🚫فمنیسم میگوید #سرپرستی_مرد_بر_زن ظالمانه است و نشانه ی تبعیض یا #خشونت_علیه_زنان است
و در #خانواده_اسلامی، مرد خدای خانه و زن مطیع و فرودست است😳
✍️در صورتی که دکتر هنری مکو می گوید:
" زنها خواستار قدرت مردانه هستند، اما این قدرت باید در مرد باشد. مرد نمی تواند زنی را دوست داشته باشد که بر سر قدرت با او رقابت میکند و زن نمی تواند مردی را دوست داشته باشد که با او رقابت میکند."
📖اینکه آیه داریم (الرجال قوامون علی النساء) معناش این نیست که زن همه جا باید تابع مرد باشه یا اینکه زن باید همه کاره باشد.
💞این دو تا #شریک و #رفیق هم هستند.
یک جا مرد باید از سلیقه و خواست خودش بگذرد و یک جا زن.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰 نسل جوان چگونه فلج میشود؟
🔻 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان در تاریخ 1/3/98، در تبیین توطئههای نرم دشمنان فرمودند: «یکی از مهمترین توطئههایی که امروز علیه کشور و انقلاب ما دارد انجام می گیرد، توطئهی فلج کردن #نسل_جوان است» و چند مورد از راههای آن را نام بردند.
#توطئه_سرگرمی_به_شهوات
https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
با عنوان اولویت های مواجهه با بحران جنسی در جامعه ایران
چهارشنبه 29 خرداد
مناظره کنندگان:
حجت الاسلام مسعود زارعیان؛ کارگردان، تهیه کننده و مستندساز
حجت الاسلام عبدالحمید صادقی؛ معاونت مؤسسه امام سجاد (ع)
و دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ هیئت علمی و مدیر کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر سعیدی رضوانی
چه باید کرد؟ اهمیت و اولویت راهبردها در چیست؟! چرا این انتخاب، تا این اندازه مهم است؟
انتخاب یک راهبرد معادل حذف راهبردهای دیگر "از سوی بسیاری از افراد" است.
انتخاب و تأکید بر یک راهبرد (اِدعای اثربخشی) ، منجر به رکُود شدید سایر حوزه های راهبردی میشود.
اگر از میان سه فرد، راهکار دو فرد اشتباه باشد، دو بار اشتباه کرده اند. یکی اشتباه بودن راهکار است و دیگری اینکه فرصت را از راهکارهای دیگر گرفته اند. شاید مطالبه گری که راهکار من باشد، مورد نظر سایر همکاران نباشد و آنها به دنبال راهکار دیگری باشند.
وضعیت موجود چیست؟ راهبردها و راهکارهای متناسب کدام است؟ مشکل بزه جنسی در جامعه ایران چه اهمیتی دارد؟ در چه مرحلهای است؟
مراحل تهدید: مخاطره: (Hazard) هر تهدید بالقوه که ایجاد خطر میکند؛ حادثه: (Accidence) ، فاجعه: (Disaster) ، بحران: (Crisis).
مراحل تهدید جنسی: مشکل، مسأله، تهدید، بحران و انقلاب
ملاک تشخیص مرحله تهدید: میزان اختلال در روند طبیعی و میزان قدرت پاسخگویی سامانه های محلی
در این تشخیص، کمیّت و به ویژه کیفیت مهم است. میزان کمیت به راحتی در بلایای طبیعی قابل تشخیص است، اما کیفیت خیر. اگر بگویند همه مردم ایران هیز شده اند، به اندازه شنیدن تجاوز به یک زن، ناراحت کننده نیست.
"نشانه ها چیست؟" احساس مشترک ما چیست؟ در کدام مرحلۀ اندلس سازی هستیم؟
چهار مرحله مقابله (مواجهه): پیشگیری، آمادگی، مقابله: (مسکّن، کاهش، حذف) و بازسازی
مکانیسم های کنترلی و انضباطی و رفع نیاز فوری، اصلاح و تعدیل و تنظیم ساختارهای اجتماعی و تبیین
https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر سعیدی رضوانی
من (انشالله به اشتباه) به این نکته رسیده ام که ما در مرحله تبدیل به اندلس هستیم. به خلاف نظر برخی نخبگان، رتبه اهمیت حجاب و عفاف را بسیار بالا تصور می کنم و بنابراین بحث فساد جنسی را به سان مرض و بیماری مهلک و جامعه را به سان بیماری تصور می کنم که از بیماری خود آگاه نیست. لذا مداخلۀ قوی (مکانیسم هایی برای کنترل) برای جلوگیری از پدیده های جدیدتر در تقابل با عفاف و تقریباً حفظ وضع موجود و برخوردهای انضباطی با سرمنشأهای بدحجابی و بی عفتی های شدید (مثلاً طراحان لباس و سلبریتی های نمایشگر بدحجابی در صفحه های مجازی شان) است. بعد از برخورد با سرمنشأها، نوبت به افراد شناسنامه دار می رسد. کارمندان، دانشجویان و امثال آن و مرحله بعد، در صورت نیاز، نوبت برخورد با افراد کف خیابان می رسد که در این مورد، باید نهایت احتیاط و تدابیر لازمه را اعمال نمود. ضمناً در برخورد با افراد در محیط ها و کفِ خیابان، روش باید الاولی فالاولی باشد. یعنی با بدلباس ترین و غیرعفیفانه ترین جلوه ها و افراد، برخورد انضباطی شود و بعد از نوعی ثبات در وضعیت (بدتر نشدن)، می توان با بدترین جلوه های بعدی برخورد کرد (همراه با این راهبرد، باید به رفع نیاز فوری افراد در سن مناسب پرداخت). باید توجه داشت، این افراد در هر محیطی مثلاً دانشگاه، باید با توجه به اصل یاد شده، به لحاظ درصد خیلی اندک (مثلاً کمتر از 5 درصد) باشند. نکته بسیار مهم دیگر این است تا به حال به اصل کوششِ صحیح حداکثری توجهی نشده است و معمولاً به تجاربی در مورد موفق نبودن راهبردها و راه کارهای کنترلی، انظباطی دهه گذشته، استفاده می شود. این امر دقیقاً مانند این است که آزمایشی ناقص در تحقیقات تربیتی برای بررسی اثر یک روش تدریس انجام دهیم و سپس برای همیشه قائل به بی اثر بودن ان روش تدریس باشیم. تصور من از مطالبه ریشه ای با آنچه آقای زارعیان فرمودند متفاوت است. از نظر ایشان مطالبه آنقدر ریشه ای است که می شود اسم مطالبه را از روی آن برداشت. در یکی از کلاس های دانشگاه فردسی، وقتی صحبت از ازدواج سفید می شود، نیمی از دانشجویان برای ازدواج سفید اعلام تمایل می کنند و این حیرت آور است. اما محیط دانشگاه به گونه ای شده است که رعایت محرم و نامحرمی و صحبت از آن خنده دار شده است. من معتقدم که ما در مرحله مقابله هستیم. چون حمله هوایی و تهدید جنسی شروع شده است. الان باید با جامعه مثل بیمار مسکنی رفتار کنیم و دیگر زمان ریشه یابی نیست.
https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام صادقی
عرصه های حل مشکلات: 1. قانونگذاری مجازات (پیگیری تصویب قوانین لازم، مطالبه اجرای مصوبات از مسئولین، برخورد قضایی با عوامل اصلی جرم). 2. فضاسازی و موج آفرینی (برگزاری همایش و جشن، مسابقه، طومارنویسی، کمپین، تجمع و ...). 3. تأمین زیرساختها و زمینه ها. اگر کارهایی که تاکنون انجام داده ایم را انجام نمی دادیم، کمپین های فراتری از کمپین های در حال حاضر، شکل گرفته بود. مگر در برخی کشورهای اروپایی برخی رفتارهای خاص خصوصی، در محیط های عمومی صورت نمی گیرد؟ برخی آقایان می گویند که ما چون تجربه حکومت اسلامی را نداشتیم، نمی دانیم دقیقاً باید چه کرد! چند درصد آن دانشجویانی که در آن کلاس درس، تمایل خود را به ازدواج سفید نشان داده بودند، مجرد بودند و چند درصد متأهل؟ چند درصد آن افرادی که در سطح دانشگاه رفتارهای نامتعارف و دور از عفت دارند، مجرد و چند درصد متأهل هستند؟ اولین راهکار این است که رفع نیاز عاطفی صورت بگیرد و دومین راهکار تبیین است. ده ها نوع و مدل تبیین وجود دارد که بنا به تفاوت مخاطبان ارائه می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام زارعیان:
زمانی که حوض قرمز است، ریختن آب قرمز در آن چه فایده ای دارد؟ چرا هشتک ها و عکسهای آن مو وزوزی (علینژاد) دیده می شود؟ چون بر خلاف جهت حرکت می کند. ما به عواقب این کارها فکر نکردیم و اکنون آن فرد این چنین در مقابل ما قد علم کرده. آیا واقعاً باید این چنین سراغ حجاب رفت؟ رتبه حجاب در اولویت های استان خراسان 2 رقمی است و این نشان دهنده این است که مسئولین دستگاه های دولتی، اجماعی بر اهمیت آن ندارند. یک سمفونی واحدی برای حجاب وجود ندارد. الان برای اینکه بخواهیم بدانیم برای افزایش عفاف در سطح دانشگاه چه کنیم، راهکاری نداریم. ما برای کسانی حرف می زنیم که معتقد به حجاب هستند. برخی بر این باورند که موضوعات مهمتری از حجاب وجود دارد. عرفیات و شرعیات کیلومترها از هم فاصله گرفتند. راهکار من حکومت، اجتماع، آموزش و پرورش و خانواده است. انقلاب اسلامی مبارک بود و انشالله نیز به ظهور بیانجامد. اما ما واقعاً انقلاب اسلامی نداریم. من حرفی میزنم که بخواهم جایگاه بحث معلوم گردد. منظور من از مطالبه ریشه ای، دادن برنامه بلندمدت نیست. مشکل من نیز، همین هم آغوشی ها دختر و پسرها در داخل دانشگاه است. چه اشکالی دارد در خصوص عفاف و حجاب دانشگاه فردوسی صحبت کنیم نه کل جامعه ایران؟ ظاهر هم علاوه بر باطن مهم است، اما باید به بچه هایی که اعتقادات خوب ولی ظاهر نامناسب دارند، میدان داد. علینژاد بر روی حجاب تمرکز کرده، چون می داند که این حوزه پدر و مادر ندارد و کسی به آن نمی پردازد. بدحجابها و بی حجابها را نباید حذف نمود و باید با هم مسالمت آمیز زندگی نمود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از حاضران در جلسه:
آقای دکتر مغربی: در اول جلسه گفته شد که منابع محدود هستند. چرا؟ ما باید در حدی کار کنیم که خداوند در قیامت از ما انتظار دارد. مشکل ما بیشتر در بحث استراتژی است. ما در حیطه خود مسئول هستیم و مابقی دست خداست. به جای اینکه بگوییم چه باید کرد، کار کنیم و در این جلسه از تجارب خود برای یکدیگر بگوییم. باید کمپین خود را بزرگتر کنیم و ضمن این کار، هر کس به فراخور توان خود، مسئولیتی را بپذیرد. پیشنهاد من این است که باید برای مریض از کپسول چرک خشک کن استفاده کرد. ما باید با زبان خود فرد، با او صحبت کنیم. ما برای ارتباط با مخاطب خود تنها 3 ثانیه فرصت داریم. بیاییم یک نهضتی را به راه بیندازیم و جملات تکان دهنده را بر روی بُرد نصب کنیم و در مرحله بعدی، جلسه مباحثه برگزار کنیم.
آقای دکتر عرفی شیرازی: گاهی صداهای مختلفی از خواص شنیده می شود. گاهی اساتید متدین و متشرع، نظراتی مغایر با هم دارند. برخی اساتید دانشکده الهیات با نظرات رهبری در خصوص حجاب مخالف هستند. نگاهی به نظرات روحانیون در خصوص حجاب اجباری، قابل تأمل است. در ضمن موضع آقای صادقی نسبت به اروپایی ها و غربیان چگونه است؟ گاهی از مشکلات پیش آمده در آن کشورها می گویند و بر این باورند که راه رفته آنان را نباید رفت و گاهی با برخی مثالها، رفتار آنها را تأیید می کنند. مثل اینکه می گویند دست دادن کارمندان زن و مرد در برخی ادارات ممنوع شده است.
آقای مدبر عزیزی: اکثر مردم تحت تأثیر رسانه ها هستند و باید روی افرادی که تحت رسانه تغییر می کنند کار کرد. در مورد صحبت های آقای زارعیان خیلی ابهام دارم که لازم است طی جلسه ای چند ساعته، آنها را مطرح و به پاسخی روشن برسم.
آقای عطاری: مدل ارائه مباحث و دو راندی که به آقایان اختصاص داده شد، جالب بود و در برخی بخش ها میشد که یکدیگر را تأیید یا رد کنند که جذاب بود. مثالی کوتاه در همین دانشگاه، تغییر رویه جامعه را به وضوح نشان می دهد. سال قبل در مهدکودک دانشگاه که اساتید و کارمندان دانشگاه، بچه های خود را به آن می سپارند، کلاس آموزش قرآن هم وجود داشت اما از مهر 97، کلاس آوازخوانی جایگزین آن گردید. در خصوص عادی سازی روابط دختر و پسر نیز حرکت های نامتعارفی انجام شده که سفر به خارج کشور جهت همایش، سخنرانی، شرکت در دوره و یا ... برخی اساتید، با همراهی دانشجویان دختر (به جای همراهی همسر و فرزند) تنها بخشی از آن حرکتهاست.
آقای دکتر صابری فتحی: حکایت عفاف و حجاب در جامعه حکایت همان فیل مولوی است که هر کسی بخشی از آن را توصیف کرد. بحث عفاف و حجاب و انقلاب جنسی را باید کلی گفت. باید به موضوعات کلی نگریست و نباید آن را تبدیل به اجزا نمود. همه این ها سلسله وار و زنجیروار به هم وصل هستند. آن چیزی که بیشترین ضربه را وارد می کند، رسانه است. جدای از دولت، نیروی انتظامی نیز برای برخورد با بدحجابی اقدامی نمیکند. در صورتی که این اختیار را دارد. امروزه نمی توان رفتارهای سلبی انجام داد، چون مردم جری شده اند. چرا 300 کانال ماهواره در ایران است؟ چون هر کانال از یک طریق وارد شود و بر مردم تأثیر بگذارد. یکی از لحاظ فقهی، یکی سیاسی، یکی اعتقادی و ... تا تشدید ایجاد کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حیا
#حجاب
#مزاحم
حیا و فطرت کودک‼️
حتی بچه هم متوجه میشود که پوشش بد، عامل خیلی از مشکلات است😕
ولی بعضی از ما نه..... 😔😔
https://eitaa.com/umefafgaraei