون آموزش بلافاصله از وزیر نپرسید، این اقدام در قالب چه پروتکلی و مصوب کدام نهاد بالادستی انجام میشود؟
🔻چرا از مسئولان آموزش و پرورش نمیپرسید به جای اجرای راهبردهای این سند پاسخ دهند که آیا رفت و آمد اعضای سفارتخانههای کشورهای اروپایی به مدارس در راستای سند تحول بنیادین است؟
🔻شما خبر دارید مدرسهای دخترانه در تهران، فردی به نام روبرتو کوکتزو تبعه ایتالیا را در سایت خود به عنوان مشاور مدرسه معرفی کرده است؟ این اقدام در راستای سند تحول بنیادین است؟
🔻وقتی میگویید سند ۲۰۳۰ به کل کنار گذاشته شده است از مسئولان آموزش و پرورش بپرسید که در شرایط کنونی سفر به سوئد، فنلاند، چین و ماچین در راستای کدام راهبرد سند تحول است؟ آن هم در حالی که هنوز در اجرای یک سند داخلی ماندهاید و در حوزه تعلیم و تربیت حرفی برای زدن ندارید. http://www.javanonline.ir/fa/news/954439
https://eitaa.com/umefafgaraei