eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
در دانشگاه شریف چه می‌گذرد؟ / کوه‌نوردی با طعم #اختلاط! 🔹چند دختر و پسر جوان، دست در دست هم، سرود می‌خوانند و عکس یادگاری می‌گیرند. 🔹 این، تصویری است که از صعود شماری از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به قله‌ دماوند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. 🔹تصاویری که از جشن و پایکوبی این گروه در قله‌ی دماوند انتشار یافت، با آن‌چه که در قوانین و آیین‌نامه‌های رسمی کشور درباره‌ی «اردوهای دانشجویی» وجود دارد، فرسنگ‌ها مغایرت داشت. بر اساس ماده 11 «آیین‌نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» مصوب 15 شهریور 95، برگزاری اردوهای دانشجویی به صورت مختلط، مجاز نیست. با این حال اما دانشجویان عضو گروه کوه دانشجویی دانشگاه شریف، در اردوی صعود به قله‌ دماوند، تمام آن‌چه از یک اردوی مختلط انتظار می‌رود را به نمایش گذاشتند! از گرفتن #عکس_های_یادگاریِ_صمیمانه در قاب‌های مختلط، تا #سرودخوانی_جمعی بدون رعایت چارچوب‌های عرفی و احکام شرعی. گذشته از همه اینها، انتشار فیلم سرودخوانی این دانشجویان توسط حساب رسمی دانشگاه صنعتی شریف در توییتر، جنبه تاریک‌تر این ماجرا بود. انتشار این فیلم توسط اکانتی که گویا از سوی روابط‌عمومی دانشگاه شریف اداره می‌شود، به معنای همراهی دانشگاه شریف با این اقدام #هنجارشکنانه بود و اعتراض بسیاری از دانشجویان دانشگاه شریف را برانگیخت. fna.ir/dbfiuw #عفافگرایی #عفت_در_روابط https://eitaa.com/umefafgaraei
#نه_به_آموزش_جامع_جنسیتی 🗞 گزارش دیلی‌میل: "چه زمانی می‌خواهیم از خواب بیدار شده و این حقیقت را قبول کنیم که #آموزش_جنسی نه‌ تنها مانع حامله شدن دختران نوجوان نیست بلکه یکی از علل آن است؟!" https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه پروژه‌ی به اهرمی برای شبکه‌ی هیفوس در جهت تأمین اهداف غرب، از تا در ایران بدل شد؟ برای تحقق این پروژه بسیاری از نیروها، طی آموزش در خارج از کشور، به داخل کشور آمدند. غنچه قوامی با تابعیت انگلستان و با سابقه تحصیل در دانشگاه امنیتی سوآز، وارد کشور شد تا پروژه حضور زنان در ورزشگاه ها را پیگیری کند. چرا کسی که سابقه جاسوسی داشته و در هیفوس برای این کار آموزش دیده، باید پیگیر حقوق زنان برای ورود به ورزشگاه ها باشد؟ عملکرد بنیادهایی مثل هیفوس روشن است. آنها خواهان رسیدن به زن و مرد هستند تا بستر را برای انحرافات جنسی و جوامع اسلامی، فراهم کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفت_در_پوشش شلوار ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار تومانی! دقت کنید! قیمت واقعی این شلوار وصله دار، چقدر می تواند تخمین زده شود؟ 😂 شاید خنده دار باشد! اما متأسفانه این حقیقت دارد که قدرت رسانه و شبکه های مجازی و تبلیغات پر تعداد غول های رسانه ای، می توانند انسان ها را تا این حد تحمیق و برده خود کنند.... https://eitaa.com/umefafgaraei
دل باید پاک باشد. چند بار این جمله را شنیده اید؟ تصور کنید شب بخوابید و صبح بیدار شوید و ببینید که غیر از شما کسی در این دنیا نیست! همه چیز دنیا برای شما می شود! شاید اول به فروشگاه ها بروید و هر چی دوست دارید بردارید! هر چند دقیقه در یک منزل باشید! همه ی ماشین ها را سوار شوید! به دشت و صحرا و دریا و ... بروید! اما بعد از چند ساعت، نه انگیزه داشتن بهترین خانه را دارید نه سفر و نه حتی حوصله #آرایش و.! پس پوچ ترین حرف این است که می گویند: برای دل خودمان آرایش می کنیم و تیپ می زنیم! #عفافگرایی #حجاب #سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت #عید_غدیر_خم #امام_علی_علیه_السلام امام على عليه السلام می فرمایند: 1. عِفَّتُهُ (الرَّجُل) عَلى قدرِ غَيرَتِهِ؛ پاكدامنى مرد به اندازه غيرت اوست. نهج البلاغه (صبحی صالح)، ص 477، حكمت 47 2. العِفَّةُ رَأسُ كُلِّ خَيرٍ؛ عفّت، سرآمد هر خوبى است. عیون الحکم و المواعظ (لیثی)، ص 45، ح 1115 3. العِفَّةُ أفضَلُ الفُتُوَّةِ؛ عفّت، برترين جوانمردى است. غررالحکم و دررالکلم، ص 37، ح 582 4. أفضَلُ العِبادَةِ العَفافُ برترين عبادت، پاكدامنى است. كافي (ط-الاسلامیه)، ج 2، ص 468، ح 8 5. العَفافُ يَصونُ النَّفسَ و يُنَزِّهُها عَنِ الدَّنايا؛ عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستي ها دور نگه مى دارد. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 256 ، ح 5420 6. العَفافُ، زَهادَةٌ عفّت، پارسايى است. غرر الحكم : ۳۵ 7. العَفافُ، أشرَفُ الأشرافِ . عفّت، شريفترين صفات شريف است. غرر الحكم : ۱۵۱۱ #عید_غدیر خم، بر همه #عفاف_ورزان و #عفافگرایان جهان مبارک باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
#تأثیر_سوء_ماهواره بر افراد #خانواده و #سبک_زندگی https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 : «جنگ علیه خانواده» 🖌 اثر: ویلیام گاردنر 🖋مترجم: معصومه محمدی 📕 The War Against the Family 🔸 به گفته مترجم، کتاب اثری جامع در نقد و بررسی بحران به ویژه آمریکا و کانادا است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شده و هم چنان مطالب آن دارای نکات قابل تأمل و بدیع است. 🔸 گرچه از شدت حمله‌هایی که به آن می‌شود زخمی و لرزان است، سرسختانه به بقای خود ادامه می‌دهد... 📌بیشتر بخوانید: 📎 https://tinyurl.com/y3j72sr3 📌سفارش کتاب: 📎 https://tinyurl.com/y2ymgrmv https://eitaa.com/umefafgaraei
#گناه_حیوان_خواهی #زوفیلیا 🔴دستگیری پیرمرد فلوریدایی به دلیل #رابطه_جنسی‌_با_تمساح‼️ 📛روپرت داروین، ماهیگیر 59 ساله‌ای که در حومه شهر فلوریدا زندگی می‌کند، یک تمساح ماده را در حیاط منزلش نگه داشته و در حالی که پاهای حیوان را با طناب محکم بسته بود، روزانه چندین بار به آن #تجاوز می کرد💥 🔺یک مرد در حین پیاده‌روی در طبیعت با این صحنه مواجه می شود و این اتفاق را به پلیس گزارش می دهد ... 📌پلیس، این ماهیگیر را به دلیل نگهداری غیرقانونی حیوان وحشی و تجاوز به آن دستگیر کرد. #آزادی_غربی 🌐منبع خبر: http://stuppid.com/florida-man-relations-alligator https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 عنوان کتاب: مهد نجابت و عفاف 📖 مؤلفان: نعمیه اسلاملو و محمدحسن زمان وزیری ✍️ ناشر: تلاوت آرامش📝 🔻موضوع🔻 • شواهد تاریخی حجاب و ایران • نوع پوشش ایرانیان در دوره های مختلف تاریخی • درج اشعاری از شعرای ایرانی پیرامون ، و https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی_کودکان #بازی_های_رایانه_ای 🔴استفاده از #نمادهای_همجنسبازان در بازی فورتنایت 💢وقتی این نمادها در کنار لذت ناشی از بازی قرار می‌گیرند، همجنسبازی در #ناخودآگاه بازیکن از یک #گناه تبدیل به یک حس خوشایند می‌شود. ⚠️آیا حواس تان به بازی هایی که کودکان تان انجام می‌دهند، هست؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
#غیرت #حیا ✅یادش به خیر ... چه مردان با غیرت و چه زنان با حیائی داشتیم☺️ 🔴 «یاکوب ادوارد پولاک»، پزشک معروف اتریشی که به دعوت امیرکبیر برای تدریس در دارالفنون به ایران آمده بود و حدود ۱۰ سال، پزشک ناصرالدین شاه بود؛ در توصیف حجاب زنان و حیای نگاه مردان ایرانی می گوید: "هرگاه در کوچه بر اثر تصادف، #حجاب زنی از صورتش بیفتد، رسم چنین است مردی که با او روبرو است #روی_بگرداند تا آن زن دوباره حجاب خود را مرتب کند. ☺️ منبع: سفرنامه یاکوب ادوارد پولاک؛ ترجمه کیکاووس جهانداری https://eitaa.com/umefafgaraei
توصیه رهبر انقلاب به پسران در امر #ازدواج سختگیری های پسران و مردان در گزینش و انتخاب دختر جزء موانع بزرگ است. به پسران جوان نصیحت می کنم که ازدواج کنند و نصیحت می کنم که در ازدواج تقوا و #عفاف_دختران را در نظر داشته باشند و نه جمال آنها را. ای بسا دخترانی بی بهره از جمال امّا برخوردار از والاترین صفت هاي انسانی؛ آنها را بخواهید و قدر بدانید. #مقام_معظم_رهبری #ازدواج #عفاف_دختران https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 16 مرداد 98 با عنوان تبیین عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه و ارائه آقای دکتر وحید ، عضو هیأت علمی گروه پژوهشی اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست به بررسی بازار‌های مشروع و نامشروع در رابطه با اقتصاد جنسی و چگونگی ضعف و تقویت آنان پرداخته شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای دکتر ارشدی: در واقع شبکه‌ای بودن و ارتباط بین دستگاه‌های اقتصادی سبب می‌شود که یکدیگر را تقویت یا تضعیف کنند که این عوامل، جزئی از شبکه بازار هستند و در عین حال بازار‌ها تفکیک کننده یا مکمل یکدیگرند و گاه مستقل از یکدیگر هستند. از لحاظ اقتصادی انواع بازار داریم که شامل بازار عوامل تولید، بازار ارز و بازار پول است که در سطح کلان جامعه با یکدیگر در ارتباط هستند؛ اگر یک عدم تعادل در یک بازار رخ دهد باعث می‌شود که سایر بازار‌های مرتبط هم دچار عدم تعادل شود. هدف این اقتصاد این است که به تعادل برسد؛ اگر کالا‌ها و خدمات مورد نیاز باشند همه دنبال این تعادل هستند که اگر کالایی باشد که برای جامعه مناسب نیست به دنبال فروپاشی آن بازار هستند. کلمه بازار به معنای مبادله عرضه و تقاضا است و در درون خود یک عرضه کننده و تقاضاکننده وجود دارد. از طرفی این طور نیست که بازار در کوچه و خیابان باشد چرا که هر تبادل کالایی می‌تواند بازار باشد و مبادله و پردازش تعریف کننده بازار است و اقتصاد تعاریف مختلفی دارد که برخی آن را علم ثروت و یا علم تولید و مصرف و یا علم تبدیل منابع محدود به نیاز‌های نامحدود می‌دانند، اما در واقع با توجه به اینکه با پدیده‌ای به نام محدویت و کمبود مواجه هستیم هر کالائی که مورد نیاز جامعه باشد و منابع آن کالا محدود باشد علم اقتصاد کمک می‌کند که این منابع محدود را بتوان به نیازهای نامحدود تخصیص زد؛ در این فضا علم انتخاب است و از آنجا که محدودیت داریم با انتخاب مواجه می‌شویم و در فعالیت جدید، علم اقتصاد را علم انتخاب می‌گویند. تعاریف اقتصاد جنسی اقتصاد یک مضاف به نام اقتصاد جنسی دارد که این اقتصاد به بسیاری از مصارف ورود پیدا کرده است که شامل اقتصاد ازدواج، اقتصاد طلاق است که اقتصاد ورود کرده و در چارچوب و پارادیم خود مبادله را تبیین می‌کند. مثلاً در چه نقطه‌ای یک زن و مرد از یکدیگر طلاق می‌گیرند که این امر تبیین شده است و در اقتصاد خانواده به این سؤال پرداخته می‌شود و یا چه زمانی مرد و زن حاضرند با یکدیگر ازدواج کنند؟ در ادبیات اقتصاد کلاسیک به این پرسش‌ها پرداخته شده است و یا اقتصاد بین خانواده و درون خانواده به معنای تعاملاتی که درون خانواده شکل می‌گیرد یا اقتصادی که بین دو خانواده انجام می‌شود تبیین می‌کند که این انواع اقتصاد در حال حاضر مدل سازی شده است و همه با ادبیات ریاضی با آن کار می‌کنند و اینها رویکردهایی است که در اقتصاد وجود دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
می‌خواهیم یک جامعه سالم با رویکرد‌های تربیتی داشته باشیم، اما یکسری موانعی در این مسیر و نظام اقتصادی وجود دارد که در درون آن منافعی نهفته است که عملاً اجازه نمی‌هد تربیت متناسب با آن چیزی که انتظار است شکل بگیرد. شما می‌خواهید یک روند عادی به نام تربیت جنسی را طی کنید که با سرفصل‌های دینی باشد و احساس می‌شود که این تربیت محقق می‌شود و به نتیجه برسد، اما اینجا عوامل ساختاری اثر می گذارد؛ این عوامل بسیاری از مسائل تربیتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و عامل‌های خارجی اثرگذار است. انواع بازار‌ها بحث از اینجا شکل می‌گیرد که از بعد اقتصادی وضعیت این نوع بازار‌ها که از لحاظ ساختاری بر روی تربیت جنسی اثر می‌گذارد مطرح شود و در عین حال کالا‌ها به دو دسته کلی کالا‌های شایسته و کالا‌های ناشایسته هستند که در ادبیات اقتصاد بهینه گی است و کالا‌های شایسته کالاهائی هستند که نیاز‌های اساسی و مشروع و قانونی جامعه را تأمین کند. یکسری کالا‌ها ناشایست هستند که در دسته کالا‌های حرام هستند و به نوعی جامعه را از مسیر تعالی و رشد باز می دارد مثل انواع غذاهایی که از لحاظ دینی تحریم شده اند؛ با نگاه دینی اینگونه است و بین کالا‌های شایسته و ناشایست ارتباط است و بازارهایی دارد که در درون خود قیمت دارد و هر دو یک نظام عرضه و تقاضا در درون خود شکل می‌دهند. از طرفی دو بحث وجود دارد یکی اینکه قواعدی در پشت صحنه در عرضه و تقاضا وجود دارد که آن قواعد عرضه و تقاضا را شکل می‌دهند و عملاً فرهنگ جامعه، آداب و رسوم جامعه، تعاملات جامعه منجر به یکسری نیازهایی می‌شوند که آنها تبدیل به نظام عرضه و تقاضا می‌شوند. بازار اقتصاد جنسی جامعه نیاز به تأمین نیاز‌های جنسی دارد و اسلام هم به نوعی نیاز‌های جنسی را تجویز کرده است و در بازار مشروع انواع ازدواج‌ها را تجویز کرده است که دو بازار را در درون بازار مشروع توصیه کرده است که می‌توانند جانشین یکدیگر باشند و فرهنگ حاکم بر جامعه می‌تواند برخی از بازار‌ها را محدود کند؛ مشکل از سیستم حاکم اجتماعی است و در درون بازار مشروع انواع بازار‌های تأمین نیاز جنسی وجود دارد که هر کدام فعال‌تر باشد می‌تواند جانشین بازار دیگر شود و به هر میزان که بازار کالا‌های شایسته تقویت شود بازار کالا‌های ناشایسته تضعیف می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
چه عواملی باعث می‌شود که بازار کالا‌های شایسته تضعیف شوند؟ در این بازار شایسته به هر میزان که هزینه‌های فرهنگی، عرفی و مادی ازدواج دائم و موقت سنگین‌تر شود و جامعه این موضوع را به عنوان بازار مشروع نپذیرد، عملاً بازار‌های نامشروع شکل می‌گیرد پس منافع این دو بازار به یکدیگر گره می‌خورند. اینجا باید نوع کالا مشخص شود؛ در بازار اقتصاد جنسی به آن فرد تن فروش گفته می‌شود و علاوه بر آن عوامل دیگری مانند فیلم پورن هم در این دسته قرار می‌گیرند و جزو آن به حساب می‌آیند و مربوط به امکان این نیاز است و بسیاری از بازار‌ها به این بازار گره می‌خورد. در عین حال یک بازار نامشروع و مشروع داریم که دود ناشی از آن آثار خارجی دارد و بر بنای جامعه موثر است. هر بازاری می‌تواند اثرات خارجی مثبت و منفی باشد؛ واکسن زدن هم نوعی مبادله است و اثر خارجی آن مثبت است که بیماری‌های واگیر توسعه پیدا نکند. گاه بازار اثرات منفی دارد که باید سیاست‌گذار دخالت کند و به نفع عموم مردم سیاست گذاری داشته باشد و بازار شایسته و ناشایسته اثرات خارجی مثبت و منفی دارند و بسیاری از بازار‌های مشروع را به خود گره می‌زنند که شامل بازار مسکن، پوشاک، حمل و نقل، لوازم آرایش و بهداشتی است که به بازار تن فروشی و بازار مشروع نیاز‌های جنسی ارتباط پیدا می‌کنند. اگر خواستید این بازار‌ها قوت نگیرند باید بر روی انگیزه‌ها و منافعی که این بازار‌ها به آن متصل هستند ورود پیدا کرد. در بازار سینمایی که در حال حاضر فیلم‌ها ضد فرهنگی کار می‌شوند اگر دقت شود بسیاری از موارد به این امر گره خورده است که در حال تقویت است. بسیاری از منافع افراد به این عوامل متصل است و در واقع آن منافع اجازه نمی‌دهد که سیستم سیاست‌گذار بتواند آنها را تضعیف کند که فیلم‌های ضد فرهنگی است. از طرفی اگر دیده می‌شود که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، بازار پوشاک و بازار مسکن منفعت دارد به این دلیل که بازار ناشایست تن فروشی می‌خواهد تقویت شود. مسیر دیگر مسیر موازی است که باید روی آن کار شود که بازار شایسته است. باید هزینه‌های ورود به ازدواج دائم و موقت را کم کنیم و منافع حاصل از بازار تن فروشی کم شود. برای این هدف می‌توان بازار ناشایست را تضعیف کرد که گاه به حوزه‌های اقتصاد سیاسی گره می‌خورد و منافع قدرت به این است که بازار‌های ناشایست گسترش یابد و مردم به دنبال دولتی می‌روند که آزادی‌های جنسی را افزایش یابد. افزایش خانه‌های مجردی در بازار ناشایسته نظام قیمت گذاری و ارزش گذاری کار خود را در این قسمت که کدام بازار تقویت می‌شود انجام می‌دهد و در حال حاضر خانه‌های مجردی در این بازار ناشایسته تقویت می‌شود؛ با توجه به اینکه هزینه ازدواج و مسکن گران است بازار نامشروع خانه‌های مجردی را تقویت می‌کند و بازار تن فروشی افزایش می‌یابد؛ این دو با یکدیگر نسبت مستقیم دارند و از طرفی بازار پوشاک و لوازم آرایش، نیز تقویت همین بازار نامشروع است. https://eitaa.com/umefafgaraei
بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است جامعه‌ای که اشتغال کم و بیکاری فراوان باشد در آن زمان جایگزین پیدا می‌کند که فساد است. به هر میزان که جامعه فقیرتر باشد بازار‌های نامشروع خودبه‌خود شکل می‌گیرد چرا که به نیاز‌های اساسی برمی گردد و از آنجا که زمان محدود است هر چه قدر بیکاری بیشتر باشد به سراغ کالاهایی می‌رود که هزینه کمتری در زمان محدود داشته باشد که در بازار نامشروع و کالا‌های ناشایسته است. از طرفی وقتی نظارت‌های دولتی نیست این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و دسترسی سهل می‌شود و در عین حال نمی‌توان همه مسیر‌ها را برای تأمین نیاز‌های اساسی بست. گاه سیاست‌مداران به اجبار اینکه بتوانند جامعه را ساکت نگه دارند تا بتواند آن را اداره کنند، این مسیرها را باز می گذارند؛ اگر مسیر نیاز‌های اساسی بسته شود آشوب‌ها چند برابر می‌شود و به همین دلیل در برخی موارد به اشتغال‌های کاذب در شرایط خاص مشروعیت می‌بخشد؛ بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است. نبود تعریف مشخص از تفریح سبب تقویت بازار‌های نامشروع جنسی تفریح طلبی سبب تقویت بازار نامشروع می‌شود. چرا که حوزه تفریح افراد تعریف و مشخص نمی‌شود و برنامه ای در این زمینه نیست بنابراین سیستم‌های نامشروع وارد این عرصه می‌شوند. این جامعه ثروتمند به راحتی به ثروت رسیده اند و منابع هنگفتی وارد اقتصاد می‌کنند که دنبال تفریح خود است و نمی‌داند با این منابع چه کار کند و تبعات آن باعث می‌شود که طبقه متوسط و ضعیف جامعه این روند را پیگیری کنند؛ در واقع طبقه مرفهین و اشرافی گرایان خط می‌دهند. هزینه‌های تأمین شده از سوی آداب و رسوم سبب تقویت بازار‌های ناشایست می‌شود و ازدواج کار سختی می‌شود. از طرفی هر بازاری کالای مکمل دارد؛ قیمت مسکن مجردی پایین است و این بازار ناشایسته رشد می‌کند و در عین حال روشنفکران و غرب گرایان جامعه به دنبال جامعه آزاد بدون مرز هستند و از این مسیر برای خود نان آوری می کنند و در نهاد‌های قدرت قرار می‌گیرند و به این کار‌ها به صورت نانوشته مقبولیت و مشروعیت می‌بخشند و ازدواج‌های محدودی اتفاق می‌افتد که در آنها مهارت نیست و زندگی‌های مشروع را تضعیف و بازار روابط نامشروع را تقویت می‌کنند. در بازار تبلیغات نباید از زنان استفاده شود، اما در حال حاضر در صدا و سیمای ملی این کار را انجام می دهد چرا که منافع آن سیاست‌مدار به این امر گره خورده و جامعه این امر را پسندیده و واکنش نشان نداده است؛ بازا‌های پوشاک و لوازم آرایشی نیز بازار نامشروع را تقویت می‌کند؛ هر چقدر بازار مشروع قوی‌تر باشد بازار نامشروع تضعیف خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: آقای دکتر سعیدی: برای رفع شبهه احتمالی عرض می کنم که صحبت های آقای دکتر ارشدی که می فرمایند بازار نامشروع متأسفانه هر روز در کشور ما زیادتر و ارزان تر می شود و بازار مشروع گرانتر؛ به این معنا نیست که به یک جوان که به هر دلیلی نتوانسته ازدواج کند و شاید به این نتیجه برسد که من ممکن است هیچ وقت نتوانم ازدواج کنم، حق بدهیم که بخواهد مرتکب گناه و حرام بشود. بیان این مبحث بخاطر تبیین مسائل و ناهنجاری های موجود است که مثلاً یکی از دلایل مشکلات موجود در این زمینه، در کنار عدم تربیت خانوادگی و یا سستی عقاید مذهبی، ارزان شدن بازار نامشروع و گران شدن بازار مشروع است. بخشی از مسائل به خود فرد برمی گردد و برخی به ساختارهای موجود اجتماعی. جناب آقای فرخ منش: معمولاً در بخش های اقتصادی آن چیزی که مطرح می شود زنجیره بازار است. در این زنجیره بازار، نقش سرمایه باید تبیین شود. چه سرمایه مادی و چه سرمایه اجتماعی. آیا شما راهکاری در این زمینه طراحی کردید؟ آقای دکتر حسین زاده: با توجه به اینکه بحث اقتصاد جنسی چند سالی است که مخصوصاً با حضور اعراب در شهرهای مذهبی مثل مشهد مطرح شده و در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشت؛ آیا در این خصوص نیز کار شده است؟ نقش عوامل واسطه ای و بازیگران بازار جنسی را چطور ارزیابی می کنید؟ در عواملی که مطرح کردید و کاملاً هم درست بود، کدام یک را قوی تر می بینید؟ اقتصاد جنسی را در مشهد و یا سایر شهرها چطور ارزیابی می کنید؟ مقایسه اقتصاد جنسی و رشد آن را در ایران با کشورهای منطقه مثل ارمنستان و امارات و ... چطور ارزیابی می کنید؟ سرکار خانم کمالی: اینکه می فرمایید آسیب بازار نامشروع ممکن است به کل جامعه وارد شود، بخشی از این جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند که متأسفانه قربانیان معصومی هستند. ما یک سری کارهایی را داریم انجام می دهیم ولی آن قدر سرعت این بیماری واگیر زیاد است که به سرعت آنها نمی رسیم. اگر شما راهکاری دارید که ارائه بفرمایید که یا ما به سرعت آنها برسیم و یا سرعت آنها کمتر شود که بتوانیم آنها را نگه داریم. چرا که حقیقتاً داریم دچار یک سرخوردگی می شویم. سرکار خانم اسلامیان: شما فکر می کنید که شکل دهنده بازار اقتصاد جنسی مردم هستند یا حاکمیت و سیاست؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
✅حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه 30 مرداد، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه های مرتبط با مقوله را، به حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجوم همه جانبه دشمن به مبانی دینی، انقلابی و اخلاقی فراخواندند. ✅در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. ✅دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که برای غلبه بر جمهوری اسلامی، باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها، عمل نمود. ✅باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون ، ، و شد. ✅ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم. ✅باید دستگاه های فرهنگی اعم از ، ، ، و و حتی بر روی این مسائل به شدت حساس باشند. ✅ یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی در کشور است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود. منبع خبر: https://www.leader.ir/fa/content/23387/ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️از مردان را بگیرید، زنان شان را برمی دارند. علی گندابی ظاهر زیبایی داشت. لات بود اما یک جو مرام و معرفت هم ته دلش داشت. خودش را در معرض دید زنانی که به او توجه می کردند، قرار نمی داد تا مبادا نسبت به همسر و زندگی خود دلسرد شوند. نباید زمینه توجه و نگاه نامحرم به خود را ایجاد نمود. سال ها با این نگاه زندگی کردیم؛ اما اینستاگرام که آمد همه چیز در ذهن مان عوض شد!. به نگاه یکدیگر احترام بگذاریم. هر وقت به نگاه یک خانم احترام بگذاریم، آن وقت می توانیم نسبت به حجاب او تصمیم بگیریم. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻اقدامات مشکوک در آموزش و پرورش گیلان/پای سند 2030 در میان است؟! 🔻چند وقتی است که برخی رسانه ها خبر از حذف نمازخانه در بعضی مدارس رشت داده اند. 🔻گفته می شود طی ماه های اخیر نمازخانه یکی از مدارسی که تا چندی پیش در آن نماز جماعت برگزار می شد، تبدیل به انبار کوچکی در گوشه حیاط شده. به نحوی که در فصل زمستان هم بسیار سرد بوده و باعث کاهش تمایل افراد برای نماز خواندن شده است. 🔻نکته ی عجیب دیگر هم شنیده هایی است که حکایت از اصرار اداره کل آموزش و پرورش گیلان مبنی بر تعطیلی مؤسسه علمی و فرهنگی یاران سبز موعود دارد. گفته می شود آموزش و پرورش گیلان در نظر دارد تا پس از یک دهه فعالیت فرهنگی مؤسسه یاران سبز موعود و با وجود داشتن حسینیه مذهبی، باشگاه ورزشی، کتابخانه و کلاس های فرهنگی و تربیتی از مؤسسات فرهنگی فعال و معتبر محسوب می شود، این مؤسسه را تعطیل و این مجموعه را بازپس بگیرد! 🔻به نظر می رسد این اقدامات که میتوان آن را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به عملکرد یا حوزه نظارت آموزش و پرورش گیلان دانست تا حد زیادی مشکوک و پرشائبه است. این در حالی است که پیش تر هم گزارشاتی از برگزاری جشن هایی در قالب جشن لبخند، نشاط و شادی در برخی از مدارس و کانون های تحت مدیریت آموزش و پرورش گیلان برگزار م یشود که همراه با حرکات موزون و آوازخوانی هماهنگ دختران بوده است! اقداماتی که ابهام اجرای سند 2030 را در اذهان خانواده های انقلابی تلقی و موجبات نگرانی جامعه به خصوص طیف ارزشی را فراهم آورده است. http://www.khazaronline.com/News-221542.html https://eitaa.com/umefafgaraei