💢 آقای دکتر حسنی درمیان: به طور کلی از لحاظ آسیب شناسی دو نوع رویکرد در دنیا وجود دارد. یکی اینکه استتار میکنند و آمار را مخفی نگه میدارند و برخی نیز معتقدند حتی بیشتر از آنچه که هست باید اعلام شود و برای این کار استدلال هایی دارند و معتقدند که این کار باعث میشود که جامعه حساس شود و نسبت به حفاظت از خود واکنش نشان دهد. در اینکه این رویکرد تا چه اندازه درست است، بحثی نیست و صرفاً دیدگاه مطرح است. در ثانی بیان مسائل لزوماً چیز بدی نیست و این سیاه نمایی که گفته شد، اصولاً یک کلاغ چهل کلاغ، در فرهنگ ما وجود دارد. مثلاً اگر واقعه ای اتفاق بیفتد، به انواع مختلف به آن دامن زده می شود. اما ذائقه مخاطب هم مطرح است و مسائل دیگر نیز در این قضیه دخیل هستند. اما به عقیده بنده، هجمه بالاتر از این، فیلمهای ساخت خارج است که ما در رسانههای داخلی خود پخش میکنیم. در ۴ دقیقه از فیلمِ جنون سرعت، ما 4 نوع خانواده را می بینیم که در ایران مطرح نیست. اینکه چطور می شود یک زن شوهردار با یک مردی که از او طلاق گرفته است همسفر باشد! می بینیم که یک دختر و یک پسر که با هم ازدواج نکرده اند، در یک مسابقه سرعت در یک ماشین سوار می شوند و با هم هستند. فیلمی به نام ملوان زبل ساخته میشود که با مطالعه، مشخص میشود دلیل ساختش آن بوده که برخی کودکان، به این دلیل که مادران شان به زور به آنها اسفناج میدادند، خاطره بدی از کودکی خود داشتند و با ساخت این فیلم که مثلاً با خوردن اسفناج قوی میشوید، سعی در پاک کردن این مسئله داشتند. ساخت این جور فیلم ها فقط برای وقت گذرانی بچهها نیست و هدفمند ساخته شده است. بنابراین اهداف و تأثیری که یک فیلم بر مخاطب می گذارد، اهمیت دارد. بنابراین در نفوذ فرهنگی، مخاطبین و گروه هدف مورد توجه قرار میگیرند.
💢 آقای دکتر صابری فتحی: نکته ای که در این فیلم دیده می شود این است که در این فیلم مشکلات حقوقی مطرح بود. مثلاً علم قاضی. یعنی آن چیزی که کارگردان عنوان می کرد به این سبک نبود. در قانون و شرع گفته می شود علم قاضی مبنای حکم است و اگر قاضی علمی در خصوص مطلبی ندارد، نمی تواند حکمی بدهد. مشکلات حقوقی در این فیلم مطرح است و از این جهت می توان گفت که این فیلم سیاه نمایی می کند. یعنی به بیننده ای که آگاهی ندارد، چیزهایی را القا می کند که وجود ندارد و نکته دیگر اینکه قوانین نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا قوانین و این نوع مشکلات وجود دارد و اینکه بخواهیم در جامعه نسبت به قانون چنین حسی را ایجاد کنیم، درست نمی باشد. با توجه به اینکه فلسفه علم حقوق هم میگوید قوانین آینده را به شما نشان میدهند؛ مثلاً اگر هنگام رانندگی، به دلیل نامناسب بودن حال راننده، قانونی رعایت نشود، به هر حال جریمه باید پرداخت گردد. در خصوص خودکشی شخصیت فیلم نیز باید گفت اگر او نتوانسته است خودکشی کند، او را آورده اند تا مسئولیت کارهای انجام شده را به عهده بگیرد و مسئولیت پذیری داشته باشد. در خصوص اینکه منتقدان سینما و سینماگران نقد وارد کردند که این فیلم نوعی کلاس درس است، باید گفت که این نقد بسیار به جا می باشد و نباید کاری کرد که بیننده بسیار زیاد با فیلم درگیر شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 آقای دکتر حسین زاده: به عقیده بنده این فیلم کلاس درس نبوده است. چرا که نخواسته پیام فیلم را به طور مستقیم به مخاطب القا کند. در فیلمی که کشش دارد و مخاطب را به چالش می کشد و درگیر کننده ذهن است و مخاطب با شخصیت ها همذات پنداری کند، کلاس درس نمی تواند باشد. اتفاقاً فیلم بیان می کند که قانون به تنهایی کافی نیست و در کنار قانون، باید یک مجری قانون نیز به صورت مطلوب وجود داشته باشد.
💢 جناب آقای ابوترابیان: از ابتدای این جلسه در این فکر بودم که ما یک کارگروه عفاف و حجاب هستیم، این فیلم چه ارتباطی با وظایف ما در این کارگروه دارد؟ ما باید در این کارگروه، یک سری اصول، اهداف و قواعدی داشته باشیم. اگر قرار باشد که هر فیلمی که منتشر شود که به صورت خوب یا بد، به مسائل اجتماعی پرداخته است را در این کارگروه مورد بررسی قرار دهیم، که نمی شود. آیا این کار، با اهداف کارگروه مطابقت دارد؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 آقای دکتر صابری فتحی: بحثی که در این جلسه به اشاره نشد، رابطه نامتعارف آن خانم با ناصر بود که خارج از ازدواج بود و آن خانم با این که عقد نکرده بود می گفت: ناصر شب ها با کفش میخوابید! و بسیار طبیعی این مسئله را جلوه میداد و میخواست به نوعی هم خوابی بدون ازدواج را، ترویج کند.
💢 آقای دکتر حسین زاده: ترویج این مسئله نیست؛ ولی متأسفانه این مسائل در جامعه وجود دارد و فیلم تنها آن را بیان می کند و این یکی از مشکلات جامعه است که واقعاً وجود دارد.
💢 دکتر سعیدی رضوانی: با تشکر از از همه دوستان و مشارکت جدی عزیزان، اولاً توجه داشته باشید، لحاظ مخاطب فیلم، در نقد فیلم بسیار مؤثر است. اساساً بنده که پیشنهاد دهنده نمایش فیلم بودم، منظورم این بود که بدانم از نظر دوستان، آیا این فیلم برای فعالان فرهنگی - و نه کل افراد جامعه - چه پیامی خواهد داشت؟ البته به جا بود که این امر در ابتدای جلسه اعلام می شد که نشد!. با این رویکرد، دیدگاه بنده این است که فیلم تفوق ساختار بر سایر کارکردها، از جمله اعمال قانون و فعالیتهای فرهنگی مرسوم را، در تأثیرگذاری اجتماعی نشان می دهد. شاید بتوان حدیث "کاد الفقر ان یکون کفراً" از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مطالبِ برادران آیت الله محمدرضا حکیمی و حجج الاسلام محمد و محمود حکیمی را راجع به عدم امکان (غامض بودن زیاد) تربیت دو گروه مترفین و فقرای کاملاً مسکین را مؤید ادعای اهمیتِ ساختارهای اجتماعی دانست و از دغدغه مندان خواست به این امر و اندیشه کنند. شاید روزی عملی در باب حذف و حداقل کاهش ساختار هایی نظیر طبقات اجتماعی طبیعی، تبعیض اجتماعی و نظائر آن اندیشیده شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ اجرای لبخوانی تکنفره یک #دختر در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم!!! 😳 😳
🔺در اقدامی عجیب در مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، گروه سرودی از #دختران که #چادر نیز بر سر داشتند، به همراه لبخوانی یکی از دختران، به #اجرای_سرود پرداختند!!! 😳
🔺مسئولین برگزاری این مراسم، #اعتراض مردم و خانوادههای شهدا را بی پاسخ گذاشتند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
🔴 تقدیم به #مردان_عفیف_سرزمینم_ایران
🔷می دانم زندگی برایتان چه قدر #سخت است، در این #جامعه امروزی ....
🔷می دانم برای فرار #چشمانتان، دست به هر کاری می زنید ....
🔷می دانم #قلبتان چه دردی می کشد، وقتی #مردان جامعه را می بینید که #مردانگی را از تن دریده اند ....
🔷می دانم چه #عذابی می کشید وقتی #زنانی با صدها رنگ و لعاب، برایتان در خیابان ها #فشن_شو می گذارند و شما #چشم می پوشانید ....
🔻 چقدر سخت است ...
🔷چه می توانم بگویم در برابر این #پاکدامنی وصف نشدنی شما؟
🔷چه زیبا قاسم وار در این #میدان_بی_عفتی می جنگید ...
🔷با افتخار می گویم که خون #مهدی فاطمه (س) در رگ های شما جاری ست .....
🔷دختران و پسران آلوده شده جامعه، چگونه می خواهند روز #قیامت در چشمانتان نگاه کنند؟ در حالی که با فجیع ترین وضع ها در برابرتان #رژه می رفتند و شما #چشم می پوشاندید.
🔻 الحق که #آقایی، برازنده شماست.
#مردان_واقعی
#مردان_عفیف
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌐 هشتم اکتبر (16 مهر)، #روز_جهانی_کودک
🔰 سازمان ملل، بزرگترین #ناقض_حقوق_کودکان!
⚠️ سازمان ملل در حالی هشتم اکتبر را #روز_جهانی_کودک مینامد، که نهادهای زیرمجموعهی آن همچون #یونسکو و #یونیسف، از طریق بسط #آموزش_جنسی_کودکان، به رسمیت شناختن #ازدواجِ (بخوانید همباشیِ) همجنسبازان، طرحهای #تنظیم_خانواده، حمایت از #سقط جنین، پخش و توزیع محصولات خوراکی عقیمکننده و بسیاری از طرحهای دیگر، مقوّم #زنازادگی در همه کشورهای جهان هستند!
❌ یونسکو، یونیسف، صندوق جمعیت ملل متحد و به طور کلی سازمان ملل، بزرگترین ناقض #حق_کودکان و #حق_حلال_زادگی در سراسر جهان هستند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸ضرورت ارائه #نظریه_بومی_در_زمینه_آموزش_جنسی
🔻 گزارشی از نشست«جستاری پیرامون #زیست_جنسی_ایران»
#محسن_بدره:
🔹برخی سیاستمداران از لفظ آموزش جنسی #برداشت میکنند که این آموزشها در جامعه ما باید همانند #غرب انجام شود.
🔹آنچه که در حال حاضر به عنوان آموزش جنسی در جامعه وجود دارد، برساختهای اجتماعی است و میتواند #تغییر کند. چراکه واقعیت سنتی امر جنسی #جامعه_سنتی به رسمیت شناخته نمیشود.
🔹جریانهای جدید تلاش میکنند که تعریف جدیدی از #زنانگی و #مردانگی را ارائه دهند که این امر باعث #نابرابری میشود.
🔹آموزشهای جنسی چندگانه در شرایط فعلی، دستور کارهای جدیدی را برای برخی از #گروه_های_هویتی خاص فراهم کرده است.
🔹نظریه #تربیت_جنسی باید مطابق با #هنجارها باشد که آسیبهای آن حداقلی شود.
مشروح گزارش در سایت وسائل
🌐 vasael.ir/0003rf
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نه_به_گناه_همجنسگرایی
♨️ تظاهرات هزاران نفری علیه لایحه #لقاح_مصنوعی #زنان_مجرد و همجنسباز در #فرانسه را ببینید.
🔻دهها هزار فرانسوی روز یکشنبه در اعتراض به لایحه جدیدی که به زنان مجرد و همجنسباز، اجازه میدهد تا از طریق لقاح مصنوعی باردار شوند، #تظاهرات کردند!
🔻این لایحه اولین اصلاحات اجتماعی بزرگ توسط دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به شمار میآید و به زنان مجرد و همجنسباز اجازه میدهد تا با استفاده از لقاح مصنوعی #باردار شوند!
🔻لایحه جدید، ماه گذشته میلادی در مجلس فرانسه تصویب شد و برای آنکه به قانون تبدیل شود باید در سنا نیز تصویب شود. اقدام دولت مکرون برای تصویب این لایحه باعث شد تا روز یکشنبه دهها هزار نفر از #معترضان به خیابانهای پاریس بیایند.
🔻معترضان عمدتاً گروههای کاتولیک، فعالان راستگرا، مستمریبگیران، زوجهای دارای فرزند و سایر گروههای مخالف بودند. آنها شعار میدادند: #هر_فردی_به_پدر_نیاز_دارد.
🔻بسیاری از معترضان در تظاهرات بزرگی که سال۲۰۱۳ #علیه #ازدواج_همجنس_بازان صورت گرفت، حضور داشتند. قانونی که آن سال در اینباره به تصویب رسید، موجب بروز تظاهراتهای گستردهای شد که ماهها به طول انجامید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️لطفاً ببینید.
👆🌺فلسفه #حجاب از زبان #دختر_پنج_ساله لبنانی ...
👤مریم از کی می خوایی #حجاب داشته باشی؟ مگر من 5 سالم نیست؟ از همین حالا می خوام حجاب داشته باشم.
👤نمی خوایی تا 9 سالگی صبر کنی؟ نه، #بی_حجابی_حرامه...
👤کی گفته حجاب داشته باشیم؟ #خدا
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
☝🏻 #حق_الناس_بودن_حجاب
حق الناس
فقط زدن جیب مردم نیست ...
گرفتن #پاکی_چشم
#قلب_مردان و
نابودی تعهد و #عشق_بین_همسران💔
همه حق الناس هایی است
که به واسطه #بی_حجابی و #دلبری_های
#خیابانی و #مجازی بر گردن برخی هاست😔💔
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
#عفت_در_روابط
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «آیا کسانى که به پشت زنان می نگرند (چشم شان به دنبال ناموس مردم است)، آیا نمیترسند زنان شان هم به این نگاه های آلوده مبتلا شوند؟!؟ (چشم دیگران به دنبال ناموس آنها باشد؟)
منبع: کلینی، الاصول من الکافی، ج۵، ص۵۵۳
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تلنگر
#تقوا یعنی اینکه
هر وقت خواستم بیایم
سراغِ #اینترنت و #اینستاگرام و #فیسبوک و ...
جواب قانع کنندهای برای این سؤال که
#جوانی ات را در #چه_راهی #صرف کردی؟؟
داشته باشم!!
#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🔺 #منشأ فسادهای فرهنگی امروز از کجاست!؟
🔺 چرا در قدیم به اندازه امروز طلاق نبود؟
🔺 از وقتی که غرب زنان را نیمه عریان، از منزل به بیرون کشاند ...
🔺 #سیل_فسادها نیز به راه افتاد.
🔺 اگر دختران و زنان بر #معیار_قرآن از منزل خارج می شدند هیچ اتفاقی نمی افتاد.
🔺 اما #چطور باید جلوی این نیمه عریانی را گرفت؟ با چه #قاعده ای و با چه #رفتاری؟
#شیخ_حسین_انصاریان
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
🔺جناب آقای پُرسا:
در دعاي عرفه، تدبير و اختيار و اضطرار به تصویر کشیده شده است. از فرازهای این دعا، مرکب هاي انسان و راه طولاني او و مرکب هاي مقرب در سلوك اسلامي، قابل استخراج است. در مبحث عفاف و عفافگرايي می خواهیم به مباحث خطرها و تهديدها و قرآن و روايات بپردازیم و نمونه هاي موفق تحقيقي - علمي را ارائه بدهیم.
1. خطرها و تهديدها: این مبحث شامل مواردی از جمله نگاه ساده انديشانه (قلمداد شدن عفاف صرفاً به معناي حجاب)، عمليات گستردة فرهنگي دشمنان، شيطان، رهبران جريان هاي شرك و نفاق و گروه هاي سودجوي (از مهمترين موضوعات امنيت ملی)، تداوم سطحي نگري و ساده انگاري مسئولان و نخبگان (مواجهه به صورت غيرعميق، نگاه غيرجامع، اتكاء صرف به اقدامات فيزيكي، توسل به نظامات علمي دنياي غرب به عنوان نسخه هاي علمي بدون مطالعات و تحقيقات راهبردي و نمونه این مورد: آموزش هاي جنسي مقطع دبستان) و دور بودن از معارف وحياني (تكرار اشتباهات وحشتناك دنياي غرب و نابودي نظام توحيدي و اسلامي) می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا:
2. قرآن و روايات: این مبحث شامل تعاریف واژه هایی همچون حیا، عفاف و حجاب می گردد.
تعریف حیا: حفظ نفس از ضعف و نقص و دوري از عيب و پليدي و سوء با طلب سلامت و حيات که ضد وقاحت می باشد (حیا اصلي ترين لازمه عفاف و عفاف، نتيجه حيا).
تعریف عفاف: حفظ و نگهداري نفس از تمايلات و شهوات (گرايش هاي دنيايي) نفساني. ساختار معنايي عفاف در قرآن رؤیت می گردد (در سوره های بقره/273؛ نساء/6؛ نور/33؛ نور/ 6)
عفاف حفظ نفس از اشتغال به تمايلات دنيايي و پست است كه موجب بهره مندي از فضل الهي و بي نيازي نسبت به نيازهاي مادي و دنيايي مي شود (كرامت نفس) و در نهايت، رفتاري داراي حُسن را در فرد بروز مي دهد. عفاف با منظومه واژگان صيانت در قرآن ارتباط دارد.
تعریف حجاب: حائل دو چيز، مانع تلاقي و اثرگذاري بر هم (مادي يا معنوي، يكي مادي و ديگري معنوي مانع، مادي يا معنوي)
پوشيدن بدن و زينت ها، از مصاديق مهم و عيني عفاف می باشد.
ارتباط با منظومه واژگان صيانت در قرآن؛ ابعاد مختلف عفاف در زندگي انسان به شرح زیر است:
تقوا (كنترل نفس)، حیا (دوري از نقص و عيب و طلب سلامت و حيات)، حجر (حفظ نفس از طريق محدوده سازي)، حرس (مراقبت از نفس)، حریم (منع كردن از منظر عقل و شرع)، حفظ (در امان قرار دادن از نابودي)، حصن (خود را در مقام حفظ قراردادن)، سور (دفع دشمن به واسطة اعتلاء و ارتفاع)، عفو (صرف نظر كردن از يك چيز)، کفاف (منع كردن نفس از شهوات نزديك)، لباس (پوشيدگي به عنوان حفظ كردن)، امساک (حبس كردن همراه با حفظ و حسن)، وعایت (حفظ از طريق همراه نمودن با يك چيز ديگر)، رعایت (حفظ همراه با مديريت و مسئوليت) و مراقبت (محافظت به قصد تحقيق و اشراف).
عفاف، مبين ساختاري معرفت شناسانه و هستي شناسانه می باشد که ايجاد كننده بستري متناسب و هم سنخ براي نزول هر حقيقت و رحمتي است. عفاف حفاظتي آگاهانه براي كرامت بخشي به نفس انسان و جامعه است. دين الهي، دركي عميق و راهبردي نسبت به عفاف را معرفی می کند و ارائه كنندة منشوري جامع در خصوص عفاف و حجاب به جوامع بشري می باشد. برنامه هاي دين شامل تبيين آيات الهي به جهت شكوفا نمودن تعقل، به كارگيري قدرت تفكر، فعال نمودن خيرگزيني و آخرت گرايي و ... می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا:
3. نمونه هاي موفق تحقيقي-علمي:
سه منبع مهم از نمونه هاي موفق تحقيقي-علمي شامل كتاب، پايگاه ايترنتي و شبكه هاي اجتماعي می شود.
معرفی کتاب: کتاب اول با عنوان عفاف، جاودانه خواهي لذت می باشد که با محوريت سوره نور و تدبر روشمند است. اهميت این کتاب از جهت موضوع، روش پژوهش، برنامه ريزي، طراحي، عمليات و توليد محصولات فرهنگي می باشد. کتاب دوم بايسته هاي بيان مسائل جنسي بر اساس احكام الهي نام دارد. عناوين فصل هاي این كتاب شامل عفاف؛ مديريت كننده اميال و لذت ها، بايدها و نبايدهاي آگاهي از مسائل جنسي، چگونگي آموزش مسائل جنسي، ضرورت پاكسازي محيط و تفاوت نگاه قرآن با رويكردهاي انحرافي غربي در حوزه مسائل جنسي می گردد. کتاب سوم نیز تدبر در ساحت بيت نام دارد که شامل سه بخش فاتحه: نگاهي به مختصات بيت؛ فصول: فصل اول: شامل رحم و رحمت، فصل دوم: زوج و زوجيت، فصل سوم: رحم، فصل چهارم: ارحام و فصل پنجم: شامل حريم و حرم و خاتمه: اهل بیت، می گردد.
معرفی پایگاه اینترنتی: مجمع مدارس دانشجويي قرآن و عترت (ع) به نشانی
http://quranetratschool.ir/
معرفی شبکه های اجتماعی: گروه آداب عمليات در پيام رسان بله به آدرس
ble.im/join/ZmM4YjQyZG
و كانال اولوا العلم در پيام رسان هاي «بله» و «سروش» به آدرس های زیر فعال هستند.
ble.im/ololElm_ir
sapp.ir/ololElm_ir
آداب عمليات شامل اسباب و باور به باطن اتفاقات می گردد که دنیا (ارتباط دهندة انسان با اسباب) نیز در این میان مطرح می باشد. آداب عمليات به سه حیطه وسعت و قلمرو عمليات، اثر و جريان سازي و لباس عمليات تقسیم می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا:
مفهوم و انواع لباس در دعاي بعد از استغفار حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام:
"اللهم اعم عني قلوب اعدايي و کل من يبغيني بسوء ضربت بيني و بين اعدائي"
1 . حجاب الحمد و آيه الکرسي
2 . و ستر الم ذلک الکتاب ال ريب فيه هدي للمتقين
3 . و کفايه الم اهلل ال اله اال هو الحي القيوم ال تأخذه سنه و ال نوم
4 . و عزَّ المص
5 . و سُور الم
6 . و منع المر
7 . و دفع الر
8 . و حياطه کهيعص
9 . و رفعه طه
10 . و عُلُوَّ طس
11 . و فالح يس و القرآن الحکيم
12 . و علوَّ الحواميم
13 . و کَنَفَ حم عسق
14 . و برکه تبارک
15 . و برهان قل هواهلل احد
16 . و حرز المعوذتين
17 . و امان انا انزلناه في ليله القدر
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا:
مفهوم و انواع لباس بر اساس دعاي حضرت امير عليه السلام شامل حجاب (حائل، پوشش و حفاظتي براي نشكستن و آسيب نديدن، جلوگيري از اختلال و ...؛ حمد و آيه الكرسي)، ستر و پوشش (لباسي براي درحريم بودن و حرمت داشتن؛ الم ذلك الكتاب لا ريب فيه هدي للمتقين، سوره بقره)، كفايت (لباسي براي توانمندشدن و نيروگرفتن؛ الم االله لا اله الا هو الحي القيوم لا تأخذه سنه و لا نوم، سوره بقره و آل عمران)، عزت (لباسي براي شكست ناپذيرشدن و قطعي شدن نتايج؛ الم االله لا اله الا هو الحي القيوم لا تأخذه سنه و لا نوم، سورة اعراف)، سور (لباسي براي تشخص یافتن و ممتاز شدن؛ الم)، منع (لباسي براي جلوگيري از خطرات؛ المر، سورة رعد)، دفع (لباسي براي برطرف كردن موانع؛ الر، سوره هاي يونس، هود، يوسف، ابراهيم و حجر)، احاطه (لباسي براي ارزيابي، مراقبت، آينده نگري و عاقبت گرايي؛ كهيعص، سوره مريم)، رفعت (لباسي براي داشتن مقام و موقعيت هاي برتر؛ طه، سوره طه)، علّو (لباسي براي غلبه و فتح هاي آشكار؛ طس، سوره نمل)، فلاح (لباسي براي شكوفايي و حيات دوباره؛ يس والقرآن الحكيم، سوره يس)، علوّ (لباسي براي ساماندهي و جريان سازي؛ الحواميم، سوره هاي غافر، فصلت، شوري، زخرف، دخان، جاثيه، احقاف)، كنف (لباسي براي اتصال به غيب و نيروهاي غيبي و ملائكه عظام؛ حم عسق، سورة شوري)، بركت (لباسي براي باقي شدن و داشتن خيرات فراوان؛ تبارك، سورة ملك) و برهان (لباسي براي عبوديت خالص؛ قل هو االله احد، سورة توحيد) می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از برخی نظرات اعضای کارگروه در جلسه اول (3 مهر):
🔺آقای دکتر تقی پور: ما به عنوان یک معلم چطور اضطرار را در جوانان ایجاد کنیم؟ لطفاً در این زمینه بیشتر توضیح بفرمایید.
🔺آقای دکتر بنای رضوی: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که جوانان آن مخصوصاً دختران، در هجمه های مختلف شیطانی ای از طریق فضاهای مجازی هستند که اساساً اضطرار را از آنها گرفته اند. جالب است همه این جوانان در مراسم سینه زنی و عزاداری ائمه نیز شرکت میکنند. اما در عین حال به دیدن هر فیلمی نیز تن میدهند و یا عقاید به خصوصی دارند. نکته بعدی اینکه لطفاً مصداق آیات لباس کفایت و بقیه نیز را بفرمایید تا بهتر برای ما تبیین گردد. ضمناً بر روی هر عملیاتی که میخواهد انجام شود، می بایست یک دیدگاه سیستمی حاکم باشد. دیدگاه سیستمی چهار مرحله دارد. ورودی، فرایند، خروجی و بازخورد لازم است که تحلیل صورت بگیرد که شامل پارامترهای نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصتها و تهدیدها می گردد (swot). برای عملیاتی شدن حجاب و عفاف در جامعه باید در قسمتهای مختلف این تحلیل انجام بگیرد و میبایست مباحث ریزتر باز شود تا بتوان به جوانان امروزی ارائه کرد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺سرکار خانم شیرزاده: مدل شما به گونه ای است که در نگاه اول تفکیک مشکل است و اگر با تعامل بیشتر مطرح شود، بهتر است. لطفاً سوره حمد و آیه الکرسی را نیز توضیح بفرمایید که چرا به عنوان لباس مطرح است. در ضمن شما فرمودید که با تدبر در قرآن می توان عفاف گرا بود؛ اما استادی را می شناسم که روحانی می باشد. ایشان هر روز قرآن می خواند و حافظ قرآن است و اصلاً در دانشگاه تدبر در قرآن را تدریس می کند، اما خطاهای فاحشی از او دیده و شنیده شده که عوام در جامعه کمتر مرتکب آنها می شوند. چه چیز در اینجا مغفول مانده است که این گونه شده است؟ چرا که این فرد هم قرآن را کامل می شناسد و هم به کلیه امور آگاه است مرتکب خطای این چنینی می گردد.
🔺حجت الاسلام صادقی: این که فرمودید شیطان در اولين عملياتش قصد بيرون كردن لباس را داشت و سپس فرمودید هر اغوايي در قالب خروج از لباس صورت می گیرد را لطفاً توضیح بفرمایید.
🔺جناب آقای محمدی مقدم: بنده برخی از واژه های انتخاب شده شما را نپذیرفتم. حاضرم جلسه ای را با شما داشته باشم تا در خصوص تک تک واژگان به بحث و بررسی بپردازیم.
🔺آقای دکتر صابری فتحی: به نظر میرسد باید در مورد واژگان تبیین بیشتری صورت بگیرد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از برخی نظرات اعضای کارگروه در جلسه دوم (10 مهر):
🔺آقای دکتر صمدی: این مباحثی را که مطرح نمودید، را می توان از طریق کتاب، درسنامه، فیلم و یا موارد دیگر به دست آورد و در دسترس داشت؟ چون با خلاصه برداری و یادداشت کردن، نمی توان عمق مباحث را درک نمود و نیاز به در اختیار داشتن منبع احساس می گردد.
🔺جناب آقای سهندی: تعاریفی را که شما در عملیات ارائه نمودید، دارای اولویت هستند و یا اتفاقی پشت هم آمده بودند؟ بسیار مایل بودم که مصداق هر لباس را ارائه می دادید تا اثر و درصد هر لباس کاملاً مشخص گردد.
🔺آقای دکتر بنای رضوی: باید جلسات متعددی در این خصوص گذاشته شود تا به ریز مباحث به طور مشروح پرداخته شود. اینکه فرمودید مقصد شناسی اضطرار می آورد، درست است؛ اما آیا راهکاری را برای ارائه به جوانان پیشنهاد دارید؟
🔺جناب آقای پُرسا: آیا واقعاً حس می کنیم که به اضطرار رسیدیم یا با همان یافته های قبلی پیش می رویم؟ عملیات به معنای همان اضطرارهای پیش روی ما است. هدف باز کردن چشم انداز و نو ع نگاه تازه به همه مسائل است. وقت بازگشت به قرآن، منبع عظیم معرفتی و وحی است. متأسفانه حق خوابیده است و تکان نمی خورد و باطل سر و پاست. اگر حق کمی سرش را بالا بیاورد، کلیه حباب های باطل خواهد ترکید. بنابراین اگر کمی به سمت قرآن برویم باطل فرو می ریزد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#کنترل_نفس
#خویشتنداری
همه طرح ها، نقشهکشی ها و کارهای یک اداره را #رئیس آن اداره #امضا می کند. اگر رئیس امضا نکند، همه فعالیت ها و مقدمهچینی های کارمندان #بی_اثر می باشد.
💎ما هم برای انجام #عادت_های_بد خود (خدای ناکرده چشم چرانی، خودارضایی و یا هر چیز دیگر) مثل آن #رئیس هستیم. درست است که کلی عوامل و شرایط دست به دست هم می دهند تا ما را #مجبور به انجام اعمال #ناشایست و دور از شأن یک فرد #عفیف کنند، اما در نهایت کسی که امضا می کند و #راضی به انجام #عمل_غیرعفیفانه می شود، فقط #خودمان هستیم.
#مراقب_خودمان_باشیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei