eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
995 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿آمده است که جوان گنهکاری نموده و به سوی کارهای نیک کشیده شد. 🌿 او یک دفتر جیبی همراه خود داشت که اگر روزی گناهی از او سر می‎زد (به زبان یا دست یا پایش)، آن را ثبت می‎کرد. 🌿سحرها در خانه، آن گناه را به یاد می‎آورد و از صمیم قلب می‌گفت: "". 🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 🌿عادت این ، چندی این بود، تا اینکه یک وقت گناهی از او سر زد... 🌿دفتر را از بغلش درآورد که بنویسد، دید تمام صفحه‎هایی که گناهانش را در آن نوشته بود، است و به جایش این آیه قرآنی نوشته شده بود: 🍃🌺🍃 "اولئک یبدّلُ اللهُ سَیّئاتِهم حَسَناتٍ" ✅ "هر کس توبه کند، نه فقط خدا پاکش می‎کند (گناهانش را می‎بخشد) بلکه علاوه بر آن، به جایش ثبت می‎شود". 📚 بازگشت از بیراهه نوشته رحيم كارگر محمدياري @umefafgaraei
📣 هشتمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 5⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🔲پرده اول: 🔰روایت تجربه هیئت کودکانه: گامی در تربیت حسینی کودکان 🔖به همراه معرفی محصولات و محتوای آموزشی مناسب تربیت حسینی کودکان 👤با ارائۀ دکتر اعظم محمدزاده قصر؛ دانش‎آموخته و مدرس مدعو دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 1 شهریور، ساعت 16:00 🎥پخش مستند ساعت 15:50 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
(س) (ع) 🌿غصه حجاب من را نخوری بابا جان... 🌿چادرم سوخته، اما به سرم هست هنوز... 🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🍂، سالروز شهادت سیدالشهدا حضرت علیه‎السلام، بر تمامی و تسلیت باد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎اند
🔰هفتمین نشست 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰چهارشنبه 18 مرداد ساعت 16:45 🎧 به‌صورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی برگزار شد. 🔶پس از اینکه، دکتر اکبر امراهی به ارائه خلاصه ای از نشست حلقه سوم پرداختند، اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در خصوص هویت بخشی به دانشجویان پرداختند. 👤محمدرضا سهندی: 🍃خرد، فرآیند و مسیری است که در آن فکر و تأمل می‌شود؛ درست است؟ ما می‎خواهیم فرزندان و جوانان ما، نسبت به آنچه از رسانه، دوست، دشمن و هر منبعی می‌شنوند و می‎بینند، براساس ، بیاندیشند و خوب را از بد جدا کنند. ولی این فرآیند توسط ، دستکاری شده است. یعنی آن چیزی که از دوستان و نسل جدید می‎خواهیم، محقق نمی‌شود. آن طور که می خواهیم فکر نمی‎کند، تأمل نمی‎کند و اش با مبانی فکری ما فرق میکند. درنهایت نتیجه گیری اش هم فرق میکند. آنجایی که میخواهیم براساس هدفگذرای هدایتش کنیم، فکر نمی‎کنم به انجام برسد. یعنی آن ، که باید بواسطه آن، تعامل برقرار شود، با تلاش دشمن، به سدی بین ما و فرزندان ما مبدل شده است. به طوری که فرزندان از ما حرف شنوی ندارند. یا احیاناً اگر فضایی ایجاد شود که بتوانیم با هم صحبت کنیم، اصلاً ما را قبول نمی‎کنند؛ با این موضوع چه کنیم؟ @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌱 بهتر است برخی بحث‎ها دقیقتر شود. مثلاً وقتی می‎گوییم "امیدآفرینی کنیم"، یعنی چه؟ برای مثال برخی روزنامه ها، حتی به تعبیری روزنامه های اصولگرا و یا منتسب به نهاد رهبری و...، تیترهای قابل تأملی را کار می‌کنند. برای مثال روزنامه خراسان، نوعی القای ناامیدی در هر چیزی که فکر کنیم را به مخاطب دارد. البته شاید خیلی از آنها به واقعیت هم نزدیک باشد و برای خود توجیهاتی هم دارند، اما چرا اینگونه منتقل می‌شود. مثلاً سرتیتر می‎زنند: "مهاجرت این بار در دانش بنیانها"؛ "تأخیر در رسیدگی به جاده مرگ"؛ "هزار وعده خوبان، یکی وفا نکند" و اگر صحبت از امید داشته باشند، از قول رهبری بیان می‌کنند. مثلاً "امیدآفرینی وظیفه اول ماست"؛ اما در خود روزنامه نوعی انتقاد همیشه وجود دارد. اما برای چه کارهایی را می‎توان انجام داد؟ مصادیق آن چیست؟ تأمل روی این موضوع، مهم است. آیا اینگونه تیترها خلاف فرمایش رهبری است؟ این مورد، به بحث این جلسه خیلی مرتبط است. 🌱 مورد دیگر، است. مختلفند. برای مثال، فرم لباس بچه ها ساختار است، نوع حرف زدن ما با همدیگر تا نوع معماری. اخیراً دبیرستان دخترانه ای (نوبت اول و دوم) را در نزدیکی منزل ما، به مکانی انتقال داده اند، که حدود 25 آپارتمان و 70 پنجره، به حیاط این مدرسه اشراف دارند. آیا این دختران زنگ تفریح، ورزش و... ندارند؟ آیا دختر متدین ما، باید با چادر ورزش کند؟ در صورتی که در همان منطقه، مثلاً دبستانی وجود دارد که یک نفر هم به حیاط آن مشرف نیست. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌿 پیامد اختلاط دانشجویان در دانشگاه نیز، قابل تأمل است. ساختار چیده شده در دانشگاه، به گونه ای است که مشکلات را تقویت میکند. در جریان لایحه حجاب، که به برخی مشکلات ساختاری اشاره داشتم، اشاره هایی مبنی بر عدم بیان این مشکلات ساختاری بود. یک حالت مرعوبیتی در این خصوص در بین مسئولان وجود دارد. یکی از مشکلات در دانشگاه فردوسی مشهد، مسئله خوابگاه ها است که در گذشته، در زمان ساخت و ساز، نسبت به آن بی توجهی شده است. چراکه خوابگاه های دختران و پسران در داخل فضای دانشگاه است. تریاهای دانشگاه هم به گونه ای است که مشکلاتی را ایجاد میکند، اما از این اماکن، به رغم اهمیتی که دارد، به لحاظ هزینه بر بودن، استقبال نمی‌شود. در بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه ها، جلوگیری از اختلاط دانشجویان به عنوان یک راهبرد برای حل مشکلات نوشته شده است. اما در جزئیات هیچ اشاره ای نشده و فقط به تیتر اکتفا شده است. 👤سیدرضا محروقی: 🌿 برای تسلط اساتید به سؤالات غیرعلمی دانشجویان، مدیریت فرهنگی باید بیشتر ورود کند. متأسفانه ما نتوانستیم عقل اساتید را فعال کنیم تا نسبت به داده های عقلی خود هشیار باشند و دوم اینکه، این عقل خداسو نشده است. در صورت خداسو شدن عقل، فرد عملی را انجام می‌دهد که باعث قرب به خدا شود. بعضاً اساتید ما در این خصوص مشکل دارند؛ در این صورت چگونه می‌توانند جواب دانشجو را بدهند؟ دعوت از اساتید برجسته، می‌تواند به ابهامات و سؤالات اساتید پاسخ دهد تا آنها هم برای دانشجویان، پاسخ‎های درخوری داشته باشند. @umefafgaraei
👤دکتر عباس قائمی: 🍃 سؤال اول: باید تکلیف ما معلوم باشد که هستیم یا نیستیم؟ وقتی آقا موضوعی را مطرح می‌کنند، ببینیم که نگاه مان همسو با ولایت هست یا نه؟ خیلی از همکاران ما می‌گویند: "خب حالا آقا فرمودند"! در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها هم همینطور. به دوستان گفتم اگر حکم تغییر کرده به بنده هم بگویید. در استفاده بانوان از دوچرخه، مسئله تبرج نیست و نشستن بر صندلی دوچرخه مطرح است. سؤال دوم: آیا می‌خواهیم خود را انجام دهیم یا خیر؟ و سؤال سوم: آیا می‌توانیم یا نمی‌توانیم؟ 🍃 پیشرانهای گسترش عفاف دو دسته اند: پیشرانهای اساتید و دانشجویان. چند مدل قابل بررسی است: مدل همکلاسی، جنگجویان کوهستان و فراکتالیسم. در مدل فراکتالیسم، ما بهم ولایت داریم، در هر ردیفی. یعنی من با شما ارتباطم خوب است و در یک سطح می‎توانیم بهم کمک کنیم. در طرح فراکتالیسم، اگر توانستیم را درست کنیم، می‌توانیم محله و شهر را درست کنیم. مورد چهارم هم و پیگیری از مسئولان، برای انجام وظایفشان است. 🍃 چندجلسه، با دانشجویی مکشفه صحبت کردم. تجربه زیسته منفی، آسیب دیدن از برخی افراد مسلمان، همراهی با تمایلات شخصی، فضای اجتماعی زاویه دار با احکام اسلامی و درک ناقص و اشتباه از احکام الهی، باعث او شده است. بیاییم از نگاه فردی که آسیب دیده، به مسائل نگاه کنیم، تا پاسخی بیابیم. مراقب باشیم تا طبق حدیث پیامبر (ص)، که با بیانش بغض کردند، به روزی نرسیم که جای معروف و منکر عوض شود. @umefafgaraei
👤 دکتر فهیمه ریواده‌ای: 🌱 دانشجو بهتر است دانشگاه را مانند خانه خود بداند، اما دختر و پسر ما کمی از این فضا فاصله گرفته اند. افزایش دانشجویان هم مهم است. اگر درستِ اطلاعاتی را که دانشجو از فضای مجازی خود به دست می آورد را، بنده در اختیار دارم، خوب است که در فضاهایی که او می بیند، برای مثال در ایستگاه های اتوبوس داخل دانشگاه، به او عرضه کنم. 👤 زهرا رسوخی: 🌱 نگاه تک بعدی به موضوعات، خصوصاً مباحث عفافگرایی و قشری مثل دانشجویان، جای سؤال دارد. ورود به هر حوزه ای، مستلزم دانستن است. چراکه برای دانشجویان مهم است. برای مثال، حتی طیف مداحان هم، دو جناح مقابل شده اند. برخی مداحان، در برنامه هایی در ماه محرم، با یک جمله، چالش‎های فکری ای را در بحث عفاف و حجاب پیش آوردند. بنابراین نگاه شبکه مسائلی (اجتماعی، اقتصادی، سیاسی) به موضوعات مهم است. آوردن یک سری چهره ها هم پای کار، کمک کننده است. در قضیه اغتشاشات پاییز 1401، فعالترین قشر، بودند و دو جبهه مقابل هم شدند. بنابراین برای احیای پیشرانهای عفاف در بین دانشجویان، اول باید این تقابل برداشته شود. همچنین، با کمک گرفتن از افرادی که در کف جامعه فعالیت دارند، حوزه نظر و اجرا را بهم نزدیکتر کنیم. اگر در دانشگاه باشد، می‌طلبد که رابطه استاد و دانشجو، به صورت متربی و مربی و ادامه دار باشد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه جهت بهره‎برداری علاقه‎مندان تقدیم است: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/RjDjebwtGFxToaj @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رابطه حجاب و بنیان خانواده 🔴می گوید به شما چه مربوط؟ اصلاً می خواهم گناه کنم (حجاب نداشته باشم). 🟦خیلی خوب؛ گناه کن! بین تو و خدا یک رابطه است، بین تو و مردم یک رابطه دیگر. ❎اما در جامعه حق نداری؛ چون اینجا به بقیه هم میزنی. 🔴می گوید اصلاً می خواهم بروم جهنم؛ 🟦می گوییم خب برو! اما 🔥چرا می خواهی جامعه را جهنمی کنی؟ 🔥چرا می خواهی بقیه را هم با خودت ببری جهنم؟ 🔥چرا می خواهی خانواده های دیگر را متلاشی کنی؟ ❎وقتی که برهنه و نیمه برهنه بیرون می آیی، فضای عمومی جامعه را می کنی. ⚠وقتی جاذبه زنانگی را بیجا مصرف کنی، ها را می کنی. 🎙استاد رحیم پور @umefafgaraei
✴مگر می‌شود آدم بی‌برنامه را به متقاعد کرد؟!؟ 🔴 گام اول برای متقاعد شدن به دین‌داری و ، این است که خودمان را به متقاعد کنیم. اینکه آدم بپذیرد زندگیِ بابرنامه داشته باشد، مقدمۀ متقاعدشدن به است. 🟡 مثلاً وقتی به کسی می‌گویید ! ببینید این را به چه کسی دارید می‌گویید؟ این را باید به کسی بگویید که حاضر است برای خودش داشته باشد! 🟢 کسی که حاضر نشده برای نگاه‌ کردن خودش بپذیرد، وقتی به او می‌گویی "نگاه حرام نکن"، زورش می‌آید و برایش است بپذیرد؛ لذا ممکن است تو را کند و حتی ناسزا بگوید! 🔵 آدمی که شخصیتاً برای هیچ‌چیزی‌ نمی‌خواهد برنامه داشته باشد؛ من‌جمله برای ؛ چطور می‌خواهید او را برای متقاعد کنید؟! وقتی او را به حجاب، توصیه می‌کنید، طبیعتاً زورش می‌آید بپذیرد! 🟣 بنابراین اول باید بپرسید: "آیا شما اصلاً برای خودت برنامه داری؟ این برنامه را روی چه طراحی کرده‌ای؟" 👤استاد پناهیان @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سکانسی از سریال 👤دنیا با سرعت نور پیش میره و بچه‎ها باید اونقدر باشن که بتونن خوب و بد رو خودشون تشخیص بدن! 💥تصاویر پر از قباحت به بچه‎ها نشون دادن، اسمش آزادیه؟؟ ⚠️این زبون بسته‎ها دارن با طناب ما می‎افتن توی و وقاحت... ♨️این نگاه شما، صد تا جنایت و به بار میاره. 👤فعلاً که با نگاه بنده، اونها دارن دنیا رو می‎گردونن و به خودشون میگن جهان اول و به ما میگن جهان سوم! ✅اونها با ، جهان اول نشدن... 📌سال‌هاست که صدای ‎ هاشون به گوش می‎رسه... @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌻با موضوع عفاف و حجاب 🌷هنوز باور ما، مثل چشمـه پاکـه 🌷هنوز ریشه هامون، تو این آب و خاکـه 🌷نجابت با چشمــای مردم رفیقه 🌷حیا بین ماها یه حس عمــیقه 🌷برای همـین نقشه دارن برامون 🌷خدا رو بگیرن از باورامـون 🌷ولی کــور خوندن، چون ما اصیلیم 🌷اصالت یعنی چادر مادرمـون 🎶آهنگساز و خواننده: پویا بیاتی ✍ترانه سرا: محمد جواد الهی پور 🎙کاری از معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا @umefafgaraei
🔖وظایف ما درباره حجاب 🍃حل شبهات 🍃تقویت روحیه تعبد و ولایت پذیری 🍃توجه به احکام مرتبط با حجاب 🍃توجه به اهمیت نمادها 🍃آشنایی با فلسفه حجاب 🍃توجه به آثار مثبت حجاب برای فرد و جامعه 🍃توجه به آثار منفی بی حجابی 🍃توجه به علاقه دیرینه دشمن به بی حجابی 🍃مدیریت محیط و فضای زندگی 🍃یادگیری احکام دین و عمل به آنها 🍃پندپذیری @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب امری واقعی یا ارزشی؟! 🟣 امری واقعی است، نه ارزشی و اخلاقی... 🔵 چرا مردم، حجاب را امر غیرواقعی می‌دانند!؟! 🟢 خیلی زشت است که هنوز روی حجاب بحث می‎کنیم! چرا ما 40 سال است نتوانستیم این را جا بیندازیم و این مسئله حل شود! 🔴 علما کمی سرشان را از کتابها بیرون بیاورند. 📌 حجاب در دسته بندی علم، در کدام رسته قرار می‌گیرد؟! ⚠ مبلغان اسلام... به داد برسید! 🎙 استاد پناهیان @umefafgaraei
💫رابطه «حجاب» و «عفاف» 🗣برخي از مخالفان حجاب می‌گویند: 👈"آنچه که مهم است «عفت» است و «حجاب» غیر از عفت است". 🌴این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم‌ متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بی‌حجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است. 🌴به تعبيري عام‌تر، سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمان‌یافته»‌اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند. ✅بنابراين، نمي‌توان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هرچند در ظاهر، رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانه‌اي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟ ✍احمدحسين شريفي @umefafgaraei
📜واقعیت‌های حجاب در جامعه امروز ایران 📝 🔖انتشار گزارش تحلیلی - آماری انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره واقعیت‌های حجاب در جامعه امروز ایران بر اساس نظرسنجی @umefafgaraei
🟥لشکریان عمر سعد، بعد از پایان روز و پس از اینکه بازماندگان کاروان امام حسین (ع) را به اسارت گرفتند، در همان روز و در همان جشن پیروزی گرفتند. 🟪بنابراین کاروانی از کربلا به می‎رود که هیئت یک کاروان شکست خورده را دارد و دشمن برای خود جشن پیروزی گرفته، ولی این کاروان وقتی روز بعد به کربلا بازمی‎گردد، اتفاقاً برمی‌گردد. 🟧یعنی کاروانی که در ظاهر شکست خورده بود، توانسته آن صولت و قدرت یزید و عبیدالله را درهم بشکند و با استفاده از تریبون رسمی حکومت، حرفش را مطرح کند و ، مظلومیت امام حسین (ع) و ستم بنی‌امیه را بیان کند. 🟩این کار را مجموعه اسرا انجام دادند که در رأس آنها با خطبه‎خوانی در شام و سخنرانی در کوفه و شام، قرار دارند و روشنگری می‎کنند؛ به گونه‎ای که یزید حتی در خانه خودش هم امنیتش را از دست می‎دهد و مورد اعتراض همسرش واقع می‎شود. 🌴بنابراین این الان شده است. 💎هر چه به تمام برسد و از نقص به ، می‎شود 💎 ✅اربعین ما راهپیمایی می‎کنیم تا مسیر کمال را طی کنیم. در حقیقت یک حرکت نمادین است برای اینکه بگوییم نباید راه را نیمه تمام گذاشت. 📌بودن و ماندن بر یک عمل از آغاز کردن آن عمل سخت‎تر و دشوارتر است. پس ماندن بر و پای فشردن بر باورها، سست نشدن و راه را گم نکردن، مفهوم همین پیاده‎روی است. ✍️دکتر محمدرضا سنگری 🍁فرارسیدن بر عفافگرایان تسلیت باد. @umefafgaraei
🔖روزنامه ایران نوشت: 🔵اگر زنان باشند، مردان هوسباز حتی تصور اذیت و آزار آنها به ذهن شان نمی آید. 🟢زنانی که در جامعه می‌کنند، بیشتر از زنان محجبه در معرض برخوردهای زشت مردان هوسران قرار می‌گیرند. 🟢مراجعه به و آزار و اذیت زنان در غرب که حجاب در آنجا رایج نیست، یا حتی توجه به آمارهای داخلی و سنجش نسبت میان زنان بی‌حجابی که مورد اذیت واقع می‌شوند و زنان محجبه‌ای که این وضعیت برایشان پیش می‌آید، می‌تواند مؤید این مطلب باشد. 🟢وقتی زنان با حفظ پوشش کامل و رعایت در جامعه حضور می‌یابند، مردان هوسباز دیگر حتی تصور اذیت و آزار آنها را به ذهن خودشان راه نمی‌دهند و پایشان را از زندگی آنها عقب می‌کشند؛ اما زنی که در جامعه بدون پوشش ظاهر شده با این اقدام به مردان هوسباز اجازه می‌دهند که جرأت ایجاد اذیت و آزار را به خود بدهند. @umefafgaraei
📑 رویداد تخصصی از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای" 🟢برگزارکننده: آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه ✅بهره‌مندی از ایده‌های ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی ✅اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی 🗓زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 👈آی‌دی ثبت نام: @Ethics_academy (پیام‌رسان ايتا، بله و تلگرام) 🔖برای مشاهدۀ لیست اساتید؛ عناوین و زمان برگزاری، بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید. مشخصات کامل اساتید در این فایل pdf ارائه شده است: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/kixj77EkALpqQJ6 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بی حجابی: کج دهنی به دستور خدا 🌹وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ‏ 📚آیه 8 سوره مبارکه زلزال @umefafgaraei
(ص) 🟢یکی از عوامل برای هر انسانی، برخورداری از توان " کشیدن"، "" و "" است و بدون این عوامل، نمی‎توان یک زندگی کامیاب را رقم زد. 🔰 عظیم الشأن صلوات الله علیه و آله در این خصوص بیان نمودند: 💠 خداوند عزّوجلّ می‎فرمايد: جوان به قضا و قدرم، به آنچه برايش مقدر كرده‏‎ام، به روزی‎ام و هوی و هوس به خاطر من، در نزد من مانند يكى از من است. 📚 كنز العمّال، ح 43107 🍂🍁🍂🍁🍂 🍂 (ص) بر عفافگرایان باد. @umefafgaraei
🔰 امام حسن علیه السلام می‎فرمایند: 💠 نه ، روزى را از انسان دور مى‎کند و نه حرص، روزى زیاد مى آورد؛ چون روزى قسمت شده است و حرص زدن باعث مبتلا شدن به گناهان مى شود. 📚تحف العقول، ص ۲۳۴ 🍂🍁🍂🍁🍂 🔷 پاکدامنی که از آن در قرآن و سنّت به "عفاف" و "عفّت" تعبیر شده، در فرهنگ دینی جایگاه بلندی دارد؛ قرآن کریم، مخاطبانش را پیوسته بر آن می خواند، و آن را "حِصْن" و برج و باروی استوار می‎داند و ورود به آن را "تحصُّن" و پناه بردن به مأمن و قلعه معنوی می‎شمارد: 🔰 ولاَ تُکرِهُوا فَتَیاتِکمْ عَلَی الْبِغَاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّناً (آیه 33 سوره نور) 🟩گستره عفت و پاکدامنی 1️⃣عفت جنسی 🔺پرهیز از نگاه های آلوده 🔺حفظ دامن خویش 🔺رعایت حجاب اسلامی 2️⃣ عفت شکم 3️⃣عفّت کلام ✍️برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🍂 بر عفافگرایان باد. @umefafgaraei
🔶، حکم سیستم دفاعی بدن را دارد که هرگاه به عللی از بین برود، دین و دیانت با تمام ارزش‌هایش جدی می‌بیند. 🔷زیرا بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی در برابر بدعتگزاران و کسانی که درصدد مخدوش کردن هستند، زمینه جرأت و جسارت به گناه را بیشتر می‌کند و موجب زدودن ارزش‌ها در سطح جامعه می‌شود. 🔶با نگاه به تاریخ بشریت، به خیل عظیم غیرتمندانی برمی‌خوریم که در رأس آنان سلسله انبیای الهی و امامان معصوم (ع) قرار دارند. بدون تردید غیرت پیامبران خدا، پرتوی از است که در میان جوامع انسانی به ثمر نشسته است. 🔷آنگاه نوبت به انسان‌های پاک، مؤمن و فرهیخته‌ای می‌رسد که از آغاز تاریخ تاکنون در صف جای گرفته و در این مسیر خطرزا، ایفای وظیفه و ادای مسئولیت کرده‌اند. 🔶غیرتمندان در مقابل بدعت‌ها و گناهان دارند. در سرپوش نهادن انحرافات و کجروی‌ها -به ویژه انحرافات دینی و ناموسی- اهل گذشت، معامله و مسامحه نیستند و برای خنثی‌سازی بدعت و بدعتگزاران همواره می‌کوشند. ✍️برگرفته از خبرگزاری کیهان 🍃رسول خدا (ص) می‎فرماید: 🍃 إنّي لَغَيُورٌ، و اللّه ُ عَزَّوجلَّ أغيَرُ مِنّي، و إنَّ اللّه َ تعالى يُحِبُّ مِن عِبادِهِ الغَيورَ. 🍃 من غيرتمندم و خداى عزّوجلّ از من غيرتمندتر است و خداوند متعال بندگان غيرتمند خود را دوست مى‌دارد. 📚 كنز العمّال: ۷۰۷۶ @umefafgaraei
(ع) 🔺عبدالسلام بن صالح هروی گفته است (ع) از پدران خویش از علی بن ابی طالب (ع) نقل کرده‌اند که پیامبر خدا (ص) فرموده‌اند: 🌱«الحیاءُ مِنَ الایمان؛ حیا از ایمان است» 🌼اباصلت هروی، راوی این حدیث رضوی، امین آفتاب و شخصیت مورد اعتماد و دارای اعتبار است. 🔻در این حدیث شریف رضوی، از جنس هم و لازم و ملزوم یکدیگر شناخته شده‌اند. 🔺بنابراین حیا نتیجه و فرع ایمان است. هر کس ایمان دارد باید حیا داشته باشد، پس بی حیا، فاقد ایمان است. 🔻منظور از حیا در این حدیث شریف، و . 🔺ایمان به اینکه جهان در محضر است، پشتوانۀ بزرگ و نیرومندی برای و شرم بشر از نافرمانی و معصیت پروردگار است. 🔻انسانی که بردۀ و وسوسه‌های شیطانی، اسیر شهوت، غضب و طمع بوده، از خدا نمی‌کند و پی در پی در گناه گرفتار می‌شود؛ چهره‌ی بی ایمانی است که حیا ندارد. 🔺بنابراین حیا، حاصل ایمان است و افراد بی حیا ایمان ندارند. 🔻چون ، ایمان به خدا است؛ راه درمان بی حیایی نیز، ایجاد ایمان در انسان‌هاست 🔺و عامل اصلی افزایش حیا نیز، و باورهای مذهبی در عموم مردم است. 🔻ریشۀ بی حیایی نیز بی ایمانی، ضعف ایمان، سستی در اعتقاد دینی و شک و تردید در مبداً و معاد است. ✍️ دکتر محمدرضا جواهری 🍁 شاه خراسان علیه السلام بر تمام عفافگرایان باد. @umefafgaraei