eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا 💠 دکتر سید مجید حسینی در این نشست، به شرایط ایجاد مطالبه‌گری اجتماعی پرداختند و موانع و راه‌کارهای اجرایی شدن آن را بیان نمودند. به زعم ایشان تنهایی و در اتاق بسته نشستن مطالبه‌گری نیست؛ مطالبه‌گری اجتماعی از لحظه‌ای آغاز می‌گردد که صدای آدم‌های دیگر جامعه شد. به زعم ایشان #طبقه_برنده، افکار عمومی و مطالبه‌ها را می‌سازد. طبقه‎ای می‎برد که صدا داشته باشد. در صورتی‌که صدای طبقات دیگر شد، صداها صدا می‌شوند. بخشی از جامعه مانند کولبرهای پاوه، دانش‌آموزان محروم بلوچستان و حامیان و دغدغه‌مندان #عفاف و #حجاب، به اندازه مواردی همچون دختر آبی، ساسی مانکن و استادیوم رفتن بانوان، در حال حاضر صدایی ندارند. مطالبه‎گری حاصل #صداهای_اجتماعی است. در صورتی می‌توان صدای عفاف و حجاب بود که #صدای_جامعه بود. برای مطالبه‎گری باید صدای حذف‎شدگان و بی‎صداها بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر حسینی: 💠 شکل دادن مطالبه‎گری اجتماعی حاصل این است که کسانی که سهمی در جامعه ندارند، دارای سهم شوند. برخی سیاست‎ها در ایران، جامعه‎ای نابرابر می‎سازد و این نابرابری و بی‌عدالتی‌ها، زمینه ایجاد فساد در جامعه را فراهم می‌آورد. بی عدالتی های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و ... بی شمار هستند. غالباً دانش آموزانی در دانشگاه های برتر و رشته های بهتر پذیرفته می شوند که آموزش های بهتری در مدارس دیده باشند. در مدارس غیرانتفاعی حضور داشتند و یا با پرداخت مبالغ هنگفت در کلاس های کنکور شرکت کرده اند و آموزش های ویژه را با صرف هزینه دیده اند. برخی قوانین نیز زمینه را ایجاد می کند. برای مثال فرزندان هیئت علمی با توجه به قوانینی که در نقل و انتقال دانشجو وجود دارد می‌توانند در دانشگاه زابل پذیرفته شوند ولی به دانشگاه تهران انتقال یابند. حالا باقی علاقه‌مندان دانشگاه تهران، پشت کنکور بمانند تا بتوانند روزی در دانشگاه تهران پذیرفته شوند. در خصوص نابرابری فرهنگی نیز، موارد بیشمار است. استعدادهای نابی در برخی شهرهای دور افتاده و محروم وجود دارد که بارور نمی شوند. طبق بررسی‌های انجام شده، حتی گشت ارشاد نیز، برای طبقات مرفه تر جامعه است و طبقات پایین از گشت ارشاد جدای از اعتقادات مذهبی و باورهای خود، بنا به ایجاد امنیت دختران شان در مناطق ناامن محله ها، استقبال می‌کنند که متأسفانه برای آنها این امر محقق نمی شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر حسینی: 💠 دو طبقه مالیات دهنده در ایران، کارمندان و تولیدکنندگان هستند. اما پزشکان، وکلا، واردکنندگان و صاحبان سرمایه مالیات پرداخت نمی‌کنند. شکل دادن مطالبه‌گری اجتماعی حاصل این است که کسانی که سهمی در جامعه ندارند، دارای سهم شوند. متأسفانه آنچه را که دولت باید خود به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهد، به مراکز خصوصی واگذار می کند و آنها آن خدمت را گرانتر به مردم ارائه می‌دهند و نامشان هم کارآفرین می شود!. دندان پزشکان در ایران تعرفه خاصی ندارند و ۷۰ درصد مردم توانایی برخورداری از خدمات مطلوب دندانپزشکی را به لحاظ اقتصادی ندارند. این سیاست ها یک جامعه نابرابر را در جامعه می سازد. باید صدای طبقات مردم را شکل داد تا بتوان اثرگذاری اجتماعی داشت. مطالبه‌گری اجتماعی حاصل #ساخت_مردم است و باید مردم را بسازیم. باید صدای حذف شدگان و بی صداها باشیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 تربیت بنگاه نیست و نباید مدارس و آموزش، خصوصی سازی شود. مطابق معیارهای اسلامی انقلابی باید بچه ها تربیت شوند، اما نه با پول و در مدارس غیرانتفاعی. ما فقط بار تربیت را از روی آموزش و پرورش بر نداشتیم، بلکه از تربیت هم برداشتیم. برند یعنی از مارک لباس به منزلت برسید؛ به اعتبار اجتماعی برسید و این بد است. در یک بررسی ای خودم انجام دادم، رؤیاهای بچه های مدارس غیر انتفاعی و مناطق بالا، با مدارس پایین و مناطق محروم قابل مقایسه نیست. آرزوهای بچه‌های مدارس بالا، نهایت مصرف گرایی را نشان می دهد. چرا که رؤیاهای آنها داشتن آخرین مدل ماشین فلان، تولد گرفتن در فلان مکان، حتی بودن کفش فلان بازیکن فوتبال و یا رفتن به شمال به همراه چند دختر می باشد. اما رؤیای بچه های مدارس پایین، خرید خانه برای پدر و مادر خود، پول درآوردن برای آنها است و سقف رؤیاهای آنها معلم شدن است. 💠 بنابراین تا زمانی که عدالت در جامعه برقرار نشود، نمی توان از مردم و جامعه انتظار عفافگرایی را داشت. چرا که بی عدالتی ها و نابرابری ها، مانع دستیابی به چنین اهدافی می گردد. فردگرایی و منفعت‎گرایی باعث می‎شود که کسی برای دیگران نجنگد. یعنی هم‌سرنوشتی و در یک جامعه باید یک سرنوشت داشت و اگر جامعه نداشته باشیم، تک‌تک افراد رقیب یکدیگر می‌شویم. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در جلسه: 🔺 آقای دکتر زمانی بهابادی: در خصوص برخی بی عدالتی ها و نابرابری ها در جامعه که مطرح شد، شما فرمودید که باید صدای مردمی باشیم که صدا ندارند. مکانیسم این کار چیست؟ وقتی رسانه دست ما نیست چه کنیم؟ ما باید بتوانیم چک لیستی را در دست مطالبه گران قرار دهیم تا آنها بتوانند بر آن اساس اقدام نمایند. لطفاً در این خصوص راهکار ارائه نمایید. 🔺 سرکار خانم نوبخت: مطالبه گری را باید از کجا آغاز کنیم؟ آیا باید آن را از دانشگاه آغاز و به سمت قشر محروم برویم یا اینکه از مردم شروع کنیم و به دانشگاه و سایر قسمتها برسیم؟ در چند سال اخیر بیانیه نویسی مرسوم شده است و این کار تا چقدر می تواند مفید واقع شود؟ 🔺 سرکار خانم کمالی: گروهی هستیم که مطالبه گری را از آموزش و پرورش انجام می‌دهیم. به نظر شما مهمترین مسئله‌ای که باید از آموزش و پرورش مطالبه شود چیست؟ 🔺 جناب آقای برات زاده: در پاسخ به کسانی که میگویند مطالبه‌گری فایده ندارد چه پاسخی را باید ارائه بدهیم؟ 🔺 جناب آقای محمدی مقدم: رابطه عدالت اقتصادی و عفاف گرایی مهم است تا به عدالت نرسیم عفاف گرایی نیز روی نمی دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر قائمی بافقی: مطالبه گری در دانشگاه را چطور می بینید؟ آیا دانشگاه توانسته است در این زمینه کاری بکند؟ آیا مطالبه گری رابطه با امر معروف و نهی از منکر دارد یا خیر؟ پيشنهاد مي شود برنامه ريزي لازم براي پيشگامي دانشگاه در نمايندگي بخش بي صداي دانشگاه و جامعه براي مطالبه نيازهاي اجتماعي و به دور از نگاه هاي سياسي انجام شود. به نظر من اين پيشگامي مي تواند باعث افزايش تأثيرگذاري اجتماعي دانشگاه و نيز ارتقاي فريضه امر به معروف و نهي از منكر شود. يكي از مطالبات مي تواند ارتقاي عفاف و حجاب در دانشگاه و جامعه باشد. 🔺 آقای بشیر خلیلی: معیار حق و باطل بودن مطالبه ها چیست؟ 🔺 آقای دکتر اسلامیان: مطالبه گری باید در چارچوب یک گفتمان باشد. گفتمان ما نیز باید منطبق بر ولی فقیه و انقلاب اسلامی باشد. 🔺 آقای دکتر اصغری نکاح: جلسه مفيد و ارزشمندي بود كه ذهن ها را به خوبي با مسأله عدالت خواهي و مطالبه گيري درگير ساخت و به نظر لازم است چنين جلساتی استمرار يابد. 💠 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:45نیز، مستند "آنا" پخش گردید. آنا روایتی است واقعی، صادقانه و مادرانه از انتظار، مادری که بیش از ۲۶ سال منتظر پسرش ماند. پسر وقتی رفته بود گفته بود هر وقت این گل‌های محمدی گل بدهد، برمی‌گردم و آن‌ها ۲۶ سال گل ندادند. آنا روایت روزی است که گل‌های محمدی خانه شهید حسین علیزاده جوانه می‌زنند و دوباره شکوفه می‌کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🏳️تغییر در جدیدترین نسخه سریال آنه شرلی برای ترویج 💢سیاستگذاران هالیوود برای ترویج همجنس بازی و طبیعی نشان‌دادن آن، داستان‌های محبوب و کلاسیک را بازسازی می‌کنند و با تحریف محتوای آن، شخصیت‌های هم‌جنس‌باز را در آن می‌گنجانند. 🔻یکی از موارد، داستان محبوب «آنه‌شرلی» است که یک قدمت صدساله دارد ولی ترویج‌کنندگان همجنس بازی در هالیوود این بار به سراغ این داستان محبوب رفته‌اند و در نسخه جدیدی که از روی آن ساخته‌اند، را ضمیمه شخصیت‌های داستان کرده‌اند که موجب اعتراض والدین آمریکایی شده است. 💢دیالوگ‌هایی برای توجیه یک انحراف 🔻یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در خط سیر این سریال، به‌خصوص در فصل دوم مورد تأکید و تمرکز قرار گرفته است، گنجاندن دیالوگ‌های متعددی است که از زبان آنه‌شرلی برای دفاع از همجنس‌بازی و پذیرفتنی بودن آن گفته می‌شود و از سمت دیگر به‌صورت ویژه تلاش می‌کند پاسخ‌های زیبا ولی پر از مغلطه را به کسانی تحویل بدهد که این سبک زندگی باعث تعجب و ناراحتی آن‌ها می‌شود. نکته‌ای که نویسنده سریال صراحتاً به آن اشاره می‌کند و می‌گوید هدفش از گنجاندن این دیالوگ‌ها این بوده که به سوالاتی که در خصوص همجنس‌بازی به ذهن خانواده‌ها می‌رسد،‌ پاسخ دهد. منبع خبر: https://www.farsnews.com/news/13980918000921/ https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #غیرتمندی #حیاورزی ✳️چقدر کمیابند پسرانی که با دیدن خانمها #سربه_زیر می اندازند...😌 🔸پسرانی که حیای علوی در وجودشان رخنه کرده و چه زیبا حیایی است... ✳️چقدر کمیابند پسرانی که بانوان را با نگاهشان نمی بلعند…😔 ✳️چقدر کمیابند پسرانی که حیا و پوشش دختران محجبه را به سخره نمیگیرند…😔 🔸درست است که #کمیابند، اما باز هم خدا حفظ کند همین تعداد کم را... ✳️پسرانی که در این دنیا سر به زیرند، اما پیش خدا و امامشان روسفیدند و #سرافراز…!😇 ✳️آنهایی که وقتی از کنارشان رد میشوی، خیالت راحت است که آزاری نمی بینی... ✳️اصلا نگاهت نمی کنند از حیا...☺️ 🔸چون هنوز #حیا یادشان است... 🔸چون میخواهند سرباز امام زمانشان (عج) باشند... 🔸 چون هنوز #حیای_علوی و #غیرت_عباسی دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 سی و دومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 با عنوان: "گزارش و بیان تجارب (موفق، ناموفق و موانع) مطالبه گری تشکل های بانوان فعال فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب" 👨🏫 ارائه دهنده: سرکار خانم مهدیه خادم پژوهشگر، مدرس و مدیر مؤسسه های منادیان رویش و ره پویان معروف ⏰زمان: چهارشنبه 27 آذر ساعت 15:15 و اکران داستانی"برخورد از نوع نزدیک" ساعت 15 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی 💢سلسله نشست های صمیمی دل گویه با استادم #نشست_صمیمیانه_در_خصوص_حجاب ⏰زمان برگزاری: سه شنبه ها ساعت 12 الی 14 🔻جلسه دوم: سه شنبه 26 آذر 🔶دلایل #حجاب از نظر روانشناسی 🔶با حضور خانم دکتر سلطانی (رئیس پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد) 🏢مکان برگزاری: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، کلاس 116 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸سلسله همايش ها و كارگاه هاي «انتخاب همسر» ♥️ليلي شناسي،مجنون شناسي♥️ 💞خود و دیگر شناسي در 💞 💠با حضور دكتر سيد محسن 💠 ⏳دوشنبه 25 آذر، ساعت 12 الي 14 📣مشهد بلوار رضوی بعداز هتل پردیسان ورودی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد آمفي تئاتر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی 😊حضور عموم علاقمندان آزاد است😊 💥😳مخصوصاً ليلي های جویایی مجنون و بالعکس😳💥 🎉همايش اول (ليلي شناسي،مجنون شناسي) به مناسبت ایام روز دانشجو رايگان مي باشد.🎉 🌴🌴🌴🌴 https://eitaa.com/astanemehrrazavi https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی #سلامت_جنسی #دوره_تربیت_مربی_و_مدرس_تربیت_و_سلامت_جنسی (خانواده محور با رویکرد اسلامی) #ویژه_روحانیون_و_مربیان_تربیتی_و_پرورشی 🔸فردا جوان پاسخ سؤالش را از کجا بگیرد؟ 🔻 با حضور اساتید تراز اول کشوری 🔻 همراه با اعطای گواهینامه پایان دوره 🔻 به کارگیری افراد برتر دوره در برنامه های آتی 🔻 132 ساعت حضوری و غیرحضوری 🔻 پذیرش از داوطلبان با مصاحبه 🔻 50 درصد تخفیف ویژه ثبت نام کنندگان تا 5 دی ماه 1398 🔸اطلاعات بیشتر: 09377851329 (داخلی 111)- 05137276826 ارسال عدد 11 به 10000929 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آموزش جنسی به کودکان آری يا خير! 💠 بازبینی ابتلای 90 نفر در روستای 1800 نفری به بیماری (5 درصد مردم)، نامه وزیر بهداشت و پیشنهادات ارائه شده توسط برخی متخصصین و مسئولین ❌ شيوع بيماری ايدز در آمريکا شش برابر ايران است. در آلمان بچه ها از پيش دبستانی آموزش جنسی می بينند، ولی شيوع ايدز در آلمان 1.5 برابر ايران است!. 🔻 چرا باید آسیب زاترین آموزشها به افراد داده شود؟ آیا دلایل ارائه شده توسط مسئولین زیربط منطقی می باشد؟ 🔻 آیا برخی به دنبال رسمی کردن و در ایران هستند؟ 🔻 چرا به زن روسپی و مرد همجنس باز، زن و مرد در معرض آسیب گفته می شود؟ چرا با بکار بردن الفاظ این چنینی، از تأثیر برای انصراف آنها از این اعمال شنیع کاسته می شود؟ مثل اینکه به دزد گفته شود، فرد در معرض اموال دیگران!!! 🔻 فضای مجازی کنترل نشده، کارخانه تولید انبوه بیمار جنسی می باشد. 🔻 چرا بین و بیش از 10 سال فاصله وجود دارد؟ چرا در کشور بحث ازدواج متولی ندارد؟ 🔻 ظاهراً دستی برای گنجاندن آموزش جنسی در ایران وجود دارد؟!؟ 👤 حسین پژوهشگر جمعیت و خانواده https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت دهم 🔟 ✅یکی دیگر از چیزهایی که انگیزه برای گرایش به و بدحجابی را، در برخی افراد فراهم می کند، می باشد. ✅این مسأله هم چیز پیچیده ای نیست. شما در نظر بگیرید خانم باحجایی در محیطی کاملاً مذهبی بخواهد حجابش را کامل رعایت کند، ساده تر است، یا خانمی که در محیطی کار و یا زندگی می کند که عمده افراد اعتقادی به حجاب ندارند؟ ✅نمونه بارز دیگر این مسأله دانشگاه های ما می باشد. وقتی دانشجویان دختر ما وارد دانشگاه می شوند، آن قدر فضای سنگینی بر دانشگاه حاکم هست که دخترها بعد از یک مدت کوتاهی نسبت به پوشش اولیه و کامل خود دست بر می دارند و گاهاً بدترین پوشش ها را نیز برای خود انتخاب می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 گزارشی از نشست «زنان خاموش» 🔸خلأ فقهی و قانونی در حمایت کیفری از 👤 حجت الاسلام دکتر : 🔹در برخی موارد خلأ قانونی مشکل ساز است؛ گاهی قاضی با پرونده‌ای مواجه می‌شود و می بیند قانونی که بتواند با اسناد به آن حکم، در جهت حمایت از بزه دیده صادر کند در اختیار ندارد. 🔹فقه مساوی با اسلام نیست چراکه فقه یک سلسله نظرات و فتواهائی است که عده‌ای به نام فقیه و مجتهد ارائه می‌دهند و از نظر نگاه اولیه اعتبار آن برای فقها و مقلدین آنها است و نظر مجتهد مساوی با اسلام نیست. 👤 قاضی : 🔹در این زمینه به لحاظ قانونی با خلأ مواجه نیستیم؛ بیشتر مشکل ما در این بخش عدم آگاهی نسبت به است. 🔹از جمله دلایل منعکس نشدن این جرایم، مربوط به عدم تساوی بین قوانین بزهکار و بزه دیده جنسی و تهدید شدن توسط بزهکار، رابطه نسبی بزهکار با بزه دیده، محدودیت در ادله اثباتیه ، مسائل فرهنگی، تأکید بر حفظ آبرو و شغل است. 👤 دکتر : 🔹بالا رفتن ، بحران‌های اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل افراد می‌تواند زمینه را برای ارتکاب این جرم فراهم کند. بحران‌های اقتصادی آستانه تحمل خشونت افراد را به تعبیری بالا یا پایین می‌برد و خشونت ورزی را بیشتر می‌کند و افراد را برای خشونت آماده می‌کند. 🔹جرم شناسان تأکید دارند که جرایم جنسی به عنف را نباید به یک جرم برای ارضای تمایلات جنسی تقلیل داد؛ چراکه جلوه هائی از تحمیل خشونت است. مشروح نشست در سایت فقه حکومتی وسائل: 🌐 vasael.ir/00042h https://eitaa.com/umefafgaraei
🌴🌻 قرآن و زندگی 🌻🌴 👈 بهترین نمونه رفتار انسانی را می آموزد. 🚫: "وَلا تَمُدَّنَّ عَينَيكَ" 💠نگاهت را به دیگران ندوز. 🌴📚قرآن به ما می آموزد که، اعمال خود را در زندگی کنیم، تا در زندگی دنیا و آخرت شویم. ⭕️😊 و از جوارح و اعضای خود در راه رضای او استفاده کنیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 سریال‌هایی شبیه به سریال‌های ترکیه‌ای! 🔴 آیا کسی بر این شبکه نمی‌کند؟! 💠سریال‌های نمایش خانگی این روز‌ها بیش از همیشه به سریال‌های ترکیه‌ای شبیه شده‌اند. 🔸شبکه نمایش خانگی از اوایل دهه ۹۰ پررونق شده است. البته این رونق ریشه در کیفیت فیلم‌ها ندارد. اگر مخاطب سریال‌های شبکه خانگی باشید، متوجه تمایز آن‌ها از دیگر سریال‌ها می‌شوید. 🔸 دختر و پسر، جوانان با افراد میان سال و پیر، خانواده‌هایی که اعضای آن از هم دور هستند و در روند داستان از یکدیگر جدا می‌شوند، همه در سریال‌های شبکه خانگی دیده می‌شود. 🔸 تعداد سریال‌های شبکه خانگی روز به روز افزایش پیدا می‌کند، اما کیفیت این سریال‌ها رو به است. 💢برای مثال سریال مانکن، به تنهایی مرزهای سطحی و سخیف بودن را در عرصه سریال های شبکه نمایش خانگی، چندین پله افزایش داده و با روایت یک قصله ملودرام به شدت زننده، که کپی ناشیانه ای از سریالهای ماهواره ای می باشد، مخاطب را در همان ابتدای راه غافلگیر کرده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نگاهی گذرا به کارنامه حرکت فرهنگی‌ای که یک زوج طلبه، چند سال پیش شروع کردند و الان به یا معروف شده است. 🤩 🔻حدود چهار سال تبلیغ ، در مناطق مختلفی از شهرهای گوناگون کشور به صورت هفتگی 📆 🔻تبلیغ چهره به چهره در مناطقی که از نظر بانوان افتضاح محسوب میشود. ✌🏻 🔻مواجهه با مخاطب، بر اساس و بکارگیری قلق‌های ظریف طب اسلامی 🍵 🔻ایجاد در مخاطبینی که از برخی مذهبی‌ها بخاطر بعضی رفتارهای نادرست متنفر شده بودند. 🎀 🔻دریافت بازخوردهای از طرف بانوان کم‌حجاب و ایجاد در تعدادی از آنها 🧕💐 🔻دریافت بازخوردهای از طرف آقایانی که همسرشان کم‌حجاب بوده 👨🏻💼🌹 و... https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷خلاصه ای از سی امین نشست تخصصی #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1398 🔷در تاریخ چهارشنبه 13 آذر 🔷با عنوان "واکاوی نقش رسانه‎های هوشمند در #تربیت_جنسی کودکان (قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات) SWOT" 🔷با ارائه دکتر حسن #اسلامیان https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 💠 در این نشست دکتر اسلامیان، به بیان تفاوت‌های ادراکی و شخصیتی کودکان نسل حاضر و تأثیرپذیری غیرقابل انکار آن‌ها از رسانه‎ها پرداختند و اذعان داشتند که رسانه‌ها و انس کودکان با آن‌ها، می‎تواند تهدید و در عین حال بستر مناسبی را در زمینۀ تربیت کودکان ایجاد نماید. ایشان ضمن اکران بخش‌هایی از انیمیشن‌های دوبله شده و معرفی برخی از بازی‎های رایانه‎ای و موبایلی نامناسب، به ضرورت انجام فعالیت‌های مکمل و تولید محتوا، در کنار ورک‌شاپ‌های تربیت جنسی و تربیت رسانه‌ای، اشاره نمودند و افزودند، آموزه‌های آشکار و پنهان برخی از بازی‌ها و انیمیشن‎های قابل دسترس، که غالباً دارای محتواهای غربی و غیراسلامی می‎باشند، تربیت کودکان را دچار مخاطره خواهد نمود و با شکل‌گیری باورها و ارزش‌های کودکان با این محتواها، طبیعتاً در دوران بلوغ، شاهد اولین تأثیرات منفی آن خواهیم بود. دخالت نداشتن در جهت‌گیری‎های محتوایی محصولات رسانه‌ای و واگذاری طراحی مسیر تربیت فرزندان به کشورهای غربی، می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری را در زیست جنسی ایرانیان به‎جای بگذارد و با دست روی دست گذاشتن، نمی‎توان آینده نیکی را در خصوص عملکرد فرزندان خود متصور شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 کودک ۵ ساله روزانه، ساعت ها وقت خود را صرف بازی با گوشی، تبلت و سایر رسانه‌ها می کند که این امر می تواند فرصتی برای آموختن موارد تربیتی به او از این مسیر باشد. اما به دلیل عدم ورود ما به عرصه محتوا و تولیدات رسانه ای، متأسفانه کودک سبک زندگی خود را از انیمیشن ها و بازی های غربی می آموزد و ما فقط به تماشا می نشینیم. به یاری خداوند قصد داریم که کارگروهی را تحت عنوان فرآوری محصولات و تولیدات رسانه ای، در پژوهشکده مطالعات اسلامی تشکیل دهیم و به آموزش هنرهای رسانه ای به متقاضیان بپردازیم تا بتوانیم، پس از تدوین محتواهای مناسب درخور تربیتی و تربیت جنسی، به تولید و توزیع گسترده آنها اقدام نماییم و در این زمینه به مشارکت و همراهی همه شما نیازمندیم. اکنون وضعیت جامعه گویای مشکلات بی شماری در عرصه تربیت نسل آینده می باشد که می بایست برای حل آنها به ارائه راهکار و تولید محتواهای مطلوب پرداخت. آسیب شناسی تا چه زمانی ادامه یابد؟ پس کی باید وارد عمل شد؟ به اندازه کافی در مقالات، پژوهش ها و تحقیقات، مستندات مورد نیاز در خصوص وضعیت زیست جنسی ایرانیان ارائه شده است و اصلاً نیازی به استناد به منبع خاصی نیست. قدم زدن در جامعه امروز ما، به انسان بینش لازم را در این خصوص می دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در جلسه: 🔺 جناب آقای مدبر: در ارائه امروز، نقش رسانه‌ها به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفت. بلکه شما به گزارشی از وضعیت موجود پرداختید. در رسانه ها یکسری اصطلاحات اشتباهی وجود دارند مثل فضای مجازی. فضای مجازی یک اصطلاح نیست، بلکه شامل موارد بیشماری می گردد که برای پرداخت به هر یک، جلسات طولانی مورد نیاز است. در مبانی دینی طی سه ۷ سال، بحث تربیت مطرح می شود؛ اما در ایران در هر سه هفت سال، در بخش رسانه ها، کم کاری شده است. منش فرهنگی کشور ما بسیار متفاوت و لیبرالی است و خط فکری فرهنگی ما خیلی خاص است و عملاً در حوزه تربیت جنسی کودک و نوجوان در کشور ما اقدامی انجام نشده است. کودک ما قبل از ورود به مدرسه، ۶ الی ۷ هزار ساعت با رسانه سروکار دارد، اما هیچ کار مثبتی در این سن برای کودک انجام نشده است. ما فقط لایه های رو را درست کردیم و لایه‌های زیرین تغییری نکرده است. دنیا با بازی رایانه‌ای اداره می‌شود و اقدام عملی مربوط به مجلس می باشد؛ اما زمانی که نماینده مجلس از انیمیشن سر در نمی‌آورد! چه باید کرد؟ مقصر اصلی در تربیت جنسی کودک، برنامه‌ریزان و مسئولین هستند. چون اطلاعاتی در این زمینه ندارند. ایرانسل انیمیشن های خارجی مشهور را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد که افراد را ترغیب به تماشا کنند و تماشای این انیمیشن ها باعث تغییر ذائقه مردم می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 جناب آقای ابوترابیان: تجربه سایر گروه ها و نهادهایی که در این زمینه تجربه دارند، قطعاً مفید خواهد بود و در شهر قم و حوزه، این هم افزایی می تواند صورت بگیرد. 🔺 آقای دکتر صابری فتحی: در کشورهای غربی هم آتش به اختیار وجود دارد و از نظر محتوا دست کشورها باز است و محدودیتی ندارد. صحبت‌های شما علمی نبود و آمار رسمی ندادید و بیشتر بر مبنای تجارب شخصی بود. حال سؤال این است که چه کنیم؟ ما نباید منتظر منابع دولتی بمانیم و به صورت غیردولتی نسبت به تولید محتوا اقدام نماییم. گوگل و یاهو چگونه به وجود آمدند؟ بیل گیتس چگونه به وجود آمد؟ مشکل اینجا است که ما می خواهیم به همه چیز به صورت انتقادی نگاه کنیم. 🔺 جناب آقای عطاری: حضرت آقا سه دهه گذشته شبیخون فرهنگی را نام بردند و رئیس جمهور وقت گفتند مسئله‌ای نیست و اجازه ورود افکار عمومی را ندادند. بنده در اکثر نقاط مشهد کلاس داشتم و دارم و صحبتهایی را با والدین در خصوص فضاهای مجازی دارم و می‌توان گفت حداکثر 7 الی 8 درصد مردم در زمینه رسانه ها مشکل دارند و به فساد افتاده اند اما همان تعداد کم هم برای ما بسیار زیاد است. ما باید به طرف پاکی برویم و این مسائل باید آسیب شناسی گردند. متأسفانه مادران برای راحتی کار خود، فرزندشان را جلوی تلویزیون می گذارند تا هر برنامه ای را ببینند. نقد برنامه های تلویزیون می تواند دستاورد خوبی برای چنین حرکتی باشد. 🔺 جناب آقای بنده ئی: کشور ما مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است. بحران هویتی که در کشور ما صورت گرفته، به دلیل سیاست زدگی و شوراهای سیاستگذاری در سطح کشور است. کارهای انجام شده ضعیف و ناتوان است که به باورها و ارزش‌های ما ضربه می زنند. اهمیت تربیت به اندازه ای است که امام راحل می فرمودند: اگر انسان تربیت شود همه مشکلات حل می‌شود. 🔺 جناب آقای محروقی: شما نقش تعلیم و تربیت رسمی را در صحبتهای خود اشاره نکردید. بحث ارتباط با سازمان های مردم نهاد، مراکز فرهنگی یا فیلمسازان فرهنگی و دغدغه مند می تواند در این زمینه راهگشا باشد. اما بحث مهم مجلس و دولت است. باز هم در هر صورت، انسان موجودی مختار و انتخابگر است. در طول این سال ها ضمن اینکه رویش داشتیم ریزش هم داشتیم و هر چقدر که مسئولین کم کاری کنند باز هم افرادی مثل شهید حججی در این نسل تربیت خواهند شد. 🔺 جناب آقای سهندی: بعد از جنگ دچار خلأ شدیم. پایگاه های بسیج محلات، مکان های مناسب و خوبی برای آموزش بود و الان جای آموزش و رسانه در پایگاه ها خالی است و به سردمداران فرهنگی به شدت نیازمندیم. 🔺 آقای دکتر طهمورث پور: شما در ارائه خود چهار گام را مطرح کردید. گام اول تولید محتوا بود و گام های بعد از استفاده از تکنولوژی برای اجرایی کردن این محتوا. ریشه ای ترین بحث در قسمت محتوا می باشد. در این قسمت تفاوت نظرات بسیاری وجود دارد و دامنه وسیعی دیده می شود. اصولاً هر کاری که انجام شود، افراد نظرات مختلفی دارند؛ چون حوزه فرهنگی حوزه بسیار گسترده و سختی می باشد. برای اینکه بتوانیم به یک وحدت نظری و انسجام داخلی پیرامون این قضایا برسیم، باید راهکاری داشته باشیم. با توجه به اینکه مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی کم شده است، برنامه سازان و مسئولان، برای جذب و حفظ مخاطب، آن حساسیت لازم را ندارند. ما در این ۴۱ سال نتوانستیم یک مفهومی از شادی به دست آوریم و به آن بپردازیم. برای مثال موسیقی دامنه وسیعی دارد و نمی‌توانیم به نظر واحدی برسیم که باید چه کنیم. بخش محتوا بسیار مهم است. گاهی علیرغم صرف زمان و هزینه، محتوایی تولید می‌شود که اصلاً مخاطب ندارد. باید راه‌حل پیدا شود و تا به یک سیاست واحد در محتوا نرسیم، نمی‌توانیم سایر گام‌ها را برداریم. 💠 قبل از آغاز جلسه نیز، مستند "حاجی بابا" پخش گردید. حاجی بابا روایت‌گر زندگی یک جانباز شیمیایی نیشابوری می‌باشد که به فرمان امام (ره)، زمین کشاورزی و خانواده خود را ترک می‌گوید و با تنها تراکتور خود عازم جبهه‌ها می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
! در سریال خانگی 🔹سریال نمایش خانگی دل، بهترین وسیله برای خانواده هایی است که در مقابل ورود آنتن ماهواره به خانه هایشان ایستاده اند! 😡😔 🔹خانواده هایی که مایلند، فرزندانشان نوعی سرگرمی پاک داشته باشند، باید بدانند با انتخاب این فیلم فرزندان را پایِ محتوای فرستنده های منحرف و پلید گفتار، پندار و کردار نشانده اند. 😡😔 🔹وا اسفا بر تولیدکنندگان، ناظران و نیز خانواده های متدین و متعهد ایرانی! که زمینۀ انحراف بیشتر! جوانان و بزرگسالان! ما را فراهم می آورند.😡😔 👤دکتر محمود https://eitaa.com/umefafgaraei
🚫بعضی از آسیب های اینستاگرام : 🔻عدم کنترل ذهن 🔻کنترل سخت چشم و گوش 🔻تغییر سبک زندگی و ترویج زندگی غربی 🔻ایجاد فشار روحی و روانی از طریق ترویج سبک زندگی اشرافی گری 🔻ایجاد و افزایش چشم و هم چشمی در نمایش خود 🔻نشر مطالب و تصاویر غیرعفیفانه و ... https://eitaa.com/umefafgaraei