#عفافگرایی
#عفت_بینایی
#اميرمؤمنان_علی (علیه السلام) مي فرمايند:
🔹"نِعْمَ صَارِفُ الشَّهَوَاتِ غَضُّ الْأَبْصَار"
🔹"فرو افکندن #چشمان از گناه، چه #بازدارنده خوبی از شهوات است".
📚منبع: تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ص 260.
همچنین فرموده اند:
🔹 "مَنْ غَضَّ طَرْفُهُ أَرَاحَ قَلْبَه"
🔹 "کسی که #چشم (از نامحرم) فرو بندد، دل خویش را راحت کرده است".
📚منبع: تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ح 9122
و نیز فرموده اند:
🔹"لیس یزنی فرجک إن غضضت طرفک"
🔹"اگر #نگاهت را مهار کنی، دامنت به زنا آلوده نمی شود".
📚منبع: تحرير المواعظ العدديه، على مشكينى، ص 109.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی_کودکان
#خطر_انحرافات_جنسی_کودکان
⭕️⭕️شاید حتی کلمه ی #بلوغ_زودرس برای برخی والدین ناملموس باشد!
🔻مگر بلوغ زودرس چه آسیب هایی دارد!؟!🤔
💡بلوغ زودرس در فرزندان پسر و دختر، باعث #کنجکاوی بیش از حد نسبت به جنس مخالف و #آسیب های روحی و جسمی احتمالی می گردد.
⭕️ همچنین باعث بروز رفتار های غلط جنسی مانند
#خودارضائی
#تماشای_فیلم_های_پورن
#فتیشیسم (شیءپرستی)
#کنجکاوی نسبت به روابط پدر و مادر
و آسیب های دیگر می گردد. ❌
⚠️⚠️لطفاً به هیچ عنوان، خود را با فرزندان تان قیاس نکنید؛ عبارتی که به کرات از برخی پدر و مادرها شنیده می شود این است که من در کودکی، درکی از مسائل جنسی نداشتم! یا تحریکی در من صورت نگرفت یا دچار بلوغ زودس نشدم و....
❌❌به یاد داشته باشید سطح هورمون های محرک جنسی در هر کسی متفاوت است.
❌همچنین هوش، قدرت تحلیل و درک فرزندان این دهه با چند دهۀ قبل، قابل قیاس نیست. ️⚠️
❗️بنابراین پدران و مادران می بایست، در مقابل فرزندان، چه پسر و چه دختر، حدود لباس و روابط را رعایت نمایند.
️✅این موضوعات جدای از جهت دهی دینی، خاستگاه روانشناسی دارند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#عوامل_گرایش_به_بی_حجابی
قسمت نهم
9️⃣ #تظاهر_به_ترقی_اجتماعی
✅در جامعه ای که #ثروت ارزش باشد؛ مردم آن جامعه تا وقتی خودشان را با افراد ثروتمند و مشهور مقایسه می کنند، احساس کمبود دارند و سعی می کنند خودشان را به آن حد برسانند و اگر نتوانستند خودشان را به آن حد مالی برسانند سعی می کنند #سبک_زندگی بخش عمده ای از آن افراد را #الگوی خودشان قرار بدهند و خودشان را شبیه آنها کنند.
✅گاهی از کسی که وضعیت مالی خوبی ندارد، می شنویم که می گوید رفتیم به فلان رستوران لاکچری غذا خوردیم و یا از مغازه های بالا شهر خرید کردیم و یا برای آرایش عروسی به سالن آرایش فلان منطقه رفتیم.
✅علت چیست؟ علت این است که آنها می خواهند از لحاظ اجتماعی خودشان را شبیه آدم های خاصی کنند و به اصطلاح تظاهر به #ترقی_اجتماعی داشته باشند، و لو اینکه این کار را با هزار قرض و بدبختی انجام بدهند.
✅در قضیه #حجاب نیز یک عده از خانم های ما به خصوص دختران جوان، وقتی می بینند بخشی از آدم های ثروتمند و مشهور، پوشش های خاص و متفاوتی دارند و حجاب شان را درست رعایت نمی کنند، سعی می کنند با نزدیک کردن خود به آنها، به قول خودشان مثل افراد #باکلاس بگردند و در نتیجه منجر به ترویج #بی_حجابی می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
💠 دکتر سید مجید حسینی در این نشست، به شرایط ایجاد مطالبهگری اجتماعی پرداختند و موانع و راهکارهای اجرایی شدن آن را بیان نمودند. به زعم ایشان تنهایی و در اتاق بسته نشستن مطالبهگری نیست؛ مطالبهگری اجتماعی از لحظهای آغاز میگردد که صدای آدمهای دیگر جامعه شد. به زعم ایشان #طبقه_برنده، افکار عمومی و مطالبهها را میسازد. طبقهای میبرد که صدا داشته باشد. در صورتیکه صدای طبقات دیگر شد، صداها صدا میشوند. بخشی از جامعه مانند کولبرهای پاوه، دانشآموزان محروم بلوچستان و حامیان و دغدغهمندان #عفاف و #حجاب، به اندازه مواردی همچون دختر آبی، ساسی مانکن و استادیوم رفتن بانوان، در حال حاضر صدایی ندارند. مطالبهگری حاصل #صداهای_اجتماعی است. در صورتی میتوان صدای عفاف و حجاب بود که #صدای_جامعه بود. برای مطالبهگری باید صدای حذفشدگان و بیصداها بود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر حسینی:
💠 شکل دادن مطالبهگری اجتماعی حاصل این است که کسانی که سهمی در جامعه ندارند، دارای سهم شوند. برخی سیاستها در ایران، جامعهای نابرابر میسازد و این نابرابری و بیعدالتیها، زمینه ایجاد فساد در جامعه را فراهم میآورد. بی عدالتی های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و ... بی شمار هستند. غالباً دانش آموزانی در دانشگاه های برتر و رشته های بهتر پذیرفته می شوند که آموزش های بهتری در مدارس دیده باشند. در مدارس غیرانتفاعی حضور داشتند و یا با پرداخت مبالغ هنگفت در کلاس های کنکور شرکت کرده اند و آموزش های ویژه را با صرف هزینه دیده اند. برخی قوانین نیز زمینه #نابرابری را ایجاد می کند. برای مثال فرزندان هیئت علمی با توجه به قوانینی که در نقل و انتقال دانشجو وجود دارد میتوانند در دانشگاه زابل پذیرفته شوند ولی به دانشگاه تهران انتقال یابند. حالا باقی علاقهمندان دانشگاه تهران، پشت کنکور بمانند تا بتوانند روزی در دانشگاه تهران پذیرفته شوند. در خصوص نابرابری فرهنگی نیز، موارد بیشمار است. استعدادهای نابی در برخی شهرهای دور افتاده و محروم وجود دارد که بارور نمی شوند. طبق بررسیهای انجام شده، حتی گشت ارشاد نیز، برای طبقات مرفه تر جامعه است و طبقات پایین از گشت ارشاد جدای از اعتقادات مذهبی و باورهای خود، بنا به ایجاد امنیت دختران شان در مناطق ناامن محله ها، استقبال میکنند که متأسفانه برای آنها این امر محقق نمی شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر حسینی:
💠 دو طبقه مالیات دهنده در ایران، کارمندان و تولیدکنندگان هستند. اما پزشکان، وکلا، واردکنندگان و صاحبان سرمایه مالیات پرداخت نمیکنند. شکل دادن مطالبهگری اجتماعی حاصل این است که کسانی که سهمی در جامعه ندارند، دارای سهم شوند. متأسفانه آنچه را که دولت باید خود به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهد، به مراکز خصوصی واگذار می کند و آنها آن خدمت را گرانتر به مردم ارائه میدهند و نامشان هم کارآفرین می شود!. دندان پزشکان در ایران تعرفه خاصی ندارند و ۷۰ درصد مردم توانایی برخورداری از خدمات مطلوب دندانپزشکی را به لحاظ اقتصادی ندارند. این سیاست ها یک جامعه نابرابر را در جامعه می سازد. باید صدای طبقات مردم را شکل داد تا بتوان اثرگذاری اجتماعی داشت. مطالبهگری اجتماعی حاصل #ساخت_مردم است و باید مردم را بسازیم. باید صدای حذف شدگان و بی صداها باشیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 تربیت بنگاه نیست و نباید مدارس و آموزش، خصوصی سازی شود. مطابق معیارهای اسلامی انقلابی باید بچه ها تربیت شوند، اما نه با پول و در مدارس غیرانتفاعی. ما فقط بار تربیت را از روی آموزش و پرورش بر نداشتیم، بلکه از تربیت هم برداشتیم. برند یعنی از مارک لباس به منزلت برسید؛ به اعتبار اجتماعی برسید و این بد است. در یک بررسی ای خودم انجام دادم، رؤیاهای بچه های مدارس غیر انتفاعی و مناطق بالا، با مدارس پایین و مناطق محروم قابل مقایسه نیست. آرزوهای بچههای مدارس بالا، نهایت مصرف گرایی را نشان می دهد. چرا که رؤیاهای آنها داشتن آخرین مدل ماشین فلان، تولد گرفتن در فلان مکان، حتی بودن کفش فلان بازیکن فوتبال و یا رفتن به شمال به همراه چند دختر می باشد. اما رؤیای بچه های مدارس پایین، خرید خانه برای پدر و مادر خود، پول درآوردن برای آنها است و سقف رؤیاهای آنها معلم شدن است.
💠 بنابراین تا زمانی که عدالت در جامعه برقرار نشود، نمی توان از مردم و جامعه انتظار عفافگرایی را داشت. چرا که بی عدالتی ها و نابرابری ها، مانع دستیابی به چنین اهدافی می گردد. فردگرایی و منفعتگرایی باعث میشود که کسی برای دیگران نجنگد. #جامعه یعنی همسرنوشتی و در یک جامعه باید یک سرنوشت داشت و اگر جامعه نداشته باشیم، تکتک افراد رقیب یکدیگر میشویم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در جلسه:
🔺 آقای دکتر زمانی بهابادی: در خصوص برخی بی عدالتی ها و نابرابری ها در جامعه که مطرح شد، شما فرمودید که باید صدای مردمی باشیم که صدا ندارند. مکانیسم این کار چیست؟ وقتی رسانه دست ما نیست چه کنیم؟ ما باید بتوانیم چک لیستی را در دست مطالبه گران قرار دهیم تا آنها بتوانند بر آن اساس اقدام نمایند. لطفاً در این خصوص راهکار ارائه نمایید.
🔺 سرکار خانم نوبخت: مطالبه گری را باید از کجا آغاز کنیم؟ آیا باید آن را از دانشگاه آغاز و به سمت قشر محروم برویم یا اینکه از مردم شروع کنیم و به دانشگاه و سایر قسمتها برسیم؟ در چند سال اخیر بیانیه نویسی مرسوم شده است و این کار تا چقدر می تواند مفید واقع شود؟
🔺 سرکار خانم کمالی: گروهی هستیم که مطالبه گری را از آموزش و پرورش انجام میدهیم. به نظر شما مهمترین مسئلهای که باید از آموزش و پرورش مطالبه شود چیست؟
🔺 جناب آقای برات زاده: در پاسخ به کسانی که میگویند مطالبهگری فایده ندارد چه پاسخی را باید ارائه بدهیم؟
🔺 جناب آقای محمدی مقدم: رابطه عدالت اقتصادی و عفاف گرایی مهم است تا به عدالت نرسیم عفاف گرایی نیز روی نمی دهد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر قائمی بافقی: مطالبه گری در دانشگاه را چطور می بینید؟ آیا دانشگاه توانسته است در این زمینه کاری بکند؟ آیا مطالبه گری رابطه با امر معروف و نهی از منکر دارد یا خیر؟ پيشنهاد مي شود برنامه ريزي لازم براي پيشگامي دانشگاه در نمايندگي بخش بي صداي دانشگاه و جامعه براي مطالبه نيازهاي اجتماعي و به دور از نگاه هاي سياسي انجام شود. به نظر من اين پيشگامي مي تواند باعث افزايش تأثيرگذاري اجتماعي دانشگاه و نيز ارتقاي فريضه امر به معروف و نهي از منكر شود. يكي از مطالبات مي تواند ارتقاي عفاف و حجاب در دانشگاه و جامعه باشد.
🔺 آقای بشیر خلیلی: معیار حق و باطل بودن مطالبه ها چیست؟
🔺 آقای دکتر اسلامیان: مطالبه گری باید در چارچوب یک گفتمان باشد. گفتمان ما نیز باید منطبق بر ولی فقیه و انقلاب اسلامی باشد.
🔺 آقای دکتر اصغری نکاح: جلسه مفيد و ارزشمندي بود كه ذهن ها را به خوبي با مسأله عدالت خواهي و مطالبه گيري درگير ساخت و به نظر لازم است چنين جلساتی استمرار يابد.
💠 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:45نیز، مستند "آنا" پخش گردید. آنا روایتی است واقعی، صادقانه و مادرانه از انتظار، مادری که بیش از ۲۶ سال منتظر پسرش ماند. پسر وقتی رفته بود گفته بود هر وقت این گلهای محمدی گل بدهد، برمیگردم و آنها ۲۶ سال گل ندادند. آنا روایت روزی است که گلهای محمدی خانه شهید حسین علیزاده جوانه میزنند و دوباره شکوفه میکنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#نفوذ_انحرافات_جنسی
🏳️تغییر در جدیدترین نسخه سریال آنه شرلی برای ترویج #گناه_همجنس_بازی
💢سیاستگذاران هالیوود برای ترویج همجنس بازی و طبیعی نشاندادن آن، داستانهای محبوب و کلاسیک را بازسازی میکنند و با تحریف محتوای آن، شخصیتهای همجنسباز را در آن میگنجانند.
🔻یکی از موارد، داستان محبوب «آنهشرلی» است که یک قدمت صدساله دارد ولی ترویجکنندگان همجنس بازی در هالیوود این بار به سراغ این داستان محبوب رفتهاند و در نسخه جدیدی که از روی آن ساختهاند، #انحرافات_اخلاقی را ضمیمه شخصیتهای داستان کردهاند که موجب اعتراض والدین آمریکایی شده است.
💢دیالوگهایی برای توجیه یک انحراف
🔻یکی از اصلیترین نکاتی که در خط سیر این سریال، بهخصوص در فصل دوم مورد تأکید و تمرکز قرار گرفته است، گنجاندن دیالوگهای متعددی است که از زبان آنهشرلی برای دفاع از همجنسبازی و پذیرفتنی بودن آن گفته میشود و از سمت دیگر بهصورت ویژه تلاش میکند پاسخهای زیبا ولی پر از مغلطه را به کسانی تحویل بدهد که این سبک زندگی باعث تعجب و ناراحتی آنها میشود. نکتهای که نویسنده سریال صراحتاً به آن اشاره میکند و میگوید هدفش از گنجاندن این دیالوگها این بوده که به سوالاتی که در خصوص همجنسبازی به ذهن خانوادهها میرسد، پاسخ دهد.
منبع خبر:
https://www.farsnews.com/news/13980918000921/
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#غیرتمندی
#حیاورزی
✳️چقدر کمیابند پسرانی که با دیدن خانمها #سربه_زیر می اندازند...😌
🔸پسرانی که حیای علوی در وجودشان رخنه کرده و چه زیبا حیایی است...
✳️چقدر کمیابند پسرانی که بانوان را با نگاهشان نمی بلعند…😔
✳️چقدر کمیابند پسرانی که حیا و پوشش دختران محجبه را به سخره نمیگیرند…😔
🔸درست است که #کمیابند، اما باز هم خدا حفظ کند همین تعداد کم را...
✳️پسرانی که در این دنیا سر به زیرند، اما پیش خدا و امامشان روسفیدند و #سرافراز…!😇
✳️آنهایی که وقتی از کنارشان رد میشوی، خیالت راحت است که آزاری نمی بینی...
✳️اصلا نگاهت نمی کنند از حیا...☺️
🔸چون هنوز #حیا یادشان است...
🔸چون میخواهند سرباز امام زمانشان (عج) باشند...
🔸 چون هنوز #حیای_علوی و #غیرت_عباسی دارند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 سی و دومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 با عنوان: "گزارش و بیان تجارب (موفق، ناموفق و موانع) مطالبه گری تشکل های بانوان فعال فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب"
👨🏫 ارائه دهنده: سرکار خانم مهدیه خادم
پژوهشگر، مدرس و مدیر مؤسسه های منادیان رویش و ره پویان معروف
⏰زمان: چهارشنبه 27 آذر ساعت 15:15
و اکران داستانی"برخورد از نوع نزدیک" ساعت 15
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
💢سلسله نشست های صمیمی دل گویه با استادم
#نشست_صمیمیانه_در_خصوص_حجاب
⏰زمان برگزاری: سه شنبه ها ساعت 12 الی 14
🔻جلسه دوم: سه شنبه 26 آذر
🔶دلایل #حجاب از نظر روانشناسی
🔶با حضور خانم دکتر سلطانی (رئیس پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد)
🏢مکان برگزاری: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، کلاس 116
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب_همسر_مناسب
🔸سلسله همايش ها و كارگاه هاي «انتخاب همسر»
♥️ليلي شناسي،مجنون شناسي♥️
💞خود و دیگر شناسي در #ازدواج💞
💠با حضور دكتر سيد محسن #اصغري_نكاح💠
⏳دوشنبه 25 آذر، ساعت 12 الي 14
📣مشهد بلوار رضوی بعداز هتل پردیسان ورودی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد
آمفي تئاتر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
😊حضور عموم علاقمندان آزاد است😊
💥😳مخصوصاً ليلي های جویایی مجنون و بالعکس😳💥
🎉همايش اول (ليلي شناسي،مجنون شناسي) به مناسبت ایام روز دانشجو رايگان مي باشد.🎉
🌴🌴🌴🌴
https://eitaa.com/astanemehrrazavi
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#سلامت_جنسی
#دوره_تربیت_مربی_و_مدرس_تربیت_و_سلامت_جنسی (خانواده محور با رویکرد اسلامی)
#ویژه_روحانیون_و_مربیان_تربیتی_و_پرورشی
🔸فردا جوان پاسخ سؤالش را از کجا بگیرد؟
🔻 با حضور اساتید تراز اول کشوری
🔻 همراه با اعطای گواهینامه پایان دوره
🔻 به کارگیری افراد برتر دوره در برنامه های آتی
🔻 132 ساعت حضوری و غیرحضوری
🔻 پذیرش از داوطلبان با مصاحبه
🔻 50 درصد تخفیف ویژه ثبت نام کنندگان تا 5 دی ماه 1398
🔸اطلاعات بیشتر:
09377851329
(داخلی 111)- 05137276826
ارسال عدد 11 به 10000929
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#نه_به_آموزش_جنسی
📌 آموزش جنسی به کودکان آری يا خير!
💠 بازبینی ابتلای 90 نفر در روستای 1800 نفری به بیماری #ایدز (5 درصد مردم)، نامه وزیر بهداشت و پیشنهادات ارائه شده توسط برخی متخصصین و مسئولین
❌ شيوع بيماری ايدز در آمريکا شش برابر ايران است. در آلمان بچه ها از پيش دبستانی آموزش جنسی می بينند، ولی شيوع ايدز در آلمان 1.5 برابر ايران است!.
🔻 چرا باید آسیب زاترین آموزشها به افراد داده شود؟ آیا دلایل ارائه شده توسط مسئولین زیربط منطقی می باشد؟
🔻 آیا برخی به دنبال رسمی کردن #تن_فروشی و #گناه_همجنس_بازی در ایران هستند؟
🔻 چرا به زن روسپی و مرد همجنس باز، زن و مرد در معرض آسیب گفته می شود؟ چرا با بکار بردن الفاظ این چنینی، از تأثیر #فشار_اجتماعی برای انصراف آنها از این اعمال شنیع کاسته می شود؟ مثل اینکه به دزد گفته شود، فرد در معرض اموال دیگران!!!
🔻 فضای مجازی کنترل نشده، کارخانه تولید انبوه بیمار جنسی می باشد.
🔻 چرا بین #بلوغ و #ازدواج بیش از 10 سال فاصله وجود دارد؟ چرا در کشور بحث ازدواج متولی ندارد؟
🔻 ظاهراً دستی برای گنجاندن آموزش جنسی در ایران وجود دارد؟!؟
👤 حسین #مروتی
پژوهشگر جمعیت و خانواده
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#عوامل_گرایش_به_بد_حجابی
قسمت دهم
🔟#فشار_اجتماعی
✅یکی دیگر از چیزهایی که انگیزه برای گرایش به #بدپوششی و بدحجابی را، در برخی افراد فراهم می کند، #فشارهای_اجتماعی می باشد.
✅این مسأله هم چیز پیچیده ای نیست. شما در نظر بگیرید خانم باحجایی در محیطی کاملاً مذهبی بخواهد حجابش را کامل رعایت کند، ساده تر است، یا خانمی که در محیطی کار و یا زندگی می کند که عمده افراد اعتقادی به حجاب ندارند؟
✅نمونه بارز دیگر این مسأله دانشگاه های ما می باشد. وقتی دانشجویان دختر ما وارد دانشگاه می شوند، آن قدر فضای سنگینی بر دانشگاه حاکم هست که دخترها بعد از یک مدت کوتاهی نسبت به پوشش اولیه و کامل خود دست بر می دارند و گاهاً بدترین پوشش ها را نیز برای خود انتخاب می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 گزارشی از نشست «زنان خاموش»
🔸خلأ فقهی و قانونی در حمایت کیفری از #بزه_دیده_گان_جنسی
👤 حجت الاسلام دکتر #حائری:
🔹در برخی موارد خلأ قانونی مشکل ساز است؛ گاهی قاضی با پروندهای مواجه میشود و می بیند قانونی که بتواند با اسناد به آن حکم، در جهت حمایت از بزه دیده صادر کند در اختیار ندارد.
🔹فقه مساوی با اسلام نیست چراکه فقه یک سلسله نظرات و فتواهائی است که عدهای به نام فقیه و مجتهد ارائه میدهند و از نظر نگاه اولیه اعتبار آن برای فقها و مقلدین آنها است و نظر مجتهد مساوی با اسلام نیست.
👤 قاضی #صادق_صفری:
🔹در این زمینه به لحاظ قانونی با خلأ مواجه نیستیم؛ بیشتر مشکل ما در این بخش عدم آگاهی نسبت به #قوانین_جنسی است.
🔹از جمله دلایل منعکس نشدن این جرایم، مربوط به عدم تساوی بین قوانین بزهکار و بزه دیده جنسی و تهدید شدن توسط بزهکار، رابطه نسبی بزهکار با بزه دیده، محدودیت در ادله اثباتیه #جرایم_جنسی، مسائل فرهنگی، تأکید بر حفظ آبرو و شغل است.
👤 دکتر #ساداتی:
🔹بالا رفتن #سن_ازدواج، بحرانهای اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل افراد میتواند زمینه را برای ارتکاب این جرم فراهم کند. بحرانهای اقتصادی آستانه تحمل خشونت افراد را به تعبیری بالا یا پایین میبرد و خشونت ورزی را بیشتر میکند و افراد را برای خشونت آماده میکند.
🔹جرم شناسان تأکید دارند که جرایم جنسی به عنف را نباید به یک جرم برای ارضای تمایلات جنسی تقلیل داد؛ چراکه جلوه هائی از تحمیل خشونت است.
مشروح نشست در سایت فقه حکومتی وسائل:
🌐 vasael.ir/00042h
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
🌴🌻 قرآن و زندگی 🌻🌴
#قرآن👈 بهترین نمونه رفتار انسانی را می آموزد.
🚫#کنترل_نگاه: "وَلا تَمُدَّنَّ عَينَيكَ"
💠نگاهت را به دیگران ندوز.
🌴📚قرآن به ما می آموزد که، اعمال خود را در زندگی #کنترل کنیم، تا در زندگی دنیا و آخرت #سعادتمند شویم.
⭕️😊 و از جوارح و اعضای خود در راه رضای او استفاده کنیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#جای_خالی_عفاف_در_نمایش_های_خانگی
🔴 سریالهایی شبیه به سریالهای ترکیهای!
🔴 آیا کسی بر این شبکه #نظارت نمیکند؟!
💠سریالهای نمایش خانگی این روزها بیش از همیشه به سریالهای ترکیهای شبیه شدهاند.
🔸شبکه نمایش خانگی از اوایل دهه ۹۰ پررونق شده است. البته این رونق ریشه در کیفیت فیلمها ندارد. اگر مخاطب سریالهای شبکه خانگی باشید، متوجه تمایز آنها از دیگر سریالها میشوید.
🔸#آزاد_سازی_روابط دختر و پسر، #ازدواج_های_نامتعارف جوانان با افراد میان سال و پیر، خانوادههایی که اعضای آن از هم دور هستند و در روند داستان از یکدیگر جدا میشوند، همه در سریالهای شبکه خانگی دیده میشود.
🔸 تعداد سریالهای شبکه خانگی روز به روز افزایش پیدا میکند، اما کیفیت این سریالها رو به #تنزل است.
💢برای مثال سریال مانکن، به تنهایی مرزهای سطحی و سخیف بودن را در عرصه سریال های شبکه نمایش خانگی، چندین پله افزایش داده و با روایت یک قصله ملودرام به شدت زننده، که کپی ناشیانه ای از سریالهای ماهواره ای می باشد، مخاطب را در همان ابتدای راه غافلگیر کرده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#چهارشنبههای_طلایی
💠نگاهی گذرا به کارنامه حرکت فرهنگیای که یک زوج طلبه، چند سال پیش شروع کردند و الان به #طرح_مهربانی یا #چهارشنبههای_طلایی معروف شده است. 🤩
🔻حدود چهار سال تبلیغ #حجاب، در مناطق مختلفی از شهرهای گوناگون کشور به صورت هفتگی 📆
🔻تبلیغ چهره به چهره در مناطقی که از نظر #پوشش بانوان افتضاح محسوب میشود. ✌🏻
🔻مواجهه #عالمانه با مخاطب، بر اساس #مزاج_شناسی و بکارگیری قلقهای ظریف طب اسلامی 🍵
🔻ایجاد #تغییر_نگرش_اساسی در مخاطبینی که از برخی مذهبیها بخاطر بعضی رفتارهای نادرست متنفر شده بودند. 🎀
🔻دریافت بازخوردهای #مثبت از طرف بانوان کمحجاب و ایجاد #تحول در تعدادی از آنها 🧕💐
🔻دریافت بازخوردهای #فوق_انتظار از طرف آقایانی که همسرشان کمحجاب بوده 👨🏻💼🌹
و...
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
💠 در این نشست دکتر اسلامیان، به بیان تفاوتهای ادراکی و شخصیتی کودکان نسل حاضر و تأثیرپذیری غیرقابل انکار آنها از رسانهها پرداختند و اذعان داشتند که رسانهها و انس کودکان با آنها، میتواند تهدید و در عین حال بستر مناسبی را در زمینۀ تربیت کودکان ایجاد نماید. ایشان ضمن اکران بخشهایی از انیمیشنهای دوبله شده و معرفی برخی از بازیهای رایانهای و موبایلی نامناسب، به ضرورت انجام فعالیتهای مکمل و تولید محتوا، در کنار ورکشاپهای تربیت جنسی و تربیت رسانهای، اشاره نمودند و افزودند، آموزههای آشکار و پنهان برخی از بازیها و انیمیشنهای قابل دسترس، که غالباً دارای محتواهای غربی و غیراسلامی میباشند، تربیت کودکان را دچار مخاطره خواهد نمود و با شکلگیری باورها و ارزشهای کودکان با این محتواها، طبیعتاً در دوران بلوغ، شاهد اولین تأثیرات منفی آن خواهیم بود. دخالت نداشتن در جهتگیریهای محتوایی محصولات رسانهای و واگذاری طراحی مسیر تربیت فرزندان به کشورهای غربی، میتواند تأثیرات جبرانناپذیری را در زیست جنسی ایرانیان بهجای بگذارد و با دست روی دست گذاشتن، نمیتوان آینده نیکی را در خصوص عملکرد فرزندان خود متصور شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei