و رونمایی از کتاب «خوشبختی در همین نزدیکی» تألیف حجت الاسلام عبدالحمید صادقی
با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
بعد از نماز مغرب و عشا
و مطابق هر هفته پخش مستند در ساعت 14:30
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
# رونمایی از کتاب خوشبختی در همین نزدیکی
تألیف حجت الاسلام صادقی
اولین کتاب عفاف ویژه آقایان
با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی
و دکتر سعیدی رضوانی مدیر محترم گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی
چهارشنبه 23 آبان بعد از نماز مغرب و عشا
پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مراسم رونمایی از کتاب
⭐️خوشبختی در همین نزدیکی ⭐️
تألیف حجت الاسلام عبدالحمید صادقی
✅✅ اولین کتاب عفاف ویژه آقایان
⏪با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی
و
⏪ دکتر سعیدی رضوانی مدیر گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی و کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
آقای کرمانی نژاد:
در فاجعه و یا به اصطلاح انقلاب 1968 فرانسه، آزادی جنسی به معنای واقعی روی داد که باعث مشکلات شدیدی در فرانسه گردید.
خیلی از افراد فکر می کنند که فرانسه مهد آزادی و پیشرفت است، اما چنین نیست.
در فرانسه بر خلاف ایران، نمی توان به معنای واقعی هلوکاست را زیر سؤال برد.
شمار زیادی از افراد در فرانسه اعتصاب غذا می کنند و اخیراً زوجی یک هفته در اعتصاب غذا بودند.
فرانسه اولین کشور مصرف کننده قرصهای خواب آور و ضد اضطراب می باشد و درصد بالایی از اعضای جامعه آن، دچار یأس و ناامیدی هستند.
در فرانسه هر سه روز یک زن و هر یازده روز یک مرد کشته می شود.
در دو شهر بزرگ فرانسه، 75 درصد فرانسوی ها تنها و بدون خانواده زندگی می کنند.
بیش از 10 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند (جمعیت فرانسه 75 میلیون نفر).
سقط جنین در فرانسه آمار بسیار بالایی دارد و برای این کار نیاز به بیمه، پرداخت پول و مدارک شناسایی نمی باشد و کلیه خدمات به راحتی و رایگان صورت می گیرد. چرا که جمعیت کمتر برا آنها کنترل پذیرتر است.
این نوع خبرها انتشار نمی یابد، چون نظام قدرت سلطه دارد.
در یکی از شهرهای فرانسه 32 درصد ساکنین خارجی هستند و فرانسوی ها کمتر زاد و ولد می کنند و به همین ترتیب پیش برود، نژاد فرانسوی ها را باید در موزه ها پیدا نمود.
بیش از 70 درصد زندانی ها در فرانسه، مسلمان هستند.
مزدورهای اجاره ای (داعشی ها) در فرانسه فعالیت زیادی دارند.
95 درصد بچه های عرب زبان و یا مسلمان خارجی در فرانسه تحصیلات زیر دیپلم دارند و 5/4 الی 5 درصد آنها به دیپلم می رسند.
صهیونیسم ها شبکه های داخلی تلوزیون و تمام روزنامه های فرانسه را به دست گرفته اند و افکار خود را به مردم فرانسه تحمیل می نمایند.
صهیونیسم ها بر این باورند که اگر روی یک زن کار کنیم، 5 نسل برنده ایم و با کار روی یک مرد، تنها 1 نسل برنده خواهیم بود.
اولین کشور فروشنده صلاح در جهان امریکا است، روسیه مقام دوم و فرانسه مقام سوم را دارد. اما با توجه به جمعیت و تعداد فروش صلاح در فرانسه، این کشور در واقع مقام اول را در فروش صلاح در جهان خواهد داشت.
در دهه 1990 ازدواج همجنس بازان مورد تصویب قرار گرفت. تلاشهای بسیاری برای تصویب نشدن این قانون صورت پذیرفت، اما با همه این تفاسیر این قانون اجرا شد.
در فرانسه ایران هراسی و اسلام هراسی زیادی وجود دارد. چرا در فرانسه ایران هراسی است ولی تمام خیابانهای ما را پژو پر کرده است؟
فرانسوی ها غالباً دیدگاه متفاوت تری را نسبت به ایران، بعد از سفر به ایران پیدا می کنند.
در فرانسه مسأله نژادپرستی نیز مطرح است. جالب این است که این کشور علیرغم نژادپرستی، حامی حقوق بشر نیز می باشد.
از زمانی که بحران اقتصادی افزایش یافته است، نژادپرستی نیز بیشتر شده است.
در حال حاضر در فرانسه، ثانیه ای 3000 یورو به کسری بودجه اضافه میشود و روز به روز شرکت های بیشتری بسته می شوند.
در فرانسه بعد از انقلاب دهه 1789، چندین سال طول کشید تا فرانسه به ثبات اقتصادی و فرهنگی برسد. اولین انتخابات چهل سال بعد صورت پذیرفت و کسانی که مالیات می دادند می توانستند فقط در انتخابات شرکت کنند.
در امریکا روزی 35 نفر قتل عام می شوند و 80 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند.
در آینده ای نزدیک، ایتالیا از اروپا خارج می شود و در این صورت فروپاشی ایتالیا مطرح می شود.
دانشگاهی در بروکسل (کشور بلژیک) در تحلیلی اخیر به این نتیجه رسیده است که:
انسانهای معتقد و متدین، انسانهای بسیار فرهیخته، آگاه و دموکرات هستند و انسانهای سکولار و غیرمذهبی، انسانهایی جاهل و دیکتاتور هستند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤال یکی از اعضای حاضر در جلسه:
اخیراً گفته می شود که در فرانسه بر روی فرزندآوری توجه و تأکید می شود، آیا این مسئله صحت دارد؟
آقای کرمانی نژاد:
خیر. خانواده در فرانسه از جایگاه مطلوبی برخوردار نبوده و طرح و برنامه ای نیز برای توجه به خانواده، میل به زندگی مشترک و فرزندآوری وجود ندارد.
سؤال یکی از اعضای حاضر در جلسه:
بازتاب نامه حضرت آقا به جوانان اروپایی در فرانسه چگونه بوده است؟
آقای کرمانی نژاد:
متأسفانه از آنجایی که اسلام هراسی به معنای واقعی در فرانسه وجود دارد، این نامه چندان مورد توجه جوانان قرار نگرفت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
📌آئین رونمایی از کتاب
⭐️خوشبختی در همین نزدیکی⭐️
تألیف حجت الاسلام صادقی .
✅ اولین کتاب عفاف ویژه آقایان
.🔹 دانشگاه فردوسی، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
. 📚 انتشارات کتابستان ماجد
جهت تهیه این کتاب با شماره تلفن 05132215210 و 09358981381 تماس بگیرید.
#کتاب
#کتاب_خوشبختی_در_همین_نزدیکی
#خوشبختی_در_همین_نزدیکی
#عفاف
#عفاف_مردان
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# موج اسلام خواهی و حجاب خواهی در غرب
https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام فیض آبادی:
مباحث جنسی در طول سالهای اخیر شیب تندی در بین دانش آموزان داشته است و اخیراً در بین دانش آموزان پیش دبستانی نیز این مسائل دیده می شود و خودنمایی میکند.
سؤال: چگونه میتوان از کار پرورشی نهایت استفاده را در تربیت مدارس برد؟
متأسفانه اثر کار پرورشی بسیار نادیده انگاشته میشود و به دلایلی از جمله عقب افتادن از سایر دروس، وقت کلاس پرورشی غالباً به درسهای دیگر داده میشود.
حداقل یک چهارم و یا یک ششم وقت بچه ها در اختیار مدارس است و میتوان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمود.
آقای هولن که پدر روانشناسی بلوغ شناخته شده اند، دوران بلوغ را به چند مرحله تقسیم میکنند: دوران شمول، دوران کوتاه مدت، دوره تغییر و رشد سریع و دوره منفی گرایی
شناسایی آسیبهای دوران بلوغ:
محدودیت تجربیات زندگی، ورود به گروه همسالان، نیرومندی غرایز و احساسات، تبدیل شدن خانه ها به خوابگاه ها (خانواده که اثرگذارترین گروه برای تربیت فرزند است، از نقش خود غافل شده است)، اشتغال روزافزون خانواده ها و عدم زمان کافی برای فرزندان، اطاعت پذیری از معلمان نسبت به والدین، مشکلات درسی بچه ها، بمباران اطلاعات و دروس و معلمهای مختلف.
متأسفانه غالب مدارس به دنبال نخبه پروری هستند، 2، 3 دانش آموز را انتخاب میکنند و روی آنها کار میکنند و از بقیه غفلت میشود. اگر حداقل کار پرورش که همان 50 درصد آموزش و پرورش می باشد، مورد توجه قرار بگیرد و یا حداقل 30 درصد به پرورش بچه ها اختصاص داده شود، مشکلات دانش آموزان حل میشود.
بیشتر وقت کلاسها صرف رتق و فتق امور بچه ها میشود و آموزشها به صورت دلخواه صورت نمیگیرد. چرا به مشکلات بچه ها در کلاسهای پرورشی پرداخته نشود تا آموزش هم به نحو بهتری صورت بگیرد؟
مشکلات عاطفی و جسمی (وجود ذائقه های افراطی) دانش آموز در دوران بلوغ بسیار مهم است.
غالباً معلمان به دنبال پیدا کردن ضعف دانش آموز هستند. مثلاً کدام معلم درستهای املای یک دانش آموز را مورد توجه قرار داده است؟ علاقه فردی به خط بسیار کم بود. زمانی که به کلاس خط میرفت، معلم او دور یک کلمه خط کشیده بود و گفته بود این کلمه را از همه بهتر نوشتی و آن به چشم او آمده بود، نه سایر کلمه ها.
بسترها در آموزش و پرورش روی زمین مانده است. مثلاً معاون پرورشی به عنوان معاون انضباطی استفاده میشود.
برای مسائلی در آموزش و پرورش کم کاری شده است. برای برخی امور، با آمدن یک بخشنامه کارها سریع پیش میرود ولی برای اموری مثل پرورشی خیر.
منکر خوبی ها در جامعه امروز نیستیم. ولی در گذشته مردم برای امور فرهنگی از خودشان می گذشتند و امروز، معلم به محض اینکه زنگ می خورد، خودکار را از دستش رها میکند و می گوید که به من همین قدر پول می دهند. معاون مدرسه به سمت سرویسها نمی رود تا نبیند، تا نگوید تا دچار دردسر نشود.
بحث پوشش و لباس فرم مهم است. لباس فرم می تواند از برخی آسیبهای جنسی و جسمی پیشگیری نماید.
قرار دادن حدیث در سرویس بهداشتی، میتواند به عفاف گرایی دانش آموز به طور غیرمستقیم کمک کند. مثلاً ترجمه دعایی که بدین معنی است: "خدایای نگذار که آلوده شوم". دانش آموز خودش می فهمد که معنی آیه چیست.
تجربیات شخصی در مدارس: برنامه صندلی داغ را در مدارس اجرا می کنیم و دانش آموز را روی صندلی نشانده و از او سؤالاتی می پرسیم که ضمن جذابیت، جنبه تربیتی هم داشته باشد. در قالب بازی در ضمیر ناخودآگاه بچه پیام می گذاریم. مثلاً اینکه آخرین باری که با مادرت حرفت شد کی بود و دلیل آن چه بود؟ آیا نمتوانستی طوری رفتار کنی که این ناراحتی به وجود نیاید و ...
در نماز خاطره سازی میکنیم. به طوری که چند تا از بچه ها در مدرسه نماز نافله می خوانند و یا برخی با خودشان سجاده و یا عبا به مدرسه می آورند.
طبق تجربه ای که در مدارس منطقه ابوطالب داشته ام، برخی از مشکلات بچه ها از قبیل ناتوانی در کار کلاسی و یا ترک تحصیل، با کار گروهی حل شده است. بچه هایی که تا قبل از کار گروهی با هم مشکل داشتند و خودخواه بودند، بعد از اتمام کار با هم مهربان میشوند. کار گروهی محبت بین بچه ها را افزایش میدهد، تنش را کمتر نموده و معمان بیشتر میتوانند به امور آموزشی بپردازند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
نقطه نظرات برخی از حاضران در جلسه:
آقای ابوترابیان: مسائلی که مطرح شد، بیشتر تجربیات شخصی سخنران بود. باید سیستمی به مسائل نگاه کنیم. درست است که مدیرها و معلمها آن طور که باید باشند نیستند و وقتی گزینش درستی نداشته باشیم، این اشکالات به وجود می آید. در همین راهپیمایی اخیر، معاون پرورشی یکی از مدارس می گفت که از مدرسه ما فقط دو نفر برای راهپیمایی حاضر شده اند و این واقعیت تلخی است که در اجرا وجود دارد.
آقای دکتر رسولی: نتایج کار افراد، با توجه به عواملی از قبیل مکان و موقعیت اجتماعی متفاوت خواهد بود. اینکه می گویید مدارس عمده فعالیت خود را بر روی مباحث علمی متوجه کرده اند و به دانش آموزان خوراک علمی می دهند، در زمینه علمی هم چندان موفقی کسب نشده است و پیشرفتی دیده نمی شود. معلمان جدید، بی تربیت و گوش بر شده اند. باید روی آنها کار شود. معلمان در دفتر مدارس دور هم می نشینند و با هم شوخی های زشت می کنند و بر این باورند که اگر در ماه، تا فلان مبلغ از دانش آموز درنیاوریم، معلم نیستیم. مورد بعدی این است که کارهای تربیتی نیاز به الگو دارد و با تجربیات شخصی نمیتوان کار فراگیری را انجام داد. بیان تجربیات شخصی نه لازم است و نه کافی.در پایین شهر و مدارس مذهبی، بیس برای کار تربیتی به نسبت سایر مدارس، فراهم تر است؛ در مدارسی که بچه های آن از وقتی که چشم باز کرده اند، ماهواره تماشا کرده اند، نمیتوان گفت که برای پدرت نماز بخوان.
حجت الاسلام فیض آبادی:
من بدون الگو کار نکردم و 9 الگوی تربیتی از پیامبر داشتم که در صورتی که فرصت باشد، در اینجا نیز ارائه خواهم داد.
آقای مؤمن: شما الگو و دستورالعمل مکتوبی برای دانش آموزان دارید یا خیر؟
آقای برق شمشیر: دانشگاه فرهنگیان اسم تربیت معلم را از روی خود برداشت و شد فرهنگیان. شش سال با سرپرست اداره شد. قبلاً رتبه های تک رقمی را می پذیرفت ولی الان شنیده میشود که تا رتبه 60000 را هم پذیرفته است. معلم با چه بینش و پیشینه ای می آید؟ شما تصور کنید که این معلمان چطور 30 سال خادم این دانش آموزان خواهند بود. حوزه های ما نیز خالی از اشکال نیست. موضوع مدرسه در مسجد که طرح بسیار قشنگی بود، چرا برداشته شد؟
خانم مهاجر: شما نگفتید که عمده مراجعین شما که پسر هستند، چه مشکلاتی داشتند و اینکه برای تربیت جنسی در مدارس چه کردید؟
آقای دکتر اسلامیان: نتایج شما محل تردید است. نمیشود در آموزش و پرورش که با انسان سرکار دارد، خیلی سریع نتیجه گرفت. شما از اصطلاحات تخصصی استفاده نکردید و مباحث را بسیار بهم ریخته ارائه نمودید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام
سرکار خانم مهاجر عضو محترم کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در حال انجام یک طرح پژوهشی – مشاوره ای هستند.
از کلیه بزرگوارن درخواست می گردد، در صورتی که دختران نوجوانی را می شناسند که در مدیریت مسائل جنسی و کنجکاوی ها دچار مشغولیت ذهنی هستند و قصد دارند عادات نامناسب خود را در خصوص تماشای فیلمها و تصاویر مجازی را ترک کنند، این طرح را به آنها معرفی نمایند.
با تشکر
با سلام
کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
چهارشنبه ۷ آذر ساعت ۱۵
عنوان نشست: ضرورت به رسمیت شناختن مهارت عفاف گرایی به عنوان یکی از صلاحیت های حرفه ای معلمی در آموزش عالی؛ گامی در راستای تقویت روحیه عفاف گرایی فراگیران
با ارائه آقای دکتر حسن اسلامیان
دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی و پژوهشگر پسادکتری
جلسه پرسش و پاسخ بعد از نماز مغرب و عشا
و مطابق هر هفته اکران مستند در ساعت 14:30
با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم خانم مرقاتی
و باز هم تعابیر جدید و انحرافی
خود ارضایی سالم،خود ارضایی نا سالم😮😮
حال خوب (5 آذر)
راههای ارتباطی با صدا وسیما
تهران👈تماس با 162
شهرستانها👈0212781
سامانه ی پیامکی👈3000025
شبکه ی سلامت
02127861900
شورای نظارت بر صدا و سیما 02164040
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
دکتر زمانی: شما تا چه حد توانسته اید به صورت جزئی تر وارد مصادیق بشوید؟ مثلاً ابعاد عفاف و مؤلفه های عفاف را مطرح نمودید، اما در مورد مصادیق چطور؟ برای مثال تأثیر رفتار استاد بر روی دانشجو که می تواند نقش آفرین باشد، یک مسأله اثبات شده ای است؟ یا مثلاً برای نگاه مراقبه ای به تقویت عفاف فراگیران، مدلی را در نظر گرفته اید یا خیر؟ در کل بحث الگوریم و پروسس را مطرح میکنم.
آقای عطاری: به عقیده من کار با محتواتر، علمی تر و جدی تر هم می تواند باشد. اینکه فرمودند دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و ... آنقدر بد هستند که نمی توان به آنها نگاه کرد، آیا بر روی آنها کار کردید یا برداشت عمومی شما از این دانشگاه هاست؟
خانم محمدحسینزاده: مباحثی را که به عنوان راهکار مطرح نمودید، بیشتر فرهنگ سازی اطلاع رسانی بود و در اجرا چیزی نداشتید. خیلی جا دارد که بر روی بحث فرایندها بیشتر کار شود.
در مطالعه و تحقیقی که در دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفته بود، شبکه مجازی، فضایی کاملاً شخصی و خصوصی برشمرده شده بود. متأسفانه سؤال و جواب در خصوص فضای مجازی بسیار کم صورت گرفته است و بسیاری از زوایای این فضا دچار ابهام میباشد.
آقای دکتر صابری: به صراحت عرض میکنم که اگر در کشوری مثل آمریکا، پدر و مادری در گوشی فرزند خود، نوعی از ارتباطات این چنینی استاد و دانشجو (انتشار عکسهای خصوصی استاد در فضای مجازی) را ببینند، از آن استاد شکایت می کنند. در ایران اگر فتوایی در این خصوص وجود داشته باشد، قاضی می تواند بر آن اساس حکم صادر نماید.
آقای دکتر سعیدی: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که خروجی دانشگاه ها از نظر کیفیت اخلاقی بدتر از ورودی هاست و برخی از اساتید بر این باورند که تربیت، وظیفه آموزش و پرورش است و اساتید نباید به این مسائل ورود نمایند و باید صرفاً به امور آموزشی بپردازند.
دکتر اسلامیان: برخی از افراد که داعیه روشن فکری دارند، می گویند که در دانشگاه های مطرح جهان به این موضوعات پرداخته نمی شود و ما که آن کشورها را نماد فساد، اسکتبار و استبداد و ... می دانیم، گمان میکنیم که این مسائل در آنجا اهمیتی ندارد، اما آنها به شدت بر روی مسائل این چنینی حساس هستند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
(ترویج فساد در صدا و سیما)
❌چگونه این زن فساد را در صدا و سیما تبلیغ می کند ؟
⚠️مرقاتی خویی در برنامه حال خوب: «به فرزندانمان آموزش دهیم که قبل از دست زدن به دوست دختر یا دوست پسرشان، از او اجازه بگیرند...!»
ملاک دست زدن رضایت فرد است یا محرم بودن و نبودن❗️
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 رد پای سند 2030 این بار به نام حقوق کودکان
🔴 دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک: آیین نامه خود مراقبتی جنسی کودکان تدوین می شود http://www.irna.ir/fa/News/83106835
🔅با دقت و توجه به فعالیت های دبیر مرجع و اخبار مربوطه می توان گفت که این سازمان در راستای تعهدات بین المللی در صدد آموزش جنسی به کودکان است. در واقع این ها با توجه به نیاز جامعه در حفظ حقوق کودک به دنبال پیاده کردن اهداف سند2030 هستند.
🔅با پیگیری اخبار مربوط به محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و سرپرست مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک متوجه پیگیری دولتی اهداف سند 2030 می شویم .
از مسئولین و دست اندرکاران دلسوز و انقلابی خواستار پیگیری این قضیه هستیم.
1- ایران با پیوستن به کمیته حقوق کودکان، به دنبال جهانی امن تر برای آنهاست .
معاون وزیر دادگستری و سرپرست مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک معتقد است این شورا با پیگیری وظایف داخلی و پایبندی به تعهدات بین المللی به خصوص در همکاری با کمیته حقوق کودک، قدمهای بلندی در جهت تأمین امنیت کودکان کشورمان برداشته است. https://khabarfarsi.com/u/60723080#back البته این صفحه از اینترنت حذف شده است
2- اولین کنفرانس بین المللی حقوق کودک و کنفرانس منطقه ای عدالت برای کودکان توسط مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در تاریخ ۴-۹ آذر ۱۳۹۷ در شهر تهران و در سالن همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار میگردد . http://conferencealert.ir/events/birjand_kodak
3- واگذاری امور کودک و نوجوان به سازمانهای مردم نهاد ضروری است https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1028467
4- معاون وزیر دادگستری: حال کودکانمان خوب نیست
محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و سرپرست مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: حال کودکانمان خوب نیست و باید به یک واکاوی اساسی در این زمینه بپردازیم. https://www.isna.ir/news/97070804807/
5- برپایی نشستهای تخصصی در هفته ملی کودک: دو نشست تخصصی و یک کارگاه آموزشی با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و ماهنامه قلک در هفته ملی کودک برگزار میشود. بر همین اساس نشست «کودک، توسعه پایدار و آینده» با همکاری کانون و سازمان محیط زیست و با سخنرانی لیلا زمانی، رئیس گروه توسعهی پایدار سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه ۱۴ مهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن همایش مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار میشود.
http://www.iribnews.ir/fa/news/2244349/
https://eitaa.com/umefafgaraei